quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:05 schreef MaJo het volgende:[..]
Ik was er zelf ook bij in de Melkweg
[..]
Maar wat een vet optreden was het
![]()
Haalt het inderdaad niet bij de Melkweg, maar dat komt meer omdat het zo uniek was dat we allemaal bij het eerste optreden konden zijn van de aapjes in NL (tenminste, zo ervaarde ik het).
Met 'de Melkweg' bedoelde ik het optreden in maart van dit jaar
![]()
! En het andere optreden in de Melkweg was niet de eerste in NL... Mijn stukje komt misschien een beetje lauw over, maar ik vond de nieuwe nummers echt héééúúúúl goed live!
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:21 schreef MaJo het volgende:Ik besef net dat ze 2x in de Melkweg hebben gestaan
![]()
Ik heb het over februauri vorig jaar (hun eerste optreden in Nederland) maar misschien heeft Mindgames het inderdaad over maart dit jaar. Ik kan geen antwoord geven op je vraag aangezien toen ik er heen ging hun debuut pas een maandje uit was
![]()
Oh, haha. Vandaar
![]()
Maar kende niemand hier de nummers al ver voordat het debuut uit kwam van de demo? Ik weet nog dat toen de plaat eind 2005 uitlekte ik baalde dat 'Wavin' Bye' er niet op stond. Al is dat achteraf een goede keuze geweest, omdat het wel erg veel op al die andere bands lijkt. (Ja, nóg meer
![]()
)
Ik heb nog een mooie live-opname van een optreden in Engeland, oktober 2005. Plaat was nog niet uit, maar iedereen zong alle teksten mee
![]()
..
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:07 schreef JeroenV het volgende:Mwah, dat doodvallen kan je ook overdrijven.
Vooran bij het midden was het telkens wel vrolijk en dansen, heb me prima vermaakt. Ik heb op 1 of 2 nummers na niet stilgestaan. Stond dan gelukkig ook wel niet tussen de 15 jarigen. Verder achterin was het wel veel rustiger, daar kon ik me dan ook niet echt vermaken. Dus het is maar wat je opzoekt, en zo is voor ieder wat wils.
Ja, 'doodvallen' was misschien een beetje overdreven. Maar inderdaad, het was aan de zijkanten een stuk meer relaxt.
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:07 schreef JeroenV het volgende:Majo en Mindgames:
Melkweg was ik niet bij, maar toen was de cd nog niet uit en kenden je de nieuwe nummers ook nog niet, neem ik aan tenminste. Is het dan niet leuker als je ze wel kent enzo, zoals gisteren? Dat lijkt mij dan
![]()
Of ben ik in de war met Paradiso
Ik kende de nieuwe nummers al via YouTube, maar ook vooral van bootlegs. Omdat er nog niet écht kwaliteit-bootlegs waren, besloot ik om het optreden dan maar zelf op te nemen. Toen hadden we tenminste kwaliteit-opnames van de nieuwe nummers. Die zijn die anderhalve maand tussen het optreden en de release toch maar mooi creditloos het internet over gegaan, met verschillende mensen die de opnames hebben opgeëist.
![]()
Maar goed, om die reden vond ik de nieuwe nummers juist erg indrukwekkend om te horen. Het was nog helemaal nieuw. Ik heb alleen een 'This House Is A Circus'-trauma opgelopen door dat optreden, haha. Van het een op andere moment is het licht in de zaal uit. Iedereen begon te duwen - ja, erger dan gisteren
![]()
- en iedereen viel dus om. Dat gitaar-intro.....terwijl iedereen op mij op de grond lag.....en crowdsurfers die neuzen braken.... De spanning bouwde op, en iedereen probeerde omhoog te klimmen. Ik kende het nummer dus van internet en wist wat er ging komen. "In dead man's eyes..." Naja, toen was de chaos compleet
![]()
. Jonge meisjes die flauw waren gevallen en met spoed naar de zijkanten gebrachten werden... Daarna meteen 'Teddy Picker'. De nieuwe nummers hadden veel succes. Het werd al een stukje rustiger. Maar....toen begon 'I Bet', en de zaal werd opnieuw gek..
Maar terug naar gisteren: fuck de vergelijkingen, het was gewoon goed!