Okay, dan je eerste ijs proberen met weinig in de ijsmachine, en het koelelement een 48 uur in de vriezer hebben gehad.quote:Op zondag 21 juni 2009 09:50 schreef The_Hives het volgende:
ja, wel een tafelmodel maar is een goed ding.
Nadat ik bemerkte dat het bij gewoon ijs maken wel een erg harde ijsklomp werd die alleen nog maar rondjes mee schoof heb ik hem op sorbetstand gezet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe is je kersenijs geworden? Heb je sorbet gemaakt of roomijs?
Dat ie dan stopt klopt inderdaad.. Ik heb dezelfde en die doet dat dus ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:45 schreef mmascha het volgende:
Ik heb deze:
http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/aigger/kim5707a/286001/
Voor 19 euro bij de Trekpleister.
Nadeel: als het ijs (bijna) klaar is dan kan ie niet meer mengen. Het mengarmpje loopt vast. Voor mij is het ijs dan dik genoeg, dus klaar.
Tip: niet direct na het ijs maken uitspoelen en droogmaken met een theedoek: theedoek plakt aan de wand!
Neem een Philips, niet de goedkoopste van de ijsmachines met een vrieselement, maar wel echt de beste daarvan (ook niet de duurste trouwens)quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef Negentien het volgende:
Ik wil IJS!
Kan iemand me toevallig een ijsmachine aanraden? (goedkopere klasse)
Supermarkt-IJs![]()
IJsboer-ijs![]()
![]()
Vers ijs![]()
![]()
+1quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem een Philips, niet de goedkoopste van de ijsmachines met een vrieselement, maar wel echt de beste daarvan (ook niet de duurste trouwens)
De mijne is 15 jaar oud, sinds enige tijd heb ik een machine met compressor, maar de Philips is niet stuk ofzo. Heb hem echt honderden malen gebruiktquote:Op woensdag 24 juni 2009 18:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
+1
Al jaren lang plezier van, heb die 80 euro ofzo er al lang uit
Met vanille essence word vloeibaar spul bedoelt verkopen ze bij de AH zijn van die kleine flesjes. Maar ik zou gewoon lekker wat vanille stokjes kopen dat is zoveel lekkerder en je krijgt mooie zwarte puntjes in je ijsquote:Op maandag 29 juni 2009 20:11 schreef The_Hives het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst mn machine testen. Maar even een noob-vraagje. In mijn recept staat 1 tl vanille-essence of 1 vanillestokje. Die vanille-essence kan ik daar gewoon een zakje vanillesuiker voor gebruiken?
Stokje opensnijden en met het mes de zaadjes er uit halen en die aan je ijsmassa toevoegen.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:37 schreef The_Hives het volgende:
Thnx beide, Vanillestokjes heb ik ook gewoon in huis, maar vanwege de oplosbaarheid vroeg ik me dat af van de vanillesuiker.
En op de zakjes staat dat het suiker is met echte vanille, maar een stokje it is
Dat werkt alleen als je je ijsmassa kookt.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Gewoon het stokje erbij gooien en er later uitvissen. Zo haal je er toch de meeste smaak uit.
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je je ijsmassa kookt.
Ja dat is de manier die ik heb geleerd op school. Werkt echt prima. Op die manier heb ik onder andere honing lavendel en New york cheesecake gemaaktquote:Op maandag 29 juni 2009 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je je ijsmassa kookt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |