abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48658813
Ik zei (het ging over machomannetjes en leuke mannen en hun bijbehorende uiterlijk):
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat vind ik echt bullshit. Uiterlijk vertelt veel over iemand. Uiterlijk maakt een groot deel van het karakter. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.
Copycat zei:
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 09:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat vind ik nu bullshit. Uiterlijk en karakter zijn twee losstaande dingen.
Hier even een apart topic om hier op in te gaan. Persoonlijk ben ik dus van mening dat uiterlijk en innerlijk van een menselijk persoon onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Laten we eerst even een extreem voorbeeld nemen: een leuke normale jongen die er zeker niet slecht uitziet. Hij is waarschijnlijk mede zo "aardig" omdat hij weet dat hij er niet slecht uit ziet, en daardoor aardig wat aandacht krijgt van de dames. Dat werkt "pleasend", maar op een fatale nacht in een vissersdorp loopt hij ernstige brandwonden op. Hij verandert qua karakter hoogstwaarschijnlijk totaal, in een verlegen in zichzelf gekeerde jongen die weinig plezier meer heeft in zijn leven. Erg vreemd; want Copycat zegt dat uiterlijk en karakter twee losstaande dingen zijn.

Voorbeeld 2; iemand met tamelijk erge vorm van jeugdpuistjes. Deze is door jeugdpuistjes waarschijnlijk meer onzeker dan andere jongens en meisjes zonder jeugdpuistjes. Wat raar zeg. Uiterlijk en karakter zijn toch twee losstaande dingen?

Voorbeeld 3; zou Christina Aguilera zich ook zo sletterig gedragen als ze tamelijk lelijk zou zijn geweest? Waarschijnlijk niet. Erg raar, want uiterlijk en karakter zijn toch niet met elkaar verbonden?

Mijn stelling: uiterlijk en karakter zijn net zoals de geestelijke en lichamelijke gezondheid van een mens onlosmakelijk met elkaar verbonden.
pi_48659219
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef pberends het volgende:
Mijn stelling: uiterlijk en karakter zijn net zoals de geestelijke en lichamelijke gezondheid van een mens onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Nee. Ze hebben wel in enige mate invloed op elkaar. Als je bijvoorbeeld elke dag te horen zou krijgen dat je knap bent heeft dat invloed op je karakter.

Het is wel zo dat men een eerste inschatting maakt van je karakter op basis van je uiterlijk.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_48659439
Ik denk dat de invloed van je uiterlijk op karakter meer van buitenaf komt(en een proces van jaren kan zijn). Ze zijn niet vanaf de geboorte met elkaar verbonden, denk ik. Geestelijke en lichamelijke gezondheid wel, denk. Hmm muuilijk
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:30:25 #4
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48659486
ik zou liever zeggen dat uitstraling en innerlijk met elkaar verbonden zijn, dus een 'lelijke' man met goede uitstraling komt toch nog een heel eind. maar of het andersom ook geldt...?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:32:57 #5
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_48659557
Nee, je karakter heb je bij je geboorte. Er is wel invloed, zoals Frezer zegt, maar dat kent zijn uiting in bepaalde accenten in je karakter naar boven te halen. Genoeg sletterige, niet verlegen, sociaal bekwame, zeer plezierige en zelfverzekerde 'lelijke' mensen die ik ken en die er op de wereld rondlopen om je stelling onderuit te halen. Als onzekerheid in jouw karakter klein is, zal het ws wel naar boven komen als je voortdurend 'afgewezen' wordt, maar uiteindelijk overwonnen worden door grotere factoren in je karakter.
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 10:38:40 #6
5428 crew  miss_sly
pi_48659719
Nature en nurture dus

Christina Aguillera is een voorbeeld van een vrouw die algemeen als mooi wordt gezien en die zich sletterig/sexy gedraagt en kleedt. Ga eens op stap, dan zie je toch voldoende meisjes/vrouwen die bepaald niet aan het algemene schoonheidsideaal voldoen, die zich ook sexy en sletterig gedragen.

Ik heb eigenlijk het idee dat het meer zegt over jou vooroordelen en gebrek aan inlevingsvermogen dan dat het daadwerkelijk dingen zijn die je in het leven ziet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:39:56 #7
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_48659760
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:30 schreef Garisson72 het volgende:
ik zou liever zeggen dat uitstraling en innerlijk met elkaar verbonden zijn, dus een 'lelijke' man met goede uitstraling komt toch nog een heel eind. maar of het andersom ook geldt...?
Inderdaad, Ik denk dat het uiterlijk niet zozeer er mee te maken heeft maar wat je uitstraald.
Tevens TVP
Thinking about thinking of you.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:42:42 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_48659849
Al het goede correleert, in tegenstelling tot wat ze op de lagere school in jullie hoofdjes hebben gepropt.
Dus intelligente mensen zijn in het algemeen ook knapper, gezonder, socialer, eerlijker etc. Dus op die manier zijn uiterlijk en karakter met elkaar verbonden. Het is echter beslist geen wet van Meden en Perzen.
The End Times are wild
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:45:32 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_48659949
Je uiterlijk is het visitekaartje van je persoonlijkheid /cliche

Er zit een sterke wisselwerking tussen je uiterlijk en je karakter, maar deze zijn niet onlosmakkelijk met elkaar verbonden. Doch vormt je uiterlijk zich naar je karakter en kan je uiterlijk je karakter sterk beinvloeden. Echter staan ze in principe los van elkaar, en hoeft het niet zo te zijn als je een verminkt gezicht hebt, dat je dan verdoemd bent om je vrolijke karakter te verliezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_48660107
quote:
Ik zei (het ging over machomannetjes en leuke mannen en hun bijbehorende uiterlijk):
[..]

Copycat zei:
[..]

Hier even een apart topic om hier op in te gaan. Persoonlijk ben ik dus van mening dat uiterlijk en innerlijk van een menselijk persoon onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Laten we eerst even een extreem voorbeeld nemen: een leuke normale jongen die er zeker niet slecht uitziet. Hij is waarschijnlijk mede zo "aardig" omdat hij weet dat hij er niet slecht uit ziet, en daardoor aardig wat aandacht krijgt van de dames. Dat werkt "pleasend", maar op een fatale nacht in een vissersdorp loopt hij ernstige brandwonden op. Hij verandert qua karakter hoogstwaarschijnlijk totaal, in een verlegen in zichzelf gekeerde jongen die weinig plezier meer heeft in zijn leven. Erg vreemd; want Copycat zegt dat uiterlijk en karakter twee losstaande dingen zijn.

Voorbeeld 2; iemand met tamelijk erge vorm van jeugdpuistjes. Deze is door jeugdpuistjes waarschijnlijk meer onzeker dan andere jongens en meisjes zonder jeugdpuistjes. Wat raar zeg. Uiterlijk en karakter zijn toch twee losstaande dingen?

Voorbeeld 3; zou Christina Aguilera zich ook zo sletterig gedragen als ze tamelijk lelijk zou zijn geweest? Waarschijnlijk niet. Erg raar, want uiterlijk en karakter zijn toch niet met elkaar verbonden?

Voorbeeld 1 gaat niet om het uiterlijk op zich, maar om een extreme uiterlijke verandering als gevolg van een traumatische gebeurtenis. Niet vreemd dat je daardoor verandert. Ik ben zelf geboren met een gezichtsafwijking (waar ik in mijn puberteit overheen gegroeid ben voor het grootste deel), maar dat heeft me nooit verlegen oid gemaakt. Terwijl ik WEL anders was dan anderen.

Voorbeeld 2: Ten eerste, is dat karakter of is dat gedrag? Ten tweede, ga eens na hoeveel pubers zonder acne verlegen en onzeker zijn? Het is inherrent aan de leeftijd.

Voorbeeld 3: Ga naar sugababes.nl of cu2day/cu2night, en je komt genoeg mensen tegen die de slet willen uithangen maar zo lelijk als de nacht zijn...

Er zullen zeker mensen zijn die beinvloedt worden door hun uiterlijk in hun gedragingen (of het ook karakter is, is iets anders). Dat is echter lang niet iedereen. De ene mens is zich nu eenmaal meer bewust van de indruk die hij op anderen achter laat dan de ander, de een vindt het belangrijker hier iets mee te doen dan de ander. Ik denk dat dat sowieso wel in het karakter zit, of ze nu lelijk (en dus onzeker) of mooi (en dus arrogant) zijn. Het is dus eigenlijk een al bestaande karaktertrek waarin de evaluatie van het eigen uiterlijk naar voren komt, maar niet het uiterlijk wat invloed op 't karakter heeft.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:50:36 #11
30252 Soempie
Procreating
pi_48660114
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:45 schreef Ryon het volgende:

Echter staan ze in principe los van elkaar, en hoeft het niet zo te zijn als je een verminkt gezicht hebt, dat je dan verdoemd bent om je vrolijke karakter te verliezen.
Maar die vrolijkheid straal je wel uit Ook al ben je niet knap.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_48660327
Eens, leuk uitziende mensen zijn vaak ook nog leuk van persoonlijkheid.
Verbaal terrorist
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 11:02:44 #13
5428 crew  miss_sly
pi_48660471
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:57 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Eens, leuk uitziende mensen zijn vaak ook nog leuk van persoonlijkheid.
Sure
Volgens mij mis je een hoop leuke contacten met leuke, maar niet zo leuk uitziende, mensen!
pi_48660639
Lelijke mensen zijn gewoon slecht, om te voorkomen dat ze zich desondanks toch voortplanten kunnen we ze beter steriliseren en in kampen opsluiten.

pi_48660739
het kan ook zo zijn dat hele aantrekkelijke mensen dat weten van zichzelf en zich uberarrogant gaan gedragen. Het plaatje is dus mooi maar het innerlijk verpest het.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:15:21 #16
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_48660805
Uitstraling doet kleine mankementen verdwijnen als sneeuw voor de zon... Uitstraling is een combinatie
van je uiterlijk, houding en persoonlijkheid...

De echt lelijke mensen (naar mijn mening dan, voor anderen kunnen deze weer mooi zijn) hebben voor
mijn gevoel ook een soort van verbitterde houding die hun uistraling en soms ook hun persoonlijkheid
niet ten goede komt...

Dan heb je ook de hele mooie mensen zonder uitstraling, deze heffen door hun houding en/of
persoonlijkheid een deel van hun schoonheid op...

Uitstraling is naar mijn mening hetgene wat het meeste telt...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_48660825
quote:
[..]
dankzij voorbeeld 3 maak je het me heel makkelijk je ongelijk aan te tonen.

kijk eens naar het gros van alle sletterige meiden. dat zijn meestal niet de mooiere meiden maar degene die zo moeten doen om ook aandacht te krijgen..... lelijke meiden gedragen zich vaak sletteriger.....
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:21:42 #18
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_48661024
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:15 schreef B-FliP het volgende:
Uitstraling doet kleine mankementen verdwijnen als sneeuw voor de zon... Uitstraling is een combinatie
van je uiterlijk, houding en persoonlijkheid...

De echt lelijke mensen (naar mijn mening dan, voor anderen kunnen deze weer mooi zijn) hebben voor
mijn gevoel ook een soort van verbitterde houding die hun uistraling en soms ook hun persoonlijkheid
niet ten goede komt...

Dan heb je ook de hele mooie mensen zonder uitstraling, deze heffen door hun houding en/of
persoonlijkheid een deel van hun schoonheid op...

Uitstraling is naar mijn mening hetgene wat het meeste telt...
Ben ik wel met je eens.

Tuurlijk zijn uiterlijk en karakter met elkaar verbonden. De meeste mensen krijgen vaak eerste indruk bij het zien van iemand. Niet alleen iemands houding, maar vooral uiterlijk. Iemand die er goed uitziet heeft veel meer de wind in de zeilen, wordt automatisch meer geaccepteerd, wat tot gevolg heeft dat die mensen vaak veel meer zelfvertrouwen hebben. En dat stralen ze uit. Dat geld ook andersom inderdaad voor mensen die er niet zo goed uitzien. Uitzonderingen zijn overal, maar voor mij staat vast dat ze met elkaar verbonden zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:23:17 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_48661065
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:09 schreef Pony-Lover het volgende:
Lelijke mensen zijn gewoon slecht, om te voorkomen dat ze zich desondanks toch voortplanten kunnen we ze beter steriliseren en in kampen opsluiten.

Wat een gotspe, en wat een verspilling van arbeidskracht!
Deze mensen kunnen het beste in kolenmijnen of onder in de krochten van chemische fabrieken aan het werk gezet worden! Daar is het toch overal zo donker dat ze niemand lastigvallen met hun uiterlijk, en zo leveren ze ook nog een bijdrage aan de Nederlandse economie.
Wel hebben deze 'lelijke' mensen jarenlang lopen profiteren van onze voorzieningen, met onderwijs, voeding, gezondheidszorg e.d., (waarbij ze ook nog eens vaak een bovengemiddeld beroep hierop gedaan hebben), en nu wil jij ze ook nog eens laten potverteren in luxueuze kampementen.
Sociaal wrak!
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 24 april 2007 @ 11:39:12 #20
5428 crew  miss_sly
pi_48661561
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:21 schreef 1603 het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens.

Tuurlijk zijn uiterlijk en karakter met elkaar verbonden. De meeste mensen krijgen vaak eerste indruk bij het zien van iemand. Niet alleen iemands houding, maar vooral uiterlijk. Iemand die er goed uitziet heeft veel meer de wind in de zeilen, wordt automatisch meer geaccepteerd, wat tot gevolg heeft dat die mensen vaak veel meer zelfvertrouwen hebben. En dat stralen ze uit. Dat geld ook andersom inderdaad voor mensen die er niet zo goed uitzien. Uitzonderingen zijn overal, maar voor mij staat vast dat ze met elkaar verbonden zijn
Misschien dat zulke dingen wel gelden in den beginne, maar niet als je mensen beter leert kennen. Iemand die er goed uitziet, heeft misschien een gemakkelijkere start mbt acceptatie, maar als het een ongelofelijke eikel/trut blijkt te zijn, houdt het al heel snel op.
Meer zelfvertrouwen kan, zoals al eerder aangegeven, ook resulteren in arrogantie, iets wat zeker niet aantrekkelijk is.
Mensen die er minder goed uitzien, maar wel een prettige persoonlijkheid hebben, gezellig zijn, betrouwbaar zijn, of wat dan ook, doen het ook hartstikke goed.

Ik vind mensen die denken dat het onlosmakelijk met elkaar verbonden is, nogal oppervlakkig eigenlijk.
pi_48664586
Eens met de gedeponeerde stelling. Je uiterlijk kan je innerlijk behoorlijk beinvloeden. Evengoed: ik heb een hele lelijke huid en ik ben niet onzeker.

Ik denk ook dat de manier van profileren veel kan zeggen over iemands denkbeelden, denk aan neonazi's en dergelijke. Ook met piercings, tattoo's of extreem nette kleding profileer je je. Dat wil niets zeggen over je karakter maar wel over de manier waarop je tegen het leven aankijkt en hoe je daar zelf in wil staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Whoopsydaisy op 24-04-2007 13:27:49 ]
pi_48664590
Yep, een kortzichtige stelling.

En nu we toch met stellingen bezig zijn zal ik er ook geljk eentje dumpen.

Mensen die kortzichtig denken over het uiterlijk, zullen ook kortzichtig denken over allochtonen en andere zaken. Motiveer je antwoord.
pi_48665404
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:08 schreef MarocLady het volgende:
Yep, een kortzichtige stelling.

En nu we toch met stellingen bezig zijn zal ik er ook geljk eentje dumpen.

Mensen die kortzichtig denken over het uiterlijk, zullen ook kortzichtig denken over allochtonen en andere zaken. Motiveer je antwoord.
Allochtonen zijn ook allemaal lelijk

( )

dinsdag 24 april 2007 @ 13:35:23 #24
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_48665547
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:08 schreef MarocLady het volgende:

ja, misschien als je zó ver off topic gaat, valt het niemand op.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_48665556
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:15 schreef rival het volgende:

[..]

dankzij voorbeeld 3 maak je het me heel makkelijk je ongelijk aan te tonen.

kijk eens naar het gros van alle sletterige meiden. dat zijn meestal niet de mooiere meiden maar degene die zo moeten doen om ook aandacht te krijgen..... lelijke meiden gedragen zich vaak sletteriger.....
Vind ik niet. Vaak zijn lelijke sletten, van die Tokkies, die niet door hebben dat ze lelijk zijn. Maar de meeste sletten zien er wel aardig uit .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')