abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48964935
Kittens in ijsdoos gedumpt bij vuilnis

In het streekdierentehuis in Spijkenisse zijn ze een dag later nog van slag. „Wie stopt er nou twee kittens...

...in een leeg ijsdoosje en een My Little Pony-koffertje en zet die in de bosjes bij het vuilnis?’’

Coördinator Sandra Stammers van het asiel kan er met haar verstand niet bij. De vondst dinsdag van de twee gestikte kittens vlakbij het Spijkenisser winkelcentrum Sterrenhof laat haar niet los. „Het moeten toch wel kinderen zijn geweest die dit gedaan hebben? Misschien hebben ze er eerst nog wel in een poppenwagentje mee door de wijk gelopen. Op deze manier van een dier afkomen, dat doet een volwassene toch niet. Die gebruikt toch niet een koffertje van z’n kind. En die gooit die beestjes, als hij er van af wil, volgens mij eerder in z’n vuilcontainer?’’

In het streekdierentehuis hopen ze op tips, die wijzen naar de eigenaar van de dode poesjes. Stammers: „Maar het zou me niet verbazen dat die veel verder weg woont, misschien zelfs wel buiten Spijkenisse. Wat dat betreft horen we steeds meer ellende. Dit is al de derde keer in een week tijd dat onze dierenambulance werd gebeld om dode katjes op te halen.’’

Vorige week was het raak in zowel Hellevoetsluis als Dirksland. In het Voorns Kanaal vonden jongens tijdens een boottochtje een dichte kattenmand met daarin twee verdronken katten. En in het water langs de Monikkenweg in Dirksland zag een vrouw haar eigen kat dood in een jutenzak drijven. Verderop lag ook een dode kat. „Er verdwijnen hier regelmatig katten. Vaak worden die kilometers verderop, in Hellevoetsluis, Numansdorp en Goedereede, teruggevonden,’’ zegt Astrid Markwat uit Dirksland.

Ze is ‘doodziek’ van de moord op haar huisdier. „Maar ik laat het er niet bij zitten. Ik ga ’s nachts kijken wie er een kooi in zijn tuin heeft om katten te vangen. En foto’s in de buurt verspreiden van hoe gruwelijk mijn kat om het leven is gekomen.’’

pi_48965036
Ja erg triest allemaal... ik weet niet wie daar nou fun aan beleeft.
Mijn moeder is nu ook haar 2e kat kwijt en nog steeds is hij niet gevonden.
pi_48965875
Ik had ze niet op heterdaad moeten betrappen. Teringlijers.
pi_48965999
oh bah
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:51:25 #5
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_48966247
Wat sneu
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:02:26 #6
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_48966642
Ach, het is toch zo dat jullie dit allemaal vreselijk vinden, maar als er een 'rioolrat' wordt vermoord, dan kraait daar geen haan naar, want 'dat is toch ongedierte!! '.
Why does it hurt when I pee?
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:04:00 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_48966703
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:02 schreef mrbomb het volgende:
Ach, het is toch zo dat jullie dit allemaal vreselijk vinden, maar als er een 'rioolrat' wordt vermoord, dan kraait daar geen haan naar.
Je moet warm, pluizig en lief zijn. Liefst een kuikentje, katje of zeehond.
pi_48966758
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:42 schreef Fillipe het volgende:
Ik had ze niet op heterdaad moeten betrappen. Teringlijers.
Het zouden maar zo kids van een jaar of acht kunnen zijn
Die dit indd als schattig ervaarden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 15:06:41 #9
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48966800
GVD de klootzak(ken) daar . Ik zou bijna daar een week 's nachts gaan rondhangen om de dader(s) met mijn gevoel voor humor kennis te laten maken.

* Barbaaf 's gevoel voor humor beweegt zich voort in legerkisten maat 46
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_48967124
Niet normaal .
pi_48967331
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:47 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ah stoer hoor, dat hier posten.
t zijn toch ook gewoon kutbeesten. lopen maar een beetje onder je raam te miauwen 's nachts, en in je tuin te schijten.
pi_48967439
De boer vroeger bij ons om de hoek loste dat gewoon op met een emmer water. Wel zo efficient en niemand heeft er last van.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_48967626
wat grof...
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:15:12 #14
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_48969563
Als de mensen die zo van katten houden even hun adres geven dan kan ik daar voortaan de vuilniszakken vol met stront heen sturen zodat ik er geen last meer van heb. Oja de stronvliegen (waarom ik niet meer buiten kan zitten) krijg je er gratis bij.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:32:05 #15
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_48972286
Walgelijk

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 18:01:41 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48973163
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:15 schreef fjs het volgende:
Als de mensen die zo van katten houden even hun adres geven dan kan ik daar voortaan de vuilniszakken vol met stront heen sturen zodat ik er geen last meer van heb. Oja de stronvliegen (waarom ik niet meer buiten kan zitten) krijg je er gratis bij.
Stuur 't naar de eigenaars van die katten maar laat die dieren met rust, die doen alleen maar wat hun instinct ze ingeeft.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:14:29 #17
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_48975314
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:01 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Stuur 't naar de eigenaars van die katten maar laat die dieren met rust, die doen alleen maar wat hun instinct ze ingeeft.
Tja maar welke eigenaar. Er wonen in mijn wijk mensen die wel 15 katten hebben. En waar schijten ze bij mij.

Wat betreft die kittens in die tas, is erg.

Maar kom bij mij geen sympathie oproepen voor katten want sinds ik in de wijk woon waar ik nu woon heb ik een schijthekel aan katten gekregen. (vroeger vond ik ze wel leuk).

Moet je voorstellen dat je met je kinderen in de tuin een broodje wil eten tussen de middag. En op alle voedsel dat je buiten zet komen die vieze groene strontvliegen af. Het lachen vergaat je gauw.

En de eigenaars? Die lachten erom.

Heb werkelijk alles gedaan wat ik kon doen.

1. Sonische detector (hoge tonen)
2. Katteschrik
3. Water.
4. Sateprikkers.
5. Wegjagen.

Enige optie is een buks, maarja dan ben ik weer de klos en deze 'humane' samenleving.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 19:48:02 #18
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48976502
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:14 schreef fjs het volgende:

Enige optie is een buks, maarja dan ben ik weer de klos en deze 'humane' samenleving.
geen optie

Kan je zelf geen kat nemen, zo'n grote, valse kater die iedere vreemde kat de tuin uitmept?
pi_48976696
Het zal je kind maar zijn die een mooi roze doosje ziet staan en het openmaakt en met het poesje gaat spelen omdat ze denkt dat het een knuffeltje is.

Vuile vieze dierenmoordenaar die dit geflikt heeft.Toch zielig voor die kleine beestjes om zo aan je eind te komen.
pi_48977660
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:48 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

geen optie

Kan je zelf geen kat nemen, zo'n grote, valse kater die iedere vreemde kat de tuin uitmept?
Inderdaad de beste tip voor iedereen die last heeft van katten: ze zijn erg territoriaal. Je eigen kat houdt alle vreemde katten uit je tuin.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:41:42 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_48978534
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Inderdaad de beste tip voor iedereen die last heeft van katten: ze zijn erg territoriaal. Je eigen kat houdt alle vreemde katten uit je tuin.
Hoe is dit nou weer een oplossing? Dan heb je alsnog zo'n vervelend kutbeest in je tuin zitten!
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:51:50 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_48978928
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:46 schreef cora4034 het volgende:
En ja, hoor we krijgen weer fokkertjes die trots gaan melden hoe je een kat om zeep kan helpen.
Tsja, ik ga me er ook niet verder inmengen. De hele discussie tussen kattenliefhebbers die niet begrijpen dat een kattedrol in je tuin niet leuk is en dat we geen koffiepoeder in de tuin gaan strooien en aan de andere kant de kattenhaters voor wie elke loslopende kat er 1 te veel is is al vaker gevoerd.

En het is enigszins ongepast in dit topic.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:56:41 #23
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48979102
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:19 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

t zijn toch ook gewoon kutbeesten. lopen maar een beetje onder je raam te miauwen 's nachts, en in je tuin te schijten.
Erg vervelend, ik vind het ook vervelend als ik weer eens door een hondendrol loop, maar dat betekent niet dat ik de kuttenlikkertjes van de buren opknoop ofwel?
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:59:17 #24
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48979203
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 19:14 schreef fjs het volgende:

[..]

En terecht ik schiet je kind ook niet dood als hij een bal door de raam schiet
pi_48979427
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:56 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Erg vervelend, ik vind het ook vervelend als ik weer eens door een hondendrol loop, maar dat betekent niet dat ik de kuttenlikkertjes van de buren opknoop ofwel?
nee.

snap trouwens niet waarom dit nieuws is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')