abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48902090
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het hangt van de mate van conservatisme af die een school uitdraagt. In de regel vind je meer conservatieve opvattingen bij islamitisch onderwijs dan bij andere bijzondere vormen van onderwijs. En dus is dit argument meer van toepassing op Islamitisch onderwijs.
Zou het? heb je je wel eens verdiept in het Reformatorisch onderwijs? Zoals ze dat in Kampen, Staphorst en Urk aanbieden. Volgens mij hebben derkelijke scholen meer leerlingen dan de Islamitische en hun grondvesten zijn echt letterlijk uit de 17e eeuw.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:48:27 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48902191
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het? heb je je wel eens verdiept in het Reformatorisch onderwijs? Zoals ze dat in Kampen, Staphorst en Urk aanbieden. Volgens mij hebben derkelijke scholen meer leerlingen dan de Islamitische en hun grondvesten zijn echt letterlijk uit de 17e eeuw.
Toevallig hoorde ik vandaag op radio 2 dat steeds meer kinderen uit streng gereformeerde gezinnen in pleeggezinnen terechtkomen. Ze komen in problemen door hun autoritaire opvoeding en door het krampachtig proberen door de ouders de moderne wereld buiten te sluiten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:48:58 #203
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48902214
quote:
Zou het? heb je je wel eens verdiept in het Reformatorisch onderwijs? Zoals ze dat in Kampen, Staphorst en Urk aanbieden.
Indrukwekkend lijstje steden. Terwijl het aantal islamitische scholen rap aan het groeien zal zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48902503
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Indrukwekkend lijstje steden. Terwijl het aantal islamitische scholen rap aan het groeien zal zijn.
Ik gaf wat voorbeelden waar ik wat meer over weet. Wil je er meer? Dat kan hoor.
quote:
Reformatorisch Onderwijs

In Nederland zijn 162 instellingen voor Reformatorisch Onderwijs gevonden.

Deze instellingen zijn verdeeld over 11 provincies:

Drenthe 2 scholen

Flevoland 7 scholen

Friesland 2 scholen

Gelderland 40 scholen

Groningen 1 school

Noord-Brabant 1 school

Noord-Holland 2 scholen

Overijssel 20 scholen

Utrecht 15 scholen

Zeeland 33 scholen

Zuid-Holland 39 scholen
Van http://www.christelijkonderwijs.nl/richting5/Reformatorisch

En dan zijn er nog 173 gereformeerde scholen die ongeveer dezelfde grondslag hebben (ze zijn wel iets wereldser)
pi_48902504
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:43 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het hangt van de mate van conservatisme af die een school uitdraagt. In de regel vind je meer conservatieve opvattingen bij islamitisch onderwijs dan bij andere bijzondere vormen van onderwijs. En dus is dit argument meer van toepassing op Islamitisch onderwijs.
En op basis waarvan is dit een feit? Of is dit wederom een zuig zo hard mogelijk uit je duim en maak dan een vergelijking -verhaal?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:58:54 #206
36920 sizzler
Erudiet
pi_48902580
quote:

[..]

Als die net zo conservatief zijn als de islamitische scholen mogen ook die dicht. Maar om hoeveel procent gaat het? En hoeveel van de islamitische scholen is net zo gemoderniseerd als -bijvoorbeeld- katholiek onderwijs?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_48902641
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als die net zo conservatief zijn als de islamitische scholen mogen ook die dicht. Maar om hoeveel procent gaat het? En hoeveel van de islamitische scholen is net zo gemoderniseerd als -bijvoorbeeld- katholiek onderwijs?
Zeg jij het maar. Jij wist ons te melden dat Islamitisch onderwijs conservatiever is dan de rest, dat heb je natuurlijk geconcludeerd na grondig onderzoek. Neem ik aan? Toch? Het kwam toch niet uit de lucht vallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48902696
quote:

[..]

Hoe wil je de mate van conservatisme gaan meten? En waar leg je de grens? Toch niet bij wel of niet islam?
pi_48902703
quote:

[..]

Denk dat de precentages progressieve scholen ongeveer gelijk liggen. Niet te hoog dus .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:02:24 #210
36920 sizzler
Erudiet
pi_48902723
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En op basis waarvan is dit een feit?
Op het feit dat de islamitische cultuur in Nederland per definitie conservatiever is dan de christelijke.

Meisjes van 8 een hoofddoekje laten dragen is alles behalve modern.
pi_48902800
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

Op het feit dat de islamitische cultuur in Nederland per definitie conservatiever is dan de christelijke.

[afbeelding]

Is dat wel zo?

Meisjes (van alle leeftijden) verplicht in een rok laten lopen is wel modern?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:04:38 #212
36920 sizzler
Erudiet
pi_48902822
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoe wil je de mate van conservatisme gaan meten? En waar leg je de grens? Toch niet bij wel of niet islam?
Waar die grens precies ligt is discutabel. Alleen zal je zien dat veel islamitisch onderwijs aan de andere kant van de grens zitten.

Maar zoals ik al zei: gelijke monniken, gelijke kappen: al het religieus onderwijs moet dicht.
pi_48902893
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:04 schreef sizzler het volgende:

Maar zoals ik al zei: gelijke monniken, gelijke kappen: al het religieus onderwijs moet dicht.
Ja maar het komt wel over als .....maar te beginnen met het Islamitische onderwijs.
pi_48902959
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pardon? Sinds wanneer dicteer jij de definitie van conservatisme. Afgezien daarvan, wellicht dat er 3 meisjes van 8 een hoofddoek dragen, maar duizenden Christelijke meisjes verplicht een rok. Kom nou eens met die cijfers sizzler, want je lult er (zoals altijd) omheen. Je bent er zo stellig over dat de Islamitische scholen conservatiever zijn dan iedere andere school, dan eis ik ook een bron, of bewijs, of iets waarmee je het kan onderbouwen.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 21:08:06 #215
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48902982
Als Wilders het bijzonder onderwijs, dwz àlle godsdienst-scholen, zou willen sluiten, zou ik hem steunen. Scholen horen er te zijn om kinderen kennis bij te brengen, geen indoctrinaties.

Maar dit weer specifiek op de Islam richten van Wilders maakt het weer hopeloos.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:08:14 #216
36920 sizzler
Erudiet
pi_48902991
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is dat wel zo?

Meisjes (van alle leeftijden) verplicht in een rok laten lopen is wel modern?
Een rok kan zeer goed passen in een moderne samenleving. Maar je mist het punt: de christelijk conservatieve scholen zijn er ook en zijn imo net zo erg. Maar procentueel gezien zijn dat er een stuk minder. Hoeveel christelijke scholen zijn er die een rok verplichten?
pi_48903076
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Een rok kan zeer goed passen in een moderne samenleving. Maar je mist het punt: de christelijk conservatieve scholen zijn er ook en zijn imo net zo erg. Maar procentueel gezien zijn dat er een stuk minder. Hoeveel christelijke scholen zijn er die een rok verplichten?
Wederom een stelling, en dan een vraag. Wat is het nou sizzler. Je vraagt iets, maar je weet gelijk ook het antwoord?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:12:04 #218
36920 sizzler
Erudiet
pi_48903158
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon? Sinds wanneer dicteer jij de definitie van conservatisme.
Als je meningen als dictaten ziet dan houdt de discussie snel op.
quote:
Afgezien daarvan, wellicht dat er 3 meisjes van 8 een hoofddoek dragen, maar duizenden Christelijke meisjes verplicht een rok. Kom nou eens met die cijfers sizzler, want je lult er (zoals altijd) omheen. Je bent er zo stellig over dat de Islamitische scholen conservatiever zijn dan iedere andere school, dan eis ik ook een bron, of bewijs, of iets waarmee je het kan onderbouwen.
Voorbeelden te over. Maar het grootste verschil is nog wel dat jongens en meisjes op christelijke scholen niets aparts hoeven te doen. Ook godsdienstles is voor jongens en meisjes gelijk. In tegenstelling tot islamitisch onderwijs.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:13:14 #219
36920 sizzler
Erudiet
pi_48903221
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wederom een stelling, en dan een vraag. Wat is het nou sizzler. Je vraagt iets, maar je weet gelijk ook het antwoord?
Jahaaa, zo snel typ ik niet.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:15:25 #220
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48903322
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Denk dat de precentages progressieve scholen ongeveer gelijk liggen. Niet te hoog dus .
Op veel Chr. scholen wordt van onderwijzend personeel nog geeist dat ze een chr levensovertuiging hebben; aan de ene kant gezien vanuit hun standpunt wel logisch; maar aan de andere kant wel weer erg eenzijdig, xenofoob overkomend en conservatief... Maar hoe de percentages liggen weet ik niet; maar voor bovenstaand geval 75-25 ongeveer denk ik...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48903374
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:15 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Op veel Chr. scholen wordt van onderwijzend personeel nog geeist dat ze een chr levensovertuiging hebben; aan de ene kant gezien vanuit hun standpunt wel logisch; maar aan de andere kant wel weer erg eenzijdig, xenofoob overkomend en conservatief... Maar hoe de percentages liggen weet ik niet; maar voor bovenstaand geval 75-25 ongeveer denk ik...
Exact, terwijl dat weer nu iets is wat bijna nooit van het personeel van Islamitische scholen word gevraagd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:17:05 #222
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48903395
We gaan weer heel erg off-topic met dit "hullie ook!'-argument.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:20:24 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48903569
Tja, waar is nou nog steun voor reformatorisch onderwijs, behalve langs de Bijbelgordel?

De pestilente geur van het islamitisch onderwijs, daarentegen, hangt in elke grote Nederlandse stad.

Maar goed, gelijke monniken, gelijke kappen. Religieuze scholen brengen de maatschappij per definitie kwaad toe.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:21:39 #224
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48903629
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact, terwijl dat weer nu iets is wat bijna nooit van het personeel van Islamitische scholen word gevraagd.
Echt niet??
(had ik wel verwacht eerlijk gezegd).
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48903743
Wilder is gewoon wat slimmer.
Als je normaal een maatregel voorsteld, krijg je altijd minder.
als hij een belachlijk radicale maatregel voorsteld, dan word dat verminderd, net zoals altijd. maar omdat hij zo ernstig was hou je nog steeds een goede maatregel over. en niet zo'n softe
pi_48903897
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk juist dat dat er procentueel een stuk meer zijn. Zeker onder de reformatorische scholen.

Neem deze passage over de identiteit van de Gomarus Scholengemeenschap in Gorinchem
quote:
Toelating van leerlingen
De school is opgericht door en voor ouders die hun kinderen reformatorisch onderwijs willen laten geven. Alle
kinderen van ouders die meelevend lid zijn van de in het bestuur en de vereniging participerende kerken worden
in principe toegelaten. Dit wordt nader uitgewerkt in de identiteitsverklaring die de ouder(s)/ verzorger(s) bij de
aanmelding ondertekenen. Een belangrijke voorwaarde voor de toelating is dat ouder(s) of verzorger(s) de
doelstellingen en uitgangspunten van de school niet alleen respecteren, maar deze ook van harte onderschrijven.
Dit houdt ook in dat zij er, m´t de school, op toezien dat de leerlingen zich houden aan de bepalingen in deze
schoolgids en het leerlingenstatuut. Hieronder concreet een aantal facetten. Leerlingen van onze school worden
geacht Õs zondags de kerk te bezoeken met hun ouders, zo mogelijk tweemaal. De zondag geven zij verder een
passende invulling. Jongens en meisjes verschijnen op school behoorlijk en naar hun sekse gekleed. Wat dat
betreft past ons het bijbelse vreemdelingenschap. Daarin zijn allerlei vormen van sekse-overschrijding in kleding
en uiterlijk uitgesloten, evenals het volgen van de laatste mode.

De school wil duidelijk afstand nemen van moderne lectuur, televisie, popmuziek, disco en zaken die tot
sportverdwazing kunnen leiden. Zij verwacht daarbij steun van ouders en leerlingen. De school is
medeverantwoordelijk voor de invloed die leerlingen op dit gebied onderling op elkaar hebben.
Alles wat verder de toelating betreft, wordt geregeld bij afzonderlijk bestuursbesluit. De toelatingscommissie
bestaat uit leden van het bestuur en directie.
Ouders die voor het eerst een leerling op onze school aanmelden, krijgen een uitgebreid vragenformulier als
onderdeel van de toelatingsprocedure. Bij onduidelijkheden en voor het stellen van aanvullende vragen kan de
toelatingscommissie de ouders uitnodigen een mondelinge toelichting te geven op het ingevulde formulier en
tevens de aanmelding van hun zoon of dochter te motiveren. Als naar de mening van deze commissie de
opvattingen van school en gezin te veel verschillen, wordt een aangemelde leerling niet toegelaten. In dat geval
kunnen de ouders het bestuur vragen het besluit te herzien.
Of
quote:
Het optreden van de personeelsleden moet aansluiten bij de heersende opvattingen van de leden van de
vereniging en bij wat de ouders van de school verwachten. Opvattingen van minderheden worden daarbij
gerespecteerd, zonder concessies te doen aan de principes van de vereniging. Niet alleen het gedrag, maar
kleding en haardracht van personeelsleden en leerlingen zullen in overeenstemming moeten zijn met de
bovenbedoelde opvattingen. Het bezit van TV acht het bestuur onverenigbaar met de voorbeeldfunctie van het
personeel.
Dit zijn zegmaar de scholen voor de SGP aanhang. En die zijn toch goed voor in elk geval 2 kamerzetels.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:30:32 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48904009
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:27 schreef du_ke het volgende:
Dit zijn zegmaar de scholen voor de SGP aanhang. En die zijn toch goed voor in elk geval 2 kamerzetels.
Gaan we nu het prediken van jihaat gelijkstellen aan het niet mogen hebben van TV's?
pi_48904096
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gaan we nu het prediken van jihaat gelijkstellen aan het niet mogen hebben van TV's?
Het prediken van de Jihad (welke scholen doen dat allemaal) staat voor mij wel gelijk aan het prediken van haat tegen homo's andersgelovigen en vrouwen.

Maar goed dit ging me voornamelijk even over kledingeisen. Dat jij de jihad er weer aan de haren bij trekt is alleen maar tekenend.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:36:02 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48904255
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:32 schreef du_ke het volgende:
Het prediken van de Jihad (welke scholen doen dat allemaal) staat voor mij wel gelijk aan het prediken van haat tegen homo's andersgelovigen en vrouwen.
Het gebeurt op islamitische scholen. En dat gaat toch wel wat verder dan homohaat onder gereformeerden.
quote:
Maar goed dit ging me voornamelijk even over kledingeisen. Dat jij de jihad er weer aan de haren bij trekt is alleen maar tekenend.
Het topic gaat over islamitisch onderwijs, waar jihad dus wel eens gepredikt wordt. Kledingseisen op gereformeerde scholen zijn dan gewoon off-topic.
pi_48904619
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gebeurt op islamitische scholen. En dat gaat toch wel wat verder dan homohaat onder gereformeerden.
[..]
Heb je daar concrete bewijzen voor?
quote:
Het topic gaat over islamitisch onderwijs, waar jihad dus wel eens gepredikt wordt. Kledingseisen op gereformeerde scholen zijn dan gewoon off-topic.
Niet in m'n reactie op Sizzler .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:44:21 #231
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48904634
Wordt Wilders wel steeds gekker?

Volgens mij is hij één van de weinigen die zonder politiek correct te zijn durft te zeggen waar het op staat!
Neerkomen wel!
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 21:46:28 #232
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48904736
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:44 schreef Freeflyer het volgende:
Wordt Wilders wel steeds gekker?

Volgens mij is hij één van de weinigen die zonder politiek correct te zijn durft te zeggen waar het op staat!
Ja het is een kwestie van durven, dat zal het zijn.

Niet dat men het gewoon niet met hem eens is oid.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:46:45 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48904748
Tegen scholen waar Jihad gepredikt wordt zijn nu al middelen voorhanden en wordt ook al wat tegen gedaan, wat Wilders doet gaat veel verder.

De vergelijking met de gereformeerde scholen vind ik een zeer goede zoals ik al in eerdere posts heb betoogd. Ik kan me goed voorstellen dat moslims zich beledigd voelen. Want waarom staat heel Nederland op z'n achterste benen als een islamitische school een lerares die weigert om een hoofddoek te dragen ontslaat terwijl een gereformeerde school wél van z'n leerlingen mag eisen dat die geen hoofddoek dragen, geen TV kijken en met rok naar school moeten komen.

Waarom is er dan niet zoveel heisa?

Gereformeerden kunnen net zo goed doorslaan naar het radicalisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:49:28 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48904882
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:44 schreef du_ke het volgende:
Heb je daar concrete bewijzen voor?
Wilders wordt steeds gekker
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:50:22 #235
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48904928
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:46 schreef Klopkoek het volgende:
Gereformeerden kunnen net zo goed doorslaan naar het radicalisme.
Maar het gebeurt niet. Daarom is er geen heisa over.
pi_48904980
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wilders wordt steeds gekker
Dat is niet gekker dan in de stukken over reformatorische scholen staat die ik gepost heb.
pi_48905020
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat gebeurt, hoewel misschien op bescheiden schaal, wel. Je ziet dit niet vanwege je tunnelvisie .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:54:00 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48905104
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:51 schreef du_ke het volgende:
Dat is niet gekker dan in de stukken over reformatorische scholen staat die ik gepost heb.
Het is gevaarlijker, daar gaat het om.
pi_48905144
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

goh, nieuws?

De vraag is hoe je daar mee omgaat. Ze in een verdomhoekje stoppen en roepen hoe slecht ze wel niet zijn. Dat is de oplossing?
Nee ze pamperen, geen strobreed in de weg leggen en subsidieclubjes 30 jaar hun gang laten gaan, dat heeft goed geholpen
Face it: de islam is op oorlogspad en ze vinden bij ons een gewillig slachtoffer. Europa is de laatste 500 jaar niet zo slap geweest als de laatste 30 jaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48905182
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee ze pamperen, geen strobreed in de weg leggen en subsidieclubjes 30 jaar hun gang laten gaan, dat heeft goed geholpen
Face it: de islam is op oorlogspad en ze vinden bij ons een gewillig slachtoffer. Europa is de laatste 500 jaar niet zo slap geweest als de laatste 30 jaar.
Allahu akbar!
Allah Al Watan Al Malik
pi_48905212
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is gevaarlijker, daar gaat het om.
Hoe dan concreet?

Ze krijgen les in het maken van bomgordels?
pi_48905515
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allahu akbar!
Wat gebeurt er volgens jou in het einde ter tijden? Wat vindt er dan plaats? Waar GELOOF jij in dat echt gaat gebeuren en goed is?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48905577
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat gebeurt er volgens jou in het einde ter tijden? Wat vindt er dan plaats? Waar GELOOF jij in dat echt gaat gebeuren en goed is?
Waar heb jij het nou weer over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48905631
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe dan concreet?

Ze krijgen les in het maken van bomgordels?
Er zijn geen SGP-scholen die banden hebben met buitenlandse terroristenfinamcierders. Wel Islamitisch scholen (zoals die in Eindhoven).

Je poging om net te doen alsof die moslimsshit alleen maar conservatief is en niet gevaarlijk is lachwekkend.
pi_48905733
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
De vraag is vrij duidelijk. Vertel ons eens waar jij heilig in gelooft en wat je blijkbaar als iets goeds ziet. Wat gebeurt er in die periode?
pi_48905770
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De vraag is vrij duidelijk. Vertel ons eens waar jij heilig in gelooft en wat je blijkbaar als iets goeds ziet. Wat gebeurt er in die periode?
Het is nogal irrelevant en compleet offtopic nietwaar? Gelieve gewoon bij het onderwerp Wilders blijven.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:27:31 #247
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_48906893
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:08 schreef oerkapoet het volgende:

[..]

*kijkt naar de gevangenis populatie*
zijn het lekkere dingen?
of val je niet op autochtone mannen?
in de gevangenis zitten vooral ook nog eens veel gewone autchtonen hoor, maak je maar geen zorgen. Of moeten ze in de dominicaanse republiek ook maar eens nederlanders gaan discrimineren, omdat er zoveel in de gevangenis zitten!?
put
your
clothes
on!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47:42 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48908097
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je noemt het bekeren tot het communisme niet radicaal? Dat gebeurde vroeger met veel gefrustreerde gereformeerden.

Verder zijn er natuurlijk al genoeg mogelijkheden om terroristische instanties aan te pakken, daar maakt ook niemand bezwaar tegen en staat mijns inziens ook buiten deze discussie.
Maar Wilders gaat in z'n mening gewoon veel verder. Hij stelt dat islamitische scholen onverdraagzaamheid prediken omdat de Islam van nature onverdraagzaam is (lees z'n collumn maar is goed). Om dan de vergelijking te maken met de Gereformeerde leer is niet meer dan terecht aangezien die ook strikt aan de eveneens onverdraagzame bijbel vast houdt.
Overigens zit daar ook een zwakte van Wilders. Wilders heeft het nooit gehad over andere geloven. Wilders heeft zich tevens meerdere malen geassocieerd met orthodoxe-joden en daarvoor zijn onvoorwaardelijke steun uitgesproken. Dan denk je misschien 'so what?'. Nou, de orthodoxe-joden zien het oude testament als een heilig schrift en nemen dat zeer letterlijk, net zoals de gereformeerden. En zoals iedereen weet die de bijbel een beetje kent is uitgerekend dat oude testament erg geweldadig en haatpredikend als je het vergelijkt met het nieuwe testament.

Waar Wilders op uit is leidt bij mij geen twijfel: segregatie en/of apartheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_48909987
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom zou dat met Islamitisch onderwijs niet kunnen lukken als dit aan dezelfde normen moet voldoen als algemeen of christelijk onderwijs?
Sla jij altijd berichten over ? hier nog een keer

'Islamitische middelbare scholen doen het slecht'
pi_48910014
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

wil rechts dus deze mensen een onwaardige toekomst geven?
ja want het is geen extreem rechts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')