Grote onzin natuurlijk, als ondernemer mag je ze bepalen wie je weigert of niet. En je kan ze ook verbieden te roken in het niet rokers gedeelte. Heeft iemand die mensen duidelijk gemaakt dat het een niet rokers deel wasquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat boeit ze gewoon niet. Jammer mevrouw maar alle andere tafeltjes waren al bezet en we kunnen klanten nu eenmaal niet weigeren omdat ze roken. Maar u mag gerust een raam openzetten hoor, als u last heeft van de rook!
Dat was al duidelijk, er stonden in dat deel nergens asbakken op tafel.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Grote onzin natuurlijk, als ondernemer mag je ze bepalen wie je weigert of niet. En je kan ze ook verbieden te roken in het niet rokers gedeelte. Heeft iemand die mensen duidelijk gemaakt dat het een niet rokers deel was
Zaten er geen andere niet rokers in het deel. Als je met zijn allen was op gestapt hadden ze wel anders gepieptquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk, er stonden in dat deel nergens asbakken op tafel.
Restaurants denken alleen aan hun omzet. Als ze zeggen dat die mensen daar niet mogen roken, stappen ze op.
Daarbij heeft klagen geen zin, omdat ze al vantevoren hebben aangegeven dat ze 'niets kunnen garanderen'.
Jawel, maar je hebt niets te klagen als ze al vooraf zeggen dat ze niets kunnen garanderen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zaten er geen andere niet rokers in het deel. Als je met zijn allen was op gestapt hadden ze wel anders gepiept
Als men niet luistert naar de wet is het misschien eens beter om af te vragen waarom niet, in plaats van te forceren.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:20 schreef DionysuZ het volgende:
Afspraken maken met de horeca voor een rokersgedeelte? Afspraken maken met de horeca? Lol, dat werkt niet zonder afdwingende maatregelen. De horeca heeft ook massaal afspraken met de overheid aan hun laars gelapt over een simpel iets als een gevelaanduiding (sticker) of er wel of niet gerookt mag worden in de gelegenheid. En dit was slechts een onbeduidend deel van een stappenplan om binnen afzienbare tijd een rookvrije gedeelte te hebben in het merendeel van de kroegen en restaurants.
De horeca lapt dergelijke afspraken aan hun laars, dan maar een verbod.
En dús roep je maar om een verbod. Ik zie het verband niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk, er stonden in dat deel nergens asbakken op tafel.
Restaurants denken alleen aan hun omzet. Als ze zeggen dat die mensen daar niet mogen roken, stappen ze op.
Daarbij heeft klagen geen zin, omdat ze al vantevoren hebben aangegeven dat ze 'niets kunnen garanderen'.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:18 schreef Farenji het volgende:
Zulke mensen zou het stemrecht ontnomen moeten worden.
Fijn dat jij denkt te kunnen vertellen, als rabiate niet-roker zelfs, waarom mensen roken. Dat is een behoorlijk nare houding omdat ik niet eens kan zeggen "spreek voor jezelf". Maar laat ik je zeggen, ik rook niet omdat "iedereen rookt". Ik rook omdat ik het lekker vind om te roken, geen andere reden. Het zou me niks verbazen als je dat niet wil geloven, nou so be it, ik kan er niet wakker om liggen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
En rokers gaan graag op in de anonieme massa. "Maar iedereen rookt hier, dus ik ook."
allemaal realiseerbaar zonder verbodquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
Werknemers hebben recht op een rookvrije werkplek, en ik heb het recht om niet lastig gevallen te worden en vergiftigd te worden door de hobby van een ander.
En 100x makkelijker en goedkoper realiseerbaar mét verbod.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
allemaal realiseerbaar zonder verbod
Godskolere ga dan niet in de horeca werken. Als je allergisch bent voor wol moet je ook geen schapenhoeder worden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:27 schreef DennisMoore het volgende:
Wat mij betreft roken ze zichzelf helemaal de kanker als ze dat willen... máár:
Werknemers hebben recht op een rookvrije werkplek, en ik heb het recht om niet lastig gevallen te worden en vergiftigd te worden door de hobby van een ander.
Het is bij wet vastgelegd dat alle werknemers recht hebben op een rookvrije werkplekquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Godskolere ga dan niet in de horeca werken. Als je allergisch bent voor wol moet je ook geen schapenhoeder worden.
Jij snapt dus het hele principe erachter niet zo goed.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:50 schreef Farenji het volgende:
Godskolere ga dan niet in de horeca werken. Als je allergisch bent voor wol moet je ook geen schapenhoeder worden.
Gelukkig hebben we in Nederland actief meedenkende ondernemers. Waar een wil is, is een weg.quote:Horeca zint op list om roken toe te staan
AMSTERDAM (GPD) – Club 8 zoekt naar een truc om de aanstaande 'Rookwet' te omzeilen. Het poolcafé annex club aan de Admiraal de Ruijterweg richt de Amsterdamse Tabaks Connaisseursvereniging op.
,,De wet omtrent het roken in horeca is nog niet gemaakt, dus we weten nog niet waar ze ons op kunnen gaan pakken", zegt eigenaar Etienne Verheem, die er trots op is dat in zijn poolcafé geblowd kan worden. ,,Maar als we nu niet anticiperen op wat er gaat gebeuren, dan verliezen we het helemaal."
Verheem hoopt dat een vereniging of privéclub niet aan de strengere rookregels hoeft te voldoen. Hij verwijst naar de Verenigde Staten, waar sinds het verbod op roken in horecazaken huiskamercafés zijn ontstaan. Want in een huis mag je nog steeds doen en laten wat je wil.
Hij denkt aan een pasjessysteem. ,,De meeste mensen die komen poolen, zijn toch al lid." Voor de club ligt het anders. Daar verwacht Verheem wel een overgangsfase. De eerste maanden rustig, daarna denkt hij dat iedereen wel een pasje heeft of koopt om het gebouw van het genootschap binnen te komen.
Het bestuur voor de vereniging wordt op dit moment bij elkaar gezocht. Ook is Verheem bezig met sigarenbedrijf Hajenius. ,,We willen de vereniging wel echt inhoud geven."
Uiterlijk 2011 moeten alle horecagelegenheden rookvrij zijn. Minister Ab Klink van Volksgezondheid wil zo snel mogelijk een algeheel verbod, Koninklijke Horeca Nederland hoopt op gefaseerde afbouw, te beginnen met eetgelegenheden.
bron: De Stentor
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article1369026.ece
JIJ bent degene die het niet wil begrijpen. Je bent niet verplicht om in de horeca te gaan werken; net als dat het niet verplicht is om bij een schildersbedrijf te werken of om schapenhoeder te worden. Ik vind dit net zo iets als werken als rioolontstopper en dan eisen dat je een stankvrije werkplek krijgt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jij snapt dus het hele principe erachter niet zo goed..
"Ja Godskolere, als jij daglicht wil op je werkplek, dan word je maar schapenhoeder!"
"Ja Godskolere, als jij met oplosmiddelvrije verf wil werken, dan begin je maar je eigen schildersbedrijf!"
"Ja Godskolere, als jij op een rookvrij kantoor wil werken, dan rot je maar op!"
Etc etc etc..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |