abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48985305
Als je tegenwoordig van Enkhuizen naar Hoorn rijdt (over de provinciale weg) ligt er over bijna de gehele afstand een dubbele doorgetrokken streep. En dus ook op rechte, overzichtelijke stukken. Heerlijk om daar achter vrachtwagens/trekkers te komen. En al helemaal kut op de motor.
pi_48985541
Ik ben al blij dat je over de dijk naar Lelystad nog kunt inhalen...

Voor je het weet heb je weer zo'n OV-ambtenaar die bedenkt dat inhalen ook daar onveilig is.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_48985879
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:14 schreef highway101 het volgende:
Ik ben al blij dat je over de dijk naar Lelystad nog kunt inhalen...

Voor je het weet heb je weer zo'n OV-ambtenaar die bedenkt dat inhalen ook daar onveilig is.
't is wel een trend die doorzet lijkt wel
pi_48985992
Het aparte is juist, dat in Duitsland standaard 100km buiten de kom geldt, en je vrijwel altijd mag inhalen. In Nederland zijn we dan wel erg doorgeschoten met lage limieten en inhaalsverboden. Zelfs op veel provinciale wegen in bijvoorbeeld Overijssel of Drente mag je niet meer inhalen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:27:06 #55
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_48986046
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:54 schreef highway101 het volgende:

[..]

80 op een autosnelweg is je reinste onzin.
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_48986103
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:31:28 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_48986219
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef highway101 het volgende:

[..]

Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.
Regelmatig. En als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen, zou mijn theorie nog werken ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_48987732
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen
In Nederland niet haalbaar...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:29:22 #59
22361 VjenneKloetn
Groaz Addict
pi_48988384
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Whehehe

Heb daar dinsdag nog gereden. Lekker door rood getuft en iedereen achterin de auto vroeg of ik wel goed voor gesorteerd stond
pi_48988415


Dit is ook wel geniaal. Ze hebben de zijtak van de t splitsing als doorgaande weg gemaakt, waardoor, als je uit de zijkant komt, je moet wachten. Wat dus totaal niet logisch lijkt. Nu de haaientanden zijn weggesleten levert dit mooie situaties op

Het is overigens in winterswijk.
pi_48990378
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
maar dat werkt dus niet. Iedereen rijdt 100-120, en dan opeens allemaal op de rem voor die 80km zone. De praktijk wijst uit dat de capaciteit bij 80kmh niet groot genoeg is om al het verkeer dat met 100-120 aan komt waaien direct door te laten stromen: Je komt in drukte terecht, en bij de 1e beste vogel die voorbij komt vliegen staat er file. En dat alleen maar omdat d'r trajectcontrole boven de weg hangt: Als dat er niet had gehangen had je daar gewoon 100 kunnen rijden (waar de weg op gebouwd is) en was er niks aan de hand geweest.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 07:53:11 #62
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_48992298
Wat een gelul, wanneer je vanaf de utrechtse baan de autosnelweg met trajectcontrole oprijdt, is er niets aan de hand. Vanaf de andere kant rijdt men 100, dus dan is het een verschil van 20 km/h, het is belachelijk dat de 'schuld' te geven van files.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:05:48 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_48993129
En het gaat er niet om "waar de weg op gebouwd is". Autosnelwegen worden gebouwd met een ontwerpsnelheid van 140 km/h. Het gaat erom of de massa auto's die er overheen wil, er overheen gaat zonder te stoppen.

Als iedereen op het laatste moment van 100-120 op de rem gaat voor een trajectcontrole, rijdt niemand dus met een anticiperende blik. Als iedereen tweehonderd meter eerder van het gas gaat en daarbij ook nog eens voldoende afstand houdt, is er niets aan de hand.

Dat bedoelde ik met gezond verstand en dat blijkt 95% van de automobilisten te missen (en ja, ik betrap mezelf ook wel eens op dat soort praktijken).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_48994585
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:27 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Klopt, op één of andere manier gaat het daar vrijwel altijd goed. Maar wel verschrikkelijk leuk om op te rijden.
Beetje hetzelfde als de Champs Elysées, het is een gekkenhuis, maar gaat bijna nooit fout. Ik vind ook altijd wel leuk om zo een beetje uitdaging te hebben!
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef Metalfreak het volgende:
Hier in de buurt hebben ze pas ook een nieuwe rotonde aangelegd waar onder andere de oprit en afrit naar de A73 op uitkomt (hier is 'ie nog in aanleg: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Swalmen,+NL&ie=UTF8&t=k&om=1&ll=51.266409,6.069362&spn=0.002393,0.004989&z=18&iwloc=addr ) Er lopen 2-baans wegen naartoe, de rotonde is zelf ook 2-baans, maar elke afrit is slechts 1-baans... Daarbij is de rotonde te klein om in te kunnen halen zonder 500pk over te hebben... Wat het nut van die 2 banen is, is me tot nog toe volledig ontgaan...
Is hier vlakbij ook zo'n situatie, is echt niet heel raar, is nu eenmaal een feit dat men op een 2-baans rotonde meer ruimte heeft om erop te gaan. Dus je kunt eerder de rotonde op als degene die op de rotonde rijden aan de linkerkant zitten. Hierdoor is er dus een betere doorstroming. Tuurlijk is het lastig wanneer je aan de binnenkant zit en je naar rechts moet, maar dit moet je dan ook geleidelijk doen.
pi_48994898
daar in almere (de op) reed ik ook eens... en idd... ik zie dat zo en sneed meteen de rotonde af.. toen zei iemand nog ja je moet andersom hoor maar dat leek me zo ver om
pi_48995645
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 07:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat een gelul, wanneer je vanaf de utrechtse baan de autosnelweg met trajectcontrole oprijdt, is er niets aan de hand. Vanaf de andere kant rijdt men 100, dus dan is het een verschil van 20 km/h, het is belachelijk dat de 'schuld' te geven van files.
rij eens van rotterdam naar den haag. Dan begint de 80km zone 'plotseling', en dat verschil merk je echt wel hoor
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:48:35 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48995878


Het Kooimeerplein in Alkmaar, een prima verkeerssituatie als mensen hem snappen, maar dat doen ze niet. Ik word er vrijwel altijd gesneden (serieus, het gebeurt echt bijna altijd als ik er rij) door mensen die de verkeerde baan hebben gekozen. Bij de groene pijl is de afrit naar de A9, daar zijn twee rechterstroken voor beschikbaar, maar mensen kiezen regelmatig voor de linkerstrook om vervolgens om het laatste moment het stuur om te gooien.
pi_48996154
Op vrijdag 4 mei 2007 09:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het gaat er niet om "waar de weg op gebouwd is". Autosnelwegen worden gebouwd met een ontwerpsnelheid van 140 km/h. Het gaat erom of de massa auto's die er overheen wil, er overheen gaat zonder te stoppen.

blijkbaar gaat de overheid het daar niet om, anders zouden ze iig buiten de drukte de 80kmzone wel uitzetten en er gewoon een 100+ weg van maken. Buiten de spits (en zeker 's nachts ) is 80kmh nergens voor nodig.

Als iedereen op het laatste moment van 100-120 op de rem gaat voor een trajectcontrole, rijdt niemand dus met een anticiperende blik. Als iedereen tweehonderd meter eerder van het gas gaat en daarbij ook nog eens voldoende afstand houdt, is er niets aan de hand.

dan verplaats je het probleem toch 200m? achteropkomend verkeer rijdt nogsteeds 20 tot 40kmh harder dan in, of nu dan 200m voor, de 80km zone. Door eerder en geleidelijker de snelheid te laten afnemen voorkom je wel plotseling remmen en dus grotere snelheidsverschillen, maar je zit nogsteeds met dat het dóór de 80kmzone drukker en onrustiger wordt.

Dat bedoelde ik met gezond verstand en dat blijkt 95% van de automobilisten te missen (en ja, ik betrap mezelf ook wel eens op dat soort praktijken).

Gezond verstand is dat mensen gewoon door willen rijden, zeker op de rijksweg. Dus niet op een weg ontworpen voor 140 met een verkeerssituatie geschikt voor 100+kmh 80kmh gaan rijden. Die camera's boven de weg zijn niet voor niets "nodig"
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:33:17 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_48997410
Was gezond verstand maar dat mensen "gewoon door willen rijden". Nee, iedereen moet en zal als eerste thuis zijn en iedere halve seconde die gewonnen wordt, door het dichthouden van een gaatje of het zo hard mogelijk doorgassen en op het allerlaatste moment in de ankers gaan, wordt gekoesterd als the One Ring.

Als er afstand wordt gehouden en wat eerder van het gas af wordt gegaan, schuift de hele rij netjes wat verder in elkaar zonder opgloeiende remlichten en rijdt iedereen netjes door met 80. Zodra je niet genoeg afstand houdt, moet je al op de rem als de persoon voor je gas loslaat. Dát veroorzaakt files, niet de 80-limiet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_48998020
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Hilversum,+Netherlands&ie=UTF8&ll=52.2019,5.188959&spn=0.00455,0.007457&t=h&z=17&om=1

oprit vanaf hilversum naar de A27
ooit hebben ze het idee gehad een snelweg onder hilversum door te laten gaan, oprit/afritten en het viaduct waren al gebouwd toen het plan afgeblazen werd.

op de foto is de oude situatie te zien waar je dus altijd in moest voegen op het stukje niet verder lopend snelweg... nu is de belijning veranderd en hoef je niet meer in te voegen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_48998036
80 zones zorgen voor invoegfiles, vooral met veel vrachtwagens. Iedereen rijdt namelijk zo dicht op elkaar dat er niet goed tussen te komen is. Bij druk verkeer slaan die files dus terug op het onderliggend wegennet.

Bovendien moet je bij 80 zones naar de totale netwerkprestatie kijken, en niet naar het stukje 80 alleen.

Gemiddeld rijdt het verkeer in een 80 zone op de snelweg nog geen 70. Men houdt altijd wat marge, en de teller staat naar boven afgesteld. Daarom lijkt het ook altijd dat die trucks zo hard rijden. Die weten precies dat ze tot aan de begrenzer (=85/87) kunnen rijden zonder een bon te krijgen.

Ik hoorde van een chauffeur dat op de A10 de vrachtwagens soms helemaal links met 84 rijden om het trage verkeer dat 70 rijdt in te halen. Dat lijkt me al helemaal niet wenselijk.

Urbane gebieden = 100
landelijk = 120

Wat ook irritant is, dat geen hond blijkbaar weet wat het bord "autoweg" inhoudt.


100 KM/H!!!
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:49:30 #72
127943 pro2call
interessant
pi_48998201
quote:
Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.
Ik neem deze rotonde dagelijks rechtover.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_48998300
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_48999526
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef highway101 het volgende:

[..]

Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.
Ik neem deze rotonde dagelijks rechtover.
pak hem iedere dag driekwart.
helemaal links welliswaar en dan a28 richting elburg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')