quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)anloos_dan_loze_baanquote:Liever baanloos dan loze baan
‘Werken is niet leuk, dat is een prachtig boek’, zegt Gertjan van Beijnum (51) terwijl hij enthousiast zijn kast afstruint naar boeken over het arbeidsethos.
Sapman! Gecondoleerdquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik volgend jaar (lees: na de zomervakantie) ook echt moet werken.
Heb je Bonjour Paresse van Corinne Maier al?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)anloos_dan_loze_baan
Ik heb dat boek.
Werken is niet leuk over arbeidsethiek en oorlog, van Stan van Houcke.
Gelezen toen ik een jaar of twintig was. Praktisch onleesbaar (probeer het eens), maar het heeft belangrijke invloed op me gehad
. Serieus
.
Pfff, op school lijken er (teveel) uren eco/m&o weg te vallen. Dan blijft er een halve baan ofzo over.quote:
Stan van Houcke is ook al zo'n moslimknuffelaar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
Werken is niet leuk over arbeidsethiek en oorlog, van Stan van Houcke.
Gelezen toen ik een jaar of twintig was. Praktisch onleesbaar (probeer het eens), maar het heeft belangrijke invloed op me gehad
. Serieus
.
Ik probeer -als in een Griekse tragedie- te ontsnappen aan mijn voorbestemd lot.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Toch lijkt onderwijs me wel wat voor jou Sigme.
Die bestonden toen nog niet eensquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Stan van Houcke is ook al zo'n moslimknuffelaar.
Bijvoorbeeld:quote:
quote:Sometimes referred to as the Ten Commandments for the Idle, these counterproposals have been widely reproduced on the Web in a shortened form:
1. You are a modern day slave. There is no scope for personal fulfilment. You work for your pay-check at the end of the month, full stop.
2. It's pointless to try to change the system. Opposing it simply makes it stronger.
3. What you do is pointless. You can be replaced from one day to the next by any cretin sitting next to you. So work as little as possible and spend time (not too much, if you can help it) cultivating your personal network so that you're untouchable when the next restructuring comes around.
4. You're not judged on merit, but on whether you look and sound the part. Speak lots of leaden jargon: people will suspect you have an inside track
5. Never accept a position of responsibility for any reason. You'll only have to work harder for what amounts to peanuts.
6. Make a beeline for the most useless positions, (research, strategy and business development), where it is impossible to assess your 'contribution to the wealth of the firm'. Avoid 'on the ground' operational roles like the plague.
7. Once you've found one of these plum jobs, never move. It is only the most exposed who get fired.
8. Learn to identify kindred spirits who, like you, believe the system is absurd through discreet signs (quirks in clothing, peculiar jokes, warm smiles).
9. Be nice to people on short-term contracts. They are the only people who do any real work.
10. Tell yourself that the absurd ideology underpinning this corporate bullshit cannot last for ever. It will go the same way as the dialectical materialism of the communist system. The problem is knowning when...
Lieve PJO; dat boek is uit 1982, het gaat over 'arbeidsethiek en oorlog' (subtitel). Die meneer is niet 'gemiddeld', dat weet ik, daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Hij is authentiek jaren '80 LINKS.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
http://keesjemaduraatje.w(...)08/niet_zo_naif.html
Hij is ook bekend als de "mannelijke Meulenbelt".
Tinypik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Lieve PJO; dat boek is uit 1982, het gaat over 'arbeidsethiek en oorlog' (subtitel). Die meneer is niet 'gemiddeld', dat weet ik, daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Hij is authentiek jaren '80 LINKS.
Heerlijk. Maar uiteraard slechts als denkvoer. Je moet 'm niet gaan gelóven, dat is het andere uiterste.
Je eerdere opmerking ("onleesbaar") is denk ik een betere typering.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:43 schreef sigme het volgende:
Lieve PJO; dat boek is uit 1982, het gaat over 'arbeidsethiek en oorlog' (subtitel). Die meneer is niet 'gemiddeld', dat weet ik, daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Hij is authentiek jaren '80 LINKS.
Heerlijk. Maar uiteraard slechts als denkvoer. Je moet 'm niet gaan gelóven, dat is het andere uiterste.
He, da's niet mijn probleemquote:
Ik kan 'm niet eens even ergens anders hosten, ik ben niet thuis en heb m'n eigen laptop niet bij mequote:Het is ook wel tijd voor iets anders dan die blauwe kont van je.
En toch op Fok!? Je bent toch niet ah werk he?quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
He, da's niet mijn probleem.
[..]
Ik kan 'm niet eens even ergens anders hosten, ik ben niet thuis en heb m'n eigen laptop niet bij me.
Het is .. apart. Volgens mij alleen leesbaar als je de tijdsgeest van toen - en dan de héél linkse variant ervan- wat voor de geest kan halen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je eerdere opmerking ("onleesbaar") is denk ik een betere typering.![]()
Aan het werk? Nee malle, daar was ik vanochtend om 7u alquote:Op dinsdag 24 april 2007 21:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
En toch op Fok!? Je bent toch niet ah werk he?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:25 schreef sigme het volgende:
Ach kijk, Harry, we hebben hetzelfde icoon. Toch wat gemeen.
Tijd om ervan tussen te gaan. Morgen is alles anders. Beter.![]()
Ach min of meer de verwachte uitslag en straks begint het circus weer opnieuwquote:
Ja, dit had ik verwacht, maar nu dan? Nu wordt 't spannend.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach min of meer de verwachte uitslag en straks begint het circus weer opnieuw.
Ik weet het nog zo net niet. Zondagavond wordt buisavond voor mij. Spannond!quote:Op woensdag 25 april 2007 00:04 schreef Aoristus het volgende:
Sarkozy verliest weer idd.
Ja maar dat is zondag 6 mei tegen een uur of 22 pas echt duidelijk. Het zal erg krap worden denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dit had ik verwacht, maar nu dan? Nu wordt 't spannend.
Mensen van het goede leven, niets mis mee tochquote:
Ze hebben maar drie goede dingen: Brie, Vanessa Paradis en croissantjes. Verder mogen ze het van mij afsteken en de Amerikanen er lol mee laten hebben ofzo.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:16 schreef du_ke het volgende:
Mensen van het goede leven, niets mis mee toch?
Goede wijnquote:Op woensdag 25 april 2007 00:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hebben maar drie goede dingen: Brie, Vanessa Paradis en croissantjes. Verder mogen ze het van mij afsteken en de Amerikanen er lol mee laten hebben ofzo.
Dat is opzich wel waar, alleen jammer dat de Fransen daar wonen.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:38 schreef du_ke het volgende:
Goede wijngoede kaas (veel meer dan alleen brie
) meer mooie vrouwen dan alleen Vanessa Paradis en nog meer lekker eten. Verder hebben ze veel mooie oude troep neergezet in dat land en voor lekker weer gezorgd. Zie veel voordelen.
Uitstekend groente en fruit. Prachtige vrouwen, om door een ringetje te halen. Uitstekende zeevruchten. Grappige politieke satire. Gevoel voor humor. Een echt debat. Schrijvers. Schilders, landschappen, kaas.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is opzich wel waar, alleen jammer dat de Fransen daar wonen.
Heb niet zo'n moeite met Fransen eigenlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 00:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is opzich wel waar, alleen jammer dat de Fransen daar wonen.
Ik wel; vooral omdat ze systematisch weigeren één van de drie talen die ik wel spreek te gebruiken.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:00 schreef du_ke het volgende:
Heb niet zo'n moeite met Fransen eigenlijk.
Ja, dat ligt aan jou.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik wel; vooral omdat ze systematisch weigeren één van de drie talen die ik wel spreek te gebruiken.
... maar dat zal dan wel weer aan mij liggen ofzo.
Jamaar, in Frankrijk krijgen ze bv. toch gewoon Engels op school?quote:Op woensdag 25 april 2007 01:24 schreef Floripas het volgende:
Ja, dat ligt aan jou.
Ga maar eens naar Engeland terwijl je probeert ze een andere taal te laten spreken. Eentje maar.
Veel succes.
In Nederland krijg je toch ook Frans op school?quote:Op woensdag 25 april 2007 01:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jamaar, in Frankrijk krijgen ze bv. toch gewoon Engels op school?
Ligt aan jou denk ikquote:Op woensdag 25 april 2007 01:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik wel; vooral omdat ze systematisch weigeren één van de drie talen die ik wel spreek te gebruiken.
... maar dat zal dan wel weer aan mij liggen ofzo.
Ja, twee jaar en niet verplicht daarna, dus kon Frans opgebonjoured worden, samen met het Duits.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:29 schreef Floripas het volgende:
In Nederland krijg je toch ook Frans op school?
Bij mij dus nooit! Ze blijven gewoon hun onverstaanbare stokbroodtaaltje eruit spugen en daarna worden ze boos dat ik ze niet begrijp.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:30 schreef du_ke het volgende:
Ligt aan jou denk ik. Zeker als je met handen en voeten in het Frans begint en wat moeite toont gaan ze wel over op Engels.
Achteraf zonde dat ik zo weinig frans heb gehad, een examen er in ging ik niet trekken maar het is wel een mooie taal.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, twee jaar en niet verplicht daarna, dus kon Frans opgebonjoured worden, samen met het Duits.![]()
Baggertalen.
Tja dan doe je dus iets fout ben ik bangquote:Op woensdag 25 april 2007 01:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bij mij dus nooit! Ze blijven gewoon hun onverstaanbare stokbroodtaaltje eruit spugen en daarna worden ze boos dat ik ze niet begrijp.![]()
Ik heb dat probleem in geen enkel ander land gehad waar ik ben geweest. Dus het ligt gewoon aan de Fransen.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:35 schreef du_ke het volgende:
Tja dan doe je dus iets fout ben ik bang.
Nou, wellicht denken Fransen daar met Engels hetzelfde over.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, twee jaar en niet verplicht daarna, dus kon Frans opgebonjoured worden, samen met het Duits.![]()
Baggertalen.
Misschien zijn we daar in Nederland inderdaad te makkelijk in door iedereen in het Engels aan te spreken als ze geen Nederlands lullen.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, wellicht denken Fransen daar met Engels hetzelfde over.
Het is nogal arrogant naar hun land te gaan en vervolgens te verwachten dat ze jouw talen spreken in plaats van andersom, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |