Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:37 schreef wimderon het volgende:
Bij Lotto zeker wel hoor...
Dekker won toch méér grote koersen ...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk daar dacht ik ook aan. Ex aequo dan ?
http://www.youtube.com/watch?v=Dd4Ti3kQbdsquote:Op donderdag 19 april 2007 23:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje van het WK waar hij in volle finale meezat en lek reed, zo zonde
.
Ik Boogerd net ietsje beter, maar dat is persoonlijk. Dekker was ook maar een nuchtere, stotterende Drent en komt bovendien van dezelfde wielerclub als Herbert Dijkstraquote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vind trouwens dat jullie met "de beste Nederlandse renner van de laatste ... jaar" een Erik Dekker énorm véél onrecht aandoen eigenlijk.
Dekker won in één Tour drie etappes. Dat is ook legendarisch.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
hoe gedrogeerd was die wel niet bij z'n 3 etappes in 1 tour jaar.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dekker won toch méér grote koersen ...
Dekker en Boogerd waren de afgelopen tien jaar gewoon een klasse apart in Nederland. Nu ze beiden stoppen of gestopt zijn valt er een diep gat.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En hij sloeg arrogante Amerikanen voor hun kopquote:Op donderdag 19 april 2007 23:46 schreef PLAE@ het volgende:
Laten we Blijlevens voor het gemak vergeten.![]()
Maar die hield z'n benen ook wat te vaak stil. Heeft wel een palmares om u tegen te zeggen.
ook nog 2x de Brabantse Pijl, catalaanse week en natuurlijk de talloze ereplaatsen...quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
Dekker realiseerde dat in relatief korte tijd, daarnaast is zijn ereplaatsen lijst een stuk korter.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om het maar eens simpel te stellen:
Boogerd won 1 wereldbekerkoers, 1 kleine ronde met aanzien (Parijs-Nice) , en 2 Tourritten
Dekker won 3 wereldbekerkoersen, 1 kleine ronde met aanzien (Tirreno) , 4 Tourritten en de Wereldbeker zelf.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:58 schreef knep het volgende:
Daarnaast mag je de tourrit die Boogerd won in La Plagne wat mij betreft wel gelijk stellen aan een WB zege.
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Tja in Nederland hebben we het niet zo breed.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Ik snap nog altijd niet waarom die rit zo gehyped is. Een lange vlucht waarbij de toppers net te laat komen om de ritzege nog te nemen. Daar zijn er het laatste decennium alleen al tientallen van in de grote rondes ...
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Een willekeurige 2e plaats in een echte klassieker sla ik hoger aan.
In Oostenrijk zal de etappezege van Totschnig ook net zo gehyped zijnquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Ik had het over echte klassiekersquote:Op vrijdag 20 april 2007 00:34 schreef knep het volgende:
[..]
Ik denk dat die betreffende overwinning iets beter blijft hangen dan een 2e plaats in de Amstel.
Net zoals we de klimavonturen in de tour van Winnen, Rooks en Theunissen ook niet meer weten bedoel jequote:Op vrijdag 20 april 2007 00:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Omdat die gehyped is in Nederland. Vraag aan de gemiddelde Fransman of Belg wat Boogerd zoal gepresteerd heeft en je zult te horen krijgen dat hij altijd vooraan zit bij de Ardense klassiekers (en daar rekenen we de amstel dan ook bij) , geen mens die hier nog zal weten dat hij ooit een bergrit in de Tour won.
Maar goed, er zijn ook genoeg Nederlanders die denken dat de renners het hele jaar trainen voor de Tour natuurlijk ...
Een 2de plek zoals Dekker in de Ronde van Vlaanderen. Die blijft hoe dan ook nog meer hangen eigenlijk.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |