't is wel een trend die doorzet lijkt welquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:14 schreef highway101 het volgende:
Ik ben al blij dat je over de dijk naar Lelystad nog kunt inhalen...
Voor je het weet heb je weer zo'n OV-ambtenaar die bedenkt dat inhalen ook daar onveilig is.
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:54 schreef highway101 het volgende:
[..]
80 op een autosnelweg is je reinste onzin.
Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Regelmatig. En als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen, zou mijn theorie nog werken ook.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.
In Nederland niet haalbaar...quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen
Whehehequote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
maar dat werkt dus niet. Iedereen rijdt 100-120, en dan opeens allemaal op de rem voor die 80km zone. De praktijk wijst uit dat de capaciteit bij 80kmh niet groot genoeg is om al het verkeer dat met 100-120 aan komt waaien direct door te laten stromen: Je komt in drukte terecht, en bij de 1e beste vogel die voorbij komt vliegen staat er file. En dat alleen maar omdat d'r trajectcontrole boven de weg hangt: Als dat er niet had gehangen had je daar gewoon 100 kunnen rijden (waar de weg op gebouwd is) en was er niks aan de hand geweest.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Beetje hetzelfde als de Champs Elysées, het is een gekkenhuis, maar gaat bijna nooit fout. Ik vind ook altijd wel leuk om zo een beetje uitdaging te hebben!quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:27 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Klopt, op één of andere manier gaat het daar vrijwel altijd goed. Maar wel verschrikkelijk leuk om op te rijden.
Is hier vlakbij ook zo'n situatie, is echt niet heel raar, is nu eenmaal een feit dat men op een 2-baans rotonde meer ruimte heeft om erop te gaan. Dus je kunt eerder de rotonde op als degene die op de rotonde rijden aan de linkerkant zitten. Hierdoor is er dus een betere doorstroming. Tuurlijk is het lastig wanneer je aan de binnenkant zit en je naar rechts moet, maar dit moet je dan ook geleidelijk doen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef Metalfreak het volgende:
Hier in de buurt hebben ze pas ook een nieuwe rotonde aangelegd waar onder andere de oprit en afrit naar de A73 op uitkomt (hier is 'ie nog in aanleg: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Swalmen,+NL&ie=UTF8&t=k&om=1&ll=51.266409,6.069362&spn=0.002393,0.004989&z=18&iwloc=addr ) Er lopen 2-baans wegen naartoe, de rotonde is zelf ook 2-baans, maar elke afrit is slechts 1-baans... Daarbij is de rotonde te klein om in te kunnen halen zonder 500pk over te hebben... Wat het nut van die 2 banen is, is me tot nog toe volledig ontgaan...
rij eens van rotterdam naar den haag. Dan begint de 80km zone 'plotseling', en dat verschil merk je echt wel hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat een gelul, wanneer je vanaf de utrechtse baan de autosnelweg met trajectcontrole oprijdt, is er niets aan de hand. Vanaf de andere kant rijdt men 100, dus dan is het een verschil van 20 km/h, het is belachelijk dat de 'schuld' te geven van files.
Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef pro2call het volgende:
http://maps.google.com/?q=Enschede+(Overijssel),+Netherlands&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.992289,59.238281&ie=UTF8&t=h&om=1&ll=52.506786,6.067715&spn=0.004754,0.009978&z=17
rotonde in zwolle
pak hem iedere dag driekwart.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.
Ik neem deze rotonde dagelijks rechtover.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |