Idd.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:36 schreef Falco het volgende:
[..]
In Oostenrijk zal de etappezege van Totschnig ook net zo gehyped zijn. Het is de afgelopen 15 jaar eigenlijk niet meer voorgekomen dat een Nederlander een bergrit wint. Zoiets zal het wel zijn.
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnenquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd.
Wanneer was het trouwens voor het laatst dat een belg een grote bergrit won in de tour
In België misschien. In Nederland wordt daar toch anders tegenaan gekeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnen
Het aanvallen bracht hem war ie is gekomen. Was ie tegen zijn natuur in gaan koersen hadeen we nooit van Boogerd kunnen genieten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:11 schreef Wombcat het volgende:
Boogerd
Jammer dat 'ie stopt, maar eens moet het er van komen. Hij had zo af en toe wel wat intelligenter mogen koersen, maar er gebeurde tenminste wel wat, en als het mis ging had je een mooie koers gezien én wat te zeuren, dus wat wil je nog meer als hollander
Inderdaad. De Tour is vrij heilig wat dat betreft. Helemaal bij de wat gematigder wielerliefhebber, die dus de Tour wel altijd op de voet volgt en alle etappes van vorige jaren nog in zn geheugen heeft maar niet weet wie Van Peetegem is, is een Touretappe toch het summun.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In België misschien. In Nederland wordt daar toch anders tegenaan gekeken.
Idd, ik heb echt van Boogerd kunnen genieten, al heb ik me zeker evenvaak lopen op te vreten om zn zenuwachtige gedoe en zijn dramatische aankomsten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het aanvallen bracht hem war ie is gekomen. Was ie tegen zijn natuur in gaan koersen hadeen we nooit van Boogerd kunnen genieten.
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inderdaad. De Tour is vrij heilig wat dat betreft. Helemaal bij de wat gematigder wielerliefhebber, die dus de Tour wel altijd op de voet volgt en alle etappes van vorige jaren nog in zn geheugen heeft maar niet weet wie Van Peetegem is, is een Touretappe toch het summun.
Helemaal zo'n bergrit die helemaal werd uitgezonden. Dan zitten er wel miljoenen Nederlanders voor de buis.
Bull! Als je zo wint ben je de sterkste. Je klinkt als een Nederlander die na een verloren wedstrijd weer met het excuus aan komt 'dat we wel het beste van het spel hadden..'quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen.
Het punt is dat de toppers in die fase van de Tour al wisten dat ze Armstrong nooit zouden kunnen kloppen voor de etappezege, en dat Lance de ritzege totaal niet interesseerde. Hij had op het Plateau de Beille al de mooiste Tourrit gewonnen en bouwde zijn voorsprong op de concurrentie nog uit in die rit. De kruimels mocht Boogie oprapen ...quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bull! Als je zo wint ben je de sterkste. Je klinkt als een Nederlander die na een verloren wedstrijd weer met het excuus aan komt 'dat we wel het beste van het spel hadden..'
Tuurlijk zit Belgie te wachten op een renner die meekan met de besten bergop en top-10 (5) kan rijden in de Tour en zware ritten kan winnen. Van Huffel kreeg zoveel druk op z'n schouders dat hij vorig jaar niks meer kon, Devolder krijgt het idee dat hij een ronderenner kan worden na z'n 11e plek in de Vuelta. In Nederland is het net hetzelfde: Dekker wint de Tirreno, die moet dan over 3 jaar de Tour kunnen winnen, nadat Weening hem dat een jaar daarvoor heeft voorgedaan en Remmert/Reinbert de bergtrui en de koninginnerit heeft gewonnenquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Daarom heeft het ook geen zin om te vragen "wie was de laatste Belg die een tourbergrit won" want hier zit eigenlijk niemand echt te wachten tot dat nog een keertje gaat gebeuren.
Kopgroep? Volgens mij is juist het mooiste aan de etappezege van Boogerd dat hij zo goed als de hele dag alleen heeft gereden (alleen in het begin nog hulp van o.a. Hunter, als ik het me goed herinner). Dat is dan ook een belangrijk verschil met bijvoorbeeld de ritzege van Totschnig, die wél wegreed uit de kopgroep om dan uiteindelijk de toppers net voor te blijven.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.
Daarom heeft het ook geen zin om te vragen "wie was de laatste Belg die een tourbergrit won" want hier zit eigenlijk niemand echt te wachten tot dat nog een keertje gaat gebeuren.
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen. En dat op zich is niet zo bijzonder. Er zijn hele trossen Colombiaantjes, Spanjaarden, ect te vinden die dat soort etappewinsten het laatste decennium in de grote rondes bijeen gereden hebben. (n paar jaar terug werd zelfs begot Mario Aerts nog 2x tweede in Tourbergritten op die manier)
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. 9 van der 10 ritten in de Tour worden niet door de sterkste gewonnen. Dan zou Armstrong alle (berg)etappes moeten winnen. Dan kun je ook zo spreken over de Parijs-Tours winst van Dekker. Hij was niet de sterkste, immers het peloton liet de vluchters wegrijden en waren gewoon te laat met het terughalen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hier zijn de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heilig. En staat meer dan 1/6de van de Vlaamse bevolking langs de kant van de weg en zit een veelvoud voor de buis.
Maar wat ik eerder bedoelde was dat het wel leuk is dat Boogerd die etappe won, maar hij won niet omdat hij die dag de sterkste man in koers was hé. Hij won omdat hij de sterkste uit een kopgroep was waarbij de toppers te laat kwamen. En dat op zich is niet zo bijzonder. Er zijn hele trossen Colombiaantjes, Spanjaarden, ect te vinden die dat soort etappewinsten het laatste decennium in de grote rondes bijeen gereden hebben. (n paar jaar terug werd zelfs begot Mario Aerts nog 2x tweede in Tourbergritten op die manier)
Dat kan ik uiteraard niet ontkennen, maar ik denk dat hij te vroeg zijn top heeft bereikt. Ijk denk dat hij niet veel verder groeit en een stukje karakter mist(dat bedoelde ik meer met hardheid). Cancellara, Schleck waren niet veel ouder vorig jaar bijvoorbeeld. Maar zoals ik al zei, hij mag altijd mijn ongelijk bewijzen.quote:
A. Merkx denk ikquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zou het begot niet weten , maar zoiets valt in het niets vergeleken met de Ronde of Parijs-Roubaix winnen
Hij werd een keer 2de in een Tourbergrit , dacht ik. Maar in elk geval er geen gewonnen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:37 schreef Tommeke het volgende:
Ooit eens een etappe in de Giro gewonnen en in de Dauphine als ik me niet vergis, maar in de Tour niets hoor...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |