Het gegeven dat Neerlands beste wielrenner van de laatste jaren aan het einde van dit seizoen stopt verdient wel een eigen topic vind ik.quote:Michael Boogerd stopt
Uitgegeven: 19 april 2007 11:22
Laatst gewijzigd: 19 april 2007 11:26
RIJSWIJK - Wielrenner Michael Boogerd zet aan het einde van het seizoen een punt achter zijn carrière. De 34-jarige Raborenner heeft dat in aanloop naar de Amstel Gold Race bekendgemaakt.
Boogerd maakte in 1994 zijn debuut bij de beroepsrenners en groeide in de afgelopen jaren uit tot het gezicht van het Nederlandse wielrennen. De Hagenaar beleefde zijn hoogtepunt in 1999 toen hij de Amstel Gold Race won.
In 1996 en 2002 pakte Boogerd een etappezege in de Tour de France.
quote:Michael Boogerd stopt na dit seizoen met wielrennen
Tijdens de persconferentie van de Amstel Gold Race heeft Michael Boogerd bekend gemaakt na het huidige seizoen met wielrennen te zullen stoppen. De renner van de Rabo Wielerploegen sluit daarmee een zeer succesvolle profcarrière van 14 jaar af. Boogerd: “Maar het is nog niet voorbij. Ik ben zeer gemotiveerd dit seizoen voor een aantal prachtige momenten te gaan zorgen: de Amstel, Luik, de Tour...”
Michael Boogerd is bezig aan zijn veertiende seizoen als professional. Hij boekte tot nog toe 52 overwinningen. Met zijn innemende persoonlijkheid en zijn opportunistische, aanvallende manier van koersen is Boogerd sinds 1996 een van de uithangborden van de Rabo Wielerploegen. Boogerd en Jan Boven zijn sinds het stoppen van Erik Dekker in 2006 en het vertrek van Richard Groenendaal bij de Rabo Wielerploegen eerder deze maand de laatst overgebleven renners van de eerste lichting Rabocoureurs uit 1996.
Boogerd wilde zijn vertrek uit de wielersport graag bekend maken aan de vooravond van de Amstel Gold Race, die voor komende zondag op het programma staat. Boogerd: “Want dat is toch een beetje mijn koers. Met de Amstel Gold Race en Luik – Bastenaken – Luik heb ik altijd een speciale band gehad.” Boogerd eindigde de afgelopen negen jaar in de Amstel Gold Race telkens in de top tien, de voorbije vijf jaar op rij zelfs telkens in de top vijf. De Amstel Gold Race voegde hij in 1999 toe aan zijn erelijst door Lance Armstrong in de finale te verslaan. De afgelopen negen jaar eindigde Boogerd niet minder dan zeven keer in de top vijf van Luik – Bastenaken – Luik.
De aankondiging van zijn afscheid was voor Michael Boogerd geen plotselinge beslissing. Boogerd: “Het zat er al enige tijd aan te komen. Ik ben per slot van rekening geen 29 meer. Ik wil het moment vermijden dat ik moet leren omgaan met minder presteren.”
Boogerd voegt er aan toe: “Het is geen dramatische beslissing. Ooit komt er toch een eind aan. Bovendien is het nog niet voorbij. Ik ben zeer gemotiveerd dit seizoen voor een aantal prachtige momenten te gaan zorgen: de Amstel, Luik, de Tour…”
De Nederlandse wielersport heeft talrijke succesmomenten met Michael Boogerd gedeeld en riep hem daarom niet minder dan vijf keer (1998, 1999, 2002, 2003 en 2006) uit tot Wielrenner van het jaar.
Onvergetelijk zijn de twee ritoverwinningen van Michael Boogerd in de Tour de France, de eerste in 1996 in de stromende regen van Aix-les-Bains. Maar nog meer indruk maakte in 2002 de middaglange vlucht van Boogerd door de Alpen die uitmondde in een historische etappezege op La Plagne.
Michael Boogerd werd in 1994 professional in de WordPerfect-ploeg van Jan Raas en reed in 1995 in het shirt van Novell. In 1996 werd hij Raborenner. Zijn eerste zege voor Rabobank boekte hij op 19 juni van dat jaar toen hij de Klauterkoers in Sweikhuizen won. Als laatste victorie staat voorlopig de nationale titel van 2006 in de boeken.
Michael Boogerd droeg het rood-wit-blauwe tricot drie keer. In 1997, 1998 en 2006 werd hij Nederlands kampioen. Twee keer won hij de semi-klassieker Brabantse Pijl (2001 en 2003) en de rittenkoers Katalaanse Week (1998 en 2001). Op zijn erelijst prijkt bovendien de eindzege in de etappekoers Parijs – Nice (1999).
Elf keer verscheen Michael Boogerd tot nog toe aan de start van de Tour de France. Tien keer reed hij de Ronde van Frankrijk uit. Naast twee etappezeges vestigde hij in La Grande Boucle zijn naam met de vijfde plaats in het eindklassement van 1998 en de tiende plaats in 2001. Boogerd reed één keer de Giro d’Italia en drie keer de Vuelta a España.
Naast zijn uitzonderlijke kwaliteiten als ronderenner etaleerde Boogerd ieder voorjaar zijn kunnen in de klassiekers en de semi-klassiekers. Zowel in 1999 als in 2003 eindigde hij als tweede in de strijd om de Wereldbeker. Bovendien bezette hij in 1999 de tweede plaats op de wereldranglijst van de Internationale Wieler Unie UCI.
Volgens algemeen directeur Theo de Rooij van de Rabo Wielerploegen zal met het vertrek van Michael Boogerd een tijdperk in het Nederlands wielrennen worden afgesloten, het tijdperk van Michael Boogerd en Erik Dekker. De Rooij: “Michael Boogerd is nog steeds een fantastische wielrenner. Iemand waar ik als liefhebber graag naar kijk, want hij koerst altijd met zijn hart. Voor het Nederlands wielrennen in het algemeen en voor de Rabo Wielerploegen in het bijzonder is het jammer dat er een eind aan een tijdperk komt. Boogie heeft het Nederlandse wielrennen veel gegeven.”
Ik ga mijn prono veranderen , Eric Dekker heeft hem al getergd, misschien helpt het.quote:
Idd. Schoonzus van me werkt in het hotel waar hij altijd verblijft voor de AGR, hij wil ook altijd dezelfde kamer hebben ....quote:Op donderdag 19 april 2007 12:15 schreef Suijk het volgende:
Een geweldige renner, die helemaal voor zijn sport leefde. Tot op het maniakale af volgens mij.
je schoonzus werkt bij van der valkquote:Op donderdag 19 april 2007 12:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Idd. Schoonzus van me werkt in het hotel waar hij altijd verblijft voor de AGR, hij wil ook altijd dezelfde kamer hebben ....
Maar wat een held, groot respect.![]()
Kasteel Vaalsbroek.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je schoonzus werkt bij van der valk![]()
ah ja zou kunnen maar Rabobank ligt in de dagen voor de Amstel/WP/LBL altijd in Van der Valk Maastricht. Vandaar dat ik dat vroegquote:Op donderdag 19 april 2007 14:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kasteel Vaalsbroek.
Daar was iig al vanaf vorige week.
Ben ik niet met je eens. Als je ziet wat hij gewonnen heeft en ook al zijn ereplaatsen moet je hem gewoon een topper noemen. Jammer alleen dat hij niet kan sprinten en soms niet al te slim koerst!quote:Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef LENUS het volgende:
te klein voor het tafellaken, maar te groot voor het servet.
Michael een meerijder? Dan heb je de afgelopen 10 jaar toch echt te weinig wielrennen gekeken hoor. Een groot sportman en noway een loser.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:48 schreef PLAE@ het volgende:
Ach scheelt weer een meerijder. Hij heeft een paar leuke overwinningen gehad maar 't is eigenlijk vooral een loser.
Misschien kan ie van de zomer nog een nationale titel kopen ofzo en dan auf wiederschnitzel
dat kan, ik mag hem ook minder als andere, maar om nu te zeggen dat het een meerijder isquote:Op donderdag 19 april 2007 15:51 schreef PLAE@ het volgende:
Ok ik ben eerlijk, ik mag 'm gewoon niet![]()
Juist! Dat is zo mooi aan hem! Het hele seizoen goed zijn! Hij is gewoon een heldquote:Op donderdag 19 april 2007 15:08 schreef DeeBee het volgende:
Ja, maar dat maakt hem stiekem toch ook juist weer een held. Boogerd strijdend ten onder zien gaan of gewoon vol op kop sleurend op de Cauberg tijdens die Tour etappe vorig jaar is legendarisch, ook al is het vaak niet succesvol.
Als het dan toch eens lukt is het daarentegen gelijk een stuk mooier...Wieltjesplakkers met een net iets betere sprint, dat soort overwinningen of acties blijven je nooit bij.
Verder is Boogerd wel een van de weinig renners die nu al 10 jaar aan één stuk meedoet voor de prijzen ongeveer het hele seizoen lang.![]()
![]()
Wat is dan inhemelsnaam jouw definitie van een meerijder?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:58 schreef PLAE@ het volgende:
Het is geen winnaar. Ook al reikt ie ver in de finale. Dan is het nog een meerijder (welliswaar in de finale ja) .
Maar ik zal me verder niet laten horen anders wordt dit een 'ruzie'ipv 'eer' topic.
Boogerd een meerijderquote:Op donderdag 19 april 2007 15:58 schreef PLAE@ het volgende:
Het is geen winnaar. Ook al reikt ie ver in de finale. Dan is het nog een meerijder (welliswaar in de finale ja) .
Maar ik zal me verder niet laten horen anders wordt dit een 'ruzie'ipv 'eer' topic.
Hij heeft zelf al vaker gezegd 'Luik' zijn favoriete klassieker te vindenquote:Op donderdag 19 april 2007 16:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hopelijk kan hij dan nog 1 van zijn favoriete klassiekers winnen, ik vraag me af welke dat zou zijn als hij mocht kiezen.
Leuk dat je over hem begint. Vraag een willekeurig liefhebber wie er een mooier palmares heeft, Rebellin of Boogerd. 3/4 zal zeggen Rebellin. Terwijl het vrijwel gelijk is. Ligt er maar net aan wat je mooier vindt. 2 touretappes en wat nationale kampioenschappen, of een etappe in de Giro en LBL (of beide Waalse klassiekers in t zelfde jaar).quote:Op donderdag 19 april 2007 16:51 schreef knep het volgende:
[..]
PLAE@ vindt Rebellin waarschijnlijk een rasaanvaller.
Ik mag Rebellin absoluut niet, vooral door zijn manier van rijden. Maar je mag niet vergeten dat hij een keer de Heuveldrieluik in 1 jaar heeft gewonnen. AGR, Waalse Pijl en LBL in een week winnen is natuurlijk absoluut klasse. Rebellin bijvoorbeeld vind ik dan een meerijder, terwijl Michael veel meer met zijn hart koerst en vaak probeert om de koers open te breken.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:06 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Leuk dat je over hem begint. Vraag een willekeurig liefhebber wie er een mooier palmares heeft, Rebellin of Boogerd. 3/4 zal zeggen Rebellin. Terwijl het vrijwel gelijk is. Ligt er maar net aan wat je mooier vindt. 2 touretappes en wat nationale kampioenschappen, of een etappe in de Giro en LBL (of beide Waalse klassiekers in t zelfde jaar).
quote:Op donderdag 19 april 2007 17:06 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Leuk dat je over hem begint. Vraag een willekeurig liefhebber wie er een mooier palmares heeft, Rebellin of Boogerd. 3/4 zal zeggen Rebellin. Terwijl het vrijwel gelijk is. Ligt er maar net aan wat je mooier vindt. 2 touretappes en wat nationale kampioenschappen, of een etappe in de Giro en LBL (of beide Waalse klassiekers in t zelfde jaar).
Dat is precies wat ik bedoeldequote:Op donderdag 19 april 2007 17:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik mag Rebellin absoluut niet, vooral door zijn manier van rijden. Maar je mag niet vergeten dat hij een keer de Heuveldrieluik in 1 jaar heeft gewonnen. AGR, Waalse Pijl en LBL in een week winnen is natuurlijk absoluut klasse. Rebellin bijvoorbeeld vind ik dan een meerijder, terwijl Michael veel meer met zijn hart koerst en vaak probeert om de koers open te breken.
"Hoewel de Hagenaar niet kan bogen op een heel indrukwekkende erelijst..."quote:**Michael Boogerd zet na dit seizoen
een punt achter zijn carrière.Op een
persconferentie ter gelegenheid van de
42ste editie van de Amstel Gold Race,
maakte Boogerd zijn besluit bekend.
Hoewel de Hagenaar niet kan bogen op
een heel indrukwekkende erelijst,is hij
al jaren de populairste renner van het
land.Dat is vooral het gevolg van een
combinatie van uitstraling,talent en
een aanvallende rijstijl.
In voorjaarsklassiekers als de Amstel
Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik is
hij steevast één van de uitblinkers.In
de komende weekeinden wordt Boogerd ook
gewoon weer voorin verwacht,als hij
voor 't laatst aan de start verschijnt.
Palmares/Tour/Klassiekers op 665
volgende nieuws sport voetbal
--> --> --> -->
Doe alsjeblieft niet zo hypocriet zeg.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:01 schreef wimderon het volgende:
Hij is overigens ook nooit ook maar in verband gebracht met doping voor zover ik me herinner. Als je dan bedenkt met wie hij door de jaren allemaal heeft gestreden: VDB, Camenzind, Piti, Hamilton krijg je alleen maar meer respect voor hem en de ereplaatsen die hij behaalde tegen o.a. deze renners![]()
O ja, als je dan bekijkt wie er allemaal voor hem eindigden in de Tour van '98: Pantani, Ullrich, Julich (destijds Cofidis) en Rinero![]()
![]()
Het jaar datquote:Op donderdag 19 april 2007 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Doe alsjeblieft niet zo hypocriet zeg.
En '98 herinner je je uberhaupt welk jaar dat was?
Dat zegt meer over het Nederlandse wielrennen dan over hem, ik vond hem altijd net niet.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:56 schreef Remzz het volgende:
De beste Nederlandse renner van de afgelopen 10/15 jaar, zal zijn overwinning op La Plagne nooit vergeten
Weer een gelegenheid om dat wanproduct boven water te halenquote:Op donderdag 19 april 2007 18:09 schreef Roberto258 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=F0uallayZYs![]()
Waar slaat dit op? Het is gewoon een feit dat Boogerd nooit positief is bevonden voor zover bekend of in verband is gebracht met dopinggebruik. ik zeg nergens dat hij niet gebruikt heeft, maar om als wielrenner je hele carriere buiten alle verhalen te blijven is al een prestatie. Ik ben heus niet zo naief te denken dat 'zij' het wel doen en 'wij' niet, maar dan denk ik eerder aan Dekker (zowel E. als T.) dan aan Boogerd. Het zijn nogmaals simpele feiten dat Boogerd nooit gepakt is en pakweg VDB en Camenzind wel.quote:Op donderdag 19 april 2007 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft niet zo hypocriet zeg.
Eh, ja, ik heb alle etappes live op tv gevolgd.quote:En '98 herinner je je uberhaupt welk jaar dat was?
quote:Maar ik zal me verder niet laten horen anders wordt dit een 'ruzie'ipv 'eer' topic.
Ja de Festina ploeg was weg, maar niet zonder reden. Maar Boogerd stond even goed bij de rustdag al dik in de top 10 op een paar seconden van het podium. Van de Spanjaarden stond alleen Escartin, van de ook al zo zuivere Kelmeploeg, voor Boogerd. Als je dan bekijkt wie er rond Boogerd eindigden: Pantani, Ullrich (beide welquote:Op donderdag 19 april 2007 19:12 schreef PLAE@ het volgende:
Ik bedoelde dat de Festina-ploeg weg was, de TVM ploeg en ook alle Spaanse ploegen hadden de Tour verlaten.
Met 12 man mogen we al enkele jaren niet meer startenquote:Op donderdag 19 april 2007 12:37 schreef Bartoli het volgende:
maja jammer voor het Nederlandse wielrennen. Nu kunnen we nog met 12 starten op het WK volgend jaar wellicht niet meer of Kroon en TD moeten echt doorbreken
Rinero was toen 4de , Julich 3de , zelfs Axel Merckx was toen 10de ... Ullrich zelfs na een grote inzinking nog 2de.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:12 schreef PLAE@ het volgende:
Ik bedoelde dat de Festina-ploeg weg was, de TVM ploeg en ook alle Spaanse ploegen hadden de Tour verlaten.
Ik kan mij geen enkele ploeg voor de geest halen waar hij voor de Ardense klassiekers ook "de man" zou zijn. Bij quasi elke grote ploeg is er al iemand waar hij toch moeilijk tegenop zou kunnen botsen. En anders kom je toch al bij de Franse en de kleinere ploegen terecht. Of Unibetquote:Op donderdag 19 april 2007 22:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien had hij het tijdens z'n carrière eens in een andere ploeg moeten proberen.
Ik vind het sowieso geen goed idee om van begin tot einde bij dezelfde ploeg te blijven.
Bij CSC of Discovery zou hij zeker de kopman zijn voor die klassiekers, lijkt me (alhoewel CSC nu met Schleck en Kroon ook toppers heeft voor deze koersen, maar voorgaande jaren niet). Bij dat soort ploegen was Boogerd zeker de kopman geweest in dit soort koersen. En misschien had hij toch een keer moeten proberen ja..quote:Op donderdag 19 april 2007 22:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik kan mij geen enkele ploeg voor de geest halen waar hij voor de Ardense klassiekers ook "de man" zou zijn. Bij quasi elke grote ploeg is er al iemand waar hij toch moeilijk tegenop zou kunnen botsen. En anders kom je toch al bij de Franse en de kleinere ploegen terecht. Of Unibet![]()
Ik zag laatst nog een filmpje van het WK waar hij in volle finale meezat en lek reedquote:Op donderdag 19 april 2007 23:27 schreef tong80 het volgende:
Renner met een groot hart. Won bijna tegen zijn zin in de Amstel Gold race omdat ie verdedigend moest rijden. Beste renner uit Nederland van de laatste 10 jaar. Met een beetje geluk was ie wereldkampioen geworden. Mooie coureur. Dank je Michael.
You pay me back in juli waren de woorden van de runner-upquote:Op donderdag 19 april 2007 23:27 schreef tong80 het volgende:
Renner met een groot hart. Won bijna tegen zijn zin in de Amstel Gold race omdat ie verdedigend moest rijden. Beste renner uit Nederland van de laatste 10 jaar. Met een beetje geluk was ie wereldkampioen geworden. Mooie coureur. Dank je Michael.
Armstrong heeft hem toen echt niet laten winnen, die was de Amstel van een paar jaar eerder nog steeds niet vergetenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:29 schreef Modus het volgende:
Geweldige renner, dat boven alles, maar helaas geen afmaker, en al helemaal niet in de wedstrijden waar het er echt om ging (zijn favoriete WB-wedstrijden o.a., WK's). Er zijn best wel wat renners (geweest) die af en toe echt een topdag hebben, die dan gewoon echt iedereen wegrijden. Dat heeft Boogerd vrijwel nooit gehad, durf ik wel te stellen. Touretappe 2002, mooie rit hoor, maar ergens blijft toch de indruk hangen dat Armstrong hem heeft laten winnen die dag. Bijvoorbeeld.
Bij Lotto zeker wel hoor...quote:Op donderdag 19 april 2007 22:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik kan mij geen enkele ploeg voor de geest halen waar hij voor de Ardense klassiekers ook "de man" zou zijn. Bij quasi elke grote ploeg is er al iemand waar hij toch moeilijk tegenop zou kunnen botsen. En anders kom je toch al bij de Franse en de kleinere ploegen terecht. Of Unibet![]()
Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:37 schreef wimderon het volgende:
Bij Lotto zeker wel hoor...
Dekker won toch méér grote koersen ...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?
http://www.youtube.com/watch?v=Dd4Ti3kQbdsquote:Op donderdag 19 april 2007 23:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje van het WK waar hij in volle finale meezat en lek reed, zo zonde
.
Ik Boogerd net ietsje beter, maar dat is persoonlijk. Dekker was ook maar een nuchtere, stotterende Drent en komt bovendien van dezelfde wielerclub als Herbert Dijkstraquote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
Dekker won in één Tour drie etappes. Dat is ook legendarisch.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
hoe gedrogeerd was die wel niet bij z'n 3 etappes in 1 tour jaar.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
Dekker en Boogerd waren de afgelopen tien jaar gewoon een klasse apart in Nederland. Nu ze beiden stoppen of gestopt zijn valt er een diep gat.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij sloeg arrogante Amerikanen voor hun kopquote:Op donderdag 19 april 2007 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
Laten we Blijlevens voor het gemak vergeten.![]()
Maar die hield z'n benen ook wat te vaak stil. Heeft wel een palmares om u tegen te zeggen.
ook nog 2x de Brabantse Pijl, catalaanse week en natuurlijk de talloze ereplaatsen...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
Dekker realiseerde dat in relatief korte tijd, daarnaast is zijn ereplaatsen lijst een stuk korter.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:58 schreef knep het volgende:
Daarnaast mag je de tourrit die Boogerd won in La Plagne wat mij betreft wel gelijk stellen aan een WB zege.
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Tja in Nederland hebben we het niet zo breed.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.
In Oostenrijk zal de etappezege van Totschnig ook net zo gehyped zijnquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Ik had het over echte klassiekersquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Net zoals we de klimavonturen in de tour van Winnen, Rooks en Theunissen ook niet meer weten bedoel jequote:Op vrijdag 20 april 2007 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.
Maar goed, er zijn ook genoeg Nederlanders die denken dat de renners het hele jaar trainen voor de Tour natuurlijk ...
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.quote:
Die had ie nooit mogen verliezen... Had em niet mistaan... De Ronde van Vlaanderen gewonnen door Erik Dekker. tering zeg.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.
Mwoah. Boogerd is wel een renner wie iederen het gunt. En het was ook nog in de koninginnerit van de Tour. Practige overwinning bvind ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Doe eens een onderzoekje daar, wielerfans moeten die bergrit nog wel weten denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.
Akkoord.quote:Op vrijdag 20 april 2007 02:12 schreef Zwansen het volgende:
Als ik moet kiezen, of Michael Boogerd LBL winnen of PSV kampioen dan kiesik voor Boogerd.
eVENALS AGR of het WK.
Inderdaad, zoiets blijft natuurlijk veel meer hangen dan een etappeoverwinning in een sprint. Tenzij je zoals Oscar Freire vorig jaar vanuit het niets overal omheen gaat en toch nog Boonen klopt, zulke blijven wel hangen, maar nog altijd minder dan een koninginnerit!quote:Op vrijdag 20 april 2007 02:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah. Boogerd is wel een renner wie iederen het gunt. En het was ook nog in de koninginnerit van de Tour. Practige overwinning bvind ik.
Haha, ja die kermiskoers is bij jullie belangrijk blijkbaar, maar in Nederland telt die overwinningen van Dekker in de Tour nog meer....quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.
Lijkt me eerder iemand die het gat van Dekker op kan vullen dan dat van Boogerd...quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:24 schreef Tommeke het volgende:
Rabo polst Gilbert als vervanger voor Boogerd aldus Sporza.
Roberto258, ben het wel met je eens dat die overwinning in La Plagne meer aanzien heeft dan een 2e plaats in de Ronde. Maar omdat nou een kermiskoers te gaan noemen..
quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:01 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Haha, ja die kermiskoers is bij jullie belangrijk blijkbaar, maar in Nederland telt die overwinningen van Dekker in de Tour nog meer....
Hij werd wel bijna wereldkampioen in Madrid.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:27 schreef Steven184 het volgende:
Ach Gilbert. Rijdt redelijke uitslagen, maar ik zie hem (nog) niet echt meedoen in de heuvelklassiekers waar de koers harder is dan bijvoorbeeld in MSR. Daarnaast ben ik niet heel overtuigt dan hij nog heel veel zal gaan doorgroeien. Maar hij mag me overtuigen hoor..
Dat zullen er zeer weining zijn denk ik. De afgelopen 20 jaar zeker minder dan 5...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke niet sprinter heeft ook 14 podiumplaatsen in de klassiekers?
Maar eindigde daar wel op 3minuten..quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij werd wel bijna wereldkampioen in Madrid.
Ik denk dat hij het zo niet bedoeltquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar eindigde daar wel op 3minuten..
Ik bedoel in elk geval dat Gilbert in mijn ogen de benodigde hardheid mist.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het zo niet bedoelt![]()
Hij is 24 jaar...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik bedoel in elk geval dat Gilbert in mijn ogen de benodigde hardheid mist.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:42 schreef Cavalier1 het volgende:
De ploeg moet wel een Nederlandse identiteit houden. Dus bijvoorbeeld opvullen met Kroon en de jongere jongens in het diepe gooien.
Jongensquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:08 schreef Venga het volgende:
Als opvolger van Boogerd bij Rabobank komt maar 1 Nederlander in aanmerking en dat is Kroon voor het kopmanschap in AGR en LBL.
Want? Is dat weer je eigen conclusie?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
[..]
Jongens
Kroon + Rabo =over en sluiten maar. Ook met flink wat van de renners daar.
quote:Kroon optie voor Rabo
door onze speciale verslaggevers
VALKENBURG - Karsten Kroon zou volgend jaar wel eens de opvolger kunnen worden van Michael Boogerd bij Rabobank. Ploegleider Erik Breukink ziet de optie om Kroon, die voor het tweede jaar bij CSC rijdt, terug te halen wel zitten.
"Dat is niet eens zo gek. Michael is een renner die je niet zomaar kunt vervangen. We hebben wel een jongere generatie Nederlandse renners, maar als je reëel bent, duurt het nog even voordat die er staat. Maar als je momenteel over een van de betere klassiekerrenners praat, behoort Karsten zeker tot die categorie."
ja ik schud het ter plekke uit m'n mouwquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Want? Is dat weer je eigen conclusie?
Breukink denkt er in ieder geval anders over (Telegraaf):
[..]
Idd.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:36 schreef Falco het volgende:
[..]
In Oostenrijk zal de etappezege van Totschnig ook net zo gehyped zijn. Het is de afgelopen 15 jaar eigenlijk niet meer voorgekomen dat een Nederlander een bergrit wint. Zoiets zal het wel zijn.
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnenquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd.
Wanneer was het trouwens voor het laatst dat een belg een grote bergrit won in de tour
In België misschien. In Nederland wordt daar toch anders tegenaan gekeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnen
Het aanvallen bracht hem war ie is gekomen. Was ie tegen zijn natuur in gaan koersen hadeen we nooit van Boogerd kunnen genieten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:11 schreef Wombcat het volgende:
Boogerd
Jammer dat 'ie stopt, maar eens moet het er van komen. Hij had zo af en toe wel wat intelligenter mogen koersen, maar er gebeurde tenminste wel wat, en als het mis ging had je een mooie koers gezien én wat te zeuren, dus wat wil je nog meer als hollander
Inderdaad. De Tour is vrij heilig wat dat betreft. Helemaal bij de wat gematigder wielerliefhebber, die dus de Tour wel altijd op de voet volgt en alle etappes van vorige jaren nog in zn geheugen heeft maar niet weet wie Van Peetegem is, is een Touretappe toch het summun.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In België misschien. In Nederland wordt daar toch anders tegenaan gekeken.
Idd, ik heb echt van Boogerd kunnen genieten, al heb ik me zeker evenvaak lopen op te vreten om zn zenuwachtige gedoe en zijn dramatische aankomsten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het aanvallen bracht hem war ie is gekomen. Was ie tegen zijn natuur in gaan koersen hadeen we nooit van Boogerd kunnen genieten.
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inderdaad. De Tour is vrij heilig wat dat betreft. Helemaal bij de wat gematigder wielerliefhebber, die dus de Tour wel altijd op de voet volgt en alle etappes van vorige jaren nog in zn geheugen heeft maar niet weet wie Van Peetegem is, is een Touretappe toch het summun.
Helemaal zo'n bergrit die helemaal werd uitgezonden. Dan zitten er wel miljoenen Nederlanders voor de buis.
Bull! Als je zo wint ben je de sterkste. Je klinkt als een Nederlander die na een verloren wedstrijd weer met het excuus aan komt 'dat we wel het beste van het spel hadden..'quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen.
Het punt is dat de toppers in die fase van de Tour al wisten dat ze Armstrong nooit zouden kunnen kloppen voor de etappezege, en dat Lance de ritzege totaal niet interesseerde. Hij had op het Plateau de Beille al de mooiste Tourrit gewonnen en bouwde zijn voorsprong op de concurrentie nog uit in die rit. De kruimels mocht Boogie oprapen ...quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bull! Als je zo wint ben je de sterkste. Je klinkt als een Nederlander die na een verloren wedstrijd weer met het excuus aan komt 'dat we wel het beste van het spel hadden..'
Tuurlijk zit Belgie te wachten op een renner die meekan met de besten bergop en top-10 (5) kan rijden in de Tour en zware ritten kan winnen. Van Huffel kreeg zoveel druk op z'n schouders dat hij vorig jaar niks meer kon, Devolder krijgt het idee dat hij een ronderenner kan worden na z'n 11e plek in de Vuelta. In Nederland is het net hetzelfde: Dekker wint de Tirreno, die moet dan over 3 jaar de Tour kunnen winnen, nadat Weening hem dat een jaar daarvoor heeft voorgedaan en Remmert/Reinbert de bergtrui en de koninginnerit heeft gewonnenquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarom heeft het ook geen zin om te vragen "wie was de laatste Belg die een tourbergrit won" want hier zit eigenlijk niemand echt te wachten tot dat nog een keertje gaat gebeuren.
Kopgroep? Volgens mij is juist het mooiste aan de etappezege van Boogerd dat hij zo goed als de hele dag alleen heeft gereden (alleen in het begin nog hulp van o.a. Hunter, als ik het me goed herinner). Dat is dan ook een belangrijk verschil met bijvoorbeeld de ritzege van Totschnig, die wél wegreed uit de kopgroep om dan uiteindelijk de toppers net voor te blijven.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.
Daarom heeft het ook geen zin om te vragen "wie was de laatste Belg die een tourbergrit won" want hier zit eigenlijk niemand echt te wachten tot dat nog een keertje gaat gebeuren.
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen. En dat op zich is niet zo bijzonder. Er zijn hele trossen Colombiaantjes, Spanjaarden, ect te vinden die dat soort etappewinsten het laatste decennium in de grote rondes bijeen gereden hebben. (n paar jaar terug werd zelfs begot Mario Aerts nog 2x tweede in Tourbergritten op die manier)
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. 9 van der 10 ritten in de Tour worden niet door de sterkste gewonnen. Dan zou Armstrong alle (berg)etappes moeten winnen. Dan kun je ook zo spreken over de Parijs-Tours winst van Dekker. Hij was niet de sterkste, immers het peloton liet de vluchters wegrijden en waren gewoon te laat met het terughalen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen. En dat op zich is niet zo bijzonder. Er zijn hele trossen Colombiaantjes, Spanjaarden, ect te vinden die dat soort etappewinsten het laatste decennium in de grote rondes bijeen gereden hebben. (n paar jaar terug werd zelfs begot Mario Aerts nog 2x tweede in Tourbergritten op die manier)
Dat kan ik uiteraard niet ontkennen, maar ik denk dat hij te vroeg zijn top heeft bereikt. Ijk denk dat hij niet veel verder groeit en een stukje karakter mist(dat bedoelde ik meer met hardheid). Cancellara, Schleck waren niet veel ouder vorig jaar bijvoorbeeld. Maar zoals ik al zei, hij mag altijd mijn ongelijk bewijzen.quote:
A. Merkx denk ikquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnen
Hij werd een keer 2de in een Tourbergrit , dacht ik. Maar in elk geval er geen gewonnen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:37 schreef Tommeke het volgende:
Ooit eens een etappe in de Giro gewonnen en in de Dauphine als ik me niet vergis, maar in de Tour niets hoor...
Was dat toen niet met Virenque? Dat de ze afspraken dat Merckx de rit kreeg en Virenque de punten, maar dat Virenque bij hem wegreed omdat hem niet snel genoeg ging?quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij werd een keer 2de in een Tourbergrit , dacht ik. Maar in elk geval er geen gewonnen.
Geweldige reactiequote:Op zondag 6 mei 2007 14:01 schreef Steven184 het volgende:
Reactie Karl Vannieuwkerke (Belgisch tv commentator):
"Zijn blonde krullen, zijn hagelwitte tanden, de eeuwige glimlach, oversneden quotes en het licht ontvlambare buskruit in zijn benen. Wat zal ik ze straks missen? Michael Boogerd was een renner naar mijn hart. Jammer dat er niet meer van zijn kaliber rondfietsen. Moge hij nu met volle teugen genieten van het echte leven. En ook daarin heb je geen spurt nodig om groots te zijn. Take it easy, Boogie!
Mvg, Karl Vannieuwkerke"
Wat een onzin zeg, ik snap dit soort kritiek echt niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:52 schreef HokkePok het volgende:
Boogerd is toch wel de belichaming van een rasechte verliezer.
Ik denk dat daar vooral door de "ik volg de tour 3 weken per jaar en verder zie ik totaal geen wielrennen" Nederlander zo gezien wordt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In België misschien. In Nederland wordt daar toch anders tegenaan gekeken.
Laten we het hopen..quote:Op zondag 2 september 2007 16:44 schreef wimderon het volgende:
Volgens Karl Vannieuwkerke heeft hij zichzelf aangeboden als commentator bij de NOS![]()
Waar kan ik tekenen, lijkt me geniaal!quote:Op zondag 2 september 2007 16:44 schreef wimderon het volgende:
Volgens Karl Vannieuwkerke heeft hij zichzelf aangeboden als commentator bij de NOS![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 23:52 schreef jorryt het volgende:
Als ie het WK wint gaat ie volgend jaar toch door? Laten we dan duimen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |