quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:56 schreef Puckzzz het volgende:
Gewoon allemaal in de poll op Slipper stemmen in de blog![]()
ik vind dit een beetje raarquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:06 schreef Barbaaf het volgende:
Als ik die weblog goed interpreteer gaat Slipper bij een heks wonen? Misschien kan je die Amber wel vragen de link naar de livestream te vervangen door een link naar de slideshow anders slaat straks de rook weer uit je laptop (en krijg ik geen verbinding als ik weer eventjes bewegende beelden wil zien)
beetje dramatische naam voor een katje niet?quote:De naam Balder is al omhoog komen borrelen, als God verbonden aan het paganistische beltane feest....
Katje? 't Wordt wrsch. een heel grote, zwarte langharige panter, die mag best een indrukwekkende naam hebben. stiekum voor Balder isquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:10 schreef Puckzzz het volgende:
beetje dramatische naam voor een katje niet?
Een van de leukere, en wel toepasselijk gezien de geboortedatum van Slipper.quote:en ik ga ff googelen wat een paganistisch beltane feest is![]()
Da's vandaag!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik vind dit een beetje raar
[..]
beetje dramatische naam voor een katje niet?
en ik ga ff googelen wat een paganistisch beltane feest is![]()
whehehe...nouja je kan niet alles weten he? ik gebruik mijn kruiden alleen voor eten en medicinale doeleindenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Balderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:35 schreef Logician het volgende:
verder heb ik geen verstand van de achterliggende betekenis..
Dus Puckzzz was shark.bait.bait?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:44 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Balder
viking god
en Puckzzz heeft me hierheen gelokt
lieve kittens!
Een kitten zou zo'n 10 a 15 gram per dag aan moeten komen na de geboorte.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:08 schreef Logician het volgende:
Kitten1: 100gram
Kitten2: 110gram
Kitten3: 100gram
Kitten4: 100gram
Nog niet aangekomen, of afgevallen, is dta normaal?
Hmmm... klinkt ook wel tofquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:10 schreef Logician het volgende:
Ik vind Loki wel bij dr karaktertje passen![]()
Dat gewicht komt van zelf wel.. zeker als ze goed drinken!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:12 schreef Logician het volgende:
frappel 3 dagen oud, ze drinken wel goed trouwens..
1. agreequote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:14 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
1. Katje? 't Wordt wrsch. een heel grote, zwarte langharige panter, die mag best een indrukwekkende naam hebben. stiekum voor Balder is
[..]
Een van de leukere, en wel toepasselijk gezien de geboortedatum van Slipper.
2. * Barbaaf telt meerdere heksen onder z'n exen![]()
Spreek je het gewoon op zijn Spaans uit.Daar noemt men kinderen wel vaker Jesus (hgezoes)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, we noemen geen kat Jezus, das absoluut een grens
Al zou Gomer oid nog wel een idee zijn
Je hebt gelijk. het zijn FLINKE katten...!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:08 schreef Logician het volgende:
Kitten1: 100gram
Kitten2: 110gram
Kitten3: 100gram
Kitten4: 100gram
Nog niet aangekomen, of afgevallen, is dta normaal?
Ik vind het erg vreemd dat ze nog niet bijgekomen zijn. De eerste dagen gaat dat juist extreem snel..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:44 schreef Logician het volgende:
Het probleem is een beetje dat ze nogal veel pijn heeft omdat de kittens zo ontzettend wild zijn als ze gaan drinken... wat ik nu doe is ze aanleggen telkens als ze gaat liggen (duurt serieus zo'n 15min omdat ze zo ontzettend druk en koppig zijn) maar dan blijft ze ieg liggen.. ik ga morgen contact opnemen met de DA voor meer pijnstillers, hij dacht dat het niet nodig zou zijn maar ik denk van wel... als ze morgenavond nog niet aangekomen zijn ga ik ze zeker bijvoeden...
Ik kan het me van mijn eigen kittens niet meer herinnerenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:56 schreef DrMarten het volgende:
De dierenarts had het erover dat ze na de geboorte ook eerst wat gewich verliezen, als ze dan nu nog gelijk zitten lijkt me dat niet heel slecht opzich.
Lepel is wel het boefje hè?quote:Op woensdag 2 mei 2007 08:45 schreef Logician het volgende:
Heb net geprobeerd ze wat bij te voeren.. alleen Lepel pakt het flesje...
Gelukkig laat naina de rest redelijk toe, alleen Lepel is nogal wild met dr nageltjes dus ik denk dat ik
haar maar regelmatig apart ga voeren.. naina vind de kittenmelk trouwens heerlijk dus die ga ik haar tussendoor ook geven, ik ga nu even bellen met de DA voor extra pijnstillers, want ze heeft echt heel erg last van de wond..
Ja....quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
zit ik nu naar een still te kijken? de tijd staat op 19.44
Wat sneu voor Naina, ze heeft al best wat moeten doorstaan zo he?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:39 schreef Logician het volgende:
Ze heeft nu pijnstillers, maar het blijft pijnlijk voor dr, wat ik nu telkens doe is als ze weer zo druk zijn, de drukste er tussenuit te halen en met de fles bij te voeden (om de 2uur) dan is het wat rustiger en dat gaat redelijk goed... T'is alleen wel een heel gedoe
Ben doodmoe..
Staat de Cam weer aan dan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:36 schreef TheYoung1 het volgende:
*gooit nog es een blik op de actieve kroost*![]()
Snel editten he?quote:-van gisteravond-...![]()
En terechtquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:26 schreef Logician het volgende:Cam staat aan
Vanmorgen de slechte moeder uitgehangen en de kinderen maar eens voor een dvd gezet terwijl ik met een dekentje naast ze op de bank lagmaar ben wel redelijk uitgeslapen nu
![]()
Dacht ff wel, toen duurde het wat lang en zag ik de tijd staan......quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:40 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Staat de Cam weer aan dan?
[..]
Snel editten he?![]()
Maar ik geloof dat ze nogal beweeglijk zijn en Logician heeft al voldoende aan haar hoofd om ook nog 'ns de camera te richten. Verse foto's zouden natuurlijk ook welkom zijn
Ik zal zien wat ik kan doenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:40 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Staat de Cam weer aan dan?
[..]
Verse foto's zouden natuurlijk ook welkom zijn
Wel lief doen hoor, ik krijg nog een hoop geld van zequote:Op donderdag 3 mei 2007 15:38 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik zal zien wat ik kan doen
Eerst ruzie maken bij de belastingdienst
Of Sasquatch ( of hoe je dat ook mag schrijven)..de verschrikkelijke sneeuwvrouw.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:03 schreef Logician het volgende:
As usual.. misschien dta Godzilla ook wel een passende naam voor dr is
Catzillaquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:03 schreef Logician het volgende:
As usual.. misschien dta Godzilla ook wel een passende naam voor dr is
Ik zou dat gewoon als muddel uitspreken. Ja, eigen schuld hoorquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:09 schreef nokwanda het volgende:
gewoon Mudhle..spreek uit moedhsle (met een soort van slis/klik op de s in de fonetische spelling![]()
Dan zou je ter plaatse een cursusje krijgenquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zou dat gewoon als muddel uitspreken. Ja, eigen schuld hoor
Niet nodig. Als het echt nodig is kun je altijd nog een klein (uitgekookt) lapje katoen over het bekkie leggen en een keer met een zacht rukje zuigen. Al die meuk die je aan moet schaffen is echt best wel nonsens. Meestal is het niet eens nodig.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:18 schreef Judeljuud het volgende:
Ja, ik dacht ook dat het 'Muddel' was en dat vind ik ook veel leuker klinken!![]()
Mijn vader heeft ooit een heel klein zwart katje gevonden in een garage en die noemde hij Mobutu.![]()
En Nokwanda, aangezien jij een thuisbevalling had...de dierenarts zei dat ik eventueel zo'n 'zuigertje' aan kon schaffen om de luchtwegen van de kittens uit te zuigen vlak nadat ze geboren zijn, maar is dat heel erg belangrijk?
Nee, maar heb nauwe banden met zwart Zuid Afrika. Eigenlijk nauwelijks met Zulu. Mijn zoon is half Mosotho en mijn "familie" (waarin ik traditioneel ben opgenomen) is Xhosa. Maar Zulu verstaat bijna iedereen wel in de grote steden. Als je dat kent kun je je prima redden. En ik kan niet zeggen dat ik het helemaal spreek. Heb niet genoeg vocabulaire, maar mijn uitspraak is wel perfect en na een paar weken daar pik ik het ook wel vrij goed op.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:20 schreef Logician het volgende:
nokwanda, heb jij zulu roots?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:51 schreef Logician het volgende:
Ze waren 1 en 2 toen we matisse kregen, en die was nog heel klein en we hebben echt als politieagenten er bovenop gezeten toen.
Ik heb trouwens sinds Tom (4jr) expres een kever heeft doodgetrapt de afspraak met mijn kinderen dat ze elk dier dat ze expres doodmaken moeten opeten.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:22 schreef nokwanda het volgende:
Niet nodig. Als het echt nodig is kun je altijd nog een klein (uitgekookt) lapje katoen over het bekkie leggen en een keer met een zacht rukje zuigen. Al die meuk die je aan moet schaffen is echt best wel nonsens. Meestal is het niet eens nodig. Had hier wel voor de zekerheid alcohol en kittenmelk. Was beide echt niet nodig.
Dan wordt het hoog tijd dat je een topic opentquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:12 schreef Judeljuud het volgende: Mijn poes is op dag 60 nu.
Oh!! Ze zijn zooooooooo lief!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:21 schreef Logician het volgende:
LOL inderdaad Judeljuud, tijd om de webcam aan te sluiten enzow
Jaaaaa ze kroelen enorm hier![]()
![]()
![]()
Ik lette goed op wat Purrr deed en op wat voor een soort plekjes ze wegkroop. Heb vanalles aangeboden. Op de laatste dag viel het me op dat ze iets overdekts zocht. Toen heb ik van een lap boven de doos in de huiskamer naast de comp een soort tentje gemaakt. Erin lag een molton en een katoenen laken. En daar is ze bevallen. Let op dat je geen fruitdoos kiest. Zitten vaak gifresten in. Kreeg ik als tip van een oplettende medeuser.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:12 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
En uhm...zocht Purrr een zacht plekje? Want ik heb dus zo'n werpdoos (hihi) hier staan en daar had ik een fleecedeken ingedaan, maar het leek net of die eruit wilde duwen (graven). Dus nu heb ik er kranten ingedaan, maar nu gaat ze er niet meer in. Waaróp is Purrr bevallen? Mijn poes is op dag 60 nu.
Hier niet. Purrr wil op het moment vooral eten van mij. Tijdens de laatste weken van haar zwangerschap en tijdens de bevalling wel. Maar ze communiceert wel heel erg met mij. Meer als een verstandhouding. Ze kijkt of ik op de kittens let als ze even de hort op gaat. Of zoals straks..... de twee meisjes waren in de huiskamer waar ik was en de heren in het kleine stukje afgezette achtertuin, graspolletjes aanvallen. Zij komt dan kijken wat ik doe, geeft me zo'n Purrrblik en gaat dan in de keuken op de andere kroost letten. Nou... da's dan duidelijk. Ze hoeft echt niet te praten om zich volkomen duidelijk te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:26 schreef Logician het volgende:
ze is trouwens een stuk aahaliger nu ze kittens heeft dan voorheen, is dat bij jullie herkenbaar?
Nina ligt graag op open plekken, midden in de woonkamer en boven op de tv. Zelfs nu nog. Toch vond ik haar van de week gravend onder mijn dekbed. Dus daarom heb ik maar een doos gezocht. Was nog best moeilijk te vinden van dat formaat zonder dat het fruitdoos was. Lang leve JVCquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:34 schreef nokwanda het volgende:
Ik lette goed op wat Purrr deed en op wat voor een soort plekjes ze wegkroop. Heb vanalles aangeboden. Op de laatste dag viel het me op dat ze iets overdekts zocht.
ja hallo... stokje overnemen is cool maar het is wel de bedoeling dat je die pluizebollen van je zelf vooral blijft spammen hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:13 schreef Logician het volgende:
Tuurlijk is dat niet erg, ik vind het juist leuk, nu mag jij zodadelijk het stokje overnemen (zo heet dat toch?) ..
Ik heb trouwens moltons in de doos gedaan destijds en die vond ze heerlijk liggen, nu heb ik er een fleecedekentje ingelegd waar zij als kitten destijds veel op heeft gelegen![]()
![]()
motlonnetje en een katoenen laken. Kijk eens hoe ze reageert op katoen. (geen badstof)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:16 schreef Judeljuud het volgende:
Dus kranten eruit en fleece er weer in?
Zou dat genoeg vocht opnemen tijdens de bevalling?
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:56 schreef Logician het volgende:
Net weer gewogen:
Kitten1: 110gram
Kitten2: 120gram
Kitten3: 120gram
Kitten4: 110gram
ze beginnen aan te komen
Trouwens ook een schoonheid, die Nina van jouquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:33 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
Oh!! Ze zijn zooooooooo lief!!Ik krijg gewoon tranerige ogen omdat het zo vertederend is!
![]()
Wat ik al eerder zei: Nina is nogal zwart...dus ik denk dat je vrij weinig zult zien op de webcam. Ik heb wel een slideshow op m'n website trouwens. Daar kun je goed haar dikke buik zien. www.judeljuud.nl
Nee, dat mocht niet van de DA. Omdat de prednison alleen schade toe kan richten tijdens het groeien van organen en dat gebeurt al in de eerste paar dagen. Dus stoppen zou geen zin meer hebben volgens haar en Nina zou dan misschien weer ziek kunnen worden en ze heeft juist al haar krachten nodig voor de bevalling. Verder zou het de groei kunnen belemmeren van de kittens, maar volgens de DA voelden ze vrij normaal aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:38 schreef Smittend het volgende:
@ Judeljuud wat een mooie kat is Nina zeg.
Is ze nu wel van de prednison af ?
Als Nina het maar goed vindt. En anders maar een tripje Wibra oid? Of de markt. Een lap katoen kost geen drol.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:42 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
Nee, dat mocht niet van de DA. Omdat de prednison alleen schade toe kan richten tijdens het groeien van organen en dat gebeurt al in de eerste paar dagen. Dus stoppen zou geen zin meer hebben volgens haar en Nina zou dan misschien weer ziek kunnen worden en ze heeft juist al haar krachten nodig voor de bevalling. Verder zou het de groei kunnen belemmeren van de kittens, maar volgens de DA voelden ze vrij normaal aan.
@ Nokwanda: Ja, ze is leuk hè? Het is wel echt een krengetje hoor. Ze is wel heel klein...zo'n 2 kilo zonder kittens. Ik heb nu trouwens moltons erin gelegd met daaronder een laag kranten. Lijkt mij wel goed toch? Lakens heb ik namelijk niet echt - afgezien van die waar ik onder slaap.
@ Logic: als ik het goed begreep hebben ze bij Naina ook direct de baarmoeder verwijderd. Waarom is dat?
Op mijn beelden liggen ze anders lief bovenop elkaar te slapenquote:
Ik quote mezelf....etterbakken it isquote:Op zondag 6 mei 2007 12:03 schreef Ingetje79 het volgende:
Of zijn ze aan 't etterbakken? Het ziet er zo vredig uit anders![]()
Dat zeg ik ook al een uur tegen mezelf...zit hier desondanks nog steeds in slaapoutfitquote:
tussen 7 en 10 dagenquote:Op zondag 6 mei 2007 11:41 schreef Logician het volgende:
Ze zijn allemaal gereserveerd![]()
Ik ben nogal veel weggeweest dit weekend, dus weinig updates kunnen geven.
Naina gaat echt helemaal op in haar rol als moeder, dus ik durf nu (eindelijk na 2wk thuis te blijven)
zonder bezorgd gevoel een paar uurtjes weg te gaan.
Wat heel erg opvalt is dat de twee gestreepte kittens een véééél groter hoofd hebben dan de andere 2 kittens,
qua gewicht zitten ze nu allemaal op de 130gram
Volgens mij zouden de oogjes een dezer dagen moeten open gaan, of heb ik het mis??I caaaaaaan't wait in ieder geval!
Goh, jij ook al hierquote:Op zondag 6 mei 2007 20:08 schreef Daria het volgende:
De info. is afkomstig van http://www.zwerfkat.com/index.php?DocID=40 een intressante site wat betreft de verzorging van (zwerf) katten.
Voor andere intressante linken kan je kijken op Ferghus'website. Zodra ik iets vind dat de moeite waard is, zet ik het daaronder. Groetjes!
Dat is superlief... Maar als ik ze zo zie, daar zegt niemand nee tegen..quote:Op zondag 6 mei 2007 22:09 schreef Logician het volgende:
Mocht er nog eentje vrijkomen ticootje dan ben je de eerste waar ik aan denk
quote:
Ferghusquote:Op maandag 7 mei 2007 23:48 schreef Logician het volgende:Slipper a.k.a Ferghus heeft als eerste 1 heeel donkerblauw oogje open!!!!!!!
![]()
Goed plan!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:07 schreef Logician het volgende:
ik hoop dat ze morgen alle oogjes open hebben dan ga ik wat foto's maken![]()
![]()
![]()
Ja, doe maar evenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:13 schreef Logician het volgende:
De cam is een beetje lastig nu omdat de kittens onder de bank liggen, Naina is nu buiten dus ik kan ze best even in de doos doen
Iddquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:15 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze zijn echt zo mooi![]()
En wat een lekker kereltje met die blonde haartjes en een roze speen![]()
Is dat de jongste?
Ik vind ze echt fantastisch, zo jammer dat ik allergisch ben voor katten want als ik dit zie zou ik meteen in de verleiding komenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:41 schreef Logician het volgende:
ze zijn echt huge, allemaal rond en boven de 200gram nu
Ja, dat gaat hard he!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:47 schreef Logician het volgende:
Ja ik ook, ik probeer zoveel mogelijk foto's bij te houden ieg
Het gestreepte mannetje Pomba en Loki klimmen nu regelmatig uit de doosdat is wel opletten dus
Ja, is ook fijn, verliezen jullie hem toch niet helemaal uit het oog.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:54 schreef Logician het volgende:
ze vinden het trouwens wel een fijn idee dat de overbuurvrouw Ferghus krijgt
Ja dat deed die witte (Loki?) vanmorgen dus ook al, hij kon alleen niet zelf terug de doos inkomen. En nee hoor, maakt me niks uit dat ik wakker werd van die beestjes. Ik ben gek op katten.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:29 schreef Logician het volgende:
Ze klimmen nu dus echt telkens de doos uit en en en en en ze beginnen echt te lopen!!!!!!!!!!![]()
quote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:15 schreef Daria het volgende:
Hier nog een leuke; http://www.youtube.com/watch?v=eetzkA5ssFU
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:19 schreef Daria het volgende:
Voor kort filmpje van Loki, Pomba
en Ferghus klik op onderstaande link;
http://www.youtube.com/watch?v=dVABAjXEAxo
Groetjes!
Ze moeten je allebei echt hebben deze week he? Gelukkig zijn de kittens (nog) zo braafquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |