Volgens mij hebben jullie het wel gezellig samenquote:Op zondag 10 juni 2007 20:14 schreef golfer het volgende:
En we hebben nu nog aardig wat sushi's over, die later vanavond opgepeuzeld gaan worden.
Je legt het geheel met de vellen wel op je matje, maar je rolt het niet echt erín, het uiteinde waarmee je rolt gaat erover heen als het ware, en dan leg je je matje er nog een keer over, dus niet dóórrollen en druk het goed aan zoals hier, waarbij de voor en achterkant op je plank blijven.. het was voor ons ook een beetje rommelen ermee, dat welquote:Op zondag 10 juni 2007 20:52 schreef Greys het volgende:
Oke, en dan nu waarschijnlijk de domme-vraag-van-de-week....
Hoe voorkom je dat je het bamboe matje mee IN de rol rolt, zeg maar? Je rolt met dat matje de rol op, maar die draait dan toch mee die rol in?![]()
(Daar vocht ik dus de vorige keer mee)
![]()
Nee het was niet echt knapperig of krakerig, had je wel genoeg rijst, en was je rijst niet te droog?quote:En Bluezz, is de rest van het velletje nori dan niet 'knapperig' zoals het bij mij bleef? Bij mij kraakte dat vel nog als ik er een hap van nam, van de sushi! Dat hoort niet he?
De liefde gaat vaak door de maag.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:07 schreef Greys het volgende:
(En zoals Viev ook al zei... wat zijn jullie toch leuk met zijn tweetjes! Lekker genieten enzo, lees ook altijd jullie recensies van de restaurants!)
Of.. Je stuurt het hier naartoe..!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:29 schreef Greys het volgende:
Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ik ben zeer trots![]()
Heb alleen teveel gemaakt, heb nog een hele rol liggen![]()
Kan je dat morgen nog eten, als lunch ofzo? Of is het dan niet meer lekker?
[afbeelding]
Dank je! Heerlijk gekliederd!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:45 schreef Bluezz het volgende:
Jaaaaaaaa, ziet er goed uit Greys
Lekker gekliederd? En hoe smaakte het norivel?
Als je ze koel bewaard kan dat wel maar vers is lekkerder en een dag bewaren is wel het uiterstequote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:29 schreef Greys het volgende:
Ik dacht dat je daar per ronde 5 dingen per persoon kon bestellen zoals bij Sumo. Ben nog nooit bij Shabu Shabu geweest. Een aanrader volgens jou?quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:43 schreef Kersje86 het volgende:
krijg echt honger van al deze fotos!! BLEHHHHH zelf maak ik alleen die rol dingen, vind die andere zo lastig, maar heb sinds kort Shabu Shabu ontdekt in Rotterdam. Voor 16 euro kan je 8 rondes eten en per ronde 8 dingen... nou ik had aan 4 rondes al genoeg, had echt keiveel gegeten ook.... oja nog een tipje voor de zalm, ik koop de zalm altijd bij de Lidl, gerookt en erg lekker.... ook lekker voor op een crackertje
Thanks! Heb het de volgende dag mee naar mijn werk genomen en met mijn collega's elk drie stukjes gesnoept als tussendoortje. Ging nog prima inderdaad!quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je ze koel bewaard kan dat wel maar vers is lekkerder en een dag bewaren is wel het uiterste
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:29 schreef Greys het volgende:
[afbeelding]
Dat ziet er heel goed uit Greysquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:29 schreef Greys het volgende:
[afbeelding]
Klopt. Denk er wel aan de sushi bij hooguit 4 graden Celsius te bewaren, i.v.m. de rauwe vis.quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je ze koel bewaard kan dat wel maar vers is lekkerder en een dag bewaren is wel het uiterste
Dat is een hele goeie opmerking.quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:37 schreef Escaflowne het volgende:
Klopt. Denk er wel aan de sushi bij hooguit 4 graden Celsius te bewaren, i.v.m. de rauwe vis.
Dankjewel!quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:35 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Dat ziet er heel goed uit Greysen wat een mooie foto!
![]()
De rijst is bij ons nooit warm, ik laat het rustig afkoelen tot kamertemp. Meestal twee uurtjes nodig om het goed te krijgenquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:34 schreef Kersje86 het volgende:
krabsalademaar wel zorgen dat rijst helemaal niet meer warm is , anders is het vies
Rauwe tarbotfilet is ook heerlijk, mits goed gesneden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:57 schreef Pheno het volgende:
Iemand nog een goed idee om tussen de sushi te leggen? We gaan dit weekend weer eens aan de slag, zalm, avacado, garnaaltjes, sushimi, komkommer, tonijn met mayo zijn al geprobeerd (en goed bevonden). Samen met het sushi in ei gewikkeld.
Ik ben even inspiratieloos.
Ik dacht dat je sushirijst juist zo snel mogelijk moest laten afkoelen? Hier schep ik het met een houten lepel door elkaar terwijl een waaier of fan voor coole lucht zorgt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
De rijst is bij ons nooit warm, ik laat het rustig afkoelen tot kamertemp. Meestal twee uurtjes nodig om het goed te krijgen1x zo stom geweest het bij een open raam te zetten, dus dat plakte voor geen meter meer.
De twee uur is inclusief spoelen, koken etcquote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:20 schreef aceHigh het volgende:
[..]
Ik dacht dat je sushirijst juist zo snel mogelijk moest laten afkoelen? Hier schep ik het met een houten lepel door elkaar terwijl een waaier of fan voor coole lucht zorgt.
http://www.videojug.com/film/how-to-make-sushi-ricequote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:14 schreef Perruche het volgende:
En iemand tips voor hoe de rijst te koken?
In de OP staat ook een uitgebreide beschrijvingquote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:14 schreef Perruche het volgende:
TVP
En iemand tips voor hoe de rijst te koken?
sorry SoL ik ben lui aangelegdquote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
In de OP staat ook een uitgebreide beschrijvingOf je leest even op de zak/pak rijst hoe je het moet bereiden
![]()
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
sorry SoL ik ben lui aangelegden de tekst op de pakjes is hier in het russisch of ests en daar snap ik geen drol van
Maar ik neem een voorbeeld aan jous sushi, keukenprinses
Gewoon lekker op je gemakje 's middags beginnen. De rijst laten afkoelen duurt nog het langstquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:24 schreef Sassefras het volgende:
Geweldig topic dit, ben al een tijdje aan het meelezen en nu gaat het er dan toch van komen!
Ik ga ook proberen om sushi te maken, maar ik vraag me eigenlijk af hoelang ik daarvoor in de keuken moet staan.. hoeveel tijd kost het ongeveer in totaal?
dan weet ik wanneer ik moet beginnen als ik het rond half 7 klaar wil hebben..
alvast bedankt!
Sas
ben niet zo goed in foto's uploaden enzo, maar ik zal het proberen..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Gewoon lekker op je gemakje 's middags beginnen. De rijst laten afkoelen duurt nog het langst![]()
Oja en wel foto's maken he, dat is zo'n beetje verplicht geworden in dit topic![]()
Je mag ze mij mailen, dan wil ik ze wel voor je uploaden en postenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:30 schreef Sassefras het volgende:
[..]
ben niet zo goed in foto's uploaden enzo, maar ik zal het proberen..ik den dat ik dan zo maar eens moet gaan beginnen.. hahah
nog tips?
Het recept voor die Usuyaki Tamago kan je hier vinden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:53 schreef Perruche het volgende:
ik wil ook dat ei maken, ik is 3 eiren te veel? dan die ik 2 ei in de pan, opkloppen eerst natuurlijk, 1 theelepel suiker en een beetje soyasaus?
danku!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Het recept voor die Usuyaki Tamago kan je hier vinden.
Ik had 'm iig helemaal koudquote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:26 schreef Sassefras het volgende:
ik heb nu alle ingedienten klaar staan.. maar moet de rijst echt helemaal koud zijn of mag het ook lauw zijn?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:46 schreef Sassefras het volgende:
hmmm.. volgens mij is mijn eerste rol veelste slap..gelukkig heb ik nog 3 pogingen.. de laatste wordt vast het mooist! Ik ben foto's aan het maken, maar weet nog niet hoe ik die hier krijg..
Ja hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:36 schreef Sassefras het volgende:
Nou, ik heb 4 rolletjes af!! Ik heb ze nu heel in de koelkast gezet, omdat mijn ventje pas over een uur thuis is. als hij thuis is snijd ik ze pas aan. Kan dat wel eigenlijk?
Eraf snijden.quote:Hoe doe je dat met de zijkanten eigenlijk? Hoe druk je die aan? dat is nu zo'n slap stukje zeg maar.
(ik ga ff mijn foto's tot dusver proberen te uploaden.)
Ik heb mijn leesbrilletje erbij opgezet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:44 schreef Sassefras het volgende:
mmm zijn wel kleine foto's.. is het uberhaupt te zien?
oh dat doe ik niet... na 15 min ofzo begin ik al... ik vind dat wanneer hij niet helemaal afgekoeld is beter is om op te scheppen en te verspreideren over het zeewierblaadjequote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:20 schreef aceHigh het volgende:
[..]
Ik dacht dat je sushirijst juist zo snel mogelijk moest laten afkoelen? Hier schep ik het met een houten lepel door elkaar terwijl een waaier of fan voor coole lucht zorgt.
ik vind 50 blaadjes wel veel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:24 schreef Kersje86 het volgende:
goedkoper dan 50 blaadjes voor 4/5 euro?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:00 schreef Sanne het volgende:
Ziet er lekker uit Sassefras!
Morgen ga ik mijzelf weer eens met sushi verwennen.
Wil alleen van Golfer en Bluezz ff weten hoe je dat ei zo mooi hebt gebakken?
Klutsen van tevoren?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:56 schreef golfer het volgende:
Het recept voor die Usuyaki Tamago kan je hier vinden.
tx babe, ik had erover heen gelezen.quote:
Voor zo ver ik weet is dat de juste manierquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:58 schreef n0a het volgende:
Ik geloof dat de rijst op kamer temperatuur moet zijn en dat nori nou juist knapperig moet blijven.
*kijkt uit naar Mirugai*
Had je nog zo gevraagd die foto van mij niet te plaatsenquote:Op zondag 10 juni 2007 00:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had even geen recentere van mij voorhanden:
[afbeelding]
Trusteh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |