Dat is te makkelijk! Of zal ik de OP maar even aanpassen?quote:Op woensdag 18 april 2007 21:46 schreef Aoristus het volgende:
ik wil graag een meerkeuze vraag
Doe maar even jaquote:Op woensdag 18 april 2007 21:47 schreef Camphusius het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk! Of zal ik de OP maar even aanpassen?
Hoeft niet, je vraag is legitiem. Eigenlijk is elke discussie hier vrij zinloos, maar dat komt m.i. omdat pol een heel erg abstract begrip is wat ver van WFL, HOC en NWS af staat. Wat mij betreft zou het pol en maatschappij moeten heten, dan kun je morele zaken meenemen in je vraagstelling.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:47 schreef Camphusius het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk! Of zal ik de OP maar even aanpassen?
Ja, daar is veel voor te zeggen. Maar intussen heb ik OP aangepast.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoeft niet, je vraag is legitiem. Eigenlijk is elke discussie hier vrij zinloos, maar dat komt m.i. omdat pol een heel erg abstract begrip is wat ver van WFL, HOC en NWS af staat. Wat mij betreft zou het pol en maatschappij moeten heten, dan kun je morele zaken meenemen in je vraagstelling.
Volgende keer? Mijn eerste topic hier.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
Waarom geen polletje?
Inderdaad. Ik ook, en vele met mij. Iedereen roept hier gewoon z'n mening een verschuift nooit een millimeter qua opvatting en toont vooral geen begrip voor de ander.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:48 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik voer geen discussie, ik roep alleen af en toe m'n mening!
haha herkenbaarquote:Op woensdag 18 april 2007 22:00 schreef Slarioux het volgende:
of het nou een bonk, een reus of toch een megaknikker heet.
enquote:je politieke postitie verkennen/ politiek bewustzijn ontwikkelen
Ik ben meestal wel benieuwd naar de reacties van sommigen.quote:Hobby
Een koet is een koet, niet zeuren. En alsies, flikker maar op, die zijn niets waardquote:Op woensdag 18 april 2007 22:00 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb het weleens geprobeerd, maar het is een beetje alsof je met een jongetje van 8 ruzie gaat maken of het nou een bonk, een reus of toch een megaknikker heet.
Van alles een beetje. Ik probeer met meerdere fora mee te doen en mijn motieven variëren ook. Op Onzin en Mens-erge-je-niet als tijdverdrijf, op politiek, nieuws en geloof om politieke of maatschappelijke ideeën uit te dragen/spuugbak voor mijn meningen, maar ook deels om achter mijn eigen ideeën te komen en die te scherpen, om te lachen over absurde opmerkingen die toch serieus gesteld en genomen worden.quote:Op woensdag 18 april 2007 21:45 schreef Camphusius het volgende:
Motivaties:
a Tijdverdrijf
b Hobby?
c Spuugbak voor frustraties?
d oefeninstrument om te leren debatteren
e Proefballonnentuin voor je ideeen
f Podium om je politieke idealen uit te dragen
g Bashspeeltuin
h het politieke spel leren
i je politieke postitie verkennen/ politiek bewustzijn ontwikkelen
j spuugbak voor je meningen
k olifantenhuid ontwikkelen (hard subforum)
l ?
Nou ja, vele motivaties zijn mogelijk. Wat drijft u/jou?
Voor een 8-jarige weet je opvallend veel van de oud-Griekse stamtijden!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een koet is een koet, niet zeuren. En alsies, flikker maar op, die zijn niets waard
Nou, dat zal wel. Dat betekent echter ook dat je ongelijk hebt. Dus.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voor een 8-jarige weet je opvallend veel van de oud-Griekse stamtijden!
komt nog t meest in de buurt denk ik. En ik ben vaak wel benieuwd hoe andere mensen denken over zaken waar ik het mijne over denk (en waarom).quote:politiek bewustzijn ontwikkelen
Ga jij nu maar eerst een verhuizen... pas dan hoor je er echt bij!quote:Op woensdag 18 april 2007 22:34 schreef Integrity het volgende:
L. ik wil graag bij de populaire fokkers horen. Ik kan me dan aan hen meten, zodat het net lijkt alsof ik een leven heb. Net als zij. Slim he?
Haha, ik moet mee eens berusten op de locatie. Ik werk nu in Utrecht... maar in Zwolle kan ik elk huisje huren naar hartewens.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:41 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Ga jij nu maar eerst een verhuizen... pas dan hoor je er echt bij!![]()
Ik word zo moe van jou.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:00 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb het weleens geprobeerd, maar het is een beetje alsof je met een jongetje van 8 ruzie gaat maken of het nou een bonk, een reus of toch een megaknikker heet.
Waarom dan nog discussie voeren?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb gelijk.
Anderen overtuigen.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:41 schreef du_ke het volgende:
Waarom dan nog discussie voeren?
Die hebben toch ongelijk en dat weten ze best.quote:
Hij heeft een bepaalde stijl aangenomen, de gevatte anti-nerd, beetje in de stijl van bekendere fokker. Behoorlijk irritant inderdaad.quote:
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.quote:Op donderdag 19 april 2007 07:19 schreef sigme het volgende:
In een soortgelijke topic heb ik daar ooit een stukje over geschreven. Eén van de voordelen van discussiëren op zo'n forum: je kan eerder gedane uitlatingen hergebruiken (zei ik toen ook al, haha):
Uit: Het nut van (alweer) een nieuw Topic... augustus 2006.
Ik verander wel eens van mening op basis van een internetdiscussie, danwel ik vorm een mening waar ik die nog niet had. En verder wat Lyrbird zegt.
Bovendien is schriftelijk discussiëren een goede schrijfoefening, een goede oefening in rethoriek, argumenteren en propaganda.
Tekst is geduldig - ik kan terugkomen op wat ik of een ander eerder heeft betoogd al is de discussie al een andere richting in geslagen of al een tijdje bekoeld. Dat kan in een gesprek veel minder.
En, ook niet onbelangrijk, als je een gesprek zou voeren over zaken waarover de mingen echt verdeeld zijn is het a) onmogelijk dat met zovelen te doen, dus je zult minder standpunten en argumenten horen, b) hebben mensen de neiging in werkelijkheid zich te omringen met niet te zeer afwijkende visies c) kunnen mensen door volume en overwicht wat bedeesdere types het zwijgen opleggen d) kan je onzin veel moeilijker gewoon negeren.
In een gesprek hebben klinken dingen ook vaak een stuk logischer, kloppender, dan wanneer je deze op papier moet zetten. En als je iemand erbij ziet ben je erg geneigd iemand die er wat dommig uitziet voor dom te verslijten.
Schriftelijk discussieren heeft ook het voordeel dat het allemaal bewaard blijft. Daardoor is het veel makkelijker om nadat de discussie is gevoerd deze achteraf nog te analyseren. Omdat vaak dezelfde onderwerpen nog wel terugkomen, of zijdeling in een andere discussie relevant kan zijn, en dan kan je een ander wijzen op wat elders, eerder gezegd is, je kan goed gelukte verwoordingen knippen en plakken etc. Dat scheelt tijd, maar vooral, je kan op die manier een niveautje hoger klimmen omdat je niet alles steeds vanaf de grond hoeft op te bouwen.
Voor internetdiscussies in het bijzonder geldt dat het plaatsonafhankelijk is. In het echte leven is het vanzelf zo dat je gspreksgenoten zich beperken tot lokaal aanwezigen, en daarnaast zullen ze tot je sociale kring behoren. Internet verruimt het aantal mogelijke gesprekspartners. Mensen die op basis van leeftijd, sociale status, uiterlijk of woonplaats nóóit tot mijn mogelijke gesprekspartners zouden behoren doen dat nu wel. Daarmee tref ik nieuwe medestanders en betere tegenstanders.
Mee eens, met dien verstande dat ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om mensen te beinvloeden (wat trouwens niet mijn primaire doel is, ik bepleit ook weleens standpunten die ik helemaal niet deelquote:Op donderdag 19 april 2007 09:32 schreef zwambtenaar het volgende:
Een goede vraag TS. Het geldt voor mij niet enkel voor discussies in POL, maar eigenlijk het voeren van een discussie voor de lol an sich. Ik realiseer mij dat het verder geen functionele waarde heeft. Er wordt niets met de zaken die worden geponeerd gedaan. Het zijn slechts teksten en het blijven teksten, maar toch is er een impuls om maar door en door te gaan. Ik kan niet anders concluderen dan dat het gewoon leuk is. Het is een soort sport en ik denk trouwens wel dat het je geest ook scherper maakt.
een erg goede post, op die laatste zin na ....quote:Op donderdag 19 april 2007 08:52 schreef Oud_student het volgende:
Verder is internet als medium voor het voeren van een politieke discussie ongeschikt.
Het gesproken woord plus de nonverbale communicatie is nog steeds het middel om mensen te overtuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |