Ik neem aan dat je het over patterns hebt? Daar blader je doorheen met de + en - knop op je numerieke toetsen bord.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Ow en in Fruityloops met EZdrummer kan je met je nummers kiezen welke rij je kiest he, 1,2,3...9
maar als je er 9 vol hebt staan er nog meer onder maar hoe kan je die dan selecteren ?
0,50 ¤quote:Op donderdag 19 april 2007 08:42 schreef Deansensitized het volgende:
En die Jazz III zijn overal te koop? Dan ga ik die eens halen [tegelijk met de Toneport] volgende keer als ik weer bij de muziekshop ben.
Kosten die dingetjes gemiddeld?
Jazz II vind ik tot nu toe nog het beste wat ik heb gehad... lees wel graag wat je van dat andere ding vindt... wel duur voor een plectrum...quote:Op donderdag 19 april 2007 00:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik ga een Tonepick kopen.
[afbeelding]
Het ziet eruit als een plectrum dat alle voordelen van een Jazz III heeft. Maar de Jazz III heeft een aantal nadelen. Ten eerste is het pokkeding veel te glad. Ik snij er zelf reliëf in met een mes, maar dat valt denk ik in het niet bij het cirkeltje van de tonepick. Het tweede nadeel van Jazz III is dat de punt niet geslepen is. Dus voordat ie goed ingespeeld is (en geloof me, dat duurt wel even, die krengen slijten amper) heb je altijd een punt/rand waardoor je plectrum nèt een fractie van een seconde voor je snaar blijft hangen. Tenzij je techniek zo perfect is dat je met de uiterste 0.1 mm kan spelen.
Ter vergelijking de Jazz III:
[afbeelding]
Die tonepick kost dan wel 12 euro meer dan iets gewoons. Maar de kans is groot dat het precies is wat ik zoek en het ding schijnt lang mee te gaan ook. Dus over een tijdje kan jullie allemaal een tonepick aanraden!
Welke Toneport was je van plan te gaan halen?quote:Op donderdag 19 april 2007 08:42 schreef Deansensitized het volgende:
En die Jazz III zijn overal te koop? Dan ga ik die eens halen [tegelijk met de Toneport] volgende keer als ik weer bij de muziekshop ben.
Kosten die dingetjes gemiddeld?
Ik verwijs je naar John Belushi in Animal Housequote:Op donderdag 19 april 2007 14:19 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hoe vernietig je nou een akoestische gitaar totaal?
quote:Op donderdag 19 april 2007 14:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik verwijs je naar John Belushi in Animal House.
quote:Op donderdag 19 april 2007 14:57 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/voyeur-90
nog maar wat proberen op te nemen
klinkt alleen nog beetje druk
maar ik kom er wel
ooit
heel vet!!quote:Op donderdag 19 april 2007 13:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
Zeer bekende intro opgenomen op de UX1 door onze drummer
http://hogtied.oriondesign.nl/black-03.mp3
(duurt even voordat hij begint)
zoals iedereen weet is dat de intro van Blackened van Metallica, die achterstevoren afgespeeld wordt op het album. dus jah.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
heel vet!!
is dat nou achterstevoren gespeeld?
Het is normaal ingespeeld, net zoals Metallica dat heeft gedaan en is daarna gereversed:quote:Op donderdag 19 april 2007 16:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
heel vet!!
is dat nou achterstevoren gespeeld?
Danke voor de link!quote:Op donderdag 19 april 2007 18:43 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Het is normaal ingespeeld, net zoals Metallica dat heeft gedaan en is daarna gereversed:
http://www.youtube.com/watch?v=AqYoHj7e0jg
Metallica - For whom the bell tollsquote:Op donderdag 19 april 2007 18:48 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Ok, ik ga zo ook me gitaar even pakken...
Wat zal ik eens gaan oefenen.. ben echt een beginner met neigingen naar metal.. iets simpels wat effectief is ?
niet als je Guitar Pro gebruikt.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:37 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Is er een alternatief voor die tabs?.. ik word daar zo gek van he..
Zonder die dingen kom ik volgens mij nog verder?
Notenschrift en zelf de vingerzetting uitzoekenquote:Op donderdag 19 april 2007 19:37 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Is er een alternatief voor die tabs?..
je kunt er alles mee wat een gitarist nodig heeft, behalve opnemen.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:52 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Ik ga die guitar pro ff proberen..
die heb je als gitarist altijd bij de hand, en heb je dus geen guitar pro voor nodig.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:57 schreef Deansensitized het volgende:
Levert het ook koud bier en stekvee?
duidelijk ja.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:38 schreef Deansensitized het volgende:
Dan doe ik iets fout...
geen idee, ik heb sinds ik op m'n 11e begon met gitaarspelen constant stekvee om me heen gehad.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:38 schreef Deansensitized het volgende:
Gitarist.... check!
Koud bier..... check!!
Stekvee..... nee![]()
Wat doe ik fout?
toch moet je eerst de basiscs kennen. (sowieso) om zelf nummers te schrijven is het handig als je wat meer weet en niet alleen tabs speelt van andere nummers.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:56 schreef Deansensitized het volgende:
Ik speel persoonlijk liever in een coverbandje en lekker bier drinken en lol maken met zijn allen dan dat ik allemaal van die droge theoriën en toonladders/flageoletten e.d moet leren.
En tenzij je ontzettend getalenteerd bent loop je dan het risico dat je over tien jaar nog precies hetzelfde speelt. Niks mis mee, maar er is maar zoveel wat je zonder megatalent "automatisch" wel leert.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:56 schreef Deansensitized het volgende:
Ik speel persoonlijk liever in een coverbandje en lekker bier drinken en lol maken met zijn allen dan dat ik allemaal van die droge theoriën en toonladders/flageoletten e.d moet leren.
dat zijn de pure basics, (fretten van gitaar, toonladders zelfs van muziek over het algemeen)quote:Op donderdag 19 april 2007 21:45 schreef Hbjr het volgende:
Mijn doel is gewoon dat ik weet wat een gitaar doet en dat ik niet in paniek raak als iemand over fretten, toonladders of flageoletten begint..... Dat is gewoon mijn doel, missie.. kennis uitbreiden en misschien vind ik het gewoon geweldig en zie je mij over 4 jaar op TV
vooral doen dus.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:55 schreef Hbjr het volgende:
Een manier of een stijl heb ik nog niet bedacht, vind bijna alles boeiend... dus ik wil gewoon beginnen met lessen en zien hoe ik mijzelf ontwikkelen
Niks mis mee!quote:Op donderdag 19 april 2007 21:55 schreef Hbjr het volgende:
Een manier of een stijl heb ik nog niet bedacht, vind bijna alles boeiend... dus ik wil gewoon beginnen met lessen en zien hoe ik mijzelf ontwikkelen
ik heb nog een beetje moeite om dat snelle slag stukje op hetzelfde tempo mee te spelen, het lukt wel als ik een paar van die vul nootjes weglaat zegmaarquote:
Ik snap em nietquote:Op donderdag 19 april 2007 23:53 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik heb nog een beetje moeite om dat snelle slag stukje op hetzelfde tempo mee te spelen, het lukt wel als ik een paar van die vul nootjes weglaat zegmaar
dus zeg maar in plaats van
0 0 1 0 0 2 0 0 3
speel ik dan
0 0 1 0- 2 0- 3
omdat mijn pols nog niet sneller wil
| 1 2 3 4 5 6 | B|| ------------------------------|-------------------------|----------------------| G||.------------------------------|-5-----------------------|-4--------------------| D||.-5---7------7--------7------|-5--------7--------7----|-4-------7--------7---| A|| -0---0---0-----0--0-----0-|----0--0-----0--0-----0-|----0--0----0--0-----| E|| ------------------------------|--------------------------|------------------sl-| |
| 1 2 3 4 5 6 | B|| ------------------------------|-------------------------|----------------------| G||.------------------------------|-5-----------------------|-4--------------------| D||.-5---7------7--------7------|-5--------7--------7----|-4-------7--------7---| A|| -0---0---0---------0-----0-|----0---------0-------0-|----0-------0--------| E|| ------------------------------|--------------------------|------------------sl-| |
Schijntje manquote:Op vrijdag 20 april 2007 01:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Stel je kan dat stukje met moeite op 172 bpm spelen. 8e noten downstrokes dus.
Ik ookquote:Op vrijdag 20 april 2007 01:42 schreef Under_Score het volgende:
nu master of puppets nog, waar ik de intro dan wel weer helemaal van kan op tempo![]()
Ik oefen alles langzaam en ga dan tempo opbouwenquote:Op vrijdag 20 april 2007 01:42 schreef Under_Score het volgende:
weet ik, maar speedmetal spelen op het halve tempo is ook niet wat :p
ik ben alang blij dat ik kan spelen zonder al te veel moeite
nu master of puppets nog, waar ik de intro dan wel weer helemaal van kan op tempo![]()
wat doet het?quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:44 schreef Aresdreams het volgende:
Iemand hier bekend met het programma sibileus?
En zoja: heeft iemand het geinstalleerd staan?
worden niet meer gemaakt geloof ik.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:33 schreef punkjunk het volgende:
Ik zag op gitaar.net een topic over een Gibson Marauder. Was niet in originele staat maar zag er echt onwijs bruut uit! TV-yellow, zwaar gebruikt, 2 humbuckers (dus niet het originele HS) en zon prachtige flying-v headstock en een prachtige Maple hals!
Ze zien er echt uit als een prachtige gitaar waar wat mee te doen is. Ze zien er ook nog es bruut uit dus wat wil je nog meer. Ze zijn tevens ook goed betaalbaar
.
Had er eigelijk nog nooit van gehoordkan em ook niet terug vinden op de Gibson site, komt dit omdat ie niet echt populair is ofzo?
ja klopt @ naam, mijn foutquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:59 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Notenschriftgedoe... guitar pro voor muzieknerds dus
(Het heet Sibelius trouwens)
En dan niet langer kunnen spelen om het publiek nog wat langer te laten genieten? flauw!quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Optreden was tof gisterhelaas maar kort kunnen spelen maar het publiek was superenthousiast
![]()
in GP staan er ook noten bij, pwnedquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:44 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja klopt @ naam, mijn fout
maar... euhm... het is idd notenschrift, handig voor toetsenisten die niks aan tabs hebben
Tsja mocht helaas nietquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
En dan niet langer kunnen spelen om het publiek nog wat langer te laten genieten? flauw!
*zout over dribbel_ strooit*
heb je gelijk in, maar er staat altijd maar 1 sleutel en 1 lijn, als je een F en G sleutel wilt hebben, zul je 2 afzonderlijke parijten moeten schrijven en deze vervolgens aan elkaar koppelen/smane uitprinten/whatever ermee doen. Bij sibelius is het makkelijker om gelijk 2 bnotenbalken boven elkaar te hebben met een F en G sleutel erinquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
in GP staan er ook noten bij, pwned![]()
![]()
muzieknerdquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:58 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
heb je gelijk in, maar er staat altijd maar 1 sleutel en 1 lijn, als je een F en G sleutel wilt hebben, zul je 2 afzonderlijke parijten moeten schrijven en deze vervolgens aan elkaar koppelen/smane uitprinten/whatever ermee doen. Bij sibelius is het makkelijker om gelijk 2 bnotenbalken boven elkaar te hebben met een F en G sleutel erin
ja ze zijn volgens mij tot eind jare 70 gemaakt ofzo?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
worden niet meer gemaakt geloof ik.
Hehehe.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gitaristen zijn stomme patroontjesspelers die nog moeten nadenken waar een noot zit terwijl ie op 12 of 13 manieren te spelen is
truequote:Op vrijdag 20 april 2007 19:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gitaristen zijn stomme patroontjesspelers die nog moeten nadenken waar een noot zit terwijl ie op 12 of 13 manieren te spelen is
quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:45 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens ze hebben gave Gibson Flying V's hangen bij de muziekzaak oehhhh verleidelijk![]()
* in portomeniks kijkt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |