abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:17:06 #151
165512 MASD
Music is dead.
pi_48789648
Waar is zoalshetis?
hij heeft wel veel toffe verhalen
Long live music.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:53:00 #152
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_49020730
heeft er niemand meer wat te melden?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:10:43 #153
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_49021321
jij vast wel Bootje
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 7 mei 2007 @ 08:07:44 #154
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_49089787
uhm, enige wat ik me nog kan bedenken is de eerste keer dat ik uitging ongeveer...

ging ff stevig feigling kantelen.. (hoe fout )

goed, ze gingen per 3 tegelijk achterover, dus na een flesje of 20 was ik als een balletje..

thuis aangekomen (vraag niet hoe, kan ik me niet herinneren..) ging ik op mn bed liggen, waarna de hele wereld stond te draaien.. had gehoord dat je dan een voet op de grond moet zetten; nou, het leek alsof het nóg sneller ging draaien.. 2 benen ernaast evenweinig succces.. uiteindelijk raam open, en de bosjes even een flinke slok verteerde feigling gegeven

hoe fout.. ach, nu lach je erom.
Leer spaties gebruiken!
pi_49092648
Ik was op de middelbare school heel erg verliefd op een jongen, F., die ik had leren kennen tijdens een evenement waarbij we op school bleven slapen. Echt heel zwaar verliefd. Hem volgen, rood worden als hij me aankeek, blij zijn als hij 'hoi' zei etc. Na een jaar of twee (!!) kwam hij naar me toe om te vertellen dat hij doorhad dat ik hem al zo lang leuk vond (schaam) en dat hij me alleen maar aardig vond. En hij vertelde dat hij verkering had gekregen met de zus van mijn beste vriendin.

Dus elke keer als ik bij die beste vriendin kwam was hij er ook en schaamde ik me dood.
Mon 'en!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:51:42 #156
166818 restafval
no soup for you
pi_49154190
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef bloempjuh het volgende:
Ik was op de middelbare school heel erg verliefd op een jongen, F., die ik had leren kennen tijdens een evenement waarbij we op school bleven slapen. Echt heel zwaar verliefd. Hem volgen, rood worden als hij me aankeek, blij zijn als hij 'hoi' zei etc. Na een jaar of twee (!!) kwam hij naar me toe om te vertellen dat hij doorhad dat ik hem al zo lang leuk vond (schaam) en dat hij me alleen maar aardig vond. En hij vertelde dat hij verkering had gekregen met de zus van mijn beste vriendin.

Dus elke keer als ik bij die beste vriendin kwam was hij er ook en schaamde ik me dood.
heb je foto
''should it help if we run away a bit more?''
''shut up and go change your armor''
pi_49154919
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:51 schreef restafval het volgende:

[..]

heb je foto
als ze de naam al geheim wil houden...
pi_49172811
Heb ook een keer een wel schamelijke actie met een jongen gehad, ik was een tijdje heimelijk verliefd op hem toen ik 14 was. Op een gegeven moment was er een schoolfeest, dus ik hoopte dat hij me zou vragen om te schuifelen (hoe fout).

Op een gegeven moment loopt die jongen naar me toe met de vraag: Wil je met me schuifelen?
Dus ik reageer heel enthousiast met een volmondig: Ja!
Hij: Nou, ik niet met jou! en hij liep weg..
voelde me echt wreed gedist......
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:30:51 #159
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_49173176
omg dragon. lekker lomp :|

schuifelen.. the good old days. was vroeger ook stapelverliefd op een meisje. ben dr naam ff kwijt.. alleen als ik haar nu zie, ben ik achteraf wel blij

zit geen tiet aan..
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:57:43 #160
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_49173954
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:14 schreef dragonkiss het volgende:

Heb ook een keer een wel schamelijke actie met een jongen gehad, ik was een tijdje heimelijk verliefd op hem toen ik 14 was. Op een gegeven moment was er een schoolfeest, dus ik hoopte dat hij me zou vragen om te schuifelen (hoe fout).

Op een gegeven moment loopt die jongen naar me toe met de vraag: Wil je met me schuifelen?

sorry

Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_49177119
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:14 schreef dragonkiss het volgende:

Zoiets hadden wij ooit eens een meisje geflikt in de brugklas, was een of ander heel raar uitziend persoon verliefd op een gozertje. (Zij had geloof ik echt allemaal ziektes enzo, heel raar). Toen vroeg 'ie (met een hele zooi vrienden die er achteraan waren gelopen) "Wil je verkering met me?". Aarzelend zei ze ja. We hebben het getimed, 1,4 seconden is het aangebleven tot hij zei "Dan is het nu weer uit!"
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:42:03 #162
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_49177436
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:34 schreef NJlo het volgende:

[..]

Zoiets hadden wij ooit eens een meisje geflikt in de brugklas, was een of ander heel raar uitziend persoon verliefd op een gozertje. (Zij had geloof ik echt allemaal ziektes enzo, heel raar). Toen vroeg 'ie (met een hele zooi vrienden die er achteraan waren gelopen) "Wil je verkering met me?". Aarzelend zei ze ja. We hebben het getimed, 1,4 seconden is het aangebleven tot hij zei "Dan is het nu weer uit!"
je beseft alleen wel dat je zo een persoon even een minderwaardigheidscomplex aanpraat waar ze later nog veel problemen mee kan hebben..? ik vind het niet zo stoer
Leer spaties gebruiken!
pi_49177573
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:42 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

je beseft alleen wel dat je zo een persoon even een minderwaardigheidscomplex aanpraat waar ze later nog veel problemen mee kan hebben..? ik vind het niet zo stoer
Achteraf is het niet heel stoer meer nee, maar nu is ze vet asociaal enzo dus boeit het me niet echt veel meer XD. Dit blijft het 'genante verhalen'-topic, he!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:55:16 #164
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_49178044
ja ok, ik ben nu ff moraalridder maar goed.

mijn mavo-tijd was ook geen pretje..
Leer spaties gebruiken!
pi_49181898
Wij gingen met de hele mavo een dagje langlaufen in Duitsland.
Je hebt daar ook een paar skipistes maar daar mag je met je langlaufski's niet af, en al helemaal niet met de skilift.

Dus ik wilde met een klasgenoot (jongen, erg lang en stevig) toch met de skilift de piste op.
Helemaal naar boven wilden we niet, want we wilden eerst een stukje oefenen.
Goed. zo halverwege vonden we wel dat we hoog genoeg waren, dus ik ga als eerste van die skilift af (zoeen ankervormig ding waar je tegenaan kan leunen) daarna volgt die jongen en dat ding waar je tegenaan leunt schiet omhoog, onder mijn jas en sleurt me mee naar boven! Ik roep heel hard HELP! HELP! ( ) maar die jongen die lag zo in de scheur dat hij echt niks kon doen. Uiteindelijk na een meter of 20/30 meegesleurd te zijn heb ik mijn jas losgeritst en was ik er af, een andere vrouw heeft met de skistok mijn jas er af gehaald.

Dezelfde dag nog, iedereen was nog neit utigelachen over mijn incident hierboven, gingen we met een paar mensen (veilig) met een slee naar boven. Bij die lift kan je op de slee gaan zitten enhou je ook zoeen lift vast die je omhoog trekt.
Was ik bijna goed en wel boven, schiet die slee onder mij vandaag ik vol op m'n bek in de sneeuw en mijn slee kon ik helemaal beneden weer ophalen.

Hierna ben ik nooit emer op wintersport gegaan
pi_49182734
Die ankerliftjes zijn ook echt vertyft...
Have fun...
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:56:56 #167
72818 -Muse-
Veritas
pi_49183084
Leuke ervaringen met die liftjes Hoeveel mensen ik daar wel niet mee heb zien stoeien
pi_49184109
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:56 schreef -Muse- het volgende:
Leuke ervaringen met die liftjes Hoeveel mensen ik daar wel niet mee heb zien stoeien
Mjah voordat wij er eindelijk goed en wel tegenaan geleund stonden
We hebben elke keer een paar mensen voorgelaten, omdat het echt eeuwen duurde voordat we uberhaubt vooruit kwamen. Hoe harder wij daarom moesten lachen, hoe chagerijniger de mensen achter ons werden
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:38:51 #170
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_49187515
Met je stijve piem0l voor het raam lopen omdat het toch donker is buiten en je niks ziet. Maar vergeten dat het binnen vol staat met lampen en dat iedereen die de hond uit laat mee geniet.

Ik was 16.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:09:59 #171
165512 MASD
Music is dead.
pi_49189039
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:38 schreef Ticker het volgende:
Met je stijve piem0l voor het raam lopen omdat het toch donker is buiten en je niks ziet. Maar vergeten dat het binnen vol staat met lampen en dat iedereen die de hond uit laat mee geniet.

Ik was 16.
Da's lullig
Long live music.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:49:01 #172
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49190646
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:45 schreef NJlo het volgende:

[..]

Achteraf is het niet heel stoer meer nee, maar nu is ze vet asociaal enzo dus boeit het me niet echt veel meer XD. Dit blijft het 'genante verhalen'-topic, he!
Ja, dat vind ik niet raar na jullie actie
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_49191274
Hmm, echt heel gênante dingen heb ik volgens mij niet meegemaakt tijdens mijn puberteit (of ik heb ze verdrongen); ik was meer van de domme uitspraken. Bijvoorbeeld:

Samen met meisje dat ik leuk vond (maar we waren 'gewoon vrienden') + haar vriendin was ik naar een evenement geweest in een dorp, en we stonden nu te wachten tot haar moeder ons kwam ophalen. Zoals je bij dorpsevenementen wel vaker ziet was de bebouwde kom voor autoverkeer afgesloten en was er een parkeerveldje georganiseerd vlak voor het dorp.
Nu was dit meisje onder een bord gaan staan dat de bezoekers attendeerde op het bestaan van het parkeerveldje, met ongeveer de tekst "inrijden 1 euro". Dus ik met mijn domme kop "haha, sta je daar precies onder dat bord". Stom, stom, stom! dacht ik meteen, hoe kun je daar nu een opmerking over maken. Ze reageerde aanvankelijk met "haha," maar ging toen helaas nadenken wat er nu zo grappig was, en aan de toon waarop ze "wat bedoel je daar eigenlijk mee" vroeg te horen vermoedde ze al waarop ik zinspeelde.
Ik heb me er maar van afgemaakt met iets als "uh, dan zien de automobilisten het bord niet ".

woensdag 9 mei 2007 @ 17:43:29 #174
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_49192457
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Hmm, echt heel gênante dingen heb ik volgens mij niet meegemaakt tijdens mijn puberteit (of ik heb ze verdrongen); ik was meer van de domme uitspraken. Bijvoorbeeld:

Samen met meisje dat ik leuk vond (maar we waren 'gewoon vrienden') + haar vriendin was ik naar een evenement geweest in een dorp, en we stonden nu te wachten tot haar moeder ons kwam ophalen. Zoals je bij dorpsevenementen wel vaker ziet was de bebouwde kom voor autoverkeer afgesloten en was er een parkeerveldje georganiseerd vlak voor het dorp.
Nu was dit meisje onder een bord gaan staan dat de bezoekers attendeerde op het bestaan van het parkeerveldje, met ongeveer de tekst "inrijden 1 euro". Dus ik met mijn domme kop "haha, sta je daar precies onder dat bord". Stom, stom, stom! dacht ik meteen, hoe kun je daar nu een opmerking over maken. Ze reageerde aanvankelijk met "haha," maar ging toen helaas nadenken wat er nu zo grappig was, en aan de toon waarop ze "wat bedoel je daar eigenlijk mee" vroeg te horen vermoedde ze al waarop ik zinspeelde.
Ik heb me er maar van afgemaakt met iets als "uh, dan zien de automobilisten het bord niet ".

Jezus... is dat echt je beste jeugd sentiment?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_49193636
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:49 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik niet raar na jullie actie
Och we hebben veel meer geflikt , maar ik begon toen ik haar nog niet kende gewoon met aardig doen. Op een gegeven moment werd ze ontzettend aso dus hield ik daar maar mee op.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:34:43 #176
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_49194219
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:17 schreef dragonkiss het volgende:

Toen ik 16 was,vond ik een buurjongen leuk.
Hij liep elke dag langs om de hond uit te laten, en mn vader heeft me toen een keer over de schouder gegooid, mee naar buiten genomen, en me zo pal voor die buurjongen gezet met de mededeling:
"dit is .... ze zit elke dag voor het raam te kwijlen als jij langs loopt, dus ik dacht,tijd om kennis te maken.
mijn vader draaide zich om, en liep zo het huis weer in, terwijl ik een beetje voor de buurjongen stond te denken, waar is dat gat in de grond waar ik in kan vallen?

En ook als ik vriendjes mee naar huis nam, zei mn vader altijd: Oh, dus jij bent (verkeerde naam)
En die jongen dan zo van, nee dat ben ik niet. Mijjn vader: Oh ja, dat was die van vorige week ofzo...
tvp omdat ik meer wil horen over de vader van dragonkiss wat een schitterende gozer!!!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_49197264
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Jezus... is dat echt je beste jeugd sentiment?
Dat is geen sentiment natuurlijk (wie wordt er nu sentimenteel van domme dingen die hij deed ).

Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik geen gênante dingen heb meegemaakt die het vertellen waard zijn. Of je moet er blij van worden dat andere Fok!ers je kunnen uitlachen.
pi_49198223
tvp, fantastisch topic
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:07:03 #179
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_49238895
Paar jaar terug, ik was 15 en fan van M. Schumacher. Vlak na een F1 race die hij had gewonnen fiets ik naar een vriend toe die anti Schumacher was. Ik zie em buiten op z'n pleintje staan en ik denk, ik ga em ff lopen fokken.
Dus met beide handen juichen en op de een of andere manier maakte ik in eens een scherpe bocht naar recht, hop een heg in. Ik kon er gelukkig wel om lachen.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:41:43 #180
174940 W00fer
Maar echt
pi_51544118
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:04 schreef BonJovi het volgende:
Wij hebben geeneens een raam in onze wc, ik woon in een flat
Lijkt me uberkut als je alleen woont ergens in een vrijstaand huis, en je wcdeur is kapot
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:54:33 #181
174940 W00fer
Maar echt
pi_51544415
Hmm 4 jaar geleden was ik 16, en dus dik puber. Kan me daarvan eigenlijk maar weinig herinneren hoe domme dingen ik gedaan heb. 2003 was al een iets te modern jaar gok ik.

Maar wat een topic, niet te zuinig zeg WOW ik weet nu precies hoe het niet moet

Veel van de verhalen hier kunnen zo in dronken avonturen (of komen daaruit)
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_51547303
Wat ik wel gedaan heb is met de brommer echt snel komen aanrijden, beetje stoer doen en in dat proces een fietser onderuit rijden zonder het door te hebben.

Jep.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:54:01 #183
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_51552900
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:37 schreef PallominnoX het volgende:
Wat ik wel gedaan heb is met de brommer echt snel komen aanrijden, beetje stoer doen en in dat proces een fietser onderuit rijden zonder het door te hebben.

Jep.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_51558150
Geweldig topic!

(tvp, er schiet me nu niks te binnen)
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:19:48 #185
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_51574835
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:34 schreef NJlo het volgende:

[..]

Jij woont toevallig niet in Nijverdal? Of dat is hopelijk niet daar gebeurt want zo'n soort verhaal ken ik.

Vroeger toen ik nog steor was met drinken en uitgaan enzo een keer in de discobus half op de grond en half over m'n kameraad heen gekotst.. Busbeveiligingsman boos zeggen dat ik dat op moet ruimen, dus ik vraag in al mijn onschuld, heb je een dweilding ofzo dan? Nee doe maar met je jas!! Of je betaald 25 gulden!

Ik met me jas vlak naast die vlek net zo doen of ik aan het schoonmaken ben.. Opstaan.. Me kameraad op laten staan zodat ie er voor staat.. Nou klaar dan.. Wij lopen de bus uit waarna die gast ziet dat alles er nog ligt.. Ik rennen (dronken) dat ik wegkom... goh.. the good old days.

Een x moest ik op het werk als enige puber poepen.. Ik ben dus zo klaar... KUT geen wc papier.. Ik naar de directie bellen of er iemand even een rol wil brengen.. whaha dat was ook wel lullig...

Voor de rest ga ik nog ff denken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:16:12 #186
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_51577060
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:34 schreef el_salvador het volgende:

[..]

tvp omdat ik meer wil horen over de vader van dragonkiss wat een schitterende gozer!!!
Ik heb dr ook zo eentje,

mn zus was 14 en op vakantie in frankrijk had ze dus schattig met een jongen opgetrokken en die kwam op een ochtend mijn zus halen om te gaan zwemmen volgens mij. Heel verlegen naar onze tent toegelopen, mijn pa, 1.93 type beer, meteen van "Zo jongeman, dus jij wilt met mijn dochter trouwen".
Zooeeeeeeefffffffff, nooit meer teruggezien

3 jaar geleden, mijn oom was jarig, dochter van 24 samen met vriend heel gelukkig te wezen met hun relatie. Zegt mn pa iets in de trant van "leuk he, op bezoek bij je schoonvader". Zegt hij zo van "Hoho, zo ver is het nog niet". Doodse stilte, zegt mn pa zo van "fout geantwoord jongen".

Diezelfde week was het uit.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:20:45 #187
180572 Zotheid
De lof der
pi_51577228
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik heb dr ook zo eentje,

mn zus was 14 en op vakantie in frankrijk had ze dus schattig met een jongen opgetrokken en die kwam op een ochtend mijn zus halen om te gaan zwemmen volgens mij. Heel verlegen naar onze tent toegelopen, mijn pa, 1.93 type beer, meteen van "Zo jongeman, dus jij wilt met mijn dochter trouwen".
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_51589165
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:19 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Jij woont toevallig niet in Nijverdal? Of dat is hopelijk niet daar gebeurt want zo'n soort verhaal ken ik.
Nope. Wat is daar dan gebeurd?
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:15:31 #189
81894 godigita
Trollercoaster
pi_51597088
quote:

[..]

Ik heb dr ook zo eentje,

3 jaar geleden, mijn oom was jarig, dochter van 24 samen met vriend heel gelukkig te wezen met hun relatie. Zegt mn pa iets in de trant van "leuk he, op bezoek bij je schoonvader". Zegt hij zo van "Hoho, zo ver is het nog niet". Doodse stilte, zegt mn pa zo van "fout geantwoord jongen".

pi_51613458
quote:

[..]

Ik heb dr ook zo eentje,

geniaal
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_51614089
quote:

[..]

Ik heb dr ook zo eentje,

AFC AJAX
pi_51614286
Oeh, leuk!

Een meisje waar ik verliefd op was vroeg of ik ook meedeed aan de halve triatlon, want ze was nogal sportief ingesteld.
Randdebiel als ik was heb ik me toen ook ingeschreven, waarna ze me vrolijk vertelde dat zij toch niet kon.

Ik heb uit pure trots en stompzinnigheid de triatlon wel afgemaakt, het loop-gedeelte wel met een peuk in mijn bek, en ik ben er nog steeds van overtuigd dat het hele gebeuren mijn gezondheid ernstige schade toegebracht heeft...
  donderdag 19 juli 2007 @ 03:55:42 #193
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_51615840
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:46 schreef restafval het volgende:

[..]

anders zijn wij homo
Jij bent niet homo? Waarom wilde je me dan aftrekken?
Asjemenou
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')