Ik ben ze meteen veel gaan luisterenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:24 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Oke
Toen het debuut net uit was luisterde ik ze niet eens zo veel en nu zijn ze een heel stuk verder vind ik
Ze hebben nu veel meer status en dan is het juist erg vet om erbij te zijn als ze in zo'n kleine zaal staan, net als met Killers in Paradiso toen.
Ik wist niet dat het toen zo'n gekkenhuis was johquote:Op maandag 28 mei 2007 14:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben ze meteen veel gaan luisterenAan de ene kant heb je wel gelijk, ze hebben zich bewezen nu door een kick ass vervolg op hun debuut uit te brengen. Maar aan de andere kant vond ik die eerste keer ook wel heel bijzonder. Elke muziekgek wilde naar het optreden en kaarten werden voor 200 euro aangeboden (normale prijs: 13 euro) Bij de deur stonden ook niet mensen te verkopen maar mensen te vragen, iedereen wilde zo graag. En daar was ik bij, dat vond ik toch wel heel bijzonder. Ik had zelfs kriebels in mijn buik omdat ik er wel heen kon
De hype brak toen los en het is toch bijzonderder om bij een eerste optreden te zijn dan later, dus daarom was de run op kaarten enorm. Overigens was de Melkweg toen nog even groot als Tivoli qua capaciteitquote:Op maandag 28 mei 2007 14:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het toen zo'n gekkenhuis was joh![]()
Die kriebels had ik gisteren ook wel een beetje, vond het echt vet dat je daarbij kan zijn enzo![]()
Eigenlijk gek dat ze nu dan maar voor 75 euro aangeboden worden, terwijl ze veel populairder zijn, een tweede album hebben en nog eens in een iets kleinere zaal staan.
Is een discussie waard ja, ik zat er ook over te denken gisteren.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:33 schreef MaJo het volgende:
En zijn ze echt populairder nu? Ik heb het idee dat het toen meer gehyped werd en dat ze nu serieuzer worden genomer. Populairder weet ik niet, toentertijd hoorde ik eigenlijk meer over de aapjes in mijn omgeving dan nu...
M'n broer had nog een A4'tje met daarop: Guitar Pick Please.. Alex wees nog naar hem maar geen plectrum.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:34 schreef MaJo het volgende:
Nog een poster gescoord van de album cover. En Irien vergeet het belangrijkste: ze heeft een plectrum van AlexWel een beetje jaloers hoor
Ik zag hem staan jaquote:Op maandag 28 mei 2007 14:56 schreef Egamer het volgende:
[..]
M'n broer had nog een A4'tje met daarop: Guitar Pick Please.. Alex wees nog naar hem maar geen plectrum.Geweldig concert trouwens, stond 1e/2e rij.
Jazeker, m'n broer heeft nog een plectrum van The Klaxons, The Strokes en Franz Ferdinand. Morgen gaat ie proberen om van de Kaiser Chiefs een plectrum te krijgen.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zag hem staan jaRechts vooraan toch? Vaak luisteren ze wel naar dat soort dingen, ik ga ook maar eens zo´n papier maken
nee inderdaadquote:Op maandag 28 mei 2007 15:08 schreef JeroenV het volgende:
Niet bij Arctic Monkeys als je een setlist wilt
Met 'de Melkweg' bedoelde ik het optreden in maart van dit jaarquote:Op maandag 28 mei 2007 14:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik was er zelf ook bij in de Melkweg![]()
[..]
Maar wat een vet optreden was hetHaalt het inderdaad niet bij de Melkweg, maar dat komt meer omdat het zo uniek was dat we allemaal bij het eerste optreden konden zijn van de aapjes in NL (tenminste, zo ervaarde ik het).
Oh, haha. Vandaarquote:Op maandag 28 mei 2007 14:21 schreef MaJo het volgende:
Ik besef net dat ze 2x in de Melkweg hebben gestaanIk heb het over februauri vorig jaar (hun eerste optreden in Nederland) maar misschien heeft Mindgames het inderdaad over maart dit jaar. Ik kan geen antwoord geven op je vraag aangezien toen ik er heen ging hun debuut pas een maandje uit was
Ja, 'doodvallen' was misschien een beetje overdreven. Maar inderdaad, het was aan de zijkanten een stuk meer relaxt.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:07 schreef JeroenV het volgende:
Mwah, dat doodvallen kan je ook overdrijven.
Vooran bij het midden was het telkens wel vrolijk en dansen, heb me prima vermaakt. Ik heb op 1 of 2 nummers na niet stilgestaan. Stond dan gelukkig ook wel niet tussen de 15 jarigen. Verder achterin was het wel veel rustiger, daar kon ik me dan ook niet echt vermaken. Dus het is maar wat je opzoekt, en zo is voor ieder wat wils.
Ik kende de nieuwe nummers al via YouTube, maar ook vooral van bootlegs. Omdat er nog niet écht kwaliteit-bootlegs waren, besloot ik om het optreden dan maar zelf op te nemen. Toen hadden we tenminste kwaliteit-opnames van de nieuwe nummers. Die zijn die anderhalve maand tussen het optreden en de release toch maar mooi creditloos het internet over gegaan, met verschillende mensen die de opnames hebben opgeëist.quote:Op maandag 28 mei 2007 14:07 schreef JeroenV het volgende:
Majo en Mindgames:
Melkweg was ik niet bij, maar toen was de cd nog niet uit en kenden je de nieuwe nummers ook nog niet, neem ik aan tenminste. Is het dan niet leuker als je ze wel kent enzo, zoals gisteren? Dat lijkt mij dan
Of ben ik in de war met Paradiso![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 15:31 schreef mindgames het volgende:
Maar terug naar gisteren: fuck de vergelijkingen, het was gewoon goed!
Wat jij zegtquote:Op maandag 28 mei 2007 15:37 schreef JeroenV het volgende:
[..]
![]()
Ik maak zelf ook altijd vergelijkingen met eerdere concerten van de artiest of andere artiesten. Is eigenlijk niet meer dan logisch, maar vaak ook wel jammer. Alles is toch weer een concert op zich.
Dat hij nog nooit had meegemaakt dat iedereen zo hard meezong bij dit nummer. Maar dan zei hij het op een andere manier. Dat was ook zo inderdaad...quote:Op maandag 28 mei 2007 16:14 schreef MaJo het volgende:
Wat zei Alex trouwens tussendoor bij Flourescent Adolescent? Hij stopte even en hield een heel verhaal maar iedereen stond er zo hard doorheen te juichen dat ik er helemaal niets van kon verstaan
Oh wtf, is het tegenwoordig op Nederland 2!! Wat onduidelijk. Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 28 mei 2007 16:29 schreef JeroenV het volgende:
Nog beter, ik zou zo naar Nederland 2 zappen
Dat heet Maria Menaquote:Op maandag 28 mei 2007 16:35 schreef MaJo het volgende:
Ik ga kijkenOp 3voor12 is nu iemand die heel vals zingt
quote:Op maandag 28 mei 2007 17:02 schreef JeroenV het volgende:
Gaaf om te zien
Vanavond nog maar weer kijken, klonk weer goed.
Die overgang naar Fake tales![]()
Still Take You Home volgens mijquote:Op maandag 28 mei 2007 17:09 schreef JeroenV het volgende:
Welk nummer hoorden we nou toen ze daar weg gingen?
Nope, het was een man...quote:
3voor12 is nu in onderhandeling met het management, hoop dat ze zo nog iets kunnen laten horen!quote:Op maandag 28 mei 2007 16:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Don't get your hopes high, ze gaan niets live uitzenden van de Arctic Monkeys, hooguit vanavond een of twee nummers.
Waarover moeten ze nog onderhandelen dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
3voor12 is nu in onderhandeling met het management, hoop dat ze zo nog iets kunnen laten horen!
Luisteren we naar hetzelfde dan? Op 3voor12 (radio via internet) was net alleen Korn te horen. Op Nederland 2 waren er inderdaad een stuk of 5 nummers van AM te zien. Bovendien is het nog niet half 8quote:Op maandag 28 mei 2007 18:35 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Waarover moeten ze nog onderhandelen dan?
Net waren er al 5 nummers ofzo, iets na half 8.
Ik bedoelde inderdaad dat van Nederland 2quote:Op maandag 28 mei 2007 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Luisteren we naar hetzelfde dan? Op 3voor12 (radio via internet) was net alleen Korn te horen. Op Nederland 2 waren er inderdaad een stuk of 5 nummers van AM te zien. Bovendien is het nog niet half 8
Ik denk dat elk radiostation/tvstation afzonderlijk moet onderhandelenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:47 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad dat van Nederland 2
Als ze dat al uitgezonden hebben, waarom zouden ze dan weer moeten onderhandelen?
Staat er wel bij Grobbel, onderaan. Check 1-2. Niet heel bijzonder, maar ook niet slecht.
Edit: Domme opmerkingquote:Op maandag 28 mei 2007 22:19 schreef Irien het volgende:
Balaclava en This House zijn idd meesterlijk live! Die zijn na gisteren Tivoli nog laaang blijven hangen in m'n hoofd. Ik hoop dat het Pinkpop optreden op 3 voor 12 mag!!!
Klopt, al met de release van het album werd verklapt de dé drummer uit de clip van 'The View From The Afternoon' een clown speelt in de clip. Of dat weer een grap van ze is, is niet bekendquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:32 schreef Breuls het volgende:
Ik hoor net op de radio dat FA de nieuwe single wordt.
5 juni is de premiere van de clip, en de single komt op 7 juli in Japan uit. Engelse release-datum is nog niet bekend, al gaat het gerucht dat-ie rond midden juni in Engeland te koop is. Nu al publieksfavoriet, luister naar dat publiek in Utrechtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:27 schreef mindgames het volgende:
Sweet, 'Matador' komt uit op 7 inch met 'Da Frame 2R' als B-kant, binnen een maand. [...]
Rond die tijd komt Fluorescent Adolescent ook uit op single. Met hopelijk weer veel nieuwe B-kanten.
Ik versta er dus echt niet van hèquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:40 schreef mindgames het volgende:
luister naar dat publiek in Utrecht. Ook tof hoe Alex reageerde.
Ik verwacht ook niet dat je het op het filmpje kan verstaanquote:
Ja, dat het publiek nog nooit eerder zo hard had meegezongen.. Maar hij praat veel langer dan alleen datquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:00 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat je het op het filmpje kan verstaan.
Maar we hadden het al eerder besproken, vandaar.
Echt geweldig dat er zoveel prive opnames op youtube staan, die van FA is erg goed. Ik word weer helemaal whaaaa...quote:Ik verwacht ook niet dat je het op het filmpje kan verstaan.
Maar we hadden het al eerder besproken, vandaar.
Hij zei dus....letterlijk vertaaldquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:25 schreef Irien het volgende:
[..]
Echt geweldig dat er zoveel prive opnames op youtube staan, die van FA is erg goed. Ik word weer helemaal whaaaa...Maar idd... Wat zegt Alex? Heb jij het die avond dan wel verstaan, mindgames?
Ik vond hetquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:42 schreef Leonos het volgende:
Ik heb ze op PP een beetje gezien.
Maar vond het niet echt bijzonder, dit kan ook komen omdat ik tegelijk aan het werk was
In interviews zit hij ook altijd zo wazig voor zich uit te praten. Verbaast me dat ze het wel weer elk concert voor mekaar krijgen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:42 schreef kreuk050 het volgende:
Ik heb ze op PP gezien....VET COOL!
Volgens mij is die Alex Turner aan de coke btw, hij zag er niet uit en keek fucking wazig.
Bij mij ist gewoon andersomquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:52 schreef Rimneger het volgende:
Het tweede album staat wat mij betreft dan ook in de schaduw van hun debuutplaat.
Idd. En dan kraken mensen een show af omdat ze niet veel zeggen of stijf zijn op het podium. Zo zijn ze nu eenmaal en dan ken je ze dus niet goed genoeg. En het wordt inderdaad al steeds minder, in Tivoli had hij er ook gewoon zin in en hij zei zelfs een watquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:54 schreef AFX. het volgende:
Alex Turner zit gewoon zo in elkaar
Het lijkt wel of hij steeds meer zin krijgt in het optreden.. Hij was toch regelmatig aan het lachen op PP. Ik vond het heerlijk om er naar te kijken.. Bij hun staat de muziek centraal, niet de show
Ja!quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:38 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Idd. En dan kraken mensen een show af omdat ze niet veel zeggen of stijf zijn op het podium. Zo zijn ze nu eenmaal en dan ken je ze dus niet goed genoeg. En het wordt inderdaad al steeds minder, in Tivoli had hij er ook gewoon zin in en hij zei zelfs een wat
Wat jij zegt! Altijd dat gezeur dat een band arrogant is als ze weinig tegen het publiek vertellen. Je ziet gewoon dat ze het nog steeds indrukwekkend vinden. Ik bedoel, de bassist van de meest succesvolste band van dat moment stapt gewoon uit de band... Dat heeft dan toch weinig met arrogantie te maken, eerder met verlegenheid. (Hij had zijn miljoenen al wel binnen, natuurlijkquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:54 schreef MaJo het volgende:
Alex Turner zegt ook in interviews dat hij het eng vindt om dingen te zeggen tegen het publiek, hij is gewoon heel introvert. Dus totaal geen arrogantie, maar verlegenheid. Ik kan er ook niet echt mee zitten, zo lang ze zo goed spelen als ze doen ben ik tevredenDat gezeur ook altijd, meestal zijn bands dronken/stoned, is er een keer een band die dat niet is maar gewoon goed strak speelt is er wel weer wat anders om over te klagen
Ze zijn live gewoon top! Punt.
De eerste keer dat ik dat hoorde was op een live-opname uit de zomer van 2005. Ik wilde wel eens weten of die band van die 'gemiddeld leuke' (mijn mening toenquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:54 schreef MaJo het volgende:
@goover: dat meezingen van de riffs gebeurde ook in Tivoli. Had dat nog nooit eerder gehoord, vond het echt geweldig. De hele zaal zong gewoon álles mee.
Gaaf, ik vond het heel apart maar zeker sfeer verhogend! Ik heb ook alles mee staan schreeuwen. "Ta ta ta ta ta ta ta ta ta dam!" enzquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:54 schreef MaJo het volgende:
@goover: dat meezingen van de riffs gebeurde ook in Tivoli. Had dat nog nooit eerder gehoord, vond het echt geweldig. De hele zaal zong gewoon álles mee.
Logisch? Soms word er bij een concert wel een riff mee gezongen, maar meestal alleen de teksten. Bij AM werden zo goed als ALLE riffs mee gezongenquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:13 schreef JeroenV het volgende:
Is toch eigenlijk heel logisch dat die riffs meegezongen worden of niet?![]()
Ik wist verder niet dat het eraan zat te komen ofzo, maar werd door mij ook wel als logisch gezien. Ik deed dan ook gelijk vrolijk mee![]()
Bij Balaclava is het ook zo lekker![]()
Ik heb ook genoten met AMquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:40 schreef Crush65 het volgende:
Hoi, ik ben redelijk nieuw in 'Monkey-land'. Zag ze op televisie op Pinkpop en vond het zowat het énige bandje dat me verraste: superstrak, muzikaal knap en afwisselend maar toch uiterst meezingbaar én met humor! Meteen die 'nieuwe' cd gekocht en ik moet zeggen ik vind hem top. Ben alleen wel erg benieuwd naar die 1e cd nu. Voor de rest vond ik het eigenlijk allemaal redelijk voorspelbaar (en soms ronduit slecht) op Pinkpop dit jaar, op een paar uitzonderingetjes na dan.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:49 schreef Merkie het volgende:
Overigens wel gek; ik ben sinds de release van FWN het eerste album meer gaan waarderen.*
Hij mompelt echt altijd. Behalve als hij zingt. Bij zo'n 3 voor 12 interview heb ik het volume zo hard mogelijk moeten zetten en nog moest ik de laptop tegen mijn oor drukken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:28 schreef TC03 het volgende:
Bij het concert in Barcelona krijgt Alex het voor elkaar om de meest onverstaanbare zinnen tussendoor te zeggen, niet normaal.
Dat was idd prachtig. Direct dat hele vak springen.quote:
omg, die is niet meer helemaal helder.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:02 schreef Markeerstift het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=z0k-vB16Ogk
Hier dan
Hij is echt vet dronken haha
En al die grapjes
Vooral: "He is like, no I wanna wear my new cardio"
Kan ik me wel voorstellen, Amerikaans is meestal makkelijker verstaanbaar. Ik heb zelf een tijdje in Londen gewoond dus dan wen je er wel aanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:43 schreef Merkie het volgende:
Ik versta Brits Engels sowieso vaak wat moeilijker, ook op internet is het taalgebruik van die rare eilandbewoners nogal lastig.
Ik ken dat lied niet; inform me.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:27 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Sweet, 'Matador' komt uit op 7 inch met 'Da Frame 2R' als B-kant, binnen een maand. Er worden maar 1000 stuks gemaakt, en het is alleen te koop in de Domino webshop. Wat dan weer mooi kut is, omdat je daar alleen met CreditCard/Visa/enz. kan betalen. Hmm.
Rond die tijd komt Fluorescent Adolescent ook uit op single. Met hopelijk weer veel nieuwe B-kanten.
[..]
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:56 schreef S33B het volgende:
Me want:) Kan iemand ze even sharen?
Geweldig interview! hahaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:02 schreef Markeerstift het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=z0k-vB16Ogk
Wanneer hij dronken is, is hij beleefder dan wanneer hij nuchter is.quote:Op zondag 3 juni 2007 12:24 schreef Irien het volgende:
[..]
Geweldig interview! hahaMaar wel verstaanbaar! Zelfs dronken nog erg grappig. Hidden messages backwards? Nee de hele plaat is achterwaarts gespeeld en dit kwam eruit! En weeeer over Girls Aloud, een running gag bij Monkeys inmiddels!
@TC03 Ik vind ze niet echt onbeschoft. Bij deze interviewer ook I beg your pardon? en z'n best doen om gesprek gaande te houden. En over the Horrors iets van He was very apologetic, very nice... Hij formuleert alles heel beleefd. Denk dat het meer is dat ze zichzelf af en toe geen houding weten te geven, verlegen ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |