Je vergeet ook erbij te zeggen dat je, als je de rotonde af rijdt, moet stoppen voor een stoplicht voor de fietsers. Dat slaat helemaal nergens op!(zeker niet als je met een paar auto' achter elkaar stil staat...)quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:49 schreef bleiblei het volgende:
Kennen jullie deze rotonde?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Veldhoven,+NL&ie=UTF8&ll=51.433391,5.41972&spn=0.001498,0.003616&t=k&z=18&om=1
Zoek de belijning.
Jij recreëert aan een doorgaande weg?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:41 schreef mvdlubbe het volgende:
60 km/h op een weg waar mensen aan wonen, werken en recreëren is belachelijk?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:05 schreef JoeKurr het volgende:
In een topic als dit kan deze rotonde ook niet ontbreken:
[afbeelding]
Deze ligt in Swindon, Engeland, en het verkeer rijdt er in twee richtingen overheen.
Elke aansluiting op deze rotonde is zelf ook weer een rotonde.
[afbeelding]
Autowegen zijn bijvoorbeeld verboden voor langzaam verkeer. En inderdaad, parkeren mag niet behalve in parkeerhavens. Dát is nou net het probleem, geen hond die weet wat het bord "autoweg" inhoudt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:33 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom mag je sowieso maar 50, dus waarom zou je dan allemaal van die borden neerknallen?
Probleem is dat elk afgelegen kaarsrecht landweggetje door Duurzaam Veilig ook gedegradeerd wordt tot 60. Je weetwel, type weg met 30 auto's per dag.quote:
Volgens mij is dat gewoon snelweg?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Autowegen zijn bijvoorbeeld verboden voor langzaam verkeer. En inderdaad, parkeren mag niet behalve in parkeerhavens. Dát is nou net het probleem, geen hond die weet wat het bord "autoweg" inhoudt.
Je mag altijd 100 op een autoweg, tenzij anders aangegeven met borden.
Het gelijkvloerse gedeelte van het Rottepolderplein is bijvoorbeeld ook Autoweg.
quote:
Nee, het gedeelte met de verkeerslichten is Autoweg. De andere delen zijn wel autosnelweg.quote:
Oh je bedoelt dat gedeelte. Okidoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:15 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nee, het gedeelte met de verkeerslichten is Autoweg. De andere delen zijn wel autosnelweg.
En hier zie je hem op Google Maps.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:05 schreef JoeKurr het volgende:
In een topic als dit kan deze rotonde ook niet ontbreken:
Deze ligt in Swindon, Engeland, en het verkeer rijdt er in twee richtingen overheen.
Elke aansluiting op deze rotonde is zelf ook weer een rotonde.
[afbeelding]
Haha, die ken ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
die vind ik juist heel fijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:55 schreef highway101 het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&layer=&ie=UTF8&om=1&msid=117716169754618913590.0000011232ea1b01654ff&msa=0&t=h&ll=52.525621,5.443532&spn=0.001423,0.003648&z=18
Dit vind ik van die irritante rotondes, je verwacht niet zo snel dit soort ondingen.
locatie: Lelystad
Is waarschijnlijk net wat je gewend bent. Hier is dat ding in Lelystad waarschijnlijk de dichtstbijzijndequote:
Ja, maar de oprit reikt niet tot de maastunnel!quote:Op zondag 6 mei 2007 15:28 schreef FredvZ het volgende:
De zuidelijke oprit van de Van Brienoordburg kent ook aparte constructies
Ik heb alleen zo'n gevoel dat dat binnenkort anders wordt.quote:
Ik vind die Oog in Al eigenlijk best meevallen. Inderdaad, hij kan wat praktischer, en misschien moet je er wat ervaring voor hebben, maar echt onpraktisch of belachelijk vind ik m niet direct.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:51 schreef gias het volgende:
mooi topic,
vooral die van nijmegen vind ik vaag, omdat zowel bij het op als afrijden en op de rotonde zelf ook nog's stoplichten staan.
verder mis ik die van Utrecht nog. bij Oog in Al
met een navigatie systeem erbij is het dan helemaal feest, vooral als het ook nog druk is en het vervolgens mis gaat, kan je weer achteraan aansluiten
Daar is dus geen plaats voor, de afstand tussen de afslagen is te klein, iedereen rijdt nu maar wat over beide weghelften...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:07 schreef Impry het volgende:
[..]
Is hier vlakbij ook zo'n situatie, is echt niet heel raar, is nu eenmaal een feit dat men op een 2-baans rotonde meer ruimte heeft om erop te gaan. Dus je kunt eerder de rotonde op als degene die op de rotonde rijden aan de linkerkant zitten. Hierdoor is er dus een betere doorstroming. Tuurlijk is het lastig wanneer je aan de binnenkant zit en je naar rechts moet, maar dit moet je dan ook geleidelijk doen.
Ze hebben meer gekke dingen in Utrechtquote:Op zondag 6 mei 2007 01:51 schreef gias het volgende:
verder mis ik die van Utrecht nog. bij Oog in Al
met een navigatie systeem erbij is het dan helemaal feest, vooral als het ook nog druk is en het vervolgens mis gaat, kan je weer achteraan aansluiten
Nee... dit is een verkeersplein...quote:Op zondag 6 mei 2007 17:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze hebben meer gekke dingen in Utrecht
Zeker als je hier uit het noorden en naar het oosten wil. dan moet je ergens in het midden voorsorteren.
is het nou een rotonde of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |