abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42253611
Artikel uit de Telegraaf hedenochtend.
quote:
INLICHTINGENDIENSTEN STAAN OP SCHERP door de dreiging van extreem rechts. Deze week werd bekend dat de AIVD alles op alles zet in de strijd tegen neonazi’s die zich lijken te ontwikkelen tot terroristen. Bij skinheads vond justitie grondstoffen voor explosieven en foto’s van overheidsgebouwen. Een neonazi zit vast voor poging tot doodslag op een Antilliaan. En kopstukken van de partij Nationale Alliantie trainden met geestverwanten in België, die hun land in een terreurchaos wilden storten. Hoe gevaarlijk zijn groepen als Blood and Honour? „Ze zijn groter dan de Hofstadgroep.”

Neonazi’s ontwikkelen zich tot terroristen

PAS OP VOOR EXTREEMRECHTS!

Virginia Kapic radicale leidster in Nederland?
Paramilitaire oefeningen in bossen baren inlichtingendiensten zorgen

door JOOST DE HAAS

ROTTERDAM, zaterdag
Virginia Kapic woont midden in een multiculturele wijk van Rotterdam. Op haar voordeur prijkt in de vorm van stickers het gedachtengoed van deze activiste: ’white power’ en ’honderd procent anti-neus’. Zij is in beeld bij inlichtingendiensten na haar deelname aan oefeningen met neonazi’s in de Ardennen. Aanvankelijk wijst Kapic ons de deur: „Oprotten!” Later zegt zij: „Als een boswandeling tegenwoordig onder een paramilitaire training valt, dan ben ik schuldig.”

Bij die ’boswandeling’ van 5 maart vorig jaar waren naast Kapic zo’n twintig Nederlandse neonazi’s aanwezig. De groep marcheerde ’s nachts, gekleed in uniform, door de bossen. Zij vielen voorbijgangers lastig tijdens hun ’patrouille’. De gewaarschuwde politie deed daarop een inval in het kamp en vond tientallen steekwapens en een grote hoeveelheid nazipropaganda.

Het uitstapje van Kapic en haar vrienden kwam pas onlangs naar buiten. Maar vorig jaar belandden hun foto’s bij het landelijk parket van het openbaar ministerie dat op verzoek van de Belgen een onderzoek instelde naar de identiteit van de Nederlanders.

Al snel werd duidelijk dat hier meer aan de hand was dan een uitspatting van een groep uniformfetisjisten. Kapic is een van de leidende figuren van de mede door haar opgerichte politieke partij Nationale Alliantie. Op andere foto’s van het Ardennen-kamp stond Niek Ros, als voorman actief in de Dietsland Jeugd, de jongerenafdeling van de Nationale Alliantie.

Nederland heeft in tijden niet zo’n radicaal rechtse partij gekend. De activiteiten van Kapic en Ros werden dan ook direct gemeld aan de inlichtingendienst AIVD.

De paramilitaire oefeningen waren georganiseerd door de Vlaamse groepering Bloed, Bodem, Eer en Trouw (BBET), een afsplitsing van de neonazistische Blood and Honour-beweging.

De BBET-cel organiseerde regelmatig schietoefeningen in een kazerne van het Belgische leger in het ten zuiden van Eindhoven gelegen Leopoldsburg. Naar verluidt waren de Nederlanders daarbij ook van de partij. „Zij schoten met scherpe munitie in dit bolwerk van de Belgische neonazi’s ”, aldus een ingewijde.

Bij een grootscheepse antiterreur-actie werd de eenheid van BBET begin september opgerold. Tot de arrestanten behoorden tien beroepsmilitairen, die vermoedelijk van plan waren een of meer aanslagen te plegen om België te ontwrichten. Hoofdverdachte Thomas B., gelegerd in de kazerne van Leopoldsburg, is prominent lid van BBET en onderhield volgens de Belgische justitie tal van internationale contacten, onder meer met de Nationale Alliantie.

Namens de partij ontkent Kapic deze week elke betrokkenheid: „Een connectie met BBET is er niet en van een oefenkamp was geen sprake.”

Kapic lijkt een centrale rol te spelen in het steeds verder uitdijende netwerk van extreemrechts. Vorig jaar april – kort nadat zij was betrapt in het nazikamp – trad zij af als secretaris van de Nationale Alliantie. „Ik ben geen politicus, maar activist”, geeft ze nu als verklaring voor haar vertrek. Achter de schermen is zij echter nog volop actief als partij-ideoloog.

Tatoeage
De 27-jarige Rotterdamse was lange tijd in de ban van Constant Kusters, leider van de Nederlandse Volks Unie. Zij plaatste zelfs een tatoeage ter verering van Kusters op haar dijbeen, vertellen medestanders. Naar verluidt moest Kusters echter niets hebben van haar avances. De mislukte affaire was het begin van een van de vele vetes binnen extreemrechts.

Kapic zocht en vond een geestverwant in de Rotterdammer Jan Teijn, voormalig lid van de Centrumdemocraten en de in 1998 wegens racisme verboden Centrumpartij.

Samen richtten zij in 2003 de Nationale Alliantie op. „Op dit moment”, schreef de AIVD in het jaarverslag van 2003, „vormt extreemrechts in Nederland geen serieuze bedreiging voor de democratische rechtsorde.”

Maar de activiteiten van Kapic en haar partijgenoten vielen snel op. In het jaarverslag van 2004 meldde de geheime dienst dat de vanuit Rotterdam opererende partij zeer actief is en zich regelmatig in het openbaar manifesteert. De Nationale Alliantie wist volgens de AIVD „personen uit de neonazistische sfeer aan zich te binden”.

Vorig jaar demonstreerde de partij tegen de nieuwbouw van een moskee in Rotterdam. Kort daarna vloog het oude gedeelte van het gebedshuis in brand. De partij van Kapic ontkende iedere betrokkenheid, maar de man die in de cel belandde bleek een prominent partijactivist. Ook bij de bekladding van een synagoge in Sliedrecht ging de verdenking uit naar leden van de partij.

Antisemitisme vormt een leidraad in het gedachtegoed van Kapic. Zij wenste Joden ’terug naar de hel’, trok op een internetforum de holocaust in twijfel en fulmineerde erop los: „Zonder hun kostbare holocaust, wat zijn de Joden? Niets meer dan een internationale bende bandieten van moordenaars en manipulerende leugenaars.”

Daarover zegt zij nu: „Als christen kan ik vermelden dat ik niet dol ben op hen die Jezus hebben gekruisigd en in Palestina vrouwen en kinderen neerschieten.”

Ook heeft zij haar aanhangers opgeroepen het voorbeeld te volgen van terreurverdachte Samir A. en Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. „Dat is juist”, laat ze weten. „Maar het ging om het voorbeeld nemen aan het hebben van een rotsvast geloof.”

Kapic geldt als een verbindingspersoon tussen de Nationale Alliantie en het uit Engeland stammende netwerk van Blood and Honour, dat voortkomt uit de skinheadcultuur. Onder de deelnemers aan de paramilitaire trainingen in België bevonden zich ook leden van Blood and Honour. De website van de Nederlandse tak staat bol van jodenhaat en naziverering.

De site is in Nederland niet aan te pakken, omdat de beheerder zich bevindt in de Amerikaanse staat Nebraska. Daar op het boerenland van de VS is de haatsite ondergebracht bij Gary Lauck – de ’Farmbelt Führer’. Lauck is de grootste verspreider van nazi-propaganda ter wereld. Door als ’host’ op te treden van de Nederlandse Blood and Honour-afdeling helpt Lauck mee aan het afschermen van de identiteit van zijn ’kameraden’.

Doodslag
De groep uit zich steeds gewelddadiger. Een van de kopstukken stond afgelopen week in Dordrecht terecht wegens een poging tot doodslag op een Antilliaan in mei van dit jaar. De uit Duitsland afkomstige Michael Krick (29) hoorde een celstraf van twee en een half jaar tegen zich eisen. Krick is een goede bekende van de beruchte neonazi Eite Homan, ook al actief binnen Blood and Honour.

Het vermoeden bestaat dat twee skinheads, die vorige week werden opgepakt na een bedreiging van een Antilliaan, tot hetzelfde netwerk behoren. Hun Rotterdamse woning bleek schuilplaats te zijn geweest voor de voortvluchtige, levensgevaarlijke overvaller Eric Jan Quakkelsteijn. De nationale recherche vond in het huis wapens en chemicaliën voor de aanmaak van explosieven. De ontdekking van mapjes met foto’s van gebouwen in Den Haag en Rotterdam was voor justitie aanleiding om direct de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding in te seinen.

Eén van de ’helden’ van Blood and Honour is de Amerikaan Timothy McVeigh, die in 1995 een overheidsgebouw opblies in Oklahoma City. Bij die aanslag vielen 168 doden. McVeigh is in 2001 ter dood gebracht, maar prijkt samen met Adolf Hitler op de lijst ’onze helden’ op de website van Blood and Honour Nederland.

Jaap van Beek van de onderzoeksgroep Kafka volgt de beweging op de voet en zegt: „Zij willen met geweld een blanke samenleving vestigen en ik vrees dat ze ondertussen al groter zijn dan de Hofstadgroep.”

Begin dit jaar organiseerde Blood and Honour een kranslegging voor voormalige SS’ers in het Limburgse Ysselsteyn. De bijeenkomst werd verboden, maar dat deerde de groep niet: men week uit naar het Belgische Lommel waar de actie wel doorging. „Opvallend was de opkomst”, zegt Van Beek. „Kwamen voorheen hooguit veertig personen opdagen bij extreemrechtse bijeenkomsten, nu waren er zo’n tweehonderd deelnemers.”

De toenemende dreiging van extreemrechts bezorgt de AIVD hoofdbrekens. Bij de dienst hebben onderzoeken naar neonazi’s een hogere prioriteit gekregen en met de Belgische collega’s wordt informatie uitgewisseld. „Het is niet uitgesloten dat we ook hier het etiket terrorisme op plakken”, aldus een AIVD-woordvoerder.

Het vonnis in de zaak tegen de Hofstadgroep biedt aanknopingspunten voor de aanpak van neonazi’s. De rechtbank bepaalde dat er al sprake is van een strafbare organisatie als mensen met elkaar gedurende enige tijd actief een gewelddadig gedachtengoed delen en uitwisselen. Zo kunnen groepen worden aangepakt voordat zij een misdrijf hebben gepleegd. Voor het vaststellen van een terroristisch oogmerk is vereist dat geweld onontkoombaar het gevolg is van een ideologie, zoals bij Mohammed B.

Voor Virginia Kapic, die zo’n bewondering koestert voor het rotsvaste geloof van B., ligt geweld niet direct voor de hand, zegt zij. „Vanuit mijn ideologische overtuiging trek ik wel de conclusie dat zelfverdediging is toegestaan.”

Ultrarechtse skinheads uiten zich in het openbaar steeds gewelddadiger, zoals hier bij een demonstratie in Apeldoorn.

Tot voor kort waren zij het meest berucht: (vlnr) Constant Kusters, Joop Glimmerveen en Eite Homan.

Jan Teijn en Virginia Kapic, oprichters van de Nationale Alliantie – de meest radicale partij van Nederland.

Politie bij het pand in Rotterdam waar grondstofgrondstoffen voor bommen lagen.
Kunnen deze debielen niet samen met alle andere debiele extremisten van andere geloven of gedachtegoeden niet samen naar een planet of onbewoond eiland gestuurd worden en elkaar dan lekker afmaken?
pi_42253650
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 05:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Artikel uit de Telegraaf hedenochtend.
[..]

Kunnen deze debielen niet samen met alle andere debiele extremisten van andere geloven of gedachtegoeden niet samen naar een planet of onbewoond eiland gestuurd worden en elkaar dan lekker afmaken?
Tja,makkelijker gezegt dan gedaan ...
Dit soort mensen (en dit soort gedachten ) krijg je niet zo gemakkleijk weg

Bovendien is die groep nu ook weer niet zo geweldig groot (er is sprake van 200 man ? )
Natuurlijk kun je zeggen dat het er te veel zijn maar als je naar de verhouding kijkt op de NL bevolking stellen ze geen ruk voor
Natuurlijk wordt dit graag opgeblazen door de media

Neem nu dat eerste stukje (die nachtelijke oefening ) ,het wordt daar haast als een invasie beschreven

terwijl er staat :
quote:
Bij die ’boswandeling’ van 5 maart vorig jaar waren naast Kapic zo’n twintig Nederlandse neonazi’s aanwezig. De groep marcheerde ’s nachts, gekleed in uniform, door de bossen. Zij vielen voorbijgangers lastig tijdens hun ’patrouille’. De gewaarschuwde politie deed daarop een inval in het kamp en vond tientallen steekwapens en een grote hoeveelheid nazipropaganda.
Nou,nou ...in mijn straat wonen al meer mensen ..
  zaterdag 30 september 2006 @ 07:06:03 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42253914
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 05:46 schreef Limburger_noord het volgende:

Bovendien is die groep nu ook weer niet zo geweldig groot (er is sprake van 200 man ? )
Natuurlijk kun je zeggen dat het er te veel zijn maar als je naar de verhouding kijkt op de NL bevolking stellen ze geen ruk voor
Natuurlijk wordt dit graag opgeblazen door de media

Neem nu dat eerste stukje (die nachtelijke oefening ) ,het wordt daar haast als een invasie beschreven

terwijl er staat :
[..]

Nou,nou ...in mijn straat wonen al meer mensen ..
Moet je opletten wat er gebeurt als radicale moslims dit niveau van organisatie bezitten. Een Hofstadgroep van 200 man. Dan is Nederland echt te klein. En dit boeit niemand.
pi_42254055
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 07:06 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Moet je opletten wat er gebeurt als radicale moslims dit niveau van organisatie bezitten.
Het gaat niet om aantallen ,mits goed georganiseerd kun je met 10 man al heel veel doen
Maar ik zie rechts extremisten nog geen zelfmoordaanslagen doen ,meer als een Moskee aansteken (wat niet eens zeker is of het deze groep wel is) heb ik ze niet horen doen
Of heb jij een voorbeeld dat ze iemand georganiseerd vermoord hebben of een bomaanslag hebben gepleegd ?
Vergelijk dat eens wat een 'groepje' Moslimextremisten heeft gedaan
quote:
Een Hofstadgroep van 200 man. Dan is Nederland echt te klein
.

IDD ..en wie zegt trouwens dat deze groep niet al zo groot is ?
Of heb je ergens hun leden lijst ?
Maar ik vind dit soort lui een stuk gevaarlijker (althans in de door hun tot nu toe uitgevoerde akties)
quote:
En dit boeit niemand.
Dit boeit me wel...(en vele met mij ) maar ik zie die 12 man (in dat eerste deel van jouw voorbeeld ) en zelfs die 200 man (wat voor een akties hebben ze uitgehaald tot nu toe, behalve wat zinloze demonstraties die niemand serieus neemt en wat (loze) bedreigingen ) ?
Bovendien is de meerderheid fel tegen die extreem rechtse lui (met hun Nazi uniformen ) en worden hun demonstraties steeds meer verboden (wat alleen maar valt toe te juichen )

Helaas kun je deze zelfde maatregelen niet of nauwelijks tegen Moslim extremisten nemen omdat dat gelijk wordt uiitgelegd als 'discriminatie '
Een inval in bv een Moskee of een Moslim 'honk' kun je wel vergeten ook al is het duidelijk dat in bepaalde gevallen daar ook extremisten zitten

Vandaar dat ik de Moslimextremisten idd als een grotere bedreiging zie als die 'Nazi klonen '

En even voor degene die 'rascist ' gaan roepen ...ik heb het hier over Moslim extremisten en niet over Moslims in het algemeen

[ Bericht 1% gewijzigd door Limburger_noord op 30-09-2006 08:44:31 ]
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:00:28 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_42254088
Lekker gebit heeft die Virginia

Hard aan pakken dat tuig enet zoals die extreem linksen
Ik ben inmiddels overleden
pi_42254117
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:00 schreef Enchanter het volgende:
Lekker gebit heeft die Virginia
Niets wat niet met een 'correctieve ingreep ' m.b.v een honkbalknuppel kan worden verholpen
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:13:06 #8
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_42254145
tvp
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_42254256
cool eindelijk Nederlanders die wat gaan opblazen.... spannend joh!!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_42254280
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:33 schreef Vampier het volgende:
cool eindelijk Nederlanders die wat gaan opblazen.... spannend joh!!
Ze hebben alleen 'grondstoffen ' voor exposieven gevonden ...
Als je rekening houdt met de gemiddelde herseninhoud van die figuren had het nog wel 40 jaar geduurd voor ze daar
bommen van hadden gemaakt

Bovendien betekent 'grondstoffen voor bommen ' helemaal niets !
Er zijn genoeg 'huis ,tuin en keuken middeltjes waar je bommen mee kunt maken '
Wat dacht je bv van (kunst ) mest ?
Maar dat zegt niet dat iedereen de kennis heeft of de pretentie om dat te maken

Desondanks mogen ze die lui preventief oppakken wat mij betreft (hoewel dat natuurlijk weer tegen de democratie ingaat )

[ Bericht 99% gewijzigd door Limburger_noord op 30-09-2006 08:51:15 ]
  zaterdag 30 september 2006 @ 08:57:07 #11
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42254387
quote:
Jan Teijn en Virginia Kapic, oprichters van de Nationale Alliantie – de meest radicale partij van Nederland.
Tering die naam en foto ben ik al eens eerder tegen gekomen.
Zal extreem-rechts groeien ? (deel 2) juist ja in een topic van 2003.

Ik twijfel nog wel of dit een [POL] of een [NWS]-topic is.
pi_42254522
Waarom gaat extreem rechts nou is niet met de mond werken dat leverd veel meer op dan tekens gebruiken of in een loop pas lopen.
Dus een gewoon gezonde discussie aan gaan met extreem links/ of gewoon links.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_42254597
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:13 schreef daanski82 het volgende:
Waarom gaat extreem rechts nou is niet met de mond werken dat leverd veel meer op dan tekens gebruiken of in een loop pas lopen.
Dus een gewoon gezonde discussie aan gaan met extreem links/ of gewoon links.
Is dat niet juist de reden dat het extreem genoemd word ?
pi_42254667
als een rechtse partij van die signale gebruikt heb ik geen intresse in ze.
maar als zij een goede normale discussie aan qua asiel beleid, natuur, welzijn, geld.
heb ik wel oor naar ze.
en helaas nu krijgt LINKS als rechts geen stem van mij omdat ze gewoon geen goede ideeën hebben.
en zelkers als ik terug kijk op 4 jaar paars dat er gewoon GEEN fuck gebeurd is en dat alles duurder geworden is en ik het zelfde loon krijg.
  zaterdag 30 september 2006 @ 09:54:34 #15
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42254875
Extreem rechts groter dan Hofstadgroep, da's nogal logisch want de Hofstadgroep is een deelverzameling van extreem rechts. Extreem rechts bestaat ook binnen andere gezinten.
Of het nu neo nazi's of moslim funda's zijn, zij zien graag een einde aan de democratie en vrije meningsuiting en zijn graag bereid anderen met geweld hun visie op te leggen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_42255191
Wat een idioten zeg. Tezamen met al die extremistische geitenneukers ergens in de woestijn dumpen en ze het maar laten uitvechten.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_42255273
ok laat alle extreme rechts en recht het land verlaten en houden jullie extreem links (de geile boom neukers) en links maar hier.
dan zorgen we lekekr voor onbalans en dan zien we wel waar het schip strand.
dan wat kunnen menzen alleen maar onzinnig KANKEREN op rechts.

"Wat een idioten zeg. Tezamen met al die extremistische geitenneukers ergens in de woestijn dumpen en ze het maar laten uitvechten."

"Niets wat niet met een 'correctieve ingreep ' m.b.v een honkbalknuppel kan worden verholpen"

dit is wat men kan zeggen over rechts.
i.p.v. wat ze met rechts een gesprek aan gaan

LETOP: ik keur de signaalen van hun af maar je hoort mij NIET zeggen dat ze opmoeten kankeren.
maar ik PROBEER een gesprek met ze aan.
pi_42255305
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:31 schreef daanski82 het volgende:
LETOP: ik keur de signaalen van hun af maar je hoort mij NIET zeggen dat ze opmoeten kankeren.
Ga jij maar lekker met ze praten en wellicht zelfs thee drinken. Misschien kun je ervaringen uitwisselen met Job C.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_42255471
Groter dan de hofstadgroep? Dat is toch ook niet zo moeilijk, dat is toch een mannetje of 5 ofzo
pi_42255587
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:51 schreef Wojworshebn het volgende:
Groter dan de hofstadgroep? Dat is toch ook niet zo moeilijk, dat is toch een mannetje of 5 ofzo
Ja precies, mn vriendengroepje is nog groter dan de hofstadgroep
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_42255850
quote:
ok laat alle extreme rechts en recht het land verlaten en houden jullie extreem links (de geile boom neukers) en links maar hier.

"Wat een idioten zeg. Tezamen met al die extremistische geitenneukers ergens in de woestijn dumpen en ze het maar laten uitvechten."

"Niets wat niet met een 'correctieve ingreep ' m.b.v een honkbalknuppel kan worden verholpen"

Wat valt er te discussiëren met mensen die toch geen onderbouwing kunnen geven voor hun standpunten? Hun "partijprogramma" is één en al holle retoriek, allemaal gebaseerd op primitieve emoties. "Moslims en joden zijn stom, en ze moeten weg", dat niveau is het ongeveer. Ik heb van zwakzinnigen als Kapic of Teijn nog nooit een rationele uitspraak gelezen/gehoord.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:43:12 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42256063
Paar jaar geleden ontdekte ik al enkele bijdrages van Kapic op internet onder haar nick TotesEngel (oid). Het is de grootste antisemiet die er bestaat imho. Dat ze nog niet is opgepakt voor haar uitspraken verbaast me.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:54:30 #23
89730 Drugshond
pi_42256173
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:43 schreef Sidekick het volgende:
Paar jaar geleden ontdekte ik al enkele bijdrages van Kapic op internet onder haar nick TotesEngel (oid). Het is de grootste antisemiet die er bestaat imho. Dat ze nog niet is opgepakt voor haar uitspraken verbaast me.
Pcies, die naam ken ik ook ergens van. Bij de foto's begon ook mijn geheugen te werken.
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:56:17 #24
89730 Drugshond
pi_42256556
quote:

Voor je iemand citeert kun je beter even naar de context kijken
Ik heb dit nl nooit gezegt over geheel 'extreem rechts ' maar slechts over 1 persoon (hoewel het misschien ook een goed plan is voor alle lui van die groep maar dat terzijde )
quote:
Met rechts kun je prima praten (in de meeste gevallen ) maar met extreem rechts in de meeste gevallen niet (en ja , ik heb het wel eens geprobeerd )
quote:
En als het niet lukt ?
Blijven proberen ook al neemt het geweld toe ,maar dan gewoon niets doen, en slechts praten ?
Je hebt helemaal gelijk ...als je ze helemaal plat ouwehoert vertrekken ze vanzelf wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')