quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:49 schreef PBateman1978 het volgende:Misschien je verdedigings-linie iets dieper zetten, en de laatste 10/20 minuten timewasting vol aan zetten ?
(en waarom niet breed spelen als je wel voor focus passing over de flanken kiest eigenlijk ? )
Dat viel me ook al op. Ik speel een soortgelijk systeem maar dan een flat 4-5-1.
Ik heb width op wide staan om zo het veld breed te houden en ervoor te zorgen dat ik op het middenveld genoeg ruimte om zo mijn spelmaker vrij te krijgen.
Tempo staat op quick zodat je de tegenstander kapotspeelt (scoor vaak laat in de wedstrijden).
Ik krijg zelden late tegengoals, maar ik krijg uberhaupt weinig goals tegen (gem. 0.7 per wedstrijd terwijl ik veruit het slechtste team heb in League One).
Geef je wingers iets meer aanvallende instructie's mee en zet de mentality-slider van je MC's wat terug.
Mijn backs hebben pijlen naar achteren omdat de tegenstander vaak via de vleugels gevaarlijk werd. Sinds ik de arrows zo heb is dat probleem al veel minder en heb snellere backs gehaald.
Heb dezelfde tactiek ook met succes gebruik met Shakthar Donetsk en ook daar lukte het om de 0 te houden. Ik verander niks aan de basis-tactiek tijdens de wedstrijd, ik verschuif alleen de mentality-slider wat naar defensive als ik voorsta.
Wat je wel kan proberen is je AMC na 70 minuten wisselen voor een DMC of een MC met wat meer defensieve taken. Gooi er een snelle spits in (Pace en accel. >18) en counter ze kapot op snelheid.
![]()
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”