Ja, dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 24 april 2007 03:22 schreef ikhebeenvraagje het volgende:
je bent gewoon een lieve jongen
Die wisselende stemming heb ik ook erg veel. Gister voelde ik mijzelf helemaal top, maar vandaag voel ik me echt kut. Heb nergens zin in, zit weer de hele tijd in mn eigen wereldje en voel me echt depri. Over een paar dagen kan het weer beter zijn. Verder kan ik mijzelf helemaal vinden in het verhaal waar jij mee komt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:33 schreef Leatherneck het volgende:
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Een vechtsport heb ik al eens geprobeerd maar dat is, kwa sport, niets voor mij. Ik ben sinds een paar maanden wel redelijk serieus bezig met krachtsport, wat kwa lichamelijke uiterlijk wel wat meer zekerheid geeft. Ik ben opzich wel redelijk veel bezig kwa hoe ik eruit zie en dat zal ook voornamelijk zo zijn omdat ik onzeker ben.
Een bezoek bij het riagg zou ik kunnen doen. Dat zijn mensen die je verhaal sowieso serieus nemen en veel ervaring hebben op dat gebied. Het zou mezelf zeker helpen als ik wist waar ik echt aan toe ben op dit moment. Misschien is het echt alleen die onzekerheid, zoals releaze al benadrukt, maar aangezien ik er al een hele tijd last van heb, denk ik dat er iets achter zit.
Ik moet wel zeggen dat het per week wel een beetje verschilt. Ik heb zo m'n dagen dat ik erg vrolijk ben, een wat euforisch gevoel heb en sociaal beter uit de voeten kom. Dit gevoel is vaak echter van korte duur. Het duurt hoogstens 2 dagen en daarna gaat het vaak weer de andere kant met me op. De onzekerheid slaat weer hard toe en door dat ga ik mezelf nou ook niet echt beter voelen. Dat resulteert al gauw in afstandelijkheid en sociaal niet goed functioneren.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 03:19 schreef Leatherneck het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dit serieus genomen wordt, maar aangezien internet vrij anoniem is, en dit forum gedeelte best wel serieus, kan ik altijd een poging wagen. Ik weet niet precies hoe ik dit goed kan omschrijven, maar ik ga zeker een poging doen, aangezien ik niemand heb in "real life" waarmee ik erover praat.
Aan het stukkie hierboven kun je al merken dat ik een twijfelaar ben. Ik ben mezelf hiervan ook bewust en kan daar ook wel mee leven, ook al is dat wel moeilijk in veel situaties. Ik probeer mezelf altijd aan te passen aan een situatie, zolang het maar een positieve uitwerking heeft voor mezelf als persoon. Ik ben ontzettend onzeker van mezelf, wat zo de nodige problemen met zich meebrengt. Ik twijfel over alles; voornamelijk op 't sociale gebied. Ben ik, kwa uiterlijk, dan zo lelijk om mezelf onzeker te voelen!? Nee, niet bepaald. Ik zorg dat ik er representatief uitzie, kleed mezelf goed en zorg dat ik lekker ruik. Toch is er teveel gebeurd in me leven waarom ik mezelf altijd onzeker voel.
Ik leg moeilijk contact met personen. Altijd speelt er een soort onzekerheid in me hoofd rond. "Wat zal ik nu zeggen!?", "hoe zal ik reageren!?", "zal ik diegene aankijken of niet!?", "wat zal diegene nu van mij denken!?"... En zo kan ik nog even doorgaan. Al deze gedachtes helpen nou niet echt mee in het voortbrengen van mijn sociale relaties. Gelukkig heb ik wel echte vrienden om me heen, die weten hoe ik ben en die me ook accepteren zoals ik ben. Ze vinden me soms afstandelijk en vaag reageren, maar aangezien ze me al vrij lang kennen, nemen ze dit voor lief. Ik open dit topic een beetje naar aanleiding van 't lezen van jd1982's topic "verliefdheid wordt obesessie". De keren dat ik een leuk meisje echt beter leer kennen is schaars, aangezien ik op sociaal gebied niet veel punten scoor. Toch overkomt mij het wel 's dat een meisje genoeg interesse in mij toont, om haar wat beter te leren kennen. Veel tegen me praten, dingen aan me vragen, het gevoel geven dat ik wat voor haar beteken, etc. Al deze dingen leiden ertoe dat ik mezelf over de streep kan zetten kwa onzekerheid om ook wat meer van mezelf te vertellen. Als ik diegene steeds leuker begin te vinden, leidt dit al snel tot een obsessie. "Wat is ze aan het doen?", "waar is ze?", "zal ze aan me denken?", "wie is die jongen waarmee ze veel chat?"... Kortom, genoeg gedachtes die in me hoofd rondspoken waar ik niet gelukkig van word.
Waarom ik dit topic open? Tja, ik ben gewoon benieuwd wat mijn probleem kan zijn. Misschien is het gewoon onzekerheid, maar ik zit er al een tijdje mee, dat ik toch ga denken dat het allemaal wat dieper ligt. Ik ben echt een gevoelsmens dus, wat in sommige situaties ook wel z'n voordelen heeft. Ik uit m'n gevoelens graag doormiddel van muziek maken. Dit doe ik door op de Piano te spelen en ik krijg alleen maar lovende reacties over dat ik ontzettend met gevoel speel en echt iets "vertel" met m'n spel. Ook heb ik een onzettende fantasie over dingen. M'n hersenen staan nooit stil en ik fantaseer altijd wel over iets. Ook dit uit ik vaak dmv. muziek maken.
Kan iemand zich vinden in dit verhaal? Graag serieuze reacties.
Eh?quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:33 schreef TranceAction het volgende:
Hmmm ik denk dat je een aandoening hebt die heet: La hypothetica el Expressa del Autistica
Hij heeft een hypotheek bij één of andere spaanse bank.quote:
Wat is er mis met autisme of autisme spectrum stoornis?quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:33 schreef TranceAction het volgende:
Hmmm ik denk dat je een aandoening hebt die heet: La hypothetica el Expressa del Autistica
Helemaal niks. Achter mijn reactie moet je ook niks zoeken hoor, het is puur een constatering.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:41 schreef crossover het volgende:
[..]
Wat is er mis met autisme of autisme spectrum stoornis?
Nee je ebnt in de war met mijn Hypothetica la expressa del muy dineraquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:43 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Hij heeft een hypotheek bij één of andere spaanse bank.
Dat is inderdaad een beetje de smaak die ik krijg als ik Riagg hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:45 schreef jogy het volgende:
Het hoeft helemaal geen sociale stoornis te zijn. Al zal je via zo'n Riagg onderzoek vast wel een aandoening aangemeten krijgen, waar ook weer niets mis mee is.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel een zeer goede reactie dit.quote:Op maandag 30 april 2007 20:46 schreef Friek_ het volgende:
Conclusie: stop met te doen wat er van je verwacht wordt en doe juist wat jij leuk vindt. Als mensen je daarbij tof vinden is dat mooi meegenomen, maar als ze dat niet doen is dat hun gemis.
Ik heb ook kleine dingetjes anders dan anderen, heb ik nou ook Asperger?quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:43 schreef Sitethief het volgende:
ik had ook allemaal kleine dingetjes waarin ik iets anders was dan anderen, en daar kwam uiteindelijk Asperger uit.
Ach, en anders praten ze je het hier wel aan!quote:Op maandag 7 mei 2007 12:45 schreef jogy het volgende:
Zelfverzekerdheid kan je zonder iets ervoor te hoeven doen qua uiterlijkheden gewoon bij jezelf oproepen hoor, zodra het je niet meer boeit wat andere van je denken ( op een niet afgunstige of fatalistische manier dan ) dan ben je er al. Gun iedereen zijn eigen mening wat jouw betreft en laat het daarbij. Ik bedoel lekker belangrijk wat Pietje om de hoek van jou denkt. Neem het wel mee en besef dat iedereen vanuit hun eigen wereldje tegen jou aan kijkt.
Het hoeft helemaal geen sociale stoornis te zijn. Al zal je via zo'n Riagg onderzoek vast wel een aandoening aangemeten krijgen, waar ook weer niets mis mee is.
Dat is onze specialiteit!quote:Op maandag 7 mei 2007 20:29 schreef kriele het volgende:
[..]
Ach, en anders praten ze je het hier wel aan!![]()
ligt eraan welke kleine dingetjes je anders hebtquote:Op maandag 7 mei 2007 20:24 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik heb ook kleine dingetjes anders dan anderen, heb ik nou ook Asperger?
M'n buurman ook. En m'n hond ook.
Hier nog een..quote:Op woensdag 25 april 2007 11:30 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Die wisselende stemming heb ik ook erg veel. Gister voelde ik mijzelf helemaal top, maar vandaag voel ik me echt kut. Heb nergens zin in, zit weer de hele tijd in mn eigen wereldje en voel me echt depri. Over een paar dagen kan het weer beter zijn. Verder kan ik mijzelf helemaal vinden in het verhaal waar jij mee komt.
wat muse zegtquote:Op woensdag 25 april 2007 11:30 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Die wisselende stemming heb ik ook erg veel. Gister voelde ik mijzelf helemaal top, maar vandaag voel ik me echt kut. Heb nergens zin in, zit weer de hele tijd in mn eigen wereldje en voel me echt depri. Over een paar dagen kan het weer beter zijn. Verder kan ik mijzelf helemaal vinden in het verhaal waar jij mee komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |