abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52168284
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:34 schreef Salvad0R het volgende:

Juist en hier sla je dus de spijker op zijn kop.
In de weken voor 9/11 2001 zijn de liftschachten van WTC 1 & WTC 2 gesloten geweest.
Het gaat hier over WTC7 weet je nog?
quote:
Zogenaamd voor onderhoud, maar zelfs de explosie-snuivende honden voor de ingang werden weggehaald.
Ja die waren daar sowieso maar tijdelijk.
Algemeen bekend feit dat ze daar alleen maar waren naar aanleidingen van dreigementen. Beetje suf om ze daar te laten zijn, en dan net voor de aanslag weghalen... Overigens hadden ze dan maar 6 dagen de tijd. Ook niet echt lang om eem compleet gebouw van explosieven te voorzien.
quote:
Net zoals met WTC7 hebben zij genoeg tijd gehad om het demolition-gedoe te plaatsen.
Maar Silverstein heeft dat dus pas op het laatste moment besloten volgens jouw redenatie. Lijkt me niet echt genoeg tijd.

Als je een beetje logisch na zou denken, dan klopt er geen fuck van jouw verhaal.
pi_52168444
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het gaat hier over WTC7 weet je nog?
[..]

Ja die waren daar sowieso maar tijdelijk.
Algemeen bekend feit dat ze daar alleen maar waren naar aanleidingen van dreigementen. Beetje suf om ze daar te laten zijn, en dan net voor de aanslag weghalen... Overigens hadden ze dan maar 6 dagen de tijd. Ook niet echt lang om eem compleet gebouw van explosieven te voorzien.
[..]

Maar Silverstein heeft dat dus pas op het laatste moment besloten volgens jouw redenatie. Lijkt me niet echt genoeg tijd.

Als je een beetje logisch na zou denken, dan klopt er geen fuck van jouw verhaal.
Als jou 6 dagen niet genoeg lijkt om explosies te plaatsen in een gebouw om het neer te halen.. dan onderschat jij de professionaliteit van de meeste demolishers .
pi_52168652
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:44 schreef Salvad0R het volgende:

Als jou 6 dagen niet genoeg lijkt om explosies te plaatsen in een gebouw om het neer te halen.. dan onderschat jij de professionaliteit van de meeste demolishers .
Van diezelfde site:
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7&reqItemId=20030226165443
quote:
After two (2) months of preparation, CDI’s 13 person crew needed seven (7) days to place 1,590 linear shaped charges totaling 595 lb.
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7&reqItemId=20030225133807
quote:
Homrich/NASDI’s 21 man crew needed three months to investigate the complex and four months to complete preparations for CDI’s implosion design.
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=7&reqItemId=20030226173247
quote:
Schedule Cut in Half
Although the $6.2 million demolition project was scheduled to be completed in a ten-month time frame, CDI completed the work in just five months.
Ik zie nergens staan dat ze aan zes dagen genoeg tijd hadden, laat staan een paar uur.
pi_52168798
7 dagen staat er in je quote.
Dat scheelt niet zo heel veel met 6 dagen .
Om niet te spreken over het feit dat de liftschachten minstens twee weken gesloten waren ivm met dat zogenaamde "onderhoud" voorafgaand aan 9/11 .
pi_52168980
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
7 dagen staat er in je quote.
Dat scheelt niet zo heel veel met 6 dagen .
Om niet te spreken over het feit dat de liftschachten minstens twee weken gesloten waren ivm met dat zogenaamde "onderhoud" voorafgaand aan 9/11 .
Jij denkt dat liften nooit onderhoud nodig hebben ofzo?
En dat gaat dus over WTC 1 en 2 waar tot zes dagen voor 9/11 explosieven opsporingshonden rondliepen....

Al jouw onderzoek ten spijt is het wederom totaal niet overtuigend wat je wilt doen geloven....

Ow en die 7 dagen is dus NA maanden van voorbereiding. Dat gebouw is dus al lange tijd voorbereid op het aanbrengen van explosieven. Het was niet een gebouw waar nog dagelijks 1.000den mensen werkten...
pi_52169363
idd, waar het dus niet opvalt als je een paar demolition-experts hebt die de boel uitchecken .
pi_52169454
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
idd, waar het dus niet opvalt als je een paar demolition-experts hebt die de boel uitchecken .
Nee het zal inderdaad niet opvallen als mensen op allerlei verschillende plaatsen muren gaan doorbreken om explosieven op de draagconstructies te plaatsen waar dan vervolgens allemaal draadjes uit gaan komen.
Dat zal echt niemand zien
pi_52170223
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee het zal inderdaad niet opvallen als mensen op allerlei verschillende plaatsen muren gaan doorbreken om explosieven op de draagconstructies te plaatsen waar dan vervolgens allemaal draadjes uit gaan komen.
Dat zal echt niemand zien
heyy, zie ik daar een stukje stront woorden hebben getypt ?!
Wat wonderbaarlijk !
pi_52170456
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:40 schreef Salvad0R het volgende:

heyy, zie ik daar een stukje stront woorden hebben getypt ?!
Goh wat leuk. Meneer heeft geen weerwoord, dus is hetgene wat er gezegd wordt meteen stront!

Wat een simpele manier van discusieren heb jij toch. Heeft iemand een andere mening, dan heeft die persoon geen hersens. Wordt er iets gezegd wat Salvador niet aanstaat, dan is het een stuk stront....
pi_52170542
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:46 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Goh wat leuk. Meneer heeft geen weerwoord, dus is hetgene wat er gezegd wordt meteen stront!

Wat een simpele manier van discusieren heb jij toch. Heeft iemand een andere mening, dan heeft die persoon geen hersens. Wordt er iets gezegd wat Salvador niet aanstaat, dan is het een stuk stront....
Gast, jij suggereert te weten op welke manieren demolishers hun explosieven plaatsen, terwijl het ook sneaky kan gebeuren.
Je weet wel, ongeveer net zo sneaky om als president in de Oval Office je stagaire te penetreren met een sigaar.
Suggestieve bullshit ga ik gewoon niet opin .
pi_52170910
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:48 schreef Salvad0R het volgende:

Gast, jij suggereert te weten op welke manieren demolishers hun explosieven plaatsen, terwijl het ook sneaky kan gebeuren.
Uhm...
Om een gebouw ter grote van de WTC torens neer te halen op een nette manier, kun je niet sneaky doen. Daarvoor moet je bij de kolommen van het gebouw zijn. Daar moeten flink wat explosieven bij die aangestuurd moeten worden.

Je lult echt uit je nek....
quote:
Maar zelf suggestieve onzin verkopen, daar heb je geen problemen mee

je zet jezelf steeds meer te kakken zo....
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:03:00 #112
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_52171000
de Zendmast die op de core gemonteerd was ging ook als eerste
pi_52171043
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:03 schreef merlin693 het volgende:
de Zendmast die op de core gemonteerd was ging ook als eerste
En dus?

Waarom zou dat bij een spontane instorting anders zijn dan bij een gecontroleerde instorting?
pi_52171150
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uhm...
Om een gebouw ter grote van de WTC torens neer te halen op een nette manier, kun je niet sneaky doen. Daarvoor moet je bij de kolommen van het gebouw zijn. Daar moeten flink wat explosieven bij die aangestuurd moeten worden.

Je lult echt uit je nek....
[..]

Maar zelf suggestieve onzin verkopen, daar heb je geen problemen mee

je zet jezelf steeds meer te kakken zo....
Precies, in de kolommen (liftschachten) dien je dan te zijn.
De liftschachten die een maand voor 9/11 allemaal buiten werking waren en waar mannen in witte pakken constant bezig waren met hun "reparatiewerkzaamheden" .
Soms krijg ik het gevoel alsof je verdrinkt in je eigen desinformatie .
pi_52171184
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:09 schreef Salvad0R het volgende:

Precies, in de kolommen (liftschachten) dien je dan te zijn.
De liftschachten die een maand voor 9/11 allemaal buiten werking waren en waar mannen in witte pakken constant bezig waren met hun "reparatiewerkzaamheden" .
Soms krijg ik het gevoel alsof je verdrinkt in je eigen desinformatie .
Liftschachten zijn niet de dragende constructies van gebouwen....
Wat ben je weer simpel bezig met zomaar wat roepen...
pi_52171245
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Liftschachten zijn niet de dragende constructies van gebouwen....
Wat ben je weer simpel bezig met zomaar wat roepen...
Als jij niet weet waar je over praat, dan houd je als het je belieft uit deze discussie.
Hier, de inner collums van het WTC1 & 2 complex:

Zoals je ziet zijn de stalen pilaren direct toegankelijk vanaf de liftschachten in het midden.
Bedankt !
pi_52171315
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En dus?

Waarom zou dat bij een spontane instorting anders zijn dan bij een gecontroleerde instorting?
Volgens jouw precious pancake theory vielen de bovenste etages op een onderste, die vervolgens een kettingreactie teweeg brachten.
Ten eerste is dat onmogelijk gezien het feit dat beide torens wonderbaarlijkerwijs met de valsnelheid naar beneden donderden. Als dit etage voor etage ging, zou er een zekere vertraging merkbaar zijn.
En ja, met de valsnelheid is rekening gehouden met de luchtweerstand, die zowat verwaarloosbaar is in dit kader (duizenden van seconden) .
Ten tweede, als de bovenste etages op de onderste vielen.. waarom viel dat ding bovenop, wat leunde op de inner core, als eerste ?
Dat spoort niet met elkaar.
pi_52171358
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Salvad0R het volgende:

Als jij niet weet waar je over praat, dan houd je als het je belieft uit deze discussie.
[afbeelding]
Zoals je ziet zijn de stalen pilaren direct toegankelijk vanaf de liftschachten in het midden.
Bedankt !
Oke. Dan moeten dus alle lichtschachten zijn afgesloten om explosieven te plaatsen. Want anders zou het gebouw één bepaalde kant zijn opgevallen. En dat moet dan binnen 6 dagen gebeurd zijn omdat anders die honden dat gemerkt zouden hebben.
Er was trouwens nog een explosievenhond die WEL tot aan 9/11 gebleven is. En ondanks dat er vele 100'den kilo springstoffen moeten zijn gebruikt, heeft die daar niks van geroken

En lever eens bewijs waaruit blijkt dat er in WTC 1 en 2 abnormale onderhoudswerkzaamheden waren. Ik heb daar nooit wat over gehoord.

En hoe zat het dan met WTC7? Waren daar ook ineens werkzaamheden aan de liften?
pi_52171476
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oke. Dan moeten dus alle lichtschachten zijn afgesloten om explosieven te plaatsen. Want anders zou het gebouw één bepaalde kant zijn opgevallen. En dat moet dan binnen 6 dagen gebeurd zijn omdat anders die honden dat gemerkt zouden hebben.
Er was trouwens nog een explosievenhond die WEL tot aan 9/11 gebleven is. En ondanks dat er vele 100'den kilo springstoffen moeten zijn gebruikt, heeft die daar niks van geroken

En lever eens bewijs waaruit blijkt dat er in WTC 1 en 2 abnormale onderhoudswerkzaamheden waren. Ik heb daar nooit wat over gehoord.

En hoe zat het dan met WTC7? Waren daar ook ineens werkzaamheden aan de liften?
Pfff. Je hebt net zelf een control demolition website gequote waarin wordt gesteld dat het heel goed mogelijk is om met een paar maand voorafgaand onderzoek binnen 7 dagen explosieven te plaatsen.

Ik denk dat je voor antwoorden op de laatste vraag bij ene Larry Silverstein moet zijn, niet bij ene Salvad0R.
pi_52171564
Hokay, als Silverstein het had over evacuatie... waarom waren er dan geen brandweermannen in WTC7 om het vuur te bestrijden ?

http://www.whatreallyhappened.com/silverstein_pullit.html
pi_52171662
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:20 schreef Salvad0R het volgende:

Pfff. Je hebt net zelf een control demolition website gequote waarin wordt gesteld dat het heel goed mogelijk is om met een paar maand voorafgaand onderzoek binnen 7 dagen explosieven te plaatsen.
Die voorbereiding bestaat uit het vrijmaken van draagconstructies, muren weghakken, bedrading aanleggen etc. Heb jij bewijzen dat dat gebeurd in de maanden voor 9/11
quote:
Ik denk dat je voor antwoorden op de laatste vraag bij ene Larry Silverstein moet zijn, niet bij ene Salvad0R.
UHm... JIj bent hier diegene die zomaar allerlei dingen roept en Silverstein zijn uitspraken verkeerd uitlegt.
Jij bent diegene die het ene moment brandweermannen compleet vertrouwd en een paar uur later ineens niet meer....
pi_52171765
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die voorbereiding bestaat uit het vrijmaken van draagconstructies, muren weghakken, bedrading aanleggen etc. Heb jij bewijzen dat dat gebeurd in de maanden voor 9/11
[..]

UHm... JIj bent hier diegene die zomaar allerlei dingen roept en Silverstein zijn uitspraken verkeerd uitlegt.
Jij bent diegene die het ene moment brandweermannen compleet vertrouwd en een paar uur later ineens niet meer....
Als jij mijn quote kan vinden waarin ik aangeef dat ik brandweermannen niet vertrouw, dan ben je God.
Dat heb ik nl. nergens gezegd, je bent gewoon een laffe desinformatie-pomper die met leugens probeert mijn betrouwbaarheid aan te vallen.

En je kan het nog steeds niet bevatten dat die maand voor 9/11 gebruikt is voor het weghakken van muren, bedrading aanleggen, etc ?
pi_52171807
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:23 schreef Salvad0R het volgende:
Hokay, als Silverstein het had over evacuatie... waarom waren er dan geen brandweermannen in WTC7 om het vuur te bestrijden ?

http://www.whatreallyhappened.com/silverstein_pullit.html
Die waren er wel:
quote:
Then we found out, I guess around 3:00 [o'clock], that they thought 7 was going to collapse. So, of course, [we've] got guys all in this pile over here and the main concern was get everybody out, and I guess it took us over an hour and a half, two hours to get everybody out of there. (Q. Initially when you were there, you had said you heard a few Maydays?) Oh, yes. We had Maydays like crazy.... The heat must have been tremendous. There was so much [expletive] fire there. This whole pile was burning like crazy. Just the heat and the smoke from all the other buildings on fire, you [couldn't] see anything. So it took us a while and we ended up backing everybody out, and [that's] when 7 collapsed.... Basically, we fell back for 7 to collapse, and then we waited a while and it got a lot more organized, I would guess." - Lieutenant William Ryan
http://www.nytimes.com/pa(...)HIC/Ryan_William.txt

Wederom een getuigenis van een brandweerman, je weet wel, die beroepsgroep waar jij een blind vetrouwen in hebt (maar allleen als het jou uitkomt).

Edit: Nog één:
quote:
We made searches. We attempted to put some of the fire out, but we had a pressure problem. I forget the name of the Deputy. Some Deputy arrived at the scene and thought that the building was too dangerous to continue with operations, so we evacuated number 7 World Trade Center.
http://graphics8.nytimes.(...)_GRAPHIC/9110313.PDF

[ Bericht 7% gewijzigd door calvobbes op 07-08-2007 16:39:54 ]
pi_52171858
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef Salvad0R het volgende:

Als jij mijn quote kan vinden waarin ik aangeef dat ik brandweermannen niet vertrouw, dan ben je God.
Ow je hebt niet zo'n expliciete quote gedaan. Maar informatie van brandweermannen die ik aandraag negeer jij compleet in plaats van te zeggen dat die man gelijk heeft.
quote:
En je kan het nog steeds niet bevatten dat die maand voor 9/11 gebruikt is voor het weghakken van muren, bedrading aanleggen, etc ?
Nee jij hebt daar geen bewijs voor. Het zijn jouw beweringen.

Ow en die evacuatie opdracht was niet alleen voor mensen IN het gebouw, maar ook voor mensen in de buurt... Niet echt verstandig om in de buurt te blijven staan van een gebouw dat instort....

[ Bericht 6% gewijzigd door calvobbes op 07-08-2007 16:37:39 ]
pi_52172075
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow je hebt niet zo'n expliciete quote gedaan. Maar informatie van brandweermannen die ik aandraag negeer jij compleet in plaats van te zeggen dat die man gelijk heeft.
[..]

Nee jij hebt daar geen bewijs voor. Het zijn jouw beweringen.

Ow en die evacuatie opdracht was niet alleen voor mensen IN het gebouw, maar ook voor mensen in de buurt... Niet echt verstandig om in de buurt te blijven staan van een gebouw dat instort....
Ah, zulke expliciete quotes heb ik nooit gedaan !
Nu komt de aap uit de mouw !
Wat ik wel expliciet heb gequote uit jouw brandweerman-link is dat stukje waarin zo'n keal het heeft over multiple explosions en dat ie het gebouw gecontrolled gedemolisht heeft zien worden.
Maarja, dat is natuurlijk weer een "mening" . Of daar heb ik geen bewijs voor .
pi_52172219
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef Salvad0R het volgende:

Ah, zulke expliciete quotes heb ik nooit gedaan !
Nu komt de aap uit de mouw !
Wat ik wel expliciet heb gequote uit jouw brandweerman-link is dat stukje waarin zo'n keal het heeft over multiple explosions en dat ie het gebouw gecontrolled gedemolisht heeft zien worden.
Ik heb jou diverse stukjes laten zien waarin brandweermannen aangeven dat pull it een gebruikelijk term is in de brandweer wereld.
Ik heb diverse stukjes laten zien waaruit blijkt dat er wel degelijk brandweermannen in en in de buurt van WTC7 waren en dat die op een bepaald moment zijn geevacueerd.

Waarom weiger je daar op te reageren? Waarom zijn die uitspraken niet goed genoeg om jou in te doen zien dat "pull it" een brandweerterm is en er wel degelijk op een bepaald punt evacuatie is bevolen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:50:12 #127
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_52172368
waarom gebruik je "pull it" als iedereen al uit het gebouw is dan ?
pi_52172410
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:50 schreef merlin693 het volgende:
waarom gebruik je "pull it" als iedereen al uit het gebouw is dan ?
Omdat niet iedereen uit (de buurt) van het gebouw was.
pi_52172503
Dus jij denkt dat WTC7 uit het niets zo kaarsrecht naar beneden valt?

Serieus calvobbes ?
pi_52172609
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:54 schreef Salvad0R het volgende:

Serieus calvobbes ?
[afbeelding]
Nee hoor. Niet uit het niets. Dat gebouw had al zware schade op allerlei vlakken.

Kan ik uit deze omschakeling van discussie opmaken dat je niks meer weet te zeggen over de term pull it of de brandweermannen die in (de buurt van) WTC7 waren?
pi_52172664
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor. Niet uit het niets. Dat gebouw had al zware schade op allerlei vlakken.

Kan ik uit deze omschakeling van discussie opmaken dat je niks meer weet te zeggen over de term pull it of de brandweermannen die in (de buurt van) WTC7 waren?
Nee, je kan uit deze omschakeling van discussie opmaken dat het geen zin heeft voor mij om mensen als jou te overtuigen die bij voorbaat al niet geloven wat ik te zeggen heb.
pi_52172714
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:00 schreef Salvad0R het volgende:

Nee, je kan uit deze omschakeling van discussie opmaken dat het geen zin heeft voor mij om mensen als jou te overtuigen die bij voorbaat al niet geloven wat ik te zeggen heb.
Als je dat denkt, waarom blijf je dan telkens, zonder bewijs, roepen dat het zo en zo gegaan is?
pi_52172767
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als je dat denkt, waarom blijf je dan telkens, zonder bewijs, roepen dat het zo en zo gegaan is?
Wat roep ik zonder bewijs ?
pi_52172881
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:04 schreef Salvad0R het volgende:

Wat roep ik zonder bewijs ?
'Wat niet' kun je beter vragen....

Nou effe wat uit m'n hoofd opsommen dan. Je roept, zonder bewijs te geven, dat:
- Silverstein pas opdracht tot "pullen" heeft gegeven nadat iedereen al was geëvacueerd.
- er in WTC 1 en 2 (abnormale) onderhoudswerkzaamheden waren aan de liften.
- explosieven experts tijd genoeg hadden om de gebouwen te voorzien van explosieven.
- de torens anders zijn gevallen dan wanneer er geen explosieven zijn gebruikt.

4 belangrijke punten over wel of niet complot.
pi_52173014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

'Wat niet' kun je beter vragen....

Nou effe wat uit m'n hoofd opsommen dan. Je roept, zonder bewijs te geven, dat:
- Silverstein pas opdracht tot "pullen" heeft gegeven nadat iedereen al was geëvacueerd.
- er in WTC 1 en 2 (abnormale) onderhoudswerkzaamheden waren aan de liften.
- explosieven experts tijd genoeg hadden om de gebouwen te voorzien van explosieven.
- de torens anders zijn gevallen dan wanneer er geen explosieven zijn gebruikt.

4 belangrijke punten over wel of niet complot.
Thx voor het opsommen van waarom 9/11 een overheid-gestaged'te gebeurtenis was.
Bewijs voor onderhoudswerkzaamheden aan de liften is er te over.
Bewijs voor Silversteins opdracht om te pullen, nadat er was ge-evacueerd is er te over>
Bewijs dat experts genoeg tijd hadden om gebouwen te voorzien van explosieven, was er te over.
Bewijs dat torens niet met valsnelheid vallen, als er geen explosieven worden gebruikt, is er te over.

Thx !
pi_52173052
Die Silverstein kwam pas in 2005 met de verklaring dat hij met Pull It een zekere evacuatie bedoelde.
Lekker op tijd vent.
pi_52173108
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:48 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je weet wel, ongeveer net zo sneaky om als president in de Oval Office je stagaire te penetreren met een sigaar.
ja dat kan wel maar dan heb je 5x zoveel explosieven nodig die dus niet verborgen blijven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52173161
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[afbeelding]
Bedankt !
en zoals je niet ziet zit daar een meter beton omheen en moet je ook de glasgevels wegblazen omdat het gebouw er anders nog een dag had gestaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52173232
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:54 schreef Salvad0R het volgende:

Serieus calvobbes ?
[afbeelding]
nee dat deed het niet het viel schuin naar achter maar dat is niet te zien vanuit die hoek maar dat wordt vaak vergeten
pi_52173239
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:15 schreef Salvad0R het volgende:

Thx voor het opsommen van waarom 9/11 een overheid-gestaged'te gebeurtenis was.
Bewijs voor onderhoudswerkzaamheden aan de liften is er te over.
Bewijs voor Silversteins opdracht om te pullen, nadat er was ge-evacueerd is er te over>
Bewijs dat experts genoeg tijd hadden om gebouwen te voorzien van explosieven, was er te over.
Bewijs dat torens niet met valsnelheid vallen, als er geen explosieven worden gebruikt, is er te over.
Ach leuk.. gewoon een paar woorden intypen n Google en roepen dat dat bewijs is

Deed je dat ook zo op school? Gewoon wat boeken op het bureau van de leraar gooien en zeggen dat die zelf maar moest uitvinden waar het over gaat?

ow wacht ik heb hier het bewijs dat Silverstein met pull it toch echt evacueren bedoelde

[ Bericht 5% gewijzigd door calvobbes op 07-08-2007 18:24:20 ]
pi_52173260
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en zoals je niet ziet zit daar een meter beton omheen en moet je ook de glasgevels wegblazen omdat het gebouw er anders nog een dag had gestaan
Neh.
Als die pancake theorie waarheid zou zijn, dan zouden de inner collums allemaal nog staan, want het waren immers de etages die op elkaar tieften, toch ?
Anywayz, deze discussie is best eindeloos. Ben blij dat dit onderwerp na zoveel jaar nog steeds de interesse opwekt van veel interessante mensen.
Ik heb geen slechte bedoelingen met duidelijk maken dat de USA zelf achter de aanslagen zit... ik hou gewoon niet van globale vrijheidbeperkingen op grond van leugens.
Ik hoop dat betrokken mensen uiteindelijk naar buiten komen om dit complot te belichten, want tja, we kunnen allemaal websites posten en mensen quoten wat we willen, zolang de direct betrokkenen hun smoel niet opentrekken, is niets conclusief.
pi_52173374
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:24 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Neh.
Als die pancake theorie waarheid zou zijn, dan zouden de inner collums allemaal nog staan, want het waren immers de etages die op elkaar tieften, toch ?
Nee want die etages tiefen pas op elkaar nadat de inner collums weg zijn, kijk als je niets van constructief ontwerpen weet blijf dan uit de discussie.
quote:
Anywayz, deze discussie is best eindeloos. Ben blij dat dit onderwerp na zoveel jaar nog steeds de interesse opwekt van veel interessante mensen.
Ik heb geen slechte bedoelingen met duidelijk maken dat de USA zelf achter de aanslagen zit... ik hou gewoon niet van globale vrijheidbeperkingen op grond van leugens.
Ik hoop dat betrokken mensen uiteindelijk naar buiten komen om dit complot te belichten, want tja, we kunnen allemaal websites posten en mensen quoten wat we willen, zolang de direct betrokkenen hun smoel niet opentrekken, is niets conclusief.
Ik reageer meestal alleen hier omdat ik eens hard wil lachen
pi_52173546
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee want die etages tiefen pas op elkaar nadat de inner collums weg zijn, kijk als je niets van constructief ontwerpen weet blijf dan uit de discussie.
[..]

Ik reageer meestal alleen hier omdat ik eens hard wil lachen
Hoe kunnen de inner collums weg zijn? Temperaturen van ontbrandingen van kerosine en kantoormeubulair zijn lang niet hoog genoeg om een inner collum "weg" te laten gaan.
Lach vooral heel hard. Nu je nog kan. Met je oorlog-is-goooeed mentaliteit.
pi_52173614
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoe kunnen de inner collums weg zijn? Temperaturen van ontbrandingen van kerosine en kantoormeubulair zijn lang niet hoog genoeg om een inner collum "weg" te laten gaan.
Dit bedoel ik dus totaal geen verstand van de materialen
quote:
ironie zegt jou ook niets
pi_52173664
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

natuurlijk is oorlog goed, weet je wel hoeveel wapens Nederland en de rest van Europa verkoopt aan het buitenland?
An unstable system is a system that is not stable
pi_52173732
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:41 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

natuurlijk is oorlog goed, weet je wel hoeveel wapens Nederland en de rest van Europa verkoopt aan het buitenland?
Jammer dat maar een miniscuul percentage van de bevolking profiteert van die winst.
pi_52173816
...en dat de rest van de bevolking voor deze oorlogen betaalt in de vorm van vrijheid .
pi_52174073
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Jammer dat maar een miniscuul percentage van de bevolking profiteert van die winst.
nou dat valt mee hoor. uiteindelijk is al het geld wat je land binnenkomt goed voor iedereen, in een samenleving als de onze waarbij rijkdom vrij goed is verdeeld. verder ken ik zelf ook mensen die voor thales werken en eentje gaat ook in duitsland bij die fabriek werken waar ze die Tiger helikopters bouwen. het is toch geld wat op de een of andere manier in je samenleving komt
pi_52174084
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:47 schreef Salvad0R het volgende:
...en dat de rest van de bevolking voor deze oorlogen betaalt in de vorm van vrijheid .
ik heb nog niet gemerkt dat ik boet in vrijheid?
pi_52174422
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:59 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

ik heb nog niet gemerkt dat ik boet in vrijheid?
Mja, wat betreft de winst van oorlog, dat we daar allemaal van profiteren, dat is in zekere zin wel waar.
Het is alleen jammer dat dat over de rug moet gaan van complete landen.
Met boeten in vrijheid bedoel ik de ID-plicht, preventieve fouilleringen, uitbreiding van cameras in de straat, enzovoorts.
Voor sommigen is dit een acceptabele prijs om te betalen voor "vrijheid" , terwijl ik het juist zie als een vernietiging van "vrijheid".

Zovan.. Je mag je niet tegen de oorlog uitspreken, want dat kan terroristen helpen, en terroristen zijn een dreiging voor onze vrijheid van meningsuitting.

Van die cirkelredenaties begrijp je ?
pi_52174652
Maareuh, Salvad0r, om het even stuk voor stuk af te handelen, waar is nou bewijs dat er onderhoud werdt gepleegd aan de liftschachten van de verschillende WTC gebouwen?

Dat is zelfs in die Google "zoek het zelf maar uit" link niet te vinden. Dus geef nou eens specifieke link naar een bron daarover.
pi_52175204
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:26 schreef calvobbes het volgende:
Maareuh, Salvad0r, om het even stuk voor stuk af te handelen, waar is nou bewijs dat er onderhoud werdt gepleegd aan de liftschachten van de verschillende WTC gebouwen?

Dat is zelfs in die Google "zoek het zelf maar uit" link niet te vinden. Dus geef nou eens specifieke link naar een bron daarover.
Is inderdaad lastig om daar informatie over te vinden.
Ik vind zelf dit:
quote:
ACE Elevator Co. was providing elevator maintenance for the WTC. They were in the middle of a modernization and had been working out of an office located on the 35th floor in the South Tower.
en
quote:
“In a fire emergency, an elevator is programmed to return to its lowest floor and hold its doors open. On Sept. 11, many elevators far below the crash zones failed to do this, although they continued to have electrical power. The reason for this failure is unclear. Some elevators returned to their lowest floors but didn't open. That made it hard for firefighters to know whether elevators had returned to lobby floors or were stalled somewhere higher. The doors of nearly 50 elevators in the north lobby alone were closed.”
Dus, die lui waren bezig met een modernisatie, maar concrete info valt er totaal niet over te vinden.
pi_52175530
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:53 schreef Salvad0R het volgende:

Dus, die lui waren bezig met een modernisatie, maar concrete info valt er totaal niet over te vinden.
Er waren 198 liften. Dan is er elke week wel ergens iets van onderhoud nodig.

Blijf je toch beweren dat die lui als dekmantel fungeerden voor het plaatsen van explosieven?
pi_52175651
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er waren 198 liften. Dan is er elke week wel ergens iets van onderhoud nodig.

Blijf je toch beweren dat die lui als dekmantel fungeerden voor het plaatsen van explosieven?
Jep, het zaakje stinkt.
pi_52175861
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:08 schreef Salvad0R het volgende:

Jep, het zaakje stinkt.
Oke. Meningen dus, geen feiten over onderhoud aan die liften.
Oftewel, mijn stelling dat je zomaar wat roept zonder bewijs, klopt in dit geval.

Tweede punt. Het moment waarop Silverstein opdracht geeft tot evacuatie of pullen. Heb ik nog steeds niks over gevonden.
pi_52175970
heh, ik wil niet zeggen dat het goed is ofzo hoor, dat wij profiteren door de misere van andere landen, maar helaas is het altijd wel zo geweest in de wereld. de sterken profiteren van de zwakken. en ja, geen enkele samenleving is perfect, maar over het algemeen zijn westerse landen nog steeds het meest liberaal om in te leven en kan je nog steeds meer doen en zeggen wat je wilt, vergeleken met andere landen, waar je geexecuteerd kan worden voor het beledigen van de staatsreligie of het staatshoofd.

en ik denk dat als je een trend bekijkt over de afgelopen 200 jaar dat wij alleen maar een stijgende lijn hebben kunnen zien in onze vrijheden. intussen mogen ook homo's en lesbiennes trouwen en kinderen krijgen, vrouwen zijn geeemancipeerd, vrouwen verdienen intussen vrijwel hetzelfde als mannen, het internet zorgt voor een onbeperkte vrijheid van meningsuiting (youtube). iedereen is nu in staat zijn/haar mening te uiten aan een enorm publiek zonder een media-figuur te hoeven zijn. op youtube zie je tegenwoordig zoveel politieke betogen van gewoon hele gewone mensen zoals jij en ik die door miljoenen mensen worden bekeken.

dus tja, een ID-plicht heb ik geen bezwaar tegen, ik zie daar best wel het nut van in en ik ervaar het niet als schending van mijn privacy. preventief fouilleren is een beetje jammer, maar daar heb ik nog geen last van gehad, en volgens mij gebeurt het alleen op specifieke locaties en een uitbreiding van camera's vind ik ook niet erg. ik denk dat dat gewoon meegaan is met de tijd eerlijk gezegd.

en het is overigens niet waar dat je je niet tegen de oorlog mag uitspreken. iedereen mag zich er over uitspreken en haast iedereen doet het ook. ik neem aan dat je het nieuws volgt... zelfs in de politiek, zelfs onder de republikeinen spreken ze zich uit tegen de oorlog.
pi_52176035
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Oke. Meningen dus, geen feiten over onderhoud aan die liften.
Oftewel, mijn stelling dat je zomaar wat roept zonder bewijs, klopt in dit geval.

Tweede punt. Het moment waarop Silverstein opdracht geeft tot evacuatie of pullen. Heb ik nog steeds niks over gevonden.
Die Silverstein kwam pas in 2005 met de verklaring dat hij het over evacuatie had.
Gaat er bij mij niet in.
En idd, je gelooft dat het een criminele actie was van bepaalde onderdelen van een overheid, of een random aanval van een paar gestoorde individuen.
Ik heb helemaal geen behoefte om jou te gaan overtuigen van iets, ipv zeiken op het idee dat het een criminele overheid-actie was kan je ook met een alternatief omvattend verhaal komen over de motivaties van zogenaamde terroristen.
Zoals ik zei, Al Quaida heeft een week na 9/11 gezegd dat als de USA 1 concreet stukje bewijs konden leveren dat Bin Laden erachter zat, dat ze hem uit zouden leveren.
Op de FBI website wordt hij niet eens gezocht voor de 9/11 aanslagen, vanwege gebrek aan bewijs
http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm
pi_52176108
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:18 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zoals ik zei, Al Quaida heeft een week na 9/11 gezegd dat als de USA 1 concreet stukje bewijs konden leveren dat Bin Laden erachter zat, dat ze hem uit zouden leveren.
Al-Qaeda? De Taliban zal je bedoelen....
pi_52176120
van die liften ben ik inderdaad ook niet erg onder de indruk. op mijn faculteit hebben we 3 liften en die zijn ook om de haverklap in onderhoud. in een gebouw van 198 liften kan ik me voorstellen dat er op elk willekeurig moment wel minstens een paar liften in onderhoud zitten.

voordat je dit als argument wilt gebruiken zul je dan toch moeten aantonen dat het abnormaal was dat er net op dat moment onderhoud plaatsvond aan de liften. als er in de afgelopen 20 jaar regelmatig ondrhoud aan de liften plaatsvond, kan je niet zeggen dat het toevallig was dat er net vlak voor 9/11 onderhoud aan de liften plaatsvond. dat is hetzelfde als zeggen dat het toevallig was dat het net 1 dag voor 9/11 8/11 was (sarcastisch bedoeld)
pi_52176191
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:18 schreef Salvad0R het volgende:

Die Silverstein kwam pas in 2005 met de verklaring dat hij het over evacuatie had.
Gaat er bij mij niet in.
Daar gaat het niet over. Jij beweerd dat het "pull it" commando niet op evacuatie kan slaan omdat al eerder opdracht was gegeven tot evacuatie.
Geef gewoon eens aan HOE LAATE Silverstein dat pull it commando heeft gegeven.

En laten we de discussie eens een keer overzichtelijk houden. Dus zonder rookgordijnen door over de FBI te beginnen....
pi_52176588
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Jij beweerd dat het "pull it" commando niet op evacuatie kan slaan omdat al eerder opdracht was gegeven tot evacuatie.
Geef gewoon eens aan HOE LAATE Silverstein dat pull it commando heeft gegeven.

En laten we de discussie eens een keer overzichtelijk houden. Dus zonder rookgordijnen door over de FBI te beginnen....
Volgens mij was dat interview met Silverstein een paar uur nadat WTC7 was gedemolisht.
Bij wijze van uitleg zeg maar.
Kan de exacte tijden niet meer terugvinden, erg vervelend.,
pi_52176685
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:34 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zogenaamd voor onderhoud, maar zelfs de explosie-snuivende honden voor de ingang werden weggehaald.
Waarom blijven mensen nogsteeds dit verkeerd uitleggen? De EXTRA explosieven honden werden weer weggehaald, deze waren erbij gehaald vanwege telefonische dreigementen. Het WTC complex had een vaste explosieven hond genaamd Sirius die altijd daar aanwezig was en om het leven is gekomen toen de torens instortte. Er was dus wel een explosievenhond aanwezig toen volgens jouw explosieven geplaatst werden.

Voor de rest zitten je overige posts over WTC7 ook vol met feitelijke fouten en onjuiste aannames, lees dit eens ipv alleen maar conspirancy sites klakkeloos na te praten: http://www.debunking911.com/pull.htm (kijk vooral het filmpje onderaan)

Btw pull is een term in demo land om een gebouw mbv kabels omver te trekken, het heeft niks te maken met het met explosieven neerhalen van een gebouw. In brandweerkringen wordt pull gebruikt als term voor het terugtrekken uit een gebouw of uit de omgeving van een gebouw. Rara welke pull Silverstein bedoelde toen hij vertelde over het gesprek dat hij had met de brandweercommandant??
pi_52176970
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:35 schreef Salvad0R het volgende:

Volgens mij was dat interview met Silverstein een paar uur nadat WTC7 was gedemolisht.
Dat PBS interview was 10 september 2002.
quote:
Ja zeer vervelend. Voor jou. Blijkt wederom dat je wel degelijk uitspraken doet zonder bewijs daarvoor.

Volgende punt. Waaruit blijkt dat explosieven experts tijd genoeg hebben gehad om de verschillende WTC torens van explosieven te voorzien?
De explosievenhonden waren er tot 6 dagen voor de aanslagen en niemand heeft voor de aanslagen ook wat verdachts gezien. Zou toch wel moeten als je diverse gebouwen van 100'den kilo's springstof moet voorzien.
pi_52177068
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:35 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee dat interview is ongeveer een jaar na 9/11 opgenomen als deel van ee PBS documentaire over de clean-up van de WTC torens.

2 seconden googlen: http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/pullit.html
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:12:39 #165
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52183504
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:38 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Btw pull is een term in demo land om een gebouw mbv kabels omver te trekken, het heeft niks te maken met het met explosieven neerhalen van een gebouw.
Nee een "pull" is in demolition jargon een gebouw zo op te blazen dat het zichzelf (via zwaartekracht) naar beneden trekt. Een gebouw op zijn eigen 'footprint' laten vallen, bijvoorbeeld door de centrale kolom eerst weg te blazen waardoor de zijkanten naar binnen worden getrokken (ge-pulled) is er een. Pull = controlled demolition.

Daarnaast spreekt Silverstein over "We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it."
"It" kan hier alleen maar op het gebouw slaan. Als je het over mensen hebt zeg je "Pull them (out)". Daarbij was WTC7 allang ontruimd en waren er geen brandweermensen om terug te halen.
Een slip of the tongue van Silverstein, net als Rumsfeld toen hj het had over het vliegtuig dat boven Pennsylvania was neergeschoten.

Is ook al honderd keer langsgekomen. En dan vraag je zelf
quote:
Waarom blijven mensen nogsteeds dit verkeerd uitleggen?
Grappig.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:30:26 #166
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_52184000
waar is "onze" demoltion expert...heeft hij (aanval expected)het strijdperk waarschijnlijk al verlaten....
quote:
WTC7 allang ontruimd en waren er geen brandweermensen om terug te halen
11:30...meerdere bronnen die dat noemen
quote:
Btw pull is een term in demo land om een gebouw mbv kabels omver te trekken, het heeft niks te maken met het met explosieven neerhalen van een gebouw
wel met het fijt dat als je een gebouw snel moet neerhalen alleen de dragende kolommen pakt...."Pull" als in dragende colommen (maar please verrwerp het fijt dat de zendtowere eerst ging ...core anyone...met je NIST theorie )

[ Bericht 31% gewijzigd door merlin693 op 07-08-2007 23:50:15 ]
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:06:46 #167
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_52184964
Cyclonis.....het was kevin ryder.

mijn probleeem druist in het fijt dat meerdere instanties "blank " gingen en kevin werd ontslagen.

niet dat het pertinent mijn point bewijst maar denk aan de mogelijkheden ipv "het geloven"omdat het de officiele beroeping is
pi_52186318
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee een "pull" is in demolition jargon een gebouw zo op te blazen dat het zichzelf (via zwaartekracht) naar beneden trekt.
Brent Blanchard demolitions expert with Protec
Jon Magnusson of Magnusson Klemencic Associates
Ron Dokell, retired president of Olshan Demolishing Company
Mark Loizeaux of Controlled Demolition, Inc.
http://wtc7lies.googlepag(...)nsprostomean%22demol
Zeggen dat dat niet waar is. Waarop baseer jij je mening?
quote:
Een gebouw op zijn eigen 'footprint' laten vallen, bijvoorbeeld door de centrale kolom eerst weg te blazen waardoor de zijkanten naar binnen worden getrokken (ge-pulled) is er een. Pull = controlled demolition.
Pull it wordt gebruikt om aan te geven dat een gebouw wordt omver getrokken. Zoals gebeurt is met WTC6 (mbv kabels + machines). Dit wordt ook duidelijk in een fragment hieruit:
http://www.youtube.com/watch?v=DT0WjGyZW1M
pi_52186439
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:06 schreef merlin693 het volgende:
Cyclonis.....het was kevin ryder.

mijn probleeem druist in het fijt dat meerdere instanties "blank " gingen en kevin werd ontslagen.
Ik denk dat je Kevin Ryan bedoelt.
Hij werd trouwens ontslagen omdat hij gelogen had over zijn werkzaamheden bij het bedrijf en over de werkzaamheden van het bedrijf. Iets wat logischerwijze en imo volledig terecht quasi automatisch tot ontslag leidt. Hij vertelde dat hij bij Underwriters Laboratories het staal van het WTC had gecertificeerd dit terwijl hij niet in de functie verkeerde om iets dergelijks te doen en terwijl Underwriters Laboratories helemaal geen staal certificeert.
Enkele documenten in de rechtzaak tussen beide partijen zijn hier te vinden:
http://forums.randi.org/showthread.php?t=81508
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 03:01:08 #170
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52187349
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:19 schreef gorgg het volgende:

[..]

Pull it wordt gebruikt om aan te geven dat een gebouw wordt omver getrokken. Zoals gebeurt is met WTC6 (mbv kabels + machines).
Bull!

A. "To pull down" is een synoniem voor slopen, los van de methode, "neerhalen"
B. In de sloopindustrie slaat het specifiek op de methode om het gebouw te imploderen, op zichzelf in te laten storten dmv zwaartekracht -> een gravitational pull.

Ik heb al eens eerder een zooi bronnen aangehaald (nooit op gereageerd) maar aangezien het maar een minuut ofzo googlen kost:
quote:
The principles used on an implosion are basically the same whether it is a true implosion, or if the structure is simply going to be laid out. The principle tool in an implosion is gravity. The explosives are used to weaken and cause the supporting members of the structure to fail, thus allowing gravity to pull the structure down or over.
quote:
For a tall building like Pacific Palisades, the charges on the lowest floors and in the basement fire first, chopping the base from under part of the building and leaving part intact to act as a kind of hinge. The weight of the structure will begin to pull the building down in a controlled direction.
quote:
For example, in a typical high-rise implosion, the bottom center support columns will be blasted first, followed a few seconds later by the columns further out, so that the sinking middle portion will pull the building walls inward after it.

In dit stuk over de uitvinder van dit type controlled demolition, Jack Loizeaux, blijkt heel duidelijk hoe dit taalgebruik is geworden.
quote:
Jack brought a basic knowledge of construction, engineering, and physics to his new science of implosion. More important, though, he brought the fascination and conviction of a true believer. Long before anyone else, he had faith in the power of explosives to help gravity do what it wants to do anyway: pull things down.
"We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it (down)."

En wat Danny Jowenko al zegt, natuurlijk krijg je geen mensen uit de industrie die het gaan bevestigen. Zeker niet in de VS. Dan kunnen ze hun zaakje gelijk opdoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 08-08-2007 07:10:51 (plaatje gefixed) ]
pi_52188007
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:12 schreef NorthernStar het volgende:

Daarnaast spreekt Silverstein over "We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it."
"It" kan hier alleen maar op het gebouw slaan. Als je het over mensen hebt zeg je "Pull them (out)". Daarbij was WTC7 allang ontruimd en waren er geen brandweermensen om terug te halen.
Een slip of the tongue van Silverstein, net als Rumsfeld toen hj het had over het vliegtuig dat boven Pennsylvania was neergeschoten.
Waar basseer je dat allemaal op?
Heb je enige bron daarvoor?

Pull it is wel degelijk een brandweerterm, wel ouderwets, maar wel bruikbaar. In de tijd dat er nog geen goede comminicatie was trokken ze aan de 'brandslang' om aan te geven dat de brandweerlieden weg moesten:
quote:
"Pull It" to many firefighters, especially to those oldtimers like me that served long before portable radios became popular and affordable, can also mean to cease all interior operations. Years ago, before SCBAs, mask cans made interior operations possible, but when those inside operations had to be abandoned in favor of an exterior attack the commaders would order the men on the outside to pull - and pull hard - on the interior hose line. This was a signal (as were long air horn blasts and whistles) to get out asap. Pulling on that interior line to signal the interior crews to stop and get out asap led to the term "Pull It" and it is still used by many today; that tactic is still in use also, especially when very heavy radio traffic prevents communication with interior crews.
http://www.firefightersfo(...)pic;f=8;t=001134;p=0
pi_52188019
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef merlin693 het volgende:
waar is "onze" demoltion expert...heeft hij (aanval expected)het strijdperk waarschijnlijk al verlaten....

11:30...meerdere bronnen die dat noemen
Er zijn ook meerdere getuigenissen van brandweermannen die zeggen dat ze wel degelijk in het WTC waren.
Maar ook de mensen net buiten het WTC moesten natuurlijk op een gegeven moment weggehaald worden.

Maar als er vanaf 11:30 niemand meer het gebouw in ging, hoe is het gebouw dan naar beneden gehaald? Zijn er dan nog wel mensen zo gek geweest om explosieven aan te brengen?
pi_52188034
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 03:01 schreef NorthernStar het volgende:

Bull!

B. In de sloopindustrie slaat het specifiek op de methode om het gebouw te imploderen, op zichzelf in te laten storten dmv zwaartekracht -> een gravitational pull.

Ik heb al eens eerder een zooi bronnen aangehaald (nooit op gereageerd) maar aangezien het maar een minuut ofzo googlen kost:
[..]

[..]

[..]
Dus geen "pull it" maar "pull down".
Wat dat betreft kun je dus net zo makkelijk zeggen dat met "pull it" "pull out" wordt bedoeld.
quote:
"We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it (down)."
En waarom kan die niet bedoeld hebben:
quote:
"We've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is pull it (out)."
quote:
En wat Danny Jowenko al zegt, natuurlijk krijg je geen mensen uit de industrie die het gaan bevestigen. Zeker niet in de VS. Dan kunnen ze hun zaakje gelijk opdoeken.
Achja... Daar is Jowenko weer... De man die aan één filmpje, vanuit één standpunt, binnen 2 minuten kan zien dat het controlled demolition was...
Nee die vertrouw ik heel wat meer dan mensen die uitgebreid het materiaal hebben bestudeerd en zelfs ter plaatse zijn geweest

Maareuh, als je het allemaal zo goed weet, dan weet je ook vast wel hoe die controlled demolition is geregeld. Daar ben ik wel benieuwd naar want als niemand meer het gebouw binnen mocht na 11:30, hoe hebben ze die explosieven of kabels dan nog aangebracht?
Denk je echt dat ze binnen 4:30 alle voorbereidingen kunnen treffen om een gebouw zo netjes in te laten storten?
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 07:17:40 #174
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52188057
Rumsfeld referred to the "the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania." [CNN]

Ook een "brandweerterm" zeker?

Een freudiaanse verspreking noemen ze dat. Slip of the tongue.

WTC7 is een controlled demolition en Flight 93 is neergeschoten, dat is mijn oordeel. Bewijs? Bewijs de officiele theorie eerst maar.
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar want als niemand meer het gebouw binnen mocht na 11:30, hoe hebben ze die explosieven of kabels dan nog aangebracht?
Denk je echt dat ze binnen 4:30 alle voorbereidingen kunnen treffen om een gebouw zo netjes in te laten storten?
Nee dat kost weken voorbereiding. De conclusie daarvan is duidelijk.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 07:32:34 #175
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52188102
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:17 schreef NorthernStar het volgende:
Rumsfeld referred to the "the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania." [CNN]

Ook een "brandweerterm" zeker?

Een freudiaanse verspreking noemen ze dat. Slip of the tongue.

WTC7 is een controlled demolition en Flight 93 is neergeschoten, dat is mijn oordeel. Bewijs? Bewijs de officiele theorie eerst maar.
Die is beter bewezen dan jullie alternatief Kom maar op met je bewijzen.
quote:
Dat is dat wel heel erg degelijk spul geweest zeg... Dat het allemaal nog werkte en niet te vroeg af ging nadat er een gat van 10 verdiepingen werd geslagen en gevolgd werd door een brand. Onmogelijk degelijk mag je denk ik wel stellen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 07:39:11 #176
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52188132
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die is beter bewezen dan jullie alternatief
Gevonden paspoorten tellen niet.
pi_52188640
quote:

Dat het volgende moet zijn gebeurd voor een CD:

-Explosieven/thermiet/thermate worden ongemerkt geinstalleerd in een gebouw waar nog mensen werken.
-Deze explosieven en ontstekers worden geinstalleerd op een manier waarop ze nog steeds werken nadat er een brand is geweest en er stukken WTC op WTC7 zijn gevallen.
-De samenzweerders coordineren de WTC aanvallen vanuit de controlekamer in WTC7. Dat het gebouw waar ze in zitten vlak naast de twee enorme wolkenkrabbers staat die ze laten instorten doet ze niets.
-De WTC torens storten in en gelukkig voor de samenzweerders niet bovenop hun WTC7.
-WTC7 wordt opgeblazen om het bewijs te verbergen. Door de aanval vanuit een loods op een afgelegen industrieterrein te coordineren was dit allemaal niet nodig geweest maar ze hebben blijkbaar geen telefoons bij de Grote Samenzwering en moeten absoluut binnen 200 meter van de WTC torens zijn.

En dan kunnen de mensen die dit organiseren niet een paar vaten zenuwgas in Irak begraven.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 09:20:48 #178
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_52189314
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:39 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gevonden paspoorten tellen niet.
atta anyone , en vergeet de korans op de achterbank niet
pi_52194455
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 03:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Bull!

In hemelsnaam. Hij zegt 'pull it', niet 'pull it down'. Dat heeft een heel andere betekenis.
quote:
Ze zijn dan ook irrelevant. Als hij 'pull it down' had gezegd zoals in je quotes, zou er weinig ruimte tot discussie zijn.
quote:
Je gelooft dus dat al die mensen in de CD-industrie weten dat het om een CD gaat, maar dit niet zeggen en liegen? Ze zitten dus allemaal min of meer mee in het complot?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:17:54 #180
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52195521
quote:
"pull it" of "pull it down", pfff het is al heel duidelijk wat hij bedoelde die man met de meest onbetrouwbare kop uit de geschiedenis (Silverstein)
Mijn broer zit in de bouwnijverheid en hij is vorige maand nog naar Amerika geweest voor een soort beurs over renovatie en masterplannen, hij heeft het gevraagd; bij het neerhalen van gebouwen gebruiken ze ook vaak "pull it" als afkorting van het geheel.

Het leukste is als je dat filmpje eens goed luistert, vlak nadat hij het woord pull it uit zijn mond laat floepen Silverstein zegt; .........(stilte)............."eeeeeeeuuuhmmmm", hahaha.

[ Bericht 12% gewijzigd door TeenWolf op 08-08-2007 13:29:44 ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_52195750
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:17 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

"pull it" of "pull it down", pfff het is al heel duidelijk wat hij bedoelde die man met de meest onbetrouwbare kop uit de geschiedenis (Silverstein)

Mijn broer zit in de bouwnijverheid en hij is vorige maand nog naar Amerika geweest voor een soort beurs over renovatie en masterplannen, hij heeft het gevraagd; bij het neerhalen van gebouwen gebruiken ze ook vaak "pull it" als afkorting van het geheel.

Het leukste is als je dat filmpje eens goed luistert, vlak nadat hij het woord pull it uit zijn mond laat floepen Silverstein zegt; .........(stilte)............."eeeeeeeuuuhmmmm", hahaha.

Stel je hebt een molotov coctail en wil deze in een gebouw gooien en een makker tegen je zegt; "Burn it!" of "Burn it down!" ook zoiets.
je redenering is volstrekte onzin.

er is een groot verschil tussen "take it" en "take it down" of "bring it" en "bring it down" of "push it" en "push it down" of "turn it" en "turn it down" etc etc etc etc etc etc etc etc etc

je kunt niet zomaar zeggen dat "pull it" en "pull down" hetzelfde inhouden omdat "pull it" misschien wel een afkorting is van "pull it down" wat misschien wel staat voor de demolition term "pull down"

op die manier kun je wel heel erg veel uitspraken een beetje gaan vervormen en zodoende tot hele verkeerde conclusies komen.

dit is echter wel typisch conspiracy theory redenatie. pak iemands uitspraak, verander 1 woordje of plak er 1 woordje aan vast waardoor het ineens een hele andere betekenis krijgt die in jullie theorie past. en dan zeggen van pffff wat maakt dat ene woordje nou uit, het staat toch al vast wat hij bedoelde. geen wonder dat geen enkel zichzelf serieus nemend instituut jullie theorieen serieus neemt als je op zo een manier redeneert.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:28:37 #182
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52195810
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:26 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

je redenering is volstrekte onzin.

er is een groot verschil tussen "take it" en "take it down" of "bring it" en "bring it down" of "push it" en "push it down" of "turn it" en "turn it down" etc etc etc etc etc etc etc etc etc

je kunt niet zomaar zeggen dat "pull it" en "pull down" hetzelfde inhouden omdat "pull it" misschien wel een afkorting is van "pull it down" wat misschien wel staat voor de demolition term "pull down"
nou dan zullen al die mensen op de beurs die dat gezegd hebben het wel fout hebben, dan houd ik mn mond maar want jij weet immers beter.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_52195903
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

nou dan zullen al die mensen op de beurs die dat gezegd hebben het wel fout hebben, dan houd ik mn mond maar want jij weet immers beter.
en brandweermensen geven aan dat "pull it" ook voor het verlaten van het complex bestaat. en aangezien hij het tegen ene brandweerman had en niet tegen een demolition expert wordt het wel duidelijk wat hij bedoelde he.
pi_52195956
http://www.liveleak.com/view?i=7ed_1185715620
^Terrorism Propaganda Exposed

http://www.liveleak.com/view?i=96c_1178235784
^Bush Describes Succes in 30 Seconds .
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:38:33 #185
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52196096
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:32 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

en brandweermensen geven aan dat "pull it" ook voor het verlaten van het complex bestaat. en aangezien hij het tegen ene brandweerman had en niet tegen een demolition expert wordt het wel duidelijk wat hij bedoelde he.
en dan ga ik weer zeggen van dat de echte term ; "pull (them) out " is. Brandweermannen weten ook wel dat "pull it" wordt gebruikt om een gebouw neer te halen (zoals eerder vermeld, het wordt als afkorting van "pull it down" gebruikt) . Je moet eens weten hoeveel kennis een brandweerman heeft van gebouwconstructies.
pi_52196199
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:38 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

en dan ga ik weer zeggen van dat de echte term ; "pull (them) out " is. Brandweermannen weten ook wel dat "pull it" wordt gebruikt om een gebouw neer te halen (zoals eerder vermeld, het wordt als afkorting van "pull it down" gebruikt) . Je moet eens weten hoeveel kennis een brandweerman heeft van gebouwconstructies.
het probleem is dat jij extra woordjes moet vastlijmen aan de befaamde uitspraak om jouw stelling te beargumenteren. ik pak gewoon letterlijk wat hij zegt: "pull it" en aangezien hij dit tegen een brandweerman zegt die "pull it" verstaan als het ontruimen van het complex dan hoef ik er verder niks meer achter te zoeken

jij mag natuurlijk woordjes eraan gaan vastplakken of beweren dat die brandweerman een demolition expert was en "pull it" heeft geinterpreteerd als "pull it down" om jouw verhaal geloofwaardiger te maken
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:47:52 #187
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52196394
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:41 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

het probleem is dat jij extra woordjes moet vastlijmen aan de befaamde uitspraak om jouw stelling te beargumenteren. ik pak gewoon letterlijk wat hij zegt: "pull it" en aangezien hij dit tegen een brandweerman zegt die "pull it" verstaan als het ontruimen van het complex dan hoef ik er verder niks meer achter te zoeken

jij mag natuurlijk woordjes eraan gaan vastplakken of beweren dat die brandweerman een demolition expert was en "pull it" heeft geinterpreteerd als "pull it down" om jouw verhaal geloofwaardiger te maken
"pull it" wordt vaak gebruikt als afkorting van "pull it down", dat is ook op die beurs gezegd. Maar wat jij wilt geloven moet jezelf weten, ik vind jou stelling gewoon ongeloofwaardig.

[ Bericht 2% gewijzigd door TeenWolf op 08-08-2007 13:54:48 ]
pi_52196466
Dit is allemaal zijdelings slap gelul.
Mensen kunnen blij doen over zogenaamd verkeerd geinterpreteerde quotes van Silverstein en Giuliani, maar de gevolgen van wat Bush en consorten uitspoken zijn zo gewichtig dat discussies over deze quotes totaal irrelevant zijn.
Het gaat om de globale beroving van individuele vrijheid aan de hand van leugens en angst-propaganda.
Het gaat om de globale enslavement van Human Kind in een olie-afhankelijke, geld-afhankelijke overgecontroleerde politie-staat.
pi_52196569
"Succes is not non-violent. Succes is a level of violence inwhere people feel comfortable in living their daily lives. And that's what we're trying to achieve."

S GOED JOH BUSH, VUIGE DICTATORT .
pi_52196754
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:49 schreef Salvad0R het volgende:
Dit is allemaal zijdelings slap gelul.
Mensen kunnen blij doen over zogenaamd verkeerd geinterpreteerde quotes van Silverstein en Giuliani, maar de gevolgen van wat Bush en consorten uitspoken zijn zo gewichtig dat discussies over deze quotes totaal irrelevant zijn.
Het gaat om de globale beroving van individuele vrijheid aan de hand van leugens en angst-propaganda.
Het gaat om de globale enslavement van Human Kind in een olie-afhankelijke, geld-afhankelijke overgecontroleerde politie-staat.
tja je kunt discussieren over of wtc is neergehaald door de regering, of dat de bush-administration gebruik heeft gemaakt van deze situatie om deze wereld mee te slepen in een globale oorlog waar eigenlijk niemand op zit te wachten.

in het eerste geval wil ik toch echt duidelijke bewijzen zien in plaats van verdraaide quotes, afgeknipte seismogrammen, wazige filmpjes, foutieve berekeningen etc etc

in het tweede geval ben ik het voor een groot deel met je eens, alhoewel de individuele vrijheden volgens mij niet dermate achteruit zijn gegaan, althans niet zozeer in Europa. verder verwacht ik ook dat dit aardig los zal lopen aangezien de macht van de VS aan het slinken is in verhouding tot China, en binnen een 10-20 jaar China sterk genoeg zal zijn om zijn regio te beheersen. de VS hebben zichzelf behoorlijk in de nesten gewerkt met deze oorlog volgens mij, in economisch opzicht. verder heb ik ook gelezen dat ze zo weinig nieuwe recruten krijgen voor het leger dat ze zelfs gangsters en criminelen in het leger toelaten tegenwoordig met alle gevolgen vandien.

ik denk dat als de EU zich ook verder vormt dat wij de Amerikaanse invloeden ook tot een minimum kunnen beperken op onze eigen bodem.
pi_52196793
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
"Succes is not non-violent. Succes is a level of violence inwhere people feel comfortable in living their daily lives. And that's what we're trying to achieve."

S GOED JOH BUSH, VUIGE DICTATORT .
je kunt hem pas dictator noemen als hij eind volgend jaar geen afstand neemt van het presidentschap he vooralsnog heeft hij de laatste verkiezingen gewoon gewonnen. hier ben ik dan niet blij mee, maar dat maakt hem dan nog geen dictator
pi_52199541
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:00 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

je kunt hem pas dictator noemen als hij eind volgend jaar geen afstand neemt van het presidentschap he vooralsnog heeft hij de laatste verkiezingen gewoon gewonnen. hier ben ik dan niet blij mee, maar dat maakt hem dan nog geen dictator
Mja, heb zelf geen twijfel over dat ie dat gaat uitvoeren.
Als hij wel afstand gaat nemen van het presidentschap, ondanks het feit dat ie het maximale presidentiele termijn-schap heeft verhoogd naar 16 jaar in case of a national threat to security, en al die Patriot Acts etc...
dan laat ie gewoon zn eigen geschapen kansen liggen.
Gaat ie niet doen.
En idd, Europa is in staat om zich onafhankelijk daarvan op te stellen, tenminste dat is te hopen.
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 15:42:43 #193
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_52199818
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als hij wel afstand gaat nemen van het presidentschap, ondanks het feit dat ie het maximale presidentiele termijn-schap heeft verhoogd naar 16 jaar in case of a national threat to security, en al die Patriot Acts etc...
Gaat ie niet doen.
En idd, Europa is in staat om zich onafhankelijk daarvan op te stellen, tenminste dat is te hopen.
En stel nou dat hij daadwerkelijk afstand neemt van het presidentschap, geef je dan toe dat je onzin praat of heb je dan weer een of andere smoes? Want je zegt nu iets wat binnen afzienbare tijd te controleren is he...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_52199835
quote:

[..]

Gaat ie niet doen.
goed, over anderhalf jaar krijg jij een als hij inderdaad niet aftreed en een als hij dat wel doet
  woensdag 8 augustus 2007 @ 15:47:41 #195
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52199953
Aftreden of niet, de Amerikaanse regering doet toch alleen maar wat het maconnieke systeem wilt. Bush of een andere marionet kan dat toch niet veranderen.
pi_52199976
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:47 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

"pull it" wordt vaak gebruikt als afkorting van "pull it down", dat is ook op die beurs gezegd. Maar wat jij wilt geloven moet jezelf weten, ik vind jou stelling gewoon ongeloofwaardig.
Maar vaker niet
pi_52200028
quote:

[..]

Gaat ie niet doen.
tuurlijk het is de meest gehate en incompetente president ooit en die blijft voor 16 jaar zitten, hoe wil hij dat voor elkaar krijgen?
steun van het leger heeft hij niet
pi_52200036
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En stel nou dat hij daadwerkelijk afstand neemt van het presidentschap, geef je dan toe dat je onzin praat of heb je dan weer een of andere smoes? Want je zegt nu iets wat binnen afzienbare tijd te controleren is he...
Dan heb ik het verkeerd en geef ik toe dat ik onzin praat.
Het lijkt er iig op dat ie het gaat doen, aangezien "men" echt geen Ron Paul in de Oval Office wil hebben.
Overigens zal er qua Foreign Policy niet veel veranderen als er bijv. een H. Clinton aangesteld wordt als president, zij is ook pro-oorlog, etcetera.
Maar goed. We shall see eh !
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 15:56:46 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_52200213
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:47 schreef TeenWolf het volgende:
Aftreden of niet, de Amerikaanse regering doet toch alleen maar wat het maconnieke systeem wilt. Bush of een andere marionet kan dat toch niet veranderen.
Ja, die had ik wel aan zien komen. Want nu is het die klote-bush met zijn regering, maar als Bush straks weg mocht zijn en er zit om het even wie in het Oval Office, dan ineens was Bush maar een marionet, net zoals de nieuwe president zal zijn, terwijl Bush nu nog volgens jullie the spawn of all evil is.

Mooi ingedekt, want hey, het moet en het zal het Grote Boze Amerika zijn die niets goed kan doen he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_52200234
Bush is sowieso maar een marionet van internationale bankiers. Duh.

http://www.usgloballeadership.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')