.. want het gaat zo goed met de economiequote:CDA wil sneller schuldenregistratie
Het kabinet moet meer werk maken van het centraal registreren van schulden, vindt het CDA. Wie rood staat, zou al na één maand geregistreerd moeten worden. Nu gebeurt dat pas na drie maanden.
Het CDA vindt de registratie belangrijk om te voorkomen dat mensen zich steeds verder in de schulden steken. Er is al wel een registratie van wanbetalers bij het BKR in Tiel, maar bijvoorbeeld huur- en energieschulden vallen daarbuiten.
De gemeente Tilburg, het Leger des Heils en de DSB Bank werken aan een centrale schuldenregistratie. Die moet er eind volgend jaar zijn, maar het CDA vindt dat veel te laat.
bron
O jawel hoor, dit is een typische cda benadering, gezinnen voeden ten koste van andere groepen. Grip op de situatie van anderen is iets wat als een rode draad door de ideologie van het cda heen loopt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:20 schreef Fastmatti het volgende:
Na één maand al. Dus één keer te laat betalen (door wat voor reden dan ook) is meteen jarenlang geen hypotheek meer. Volgens mij hebben ze nog niet echt over de gevolgen nagedacht.
Maakt dat het een goed idee?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De NOS heeft ook opgeschreven dat de PvdA en de SP er ook voor zijn. Een kamermeerderheid dus.
Dat kan ik zo snel niet zeggen. Het lijkt me sterk dat je na 1 maandje roodstaan geen hypotheek voor enkele jaren zou kunnen krijgen.quote:
Omdat het cda er mee komt. Maar als je andere motivaties kent, dan zou dat het topic wel opleuken, denk ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat kan ik zo snel niet zeggen. Het lijkt me sterk dat je na 1 maandje roodstaan geen hypotheek voor enkele jaren zou kunnen krijgen.
Ik reageerde trouwens met name op wat je zei over gezinspolitiek van het CDA, terwijl de PvdA en de SP er ook om een of andere reden voor zijn.
Wel als huur en energieschulden gemeld moeten worden. Dan is het gewoon één keer te laat betalen en je kunt hemel en aarde bewegen om een hypotheek te krijgen. Uiteraard is dit alleen het geval als je al in een risicogeval bent, maar toch.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat kan ik zo snel niet zeggen. Het lijkt me sterk dat je na 1 maandje roodstaan geen hypotheek voor enkele jaren zou kunnen krijgen.
Die zullen met dit soort maatregelen alleen maar heviger worden en je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk meer durf/risico hypotheekverstrekkers mits ze daar geen maatregelen tegen nemen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:17 schreef Aoristus het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de reklames voor leenbedrijven als Frisia financieringen etc?
Maar dat was wel een belofte van Donner geloof ik, al was het in het vorige kabinet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die zullen met dit soort maatregelen alleen maar heviger worden en je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk meer durf/risico hypotheekverstrekkers mits ze daar geen maatregelen tegen nemen.
Wordt dat niet heel lastig als je steeds meer buitenlandse hypotheekverstrekkers krijgt?quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar dat was wel een belofte van Donner geloof ik, al was het in het vorige kabinet.
Ja, net als het volume van de reklames e.d. geloof ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wordt dat niet heel lastig als je steeds meer buitenlandse hypotheekverstrekkers krijgt?
In eerste instantie was het toch ook de bedoeling van Donner om de leenreclames aan te pakken wat juridisch nogal moeilijk lag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |