Hem, haar, wat is het nou?quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:14 schreef Z het volgende:
Mijn kat is 'geholpen' Lienekien, maar er is toch een soort van onrust in hem achtergebleven. Hij kan ook af en toe nog behoorlijk stinken om het zo te zeggen. Verder is het een fantastische poes hoor.
Hou je helemaal niet van muziek pope?
Ja echt fucking schandalig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:17 schreef Lienekien het volgende:
Ik had echt niet door dat ik het vorige deel dichtgooide!
Mea culpa, Pope.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:18 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja echt fucking schandalig.
Ik bedoel jou niet, Pope.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik ben reeds geluctord. Wat denk je wel niet!?
Ooooooooooooooo Ok. Ik wel tegen jou, vanwaar de verwarring.quote:
Ik lees dat altijd als 'biemen', als in 'Beam me up, Scotty.'quote:
Ora et labora is toch gebiedende wijs? Luctor et emergo is dat volgens mij niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ooooooooooooooo Ok. Ik wel tegen jou, vanwaar de verwarring.
Maargoed, ja, dat kan ik enkel beamen.
Creeeeeeeeeeeeeeeedooooooooooooooooo in unuum deeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuum.
Quod erat demonstrandum.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:30 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Haha. Ik moest zonet lachen om mijn usertitle. Fuck wat hou ik van mezelf..
Kusje d'r op.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:39 schreef JAM het volgende:
Schiet me dood!
Als dat eens waar zou zijn, Lien.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Quod erat demonstrandum.
You're so fucking full of yourself.![]()
Jij blaat echt maar wat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Als dat eens waar zou zijn, Lien.
Dan zou dat betekenen dat mensen zoals jij mensenkennis hebben. Onder andere.
Jammer dat je dat niet hebt. Althans: het inzicht ontbreekt.
Ik ben niet full of myself.
Ik maakte een ludieke opmerking.
En al was het serieus: Hoe arrogant is iemand als hij plezier heeft aan waanzinnige kindergeluiden die hij uitkraamt???
Ik snap niet wat er mis is met jou hoor Lien. We zaten gezellig te spelen in de zandbak en toen begon je bagger te smijten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij blaat echt maar wat.
Ik krijg echt jeuk van jou.
Moeilijk is dat, hè, loskomen van je eigen perspectief op de dingen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er mis is met jou hoor Lien. We zaten gezellig te spelen in de zandbak en toen begon je bagger te smijten.
Verder vind ik mijn vorige reactie prima begrijpelijk en coherent.
Jesu Christu Lien. Als je nog niet in therapie bent, doe dat dan snel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moeilijk is dat, hè, loskomen van je eigen perspectief op de dingen.
Ik vind mijn eigen reacties ook altijd volkomen logisch en helder.
Tsja, ik vind chocolade de Hemel. Moet ik dan heel krampachtig volhouden dat de aantrekkingskracht van chocola me een raadsel is, teneinde aan het categorale te ontsnappen? Ik ben een vrouw en ik hou van chocola. Fuck it!quote:Op maandag 16 april 2007 22:38 schreef Gellius het volgende:
Het is jandakke net of ik DTB hoor spreken hier. En ik hou van drank. Irritant hoe die stereotypes toch in je leven kruipen. Ik heb er zo de pest aan. Dat categorale.
Ik moest vanochtend bij het lezen van de krant even aan je denken. Ik ga de passage opzoeken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:51 schreef JAM het volgende:
Schiet me dóó-hóóóód !
Het zou mij een lief ding waard zijn als jij van die fixatie op mijn psychische gesteldheid af zou kunnen stappen. Het wordt niet gewaardeerd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Jesu Christu Lien. Als je nog niet in therapie bent, doe dat dan snel.
Laat ik het hapklaar maken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Als dat eens waar zou zijn, Lien.
Dan zou dat betekenen dat mensen zoals jij mensenkennis hebben. Onder andere.
Jammer dat je dat niet hebt. Althans: het inzicht ontbreekt.
Ik ben niet full of myself.
Ik maakte een ludieke opmerking.
En al was het serieus: Hoe arrogant is iemand als hij plezier heeft aan waanzinnige kindergeluiden die hij uitkraamt???
Het interesseert me geen fuck.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Laat ik het hapklaar maken.
->1 Ik heb een diepgaande hekel aangaande mijzelf
2 Ik ben niet vol van mezelf (volgt uit 1)
->3 Ik word ervan beticht vol van mezelf te zijn door jou
4 Je hebt geen inzicht in wie ik ben (volgt uit 2 en 3)
Nee. Jouw psychische gesteldheid wordt door mij ook niet gewaardeerd. Zolang jij opeens uit het niets lullig begint te doen, omdat je je zonder enige reden aangevallen voelt, vind ik het toch essentieel daar iets over te zeggen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zou mij een lief ding waard zijn als jij van die fixatie op mijn psychische gesteldheid af zou kunnen stappen. Het wordt niet gewaardeerd.
2 volgt niet uit 1; wie een diepgaande hekel aan zichzelf heeft is misschien nog wel het meest vol van zichzelf.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Laat ik het hapklaar maken.
->1 Ik heb een diepgaande hekel aangaande mijzelf
2 Ik ben niet vol van mezelf (volgt uit 1)
->3 Ik word ervan beticht vol van mezelf te zijn door jou
4 Je hebt geen inzicht in wie ik ben (volgt uit 2 en 3)
O ja. Laten we vooral maar even vergeten dat jij bij ettelijke herhaling je oordeel over mijn geestelijke ongesteldheid meent te moeten spuien.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:56 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nee. Jouw psychische gesteldheid wordt door mij ook niet gewaardeerd. Zolang jij opeens uit het niets lullig begint te doen, omdat je je zonder enige reden aangevallen voelt, vind ik het toch essentieel daar iets over te zeggen.
Misschien kan ik er in de toekomst omheen lullen (dwz verbloemen).
Insgelijks.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:57 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Hou je bek dan ook gewoon?
Het is geen logica Claudia. Het is een schema om duidelijk te maken wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
2 volgt niet uit 1; wie een diepgaande hekel aan zichzelf heeft is misschien nog wel het meest vol van zichzelf.
Ja dat is mooi, maar ik zeg niet dat het me niet interesseert Lien. Mij interesseert het als ik van dingen wordt beticht.quote:
Doe ik niet. Ik geef expliciet aan dat ik er gewoon last van heb.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja. Laten we vooral maar even vergeten dat jij bij ettelijke herhaling je oordeel over mijn geestelijke ongesteldheid meent te moeten spuien.
Speel vooral de vermoorde onschuld, als je je daar goed bij voelt.
Zelfhaat blijkt bij uitstek voedingsbodem voor autobiografische romans, en dat is geen toeval.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Daarnaast heb jij duidelijk geen kaas gegeten van diepgaande hekel als je dat laatste beweert.
Zelfhaat? Daar had ik het niet over.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelfhaat blijkt bij uitstek voedingsbodem voor autobiografische romans, en dat is geen toeval.
Hoe zou je 'een diepgaande hekel aangaande mezelf' dan willen noemen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:05 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Zelfhaat? Daar had ik het niet over.
Zelfhaat is mijns inziens een lege 'state of mind'. Je kan je 'wezen' niet haten, lijkt me. Waar ik op doelde is een tegengestelde van tevredenheid. Moeilijk uit te leggen. 'Bringing yourself down' is iets anders dan het fenomeen zelfhaat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:05 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zelfhaat? Daar had ik het niet over.
Chaotische gedachtestroom, Pope. Je moest hier maar een kort verhaal over schrijven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:06 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zelfhaat is mijns inziens een lege 'state of mind'. Je kan je 'wezen' niet haten, lijkt me. Waar ik op doelde is een tegengestelde van tevredenheid. Moeilijk uit te leggen. 'Bringing yourself down' is iets anders dan het fenomeen zelfhaat.
Ik ga dit verder niet meer op het forum bespreken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:03 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja dat is mooi, maar ik zeg niet dat het me niet interesseert Lien. Mij interesseert het als ik van dingen wordt beticht.
[..]
Doe ik niet. Ik geef expliciet aan dat ik er gewoon last van heb.
Nogmaals, jij begon hier volgens mij uit het niets met bagger te smijten. Wil je aanwijzen waar ik in dit topic irritant begon te doen? Dusdanig irritant dat het geoorloofd is mij 'vol van mezelf' te noemen? Omdat ik lach om het geluid 'JONDJEDJAAAAAAAIIEEEEEEEEEEEEE'?quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga dit verder niet meer op het forum bespreken.
Als je ergens last van hebt waar het mij betreft, mag je me dat uitleggen en dan zal ik me dat ter harte nemen.
Maar verwacht niet dat ik je serieus neem als je je zo fucking irritant gedraagt.
Nee, niet daarom. Ik heb volgens mij wel aardig aangegeven wat mij irriteert. En als je daar serieus op in wilt gaan, prima. Maar niet en plein publique.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:09 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nogmaals, jij begon hier volgens mij uit het niets met bagger te smijten. Wil je aanwijzen waar ik in dit topic irritant begon te doen? Dusdanig irritant dat het geoorloofd is mij 'vol van mezelf' te noemen? Omdat ik lach om het geluid 'JONDJEDJAAAAAAAIIEEEEEEEEEEEEE'?...
Voortslepend inzicht, hè.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dan had je zelf misschien ook beter in eerste instantie een PM kunnen sturen.
Doe mij er vijftig, LXIV.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:02 schreef LXIV het volgende:
Vandaag Gauloises in de aanbieding. $4,40 per slof!
Dacht je toen aan mij?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wang was zo overmand door verdriet toen hij hoorde dat zijn vrouw was doodgeslagen door haar eigen leerlingen dat hij zich thuis op de grond wierp en de bamboemat kapot beet. Daarna kocht hij een camera.![]()
En bamboemat kapotbijten van verdriet en daarna een camera kopen om het leven nog zin te geven. Fantastisch, vind je niet?quote:
Therapie? Er was niks constructiefs aan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:32 schreef Frollo het volgende:
Ah, de groepstherapie is weer voorbij?
Nou ja, ik heb geen bamboemat en mijn vriendinnetje is gelukkig geen lerares. Dat laatste zeg ik niet alleen omdat ze dan het risico niet loopt door haar leerlingen doodgeslagen te worden, maar ook omdat ik denk dat ze er zó slecht in zou zijn, lesgeven, welk vak dan ook, ('t is een vrij ongeduldig meisje en daarmee kom je niet ver in het onderwijs) dat ze er zelf ook heel verdrietig van zou worden, maar 't is inderdaad prachtig, Claudia.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En bamboemat kapotbijten van verdriet en daarna een camera kopen om het leven nog zin te geven. Fantastisch, vind je niet?
Jij zou hetzelfde doen als je vriendinnetje doodgeslagen werd door haar leerlingen, dat weet ik zeker. Cocaïne en gymnasiummeisjes zou je niet eens zien staan!
Klopt het dat een zwaan de rest van z'n leven alleen blijft als hij z'n wederhelft verliest?quote:
Het ging over het Chinese filmfestival Yunfest dat is afgeblazen omdat er een documentaire vertoond zou worden waarin kritiek geuit wordt op de 'Culturele Revolutie'.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:42 schreef JAM het volgende:
Maar stond dat in de krant?
Ik zie wel altijd een oude zwaan in zijn eentje door de grachten rond de wallen peddelen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt het dat een zwaan de rest van z'n leven alleen blijft als hij z'n wederhelft verliest?
Ik vond de zin ook erg JAMiaans klinken, en zou ook zeker hetzelfde hebben gedacht wanneer ik deze krant gelezen zou hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb geen bamboemat en mijn vriendinnetje is gelukkig geen lerares. Dat laatste zeg ik niet alleen omdat ze dan het risico niet loopt door haar leerlingen doodgeslagen te worden, maar ook omdat ik denk dat ze er zó slecht in zou zijn, lesgeven, welk vak dan ook, ('t is een vrij ongeduldig meisje en daarmee kom je niet ver in het onderwijs) dat ze er zelf ook heel verdrietig van zou worden, maar 't is inderdaad prachtig, Claudia..
Die mythe heb ik ook wel eens gehoord. Vanuit evolutionair standpunt lijkt het me niet logisch.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt het dat een zwaan de rest van z'n leven alleen blijft als hij z'n wederhelft verliest?
De vriendin van m'n vader kwam er eergister mee, maar die stuurt me ook slideshows van National Geographic.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mythe heb ik ook wel eens gehoord. Vanuit evolutionair standpunt lijkt het me niet logisch.
Wat ik mooi vind zijn verhalen over dieren die mensen redden. En dan niet omdat ze daarvoor getrained zijn, maar gewoon uit de universele goedheid van hun hart. Net als Lassie of Flipper.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De vriendin van m'n vader kwam er eergister mee, maar die stuurt me ook slideshows van National Geographic.![]()
Projectie. Antropomorfisme.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:00 schreef LXIV het volgende:
Met zo'n blik van: waarom dan?
Ongetwijfeld. Mijn vader is net zo'n rokkenjager als jij en houdt er dezelfde flirttechnieken op na.quote:Houdt de vriendin van je vader ook van dit soort verhalen?
Er zijn volgens mij wel meer dieren die een verbintenis aangaan voor het leven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die mythe heb ik ook wel eens gehoord. Vanuit evolutionair standpunt lijkt het me niet logisch.
Ik voel me op een vreemde manier vereerd, Z.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:02 schreef Z het volgende:
Als er in Kafka On The Shore iets over masturberen wordt geschreven moet ik ook aan jou denken JAM.
Voor het leven ja. Maar daarna?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij wel meer dieren die een verbintenis aangaan voor het leven.
Hij overweegt ook nog een keer te masturberen maar doet het dan niet. Bij dat soort gedachtes moet ik aan jou denken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik voel me op een vreemde manier vereerd, Z..
Zoveel wordt er toch niet geschreven over masturbatie in dat boek, Z? Ik herinner me de scene dat dat meisje dat protagonist in de bus ontmoet even een slinger aan z'n stok geeft, maar daar bleef 't toch ook wel bij?
Antropomorfisme mág weer, las ik vorige week in De aap en de sushimeester: over cultuur bij dieren van Frans de Waal.quote:
Ja, dat overkomt me ook weleens. Ik doe het dan meestal wel, trouwens.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:10 schreef Z het volgende:
[..]
Hij overweegt ook nog een keer te masturberen maar doet het dan niet. Bij dat soort gedachtes moet ik aan jou denken.
Bij dat soort gedachtes moet ik juist niet aan JAM denken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:10 schreef Z het volgende:
[..]
Hij overweegt ook nog een keer te masturberen maar doet het dan niet. Bij dat soort gedachtes moet ik aan jou denken.
Ik wacht vol spanning af.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:09 schreef sigme het volgende:
LXIV, ben ik eindelijk weer eens in de buurt van een pc, terwijl ik even tijd heb, ben ik op een netwerk dat de fok-PM-functie heeft geblokkeerd.
Je houdt het wegwerken van de achterstallige correspondentie van me tegoed!
Druk druk druk, en ik heb in geen jaren vanuit Nederland zo lang zo weinig geinternet, haha.
Weten jullie wel dat ik ooit een héél intelligent opstel (opstel, fuck 'essays') heb geschreven over taalvermogen bij apen? Dat ik dat dus in mijn héle intelligente opstel helemaal KAPOT, KAPOT, KAPOT, KAPOT heb gemaakt? Ik vind het maar niets, die mythologisering van de gedragingen van allerlei dieren. Ik denk altijd: 'Voor dieren moet je lief zijn, of je moet ze opeten.' Een beetje net zoals meisjes.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:13 schreef LXIV het volgende:
Overigens ben ik een groot voorstander van de mythologisering van de gedragingen van allerlei dieren, laat ik dat voorop stellen. Met die koude, sociaaldarwinistische gedragstheorieen schietne we ook niet veel op.
Het is helemaal niet relevant of de dieren bepaalde eigenschappen bezitten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Weten jullie wel dat ik ooit een héél intelligent opstel (opstel, fuck 'essays') heb geschreven over taalvermogen bij apen? Dat ik dat dus in mijn héle intelligente opstel helemaal KAPOT, KAPOT, KAPOT, KAPOT heb gemaakt? Ik vind het maar niets, die mythologisering van de gedragingen van allerlei dieren. Ik denk altijd: 'Voor dieren moet je lief zijn, of je moet ze opeten.' Een beetje net zoals meisjes.
Potverdrie. Het fotoboek is hier óók geblokkeerd, en dat terwijl ik een mailtje heb dat er een nieuwe reactie in het mijne staat.quote:
Ik vind het toch wel interessant wat bepaald gedrag bij dieren veroorzaakt. De neiging bestaat om dat al te menselijk te interpreteren. Het is bereboeiend om het juist vanuit het dier proberen te bezien.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant of de dieren bepaalde eigenschappen bezitten.
Het interessante is het toekennen van bepaalde eigenschappen aan dieren door mensen. Verder kun je lief zijn voor dieren of ze opeten, lekker belangrijk.
Net als Reve met zijn Katholieke dieren.
Heb je ook een foto van meerkoetpoten? De poten zijn veruit het vertederenst.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:24 schreef JAM het volgende:
Ik roep trouwens even de meerkoet uit tot mijn favoriete dier:
[afbeelding].
Meerkoet! Koet van het meer! Meerkoetje,,
,
.
God, die poten zijn wel zo lelijk Lien! Van die primitieve jatten onder zo'n lief, sullig, stout, onbenullig, schattig, snoezelvogeltje! Ik vind dat een heel sterk argument tegen intelligent design. Iemand die zoiets bedacht heeft, dat lieve meerkoetje van zulke reptielentengels te voorzien - nee, nee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van meerkoetpoten? De poten zijn veruit het vertederenst.![]()
JAM, ik vind ze PRACHTIG! Echt, het is een genot om een meerkoet de straat te zien oversteken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:33 schreef JAM het volgende:
[..]
God, die poten zijn wel zo lelijk Lien! Van die primitieve jatten onder zo'n lief, sullig, stout, onbenullig, schattig, snoezelvogeltje! Ik vind dat een heel sterk argument tegen intelligent design. Iemand die zoiets bedacht heeft, dat lieve meerkoetje van zulke reptielentengels te voorzien - nee, nee.
quote:
Vroeger was ik leuk. Toen schreef ik over drank en dronkenschap, over mijn ongelukkige huwelijk, over seks en het gebrek daaraan. Goddank, al die verschikkingen hebben nu plaatsgemaakt voor iets prettigs. Het bierglas ruimde het veld voor de verrekijker, de kastelein werd vervangen door de ornitholoog, het nachtbraken maakte plaats voor het vroeg uit de veren en de kater werd verslagen door de Wintertaling en de Appelvink.
Ah, Hans Dorrestijn. Dan mogen we aannemen dat dat 'vroeger was ik leuk' druipt van de ironie.quote:
Dorrestijns vogelgids van A tot Zquote:Aalscholver
Eind jaren zestig, toen ik nog een jongeman was, klonken er alarmerende berichten. De Aalscholver was bezig uit te sterven! En inderdaad, je zag er plotseling bijna nooit meer één. Evenmin als men trouwens nog Buizerds zag of Sperwers. Die waren compleet uit de lucht gevaagd. Voor het verdwijnen van onze roofvogels was maar één verklaring: het insectenbestrijdingsmiddel ddt. Kleine diertjes stierven eraan en daardoor de grotere en ten slotte ook roofvogels aan het eind van de voedselketen. Als je door de velden liep of je zocht de waterkant, dan rook je het giftige spul overal. Ik herinner me de bitterwrange lucht ervan merkwaardig genoeg niet eens als onprettig. God zij gedankt en geprezen werd ddt verboden en inmiddels zie je weer overal roofvogels. En de Aalscholver is terug. Je vindt hem nu niet, zoals vroeger, alleen in de natuur, maar ook in de stad. Zelfs op plekken waar het krioelt van de watertoeristen kun je hem zien zitten
zonnen, met zijn vleugels wijd uitgespreid. Dat doet hij om te drogen na zijn duik naar de paling. Er zijn inmiddels zo veel Aalscholvers dat de beroepsvissers klagen. Dat mag helemaal niet van Natuurbeheer, klagen over te veel vogels, maar aan de massaliteit van de Aalscholver zit mijns inziens een bedenkelijke kant. Het is al heel lang duidelijk dat de bonte (zwarte, witte en zwart-witte) beesten het in deze moderne tijd beter redden dan gekleurde. Zwarte en witte diersoorten
gaat het altijd voor de wind. Merels, kraaien, meeuwen. Vogels met kleur gaan het hardst achteruit. Als het zo doorgaat zitten we straks opgescheept met alleen maar wit en zwart. Heel erg hard juichen om de terugkeer van de Aalscholver durf ik dus niet. Heeft zijn opkomst werkelijk te maken met het afschaffen van de ddt of zijn er andere redenen? Komt het door de verbeterde conditie van het oppervlaktewater? Maar dan is het vreemd dat de paling het minder goed schijnt te
doen. Hier moet een echte wetenschapper aan te pas komen; zelf kom ik er niet uit. Hoe het ook zij, dat de Aalscholver terug is geeft een mens toch weer een beetje moed. De Aalscholver staat model voor de goede afloop.
Appelvink (1)
Jarenland stond de Appelvink op mijn verlanglijstje. In mijn Herwijnse tijd fietste ik in de Tielerwaard tussen de boomgaarden door, tenminste door wat er van was overgebleven. Alle hoogstammen waren gekapt. Er waren iele laagstammetjes voor in de plaats gekomen waarvan de producten al even smakeloos waren als de bezitters die niet om smaak of schoonheid maalden en die alleen maar uit waren op nog meer Mercedessen voor de deur van hun boerderij. Enfin, door die hopeloze troep van boomlijken met half vergane wortels en geknakte kronen fietste ik omstreeks 1980, voorzien van een kleine waardeloze verrekijker, maar met een hevig verlangen om de Appelvink te zien, die vink met die stoere blauwzwarte snavel waarmee hij de hardste kersenpitten kan kraken. Vergeefs. Ik ben voor de Appelvink naar Polen gereisd, ik ben naar Frankrijk gegaan, ik liep met vogelreisverenigingen in clubverband door Polen, Bulgarije en Hongarije en iedereen zag daar de Appelvink, maar ik niet. Ja, ik zag wel eens een glimp, een klein gedeelte van een Apelvink verscholen tussen takjes en blaadjes zodat ik nooit de zekerheid had dat het ook echt een Appelvink was. Eén keer zelfs zag ik hem heel hoog in een beuk op zijn nest. Alleen zijn kopje stak boven de rand uit en toen had ik hem dus toch nog steeds niet in zijn geheel gezien. Een tiende Appelvink. Het hele Europese continent heb ik afgespeurd, maar pas in 2006 werd mijn wens vervuld. Toen ik met onze fotograaf Wim en zijn vrouw in de bossen van Renkum wandelde, drie kilometer van mijn huis, zat hij in de top van een kale lariks. In de volle zon. Begin maart, het had gesneeuwd, maar het dooide. Het vogelkijken werd bemoeilijkt door de plakken sneeuw die uit de bomen vielen. Die ochtend hadden we al het geluk gesmaakt van de Keep en daarbovenop de Appelvink. Zo duidelijk zichtbaar dat zelfs ik hem zag. En weliswaar met zijn ruggetje naar ons toe, maar af en toe bewoog hij zijn kopje heen en weer om zijn enorme snavel
In dreams begins responsibility.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Op de basisschool kreeg je ook altijd vragen als: 'Wat voor dier zou je willen zijn?' Daar heb ik nooit iets van begrepen. Waarom zou ik überhaupt een dier willen zijn?
Nou, ik ben er weer. En ik ga een roman schrijven. Dan moet ik wel een tweede computer hebben, één zonder internetbinding.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb trouwens inmiddels twee fantàstische ideeën voor een roman.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vogels. Wat een kutbeesten.
Op de basisschool kreeg je ook altijd vragen als: 'Wat voor dier zou je willen zijn?' Daar heb ik nooit iets van begrepen. Waarom zou ik überhaupt een dier willen zijn?
Jongen, ik heb te vroeg gebloeid. Ik was de puberteit amper te boven en toen waren al diverse ambities vervuld. Maar het vlammetje brandt nog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:42 schreef JAM het volgende:
Wat, Lien? Ga jij een roman schrijven? Dat kan je toch helemaal niet!.
Jij vooronderstelt dat ik niet schrijf. Dat is een foute aanname.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:29 schreef JAM het volgende:
Zou je dan niet eens iets gaan schrijven, Lienekien?
http://www.doeeenwens.nl/quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:27 schreef JAM het volgende:
Ik wil zo graag een keer neuken met twee hoogblonde Zweedse tweelingzusjes.
Verhalen liggen me niet.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:32 schreef JAM het volgende:
Lienekien, zou je dan niet eens meedoen aan de Brakke Hond verhalenwedstrijd?
Een begin, een eind en een middenstuk.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hoe ziet je roman er dan uit??
We hebben het wel over twee verschillende literaire verschijningsvormen, toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar is dat niet gewoon een verhaal dan Lienekien??
Ik heb geen idee Lienekien, ik heb er geen verstand van. Vandaar dat ik het je vraagquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We hebben het wel over twee verschillende literaire verschijningsvormen, toch?
De omvang. Een roman is een lang verhaal. Een roman heeft dus een andere spanningsboog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee Lienekien, ik heb er geen verstand van. Vandaar dat ik het je vraag
Je zei dat verhalen je niet liggen, en dat je een roman gaat schrijven. Wat is het verschil tussen deze 2??
Dat lijkt me een geweldig idee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:07 schreef Gellius het volgende:
Mogen we met je meelezen op internet? Dat is hartstikke hip nu, heb ik begrepen.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:19 schreef JAM het volgende:
Hoe ver ben je al met je roman, L.?
quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb trouwens inmiddels twee fantàstische ideeën voor een roman.
Nee, er wordt niet in geneukt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:21 schreef JAM het volgende:
Wordt er in..?
Volgens mij zijn die ideeën van jou dan helemaal niet zo 'fantastisch' gelijk je hier een ieder wil laten geloven doen.quote:
Terug van nooit weggeweest, G.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:22 schreef Gellius het volgende:
Komen er typografische baldadigheden in voor? Da's ook erg in.
Dus als ik had gezegd: ja er wordt in geneukt, dan was het fantastisch geweest.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die ideeën van jou dan helemaal niet zo 'fantastisch' gelijk je hier een ieder wil laten geloven doen.
Nee.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef JAM het volgende:
Gaat het over de eurlog, de eurlog, Lien?
Ja.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef JAM het volgende:
Gaan er mensen in dood? En dieren?
Nou, dan ben je al een heel end, Lien, dan moet er ook nog gezopen, gekotst, gejankt en gescholden worden.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als ik had gezegd: ja er wordt in geneukt, dan was het fantastisch geweest.
Hooguit zijdelings.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef JAM het volgende:
Gaat het over Den Haag?
Er zijn al genoeg Brusselmansen, ik ben juist blij dat Lien het anders aan gaat pakken.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, dan ben je al een heel end, Lien, dan moet er ook nog gezopen, gekotst, gejankt en gescholden worden.
Gaan ze dood van ouderdom? Of geweld? Of ziekte? Of een freak accident waarbij iemand een priester onderkotst?quote:
Brusselmans is dan ook iemand die helemaal niet over neuken, zuipen, kotsen, janken, schelden en zo nu en dan een middagrukje kan schrijven. Brusselmans is een een geile kânkâhreserruvulimbugâht en ook niet veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg Brusselmansen, ik ben juist blij dat Lien het anders aan gaat pakken.
Nee, ik kom net terug.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bent laat, knal je niet zowat uit elkaar nu?
Ik kan me wel wat interessanters voorstellen. Ik bedoel, over neuken, zuipen, kotsen, janken en schelden kan jij vast wel wat schrijven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, dan ben je al een heel end, Lien, dan moet er ook nog gezopen, gekotst, gejankt en gescholden worden.
En zo nu en dan een middagrukje,.
Ik moet vaak best wel giechelen om zijn schrijfsels. Soms komt er zelfs een schaterlachje aan te pas! Wat je verder van 'm mag vinden, dát heeft hij toch maar mooi bereikt!quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Brusselmans is dan ook iemand die helemaal niet over neuken, zuipen, kotsen, janken, schelden en zo nu en dan een middagrukje kan schrijven. Brusselmans is een een geile kânkâhreserruvulimbugâht en ook niet veel meer dan dat.
Ja, dat is natuurlijk enorm lullig, dat ik dat natuurlijk niet ga vertellen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:30 schreef JAM het volgende:
Wat voor een fantastisch idee voor een roman heb je, Lien?
Dat ándere idee dan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk enorm lullig, dat ik dat natuurlijk niet ga vertellen.
! - ik vergeet de kutjes en de jazz helemaal! - !quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me wel wat interessanters voorstellen. Ik bedoel, over neuken, zuipen, kotsen, janken en schelden kan jij vast wel wat schrijven.
Woekerprijzen inderdaad.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:02 schreef Gellius het volgende:
Tong is duur zeg!
En ik vond Brusselmans' stijl nog wel zoveel op die van jou lijken!quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Brusselmans is dan ook iemand die helemaal niet over neuken, zuipen, kotsen, janken, schelden en zo nu en dan een middagrukje kan schrijven. Brusselmans is een een geile kânkâhreserruvulimbugâht en ook niet veel meer dan dat.
Alleen wat citroensap en bieslook, Z.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:27 schreef Z het volgende:
Tong is wel één van de lekkerste visjes anders. Geen ingewikkelde sauzen er bij maken hè Gellius, dat is zonde van de tong.
Ja JAM, tuurlijk JAM.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:42 schreef JAM het volgende:
Nou ja, ik dacht er natuurlijk wel aan, maar ik vermelde het niet expcliciet.
Je weet wel dat èlke grote schrijver over neuken, zuipen, kotsen, janken, schelden, kutjes, jazz en zo nu en dan een middagrukje heeft geschreven hè, Lienekien. Ik noem een Kafka, ik noem een Dostojevski, een Roth, een Mishima; vuilpoezen dat het waren hoor! Vuilpoezen! Jongens, jongens, jongens, wat een smeerpijpen..
Jij ziet soms dingen, Gellius. Knap vind ik dat.quote:Op dinsdag 17 april 2007 17:51 schreef Gellius het volgende:
De idee van het middagrukje heeft wortel geschoten, zie ik.
Oh, ik dacht dat je dacht dat ik net terug was van een middagrukje. De middag was wel ruk, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:07 schreef Gellius het volgende:
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar het is inderdaad erg knap van mij.
Hihi, ik zat nog te broeden over iets aangaande dat 'eigenlijk'.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:11 schreef Gellius het volgende:
Nou ja, eigenlijk, eigenlijk. Ik had het gewoon over JAM.
Kome wat kome? Kan ik dat wel aan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Gellius het volgende:
Nooit broeden, liene, altijd gelijk plempen!
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, ik verkeer in een noodsituatie.
Hoeveel saffraan moet ik in godsnaam gebruiken bij 300 gram rijst? En gaat de rijst dan geel worden?
http://basisrecepten.skynetblogs.be/archive-month/2004-06quote:Basisrecept
Ingrediënten :
300 gr risottorijst (fino of superfino, type Arborio of Caranaroli. Gebruik zeker geen rijst met lange korrel, type Parboiled of Basmati) - 1 liter bouuillon - 50 gr boter - 1 kleine ui - 1 dl droge witte wijn (of rode wijn) - eventueel een zakje saffraanpoeder of enkele saffraandraadjes - 30 gr geraspte parmezaan - zout
Eén envelopje. En ik denk het wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, ik verkeer in een noodsituatie.
Hoeveel saffraan moet ik in godsnaam gebruiken bij 300 gram rijst? En gaat de rijst dan geel worden?
Fantastisch!quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eén envelopje. En ik denk het wel.![]()
Oh, wat lief zijn jullie!quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:59 schreef Tha_Erik het volgende:
http://basisrecepten.skynetblogs.be/archive-month/2004-06
Soms slaat 't toe, Lien, dan realiseer je je opeens: 'I'm fucked. Can't get out.' Heb jij dat nooit?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Lienekien het volgende:
Wat nu weer?
Ik kan wel 'ja' zeggen, maar ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:56 schreef JAM het volgende:
[..]
Soms slaat 't toe, Lien, dan realiseer je je opeens: 'I'm fucked. Can't get out.' Heb jij dat nooit?
Zeg maar 'ja', Lien, toe, toe, zeg maar 'ja'.quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan wel 'ja' zeggen, maar ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt.
Had 'ie wat aan zijn beentjes?quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:30 schreef sigme het volgende:
Hoe vreselijk is dit alles. Toen ik Ween voor het eerst zag kon Pots nog niet lopen.
Dat moet wel bij een gevoel blijven hoor.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:31 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik ben vanavond content. Ik heb het gevoel een verdrietig meisje onverdrietig gemaakt te hebben.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:10 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ja hoi, hier!
Speciaal omdat ik vandaag lief ben, een link naar het vorige topic erbij: TTK LPT 216/a. .
Ergens tussen dit lieve begin en tevreden einde lag een opmerking die 'm een 48uurs ban opleverde.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:31 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik ben vanavond content. Ik heb het gevoel een verdrietig meisje onverdrietig gemaakt te hebben.
En die is nog terug te vinden?quote:Op woensdag 18 april 2007 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ergens tussen dit lieve begin en tevreden einde lag een opmerking die 'm een 48uurs ban opleverde.
Ik denk dat men vindt dat ergens een grens moet liggen.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:43 schreef Z het volgende:
Ik vind doodverwensingen een beetje rare reden om geband te worden overigens.
[POL 1203] Reichsparteitagsgeländequote:
Z'n fotoboek werkt vast nog wel.., dus mocht je hem missen..quote:Op woensdag 18 april 2007 10:47 schreef Gellius het volgende:
Welnee, pope is een verstandige jongen. Helemaal nergens voor nodig.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:47 schreef Gellius het volgende:
Welnee, pope is een verstandige jongen. Helemaal nergens voor nodig.
Dat is waar.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:58 schreef Z het volgende:
Pope moet wel stoppen met die witregels in z'n reacties. Dat vind ik hetzelfde als je stem verheffen namelijk.
Wat mij betreft mogen de gedragsregels een stuk strenger.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:50 schreef Z het volgende:
Dat snap ik maar die grens is raar. Je mag bijv. wel een avatar met een plaatje van Hitler hebben, maar niet een keer 'sterf' zeggen. Maar goed, als ik me ergens niet druk over ga maken is het wel het HR.
arme Pope...quote:Op woensdag 18 april 2007 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen de gedragsregels een stuk strenger.
Ik heb 't bekeken.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Z'n fotoboek werkt vast nog wel.., dus mocht je hem missen..
Ik denk zelf dat het zoiets is als niet willen kijken naar een ongeluk maar het dan toch doen.quote:
Zoalng ze maar consequent zijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen de gedragsregels een stuk strenger.
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Pope is een schatje en een lekker ding.
Nou, welkom dan.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:03 schreef Arachide het volgende:
Dit is mijn eerste post in deze reeks, waarmee ik toch zeker een paar duizend users achter mij laat die het niet hebben gedaan.
Moest je dat van hem zeggen?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Pope is een schatje en een lekker ding.
Waar zou ze zijn gebleven??quote:
wyccie wou altijd zo anoniem mogelijk zijn.. Zoals Lienekien zeg maar...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:27 schreef Isabeau het volgende:
Moet je nagaan hoe veel ze hier was...en dan * floep* weg. Kende iemand wyccie 'in het echt'?
Dat haar relatie vorig jaar uitging wist ik, maar niet dat het met treinhomo was!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef Z het volgende:
En ze had toch een relatie met treinhomo? Dat was weer uit overigens, wellicht heeft dat er iets mee te maken.
Oja. Verhip. Die zien we ook al minder dan voorheen.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:32 schreef Z het volgende:
En ze had toch een relatie met treinhomo? Dat was weer uit overigens, wellicht heeft dat er iets mee te maken.
quote:Op woensdag 18 april 2007 13:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
wyccie wou altijd zo anoniem mogelijk zijn.. Zoals Lienekien zeg maar...
[...]
Ahum. Misschien dat je wat beter moet opletten. Ahum.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat haar relatie vorig jaar uitging wist ik, maar niet dat het met treinhomo was!
Leuk zo'n lijstje. Tot nr 32 ken ik ze allen, daarna ook nog veel.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:53 schreef Isabeau het volgende:
Voor wie het leuk vindt om te weten:
Hij klopt niet voor de volle 100% maar het is een aardige benaderingTop 50 posters in de TTK LPT reeks
Ik lees hier niet alles hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 13:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ahum. Misschien dat je wat beter moet opletten. Ahum.
Nee, dat blijkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik lees hier niet alles hoor
Sinds wanneer trek je je daar iets van aan?!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:56 schreef JAM het volgende:
Ik heb zo'n zin om te schelden met de vreselijkste ziektes, maar dat mag niet van Lien..
Grote Kruisstraat 16a.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:58 schreef Gellius het volgende:
Kom op zeg, je laat je toch niet weerhouden door zo'n anonymusje uit Stad?
Nou, al een hele tijd Lien. Heeft iemand de kankerstatistieken bij zich?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sinds wanneer trek je je daar iets van aan?!
Het was vorige week 18 jaar geleden.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, al een hele tijd Lien. Heeft iemand de kankerstatistieken bij zich?
Ik zal isa eens vragenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, al een hele tijd Lien. Heeft iemand de kankerstatistieken bij zich?
Ik heb in een straat gewoond die niets van dat al in de straatnaam had. Wat dacht je daar van.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:01 schreef JAM het volgende:
Weten jullie wel dat ik m'n hele leven nog nooit in een straat heb gewoond? Nee, op een horst, op een laan, op een andere laan, op een plein en op een gracht.
Nou, ik heb nog in een straat gewoon die niet eens een straatnam had! Wat dacht je daarvan!quote:Op woensdag 18 april 2007 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb in een straat gewoond die niets van dat al in de straatnaam had. Wat dacht je daar van.
Ik zie een overbodige spatie. Ik denk: ik zeg het even.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:07 schreef Z het volgende:
Ik heb hier wel eens een sollicitatie brief voorbij zien komen van iemand die op 'Hamster 17' woonde. Je zou zo iemand bijna niet serieus nemen.
DE ENG ELSE ZIEKTE! DE ENG ELSE ZIEKTE!quote:Op woensdag 18 april 2007 14:07 schreef Z het volgende:
Ik heb hier wel eens een sollicitatie brief voorbij zien komen van iemand die op 'Hamster 17' woonde. Je zou zo iemand bijna niet serieus nemen.
quote:Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef JAM het volgende:
[..]
DE ENG ELSE ZIEKTE! DE ENG ELSE ZIEKTE!
Doorposten na een slotjequote:Op woensdag 18 april 2007 14:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb alleen nog maar in straten gewoond...en 2 van die straten zijn naar mensen vernoemd waar ik geen idee van heb wie dat waren of wat voor belangrijks ze gedaan hadden dat er een straat naar ze is vernoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |