abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:22:00 #51
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_48988168
Okee, iets wat toen ik klein was, dus jaren 80:

Een TV film of miniserie (kan ook een lange serie zijn geweest).

Iets met een planeet in de vorm van een hoed, een soort circusplaneet maar die was aangevallen ofzo. Ze noemden het dacht ik de hoedenplaneet.

Heel gek in mijn gedachten koppel ik Herman van Veen er aan, misschien heeft hij er in gezongen, misschien geacteerd, misschien heeft hij er helemaal niks mee te maken. Rest van het verhaal speelt geloof ik op aarde af.

Doelgroep was voor kinderen maar ik vond het best eng/creepy toendertijd.
pi_48988302
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 00:22 schreef Khadgar het volgende:

Iets met een planeet in de vorm van een hoed, een soort circusplaneet maar die was aangevallen ofzo. Ze noemden het dacht ik de hoedenplaneet.

Heel gek in mijn gedachten koppel ik Herman van Veen er aan, misschien heeft hij er in gezongen, misschien geacteerd, misschien heeft hij er helemaal niks mee te maken. Rest van het verhaal speelt geloof ik op aarde af.

bedtijd voor mij, maar http://www.kindertv.net/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

ms vind je daar iets
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49050013
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:27 schreef chatter het volgende:

[..]

Yeap, dat was Stand by me.
http://us.imdb.com/title/tt0092005/

Geweldige film!

Is trouwens een 'verhaal'verfilming van Stephen King; Het Lijk.
  zondag 6 mei 2007 @ 10:20:55 #54
178756 Tweener
Het is heel geen vogel!
pi_49056172
Wie kent de volgende serie; Het gaat over een fotograaf die ergens in een bos een gevangenenkamp spot. Hij neemt hiervan een foto. Wanneer hij terugkeert is het kamp helemaal verdwenen en geen spoor ervan meer te bekennen. Hij heeft echter nog wel de foto's. Vervolgens probeert hij te achterhalen wat het kamp geweest kan zijn en wordt hij achterna gezeten door onbekenden die het rolletje/foto's willen bemachtigen. De serie is niet superoud, misschien eind jaren 90. Enige wat ik me nog herinner was dat die fotograaf (de hoofdpersoon) blond was.
Het was een wekelijkse aflevering op een vd commerciele zenders.
  zondag 6 mei 2007 @ 10:34:57 #55
178756 Tweener
Het is heel geen vogel!
pi_49056361
EEk: gevonden: Nowhereman 1995!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:13:23 #56
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_49080799
ik zoek een film waarin een profesor en een priester naar afrika gaan en daar een tempel opgraven die van de duivel blijkt te zijn hoe heet deze film?
Carpe Diem!
pi_49082219
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:13 schreef voidmage het volgende:
ik zoek een film waarin een profesor en een priester naar afrika gaan en daar een tempel opgraven die van de duivel blijkt te zijn hoe heet deze film?
The exorcist: the beginning is wellicht een optie?
And may flights of Demons guide you to your final rest...
  zondag 6 mei 2007 @ 23:27:39 #58
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_49084017
ja die is het, bedankt
Carpe Diem!
pi_49085164
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:27 schreef voidmage het volgende:
ja die is het, bedankt
Graag gedaan, al is het beter slechts de originele film aan te houden; de sequels en prequels zijn ronduit slecht... maar dat is mijn mening, veel plezier!
pi_49085566
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 00:22 schreef Khadgar het volgende:

volgens mij was dat misschien de jeugdfilm kunst en vliegwerk met herman van veen
http://www.moviemeter.nl/film/9068
pi_49089970
Gezocht: titel van film (of naam van één van de acteurs) over Cubaanse revolutie Nicaragua; foto's van een ongewapend Amerikaans journalist die neergeschoten wordt verschijnen uiteindelijk op de tv en leiden mee tot de val van het regime.
Commentaar van een verpleegster(?): Misschien hadden we jaren eerder buitenlanders moeten doden.

Gevonden: Under Fire (was fout met cuba-nicaragua) en Salvador:

Ipv één film zocht ik dus twee films die zich in andere landen afspeelden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Doderok op 07-05-2007 08:41:35 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 15:49:31 #62
144685 BobdG
..dùs..
pi_49103804
Ik zoek de titel van een kinderfilm die gaat over een jochie die volgens mij Junior heet. Dat jochie haalt nogal wat kattenkwaad uit. Iets met een kermis attractie die hij heel snel zet waardoor er een dikke gast moet kotsen en een andere scène waarin dat ventje een camera oid op de slaapkamer van z'n pa zet, en dat vervolgens projecteerd op de gevel van het huis waar de hele buurt dus bij staat mee te kijken.

Weet iemand welke film ik bedoel?
-
  maandag 7 mei 2007 @ 16:50:12 #63
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_49106119
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:49 schreef BobdG het volgende:
Ik zoek de titel van een kinderfilm die gaat over een jochie die volgens mij Junior heet. Dat jochie haalt nogal wat kattenkwaad uit. Iets met een kermis attractie die hij heel snel zet waardoor er een dikke gast moet kotsen en een andere scène waarin dat ventje een camera oid op de slaapkamer van z'n pa zet, en dat vervolgens projecteerd op de gevel van het huis waar de hele buurt dus bij staat mee te kijken.

Weet iemand welke film ik bedoel?
Waarschijnlijk één van de Problem Child films.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 7 mei 2007 @ 18:59:17 #64
144685 BobdG
..dùs..
pi_49111223
Yep dat is het, Bedankt!
-
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:45:20 #65
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49257087
Ik zoek de naam van een SF serie die ik voor het laatst 15 jaar geleden gezien heb volgens mij....

Het verhaal was in de toekomst (of een andere planeet kan ook) waar 4 helden (3 mannen, 1 vrouw) gezamelijk tegen het slechte aan het vechten waren. Ze woonden alle vier in een futuristische camper welke ook direct hun headcarters was. Op het moment dat ze moesten vechten konden ze veranderen in een soort van robocop. Er was een "dikke" die had dan op elke arm een soort van kanon.

De slechterik was een soort baas van de planeet achtig iets en had een "geval" gemaakt welke zijn dirty work deed ( het vechten). Dit geval leek het meeste op een vleermuis vond ik, rode ogen, laserstraal en kon dan ook vliegen, en was geheel van metaal, geen mens dus.

Hopelijk weet iemand waar ik het over heb, kan me namelijk herinneren dat ik het als kind erg stoer vond allemaal...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:37:10 #66
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_49263319
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 08:45 schreef locutus51 het volgende:
Ik zoek de naam van een SF serie die ik voor het laatst 15 jaar geleden gezien heb volgens mij....

Het verhaal was in de toekomst (of een andere planeet kan ook) waar 4 helden (3 mannen, 1 vrouw) gezamelijk tegen het slechte aan het vechten waren. Ze woonden alle vier in een futuristische camper welke ook direct hun headcarters was. Op het moment dat ze moesten vechten konden ze veranderen in een soort van robocop. Er was een "dikke" die had dan op elke arm een soort van kanon.

De slechterik was een soort baas van de planeet achtig iets en had een "geval" gemaakt welke zijn dirty work deed ( het vechten). Dit geval leek het meeste op een vleermuis vond ik, rode ogen, laserstraal en kon dan ook vliegen, en was geheel van metaal, geen mens dus.

Hopelijk weet iemand waar ik het over heb, kan me namelijk herinneren dat ik het als kind erg stoer vond allemaal...
Captain Power and the Soldiers of the Future

Jeugdsentiment.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:44:36 #67
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49263619
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:37 schreef victorinox het volgende:

[..]

Captain Power and the Soldiers of the Future

Jeugdsentiment.
Ja idd, wist alleen niet dat het zo'n stupide title had.... haha... maar geweldig...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:46:13 #68
153627 ElZwino
Red de banaan, eet een aap
pi_49271244
Ik zoek een film over een man die in zijn eentje een bende in (volgens mij New York) een halt toeroept. Het is een film uit volgens mij midden jaren tachtig, maar zou ook nog begin jaren 90 kunnen zijn, in ieder geval niet Gang of New York dus!

Onze held was een al wat oudere krullenbol met een snor, en ik weet nog dat hij in een bepaalde scène iemand van die bende die heel snel kan lopen en iets gejat heeft, met een handcanon in de rug knalt.

Weinig aanknopingspunten maarr....wie o wie weet welke film dit is???
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:53:51 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_49271560
Waarschijnlijk een van de Death Wish films met Charles Bronson
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:58:46 #70
153627 ElZwino
Red de banaan, eet een aap
pi_49271756
Ja dankje! Super, es kijken of ik die slechte dvd's ergens kan krijgen
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...
pi_49295093
Mensen ik heb een vraagje, ik heb het al aan vele mensen gesteld maar iedereen wist wat ik bedoelde maar niemand wist hoe het heette.

Ik heb vroeger eens een tekenfilm gezien (10 jaar terug ofzo), daar had iedereen een groot voorhoofd. Zo groot zelfs dat iedereen die op soort rollator moest leggen met 1 wieltje, omdat het hoofd te zwaar was om te dragen.

Dat was zo'n prachtig gezicht om steden vol mensen zo te zien lopen met een extreem groot voorhoofd, op een karretje, sjokkend door de stad.

Maar ik heb echt geen enkel idee meer hoe het heet

Wie geeft mij de gouden tip
pi_49310209
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:03 schreef razor123 het volgende:

Mensen ik heb een vraagje, ik heb het al aan vele mensen gesteld maar iedereen wist wat ik bedoelde maar niemand wist hoe het heette.

Ik heb vroeger eens een tekenfilm gezien (10 jaar terug ofzo), daar had iedereen een groot voorhoofd. Zo groot zelfs dat iedereen die op soort rollator moest leggen met 1 wieltje, omdat het hoofd te zwaar was om te dragen.

Dat was zo'n prachtig gezicht om steden vol mensen zo te zien lopen met een extreem groot voorhoofd, op een karretje, sjokkend door de stad.

Maar ik heb echt geen enkel idee meer hoe het heet

Wie geeft mij de gouden tip
The Adventures of
Captain Buzz Cheeply ??
pi_49319683
Er is laatst een film gemaakt over de toekomst van Amerika als Bush vermoord zou worden. Weet iemand hoe deze heet? Bedankt
[14.gif]
  Moderator zondag 13 mei 2007 @ 00:43:37 #74
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49319792
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_49319854
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:43 schreef Mike het volgende:
Death of a President
Bedankt
[14.gif]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')