abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48661755
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:40 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee maar baas, ik heb graag een pyama aan als ik hamburgers bak. Dat is kern van mijn identiteit

...
Ja nu ..kom je met een onzinvoorbeeld aan...
Als vrouwen vinden dat zichzelf zedelijk kleden deel is van hun identiteit... dan moet je dat serieus nemen en niet zomaar van tafel vegen..
Zij maken zelf wel uit wat deel van hun identiteit is
pi_48661810
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wallonië en vaarwegen, een groot succes .
pi_48661842
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nog steeds geen antwoord op de vraag wat je er concreet tegen hebt? Of jij religie achterhaald vindt of niet doet niet terzake omdat het maar een mening is.

Hoe word jij lastiggevallen door een stuk stof?
Religie is voor mij een privézaak. Ik ben van mening dat je dat als overheidsdienaar niet uit hoort te dragen in woord (gebed voor het openen en na het sluiten van raadsvergaderingen, god in de troonrede noemen) of gebaar (kleding b.v. god zij met ons op de euro).

Dat heeft niets met een stukje stof te maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48661868
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat de Islam een erkende religie is? Wie heeft het officieel erkend? Waar kan ik de handtekening vinden?
Ik zie net dat je gelijk hebt. De Islam is in NL inderdaad niet een erkende religie.
pi_48661888
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja nu ..kom je met een onzinvoorbeeld aan...
Als vrouwen vinden dat zichzelf zedelijk kleden deel is van hun identiteit... dan moet je dat serieus nemen en niet zomaar van tafel vegen..
Zij maken zelf wel uit wat deel van hun identiteit is
En een pyama kan geen zedelijke kleding zijn? Zij mogen zich kleden hoe ze willen, maar de consequenties zijn ook dat de werkgever mag kiezen wat voor mensen hij wil hebben. Als hij geen Kani, hoofddoekjes, tulbanden of petjes in zijn bedrijf wil hebben is dat zijn vrijheid.

En eerlijk gezegd heb ik liever ook geen petjes met een politiek statement erop op het gemeentehuis. Dat mag je best intolerant noemen naar het politieke statement, maar voor mij prevaleert dan de neutraliteit...
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:49:01 #256
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48661904
"This religion has our seal of approval."
pi_48661916
En dat noem ik het ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661921
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De pleitbezorgers en hun motieven.
En die zullen opeens anders denken als ze geen sluiers hebben
pi_48661935
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims die liberaler/toleranter zijn dan niet-moslims..
Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de balie van de gemeente ga.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 24-04-2007 11:55:15 ]
pi_48661966
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_48661975
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de bali van de gemeente ga.
Jij valt die andere mensen anders ook lastig als je mening doorgevoerd word nietwaar?

Dilemma..
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661997
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen het uitdragen van een religie in openbare functies.
Wat is die iets dan precies? "Ik heb iets tegen...." Ja, maar wat dan
quote:
Nogmaals geloof is een privézaak dat doe je maar thuis of in een gebedshuis maar dat hoort een ambtenaar niet uit te dragen.
Dat is inderdaad jouw mening. Ja, het is een privezaak. Nee, ik leef niet alleen thuis of in een gebedshuis en dus is de straat of het werk ook een plek waar ik dat zal moeten kunnen beleven.

En nog steeds niet duidelijk wat je nu precies tegen een stuk stof hebt.
pi_48662081
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zie net dat je gelijk hebt. De Islam is in NL inderdaad niet een erkende religie.
Dus je ziet het als intolerant en communistisch om van ambtenaren te verwachten dat ze hun sinterklaasmijter, legerhelm en politieke petjes af doen?

Een rare definitie van communisme.
pi_48662107
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dus je ziet het als intolerant en communistisch om van ambtenaren te verwachten dat ze hun sinterklaasmijter, legerhelm en politieke petjes af doen?

Een rare definitie van communisme.
Het chargeren in een dergelijke discussie helpt geen ene reet. Dat heb je wel door denk ik toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662120
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En een pyama kan geen zedelijke kleding zijn? Zij mogen zich kleden hoe ze willen, maar de consequenties zijn ook dat de werkgever mag kiezen wat voor mensen hij wil hebben. Als hij geen Kani, hoofddoekjes, tulbanden of petjes in zijn bedrijf wil hebben is dat zijn vrijheid.

En eerlijk gezegd heb ik liever ook geen petjes met een politiek statement erop op het gemeentehuis. Dat mag je best intolerant noemen...
De kern van mijn opmerking was dat jij botweg ontkennen wilt dat het deel van iemands identiteit kan zijn zichzelf zedelijk/religieus te kleden.
Je kunt er niet mee eens zijn met die strikte norm-zoals ik er ook niet mee eens bent- maar iemand dan belachelijk maken met een belachelijk pyamavoorbeeld is niet nodig..

Overigens vind ik het allemaal opgefokt gedoe..De voorstanders van die zedelijkheidsnorm, alswel sommige tegenstanders ervan..
pi_48662139
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Fantast. Kun je me nog even een linkje geven waar in het wetboek staat dat de Islam erkend is.
Geduld is een schone zaak. Komt bij mij wel een andere vraag op. Is het jodendom eigenlijk erkend in NL? Is er een lijstje van erkende religies in NL? Waar staan die in het wetboek?
pi_48662175
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims die liberaler/toleranter zijn dan niet-moslims..
Waarom verbaas je je daarover?
pi_48662194
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij valt die andere mensen anders ook lastig als je mening doorgevoerd word nietwaar?

Dilemma..
Het is toch een vrije keuze een keppeltje, hoofddoek of kruis te dragen? Dat afleggen als je bij een overheid wil werken lijkt me dan ook een prima te maken keuze.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:57:09 #269
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48662216
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En die zullen opeens anders denken als ze geen sluiers hebben
Evengoed is de vraag te stellen waarom men juist voor de hoofddoek is.
En dan krijg ik regelmatig de indruk dat het voornamelijk mannen zijn die zich bezigen met een harstochtelijk pleidooi voor de hoofddoek in de publieke ruimte.

In dat licht moet je mijn eerdere opmerking zien.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48662224
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is die iets dan precies? "Ik heb iets tegen...." Ja, maar wat dan
[..]
Bezwaar dat heb ik er tegen.
quote:
Dat is inderdaad jouw mening. Ja, het is een privezaak. Nee, ik leef niet alleen thuis of in een gebedshuis en dus is de straat of het werk ook een plek waar ik dat zal moeten kunnen beleven.

En nog steeds niet duidelijk wat je nu precies tegen een stuk stof hebt.
Je werk vind ik ook prima zolang het maar geen overheidsfunctie is. De overheid dient zich verre te houden van geloof.
pi_48662227
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is toch een vrije keuze een keppeltje, hoofddoek of kruis te dragen? Dat afleggen als je bij een overheid wil werken lijkt me dan ook een prima te maken keuze.
Niet meer als de keuzevrijheid beperkt wordt in bepaalde gevallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662231
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het chargeren in een dergelijke discussie helpt geen ene reet. Dat heb je wel door denk ik toch?
Er is niks gechargeerd aan, aangezien je "identiteit" niet vast kunt stellen. Als je hoofddoekjes toestaat is er niets objectiefs om petjes met politieke statements te weren. Als je deze conclusie communistisch en intolerant vindt, soit.
pi_48662255
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En dan krijg ik regelmatig de indruk dat het voornamelijk mannen zijn die zich bezigen met een harstochtelijk pleidooi voor de hoofddoek in de publieke ruimte.

Ach ik heb het net zo goed tegen kruisbeelden, keppeltjes, god zij met ons op de euro en het beginnen van een vergadering met een gebed.
pi_48662265
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak. Komt bij mij wel een andere vraag op. Is het jodendom eigenlijk erkend in NL? Is er een lijstje van erkende religies in NL? Waar staan die in het wetboek?
Volgens mij niet nee, en terecht. Wat mij betreft worden ook de woorden " god " en "religie" morgen uit alle staatsdocumenten geschrapt.
pi_48662286
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als een hoofddoekje of een keppeltje moet kunnen waarom andere hoofddeksels dan niet?
pi_48662298
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als een hoofddoekje of een keppeltje moet kunnen waarom andere hoofddeksels dan niet?
Zeg ik dat dan? Als je een punt wil maken doe dat dan door alledaagse voorbeelden aan te halen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662299
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Religie is voor mij een privézaak. Ik ben van mening dat je dat als overheidsdienaar niet uit hoort te dragen in woord (gebed voor het openen en na het sluiten van raadsvergaderingen, god in de troonrede noemen) of gebaar (kleding b.v. god zij met ons op de euro).

Dat heeft niets met een stukje stof te maken.
De voorbeelden die je noemt hebben in de verte niet te maken met een stuk stof dat sluier heet. Waarom heb je iets tegen een baliemederwerker met hoofddoek, maar vind je dezelfde persoon zonder hoofddoek wel kunnen? Het verschil is het stukje stof en dat is dus blijkbaar de boosdoener. Hoe voel jij je bedreigd door de hoofddoek?
pi_48662331
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet meer als de keuzevrijheid beperkt wordt in bepaalde gevallen.
Moet een werkgever alle mogelijke kleding dan maar toestaan?

Het eisen van enige uniformiteit lijkt me het recht van de werkgever.
pi_48662340
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kern van mijn opmerking was dat jij botweg ontkennen wilt dat het deel van iemands identiteit kan zijn zichzelf zedelijk/religieus te kleden.
Nee, ik ontken dat het andermans plicht is dit te negeren.
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt er niet mee eens zijn met die strikte norm-zoals ik er ook niet mee eens bent- maar iemand dan belachelijk maken met een belachelijk pyamavoorbeeld is niet nodig..
Ik denk het wel. Met gezonde satire is niets mis.
pi_48662346
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moet een werkgever alle mogelijke kleding dan maar toestaan?

Het eisen van enige uniformiteit lijkt me het recht van de werkgever.
Dat is dus een beperking op het recht van de ander, is dat zo of is dat niet zo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662364
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De voorbeelden die je noemt hebben in de verte niet te maken met een stuk stof dat sluier heet. Waarom heb je iets tegen een baliemederwerker met hoofddoek, maar vind je dezelfde persoon zonder hoofddoek wel kunnen? Het verschil is het stukje stof en dat is dus blijkbaar de boosdoener. Hoe voel jij je bedreigd door de hoofddoek?
Het uitdragen van geloof dat heb ik er tegen. En daar is in al die gevallen sprake van.
pi_48662390
quote:

[..]

Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de balie van de gemeente ga.
Hoe bekrompen moet je zijn om je daardoor lastiggevallen te voelen? Waarom voel ik me niet lastiggevallen door de baliemedewerkster met te lage v-hals? Omdat het achterlijk en bekrompen zou zijn om mij te bemoeien met de kledingkeuze van een ander en me daaraan te storen.
pi_48662396
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Als je een punt wil maken doe dat dan door alledaagse voorbeelden aan te halen.
Vertel me eens wat je er van vindt als een ambtenaar met politieke statements op zijn petje komt aanzetten dan?

"Nederland voor Nederlanders", "Vol is vol", "Lang leve Jan Marijnissen", "Er is genoeg Islam".
pi_48662413
quote:

[..]

[afbeelding]
plaatje doet het niet hier verder een mooie site http://www.nuttelozewerken.nl/belgie/belgie5l.php
pi_48662414
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dus een beperking op het recht van de ander, is dat zo of is dat niet zo?
Ja dat klopt en dat is gewoon iets wat een werkgever kan eisen. Als een werknemer daar geen zin in heeft dan lijkt me het overeenkomen van een dienstverband problematisch. Net zoals de McDonalds, ABN-AMRO, de NS en de snackbar hier om de hoek kledingeisen stellen aan hun medewerkers.
pi_48662423
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het uitdragen van geloof dat heb ik er tegen. En daar is in al die gevallen sprake van.
Maar waar is de grens? De ander heeft een tattoo van een bende in zijn nek, weer iemand anders een gestreept overhemd met stropdas die het zogenaamde liberale gedachtegoed uitstraalt etc etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662437
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

plaatje doet het niet hier verder een mooie site http://www.nuttelozewerken.nl/belgie/belgie5l.php
Zeker een leuke site .
pi_48662447
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe bekrompen moet je zijn om je daardoor lastiggevallen te voelen? Waarom voel ik me niet lastiggevallen door de baliemedewerkster met te lage v-hals? Omdat het achterlijk en bekrompen zou zijn om mij te bemoeien met de kledingkeuze van een ander en me daaraan te storen.
Zelfde vraag voor jou over de politieke petjes.

"Alle Turken terug naar Marokko!"
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:04:56 #289
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48662460
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar waar is de grens? De ander heeft een tattoo van een bende in zijn nek, weer iemand anders een gestreept overhemd met stropdas die het zogenaamde liberale gedachtegoed uitstraalt etc etc.
Dat laatste is nieuw voor mij. Waar kan ik die kopen?
pi_48662484
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bij de jongerenorganisatie van de VVD.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48662498
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Een overheidsdienaar hoort naar mijn idee geen zichtbare religieuze symbolen te dragen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
pi_48662518
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Men is voor de hoofddoek omdat met gelooft dat dat een regel van de religie is. Net zoals het liefhebben van anderen en het verbod op doden regels van de religie zijn. Er is geen sprake van voor of tegen iets zijn. Het gaat om persoonlijke vrijheid.

Waarom vind je vooral mannen in de politieke arena? Omdat het er hard aan toe kan gaan en vrouwen zijn daar simpelweg niet altijd op hun plaats. Zij voeren liever stil protest. Zo ook de islamitische vrouwen. Maar als je het ze persoonlijk zou vragen, krijg je hetzelfde antwoord terug.
pi_48662519
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Erg veel heb ji jtoch niet met liberaal gedachtegoed ?
pi_48662522
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee, ik ontken dat het andermans plicht is dit te negeren.
Ik ben het ook niet eens met die zedelijke/religieuse plicht...maar als iemand iet ziet als deel van zijn/haar identiteit, dan is het aanmatigend dit te ontkennen.
Aanvoeren dat je ook prima zonder dat regeltje kan leven -zonder de persoon op stang te jagen- is een betere aanpak.
quote:
Ik denk het wel. Met gezonde satire is niets mis.
Leuk voor een laugh..ben ik voor, maar satire als argumentatiestijl is bullshit
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Volgens mij niet nee, en terecht. Wat mij betreft worden ook de woorden " god " en "religie" morgen uit alle staatsdocumenten geschrapt.
Is niet pragmatisch en hoe meer je dit meent hoe meer je een cultuurzuiveraar bent en een godsdienstonderdrukker.
Nederland heeft pakweg 1600 jaar een religieuse geschiedenis..nog meer als je wodanisme erbij telt..
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:07:31 #295
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48662546
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bij de jongerenorganisatie van de VVD.
pi_48662557
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gewoon nette kleding en geen hoofddeksels als dat niet nodig is voor de functie.
pi_48662579
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bezwaar dat heb ik er tegen.
Jij zou het goed doen als advocaat. "Ja, bewaar dat heb ik er tegen" "Bezwaar tegen wat dan?" "Ja, gewoon bezwaar"

quote:
[..]
Je werk vind ik ook prima zolang het maar geen overheidsfunctie is. De overheid dient zich verre te houden van geloof.
Want? Geloof is onderdeel van een maatschappij en de overheid is in dienst van de maatschappij. Het zou nogal wat zijn als je je eigen volk de rug toekeert.
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:09:18 #298
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48662600
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Erg veel heb ji jtoch niet met liberaal gedachtegoed ?
Ik ga echt niet in de Bijenkorf vragen naar een blouse die het liberaal gedachtegoed uitstraalt, inderdaad.
pi_48662618
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Er is niks gechargeerd aan, aangezien je "identiteit" niet vast kunt stellen. Als je hoofddoekjes toestaat is er niets objectiefs om petjes met politieke statements te weren. Als je deze conclusie communistisch en intolerant vindt, soit.
Als je religie gelijkstelt aan een willekeurige politieke voorkeur, dan kan ik je standpunt begrijpen. Ook al is het onzin. Ofwel, ik begrijp het wel, maar ik keur het niet goed.
pi_48662656
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoe moeten we godsdienstvrijheid dan zien als er geen religies worden erkend dan het christelijke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')