ja, ze hebben de presidentquote:Op zondag 29 april 2007 03:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben radicale politieke groeperingen in Brazilie veel macht?
Jaquote:Op zondag 29 april 2007 16:19 schreef Gaoxing het volgende:
Het schiet op compierJe bent echt aan het aftellen he?
Wij zijn verzekerd via mijn man zijn werk. Ziektekostenverzekeringen zijn bijna niet te betalenquote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef compier het volgende:
Nog 47 dagen![]()
maartena (en anderen in de USA) hoe heb jij je ziektenkostenverzekering geregeld? via je werk of een aparte?
Ik kan tot september zowieso bij mn vader in de verzekering, maar we zijn nog aan het kijken wat het beste is voor daarna
Via mijn werk. In de eerste paar maanden (toen ik nog werkzoekende was) had ik geen verzekering, alleen een Nederlandse reisverzekering voor noodgevallen. Maar ik heb sinds dat ik een baan heb (en gewisseld van baan in 2006) continue ziektekostenverzekering gehad. HMO.quote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef compier het volgende:
Nog 47 dagen![]()
maartena (en anderen in de USA) hoe heb jij je ziektenkostenverzekering geregeld? via je werk of een aparte?
Ik kan tot september zowieso bij mn vader in de verzekering, maar we zijn nog aan het kijken wat het beste is voor daarna
Ik heb een HMO verzekering bij Harvard Pilgrim via mijn werk. Het viel me op dat een stuk goedkoper is dan in Nederland, ongeveer $70 per maand, maar ik begreep van vrienden al dat de dekking ook een stuk minder is - als je een ongeluk krijgt betaal je daar schijnbaar flink voor. Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe dat zit en of bijvoorbeeld mijn lenzen vergoed worden.quote:Op zondag 29 april 2007 11:21 schreef compier het volgende:
Nog 47 dagen![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 10:55 schreef Skeffie het volgende:Nog even terugkomend op de Portugese taal, ik heb 2 collega's uit Portugal en ik moet zeggen dat het net Russisch is!!
toevallig spreek ik die twee talenquote:Op maandag 30 april 2007 10:55 schreef Skeffie het volgende:
Allemachtig wat loopt dit topic nu snel!!
Nog even terugkomend op de Portugese taal, ik heb 2 collega's uit Portugal en ik moet zeggen dat het net Russisch is!!
Hmm, Russisch? Ik heb veel Russisch gehoord, maar vind het er totaal niet op lijkenquote:Op maandag 30 april 2007 10:55 schreef Skeffie het volgende:
Allemachtig wat loopt dit topic nu snel!!
Nog even terugkomend op de Portugese taal, ik heb 2 collega's uit Portugal en ik moet zeggen dat het net Russisch is!!
quote:
dat is m'n punt nietquote:Op maandag 30 april 2007 18:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Fransen in Amsterdam, die zijn er anders nooit
Ik vind het ook wel behoorlijk wennen die taal. Toen ik hier 3 maand geleden aankwam sprak ik geen woord, inmiddels kan ik wel de krant lezen en vrijwel alles volgen bij vergaderingen e.d., maar heb ook nog vaak genoeg in de stad dat ik moet vragen of het wat langzamer mag of zelf in het engels. Ze spreken de boel soms zo onduidelijk uit!quote:Op maandag 30 april 2007 11:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd zo gek gevonden. Als spaanssprekende kan ik Portugees vrij moeiteloos lezen, maar als je het (van een afstandje) hoort is het inderdaad net Russisch
Ach dat komt met de tijd wel.quote:Op maandag 30 april 2007 19:29 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel behoorlijk wennen die taal. Toen ik hier 3 maand geleden aankwam sprak ik geen woord, inmiddels kan ik wel de krant lezen en vrijwel alles volgen bij vergaderingen e.d., maar heb ook nog vaak genoeg in de stad dat ik moet vragen of het wat langzamer mag of zelf in het engels. Ze spreken de boel soms zo onduidelijk uit!Oh en zelf foutloze zinnen maken is natuurlijk ook nog wel lastig vaak.
Ach weet je, er zijn ook veel buitenlanders die vinden dat het Nederlands precies op het Arabisch lijkt....quote:Op maandag 30 april 2007 15:06 schreef qwerty_x het volgende:
toevallig spreek ik die twee talen
en ik verzeker je: het lijkt zelfs niet op Russisch !![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:23 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ach weet je, er zijn ook veel buitenlanders die vinden dat het Nederlands precies op het Arabisch lijkt....![]()
of zoals mijn (amerikaanse ) stiefbroer zegt:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:46 schreef tim2308 het volgende:
Ja, Nederlands is voor de fransen een taal met veel G klanken..
"speaking Dutch is easy, you just have to clear your throat all the time and keep your mouth open while you do it"quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:11 schreef compier het volgende:
[..]
of zoals mijn (amerikaanse ) stiefbroer zegt:
I'll never learn dutch, I can't make the throwup sounds
Nee, volgende week maandag. Het is hier altijd de eerste maandag van mei. Vandaag wel rellen geloof ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:07 schreef qwerty_x het volgende:
ik neem aan dat een ieder in dit topic, zonder uitzondering vandaag een dag vrij heeft ?
Nee, bij ons gaat het gewoon door. 200% verdienen vandaagquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:07 schreef qwerty_x het volgende:
ik neem aan dat een ieder in dit topic, zonder uitzondering vandaag een dag vrij heeft ?
gisteren en eergisteren vrij geweest, morgen en overmorgen ook vrij. tis maar wat je pech noemtquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:39 schreef qwerty_x het volgende:
200%, dus officieel een vakantiedag
alleen jij bent een van de pechvogels die toch moet werken
Nope. In de Verenigde Staten en Canada wordt gewoon gewerkt. Er is trouwens wel een Labor Day, maar die is pas in September. In Australië en Nieuw Zeeland is er ook geen vrije dag vandaag, die vieren hun Labour Day in Oktober, de 1e maandag in Australië, en de 4e maandag in Nieuw Zeeland.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:07 schreef qwerty_x het volgende:
als dat zou kunnen had ik het graag voor je gedaanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:03 schreef qwerty_x het volgende:
in dat geval: zullen we met terugwerkende kracht vanaf eergisteren ruilen ?
Hetzelfde als voor andere landen. Dat ie zelf de kost verdiend en niet afhankelijk gaat worden van de sociale voorzieningen van dat land. Voor de rest maakt het me niets uit waar ie vandaan komt, wat voor taal ie spreekt, of wat voor geloof ie aanhangt....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat vinden jullie redelijke eisen voor een immigrant om in Nederland te mogen wonen?
Dus precies het omgekeerde zoals in Nederlandquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Hetzelfde als voor andere landen. Dat ie zelf de kost verdiend en niet afhankelijk gaat worden van de sociale voorzieningen van dat land. Voor de rest maakt het me niets uit waar ie vandaan komt, wat voor taal ie spreekt, of wat voor geloof ie aanhangt....
Hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:49 schreef Shira het volgende:
Ik kan hier trouwens nergens een Donald Duck krijgen![]()
Vraagje, iemand ervaring met oppassen, hoeveel is ongeveer qua $$ redelijk hier?
Mijn buren zitten al te hinten dat ze van het zomer iemand nodig hebben om op de kids (4!) te passen, zit er over te twijfelen, en wil toch even weten hoeveel per uur ik vragen kan.
Donald Duck is ook een Nederlands blad. 80% van de verhalen in de Donald Duck komen uit Nederland, sommige zijn gekopieerd uit de Scandinavische uitgaven (Noorwegen/Denemarken) van Donald Duck, en slechts een klein deel komt ook echt uit Amerika.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:49 schreef Shira het volgende:
Ik kan hier trouwens nergens een Donald Duck krijgen![]()
Volgens mij krijgen tieners die dat doen al rond de $10 per uur ofzo, dus daar kun je sowieso wel om vragen.... zeker als het er 4 zijn en om langere perioden gaan. Ik zou je man gewoon eens op het werk laten vragen wat anderen aan oppassers betalen, en het daar op baseren.quote:Vraagje, iemand ervaring met oppassen, hoeveel is ongeveer qua $$ redelijk hier?
Mijn buren zitten al te hinten dat ze van het zomer iemand nodig hebben om op de kids (4!) te passen, zit er over te twijfelen, en wil toch even weten hoeveel per uur ik vragen kan.
Je zou kunnen overwegen een abonnement in Nederland aan te houden (bijv. naar je ouders adres ofzo) en hun 1 keer in de 3 maanden een dikke envelop met Donald Ducks laten sturen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:15 schreef Shira het volgende:
Manlief dacht dat er wel een soortgelijk magazine bestond, heeft ie gewoon tegen me zitten liegen!![]()
Waarom: "quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Overmorgen weer voor 6 maanden minimaal naar Argentinie
Zo zo.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een huis in de buurt van Malaga, geldt dat ook?
zijn schoonmaakster ?quote:Op woensdag 2 mei 2007 04:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zo.
En dan ga je naar Agentinie? Wie maakt je huis in Malaga dan schoon?
Ik niet in elk gevalquote:Op woensdag 2 mei 2007 04:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zo.
En dan ga je naar Agentinie? Wie maakt je huis in Malaga dan schoon?
diep ademhalenquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:13 schreef Vogue het volgende:
Aaargh ik ben aan pauze toe. Soms word je gek van de Mexicaanse bureaucratie.
Een kat past zich prima aan de ruimte die het krijgt, en kan volledig binnen worden gehouden. Je hoeft een kat niet de straat op te gooien..... tis in Nederland ook meestal gezonder om je kat binnen te houden, want weet jij waar die kat allemaal doorheen loopt?quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:52 schreef Shivo het volgende:
Je kat meenemen naar Kenia? Is het niet vriendelijker om het beest gewoon een spuitje te geven?Kenia is nou niet direct het meest katvriendelijke land, en met al die straathonden en katten daar is de kans op een infectieziekte ook groot (hoewel ik me best kan voorstellen dat je je beest niet achter wil laten).
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke Fokker woont in Spanje, in de buurt van Alicante, Denia, Calpe, Moraira????? Of moet ik ergens anders een oproep plaatsen?
Ik denk dat er geem FOK!kers daar in de buurt wonen..... ik geloof dat Monus ergens in Spanje woont. Tis verder ook afhankelijk van wat je "in de buurt" beschouwd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik weet dat Maggie in de buurt bij Gibraltar woont, maar die heb ik al een tijd niet voorbij zien komen en het is niet echt in de buurt van waar je zoekt.quote:
Juist omdat we ze hebben overgenomen van mensen die dachten dat een spuitje de enige mogelijkheid was, reizen onze -van oorsprong Chinese- katten al jaren mee. Afgezien van bureaucratische ellende zonder enig probleem.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:52 schreef Shivo het volgende:
Je kat meenemen naar Kenia? Is het niet vriendelijker om het beest gewoon een spuitje te geven?
Daar weet Se Lang wel meer over.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:23 schreef tim2308 het volgende:
Kan degene die inTaiwan woont me even PM'en? Ik vind geen enkel adres van mijn geboorte/adoptiepapieren in GoogleMaps (Taiwan is sinds eind april toegevoegd) en wil graag weten hoe adressen zijn opgebouwd
Iets wat je buiten je werk om doet?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:44 schreef Vogue het volgende:
Ik moet zometeen met dolfijnen gaan zwemmen... Beetje dubbel, ik ben namelijk tegen uitbuiting van die beesten en verder heb ik er niet zoveel mee... De excursie verkoop ik wel eens omdat ik er een leuke commissie op krijg, en nu hebben ze me uitgenodigd om gratis met dolfijnen te zwemmen. Zodat ik ook weet wat ik verkoop.
Aan de andere kant, tja, het lijkt me ook wel weer grappig om zoiets meegemaakt te hebben. Maar misschien ga ik wel gewoon kijken en foto´s maken van mijn Mexicaanse collega, die er wél superveel zin in heeft
Nee, tijdens werktijdquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iets wat je buiten je werk om doet?
Zou een mooi klusje zijn voor mijn broer.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Stel je komt te overlijden in het land waarin je woont en werkt?
Hoe hebben jullie dit geregeld? Zijn jullie verzekerd voor transport ed. van het stoffelijk overschot naar Nederland? Of willen jullie in jullie nieuwe thuisland begraven worden?
Ik heb dat geregeld. Ik word in Ierland begraven. Aan de zee. Op een mooi plekkie, met mijn voeten richting zee zodat, als ik me kop optil ik de zee kan zienquote:Op zondag 6 mei 2007 00:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe hebben jullie dit geregeld? Zijn jullie verzekerd voor transport ed. van het stoffelijk overschot naar Nederland? Of willen jullie in jullie nieuwe thuisland begraven worden?
Volgens mij blijf je dan mooi plat liggen.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb dat geregeld. Ik word in Ierland begraven. Aan de zee. Op een mooi plekkie, met mijn voeten richting zee zodat, als ik me kop optil ik de zee kan zien
Duhhhhhhquote:Op zondag 6 mei 2007 02:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Volgens mij blijf je dan mooi plat liggen.
Als je dat kunt als je dood bent moet je mij even het truukje uitleggen.
Ik sta alleen een beetje te kijken van je antipathie jegens Nederland. Elke keer weer.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Duhhhhhh
Het gaat om het idee jah!
In ieder geval heb ik het geregeld. Ik wil persé in Ierland, ik zou in Nederland niet eens dood gevonden willen worden. Laat staan begraven.
Waarom? Nederland heeft mij geen geluk gebracht. Ik heb er alleen maar jarenlange slechte herinneringen aan. En dan bedoel ik helemaal niet eens geluk in materiele zin, want dat kan me gestolen worden. De enige die ik mis is mijn zus. Da's alles.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik sta alleen een beetje te kijken van je antipathie jegens Nederland. Elke keer weer.
Nee hoor.quote:Of voer je een 'act' op?
Ik heb levensverzekering zelf geregeld, en ook via mijn werk heb ik nog een (kleine) levensverzekering. Als ik binnen de komende 10 jaar ofzo kom te overlijden, dan zou ik wel weer terug willen naar Nederland. Niet voor mezelf hoor, het kan mij eigenlijk niets schelen waar ik in de grond gestopt wordt.... maar meer voor mijn familie, zodat ze een plekje hebben om naar toe te gaan. Op een gegeven moment zit ik hier natuurlijk lang genoeg, en dan wordt ik gewoon hier begraven natuurlijk.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Stuur me maar even een mailje: hard_en_diep@hotmail.comquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:23 schreef tim2308 het volgende:
Kan degene die inTaiwan woont me even PM'en? Ik vind geen enkel adres van mijn geboorte/adoptiepapieren in GoogleMaps (Taiwan is sinds eind april toegevoegd) en wil graag weten hoe adressen zijn opgebouwd
Verzekerd? Welke pauper heeft er niet minstens 10K op z'n bankrekening? Zijn jullie trouwens niet op de hoogte dat uitvaartverzekeringen oplichterij is omdat je veel te veel betaalt voor iets dat je zelf makkelijk bij elkaar spaart? Maar goed: a fool and his money are soon parted.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |