abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48799793
quote:
DEN HAAG - De radicalisering van moslimjongeren zet onverminderd door. De groei van het salafisme, een ultra-orthodoxe islamitische stroming, ondermijnt de Nederlandse samenleving. De terreurdreiging neemt niet onmiddellijk toe, maar steeds meer moslimjongeren wijzen integratie af en keren de democratische rechtstaat de rug toe. Deze trend werkt polarisatie tussen bevolkingsgroepen in de hand.

Dit zei AIVD-baas Sybrand van Hulst vrijdag bij de presentatie van het jaarrapport over 2006. Van Hulst meldde, evenals de Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) eerder deze week, dat de acute terreurdreiging in Nederland vorig jaar is verminderd. De dienst, 'hofleverancier van informatie' aan de NCTb, schrijft dit ten dele toe aan de 'succesvolle aanpak' van jihadistische netwerken in Nederland.

Waakzaamheid geboden
Een aantal kopstukken van het Hofstadnetwerk is opgepakt en vervolgd, enkele Hofstadleden zijn als ongewenst vreemdeling uitgezet, evenals een paar belangrijke figuren uit andere netwerken. Overigens is de verminderde terreurdreiging niet alleen toe te schrijven aan het overheidsoptreden. Intern zijn de groepen ook verdeeld geraakt over de jihadistische koers en de doelwitten. Verder ontbreken echte leidersfiguren.

Waakzaamheid blijft echter geboden, waarschuwde Van Hulst. Radicaliseringsprocessen voltrekken zich soms razendsnel, waardoor netwerken en cellen in korte tijd kunnen ontstaan. Onverwachte gebeurtenissen kunnen gewelddadige acties triggeren. Hij duidde op gebeurtenissen als de Deense cartooncrisis en de oorlog in Libanon. Ook uitspraken van Tweede Kamerlid Geert Wilders zouden tot acuut gebruik van geweld kunnen leiden.

Op het gesprek dat NCTb-directeur Tjibbe Joustra in dat verband met Wilders had, wilde Van Hulst niet nader ingaan. Hij herhaalde slechts dat de AIVD constateert dat ‘de toon van het debat en de taal die wordt gebruikt’ radicalisering in de hand werken.

Groei extreem-rechts
Als reactie op de islamitische radicalisering is ‘een zekere groei’ van extreem-rechts waarneembaar. Maar in de beeldvorming is de dreiging die uitgaat van neonazistische groeperingen, zoals Blood&Honour, volgens Van Hulst nogal overtrokken. Hij noemt de dreiging ‘relatief laag’. Het gaat om enkele tientallen jongeren, tussen de 20 en 30 jaar, die zelf zeggen dat ze zich fysiek voorbereiden op een rassenstrijd. Die voorbereiding bestaat voornamelijk uit ‘survivaltraining’.

Onderbelicht bij confrontaties tussen extreem-rechtse en extreem-linkse groeperingen is de soms ‘provocerende en intimiderende’ rol van de laatste groepen. Activisten uit antifascistische kringen beperken zich lang niet altijd tot verbaal geweld. In sommige steden achtervolgen ze en gebruiken ze persoonlijk geweld tegen (vermeende) rechtse extremisten.

Vooral de Anti Fascistische Actie (AFA) is actief. De groep doet zelf onderzoek naar extreem-rechts, waarbij dat begrip ruim wordt gedefinieerd. AFA probeert extreem-rechts op alle mogelijke manieren te dwarsbomen. Daarbij kunnen grondrechten in het gedrang komen, waarschuwde Van Hulst. Hij noemde de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering.
bron volkskrant

Na de jaren waarin we dachten dat het nu wel duidelijk was wat goed en wat fout was, en waarin foute overtuigingen domweg werden genegeerd, is nu langzamerhand het tijdperk aangebroken waarin de eerder weggemoffelde overtuigingen niet alleen geuit worden, maar ook het debat bepalen.

Is dat goed? Moeten de grondslagen van de samenleving weer eens bevochten worden? Of is politieke correctheid zo gek nog niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_48800027
Politieke correctheid is in Nederland een beetje aan het doorslaan.
Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen of stromingen die gewoon niet passen in ons land en onze cultuur. De Nederlandse politiek steekt zijn kop in het zand en wil alles goed praten, subsidie ertegenaan gooien en het ene na het andere project starten om deze mensen toch maar te helpen.
Het is onderhand wel duidelijk dat een hele groep niet 'geholpen' wil worden.
En dan kan er wel weer discriminatie geschreeuwd worden, een term die bijna alleen nog maar gebruikt wordt als deze totaal uit zijn verband is gerukt, maar dat moet eens afgelopen zijn.
Mensen die zich niet willen aanpassen of meedoen met onze samenleving en een gevaar vormen moeten met een strict beleid het land uitgezet worden.
Net zoals deze groep moslim extremisten groeit zal extreem rechts ook blijven groeien.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_48800657
Iig wel positief dat men het nu over oa salafisten heeft ipv geen/andere denominaties. Politiek correct is vaak puur symptoombestrijden al blijft het lastige met salafi's enzo. "Echte" terroristen zijn vaak redelijk hoogopgeleid, hebben kinderen en waren vroeger seculier. Als ze dan eenmaal radicaliseren schieten ze ver door.
pi_48813194
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 09:09 schreef Bloemkool het volgende:
Politieke correctheid is in Nederland een beetje aan het doorslaan.
Què?

De politieke correctheid was in de jaren '80/'90 enorm; zeggen dat de correctheid nu aan het doorslaan is, vind ik heel raar.

Wat er nu tot normale uitingen behoort van gerespecteerde opinieleiders, daar stak Janmaat nog bleekjes bij af .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_48813633
Mits de groepen het bij debat houden en geweld ondubbelzinnig afwijzen zie ik het probleem niet. Integendeel: debat om het centrum te verschuiven is ontzettend boeiend en de rede is productief in de evolutie van de memen .
pi_48815002
Tja, ik weet het nog niet zo. Ik denk dat er altijd kleine groepen radicalen van links of rechts zullen blijven. Net zoals er altijd hooligans zullen zijn.
Ik zou haast zeggen: zet ze bij elkaar op een weiland en laat ze zich lekker op elkaar uitleven. Iedereen heeft toch recht op een eigen mening, hoe dom die ook is.

Het wordt wel een probleem als burgers die er niks mee te maken (willen) hebben toch slachtoffer worden. Dan kom je aan de openbare orde, en daar hebben we politie voor.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48815047
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:21 schreef Autodidact het volgende:
Mits de groepen het bij debat houden en geweld ondubbelzinnig afwijzen zie ik het probleem niet. Integendeel: debat om het centrum te verschuiven is ontzettend boeiend en de rede is productief in de evolutie van de memen .
steeds meer moslimjongeren () keren de democratische rechtstaat de rug toe.
‘een zekere groei’ van extreem-rechts () fysiek voorbereiden op een rassenstrijd. Die voorbereiding bestaat voornamelijk uit ‘survivaltraining’.
Activisten uit antifascistische kringen beperken zich lang niet altijd tot verbaal geweld. In sommige steden achtervolgen ze en gebruiken ze persoonlijk geweld tegen (vermeende) rechtse extremisten.

Duh - het punt is nu net dat ze het niet bij debat houden, of denken te gaan houden, of wensen te gaan houden. Ze zijn de consequentie van het "vrije" debat: de mensen die zich niet met debatteren bezig houden maar wel een extreme visie ontlenen aan het debat dat anderen voeren en voeden.
pi_48815615
ze moeten allemaal kapot.
ZO
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48818936
quote:
Groei extreem-rechts
Als reactie op de islamitische radicalisering is ‘een zekere groei’ van extreem-rechts waarneembaar. Maar in de beeldvorming is de dreiging die uitgaat van neonazistische groeperingen, zoals Blood&Honour, volgens Van Hulst nogal overtrokken. Hij noemt de dreiging ‘relatief laag’. Het gaat om enkele tientallen jongeren, tussen de 20 en 30 jaar, die zelf zeggen dat ze zich fysiek voorbereiden op een rassenstrijd. Die voorbereiding bestaat voornamelijk uit ‘survivaltraining’.

Onderbelicht bij confrontaties tussen extreem-rechtse en extreem-linkse groeperingen is de soms ‘provocerende en intimiderende’ rol van de laatste groepen. Activisten uit antifascistische kringen beperken zich lang niet altijd tot verbaal geweld. In sommige steden achtervolgen ze en gebruiken ze persoonlijk geweld tegen (vermeende) rechtse extremisten.
Toch verbazingwekkend dat ik de alom bekende users op Fok nog steeds zie dwepen met de multiculturele samenleving, en er in een half dozijn topics van de afgelopen weken de schuld van de mislukte integratie c.q. steeds erger wordend moslimtuig nog steeds bij rechts neerlegd wordt. De AVID schrijft nota bene zelf dat er geen dreiging van rechts is, dat de groei bij rechts op het conto komt van islamitische radicalisering en dat het hooguit om enkele tientallen rechts-extremisten gaat.

Graag zag ik hier van een SCH, Monidique, Gelly of Kees22 een reactie nu hier keihard bewijs staat dat de oorzaak van alle ellende gewoon moslims zijn die het vertikken te integreren. En dat links-extremisten veel gevaarlijker zijn dan rechts - naast hun eeuwige etteren, provoceren en zuigen, natuurlijk. Maar ach, dat zal wel weer ijdele hoop zijn, want de AIVD bestaat natuurlijk ook uit een hoop racisten en xenofoben.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 28 april 2007 @ 23:49:21 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48819608
Een zekere groei door onvrede, verminderd gevaar. Klinkt bijna hetzelfde als wat de AIVD over radicale moslims zegt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_48819806
*tvp*
pi_48823108
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Què?

De politieke correctheid was in de jaren '80/'90 enorm; zeggen dat de correctheid nu aan het doorslaan is, vind ik heel raar.

Wat er nu tot normale uitingen behoort van gerespecteerde opinieleiders, daar stak Janmaat nog bleekjes bij af .
In Amsterdam zijn er nu scholen waar ze niet meer les geven over boerderijen, omdat je het dan ook over varkens heb

en moslims kunnen dan beledigt worden, als je het woord varken zegt

vind je dat niet extreem poltiek correct ?
pi_48823143
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:56 schreef noorschehammer het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn er nu scholen waar ze niet meer les geven over boerderijen, omdat je het dan ook over varkens heb
En ze stoppen kankerverwekkende stoffen in het drinkwater...
pi_48823148
quote:

[..]

Er zijn ip de veluwe al decennia lang scholen die seksuele voorlichting ontkennen, en de evolutie. is dat ook extreem politiek correct?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48823351
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

wat lul je ?
pi_48823357
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn ip de veluwe al decennia lang scholen die seksuele voorlichting ontkennen, en de evolutie. is dat ook extreem politiek correct?
als het door de politiek correcte wereld word gesteund wel ja
  zondag 29 april 2007 @ 02:13:46 #17
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48823491
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Evangelisch correct, eerder.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 29 april 2007 @ 02:21:13 #18
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48823620
Het is jammer dat StefanP niet naar een inhoudelijke reactie vroeg, maar ik neig te denken dat dit toch niet veel had uitgemaakt.
pi_48823783
quote:
Op zondag 29 april 2007 02:06 schreef noorschehammer het volgende:

[..]

wat lul je ?
O, ik met mijn gekke gedachten ook altijd.
pi_48823788
quote:
Op zondag 29 april 2007 02:21 schreef damian5700 het volgende:
Het is jammer dat StefanP niet naar een inhoudelijke reactie vroeg
Niks nieuws onder de zon.
  zondag 29 april 2007 @ 02:33:17 #21
46960 StefanP
polemicist
pi_48823841
^^^ Stukken beter dan die achterlijke 1-liners van jou. Verder dan dat kom je niet. Jouw achterhaalde, smerige linkse kutpolitiek wordt in een keihard rapport van de AIVD volledig met de grond gelijk gemaakt waarna ik om een reactie van links vraag, en dan heb je het gore lef om te zeggen dat ik niet inhoudelijk reageer? Dom figuur. Morgen sta je ongetwijfeld weer keihard in andere topics te roepen dat rechts overal de oorzaak van is, en dat links en de islamieten braaf en lief zijn. Weet je wat jij bent? Een struisvogel met oogkleppen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48823860
Je beledigt VMBO-figuren zo, racist. Autistische racist, moet ik natuurlijk zeggen. Van het politburo moet dat. O, en je beledigt struisvogels. Niet lief, .
pi_48823892
Kun je trouwens even aanwijzen waar "in een keihard rapport van de AIVD" mijn "achterhaalde, smerige linkse kutpolitiek" "met de grond gelijk gemaakt" wordt? . En als je toch bezig bent, vertel eens wat over mij en mijn eenzaam leven.
pi_48824940
quote:
Op zondag 29 april 2007 02:33 schreef StefanP het volgende:
^^^ Stukken beter dan die achterlijke 1-liners van jou. Verder dan dat kom je niet. Jouw achterhaalde, smerige linkse kutpolitiek wordt in een keihard rapport van de AIVD volledig met de grond gelijk gemaakt waarna ik om een reactie van links vraag, en dan heb je het gore lef om te zeggen dat ik niet inhoudelijk reageer? Dom figuur. Morgen sta je ongetwijfeld weer keihard in andere topics te roepen dat rechts overal de oorzaak van is, en dat links en de islamieten braaf en lief zijn. Weet je wat jij bent? Een struisvogel met oogkleppen.

Ik kom nu terug van een avondje biertappen en heb de nazit achter de kiezen. Zal morgen even kijken of dit wel een echt antwoord verdient, maar ikgeloof, dat het wel mee zal vallen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48825598
quote:

[..]

Nee, dat heeft weinig met 'politieke correctheid' te maken. Politieke correct is het om bepaalde termen niet te gebruiken omdat deze met negatieve connotaties 'besmet' zijn; of om bepaalde bevindingen niet te publiceren omdat deze stigmatiserend zijn.

Het niet spreken over varkens vanwege vermeende moslimbeledigend gehalte ervan is een soort fundamentalisme: het "respect-fundamentalisme", ofwel het "gij zult geen aanstoot geven".
Heeft niets met politieke correctheid te maken; wel met sociale lafheid.
pi_48825614
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb iig nog nooit een commie water zien drinken.
pi_48827575
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]

steeds meer moslimjongeren () keren de democratische rechtstaat de rug toe.
‘een zekere groei’ van extreem-rechts () fysiek voorbereiden op een rassenstrijd. Die voorbereiding bestaat voornamelijk uit ‘survivaltraining’.
Activisten uit antifascistische kringen beperken zich lang niet altijd tot verbaal geweld. In sommige steden achtervolgen ze en gebruiken ze persoonlijk geweld tegen (vermeende) rechtse extremisten.

Duh - het punt is nu net dat ze het niet bij debat houden, of denken te gaan houden, of wensen te gaan houden. Ze zijn de consequentie van het "vrije" debat: de mensen die zich niet met debatteren bezig houden maar wel een extreme visie ontlenen aan het debat dat anderen voeren en voeden.
Wie zegt dat ze consequentie van het vrije debat zijn en de ideeen zelf niet al hadden? Als de debaters trouwens unaniem geweld afkeuren zie ik niet hoe de geweldplegers dan hun visie aan de debaters kunnen ontlenen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 29-04-2007 11:38:29 ]
pi_48829054
LOL, als een paar sektes die elkaar in de haren vliegen al "polarisatie" heet ...
  zondag 29 april 2007 @ 17:46:47 #29
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48843805
Voor mij is het zeer opvallend dat de steeds terugkerende (links-geöriënteerde) users in deze topic schitteren door afwezigheid in het gebrek van hun inhoudelijke reactie naar aanleiding van deze topic.
De bevindingen van deze topic zijn echter uiterst hanteerbaar voor diverse andere topics (nu en in de toekomst), dus hierover is het laatste woord nog niet gesproken...
Voor degene die zich over het algemeen niet bezigt anderen discussiegenoten te kwalificeren als racisten, xenofoben, autisten of soortgelijks heb ik het advies; bookmark deze topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door damian5700 op 29-04-2007 18:35:56 ]
  zondag 29 april 2007 @ 19:42:37 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48846537
quote:
Op zondag 29 april 2007 17:46 schreef damian5700 het volgende:
Voor mij is het zeer opvallend dat de steeds terugkerende (links-geöriënteerde) users in deze topic schitteren door afwezigheid in het gebrek van hun inhoudelijke reactie naar aanleiding van deze topic.
De bevindingen van deze topic zijn echter uiterst hanteerbaar voor diverse andere topics (nu en in de toekomst), dus hierover is het laatste woord nog niet gesproken...
Voor degene die zich over het algemeen niet bezigt anderen discussiegenoten te kwalificeren als racisten, xenofoben, autisten of soortgelijks heb ik het advies; bookmark deze topic.
Ik wil er graag met je over in debat, hoor. (Ik ontdek dit topic nu pas, sorry )
Er zijn ook rapporten over extreem-rechts die veel alarmerender zijn. En zeker wereldwijd is het een groeiend probleem.
  zondag 29 april 2007 @ 19:48:25 #31
46960 StefanP
polemicist
pi_48846691
En het bleef oorverdovend stil vanuit linkse hoek...
-Mark Steyn
  zondag 29 april 2007 @ 19:50:58 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48846771
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef StefanP het volgende:
Ik ben hier toch?
pi_48850098
quote:
LOL, dus als je D66/CDA of linkser stemt moet je je verantwoorden voor een stel bommenleggers?
  zondag 29 april 2007 @ 22:00:33 #34
46960 StefanP
polemicist
pi_48850609
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben hier toch?
Ja, maar zonder argumenten. Ik heb nog nergens een post gezien waarin gesteld wordt dat de AIVD onzin praat.
-Mark Steyn
pi_48850965
De AIVD praat onzin.
  zondag 29 april 2007 @ 22:17:24 #36
46960 StefanP
polemicist
pi_48851088
Blijkbaar is jouw opleidingsniveau VMBO, anders wist je dat een stelling doorgaans enige onderbouwing vereist. Laffe kloon.
-Mark Steyn
pi_48851103
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef StefanP het volgende:
Jij noemt een nazi vrouw slechts "niet zo links" dus "de linkse hoek" kan bij jou van alles wezen.
pi_48851152
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik wil er graag met je over in debat, hoor. (Ik ontdek dit topic nu pas, sorry )
Er zijn ook rapporten over extreem-rechts die veel alarmerender zijn. En zeker wereldwijd is het een groeiend probleem.
Zullen we het eens wereldwijd vergelijken met het salafisme?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 29 april 2007 @ 22:22:08 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48851211
quote:
Zegt de user die ook niets inhoudelijks brengt in dit topic, behalve dit soort dogmatische reacties. Bookmark dit topic maar als stok in toekomstige topics, sneuer kan het niet worden en het typeert je selectiviteit.
quote:
De jaarverslagen van de AIVD zijn nuttig, ook in discussies op Fok, maar voorgaande topics over voorgaande verslagen laten ook zien dat het geen garantie geeft op een inhoudelijke discussie. Het grootste probleem is dat mensen selectief uit de rapporten vissen om hun eigen denkbeelden mee te ondersteunen, terwijl de AIVD al jaren een evenwichtig beeld over gevaren uit diverse hoeken geeft waarbij enige fluctuaties optreden. Zie bijvoorbeeld Hoofd AIVD ziet eindelijk het licht , AIVD gaat gabbers in de gaten houden. , AIVD beducht voor extreemrechts geweld , Pas op voor Extreem Rechts: groter dan de Hofstadgroep? en vele andere.
pi_48851219
Blijkbaar.
  zondag 29 april 2007 @ 22:24:48 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_48851294
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, maar zonder argumenten. Ik heb nog nergens een post gezien waarin gesteld wordt dat de AIVD onzin praat.
De AIVD praat geen onzin, het is jouw beperkte capaciteiten waardoor je poepredeneringen loslaat.
pi_48851784
Zijn, SK. Zijn.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 29 april 2007 @ 22:46:04 #43
46960 StefanP
polemicist
pi_48852086
Beperkte capaciteiten? Ga toch weg, klein jongetje dat je bent. Jou is blijkbaar deze post ontgaan: De moderne polarisatie: salafisten, neonazi's en antifa's Maar ach, lezen is zo moeilijk, wat meteen verklaart waarom je niet in staat bent om correct Nederlands te schrijven in je beide posts hierboven - het moet -bijvoorbeeld- zijn 'het zijn jouw'.

Ik wacht overigens nog steeds met smart op een reactie van de links nu hun drogredenen onderuit gehaald zijn. Links is veel kwalijker dan rechts en de groei van moslimextremisme komt vanuit de hoek der allochtonen zelf. De aanwas van rechtsextremisme is slechts een reactie daarop; desondanks blijft het kaalkopjes aantal laag en de dreiging nihil. In tegenstelling tot die van de haatdragende linkse figuren c.q. moslims. ..

En wederom was het oorverdovend stil vanuit de politiek-correcte hoek.
-Mark Steyn
pi_48852142
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 23:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Toch verbazingwekkend dat ik de alom bekende users op Fok nog steeds zie dwepen met de multiculturele samenleving, en er in een half dozijn topics van de afgelopen weken de schuld van de mislukte integratie c.q. steeds erger wordend moslimtuig nog steeds bij rechts neerlegd wordt. De AVID schrijft nota bene zelf dat er geen dreiging van rechts is, dat de groei bij rechts op het conto komt van islamitische radicalisering en dat het hooguit om enkele tientallen rechts-extremisten gaat.

Graag zag ik hier van een SCH, Monidique, Gelly of Kees22 een reactie nu hier keihard bewijs staat dat de oorzaak van alle ellende gewoon moslims zijn die het vertikken te integreren. En dat links-extremisten veel gevaarlijker zijn dan rechts - naast hun eeuwige etteren, provoceren en zuigen, natuurlijk. Maar ach, dat zal wel weer ijdele hoop zijn, want de AIVD bestaat natuurlijk ook uit een hoop racisten en xenofoben.

[afbeelding]

OK, even volgens jouw redenering: Er zijn 2 groepen die zich van elkaar onderscheiden door mening A en B ... Als er dan bij groep A 1% bedreigingen vandaan komen, maar bij groep B 5x zo veel, dan betekent dat dat de meningen van de complete groep B ongegrond zijn en niets voorstellen?

Met andere woorden: Als het omgekeerd was geweest, als er meer extreem rechts geweld zou zijn, dan had je het gegrond gevonden als wij zeiden: "StefanP, jij bent 'gevaarlijk' omdat jij ook bij die groep behoord"?

Hoe oud ben je?
  zondag 29 april 2007 @ 22:54:40 #45
46960 StefanP
polemicist
pi_48852370
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:48 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

OK, even volgens jouw redenering: Er zijn 2 groepen die zich van elkaar onderscheiden door mening A en B ... Als er dan bij groep A 1% bedreigingen vandaan komen, maar bij groep B 5x zo veel, dan betekent dat dat de meningen van de complete groep B ongegrond zijn en niets voorstellen?

Met andere woorden: Als het omgekeerd was geweest, als er meer extreem rechts geweld zou zijn, dan had je het gegrond gevonden als wij zeiden: "StefanP, jij bent 'gevaarlijk' omdat jij ook bij die groep behoord"?

Hoe oud ben je?
Wat een volkomen onzinnig tegenargument. Dat heeft werkelijk niets te doen met de vraag. Het betekent namelijk wel dat de meningen van de complete groep B ongegrond zijn, als het om hun -grijsgedraaide- stelling gaat dat 'racistische' Nederlanders de oorzaak zijn van de groei van moslim-extremisme. Want die stelling wordt in het rapport van de AVID met de grond gelijk gemaakt.

Rationeel redeneren is blijkbaar niet voor iedereen in de weg gelegd.
-Mark Steyn
pi_48852441
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat een volkomen onzinnig tegenargument. Dat heeft werkelijk niets te doen met de vraag. Het betekent namelijk wel dat de meningen van de complete groep B ongegrond zijn, als het om hun -grijsgedraaide- stelling gaat dat 'racistische' Nederlanders de oorzaak zijn van de groei van moslim-extremisme. Want die stelling wordt in het rapport van de AVID met de grond gelijk gemaakt.

Wat kan mij nou het schelen wie er begonnen is. We zitten niet op een kleuterschool of in Palestina. Zulke aggressievelingen steken elkaar aan, zoveel mag duidelijk zijn.

Exteem-links, -rechts, -fundamentalistisch .... allemaal 1 pot nat.
pi_48852852
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:54 schreef StefanP het volgende:

Of je bent niet in de wieg gelegd voor spreekwoorden & gezegden .

Maareh - extreemrechts was er ook al toen er nog geen radicaliserende moslims waren - dus om de aanwezigheid van extreemrechts op het conto van de moslims te schrijven is.. vreemd.
En echt gegroeid is extreemrechts ook al niet.
pi_48852954
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Maareh - extreemrechts was er ook al toen er nog geen radicaliserende moslims waren - dus om de aanwezigheid van extreemrechts op het conto van de moslims te schrijven is.. vreemd.
Het huidige extreem-rechts komt wel degelijk als tegenreactie op.
pi_48853178
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het huidige extreem-rechts komt wel degelijk als tegenreactie op.
Het aanwezige extreemrechts - toen, nu- formuleert altijd een groep/beweging waartegen het zegt te ageren. Net als de antifa & de fundamentalisten. Maar de beweging blijft gelijk; alleen de gclaimde oorzaak wordt aan de tijdsgeest aangepast. Mij zegt dat dat er éérst het "gevolg" is, en daarna de bijpassende oorzaak gezocht wordt. En altijd gevonden - er wordt immers uitgegaan van het idee dat datgene wat er is, een gevolg is.
pi_48853276
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het aanwezige extreemrechts - toen, nu- formuleert altijd een groep/beweging waartegen het zegt te ageren. Net als de antifa & de fundamentalisten. Maar de beweging blijft gelijk; alleen de gclaimde oorzaak wordt aan de tijdsgeest aangepast. Mij zegt dat dat er éérst het "gevolg" is, en daarna de bijpassende oorzaak gezocht wordt. En altijd gevonden - er wordt immers uitgegaan van het idee dat datgene wat er is, een gevolg is.
Dat doet helemaal niets af aan wat ik zei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')