abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48660609
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]

Ik lees het toch goed of niet ?
Jij leest in verplichting blijkbaar het verplicht stellen van sluiers om te mogen werken. We hebben het hier over het verplicht stellen van vrouwen om hun sluier juist af te doen om te mogen werken dat daar iets aan gedaan moet worden.

Waarom je dat zo leest is mij een raadsel, aangezien er niets staat dat ook maar in de buurt komt dat erop zou wijzen dat vrouwen verplicht sluiers moeten dragen om te werken.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:10:54 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48660675
Hoe luidt dat verbod? Geldt dat voor alle religieuze symbolen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:13:51 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48660753
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
opheffen van het sluierverbod.
Sluierverbod = geen sluier gewenst.
opheffen sluierverbod = dus wel een sluier gewenst voor hogere functies (volgens Kimbi)

Dubbele ontkenning is de bevestiging.

Of lees ik nu iets echt niet goed.... dat kan ook.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:16:15 #204
89730 Drugshond
pi_48660879
In een land waar 99% moslim is, is dat niet relevant.

Je treft er een overgrote meerderheid mee, en niet een minderheid zoals in een aantal europese landen het geval is. Hier bepaalt de europese meerderheid voor de minderheid wat ze wel en niet mag. Daar is het de omgekeerde wereld en bepaalt de minderheid voor de meerderheid wat wel en niet mag.

Een verbod op religieuze symbolen is een achterlijke en xenofobe wet, die enkel in 3e wereldlanden thuishoort.
pi_48660916
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Een verbod op religieuze symbolen is een achterlijke en xenofobe wet, die enkel in 3e wereldlanden thuishoort.
Samen met de religieuze symbolen
pi_48660947
Ben wel voor een verbod op religieuze symbolen in openbare functies .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48660966
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sluierverbod = geen sluier gewenst.
opheffen sluierverbod = dus wel een sluier gewenst voor hogere functies (volgens Kimbi)

Dubbele ontkenning is de bevestiging.
Of lees ik nu iets echt niet goed.... dat kan ook.
Je leest wat je wilt lezen, dat is wel wat duidelijk is.

Als ik zeg dat het verbod om harder dan 120 te rijden opgeheven moet worden, zeg ik dan dat het gewenst is om harder te rijden?
Als ik zeg dat het verbod om te discrimineren opgeheven moet worden, zeg ik dan dat het gewenst is om te discrimineren?

Als het de drank was geweest, had je nog een excuus voor deze uitermate domme uitlating. Wat is nu je excuus?
pi_48660984
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Ben wel voor een verbod op religieuze symbolen in openbare functies .
Ik niet, mensen moeten maar leren leven met het feit dat er weleens een Jood/Hindoe/Moslim/Hippie/Christen achter de balie zal staan.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:20:29 #210
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48660987
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_48661005
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Samen met de religieuze symbolen
Eerder samen met de personen die moeite hebben met religieuze symbolen. Hoe kun je immers moeite hebben met een kruisje, een hoofddoek of een keppeltje? Als je dan niet achterlijk bent, wat ben je dan wel?
pi_48661079
Wel interessant om te zien dat het hier vooral de linkse communistische kliek is die overal verboden en reguleringen wil zien.
pi_48661088
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik niet, mensen moeten maar leren leven met het feit dat er weleens een Jood/Hindoe/Moslim/Hippie/Christen achter de balie zal staan.
Geloof vind ik iets voor thuis. Daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen als ze naar school gaan of naar het gemeentetehuis.
pi_48661102
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wel interessant om te zien dat het hier vooral de linkse communistische kliek is die overal verboden en reguleringen wil zien.
Du_ke is een eenmanskliek?
pi_48661111
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerder samen met de personen die moeite hebben met religieuze symbolen. Hoe kun je immers moeite hebben met een kruisje, een hoofddoek of een keppeltje? Als je dan niet achterlijk bent, wat ben je dan wel?
Hoe kan je er moeite mee hebben die dingen even af te leggen op het moment dat je een publieke functie aan het vervullen bent?
pi_48661121
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Du_ke is een eenmanskliek?
pi_48661156
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geloof vind ik iets voor thuis. Daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen als ze naar school gaan of naar het gemeentetehuis.
Wat is de volgende stap, val me niet lastig met je zwarte haren? Val me niet lastig met je bruine ogen? Het is nu eenmaal een feit dat mensen verschillen, we zijn geen zombies met exact dezelfde huidskleur, religie, achtergrond of wat dan ook. En juist die diversiteit moet zorgen voor de eenheid van de mens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661171
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe kan je er moeite mee hebben die dingen even af te leggen op het moment dat je een publieke functie aan het vervullen bent?
Het maakt deel uit van je identiteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661232
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zeg ik, hoe kun je je nou lastig gevallen voelen door een kledingstuk of sierraad Klinkt niet bepaald 'verlicht'
pi_48661253
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het maakt deel uit van je identiteit.
Wat is de volgende stap, deze legerhelm maakt deel uit van je identiteit? Deze sinterklaasmijter raakt me tot in het diepste van mijn ziel? Dit CCCP-shirtje is kern van mijn bestaan?
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:31:39 #221
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48661295
Ik hang altijd m'n lul uit m'n broek.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_48661321
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als die mensen dat beschouwen als een kledingstuk die ze niet af kunnen doen in het openbaar, zoals jij waarschijn je onderbroek niet zult uitdoen in het openbaar, zullen zij dat niet 'zomaar' af kunnen leggen.

Waarom moeten mensen hun kleding en gedrag aanpassen aan jouw voorkeur ipv dat jij de rest van de wereld gewoon accepteert voor wat het is? Het is een typisch communistisch trekje om op deze manier een maakbare samenleving in te willen richten.
pi_48661326
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is de volgende stap, val me niet lastig met je zwarte haren? Val me niet lastig met je bruine ogen? Het is nu eenmaal een feit dat mensen verschillen, we zijn geen zombies met exact dezelfde huidskleur, religie, achtergrond of wat dan ook. En juist die diversiteit moet zorgen voor de eenheid van de mens.
Waarom zou zoiets de volgende stap moeten zijn? Is dat het geval geweest in Turkije waar al lange tijd een verbod is op hoofddoekjes in openbare functies?
pi_48661346
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:30 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat is de volgende stap, deze legerhelm maakt deel uit van je identiteit? Deze sinterklaasmijter raakt me tot in het diepste van mijn ziel? Dit CCCP-shirtje is kern van mijn bestaan?
Dat kan, waarom niet? Zolang het niet over de grenzen van fatsoen heen gaat. Of moet ik jouw oplossing ook eens ff chargeren? Iedereen als zombie exact dezelfde kleding laten dragen zodat iedereen in de "veronderstelling" is dat niemand ook maar enigszins verschilt van de ander?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:33:41 #225
89730 Drugshond
pi_48661348
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je leest wat je wilt lezen, dat is wel wat duidelijk is.

Als ik zeg dat het verbod om harder dan 120 te rijden opgeheven moet worden, zeg ik dan dat het gewenst is om harder te rijden?
Als ik zeg dat het verbod om te discrimineren opgeheven moet worden, zeg ik dan dat het gewenst is om te discrimineren?
Ah op die fiets, het is geen bevoogding meer. En mensen mogen zelf de keuze maken. Ik dacht ff dat er nieuwe religieuze 'wende' in Turkije doorgevoerd zou worden.

Ben ff verder aan het zoeken geweest.
http://www.turksnl.net/nieuws/nieuws.php?id=25297, ik snap nu wel je punt.
quote:
Als het de drank was geweest, had je nog een excuus voor deze uitermate domme uitlating. Wat is nu je excuus?
Geen, slecht uitgeslapen of zo.
pi_48661365
quote:

[..]

Ja waarom zien de docenten in achterstandswijken er niet zo uit?

pi_48661383
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom zou zoiets de volgende stap moeten zijn? Is dat het geval geweest in Turkije waar al lange tijd een verbod is op hoofddoekjes in openbare functies?
De negatieve bij-effecten van het verbod op hoofddoekjes aldaar is aanmerkelijk geweest. Althans, ze waren een stuk groter dan de positieve effecten van het verbod.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661385
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik hang altijd m'n lul uit m'n broek.
pi_48661437
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja waarom zien de docenten in achterstandswijken er niet zo uit?

[afbeelding]
Lopen mensen (om jouw voorbeeld maar eens aan te halen) in landen waar geen verbod op religieuze symbolen in openbare functies geldt, er allemaal zo bij dan?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:36:32 #230
89730 Drugshond
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:36:35 #231
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48661460
Het leger zal wel weer een aantal vervroegd naar de maagden heen sturen, waarna alles weer was zoals het was.
In elk geval zal in beide scenario's EU-toetreding nog steeds ver weg blijven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48661465
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als die mensen dat beschouwen als een kledingstuk die ze niet af kunnen doen in het openbaar, zoals jij waarschijn je onderbroek niet zult uitdoen in het openbaar, zullen zij dat niet 'zomaar' af kunnen leggen.
Dan moeten ze misschien maar over die kleinzieligheid heenstappen .
quote:
Waarom moeten mensen hun kleding en gedrag aanpassen aan jouw voorkeur ipv dat jij de rest van de wereld gewoon accepteert voor wat het is? Het is een typisch communistisch trekje om op deze manier een maakbare samenleving in te willen richten.
Religie is een achterhaald concept waar je anderen niet mee lastig moet vallen in het openbaar. Ik heb niets tegen religie maar doe dat lekker thuis of in een gebedshuis maar niet in het openbaar.
pi_48661466
quote:

[..]

Islam is een erkende religie in NL, itt het geloof van Sinterklaas en de religie van het communisme. Sommigen beschouwen het leger ook als een religie, maar ook het leger is dat niet. Dat maakt het verschil. Maar zo kun je je natuurlijk in alle bochten wringen.

Nog steeds niet gehoord wat je tegen een stuk stof kan hebben.
pi_48661504
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:33 schreef Mutant01 het volgende:

Iedereen als zombie exact dezelfde kleding laten dragen zodat iedereen in de "veronderstelling" is dat niemand ook maar enigszins verschilt van de ander?
Zoals bij politie, postkantoor, McDonalds en bij de banken? Zo rampzalig is dat voor die bedrijven niet hoor.
pi_48661513
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Lopen mensen (om jouw voorbeeld maar eens aan te halen) in landen waar geen verbod op religieuze symbolen in openbare functies geldt, er allemaal zo bij dan?
Nee maar dat soort figuren zou dan ook geen probleem zijn. Terwijl een docent die er zo uitziet op z'n werk ook, naar mijn idee terecht, gevraagd zal worden iets anders aan te trekken.
pi_48661547
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom heb jij iets tegen een stuk stof? Voel je je erdoor bedreigd? Of voel je je bedreigd door de gedachtengang van de persoon die het draagt?
pi_48661548
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Islam is een erkende religie in NL, itt het geloof van Sinterklaas en de religie van het communisme. Sommigen beschouwen het leger ook als een religie, maar ook het leger is dat niet. Dat maakt het verschil. Maar zo kun je je natuurlijk in alle bochten wringen.

Waar haal je vandaan dat de Islam een erkende religie is? Wie heeft het officieel erkend? Waar kan ik de handtekening vinden?
pi_48661569
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef du_ke het volgende:
Nee.
Bedankt, en nu? Oftewel je vorige voorbeeld was net zo nutteloos. De mens weet zichzelf nog wel te reguleren wat dat betreft.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:40:05 #239
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48661591
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

De pleitbezorgers en hun motieven.
pi_48661604
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ah op die fiets, het is geen bevoogding meer. En mensen mogen zelf de keuze maken. Ik dacht ff dat er nieuwe religieuze 'wende' in Turkije doorgevoerd zou worden.

Ben ff verder aan het zoeken geweest.
http://www.turksnl.net/nieuws/nieuws.php?id=25297, ik snap nu wel je punt.
[..]

Geen, slecht uitgeslapen of zo.
Pffjeuw, ik dacht even dat ik je een schop onder de kont moest verkopen
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 11:40:45 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48661610
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is inderdaad erg dom dat vrouwen verplicht worden zich uit te kleden omdat ze anders niet mogen werken.
Vrouwen verplicht uitgekleed aan het werk.
Carpe Libertatem
pi_48661614
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:37 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zoals bij politie, postkantoor, McDonalds en bij de banken? Zo rampzalig is dat voor die bedrijven niet hoor.
Nee maar baas, ik heb graag een pyama aan als ik hamburgers bak. Dat is kern van mijn identiteit

...
pi_48661654
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom heb jij iets tegen een stuk stof? Voel je je erdoor bedreigd? Of voel je je bedreigd door de gedachtengang van de persoon die het draagt?
Ik heb iets tegen het uitdragen van een religie in openbare functies. Nogmaals geloof is een privézaak dat doe je maar thuis of in een gebedshuis maar dat hoort een ambtenaar niet uit te dragen.
pi_48661664
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef damian5700 het volgende:
Het leger zal wel weer een aantal vervroegd naar de maagden heen sturen, waarna alles weer was zoals het was.
In elk geval zal in beide scenario's EU-toetreding nog steeds ver weg blijven.
Weinig kans. De president, de opperbevelhebber, zal binnenkort wat generaals met vervroegd pensioen sturen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:43:52 #245
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48661716
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Weinig kans. De president, de opperbevelhebber, zal binnenkort wat generaals met vervroegd pensioen sturen.
Ik ben benieuwd.
pi_48661718
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De negatieve bij-effecten van het verbod op hoofddoekjes aldaar is aanmerkelijk geweest. Althans, ze waren een stuk groter dan de positieve effecten van het verbod.
Kan je daar wat meer over uitleggen?
pi_48661720
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat de Islam een erkende religie is? Wie heeft het officieel erkend? Waar kan ik de handtekening vinden?
Fantast. Kun je me nog even een linkje geven waar in het wetboek staat dat de Islam erkend is.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:43:58 #248
89730 Drugshond
pi_48661724
Moslims die liberaler/toleranter zijn dan niet-moslims..
Allah Al Watan Al Malik
pi_48661738
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moeten ze misschien maar over die kleinzieligheid heenstappen .
[..]

Religie is een achterhaald concept waar je anderen niet mee lastig moet vallen in het openbaar. Ik heb niets tegen religie maar doe dat lekker thuis of in een gebedshuis maar niet in het openbaar.
Nog steeds geen antwoord op de vraag wat je er concreet tegen hebt? Of jij religie achterhaald vindt of niet doet niet terzake omdat het maar een mening is.

Hoe word jij lastiggevallen door een stuk stof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')