Ja nu ..kom je met een onzinvoorbeeld aan...quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee maar baas, ik heb graag een pyama aan als ik hamburgers bak. Dat is kern van mijn identiteit
...
quote:Op maandag 23 april 2007 23:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wallonië en vaarwegen, een groot succes.
Religie is voor mij een privézaak. Ik ben van mening dat je dat als overheidsdienaar niet uit hoort te dragen in woord (gebed voor het openen en na het sluiten van raadsvergaderingen, god in de troonrede noemen) of gebaar (kleding b.v. god zij met ons op de euro).quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord op de vraag wat je er concreet tegen hebt? Of jij religie achterhaald vindt of niet doet niet terzake omdat het maar een mening is.
Hoe word jij lastiggevallen door een stuk stof?
Ik zie net dat je gelijk hebt. De Islam is in NL inderdaad niet een erkende religie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de Islam een erkende religie is? Wie heeft het officieel erkend? Waar kan ik de handtekening vinden?
En een pyama kan geen zedelijke kleding zijn? Zij mogen zich kleden hoe ze willen, maar de consequenties zijn ook dat de werkgever mag kiezen wat voor mensen hij wil hebben. Als hij geen Kani, hoofddoekjes, tulbanden of petjes in zijn bedrijf wil hebben is dat zijn vrijheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja nu ..kom je met een onzinvoorbeeld aan...
Als vrouwen vinden dat zichzelf zedelijk kleden deel is van hun identiteit... dan moet je dat serieus nemen en niet zomaar van tafel vegen..
Zij maken zelf wel uit wat deel van hun identiteit is
En die zullen opeens anders denken als ze geen sluiers hebbenquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De pleitbezorgers en hun motieven.
Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de balie van de gemeente ga.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims die liberaler/toleranter zijn dan niet-moslims..
Jij valt die andere mensen anders ook lastig als je mening doorgevoerd word nietwaar?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de bali van de gemeente ga.
Wat is die iets dan precies? "Ik heb iets tegen...." Ja, maar wat danquote:Op dinsdag 24 april 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen het uitdragen van een religie in openbare functies.
Dat is inderdaad jouw mening. Ja, het is een privezaak. Nee, ik leef niet alleen thuis of in een gebedshuis en dus is de straat of het werk ook een plek waar ik dat zal moeten kunnen beleven.quote:Nogmaals geloof is een privézaak dat doe je maar thuis of in een gebedshuis maar dat hoort een ambtenaar niet uit te dragen.
Dus je ziet het als intolerant en communistisch om van ambtenaren te verwachten dat ze hun sinterklaasmijter, legerhelm en politieke petjes af doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zie net dat je gelijk hebt. De Islam is in NL inderdaad niet een erkende religie.
Het chargeren in een dergelijke discussie helpt geen ene reet. Dat heb je wel door denk ik toch?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dus je ziet het als intolerant en communistisch om van ambtenaren te verwachten dat ze hun sinterklaasmijter, legerhelm en politieke petjes af doen?
Een rare definitie van communisme.
De kern van mijn opmerking was dat jij botweg ontkennen wilt dat het deel van iemands identiteit kan zijn zichzelf zedelijk/religieus te kleden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En een pyama kan geen zedelijke kleding zijn? Zij mogen zich kleden hoe ze willen, maar de consequenties zijn ook dat de werkgever mag kiezen wat voor mensen hij wil hebben. Als hij geen Kani, hoofddoekjes, tulbanden of petjes in zijn bedrijf wil hebben is dat zijn vrijheid.
En eerlijk gezegd heb ik liever ook geen petjes met een politiek statement erop op het gemeentehuis. Dat mag je best intolerant noemen...
Geduld is een schone zaak. Komt bij mij wel een andere vraag op. Is het jodendom eigenlijk erkend in NL? Is er een lijstje van erkende religies in NL? Waar staan die in het wetboek?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fantast. Kun je me nog even een linkje geven waar in het wetboek staat dat de Islam erkend is.
Waarom verbaas je je daarover?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
Moslims die liberaler/toleranter zijn dan niet-moslims..
Het is toch een vrije keuze een keppeltje, hoofddoek of kruis te dragen? Dat afleggen als je bij een overheid wil werken lijkt me dan ook een prima te maken keuze.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij valt die andere mensen anders ook lastig als je mening doorgevoerd word nietwaar?
Dilemma..
Evengoed is de vraag te stellen waarom men juist voor de hoofddoek is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En die zullen opeens anders denken als ze geen sluiers hebben![]()
Bezwaar dat heb ik er tegen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is die iets dan precies? "Ik heb iets tegen...." Ja, maar wat dan
[..]
Je werk vind ik ook prima zolang het maar geen overheidsfunctie is. De overheid dient zich verre te houden van geloof.quote:Dat is inderdaad jouw mening. Ja, het is een privezaak. Nee, ik leef niet alleen thuis of in een gebedshuis en dus is de straat of het werk ook een plek waar ik dat zal moeten kunnen beleven.
En nog steeds niet duidelijk wat je nu precies tegen een stuk stof hebt.
Niet meer als de keuzevrijheid beperkt wordt in bepaalde gevallen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is toch een vrije keuze een keppeltje, hoofddoek of kruis te dragen? Dat afleggen als je bij een overheid wil werken lijkt me dan ook een prima te maken keuze.
Er is niks gechargeerd aan, aangezien je "identiteit" niet vast kunt stellen. Als je hoofddoekjes toestaat is er niets objectiefs om petjes met politieke statements te weren. Als je deze conclusie communistisch en intolerant vindt, soit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het chargeren in een dergelijke discussie helpt geen ene reet. Dat heb je wel door denk ik toch?
Ach ik heb het net zo goed tegen kruisbeelden, keppeltjes, god zij met ons op de euro en het beginnen van een vergadering met een gebed.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Evengoed is de vraag te stellen waarom men juist voor de hoofddoek is.
En dan krijg ik regelmatig de indruk dat het voornamelijk mannen zijn die zich bezigen met een harstochtelijk pleidooi voor de hoofddoek in de publieke ruimte.
In dat licht moet je mijn eerdere opmerking zien.
Volgens mij niet nee, en terecht. Wat mij betreft worden ook de woorden " god " en "religie" morgen uit alle staatsdocumenten geschrapt.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geduld is een schone zaak. Komt bij mij wel een andere vraag op. Is het jodendom eigenlijk erkend in NL? Is er een lijstje van erkende religies in NL? Waar staan die in het wetboek?
Als een hoofddoekje of een keppeltje moet kunnen waarom andere hoofddeksels dan niet?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het chargeren in een dergelijke discussie helpt geen ene reet. Dat heb je wel door denk ik toch?
Zeg ik dat dan? Als je een punt wil maken doe dat dan door alledaagse voorbeelden aan te halen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als een hoofddoekje of een keppeltje moet kunnen waarom andere hoofddeksels dan niet?
De voorbeelden die je noemt hebben in de verte niet te maken met een stuk stof dat sluier heet. Waarom heb je iets tegen een baliemederwerker met hoofddoek, maar vind je dezelfde persoon zonder hoofddoek wel kunnen? Het verschil is het stukje stof en dat is dus blijkbaar de boosdoener. Hoe voel jij je bedreigd door de hoofddoek?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Religie is voor mij een privézaak. Ik ben van mening dat je dat als overheidsdienaar niet uit hoort te dragen in woord (gebed voor het openen en na het sluiten van raadsvergaderingen, god in de troonrede noemen) of gebaar (kleding b.v. god zij met ons op de euro).
Dat heeft niets met een stukje stof te maken.
Moet een werkgever alle mogelijke kleding dan maar toestaan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet meer als de keuzevrijheid beperkt wordt in bepaalde gevallen.
Nee, ik ontken dat het andermans plicht is dit te negeren.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kern van mijn opmerking was dat jij botweg ontkennen wilt dat het deel van iemands identiteit kan zijn zichzelf zedelijk/religieus te kleden.
Ik denk het wel. Met gezonde satire is niets mis.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:54 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt er niet mee eens zijn met die strikte norm-zoals ik er ook niet mee eens bent- maar iemand dan belachelijk maken met een belachelijk pyamavoorbeeld is niet nodig..
Dat is dus een beperking op het recht van de ander, is dat zo of is dat niet zo?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet een werkgever alle mogelijke kleding dan maar toestaan?
Het eisen van enige uniformiteit lijkt me het recht van de werkgever.
Het uitdragen van geloof dat heb ik er tegen. En daar is in al die gevallen sprake van.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De voorbeelden die je noemt hebben in de verte niet te maken met een stuk stof dat sluier heet. Waarom heb je iets tegen een baliemederwerker met hoofddoek, maar vind je dezelfde persoon zonder hoofddoek wel kunnen? Het verschil is het stukje stof en dat is dus blijkbaar de boosdoener. Hoe voel jij je bedreigd door de hoofddoek?
Hoe bekrompen moet je zijn om je daardoor lastiggevallen te voelen? Waarom voel ik me niet lastiggevallen door de baliemedewerkster met te lage v-hals? Omdat het achterlijk en bekrompen zou zijn om mij te bemoeien met de kledingkeuze van een ander en me daaraan te storen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben zeer tolerant tegenover elke religie maar ga mij er niet mee lastigvallen als ik naar de balie van de gemeente ga.
Vertel me eens wat je er van vindt als een ambtenaar met politieke statements op zijn petje komt aanzetten dan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Als je een punt wil maken doe dat dan door alledaagse voorbeelden aan te halen.
plaatje doet het niet hierquote:
Ja dat klopt en dat is gewoon iets wat een werkgever kan eisen. Als een werknemer daar geen zin in heeft dan lijkt me het overeenkomen van een dienstverband problematisch. Net zoals de McDonalds, ABN-AMRO, de NS en de snackbar hier om de hoek kledingeisen stellen aan hun medewerkers.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dus een beperking op het recht van de ander, is dat zo of is dat niet zo?
Maar waar is de grens? De ander heeft een tattoo van een bende in zijn nek, weer iemand anders een gestreept overhemd met stropdas die het zogenaamde liberale gedachtegoed uitstraalt etc etc.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het uitdragen van geloof dat heb ik er tegen. En daar is in al die gevallen sprake van.
Zeker een leuke sitequote:Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
plaatje doet het niet hierverder een mooie site
http://www.nuttelozewerken.nl/belgie/belgie5l.php
Zelfde vraag voor jou over de politieke petjes.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe bekrompen moet je zijn om je daardoor lastiggevallen te voelen? Waarom voel ik me niet lastiggevallen door de baliemedewerkster met te lage v-hals? Omdat het achterlijk en bekrompen zou zijn om mij te bemoeien met de kledingkeuze van een ander en me daaraan te storen.
Dat laatste is nieuw voor mij. Waar kan ik die kopen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar waar is de grens? De ander heeft een tattoo van een bende in zijn nek, weer iemand anders een gestreept overhemd met stropdas die het zogenaamde liberale gedachtegoed uitstraalt etc etc.
Bij de jongerenorganisatie van de VVD.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat laatste is nieuw voor mij. Waar kan ik die kopen?
Een overheidsdienaar hoort naar mijn idee geen zichtbare religieuze symbolen te dragen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe bekrompen moet je zijn om je daardoor lastiggevallen te voelen? Waarom voel ik me niet lastiggevallen door de baliemedewerkster met te lage v-hals? Omdat het achterlijk en bekrompen zou zijn om mij te bemoeien met de kledingkeuze van een ander en me daaraan te storen.
Men is voor de hoofddoek omdat met gelooft dat dat een regel van de religie is. Net zoals het liefhebben van anderen en het verbod op doden regels van de religie zijn. Er is geen sprake van voor of tegen iets zijn. Het gaat om persoonlijke vrijheid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Evengoed is de vraag te stellen waarom men juist voor de hoofddoek is.
En dan krijg ik regelmatig de indruk dat het voornamelijk mannen zijn die zich bezigen met een harstochtelijk pleidooi voor de hoofddoek in de publieke ruimte.
In dat licht moet je mijn eerdere opmerking zien.
Erg veel heb ji jtoch niet met liberaal gedachtegoedquote:Op dinsdag 24 april 2007 12:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat laatste is nieuw voor mij. Waar kan ik die kopen?
Ik ben het ook niet eens met die zedelijke/religieuse plicht...maar als iemand iet ziet als deel van zijn/haar identiteit, dan is het aanmatigend dit te ontkennen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, ik ontken dat het andermans plicht is dit te negeren.
Leuk voor een laugh..ben ik voor, maar satire als argumentatiestijl is bullshitquote:Ik denk het wel. Met gezonde satire is niets mis.
Is niet pragmatisch en hoe meer je dit meent hoe meer je een cultuurzuiveraar bent en een godsdienstonderdrukker.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij niet nee, en terecht. Wat mij betreft worden ook de woorden " god " en "religie" morgen uit alle staatsdocumenten geschrapt.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij de jongerenorganisatie van de VVD.
Gewoon nette kleding en geen hoofddeksels als dat niet nodig is voor de functie.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar waar is de grens? De ander heeft een tattoo van een bende in zijn nek, weer iemand anders een gestreept overhemd met stropdas die het zogenaamde liberale gedachtegoed uitstraalt etc etc.
Jij zou het goed doen als advocaat. "Ja, bewaar dat heb ik er tegen" "Bezwaar tegen wat dan?" "Ja, gewoon bezwaar"quote:
Want? Geloof is onderdeel van een maatschappij en de overheid is in dienst van de maatschappij. Het zou nogal wat zijn als je je eigen volk de rug toekeert.quote:[..]
Je werk vind ik ook prima zolang het maar geen overheidsfunctie is. De overheid dient zich verre te houden van geloof.
Ik ga echt niet in de Bijenkorf vragen naar een blouse die het liberaal gedachtegoed uitstraalt, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Erg veel heb ji jtoch niet met liberaal gedachtegoed?
Als je religie gelijkstelt aan een willekeurige politieke voorkeur, dan kan ik je standpunt begrijpen. Ook al is het onzin. Ofwel, ik begrijp het wel, maar ik keur het niet goed.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er is niks gechargeerd aan, aangezien je "identiteit" niet vast kunt stellen. Als je hoofddoekjes toestaat is er niets objectiefs om petjes met politieke statements te weren. Als je deze conclusie communistisch en intolerant vindt, soit.
Hoe moeten we godsdienstvrijheid dan zien als er geen religies worden erkend dan het christelijke?quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij niet nee, en terecht. Wat mij betreft worden ook de woorden " god " en "religie" morgen uit alle staatsdocumenten geschrapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |