Het dieptepunt tot nu toe idd.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef M0NTANA het volgende:
maar San Marco trachtte de AC Milan-middenvelder te provoceren met zijn denigrerende wissel tegen Roemenië.
Heb geen tijd om ieder punt afzonderlijk te ontkrachten, maar als ik jou er gelukkig mee maak, ga ik er vanavond eens voor zitten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Meestal reageer je in een discussie op een forum inhoudelijk op elkaars argumenten, Montana, ipv alleen maar hetzelfde zeggen met een paar andere woorden maar waardoor het wel elke keer op hetzelfde neer komt. Dat is een beetje jammer en triest.
Jij zegt al 16 topics niet nieuws, het was, is en zal altijd kut zijn. Je probeert het geen greintje van een andere kant in te zien.
Noem eens een nieuwe bondscoach en denk eens serieus na welke 11 hij zou opstellen en hoeveel dat nou echt zou verschillen van Van Basten?
Seedorf zal dat ook niet leuk gevonden. Geen enkele speler zou dat leuk gevonden hebben. Kuijt was ook niet blij dat hij niet speelde. Maar wat moet je dan doen? Van Basten geeft de voorkeur aan Sneijder en van der Vaart. Jammer dan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef M0NTANA het volgende:
Clarence Seedorf heeft hij onder druk weer opgeroepen, maar San Marco trachtte de AC Milan-middenvelder te provoceren met zijn denigrerende wissel tegen Roemenië.
Hoe kom je daar nou bij? Hij gaat twee keer naar Madrid om met Van Nistelrooy te praten! Wat meer kan je doen? De kont van Ruud in het openbaar kussen?quote:Marco van Basten heeft Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooij en Clarence Seedorf er gewoon liever niet bij, volgzame AZ'ers of Jong Ajax-spelers selecteert hij véél liever.
Ik kijk er nu al naar uitquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb geen tijd om ieder punt afzonderlijk te ontkrachten, maar als ik jou er gelukkig mee maak, ga ik er vanavond eens voor zitten.
Dat geroep om Seedorf kan ik niet serieus nemen, dat is echt Hollands opportunisme. Die gast is jarenlang door iedereen uitgekotst, maar als het uitkomt om hem als argument te gebruiken tegen Van Basten wordt hij opeens van stal gehaald.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:56 schreef M0NTANA het volgende:
Clarence Seedorf heeft hij onder druk weer opgeroepen
Inderdaad. Net alsof je met al die koorknapen van AZ de oorlog wint.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:10 schreef du_ke het volgende:
Van Bommel moet je zo prepareren dat hij een pain in the ass is voor de tegenstander. Het is echt een van de meest irritante spelers om tegenover je te hebben. En daar moet je volop gebruik van maken.
nee dat was de selectie van vd Bergh en Denneboomquote:
Dat seedorf werd uitgekotst sloeg dan ook nergens op, enkel gebasseerd op een ooit gemiste penaltyquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dat geroep om Seedorf kan ik niet serieus nemen, dat is echt Hollands opportunisme. Die gast is jarenlang door iedereen uitgekotst, maar als het uitkomt om hem als argument te gebruiken tegen Van Basten wordt hij opeens van stal gehaald.
Trouwens, Seedorf (en Davids) speelde gewoon op EK 2004 toen Nederland gewoon kansloos verloor van Portugal. Voor hem geldt hetzelfde als voor Van Bommel: goed bij hun ploeg, nooit top in Oranje. Bovendien is Van Bommel nu eenmaal een pain in the ass, als ik coach was zou ik die gedrogeerde randdebiel ook niet in mijn ploeg willen![]()
Omdat de druk van buiten te groot werd om de zaak in elk geval niet onbesproken met RvN te laten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij gaat twee keer naar Madrid om met Van Nistelrooy te praten!
En niet te vergeten super linksbuiten Kevin Bobson.quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
nee dat was de selectie van vd Bergh en Denneboom![]()
Vooral achterin ligt het probleem in de personen Mathijsen en Bouma/Ooijer. Van der Vaart op rechts ... briljant!quote:Op donderdag 19 april 2007 00:31 schreef ThaSandman het volgende:
Van Basten heeft teveel oog voor Sneijder. Zonder Sneijder zou het Nederlands elftal beter voetballen.
I strongly disagreequote:Op donderdag 19 april 2007 00:31 schreef ThaSandman het volgende:
Van Basten heeft teveel oog voor Sneijder. Zonder Sneijder zou het Nederlands elftal beter voetballen.
Om aanvallend en dominant te spelen heb je ook spelers nodig als van Bommel en de Zeeuw. Zonder Sneijder zou er veel meer balans in het elftal zitten. Als Sneijder weggaat bij Ajax na dit seizoen zul je zien dat daar ook veel beter gepresteerd wordt.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:34 schreef Robar het volgende:
[..]
I strongly disagree
Daarmee bedoel ik dat het ligt aan de balans in het team.
Ja, in de huidige samenstelling en tactiek zou een andere speler dan Sneijder het wellicht beter doen.
Maar als je aanvallend en dominant wilt spelen kom je toch echt terecht bij Sneijder centraal op het middenveld.
In het Nederlands elftal maakt hij anders weinig indruk of ben je dat niet met mij eens?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sneijder is dit seizoen de beste speler van Ajax, grapjas.
Na Stam Gabri en Davids jaquote:Op donderdag 19 april 2007 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mwah. Daar speelt hij inderdaad niet zoals hij bij Ajax doet. Maar dan nog is de klasse van Sneijder er meer dan bijv vd Vaart. Ik heb liever Seedorf - Sneijder - Schaars dan Landzaat - Sneijder - Van der Vaart zoals het nu vaak is.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:32 schreef PyTh het volgende:
[..]
In het Nederlands elftal maakt hij anders weinig indruk of ben je dat niet met mij eens?
Ik ook.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb liever Seedorf - Sneijder - Schaars dan Landzaat - Sneijder - Van der Vaart zoals het nu vaak is.
Tja, Van Persie op rechtsbuiten is geen slechte zet geweest. Uiteindelijk wil je toch wel met Van Persie - Huntelaar - Babel/Robben spelen met daarachter Seedorf/Sneijder/Van Der Vaart - althans in mijn optiek.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:46 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik ook.
Vind overigens ook dat van Basten de spelers die hij tot zijn beschikking heeft niet optimaal benut.
Hij zet spelers vaak op een positie waar ze normaliter niet spelen, dan gaat in mijn optiek automatisch de kwaliteit van het spel achteruit.
4-3-3 is altijd gebaseerd op 2 spelers met een actie en een voorzet en een afmaker. Of zoals bij Barcelona op 3 individuele superspelers. Maar die heeft Nederland niet, v. Persie vind ik op zich niet minder dan Messi, maar Robben mag op het moment de veters van Ronaldinho nog niet vastknopen, en een spits zoals Eto'o loopt er al helemaal niet. Als je trouwens met 2 individueel sterke spelers gaat spelen, wat Nederland dus al niet heeft, loopt het ook niet, zie dit seizoen bij Barca zonder Eto'o.quote:Op donderdag 19 april 2007 13:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tja, Van Persie op rechtsbuiten is geen slechte zet geweest. Uiteindelijk wil je toch wel met Van Persie - Huntelaar - Babel/Robben spelen met daarachter Seedorf/Sneijder/Van Der Vaart - althans in mijn optiek.
Kuijt op rechtsbuiten is redelijk, maar dat werkt niet. Landzaat als controlerende middenvelder is ook nutteloos. Van der Vaart heeft er ook gespeeld, ook niet het meest ideale. Maar dan is het de vraag hoe je wil spelen. Kan je wel gaan lopen bleren dat we 442 moeten gaan spelen, maar Van Basten begint er niet aan. Punt. Dus dan moet je kijken hoe je 433 gaat invullen. Dan zijn het nog wel enigzins verdedigbare beslissingen die hij neemt.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe selectie en hoe ze dan spelen.
Robben, Babel, Van Persie - zelfs Castelen hebben echt wel een actie hoor, mits ze in vorm zijn. Dat is het probleem van buitenspelers. Veel ballen krijgen, veel acties kunnen en mogen maken en dan lukt veel. Huntelaar en Kuijt zijn wel degelijke afmakers. Tuurlijk zijn ze niet van het niveau Ronaldinho of Eto'o, maar wie zijn dat wel in de hele wereld?quote:Op donderdag 19 april 2007 18:07 schreef Solstice het volgende:
[..]
4-3-3 is altijd gebaseerd op 2 spelers met een actie en een voorzet en een afmaker. Of zoals bij Barcelona op 3 individuele superspelers. Maar die heeft Nederland niet, v. Persie vind ik op zich niet minder dan Messi, maar Robben mag op het moment de veters van Ronaldinho nog niet vastknopen, en een spits zoals Eto'o loopt er al helemaal niet. Als je trouwens met 2 individueel sterke spelers gaat spelen, wat Nederland dus al niet heeft, loopt het ook niet, zie dit seizoen bij Barca zonder Eto'o.
Klopt. Vorm is van 'levensbelang' in 433. Absoluut. Daar kan een spits heel weinig aan doen, terwijl het hem dan wel aangerekend wordt. En dat is goedkoop scoren.quote:Je hebt nou eenmaal een pure afmaker in de spits, Huntelaar, eerste keus nu v. Nistelrooij niet meer wil. Wat je dan moet hebben is 2 spelers die de bal geregeld en goed voor de goal gooien, als je namelijk zoals nu met v. Persie, Babel en Robben gaat spelen, verkracht je de spits. Huntelaar redt het op het moment niet in Oranje omdat hij niet aangespeeld wordt, en v. Nistelrooij redde het ook niet. Kan 2 oorzaken hebben, of ze zijn niet goed genoeg, of ze worden niet goed aangespeeld. Nou, het eerste hebben ze allebei bewezen is het zeker niet, kom je dus bij de 2de reden. Ze krijgen geen aanvoer, en dat komt omdat je met valse of te slechte buitens speelt, waardoor je spits geen aanvoer krijgt, gisteren en het hele seizoen eigenlijk ook al zichtbaar bij Ajax.
Tja, ik vind 433/343 toch wel het mooist. 442 kan wel, maar toch heb ik er persoonlijk een naar gevoel bij. Bij 442 ben je wel erg afhankelijk van die twee man voorin, bij 433 heb je toch vaak 4 spelers.quote:Nou zijn er wel spelers die de ballen voor kunnen gooien, Jenner op rechts bijvoorbeeld, en Robben op links. En dat zou dan op zich nog je beste keus zijn, als je toch op de Nederlandse manier wilt voetballen. Dat Robben de ballen wel kan geven liet ie trouwens zien tegen Ierland, weinig tegenstand maar z'n voorzetten waren wel goed. Maar Jenner is nog te beperkt om het ook tegen de top te kunnen, en Robben is altijd geblesseerd of uit vorm. Dus de enige keuze die overblijft is 4-4-2, maar dat past niet in de filosofie van de KNVB, die verschrikkelijk star gericht is op de Ajax-filosofie en dat ook als DE manier en de enige manier beschouwt. Dat terwijl veruit de meeste prijzen internationaal toch gewonnen zijn met 4-4-2 en clubs als Manchester, Arsenal, AZ en Real Madrid aangetoond hebben dat dat ook heel aantrekkelijk kan zijn. 1988 was bijvoorbeeld ook in 4-4-2 met een ploeg waarin ook veel spelers buiten Ajax speelden.
Ik zou met VD Sar, Boulahrouz, Mathijsen, Heitinga, Emanuelson, Seedorf, Sneijder, Davids/Schaars/Mendes, Van Persie, Huntelaar, Babel/Robben spelen; met Heitinga meer voor de verdediging, als een 343. Verdediging is veruit het zwakst.quote:Als je dan toch per se 4-3-3 zou moeten spelen, waar ik dus tegen ben zou ik dit fysiek, tactisch, technisch en mentaal de beste 11 vinden.
Keeper: v.d. Sar
RB: Kromkamp
CB: Boulahrouz
CB: Hofland
LB: De Cler
RM: Seedorf
CM: v. Persie
LM: Davids
RB: Jenner
Spits: Huntelaar, al is v. Nistelrooij normaal m'n eerste keus
LB: Robben
Robben en Van Persie zijn de enigste die die acties wedstrijden achter elkaar kunnen uitvoeren. Babel kan wel hard lopen maar als je je d'r op instelt is hij heel makkelijk af te stoppen, omdat ie heel moeilijk van richting verandert en z'n techniek ook matig is. Koenders speelde hem bijvoorbeeld compleet uit de wedstrijd gewoon door simpel in zijn looprichting te gaan staan. Castelen mist techniek in kleine ruimtes die je tegen toplanden toch echt absoluut nodig hebt. Beide spelers missen een voorzet waardoor Huntelaar, Kuijt of wie dan ook niet of nauwelijks aangespeeld wordt. Kijk bijvoorbeeld is naar het aantal assists van Babel en vergelijk dat eenss met andere buitenspelers als Touma, Kennedy, Jenner en Martens. Z'n acties hebben gewoon vrijwel geen rendement, en maken het de spits alleen moeilijker. V. Persie scoort dan weer veel, maar geeft ook geen ballen af, kan me in ieder geval geen assist van hem herinneren. M'n punt was trouwens ook dat Huntelaar en Kuijt afhankelijk zijn van de ballen die ze krijgen, hele goeie afmakers zijn maar zelf zelden met een actie scoren, daarom goeie aangevers nodig zijn, en die ontbreken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 01:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Robben, Babel, Van Persie - zelfs Castelen hebben echt wel een actie hoor, mits ze in vorm zijn. Dat is het probleem van buitenspelers. Veel ballen krijgen, veel acties kunnen en mogen maken en dan lukt veel. Huntelaar en Kuijt zijn wel degelijke afmakers. Tuurlijk zijn ze niet van het niveau Ronaldinho of Eto'o, maar wie zijn dat wel in de hele wereld?
Dat Huntelaar weinig scoort heeft weinig met vorm te maken, meer met aanvoer. Ik heb bijvoorbeeld tegen RKC is geteld, daar heeft ie een redelijke en geen goeie voorzetten, steekpasjes of wat dan ook gehad. De ene voorzet die ie kreeg was zo ver achterin het strafschopgebied dat ie onmogelijk in te koppen was. Dit probleem zie je ook in het Nederlands elftal terug, omdat daar dezelfde individualisten opgesteld worden.quote:Klopt. Vorm is van 'levensbelang' in 433. Absoluut. Daar kan een spits heel weinig aan doen, terwijl het hem dan wel aangerekend wordt. En dat is goedkoop scoren.
Je hebt bij 4-4-2 in een ruit de man achter de spits nog altijd+opkomende middenvelders. Of met vleugelmiddenvelders heb je die d'rbij. Met 4-3-3 heb je juist meestal maar een man die voor de goals moet zorgen. Met 4-4-2 heb je 2 spitsen om in de gaten te houden plus wat er verder allemaal nog opkomt van het middenveld. Bij AZ scoorden gisteren bijvoorbeeld Martens en Cziommer beide 2 keer, bij Manchester scoren Giggs, Ronaldo en Scholes ook geregeld. Bij Milan heb je Kaka en Seedorf, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Tja, ik vind 433/343 toch wel het mooist. 442 kan wel, maar toch heb ik er persoonlijk een naar gevoel bij. Bij 442 ben je wel erg afhankelijk van die twee man voorin, bij 433 heb je toch vaak 4 spelers.
Het zou voor mij ook geen enkel probleem zijn om dat zonder v. Basten te doen. Met hem als bondscoach gaat geen enkel systeem goed werken, omdat die d'r tactisch en in z'n spelersselectie een potje van maakt.quote:442 zou dus wel kunnen, maar inderdaad absoluut niet onder Van Basten. Daar kiest ie voor, dat moet je daar dus naar kijken.
Tsjah over de Cler verschillen we dan van mening want die vind ik verdedigend minder kwetsbaar en ook aanvallend een sterkere indruk maken.quote:Ik zou met VD Sar, Boulahrouz, Mathijsen, Heitinga, Emanuelson, Seedorf, Sneijder, Davids/Schaars/Mendes, Van Persie, Huntelaar, Babel/Robben spelen; met Heitinga meer voor de verdediging, als een 343. Verdediging is veruit het zwakst.
Hofland en Bouma zie ik te weinig van, maar ik zou echt geen andere opties weten. Kromkamp, Jaliens is een pot nat, de Cler is absoluut niet beter dan Gio of Emanuelson.
Zelfde geldt voor Landzaat, Nigel de Jong, Kuijt en consorten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:45 schreef Barca het volgende:
Van Nistelrooij en Van Bommel hebben in oranje nooit goed gespeeld. Dat zullen ze ook nooit doen!
Hoe laat begint het?quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:11 schreef endr0me het volgende:
Vanavond trouwens van Basten bij Pauw en Witteman, interessant
quote:'MVB spreekt zichzelf tegen, ja’
Mark van Bommel spreekt zichzelf tegen en houdt zich vast aan zijn eigen waarheid. Dat liet bondscoach Marco van Basten vrijdagavond in het VARA/NPS-televisieprogramma Pauw & Witteman weten.
“Ik zou daarover liever persoonlijk met hem praten, maar dat heeft nu geen enkele zin meer”, vond de kiesheer, die daarmee reageerde op een interview van Van Bommel in het weekblad Voetbal International waarin de middenvelder van Bayern München hard uithaalde naar de bondscoach.
Van Bommel wil namelijk niet meer onder Van Basten spelen. ”Hij komt steeds met argumenten die niet kloppen. Ik heb nooit bedankt voor Oranje, maar ik weiger in een ploeg te spelen waarvan hij trainer is'', stelde Van Bommel onder meer afgelopen week.
“Ik vind dat wrang”, reageerde Van Basten. “We hebben juist heel veel met hem gesproken, zowel tijdens trainingen als in wedstrijdbesprekingen. We hebben veel energie in hem gestoken. Hij ontkent dat. Daar kan ik niets mee. Dan houdt het op voor mij.''
Het woord leugenaar komt echter niet op bij Van Basten. ”Hij heeft zijn beleving en ik heb mijn beleving. Ik vind dat wij heel veel discussies met hem hebben gevoerd over zijn rol en zijn taken bij Oranje. Hij zegt aan het einde van het verhaal dat hij niet meer vrijuit kon voetballen door alle opdrachten die hij van ons zou hebben gekregen. Daarmee geeft hij aan dat wij wel degelijk met hem over bepaalde zaken hebben gesproken, lijkt mij. Dus hij spreekt zichzelf tegen, ja.''
Van Bommel is waardeloos als hij vrijuit mag spelen. zie alle topwedstrijden waar Markje zichzelf elke keer in een onzichtbare positie opstelde. Zo een middelmatige voetballer die door de steun vanuit de media publiekelijk maar blijft janken. Bek houwe en voetballen gastquote:
Als je dat al middelmaat vind vraag ik me af wat je van die zooi vind die er nu op het veld staat. Ik kan me trouwens goeie wedstrijden zat herinneren van van Bommel, bijvoorbeeld 2x tegen Milan voor z'n vertrek, en bij Barcelona heeft ie er ook zat gespeeld. Nou, bij Bayern blinkt ie ook wekelijks uit in een sterke competitie en Europees buiten de laatste wedstrijd tegen Milan heeft hij het ook gewoon goed gedaan, tegen Real Madrid 2 x bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:20 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Van Bommel is waardeloos als hij vrijuit mag spelen. zie alle topwedstrijden waar Markje zichzelf elke keer in een onzichtbare positie opstelde. Zo een middelmatige voetballer die door de steun vanuit de media publiekelijk maar blijft janken. Bek houwe en voetballen gast
Bij PSV net zo goed als bij Bayern is en was hij gewoon een dienende speler. Lijkt door z'n speelstijl misschien wel zo dat alles om hem draait, maar dat dwingt ie toch echt zelf af. Bij beide clubs heeft ie namelijk rechtshalf gespeeld. Bij Barca heeft ie de eerste periode trouwens ook heel goed gespeeld, na z'n blessure had ie wel moeite, maar toch de cl-finale meegepikt. Het is ook zeker niet omdat ie te slecht was dat ie daar weg is gegaan, maar omdat daar zoveel middenvelders spelen krijg je nooit zoveel speeltijd als je dus bijvoorbeeld bij een club als Bayern wel krijgt, en dat zal ie dus toch prettiger vinden. Ik durf zelfs te zeggen dat Barca een type als van Bommel mist, want op het moment staat d'r daar gewoon te veel van hetzelfde op het middenveld waardoor ze lang niet zo verrassend zijn als vorig jaar.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Bommel kan goed voetballen wanneer hij de centrale spelmaker is en hij een vrije rol heeft met weinig tactische beperkingen. Als het team in dienst van hem speelt en andersom.
Bij PSV en Bayern was dat zo, bij Oranje en Barca was dat niet zo. Waar blinkt hij uit? Juist, in het team dat om hem draait. Van Basten maakt de keuze om geen team om Van Bommel heen te bouwen en kiest voor iets anders, wanneer Van Bommel dan in dienst van anderen moeten spelen en aanvallend weinig mag brengen terwijl hij dat wel wil en doet, dan is het geen goede voetballer.
Hij stond iedere belangrijke wedstrijd als hij fit was in de basisquote:Op zaterdag 21 april 2007 17:12 schreef Solstice het volgende:
[..]
Bij PSV net zo goed als bij Bayern is en was hij gewoon een dienende speler. Lijkt door z'n speelstijl misschien wel zo dat alles om hem draait, maar dat dwingt ie toch echt zelf af. Bij beide clubs heeft ie namelijk rechtshalf gespeeld. Bij Barca heeft ie de eerste periode trouwens ook heel goed gespeeld, na z'n blessure had ie wel moeite, maar toch de cl-finale meegepikt. Het is ook zeker niet omdat ie te slecht was dat ie daar weg is gegaan, maar omdat daar zoveel middenvelders spelen krijg je nooit zoveel speeltijd als je dus bijvoorbeeld bij een club als Bayern wel krijgt, en dat zal ie dus toch prettiger vinden. Ik durf zelfs te zeggen dat Barca een type als van Bommel mist, want op het moment staat d'r daar gewoon te veel van hetzelfde op het middenveld waardoor ze lang niet zo verrassend zijn als vorig jaar.
Dat wordt steeds duidelijker de laatste tijd, net zoals met van Bommel en Seedorf. Bij vele bondcoaches zouden deze 3 namen als eerste op het parpiertje staan voor de opstelling, maar bij van Basten hebben Landzaat, Affelay en Babel de voorkeurquote:Op zondag 22 april 2007 00:23 schreef venomsnake het volgende:
Nou Marco, vanavond Madrid gezien? Prachtig doelpunt van Ruud.
Niet alleen een geweldige goal, maar ook een geweldige wedstrijd gespeeld.
Opbouwend goed (balvast), doelpunt gescoord en zelfs verdedigend een paar keer zeer nuttig.
Ruud hoort gewoon in Oranje.
en wat stelt Ajax nou internationaal voor..quote:Op donderdag 19 april 2007 12:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Landzaat en Vennegoor zijn natuurlijk waardige vervangersquote:Op zondag 22 april 2007 09:34 schreef Barca het volgende:
Van Bommel en Van Nistelrooij ... PLEASE ... als dat het beste is wat Nederland heeft dan zijn we zeker weten kansloos. Ik denk dat we betere spelers hebben.
Beide jochies vinden zichzelf beter en belangrijker dan ze zijn. Nooit meer selecteren dus!
Nee, maar dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 22 april 2007 11:59 schreef Longmen het volgende:
[..]
Landzaat en Vennegoor zijn natuurlijk waardige vervangers![]()
Jij hebt ook het doelpunt niet van ruud gezien die hij dit weekend tegen valencia gezet heeft?quote:Op zondag 22 april 2007 09:34 schreef Barca het volgende:
Van Bommel en Van Nistelrooij ... PLEASE ... als dat het beste is wat Nederland heeft dan zijn we zeker weten kansloos. Ik denk dat we betere spelers hebben.
Beide jochies vinden zichzelf beter en belangrijker dan ze zijn. Nooit meer selecteren dus!
Maar dat is wel de redenatie van Marco....quote:
Wie zijn er beter op hun posities dan?quote:Op zondag 22 april 2007 09:34 schreef Barca het volgende:
Bij Barcelona is hij bij elke belangrijke wedstrijd ofwel onzichtbaar gebleven ofwel gewisseld.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:57 schreef Solstice het volgende:
[..]
Als je dat al middelmaat vind vraag ik me af wat je van die zooi vind die er nu op het veld staat. Ik kan me trouwens goeie wedstrijden zat herinneren van van Bommel, bijvoorbeeld 2x tegen Milan voor z'n vertrek, en bij Barcelona heeft ie er ook zat gespeeld.
Blinkt hij wekelijks uit?quote:Nou, bij Bayern blinkt ie ook wekelijks uit in een sterke competitie
Tegen Madrid zat hij in de heenwedstrijd alleen maar te zuigen, raakte geen bal goed behalve dan die 2-2. Maar goed, dat is waarschijnlijk ook het enige wat je van die wedstrijd heb gezienquote:en Europees buiten de laatste wedstrijd tegen Milan heeft hij het ook gewoon goed gedaan, tegen Real Madrid 2 x bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 22 april 2007 04:03 schreef tong80 het volgende:
Gekeken Marco ?
http://www.dailymotion.co(...)valencia-21-goal-ram
Doet me ergens aan denken.
In geval van Van Bommel: Seedorf, Sneijder. In geval van Van Nistelrooij: Huntelaar. Ooit presteerde Kluivert heel goed. Die speelde als international beter dan Van Nistelrooij.quote:
vergelijk Sneijder met van bommelquote:Op zondag 22 april 2007 22:41 schreef Barca het volgende:
[..]
In geval van Van Bommel: Seedorf, Sneijder. In geval van Van Nistelrooij: Huntelaar. Ooit presteerde Kluivert heel goed. Die speelde als international beter dan Van Nistelrooij.
Ooit presteerde Hans van Breukelen als international ook heel goed. Beter dan Timmer en Stekelenburg. Ook maar oproepen?quote:Op zondag 22 april 2007 22:41 schreef Barca het volgende:
[..]
In geval van Van Bommel: Seedorf, Sneijder. In geval van Van Nistelrooij: Huntelaar. Ooit presteerde Kluivert heel goed. Die speelde als international beter dan Van Nistelrooij.
Nee ... maar het geeft maar aan dat Van Nistelrooij in oranje niks heeft klaargemaakt!quote:Op maandag 23 april 2007 08:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ooit presteerde Hans van Breukelen als international ook heel goed. Beter dan Timmer en Stekelenburg. Ook maar oproepen?
Spelen op dezelfde positie.quote:
Voor iemand die bijna 1 op 2 loopt.quote:Op maandag 23 april 2007 09:40 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee ... maar het geeft maar aan dat Van Nistelrooij in oranje niks heeft klaargemaakt!
[..]
Huntelaar heeft nog niet veel gespeeld. Voordeel van de twijfel. 1 op 2 ... ja, in nietszeggende wedstrijden. Maakt vaak de 3 - 0 of zo.quote:Op maandag 23 april 2007 09:47 schreef Longmen het volgende:
[..]
Voor iemand die bijna 1 op 2 loopt.![]()
Huntelaar heeft buiten z'n debuut (nietzeggende oefeninterland) ook nog niets laten zien in oranje...
Klopt. Gaat o.a. over Van Nistelrooij en dat is niks!quote:
Maar ook hier is hij niet rechtlijnig. Sneijder (terecht overigens) en Landzaat krijgen wel bij voorbaat al een basisplaats.quote:Op maandag 23 april 2007 13:15 schreef PPWB84 het volgende:
Van Nistelrooy wordt niet buiten de selectie gelaten, omdat hij slecht speelt...Hij wil een vaste plek in de selectie en Marco wil hem dat niet beloven, omdat hij dat oneerlijk vindt ten opzichte van de andere spitsen. Het blijft de vraag of Van Nistelrooy op basis van zijn klasse een voorkeurspositie verdient. Marco vindt iig van niet en dan houdt het op. Dat is ook het manko van Marco, hij behandelt iedereen en alles te veel vanuit theorie. In de praktijk willen spelers nou eenmaal vertrouwen om goed te presteren.
Maar dat heeft hij ze niet verzekerd, wat Van Nistelrooy wel wilde, omdat hij naar vertrouwen hunkerde. Hij heeft in het verleden wel mensen als Van Persie verzekerd van een plaats geloof ik, maar dat was meer omdat Van Persie dat op dat moment nodig had en hij een gigantisch talent voor de toekomst is. Daarnaast is Marco misschien gewoon niet consequent. Hij bepaalt per moment wat de beste optie is. Hij had beter niet dingen kunnen zeggen vantevoren zoals dat hij alleen spelers selecteert die spelen bij hun clubs. Daar houdt hij zich inderdaad niet aan. Hij is een denker en je weet nooit wat hij nou weer bedenkt. Hij bekijkt per situatie de volgens hem beste optie. Het nadeel daarvan is dat niemand weet waar hij aan toe is, mensen weinig vertrouwen voelen en er geen stabiliteit dan wel vastigheid in het team zit.quote:Op maandag 23 april 2007 13:27 schreef Longmen het volgende:
[..]
Maar ook hier is hij niet rechtlijnig. Sneijder (terecht overigens) en Landzaat krijgen wel bij voorbaat al een basisplaats.
Klopt. En ik ga ook zeker niet ontkennen dat Kluivert het goed gedaan heeft in Oranje. Sterker nog, hij na Van Basten de beste spits die we in Oranje gehad hebben de afgelopen 25 jaar. Maar nu is het helaas niet veel meer. Voor mij zeker geen optie als spits van Oranje.quote:Op maandag 23 april 2007 12:51 schreef Longmen het volgende:
Inderdaad. met droge ogen beweren dat van N. niets voorstelt."maakt vaak de 3-0 enzo"
Laat die andere spitsen van van B. daar maar eens aan komen.
Kluivert heeft overigens nagenoeg hetzelfde gemiddelde...![]()
Jij niet, maar anderen vinden zo'n gemiddelde niets als ik het zo lees.quote:Op maandag 23 april 2007 15:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Klopt. En ik ga ook zeker niet ontkennen dat Kluivert het goed gedaan heeft in Oranje. Sterker nog, hij na Van Basten de beste spits die we in Oranje gehad hebben de afgelopen 25 jaar. Maar nu is het helaas niet veel meer. Voor mij zeker geen optie als spits van Oranje.
Ik vind ook dat Kluivert het in het verleden beter heeft gedaan dan Van Nistelrooij. Maar is dat een reden om hem nu weer bij Oranje te halen? Op dit moment is Van Nistelrooij beter dan Kluivert. Of denk jij echt dat een basisspeler bij Madrid slechter is dan een wisselspeler van psv?quote:Op maandag 23 april 2007 19:39 schreef Barca het volgende:
Ho ho ho ... ik zeg niet dat ik op dit moment liever Kluivert heb dan Van Nistelrooij. Kluivert heeft alleen beter gepresteerd dan Van Nistelrooij.
Nou nou, wat een verschil.quote:Op maandag 23 april 2007 20:51 schreef Longmen het volgende:
poe poe wat doet Kluivert het beter zeg
Kluivert 79 (40)
Nistelrooy 54 (28)
![]()
Klopt! Met de nadruk op was. Want nu is Kluivert natuurlijk geen Oranje materiaal meer.quote:Op maandag 23 april 2007 22:14 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Kluivert was een veel completere spits dan van Nistelrooij ooit zal zijn.
Amen!quote:Op donderdag 26 april 2007 09:54 schreef Solstice het volgende:
.....
Ehm daar ben ik het dan ook mee eens hoor...quote:Op maandag 23 april 2007 22:14 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Nou nou, wat een verschil.![]()
Kluivert deed meer dan scoren alleen, hij was naast een goede afmaker ook een goede voetballer die anderen in staat stelde om te scoren.
Kluivert was een veel completere spits dan van Nistelrooij ooit zal zijn.
Het is bullshit om te zeggen dat Kluivert nooit is doorgebroken in het buitenland. Kluivert was op een gegeven moment de onbetwiste spits van Barca en een absolute wereldster.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:24 schreef Solstice het volgende:
Dat ie niet completer was zeg ik ook nergens, dat ie veel talentvoller was ben ik het ook mee eens. Maar dat v. Nistelrooij veel meer uit z'n carriere haalt is ook duidelijk. Waar Kluivert in het buitenland nooit echt is doorgebroken is v. Nistelrooij al jaren een van de beste Europese topschutters. Dat heeft maar met een ding te maken, topsportmentaliteit. Het zijn natuurlijk twee totaal verschillende types, maar als afmaker is v. Nistelrooij toch stukken beter, en daar, vind ik, sta je d'r uiteindelijk toch voor als spits. Anderen kansen bieden staan de nummer 10 en buitens d'r voor.
En dat Van Nistelrooy ook in andere competities als een beest scoort, alleen in 2003/04 44 keer, dat is meer dan Kluivert de laatste 5 jaar.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:15 schreef Solstice het volgende:
Neem daarbij in gedachten dat v. Nistelrooij bij Den Bosch als middenvelder heeft gespeeld. EC duels zoek ik nog even naar.
Daar heeft Kluivert d'r ongetwijfeld meer van. Maar ik vind dus dat een spits er voor het afmaken van het voorbereidend werk van de middenvelders en buitenspelers is in plaats van andersom. Da's dan mijn persoonlijke voorkeur. Al is het natuurlijk wel prettig als de middenvelders en buitenspelers ook kunnen scoren, al was het alleen maar om niet te voorspelbaar te worden. Bij het Nederlands elftal zou je trouwens ook nog kunnen zeggen dat Kluivert een beter team om zich heen had, dan v. Nistelrooij.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:16 schreef tong80 het volgende:
Ok. Ik ben overtuigd. Helaas zijn assist nooit terug te vinden
Zijn dat allebei spitsen?quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef tong80 het volgende:
Gerald Vanenburg heeft minder doelpunten in Oranje gemaakt dan Edo Ophof. Maakt dat hem minder dan Ophof ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |