abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25022082
quote:
Tientallen gewelddadige extremisten

In Nederland zijn ruim duizend radicale islamieten. Het hoofd van de inlichtingendienst AIVD, Van Hulst, denkt dat er van hen zeker enkele tientallen bereid zijn om geweld te gebruiken.

In het tv-programma Zembla zegt hij vanavond dat die groep moeilijk te bestrijden is. Het gaat volgens hem om verbanden die geen strakke organisatie hebben en geen centrale leiding. Volgens Van Hulst zijn terreurnetwerken als de Hofstadgroep daarom moeilijk op te rollen.

Van Hulst zegt verder dat de radicalisering van islamitische jongeren onder meer een gevolg is van de negatieve manier waarop op dit moment over de islam wordt gesproken.

Hij denkt dat de problemen voor een deel kunnen worden opgelost door ervoor te zorgen dat islamitische jongeren zich welkom voelen en dat ze zichzelf vanzelfsprekend als Nederlander beschouwen.
Bron: NOS

Volgens Van Hulst moeten moslims zich vanzelfsprekend als Nederlander gaan beschouwen. Dat vind ik erg interessant, aangezien dit mij een oproep lijkt om de integratie van allochtonen te laten varen en zich meer te gaan richten op assimilatie. Integratie van allochtonen leidt namelijk niet naar het Nederlander zijn omdat integratie een multiculturele samenleving tot gevolg heeft. En aangezien het Nederlander zijn voornamelijk wordt bepaald door identiteit en cultuur zou dit met elkaar in tegenspraak zijn.

Eigenlijk wil men dus terug naar de manier waarop immigranten vele honderden jaren naar Nederland zijn gekomen. De mensheid is namelijk niet in Nederland ontstaan en toch bestaat er een Nederlands volk. Nederland en het Nederlandse volk zijn dus ontstaan dankzij immigratie. Maar dan wel dankzij immigratie + assimilatie en niet dankzij immigratie + integratie. Hadden er de afgelopen honderden jaren namelijk ook mensen klaargestaan met termen als "integratie met behoud van eigen cultuur" of "multiculturele samenleving" dan hadden er nu geen Nederlanders bestaan, maar leefden hier allemaal losse groepjes van Bataven, Spanjaarden, Friezen, enzovoorts. Het is juist de multiculturele doctrine evenals het bijbehorende cultuurrelativisme en de weg-met-ons-mentaliteit geweest die er voor hebben gezorgd dat er hier nu ondertussen derde generatie Marokkanen en Turken wonen die zich nog steeds 100% Marokkaan of Turk voelen.

Ik hoop dat de politiek wat met dit signaal gaan doen. De eerste stap lijkt mij dat ze het Nederlandse volk zelf wat meer nationaal bewustzijn bijbrengt. Hoe kunnen Nederlanders allochtonen die 'worstelen met hun identiteit' helpen zich tot Nederlander te ontwikkelen als ze zelf amper bewust zijn van hun cultuur en identiteit. Of als op scholen de Nederlandse vlag wordt verboden in plaats van dat de schoolleiding zou besluiten in elk lokaal een Nederlandse vlag op te hangen. Of dat schoolkinderen amper nog het volkslied wordt geleerd. Het zijn maar wat voorbeelden.

Kortom, zeer bemoedigende woorden van de AIVD. Nu maar hopen dat de politiek er iets mee gaat doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tikorev op 10-02-2005 12:57:48 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25022240
De AIVD is al een tijdje erg goed bezig. Dit is, voor mij, een herhaling van eerdere woorden, en idd zeer bemoedigend Tikorev.
quote:
Van Hulst zegt verder dat de radicalisering van islamitische jongeren onder meer een gevolg is van de negatieve manier waarop op dit moment over de islam wordt gesproken.

Hij denkt dat de problemen voor een deel kunnen worden opgelost door ervoor te zorgen dat islamitische jongeren zich welkom voelen en dat ze zichzelf vanzelfsprekend als Nederlander beschouwen.
Types als Wilders worden hier even op de vingers getikt door de AIVD.

Dit is overigens een vrij eenzijdige samenvatting van ideeen van de AIVD om de radicale Islamitische gasten te stoppen. Het is uiteraard niet alleen de schuld van de autochtonen, ik zal zo even zoeken naar een uitgebreider verhaal van de AIVD over radicale moslims en wat globale oplossingen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25022473
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:02 schreef Sidekick het volgende:

Hoezo wordt Wilders op de vingers getikt? Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de negatieve toon vooral wordt gezet door bijvoorbeeld de moord op van Gogh, extremistische imams, wangedrag van groepen Marokkaanse jongeren, belachelijke reacties van mensen na de dood van Ali el B, enz. en niet door politici als Wilders die gewoon heldere taal spreken. Al ver voordat Wilders zich afscheidde van de VVD was die negatieve toon er al. Dat is dus niets nieuws.

Wel nieuw is de opvatting dat het antwoord daarop is dat allochtonen, moslims in het bijzonder, zich niet meer als wereldburger in een multiculturele samenleving moeten gaan zien, maar als Nederlander in een Nederlandse samenleving. Dat is toch wel een draai van 180 graden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25022510
quote:
Nota Van dawa tot jihad

23 december 2004

Het tegengaan van de dreiging van de radicale islam vereist de brede inzet van alle bestuursorganen, zowel op internationaal, nationaal als lokaal niveau. Zij moeten daarvoor alle beschikbare instrumenten inzetten, uiteenlopend van het stimuleren van gematigde krachten tot en met het strafrecht wanneer de wet wordt overtreden. Dat schrijft minister Remkes in de brief aan de Tweede Kamer waarmee hij het AIVD-rapport ‘Van dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde’ aanbiedt. Volgens Remkes is het voorkomen, isoleren of indammen van radicalisering een belangrijke manier om terrorisme duurzaam te bestrijden.

--------------------------------------------------------------------------------

Het rapport van de AIVD laat zien dat de radicale islam bestaat uit een veelheid van stromingen, bewegingen en groeperingen. Die beslaan het gehele spectrum van aan de ene kant ‘jihad’ (in de betekenis van de gewapende strijd) tegen het Westen tot aan de andere kant ‘dawa’ (via missionering uitdragen van radicaal-islamitische ideologie). Het AIVD-rapport signaleert dat ook vanuit de meer dawa-georiënteerde vormen van de radicale islam dreigingen tegen de democratische rechtsorde kunnen uitgaan. Die diversiteit maakt dat iedere vorm van radicale islam een aparte tegenstrategie vereist. Het rapport bevat voor alle betrokken instanties bouwstenen waarmee zij op maat gesneden tegenstrategieën kunnen ontwerpen.

Het rapport gaat niet in op de concrete dreiging die uitgaat van radicaal-islamitische groepen of netwerken. Het gaat volgens Remkes om een conceptuele bijdrage zowel aan het onderzoek naar de radicale islam als aan de ontwikkeling en uitvoering van een brede tegenstrategie. Het rapport schetst acht vormen van radicale islam. Die verschillen in de wijze waarop zij al dan niet met geweld hun doelstellingen willen bereiken. Ook de mate waarin zij al dan niet openlijk te werk gaan maakt verschil uit. Verder streven sommige stromingen naar een totaal andere staatsinrichting dan de westerse democratische rechtsstaat, terwijl andere zich richten op een totaal andere wijze van samenleven. Deze laatste vormen gaan veel verder en zijn veel intoleranter: niet alleen moeten er politieke veranderingen komen; het hele leven en de intermenselijke verhoudingen in de samenleving moeten worden ingericht op basis van de sharia. De stromingen die dit nastreven worden in het rapport van de AIVD onder de noemer radicaal-islamitisch puritanisme beschreven. Vooral de dawa-activiteiten van deze stromingen dragen momenteel bij aan de radicalisering van sommige moslimjongeren in Nederland omdat zij prediken dat de Westerse samenleving moreel verderfelijk is en een bedreiging vormt voor de 'zuivere' islam.

Minister Remkes heeft het rapport van de AIVD als beleidsondersteunend document ook toegezonden aan de burgemeesters, de Commissarissen der Koningin, de korpschefs van politie en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding.

Bron: AIVD.nl
De volledige nota is hier te bekijken.

Bij bladzijde 48 beginnen de concrete voorstellen om radicalisatie te voorkomen en aan te pakken.
pi_25022718
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:17 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoezo wordt Wilders op de vingers getikt?
radicalisering van islamitische jongeren onder meer een gevolg is van de negatieve manier waarop op dit moment over de islam wordt gesproken.

Of zoals in de nota wordt beschreven:
quote:
9. Beeldvorming in de media

Voorop dient te staan dat de volstrekte onafhankelijkheid van de media te allen tijde
gewaarborgd dient te blijven. Wel kan door het openbaar maken van correcte en
relevante achtergrondinformatie over de fenomenen die de radicale islam betreffen een
bijdrage worden geleverd aan een objectief beeld in de samenleving over de aard, ernst
en omvang van de dreigingen van de radicale islam. Zo kan tegenwicht worden
geboden aan tendentieuze berichtgeving over moslims in de Nederlandse samenleving
die xenofobie en onderling wantrouwen in de hand werkt. De verwachting is dat
daardoor ook het weerstandsvermogen tegen deze fenomenen binnen de Nederlandse
samenleving wordt vergroot. Wanneer deze fenomenen en de daaraan verbonden
risico’s bij een breder publiek bekend zijn, zullen zij waarschijnlijk ook sneller
onderkend worden waardoor in een vroeg stadium tegenwicht kan worden geboden aan
ongewenste ontwikkelingen. Hier ligt met name een taak voor politiek en bestuur.
quote:
Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de negatieve toon vooral wordt gezet door bijvoorbeeld de moord op van Gogh, extremistische imams, wangedrag van groepen Marokkaanse jongeren, belachelijke reacties van mensen na de dood van Ali el B, enz.
Idd, dat is ook polarisatie-verhogend en moet ook worden tegengegaan uiteraard.
quote:
Wel nieuw is de opvatting dat het antwoord daarop is dat allochtonen, moslims in het bijzonder, zich niet meer als wereldburger in een multiculturele samenleving moeten gaan zien, maar als Nederlander in een Nederlandse samenleving. Dat is toch wel een draai van 180 graden.
Ik zie de draai niet zo, maar er is wel sprake van een visie waarin integratie een steeds actievere rol krijgt toebedeeld. Dat wil niet zeggen dat er dan sprake is van assimilatie (maar dat ligt ook welke definitie je hanteert).
pi_25022802
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hoezo wordt Wilders op de vingers getikt? Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de negatieve toon vooral wordt gezet door bijvoorbeeld de moord op van Gogh, extremistische imams, wangedrag van groepen Marokkaanse jongeren, belachelijke reacties van mensen na de dood van Ali el B, enz. en niet door politici als Wilders die gewoon heldere taal spreken.
Fok is niet representatief voor de Nederlandse bevolking, hoor. Waarom denk je anders dat de PvdA in de peilingen zo groot is?
pi_25022859
Kunnen ze niet gewoon "een ongelukje" krijgen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_25022938
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:49 schreef Tikorev het volgende:
Ik hoop dat de politiek wat met dit signaal gaan doen.
Ik hoop het ook.
quote:
pi_25023034
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:02 schreef Sidekick het volgende:
De AIVD is al een tijdje erg goed bezig. Dit is, voor mij, een herhaling van eerdere woorden, en idd zeer bemoedigend Tikorev.
Het is inderdaad zeer bedoedigend om te zien dat het weer de fout van de hollander is die nu na jarenlang de moslim geen strobreed in de weg gelegd te hebben nu wat kritiek tegenover de handelswijze van bepaalde groepen moslims staat. Zeer bemoedigend dat dat zeer fout is volgens de AIVD...want de moslim kan niet tegen kritiek...de moslim is net een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
quote:
Hoognodig ook na al die razzia's in dit land. Belachelijk dat mensen kritiek hebben op moslims.
quote:
Dit is overigens een vrij eenzijdige samenvatting van ideeen van de AIVD om de radicale Islamitische gasten te stoppen. Het is uiteraard niet alleen de schuld van de autochtonen, ik zal zo even zoeken naar een uitgebreider verhaal van de AIVD over radicale moslims en wat globale oplossingen.
Joh, is het niet de fout van alleen de autochtoon? Zou het dan toch te maken kunnen hebben met het idee dat de moslim gewoon niet tegen kritiek kan?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:23:36 #10
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25023411
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:56 schreef wonko het volgende:

Het is inderdaad zeer bedoedigend om te zien dat het weer de fout van de hollander is die nu na jarenlang de moslim geen strobreed in de weg gelegd te hebben nu wat kritiek tegenover de handelswijze van bepaalde groepen moslims staat. Zeer bemoedigend dat dat zeer fout is volgens de AIVD...want de moslim kan niet tegen kritiek...de moslim is net een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
Als je met iemand in gesprek bent, een verhitte discussie voert omdat hij volgens jou iets doet wat niet mag. Deze discussie voer je dagen, weken en maanden. En telkens blijf je 'm beledigen en kleineren. Langzaam maar zeker wordt hij het zat. Dat heb je goed door, maar toch blijf je hem beledigen. Langzaam maar zeker draait hij helemaal door en kruipt hij in zijn schulp. Zijn woede tegenover jou wordt alsmaar groter. Via een buurman hoor je dat hij je wel zou willen vermoorden en hij heeft ook een pistool gekocht.

Wat doe je dan?

Blijf je hem beledigen en kleineren.

Of denk je bij jezelf dat de manier waarop je het geprobeerd hebt averechts werkt en ga je hem ook eens op een andere manier proberen te overtuigen?
pi_25023503
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:23 schreef IntroV het volgende:
Als je met iemand in gesprek bent, een verhitte discussie voert omdat hij volgens jou iets doet wat niet mag. Deze discussie voer je dagen, weken en maanden. En telkens blijf je 'm beledigen en kleineren. Langzaam maar zeker wordt hij het zat. Dat heb je goed door, maar toch blijf je hem beledigen. Langzaam maar zeker draait hij helemaal door en kruipt hij in zijn schulp. Zijn woede tegenover jou wordt alsmaar groter. Via een buurman hoor je dat hij je wel zou willen vermoorden en hij heeft ook een pistool gekocht.

Wat doe je dan?

Blijf je hem beledigen en kleineren.

Of denk je bij jezelf dat de manier waarop je het geprobeerd hebt averechts werkt en ga je hem ook eens op een andere manier proberen te overtuigen?
Met een handgranaat preventief door zijn raam gooien. Maar leg eens uit hoe ik die buurman blijf beledigen als ik een normaal gesprek met hem voer?Als ik reageer op het slechte gedrag van zijn zoontjes? Als ik commentaar heb op het feit dat hij zijn vrouw slaat? Of het feit dat hij het liefste heeft dat ik op zondag niet in mijn tuin zit oid omdat hij dat van zijn geloof niet mag en ik me daar niet veel van aantrek omdat zondag mijn echt vrije dag is.
Ik vraag me trouwens af waarom we dan niet door de belgen, fransen, duitsers en weet ik veel welke volken nog meer niet gelijk afgemaakt worden als de die tegenkomen. Want sommige van die volken beledigen we al eeuwen.
pi_25023625
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:23 schreef IntroV het volgende:

[..]

Wat een vergelijk. Het is eerder alsof je jarenlang heel vriendelijk bent tegen iemand die ondertussen maar blijft beledigen, blijft schelden en blijft mishandelen waarna je op een gegeven moment tot de conclusie komt dat de vriendelijke toon blijbaar niet helpt en je overgaat op een wat hardere toon.

Kortom, die hardere toon is niet de oorzaak van het probleem, maar juist een gevolg van het probleem.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:42:06 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25023660
quote:

[..]

Bleef het maar bij "wat kritiek tegenover de handelswijze van bepaalde groepen moslims". Daar is niets mis mee, en dat is ook precies wat de AIVD doet. Zoals je kan lezen in de nota van de AIVD hebben zj forse kritiek op 8 verschillende groepen radicale moslims. Je ridiculisatie van de AIVD is een misplaatste slachtofferrol derhalve.
quote:
[..]

Hoognodig ook na al die razzia's in dit land.
Welke razzia's?
quote:
[..]

Joh, is het niet de fout van alleen de autochtoon? Zou het dan toch te maken kunnen hebben met het idee dat de moslim gewoon niet tegen kritiek kan?
Een gebrek aan zelfkritiek bij groepen moslims is ook een factor die de AIVD noemt bij de vorming van radicalisatie. Dat maakt de woorden van de AIVD in mijn ogen ook zo sterk; het is een goed onderbouwd verhaal waar vele kanten worden belicht. Het is dan jammer om te lezen dat sommige het enkel gebruiken ter ondersteuning van hun eenzijdige kijk op de werkelijkheid die niet verder komen dan "moslims zijn kleine kinderen die niet tegen kritiek kunnen". Dergelijke simplificering en generalisering is niet meer gezonde kritiek waar je iets mee kan, maar juist een onderdeel van de voedingsbodem van radicalisatie zoals de AIVD beschrijft en die derhalve ook moet worden bestreden.
pi_25023684
Huiselijk geweld komt onder autochtone gezinnen net zoveel voor als onder allochtonen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_25023887
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:42 schreef Sidekick het volgende:
Bleef het maar bij "wat kritiek tegenover de handelswijze van bepaalde groepen moslims". Daar is niets mis mee, en dat is ook precies wat de AIVD doet. Zoals je kan lezen in de nota van de AIVD hebben zj forse kritiek op 8 verschillende groepen radicale moslims. Je ridiculisatie van de AIVD is een misplaatste slachtofferrol derhalve.
Slachtofferrol? Heb je dat woord ergens gelezen ofzo en denk je het hier te kunnen toepassen? Nice try.
quote:
Welke razzia's?
Het volkomen gebrek eraan.
quote:
Een gebrek aan zelfkritiek bij groepen moslims is ook een factor die de AIVD noemt bij de vorming van radicalisatie. Dat maakt de woorden van de AIVD in mijn ogen ook zo sterk; het is een goed onderbouwd verhaal waar vele kanten worden belicht. Het is dan jammer om te lezen dat sommige het enkel gebruiken ter ondersteuning van hun eenzijdige kijk op de werkelijkheid die niet verder komen dan "moslims zijn kleine kinderen die niet tegen kritiek kunnen". Dergelijke simplificering en generalisering is niet meer gezonde kritiek waar je iets mee kan, maar juist een onderdeel van de voedingsbodem van radicalisatie zoals de AIVD beschrijft en die derhalve ook moet worden bestreden.
Die gezonde kritiek schijnt niet te werken want die werd jarenlang of genegeerd of als racisme/facisme uitgelegd. Verder gebeurde er werkelijk helemaal niets mee. En ja die vergelijking met die kinderen is wat overtrokken maar wat maakt het uit als er toch niets constructiefs mee gebeurt? Dus je popi woordjes zijn weer niet goed geplaatst. Snel terug naar je handleiding 'hoe praat ik de verkeerde acties van de moslim goed' en download een update.
Maar nog wel even een vraag. Hoe moet de autochtoon omgaan met het gebrek aan zelfkritiek van grote groepen moslims? Moet men daar begrip voor tonen? Zoals de afgelopen dertig jaar? Wat moet men daarmee?
En nog wat..het bestrijden van wat jij ongezonde kritiek noemt. Hoe zie je dat? Het monddood maken van criticasters? Spreekverboden?

[ Bericht 3% gewijzigd door wonko op 10-02-2005 15:06:14 ]
pi_25024090
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Slachtofferrol? Heb je dat woord ergens gelezen ofzo en denk je het hier te kunnen toepassen? Nice try.
[..]

[..]

Die gezonde kritiek schijnt niet te werken want die werd jarenlang of genegeerd of als racisme/facisme uitgelegd. Verder gebeurde er werkelijk helemaal niets mee. En ja die vergelijking met die kinderen is wat overtrokken maar wat maakt het uit als er toch niets constructiefs mee gebeurt? Dus je popi woordjes zijn weer niet goed geplaatst. Snel terug naar je handleiding 'hoe praat ik de verkeerde acties van de moslim goed' en download een update.
Maar nog wel even een vraag. Hoe moet de autochtoon omgaan met het gebrek aan zelfkritiek van grote groepen moslims? Moet men daar begrip voor tonen? Zoals de afgelopen dertig jaar? Wat moet men daarmee?
Zoals altijd hebben we het hier over 1000 personen op 1 miljoen, dat is 0,1%
Maar je beweert het met een stelligheid dat elke moslim een eigenwijze klootzak is.

Er zijn veel grotere concentraties Nederlanders die eigenlijk vinden dat de vrouw achter
het aanrecht moet staan. Of nog minder tolerant, vinden dat vrouwen niet mogen stemmen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_25024123
Extremisten heb je onder elke laag van de bevolking
We doen net alsof dat niet zo is.

Complete Bullshit.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:18:23 #18
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25024172
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:15 schreef George-Butters het volgende:
Extremisten heb je onder elke laag van de bevolking
We doen net alsof dat niet zo is.

Complete Bullshit.
Afleidingsmanouvre.

Moslimextremisten moeten keihard aangepakt worden, ongeacht het aantal christenen dat wil dat de vrouw alleen maar mag afwassen.

Hoeveel politici staan er op de dodenlijsten van christenen in Nederland?
pi_25024344
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:18 schreef IntroV het volgende:

[..]

Afleidingsmanouvre.

Moslimextremisten moeten keihard aangepakt worden, ongeacht het aantal christenen dat wil dat de vrouw alleen maar mag afwassen.

Hoeveel politici staan er op de dodenlijsten van christenen in Nederland?
Dat weet denk ik alleen de AIVD....
F. vd. Graaf was toch geen allochtoon?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_25024352
De AIVD is erg duidelijk als het om types als Wilders en andere islambashers gaat.
Wat dat betreft wordt het steeds duidelijker hoe dat soort diensten, die echt dicht op de bron zitten, er over denken.

De Federatie Opvang zegt dat vrouwenmishandeling niet direct met de islam te maken heeft.
De landelijke politie-coordinator die zegt dat erewraak niet direct met de islam te maken heeft.
En nu weer de AIVD die zegt dat de radicalisering van moslims mede in de hand wordt gewerkt door het frequente en fanatieke moslimbashen dat sinds Fortuyn een nationale sport is geworden. Maar dat wisten wij natuurlijk allang.

Zou het verstand dan toch weer gewoon de boventoon gaan voeren???
pi_25024398
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:38 schreef Tikorev het volgende:
Kortom, die hardere toon is niet de oorzaak van het probleem, maar juist een gevolg van het probleem.
Dat is het hoofd van de AIVD dus absoluut niet met je eens. Integendeel. Dus wellicht heb je iets te vrolijk voor deze topictitel gekozen
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:35:09 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25024435
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Je post ademt frustratie uit. De kritiek van de AIVD op stemmingmakerij en xenofobie een beetje riciculiseren tot "we mogen geen kritiek meer uiten", geeft ironisch genoeg blijk van het niet aankunnen van kritiek.
quote:
[..]

Dus pas bij razzia's moeten we iets tegen discriminatie/xenofobie/stemmingmakerij doen?
Laten we liever zorgen dat de huidige situatie niet nog erger wordt. Dat is ook de kern van de boodschap van de AIVD ten opzichte van radicalisatie van moslims. Daar heb je een groep moslims (dawa's) die wel radicaal zijn qua opvattingen maar die enkel een missionaire houding hebben en zich totaal niet met geweld inlaten. De AIVD ziet die groep ook als een voedingsbodem waarin radicalisatie kan ontstaan, en de AIVD stelt dan ook voor om dat tijdig te signaleren en te werken aan preventie. Dat betekent niet gelijk dat je de 'vreedzame radicalen' hetzelfde moet behandelen als de Mohammed B's, maar een aanpak tot acteve integratie is wel geboden. Het is een goede boodschap die de AIVD ook toepast om de 'islamofoben'. Ook daar is er wellicht geen sprake van geweld, maar ook daar is de dialoog bijvoorbeeld een manier om de polarisatie ten gevolge van radicaliteit te verminderen.
quote:
[..]

Ik praat geen verkeerde acties van moslims goed, waar haal je dat nu vandaan? Qua aanpak zie ik het 19-puntenplan van de AIVD als een zeer goede blauwdruk.
quote:
En nog wat..het bestrijden van wat jij ongezonde kritiek noemt. Hoe zie je dat? Het monddood maken van criticasters? Spreekverboden?
Nee, geen spreekverboden, integendeel, juist de dialoog aangaan.
pi_25024709
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:29 schreef SCH het volgende:

De AIVD is erg duidelijk als het om types als Wilders en andere islambashers gaat.
Ik heb absoluut niet de indruk dat deze woorden tegen Wilders zijn gericht. Van Hulst vindt de negatieve toon over de islam het probleem en ziet de 'nationalisering' van allochtonen als een oplossing.

Kijken we naar de negatieve toon moeten we toch echt concluderen dat die het gevolg is van extremistische imams, terroristen en de straatterreur van veel allochtone jongeren. Wilders is juist iemand die de meest effectieve oplossing heeft om de bron van deze negatieve toon aan te pakken. De uitwassen van de islam worden simpelweg uitgezet net zo als straatterroristen met een dubbele nationaliteit waardoor de oorzaak van de negatieve toon grotendeels wordt weggenomen.

Ten tweede de oplossing. Geen enkele partij lijk zoveel waarde te hechten aan de nationale identiteit en cultuur als Wilders. Waar alle andere partijen inzetten op integratie lijkt Wilders in te zetten op assimilatie:

"Ik zou willen dat iedereen die na een veel zwaardere test dan nu Nederlander wordt, met tranen in zijn ogen en de hand op de borst voor de Nederlandse vlag het volkslied opdreunt. En zich daadwerkelijk Nederlander voelt. Natuurlijk kun je patriottisme niet controleren. Maar waarom mag verkeerd gedrag geen gevolgen hebben voor je paspoort?"

Dus zowel bij het wegnemen van het probleem als bij het toepassen van de oplossing lijkt Van Hulst zich het meest te kunnen vinden in de aanpak van Geert Wilders.
pi_25024751
quote:

[..]

[..]

Hoognodig ook na al die razzia's in dit land. Belachelijk dat mensen kritiek hebben op moslims.
[..]

idd

het is vrij simpel, moslims kunnen niet in een vrij land zoals nederland functioneren. want alles wat ze niet zint lossen ze op met geweld en terreur. voorbeelden ga ik niet geven die zijn dagelijks in het nieuws. het wordt tijd voor een harde aanpak. we zitten opgescheept met een enorme lading moslim extremisten.

ik vind het te gek voor woorden dat wilders en AHA al zolang met zeer strenge beveiliging moet rondlopen door dat soort varkens. het is te gek voor woorden dat mensen woorden vermoord ritueel worden geslacht op klaar lichte dag omdat een varken zich beledigd voelt. ik vind het belachelijk dat meerdere andere politici ook worden bedreigd (balkenende, zalm en nog een aantal) die gasten moeten gestopt worden en er moeten extreme maatregelen komen om dat te bewerkstelligen. klote dat wel maar het is echt nodig!!!

+/-150.000 moslims die de sharia willen invoeren! dat staat IMHO gelijk aan extremisme
+/-150.000 moslims die er (nog) geen mening over hebben gegeven vallen onder de catagorie MOGELIJKE voorstanders van dat zelfde extremisme

moslims komen ELKE dag weer negatief in het nieuws, maar vooral de schuld niet zoeken bij de moslims hoor

met varkens bedoel ik dus de extremisten, de normale moslim voor zover die er zijn, zie ik als normale onwetende mensen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_25025183
Van Hulst heeft het helemaal niet over assimilatie. Hij heeft het over een wat minder harde toon: dus niet de toon die Wilders c.s. hanteren maar een toon waardoor ook moslimjongeren zich in Nederland welkom voelen.

Je legt het wel heel erg uit in je eigen straatje Tikorev. Dat moet je vooral doen maar als je vaker uitlatingen van Van Hulst hebt gehoord, dan zou je kunnen weten dat hij zich niet zou herkennen in jouw uitleg.

Van Hulst zegt juist: kap nou eens met voortdurend op die islam in te hakken zodat jongeren minder de neiging hebben om defensief te reageren. Zorg gewoon dat ze zich als moslim in Nederland thuisvoelen dan zullen ze zich ook automatisch Nederlander voelen. Dat hele riedeltje over de Nederlandse vlag verzin je erbij, dat heeft er echt niks mee te maken.

Grappig is dat het erop neer komt dat Van Hulst eigenlijk zegt: Tikorev, praat toch eens wat genuanceerder over de islam, dan komt het wel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')