Copycat zei:quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat vind ik echt bullshit. Uiterlijk vertelt veel over iemand. Uiterlijk maakt een groot deel van het karakter. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.
Hier even een apart topic om hier op in te gaan. Persoonlijk ben ik dus van mening dat uiterlijk en innerlijk van een menselijk persoon onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat vind ik nu bullshit. Uiterlijk en karakter zijn twee losstaande dingen.
Nee. Ze hebben wel in enige mate invloed op elkaar. Als je bijvoorbeeld elke dag te horen zou krijgen dat je knap bent heeft dat invloed op je karakter.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef pberends het volgende:
Mijn stelling: uiterlijk en karakter zijn net zoals de geestelijke en lichamelijke gezondheid van een mens onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Inderdaad, Ik denk dat het uiterlijk niet zozeer er mee te maken heeft maar wat je uitstraald.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:30 schreef Garisson72 het volgende:
ik zou liever zeggen dat uitstraling en innerlijk met elkaar verbonden zijn, dus een 'lelijke' man met goede uitstraling komt toch nog een heel eind. maar of het andersom ook geldt...?
Voorbeeld 1 gaat niet om het uiterlijk op zich, maar om een extreme uiterlijke verandering als gevolg van een traumatische gebeurtenis. Niet vreemd dat je daardoor verandert. Ik ben zelf geboren met een gezichtsafwijking (waar ik in mijn puberteit overheen gegroeid ben voor het grootste deel), maar dat heeft me nooit verlegen oid gemaakt. Terwijl ik WEL anders was dan anderen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef pberends het volgende:
Ik zei (het ging over machomannetjes en leuke mannen en hun bijbehorende uiterlijk):
[..]
Copycat zei:
[..]
Hier even een apart topic om hier op in te gaan. Persoonlijk ben ik dus van mening dat uiterlijk en innerlijk van een menselijk persoon onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Laten we eerst even een extreem voorbeeld nemen: een leuke normale jongen die er zeker niet slecht uitziet. Hij is waarschijnlijk mede zo "aardig" omdat hij weet dat hij er niet slecht uit ziet, en daardoor aardig wat aandacht krijgt van de dames. Dat werkt "pleasend", maar op een fatale nacht in een vissersdorp loopt hij ernstige brandwonden op. Hij verandert qua karakter hoogstwaarschijnlijk totaal, in een verlegen in zichzelf gekeerde jongen die weinig plezier meer heeft in zijn leven. Erg vreemd; want Copycat zegt dat uiterlijk en karakter twee losstaande dingen zijn.
Voorbeeld 2; iemand met tamelijk erge vorm van jeugdpuistjes. Deze is door jeugdpuistjes waarschijnlijk meer onzeker dan andere jongens en meisjes zonder jeugdpuistjes. Wat raar zeg. Uiterlijk en karakter zijn toch twee losstaande dingen?
Voorbeeld 3; zou Christina Aguilera zich ook zo sletterig gedragen als ze tamelijk lelijk zou zijn geweest? Waarschijnlijk niet. Erg raar, want uiterlijk en karakter zijn toch niet met elkaar verbonden?
Mijn stelling: uiterlijk en karakter zijn net zoals de geestelijke en lichamelijke gezondheid van een mens onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Maar die vrolijkheid straal je wel uitquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:45 schreef Ryon het volgende:
Echter staan ze in principe los van elkaar, en hoeft het niet zo te zijn als je een verminkt gezicht hebt, dat je dan verdoemd bent om je vrolijke karakter te verliezen.
Surequote:Op dinsdag 24 april 2007 10:57 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Eens, leuk uitziende mensen zijn vaak ook nog leuk van persoonlijkheid.
dankzij voorbeeld 3 maak je het me heel makkelijk je ongelijk aan te tonen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef pberends het volgende:
Ik zei (het ging over machomannetjes en leuke mannen en hun bijbehorende uiterlijk):
[..]
Voorbeeld 3; zou Christina Aguilera zich ook zo sletterig gedragen als ze tamelijk lelijk zou zijn geweest? Waarschijnlijk niet. Erg raar, want uiterlijk en karakter zijn toch niet met elkaar verbonden?
Ben ik wel met je eens.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:15 schreef B-FliP het volgende:
Uitstraling doet kleine mankementen verdwijnen als sneeuw voor de zon... Uitstraling is een combinatie
van je uiterlijk, houding en persoonlijkheid...
De echt lelijke mensen (naar mijn mening dan, voor anderen kunnen deze weer mooi zijn) hebben voor
mijn gevoel ook een soort van verbitterde houding die hun uistraling en soms ook hun persoonlijkheid
niet ten goede komt...
Dan heb je ook de hele mooie mensen zonder uitstraling, deze heffen door hun houding en/of
persoonlijkheid een deel van hun schoonheid op...
Uitstraling is naar mijn mening hetgene wat het meeste telt...
Wat een gotspe, en wat een verspilling van arbeidskracht!quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:09 schreef Pony-Lover het volgende:
Lelijke mensen zijn gewoon slecht, om te voorkomen dat ze zich desondanks toch voortplanten kunnen we ze beter steriliseren en in kampen opsluiten.![]()
![]()
Misschien dat zulke dingen wel gelden in den beginne, maar niet als je mensen beter leert kennen. Iemand die er goed uitziet, heeft misschien een gemakkelijkere start mbt acceptatie, maar als het een ongelofelijke eikel/trut blijkt te zijn, houdt het al heel snel op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:21 schreef 1603 het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens.
Tuurlijk zijn uiterlijk en karakter met elkaar verbonden. De meeste mensen krijgen vaak eerste indruk bij het zien van iemand. Niet alleen iemands houding, maar vooral uiterlijk. Iemand die er goed uitziet heeft veel meer de wind in de zeilen, wordt automatisch meer geaccepteerd, wat tot gevolg heeft dat die mensen vaak veel meer zelfvertrouwen hebben. En dat stralen ze uit. Dat geld ook andersom inderdaad voor mensen die er niet zo goed uitzien. Uitzonderingen zijn overal, maar voor mij staat vast dat ze met elkaar verbonden zijn
Allochtonen zijn ook allemaal lelijkquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:08 schreef MarocLady het volgende:
Yep, een kortzichtige stelling.
En nu we toch met stellingen bezig zijn zal ik er ook geljk eentje dumpen.
Mensen die kortzichtig denken over het uiterlijk, zullen ook kortzichtig denken over allochtonen en andere zaken. Motiveer je antwoord.
ja, misschien als je zó ver off topic gaat, valt het niemand op.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:08 schreef MarocLady het volgende:
Mensen die kortzichtig denken over het uiterlijk, zullen ook kortzichtig denken over allochtonen en andere zaken. Motiveer je antwoord.
Vind ik niet. Vaak zijn lelijke sletten, van die Tokkies, die niet door hebben dat ze lelijk zijn. Maar de meeste sletten zien er wel aardig uitquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:15 schreef rival het volgende:
[..]
dankzij voorbeeld 3 maak je het me heel makkelijk je ongelijk aan te tonen.
kijk eens naar het gros van alle sletterige meiden. dat zijn meestal niet de mooiere meiden maar degene die zo moeten doen om ook aandacht te krijgen..... lelijke meiden gedragen zich vaak sletteriger.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |