Vorige deel:quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.
Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.
Tuning / Styling doel: \"JAP STYLE\"
Buitenkant styling: 15 / 17\" spaak Velgen (chrome)
Voorkant: \"klap\" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)
Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: \"jap style\"
Achterkant: Dubbele uitlaat \"jap style\"
Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken.
Zijkanten: zij kits, \"jap style\"
Motorkap: \"jap style\" motorkap met luchthapper\'s ed.
Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap.
Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunen
motorblok style moet blauw met chrome worden.
Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers \"in\" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak.
Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden.
Denoods van de MR2
Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek
Paar kleine dingetjes:
* Stuur bekrachtiging
* Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening
* Electrische ramen
Extra:
* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
4 speakers voor
4 speakers achter
(das standaard in deze auto, je kan dr 8 plaatsen zonder problemen)
Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest.
Bij motorswap laat ik nog meer dingen nakijken en eventueel goed maken indien nodig.
Reden van koop deze auto: het is een japanner en ik hoop dat ik er daardoor meer mee kan doen, maar dat merk ik later nog wel.
Eventueel later nog een plan om hem te upgraden naar een turbo blok.
Maar dit komt misschien later nog wel eens.
Als hij me na alle upgrades nogsteeds niet bevalt.
Uiteindelijke doel:
0 - 100 in 7.5s of sneller (4AGE is standaard 8,4)
Topsnelheid: 230/240 (standaard is 200)
Inhoud: 1700 (standaard is 1587)
Motorblok 4AGE info:
1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm
Misschien is het een onzinnig doel, misschien niet.
De basis van de auto is goed, de motor voor de swap is ook goed.
Nu nog kijken hoe snel hij kan.
Uiteindelijk wordt het misschien een \"zwaar\" getunde auto met bodykit, spoiler, chrome velgen en meer.
Maar dat is allemaal omdat IK het mooi vind
ga ik niet vermelden, is prive namelijk... via via aan deze kenne komen namelijk voor een bedrag heel stuk lager dat hij er officieel voor wou hebben.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:31 schreef Pascal86 het volgende:
Voor hoeveel heb je dat ding trouwens gekocht?
neuh ik pak dingen aan hoe ik het aan WIL pakken en ik ga geen topic volgen omdat "die gene wil laten zien" dat hij het "beter" kan of "wel" kan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:31 schreef casejunkie het volgende:
Als je een voorbeeld moet hebben van hoe het wel moet ga dit topic eens volgen.
Project: Mazda 626 coupe 2.2i 12v naar een 2.2i 12v turbo
Ik zeg iet dat je het op die manier moet doen (dan heb ik het niet over uiterlijk maar manier van aanpak) maar het geeft je een goed beeld hoe het kan verlopen.
Ik heb namelijk net las jou een bagger uit gekocht en ga ik stevig opknappen.
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem voor 900,- gekocht had..quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ga ik niet vermelden, is prive namelijk... via via aan deze kenne komen namelijk voor een bedrag heel stuk lager dat hij er officieel voor wou hebben.
Ik had ook ergens gelezen dat hij geen normale beschikbaar waren in de prijs klassequote:Op vrijdag 20 april 2007 19:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem voor 900,- gekocht had..
goh een clone.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:35 schreef GizartFRL het volgende:
Boven de 350 euro ben je bekocht.
En als je zo van goed geluid in je auto houdt, waarom koop je dan MTX? Zeker voor 1000 euro kun je bij een goede zaak ( geen mediamarkt of autopaleis), een superinstallatie kopen.
Nah goed, ga ik weer op een hoax in....
rot heaquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:06 schreef Tjabbo het volgende:
wat zonde.
weer een mooie celica in de handen van een cheap bastard gevallen
het is een donkere dag
ga jij nou beweren dat je met MTX geen goed geluid heb?quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:35 schreef GizartFRL het volgende:
Boven de 350 euro ben je bekocht.
En als je zo van goed geluid in je auto houdt, waarom koop je dan MTX? Zeker voor 1000 euro kun je bij een goede zaak ( geen mediamarkt of autopaleis), een superinstallatie kopen.
Nah goed, ga ik weer op een hoax in....
nope, onder de 900 gaat hij niet weg. tis niet mn aankoopbedragquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je hem voor 900,- gekocht had..
ah ok. Dan had ik het niet goed gelezen of niet goed onthoudenquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nope, onder de 900 gaat hij niet weg. tis niet mn aankoopbedrag
Te duur dus.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:33 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ga ik niet vermelden, is prive namelijk... via via aan deze kenne komen namelijk voor een bedrag heel stuk lager dat hij er officieel voor wou hebben.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:16 schreef Asmooh het volgende:
[..]
goh een clone.
Alleen niks mis met MTX hoor.
Maar jij heb wss geen auto.
Je hoort mij niet zeggen dat MTX geen goed geluid heeft. Leg de nadruk eens wat meer op de zin daarachter.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:25 schreef Wisheh het volgende:
[..]
ga jij nou beweren dat je met MTX geen goed geluid heb?ga je maar is eerst eens verdiepen in ICE voordat je zulke uitspraken ga zeggen
![]()
Weet je het zeker...quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Coupe is overigens niet zo bijzonder, bijna in heel Europa geleverd.
Ook in Belgie bijvoorbeeld
quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:34 schreef MikeyMan het volgende:
Wat een ongelooflijke dwaas ben je ook eigenlijk he...
Kutauto kopen; grote plannen met de motor en het exterieur... Wat doet ie?
2x de aanschafprijs van de auto uitgeven aan audio...
Naja, voordeel is dat dat weer meekan naar het volgende "project"...
Precies wat ik dacht dus...quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:34 schreef MikeyMan het volgende:
Kutauto kopen; grote plannen met de motor en het exterieur... Wat doet ie?
2x de aanschafprijs van de auto uitgeven aan audio...
Met zelf geknutselde lampunits niet, maar je kunt best bestaande reflector/projector units verwerken in een eigen koplamp. Aan het lichtbeeld kun je dan weinig verneuken (de lamp is 1 unit), hooguit te hoog afstellenquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:38 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Euh... Schrijf dat maar op je buik... Zelf een koplamp maken is echt onmogelijk...
Je lichtbeeld moet europees goedgekeurd zijn... Lenzen, reflectoren etc moeten perfect zijn...
Met zelf geknutselde lampen ga je niet door de APK komen...
Ik weet niet of je dat heel gek vind nadat je meerdere malen een project bent gestart en nooit eens echt aan begonnen bent? Maar als dat jou manier is, oke. Jij noemt het afzeiken, ik noem het een goed voorbeeld geven dat jij dat anders opvat kan ik niks aandoen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:35 schreef Asmooh het volgende:
[..]
neuh ik pak dingen aan hoe ik het aan WIL pakken en ik ga geen topic volgen omdat "die gene wil laten zien" dat hij het "beter" kan of "wel" kan.
dat noem ik een andere manier van afzeiken
Ja bijna zeker, ik kan me nog herinneren dat "wij" er ook 1 geleverd hebben omdat een klant persé de coupe wilde hebben. Die auto kwam uit België destijds.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:33 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Weet je het zeker...
Ik kan 2e hands vrijwel niks vinden...
Ik vind die conversie eerlijk gezegd erg lelijk.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:25 schreef johnwoo het volgende:
Een Engels bedrijfje brengt bv een erg mooie quad-headlight projector conversie op de markt voor de MR2E-gekeurd, DOT-approved (voor de Ami's onder ons), geheel legaal dus. Punt is wel dat in het ontwikkelen van zo'n netjes afgewerkte set veel tijd en geld gaat zitten. Vandaar dat zo'n setje 550 euro kost (de xenon-variant is duurder).
Ach, voor iedereen is een project anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:11 schreef casejunkie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat heel gek vind nadat je meerdere malen een project bent gestart en nooit eens echt aan begonnen bent? Maar als dat jou manier is, oke. Jij noemt het afzeiken, ik noem het een goed voorbeeld geven dat jij dat anders opvat kan ik niks aandoen.
Ik zal nooit makkelijk iemand zijn projecten afkraken maar dit is het zoveelste project dat hij tracht te gaan starten. Maar we hebben nu volgens mij nog steeds geen vooruitgang gezien bij 1 van die projecten. Je moet namelijk echt voor een auto gaan en niet iedere keer wisselen van auto.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ach, voor iedereen is een project anders natuurlijk.
Om dan te zeggen dat jij een goed voorbeeld geeft komt wel een tikje arrogant over.
Desalniettemin heb je in dit geval wel gelijk
quote:Op zaterdag 21 april 2007 14:36 schreef GizartFRL het volgende:
"Eensch moet het me lukken"
Bij de liftback gaat de ruit mee omhoog, de coupé heeft een langere, vlakkere kofferklep, waarbij de ruit niet mee omhoog gaat...quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:48 schreef Pascal86 het volgende:
Verschil tussen liftback en coupe?
Ik dacht dat liftback net als bij carisma en C5 schuin afloopt en hatchback gewoon net als matiz en getz is![]()
Dus toch een projectquote:Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest.
hij heeft gekeken en zegt hij maakt sosieso wel kracht / power maar die tik is de cylinder.quote:Op zondag 22 april 2007 12:32 schreef MikeyMan het volgende:
Wel compressie op de cilinders dus?
950 is normaal volgens het boekjequote:Op zondag 22 april 2007 12:49 schreef MikeyMan het volgende:
600 is normaal voor een toyotablok... Dat zou ik lekker zo laten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |