abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2007 @ 23:23:55 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48853401
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:46 schreef StefanP het volgende:
Beperkte capaciteiten? Ga toch weg, klein jongetje dat je bent. Jou is blijkbaar deze post ontgaan: De moderne polarisatie: salafisten, neonazi's en antifa's
Nee, integendeel, het is de basis van mijn bewering.
quote:
de groei van moslimextremisme komt vanuit de hoek der allochtonen zelf. De aanwas van rechtsextremisme is slechts een reactie daarop; desondanks blijft het kaalkopjes aantal laag en de dreiging nihil.
Ongeveer hetzelfde als wat de AIVD zegt over moslimextremisme, zoals ik al eerder zei, maar ach, die vervelende oogkleppen zitten in de weg.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 29 april 2007 @ 23:32:26 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48853696
Haat, afgunst, geweld, fundamentalisme, etc, waar radicale groeperingen gebruik van maken, zijn altijd een reactie op iets anders. Al dan niet een nobele strijd, maar de gebruikte middelen typeren extremistische groeperingen. Neem als voorbeeld AFA: niets op tegen om tegen fascisme te strijden, maar afgezien van hun misplaatste/overtrokken definities, is het een afkeuringswaardige club vanwege hun middelen. Dat moet je niet nuanceren of goedpraten door te zeggen dat het een reactie is op iets anders wat (ook) slecht is. De keuze van StefanP om dit wel te doen bij extreem-rechts typeert hem, maar nu gaat het niet specifiek om hem want je ziet het ook bij wel normaal functionerende mensen.
  maandag 30 april 2007 @ 03:58:54 #53
46960 StefanP
polemicist
pi_48857557
Wat een idioterie. Die twee dozijn extreem-rechtse figuren gaat geen dreiging vanuit; vanuit links wel. Het staat er letterlijk. Zwart op wit. Je moet wel een heel dom politiek-correct studentje zijn wil je het lef hebben om voorbij te gaan aan die tienduizenden moslim-extremisten in NL, maar wel moord en brand te schreeuwen over een handjevol nazi's. Blijf het goed hard schreeuwen, dan krijg je met je dogmatische, krampachtige sofismen misschien ooit nog gelijk wanneer elk 'normaal functionerend' mens Nederland verlaten heeft. Je bent trouwens een lafaard door te durven beweren dat ik extreem-rechts goedkeur. Maar ach, het was al langer bekend dat iedereen die het niet eens is met de dogmatici -in dit geval door te beweren dat links- en moslim-extremisme veel gevaarlijker is dan rechts- automatisch een nazi is. Farizeeër.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 30 april 2007 @ 04:36:07 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48857701
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, maar zonder argumenten. Ik heb nog nergens een post gezien waarin gesteld wordt dat de AIVD onzin praat.
Ik heb al gezegd dat er meerdere bronnen zijn die anders beweren (bijvoorbeeld het EU-rapport en de rapporten van de Universiteit van Amsterdam). Wie moeten we geloven?
Overigens is het in Europa wel een sterk groeiend probleem.
  maandag 30 april 2007 @ 04:38:42 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48857710
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het huidige extreem-rechts komt wel degelijk als tegenreactie op.
Waarom wonen de meeste extreem-rechtse jongeren dan in dorpen met nauwelijks allochtonen?
  maandag 30 april 2007 @ 04:40:09 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48857714
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:54 schreef StefanP het volgende:
stelling gaat dat 'racistische' Nederlanders de oorzaak zijn van de groei van moslim-extremisme.
Volgens mij zegt op Meki na niemand dat hier - en Meki komt nauwelijks op pol.
pi_48858440
quote:
Op maandag 30 april 2007 04:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom wonen de meeste extreem-rechtse jongeren dan in dorpen met nauwelijks allochtonen?
Alsof hun leefwereld tot die 2 dorpen zonder allochtonen beperkt is. Ook zij gaan in de steden werken, stappen, winkelen etc.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48858443
quote:
Op maandag 30 april 2007 04:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat er meerdere bronnen zijn die anders beweren (bijvoorbeeld het EU-rapport en de rapporten van de Universiteit van Amsterdam
Laat eens zien dan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48858957
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Alsof hun leefwereld tot die 2 dorpen zonder allochtonen beperkt is. Ook zij gaan in de steden werken, stappen, winkelen etc.
Ja, maar mensen in de stad werken, stappen, winkelen én wonen in de stad. Dus waarom komen er dan significant minder rechts-extremisten voor in de stad?
pi_48858969
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, maar mensen in de stad werken, stappen, winkelen én wonen in de stad. Dus waarom komen er dan significant minder rechts-extremisten voor in de stad?
Omdat in de grote steden de jonge mannelijke bevolking in meerderheid zelf allochtoon is he.
pi_48859024
quote:
Op maandag 30 april 2007 03:58 schreef StefanP het volgende:
Wat een idioterie. Die twee dozijn extreem-rechtse figuren gaat geen dreiging vanuit; vanuit links wel. Het staat er letterlijk. Zwart op wit. Je moet wel een heel dom politiek-correct studentje zijn wil je het lef hebben om voorbij te gaan aan die tienduizenden moslim-extremisten in NL, maar wel moord en brand te schreeuwen over een handjevol nazi's. Blijf het goed hard schreeuwen, dan krijg je met je dogmatische, krampachtige sofismen misschien ooit nog gelijk wanneer elk 'normaal functionerend' mens Nederland verlaten heeft. Je bent trouwens een lafaard door te durven beweren dat ik extreem-rechts goedkeur. Maar ach, het was al langer bekend dat iedereen die het niet eens is met de dogmatici -in dit geval door te beweren dat links- en moslim-extremisme veel gevaarlijker is dan rechts- automatisch een nazi is. Farizeeër.
Wat mij betreft wordt zo wel nazi, extreme moslim als extreem linkse terrorist aangepakt. Wat jou betreft niet?
pi_48859137
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat in de grote steden de jonge mannelijke bevolking in meerderheid zelf allochtoon is he.
Van 100 in de grote stad wonende jonge autochtone mannen zijn er volgens mij minder met extreem-rechtse sympathieën dan van 100 in kleine blanke dorpjes wonende jonge autochtone mannen.

Overigens ken ik wel wat van dat radicale taal uitslaande jonge autochtone spul in kleine dorpjes - het argument dat die uitgaan & werken in de grote stad gaat echt niet altijd op hoor. Ik ken er die nog nooit ten zuiden van Zwolle geweest zijn (een enkel uitstapje daargelaten).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 april 2007 @ 10:14:50 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48859156
quote:

Die twee dozijn extreem-rechtse figuren gaat geen dreiging vanuit; vanuit links wel. Het staat er letterlijk. Zwart op wit.
Op welke regels van welke pagina's van het jaarverslag is dit te lezen?
quote:
Je moet wel een heel dom politiek-correct studentje zijn wil je het lef hebben om voorbij te gaan aan die tienduizenden moslim-extremisten in NL
quote:
Je bent trouwens een lafaard door te durven beweren dat ik extreem-rechts goedkeur.
Lafaard omdat ik iets durf. Het is zo vermakelijk, vooral omdat je #6 van Rechts voor beginners zo goed in de vingers hebt.
pi_48859936
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Van 100 in de grote stad wonende jonge autochtone mannen zijn er volgens mij minder met extreem-rechtse sympathieën dan van 100 in kleine blanke dorpjes wonende jonge autochtone mannen.
Weet ik niet. Ik weet wel dat zo'n beetje iedere autochtoon van mijn leeftijd uit de regio Den Haag niet al te positief is over de culturele verrijkingen van de laatste decennia, een enkele verstokte GL-er daar gelaten.
pi_48862548
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:54 schreef StefanP het volgende:
als het om hun -grijsgedraaide- stelling gaat dat 'racistische' Nederlanders de oorzaak zijn van de groei van moslim-extremisme.
Wat? Sukkel. Is dat de stelling van 'links'? Toon dat eerst maar eens aan. Als je dat durft, althans.
pi_48864026
quote:
Op maandag 30 april 2007 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik weet wel dat zo'n beetje iedere autochtoon van mijn leeftijd uit de regio Den Haag niet al te positief is over de culturele verrijkingen van de laatste decennia, een enkele verstokte GL-er daar gelaten.
Maar om dat nou extreemrechts te noemen, da's uit de mode .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 april 2007 @ 15:33:06 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48864642
quote:

[..]

We hadden het natuurlijk over de mensen die met hun rechterarm gestrekt het Horst Wessellied zingen, niet over mensen met kritiek op het integratiebeleid.
  maandag 30 april 2007 @ 15:38:32 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48864710
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Laat eens zien dan.
UvA&AFS (PDF) en Europol (PDF).
  maandag 30 april 2007 @ 15:40:55 #69
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_48864735
Dit soort kwesties laat zien dat liberale beginsel dat als je radicale bewegingen ongemoeid laat ze vanzelf uit elkaar vallen of klein blijven nagenoeg failliet is.
  maandag 30 april 2007 @ 15:42:18 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48864754
quote:
Op maandag 30 april 2007 15:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit soort kwesties laat zien dat liberale beginsel dat als je radicale bewegingen ongemoeid laat ze vanzelf uit elkaar vallen of klein blijven nagenoeg failliet is.
Argument?
  maandag 30 april 2007 @ 15:56:36 #71
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_48864962
quote:
Ik ben er ook niet positief over, maar zo lang er geen initiatieven komen om voor spreiding the zorgen zal de integratie ook niet verbeteren voor hen die in een achterwijk woont en eigenlijk geen "Nederlanders" kennen.

Ik denk dat het belangrijker is daarop te concentreren dan watvoor idioten wat is want zo lang je de oorzaak niet aanpakt blijf je het gevolg houden.
Daarin merk ik dat de extreem-linksen praktisch altijd "morale" standpunten hebben en meestal meer nadenken over dat soort punten dan de gemiddelde Neo die Neo is omdat "buitenlanders en bruinen allemaal kut zijn".
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 05:06:34 #72
46960 StefanP
polemicist
pi_48879451
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

[..]
Lezen? Dat heb je al bewezen niet te kunnen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:04:48 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48880425
Kijk, dat je "een zeker groei van extreem-rechts, maar een relatieve dreiging" weet om te toveren tot "geen dreiging" viel te verwachten van iemand die nooit verder is gekomen dan een zwart-wit visie, maar "tienduizenden Nederlandse moslimextremisten" kan ik zelfs met jouw verwarde logica niet in het rapport terugvinden.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:04:03 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49535666
StefanP, ga je je verwarde logica nog onderbouwing met directe passages van het jaarverslag? Spartel voor me, lafaard.
pi_49535713
Ik ben ook wel benieuwd. Steffie?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:49:50 #76
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_49536670
Lol, Stefan kan beter zich met zijn eigen land bemoeien, voordat hij hier kritiek geeft. We kennen allemaal de wandaden van extreemrechts in AmeriKKKa
pi_49537563
Ik vind het te goedkoop om bij iedereen die een wat rechtsere mening heeft gelijk het extreem rechtse label eraan te hangen. Bij links overigens net zo.
Deze SP stemmer ziet ook dat autochtoon en allochtoon recht tegenover elkaar staan en in mijn optiek is de multiculturele samenleving compleet mislukt. De bereidheid aan weerszijden lijkt te ontbreken om het te verbeteren. Ik denk zelf dat het eerst nog heel veel slechter zal gaan, alvorens er uberhaupt verbetering in deze situatie komt.
pi_49603514
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
...
Ik denk zelf dat het eerst nog heel veel slechter zal gaan, alvorens er uberhaupt verbetering in deze situatie komt.
ik ben helaas bang dat er inderdaad nog wel banlieu-achtige toestanden zullen komen...
  maandag 21 mei 2007 @ 18:32:47 #79
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_49615890
Ik snap niet wat er mis is met politiekcorrect zijn. Zoals de ouders van Theo van Gogh al zeiden na z'n dood: Dat je alles moet kunnen zeggen wil niet zeggen dat je altijd alles maar moet zeggen.
lege ton
pi_49617288
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat doet helemaal niets af aan wat ik zei.
Jawel. Het betekend namelijk dat het altijd de reactie zal zijn van een extreem-rechtse groepering. Ze zullen altijd stellen dat ze als tegenreactie zo worden gemaakt zoals ze zijn. Terwijl ze in weze altijd hetzelfde zijn gebleven.

De toename van extreem-rechts is te wijten aan... extreem rechts.. Zo zullen veel fundi's stellen dat ze ageren als tegen extreem-rechts. Want, in hun ogen is extreem rechts begonnen en als reactie daarop groeien het aantal fundi's. Zo is het cirkeltje rond.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 mei 2007 @ 19:19:27 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49617426
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:32 schreef nonzz het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met politiekcorrect zijn. Zoals de ouders van Theo van Gogh al zeiden na z'n dood: Dat je alles moet kunnen zeggen wil niet zeggen dat je altijd alles maar moet zeggen.
En daar hebben weer zo'n onnozele hals met een pleidooi voor zelfcensuur.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 21 mei 2007 @ 19:22:52 #82
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49617558
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zelfcensuur is wat anders dan het anders inpakken van de boodschap.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 21 mei 2007 @ 19:27:25 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49617761
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat suggereert bovenstaande user niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 21 mei 2007 @ 20:12:14 #84
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_49619865
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Zelfcensuur is censuur, dan ben je qua afweging goed/slecht al klaar lijkt me.

Tenzij je heel erg gevoelig bent voor die schreeuwende minderheid die net doet alsof alle kritiek beledigend is.
pi_49619912
quote:
Op zondag 29 april 2007 02:33 schreef StefanP het volgende:
^^^ Stukken beter dan die achterlijke 1-liners van jou. Verder dan dat kom je niet. Jouw achterhaalde, smerige linkse kutpolitiek wordt in een keihard rapport van de AIVD volledig met de grond gelijk gemaakt waarna ik om een reactie van links vraag, en dan heb je het gore lef om te zeggen dat ik niet inhoudelijk reageer? Dom figuur. Morgen sta je ongetwijfeld weer keihard in andere topics te roepen dat rechts overal de oorzaak van is, en dat links en de islamieten braaf en lief zijn. Weet je wat jij bent? Een struisvogel met oogkleppen.
Waar staat je in houdelijke reactie dan? Ik lees alleen een onsamenhangende scheldkannonade die weinig met de tekst in de OP te maken heeft.
pi_49619990
quote:
Lees ik het nou goed dat jij moslim-extremisme onder links schaart???
  maandag 21 mei 2007 @ 20:35:36 #87
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_49621122
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel.
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')