Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:37 schreef wimderon het volgende:
Bij Lotto zeker wel hoor...
Dekker won toch méér grote koersen ...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?
http://www.youtube.com/watch?v=Dd4Ti3kQbdsquote:Op donderdag 19 april 2007 23:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje van het WK waar hij in volle finale meezat en lek reed, zo zonde
.
Ik Boogerd net ietsje beter, maar dat is persoonlijk. Dekker was ook maar een nuchtere, stotterende Drent en komt bovendien van dezelfde wielerclub als Herbert Dijkstraquote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
Dekker won in één Tour drie etappes. Dat is ook legendarisch.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
hoe gedrogeerd was die wel niet bij z'n 3 etappes in 1 tour jaar.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
Dekker en Boogerd waren de afgelopen tien jaar gewoon een klasse apart in Nederland. Nu ze beiden stoppen of gestopt zijn valt er een diep gat.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij sloeg arrogante Amerikanen voor hun kopquote:Op donderdag 19 april 2007 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
Laten we Blijlevens voor het gemak vergeten.![]()
Maar die hield z'n benen ook wat te vaak stil. Heeft wel een palmares om u tegen te zeggen.
ook nog 2x de Brabantse Pijl, catalaanse week en natuurlijk de talloze ereplaatsen...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
Dekker realiseerde dat in relatief korte tijd, daarnaast is zijn ereplaatsen lijst een stuk korter.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:58 schreef knep het volgende:
Daarnaast mag je de tourrit die Boogerd won in La Plagne wat mij betreft wel gelijk stellen aan een WB zege.
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Tja in Nederland hebben we het niet zo breed.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.
In Oostenrijk zal de etappezege van Totschnig ook net zo gehyped zijnquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Ik had het over echte klassiekersquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Net zoals we de klimavonturen in de tour van Winnen, Rooks en Theunissen ook niet meer weten bedoel jequote:Op vrijdag 20 april 2007 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.
Maar goed, er zijn ook genoeg Nederlanders die denken dat de renners het hele jaar trainen voor de Tour natuurlijk ...
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.quote:
Die had ie nooit mogen verliezen... Had em niet mistaan... De Ronde van Vlaanderen gewonnen door Erik Dekker. tering zeg.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.
Mwoah. Boogerd is wel een renner wie iederen het gunt. En het was ook nog in de koninginnerit van de Tour. Practige overwinning bvind ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Doe eens een onderzoekje daar, wielerfans moeten die bergrit nog wel weten denk ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.
Akkoord.quote:Op vrijdag 20 april 2007 02:12 schreef Zwansen het volgende:
Als ik moet kiezen, of Michael Boogerd LBL winnen of PSV kampioen dan kiesik voor Boogerd.
eVENALS AGR of het WK.
Inderdaad, zoiets blijft natuurlijk veel meer hangen dan een etappeoverwinning in een sprint. Tenzij je zoals Oscar Freire vorig jaar vanuit het niets overal omheen gaat en toch nog Boonen klopt, zulke blijven wel hangen, maar nog altijd minder dan een koninginnerit!quote:Op vrijdag 20 april 2007 02:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mwoah. Boogerd is wel een renner wie iederen het gunt. En het was ook nog in de koninginnerit van de Tour. Practige overwinning bvind ik.
Haha, ja die kermiskoers is bij jullie belangrijk blijkbaar, maar in Nederland telt die overwinningen van Dekker in de Tour nog meer....quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.
Lijkt me eerder iemand die het gat van Dekker op kan vullen dan dat van Boogerd...quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:24 schreef Tommeke het volgende:
Rabo polst Gilbert als vervanger voor Boogerd aldus Sporza.
Roberto258, ben het wel met je eens dat die overwinning in La Plagne meer aanzien heeft dan een 2e plaats in de Ronde. Maar omdat nou een kermiskoers te gaan noemen..
quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:01 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Haha, ja die kermiskoers is bij jullie belangrijk blijkbaar, maar in Nederland telt die overwinningen van Dekker in de Tour nog meer....
Hij werd wel bijna wereldkampioen in Madrid.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:27 schreef Steven184 het volgende:
Ach Gilbert. Rijdt redelijke uitslagen, maar ik zie hem (nog) niet echt meedoen in de heuvelklassiekers waar de koers harder is dan bijvoorbeeld in MSR. Daarnaast ben ik niet heel overtuigt dan hij nog heel veel zal gaan doorgroeien. Maar hij mag me overtuigen hoor..
Dat zullen er zeer weining zijn denk ik. De afgelopen 20 jaar zeker minder dan 5...quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke niet sprinter heeft ook 14 podiumplaatsen in de klassiekers?
Maar eindigde daar wel op 3minuten..quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij werd wel bijna wereldkampioen in Madrid.
Ik denk dat hij het zo niet bedoeltquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:16 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar eindigde daar wel op 3minuten..
Ik bedoel in elk geval dat Gilbert in mijn ogen de benodigde hardheid mist.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het zo niet bedoelt![]()
Hij is 24 jaar...quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik bedoel in elk geval dat Gilbert in mijn ogen de benodigde hardheid mist.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:42 schreef Cavalier1 het volgende:
De ploeg moet wel een Nederlandse identiteit houden. Dus bijvoorbeeld opvullen met Kroon en de jongere jongens in het diepe gooien.
Jongensquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:08 schreef Venga het volgende:
Als opvolger van Boogerd bij Rabobank komt maar 1 Nederlander in aanmerking en dat is Kroon voor het kopmanschap in AGR en LBL.
Want? Is dat weer je eigen conclusie?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
[..]
Jongens
Kroon + Rabo =over en sluiten maar. Ook met flink wat van de renners daar.
quote:Kroon optie voor Rabo
door onze speciale verslaggevers
VALKENBURG - Karsten Kroon zou volgend jaar wel eens de opvolger kunnen worden van Michael Boogerd bij Rabobank. Ploegleider Erik Breukink ziet de optie om Kroon, die voor het tweede jaar bij CSC rijdt, terug te halen wel zitten.
"Dat is niet eens zo gek. Michael is een renner die je niet zomaar kunt vervangen. We hebben wel een jongere generatie Nederlandse renners, maar als je reëel bent, duurt het nog even voordat die er staat. Maar als je momenteel over een van de betere klassiekerrenners praat, behoort Karsten zeker tot die categorie."
ja ik schud het ter plekke uit m'n mouwquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Want? Is dat weer je eigen conclusie?
Breukink denkt er in ieder geval anders over (Telegraaf):
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |