abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 14:31:56 #201
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48347720
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:06 schreef moussie het volgende:

[..]

nou, ik vind al dat "gekanker" op Nederland anders behoorlijk geïntegreerd hoor, de gemiddelde autochtoon doet niet anders .. en eigen taaltjes, tja, we hebben ABN en daarnaast een heleboel streektalen, je gaat toch ook niet zeuren over groningers of friezen of ... ?

hoe ging dat leuke levenslied over een kind uit een achterbuurt van toen (toen, je weet, vroeger toen alles nog goed en blank was en zo) ook alweer ..

krijg toch allemaal de colere
val voor mijn part allemaal dood
ik heb geen zin om nog te leren
ik eindig toch wel in de goot
Ik zeg toch ook dat schelden met ziektes een Nederlandse gewoonte is?
Verder valt er natuurlijk weinig goed te praten aan het gedrag van deze jongeren. dat ze een taaltje hebben is ook absoluut niet het probleem (Surinamers ook en Turken spreken ook vaak hun eigen taal onderling). Dat ze zichzelf kansloos wanen, de autochtoon daarvan de schuld geven en zich absoluut niet willen gedragen , en de ouders hier ook helemaal niks aan doen DAT is het probleem.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 15 april 2007 @ 15:25:56 #202
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_48349124
Elke generatie krijgt de kinderen die ze verdient. Er zijn ook veel Nederlandse kinderen waar geen land mee te bezeilen valt.

De grap is alleen dat volgens mij heel veel mensen niet doorhebben dat het daadwerkelijke probleem moeilijker is dan de onwilligheid van links Nederland om er iets aan te doen. Ook meer politie op straat op zich is geen oplossing.

De kinderen (vooral de jongens) wordt teveel vrijheid gegeven.
De overheid is druk bezig mensen te beboeten voor het rijden zonder licht.
Rechts Nederland weigert sociale omgeving in de analyse mee te nemen.
Links Nederland weigert in te zien dat hogere straffen en meer sociale controle wel degelijk kan helpen.

En zo heeft iedereen zijn zelf gecreeerde oogkleppen op.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_48350631
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar klaagzangen posten van de overkant van de grote plas. Ik hoor jou nooit met een oplossing komen.
Er is best een oplossing, maar als je die hier uit, krijg je een ban aan je reet!!!
pi_48350709
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En de agenten die er zijn handhaven liever geen orde, maar bekeuren liever fietsers. Watjes zijn 't.
Zo is dat!
pi_48350884
Ik vind 't prima dat deze noodkreet uit Utrecht komt. Maar laten we er vooral aan denken dat deze (zoals de pers het noemd) "nieuwe" (LOL) probleemjongeren in iedere stad voorkomen waar een groot/groter aantal Berbers wonen dan in een kleinere stad of een dorp. Wat voor Utrecht geldt, geldt ook voor Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Of houdt het berbertuig zich daar soms in? Ik dacht 't niet.
Maar hoe dan ook: het eerste alarm is EINDELIJK geslagen. Nu de rest nog!
pi_48351069
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:30 schreef progrock het volgende:
Ik vind 't prima dat deze noodkreet uit Utrecht komt. Maar laten we er vooral aan denken dat deze (zoals de pers het noemd) "nieuwe" (LOL) probleemjongeren in iedere stad voorkomen waar een groot/groter aantal Berbers wonen dan in een kleinere stad of een dorp. Wat voor Utrecht geldt, geldt ook voor Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Of houdt het berbertuig zich daar soms in? Ik dacht 't niet.
Maar hoe dan ook: het eerste alarm is EINDELIJK geslagen. Nu de rest nog!
Wonen er in de ghetto's van L.A. en Rio ook veel berbers ? Of hebben de inwoners van achterstandswijken een andere gemeenschappelijk probleem, en is het wel erg makkelijk om etniciteit als oorzaak aan te wijzen..
pi_48351101
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:25 schreef Rock-shocker het volgende:
Elke generatie krijgt de kinderen die ze verdient. Er zijn ook veel Nederlandse kinderen waar geen land mee te bezeilen valt.

De grap is alleen dat volgens mij heel veel mensen niet doorhebben dat het daadwerkelijke probleem moeilijker is dan de onwilligheid van links Nederland om er iets aan te doen. Ook meer politie op straat op zich is geen oplossing.

De kinderen (vooral de jongens) wordt teveel vrijheid gegeven. De Berberjongens bedoel je zeker!
De overheid is druk bezig mensen te beboeten voor het rijden zonder licht. Da's waar
Rechts Nederland weigert sociale omgeving in de analyse mee te nemen. Dit slaat weer nergens op....
Links Nederland weigert in te zien dat hogere straffen en meer sociale controle wel degelijk kan helpen. ...en dit weer wel.

En zo heeft iedereen zijn zelf gecreeerde oogkleppen op.
De meeste oogkleppen worden imho al jaren in het kamp van links massaal uitgedeeld. Mensen als een Geert Wilders weten wat er onder het volk speelt. Daarom verdient de PVV zeker NU veel meer zetels.
pi_48351283
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Wonen er in de ghetto's van L.A. en Rio ook veel berbers ? Of hebben de inwoners van achterstandswijken een andere gemeenschappelijk probleem, en is het wel erg makkelijk om etniciteit als oorzaak aan te wijzen..
Is het nog steeds niet voldoende bewezen dan dat de etniciteit de oorzaak is van het meeste criminele gedrag??!!
We hebben het hier over Nederland, hoor. Trouwens, in de ghetto's van L.A zijn het de 'niggerz' die criminaliteit veroorzaken, en al heb je het in dit geval dan over meerdere generaties geleden, ook zíj zijn van een andere etnische achtergrond dan de blanke Amerikanen...en als de nood voor hen aan de man komt schreeuwen ze daar het hardst over, dan komt het slavernij-verleden ineens op tafel! Net als het beroemde "mijn-vader-zit-nou-thuis-met-een-kapotte-rug"-verhaal van de Berbers. Lees "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens eens.
pi_48351676
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:42 schreef progrock het volgende:

[..]

Is het nog steeds niet voldoende bewezen dan dat de etniciteit de oorzaak is van het meeste criminele gedrag??!!
Uhm, nee. Het is slechts een kleine factor.
quote:
We hebben het hier over Nederland, hoor.
Ja, we hebben het over Nederland. Jij bent er kennelijk van overtuigd dat etniciteit hoofdoorzaak is van crimineel gedrag, en daarom haal ik voorbeelden uit andere landen aan. Wat is daar dan de oorzaak van crimineel gedrag, erg veel berbers wonen er niet. Kennelijk heb je het ook niet zo op negers, dan maar een andere voorbeeld. Hoe verklaar je het criminele gedrag van Ierse en Italiaanse immigranten begin vorige eeuw in de VS ? Als etniciteit de oorzaak is, zoals jij stelt, waarom zie je datzelfde gedrag dan niet terug in Ierland of Italië ?

Zou het niet wat realistischer zijn om te stellen dat als mensen uit lage sociale klassen naar een ander land verhuizen ze nog steeds in die sociale klasse verkeren ?
  zondag 15 april 2007 @ 16:58:02 #210
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48351795
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Zie jij ooit bijvoorbeeld Chinezen zulk gedrag vertonen dan?
pi_48351845
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Crimineel gedrag ? Die maken vooral elkaar het leven zuur.
  zondag 15 april 2007 @ 17:00:27 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48351857
quote:

[..]

Zeker, hier in Utrecht wel.
  zondag 15 april 2007 @ 17:03:23 #213
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48351957
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja hoor tuurlijk, Charlie Chiu heeft je zeker een keer een aangebrand broodje pang verkocht ofzo.
pi_48352013
quote:

[..]

Wat is dat toch elke keer met dat "die Chinezen doen het niet he". Die doen het wél, maar op een manier dat het niemand anders opvalt, want niemand durft iets te zeggen. Het is een ander soort criminaliteit dat zich daar roert. En daarbij speelt zeker mee dat de Chinezen nooit in zo grote getale zijn gekomen dat ze een massale onderklasse hebben kunnen vormen en dat juist de ondernemers deze kant op kwamen ipv ongeletterde dorpsbewoners.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 15 april 2007 @ 17:09:35 #215
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352163
quote:
Lees "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens eens.
Dat is inderdaad een goed boek. De makke van de Nederberbercultuur is vaak:
1. Ze is seksistisch - meisjes worden wel streng gecontroleerd (te streng), maar de jongens mogen doen waar ze zin in hebben. Te veel vrijheid is niet goed voor een kind.
2. Ze is materialistisch - jongens plegen geen roofovervallen omdat ze worden gedisxcrimineerd, maar gewoon uit hebberigheid.
3. Ze is slachtofferig.

Gelukkig is er ook verandering in aan het komen: een kwart van de Marokkaanse jongeren uit dat milieu zit nu op het Hoger Onderwijs, en zelfkritiek van Marokkaanse caberetiers en auteurs is ook in opkomst.
  zondag 15 april 2007 @ 17:10:22 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352189
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:03 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ja hoor tuurlijk, Charlie Chiu heeft je zeker een keer een aangebrand broodje pang verkocht ofzo.
Iemand komt hier nooit in Majellapark.
  zondag 15 april 2007 @ 17:12:40 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352264
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:36 schreef progrock het volgende:

[..]

De meeste oogkleppen worden imho al jaren in het kamp van links massaal uitgedeeld. Mensen als een Geert Wilders weten wat er onder het volk speelt. Daarom verdient de PVV zeker NU veel meer zetels.
Hoe kom je hier toch bij? Toen Tiny Cox van de SP tien jaar geleden vrijwillige taalcursussen voor allochtonen voorstelde, kwam er een antiracismedemonstratie voor zijn deur. En ook de VVD had de petitie tegen hem ondertekend.

Rechts is hier al even lang aan de macht geweest als links. Sterker nog, de afgelopen twintig jaar zit de VVD er voor de tweede keer niet in, en op Paars na heeft het CDA een fli9nke hegemonie gehad. Wat is toch altijd dat gehuil over "links"?
  zondag 15 april 2007 @ 17:13:20 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352287
quote:

[..]

Wat is het dan volgens jou, cultuur, genen?
  zondag 15 april 2007 @ 17:13:37 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352296
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:21 schreef progrock het volgende:

[..]

Er is best een oplossing, maar als je die hier uit, krijg je een ban aan je reet!!!
Try me.
pi_48352610
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Try me.
Ik zet m'n geld op "Allemaal ut land uit !"
  zondag 15 april 2007 @ 17:24:10 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352701
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat mag je zeggen.
Ik vrees iets met Goelags of concentratiekampen.
pi_48352745
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is het dan volgens jou, cultuur, genen?
het zit volgens mij ongeveer als volgt:

al die marokkanen hebben NIETS met nederland ze voelen zich voor 100% marokkaan. Wij moeten natuurlijk alles doen om het hun naar de zin te maken. Maar onze vrouwen zijn hoeren want die gaan niet als spook door het leven tja dan ben je in hun ogen een hoer. Als je niks hebt met een land waar je woont en ook niet met de mensen die er wonen wat let je dan om te doen en te laten wat je wenst? zeker als de politie meer bezig is met het bekeuren van burgers die een paar KM te hard rijden en onze MP alleen maar thee komt drinken.

gevolg berovingen, mishandelingen, dicriminatie, groepsverkrachtingen en meer van dat soort fijne praktijken, ik hoop dat wilders over 4 jaar zo gruwelijk veel stemmen gaat krijgen dat ze in 1 klap de grootste partij worden

face it 30 jaar knuffelbeleid heeft NIETS maar dan ook NIETS geholpen. wat mij betreft moeten we aan een oplossing werken waarin het naar marokko sturen (ook als ze in nederland zijn geboren) mogelijk wordt want zoals Johan Crijf zo mooi zei: "elk voordeel hep zn nadeel" een dubbel paspoort is daarop geen uitzondering als het aan mij lag.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48352860
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:21 schreef gelly het volgende:

[..]

dat is wat drastisch er zitten ook wel wat goeien tussen. maar het zou wel een hele hoop problemen oplossen! kijk eens naar de criminaliteit cijfers bij het CBS en als je daar dan toch bent kijk ook eens naar de opleiding en werkeloosheidscijfers die liegen er niet om mister, heb jij een oplossing?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48352868
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat mag je zeggen.
Ik vrees iets met Goelags of concentratiekampen.
  zondag 15 april 2007 @ 17:28:15 #225
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_48352871
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:

Rechts is hier al even lang aan de macht geweest als links. Sterker nog, de afgelopen twintig jaar zit de VVD er voor de tweede keer niet in, en op Paars na heeft het CDA een fli9nke hegemonie gehad. Wat is toch altijd dat gehuil over "links"?
Dat vraag ik me dus ook al heel lang af. Altijd zeiken op de SP en Groenlinks, terwijl die eerste een vreemdelingenbeleid voorstaat wat dat van de VVD en GW niet ver ontloopt en die tweede nooit maar een greintje beleidsinvloed heeft gehad.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 15 april 2007 @ 17:28:35 #226
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352887
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:25 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het zit volgens mij ongeveer als volgt:

al die marokkanen hebben NIETS met nederland ze voelen zich voor 100% marokkaan.
En alle vrouwen, die zelfs lager scoren op misdaden dan de Nederlandse vrouwen, die voelen zich wel Nederlander?
En zo'n Meki, zou die nou Berbers of Arabisch spreken? En Mutant? Ik vrees het ergste, namelijk.
  zondag 15 april 2007 @ 17:29:27 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48352926
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is wat drastisch er zitten ook wel wat goeien tussen. maar het zou wel een hele hoop problemen oplossen! kijk eens naar de criminaliteit cijfers bij het CBS en als je daar dan toch bent kijk ook eens naar de opleiding en werkeloosheidscijfers die liegen er niet om mister, heb jij een oplossing?
Een kwart gaat gewoon naar het Hoger Onderwijs. Moeten die er ook uit?
pi_48352939
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

En alle vrouwen, die zelfs lager scoren op misdaden dan de Nederlandse vrouwen, die voelen zich wel Nederlander?
En zo'n Meki, zou die nou Berbers of Arabisch spreken? En Mutant? Ik vrees het ergste, namelijk.
die vrouwen niet die komen amper het huis uit
pi_48352952
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een kwart gaat gewoon naar het Hoger Onderwijs. Moeten die er ook uit?
waar lees je dat ik zeg dat ze er allemaal uit moeten???? quote het ff aub
en hoeveel slagen er van die 25% ?
  zondag 15 april 2007 @ 17:30:57 #230
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_48352984
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:25 schreef GewoneMan het volgende:

gevolg berovingen, mishandelingen, dicriminatie, groepsverkrachtingen en meer van dat soort fijne praktijken, ik hoop dat wilders over 4 jaar zo gruwelijk veel stemmen gaat krijgen dat ze in 1 klap de grootste partij worden
Ik ben het met je eens dat er wat moet gebeuren, maar een Zero-Tolerance beleid en hogere straffen alleen gaan niet zo snel iets oplossen.

Jammer genoeg maken beide partijen zich schuldig aan de holle retoriek van "er moet een oplossing komen!"
  zondag 15 april 2007 @ 17:32:24 #231
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48353033
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

die vrouwen niet die komen amper het huis uit
Zie jij nooit Marokkaansen, dan? Hier wemelt het ervan.
  zondag 15 april 2007 @ 17:33:06 #232
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48353055
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waar lees je dat ik zeg dat ze er allemaal uit moeten???? quote het ff aub
en hoeveel slagen er van die 25% ?
Nee, hoor, het is een vraag. Wil jij bij voorbaat iedereen meet een dubbel paspoort terugsturen of alleen de mensen die zich schuldig maken aan misdaden?
pi_48353063
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:30 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er wat moet gebeuren, maar een Zero-Tolerance beleid en hogere straffen alleen gaan niet zo snel iets oplossen.

Jammer genoeg maken beide partijen zich schuldig aan de holle retoriek van "er moet een oplossing komen!"
pardon? ik heb nog NOOIT gezien dat de marokkaanse gemeenschap eens zegt, het gaat niet goed met onze jeugd en we gaan er wat aan doen! nooit zeg ik je, ze schuiven het liever af op "ik krijg toch geen baan" "dicriminatie" "mij willen ze niet" enz enz
  zondag 15 april 2007 @ 17:33:52 #234
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48353084
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:30 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Ik ben het met jou wel eens, maar ik vind het wonderlijk dat spreiding de laatste tijd helemaal geen discussieonderwerp meer is.
  zondag 15 april 2007 @ 17:34:23 #235
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48353101
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:26 schreef Commensaal het volgende:
Nederland heeft dit zelf gewild, door de weg die we in de jaren '60 en '70 zijn ingeslagen. Aan een zachte liberale samenleving zitten voor- en nadelen...
Jep. In andere landen heeft men geen probleemjeugd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 15 april 2007 @ 17:34:40 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48353107
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

pardon? ik heb nog NOOIT gezien dat de marokkaanse gemeenschap eens zegt, het gaat niet goed met onze jeugd en we gaan er wat aan doen! nooit zeg ik je, ze schuiven het liever af op "ik krijg toch geen baan" "dicriminatie" "mij willen ze niet" enz enz
De Marokkaanse buurtvaders? Najib Amhali? Aboutaleb?
pi_48353148
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, hoor, het is een vraag. Wil jij bij voorbaat iedereen meet een dubbel paspoort terugsturen of alleen de mensen die zich schuldig maken aan misdaden?
degene die te ver van onze maatschappij zijn verwijderd zie ik liever gaan dan komen, de wel willende is wat mij betreft welkom. Bij misdaden (nee geen rolletje drop stelen of door rood rijden dus) direct eruit trappen als het ernstig is (moord, verkrachting ofzo) indien het kleinere dilecten zijn 3 x out
pi_48353182
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

De Marokkaanse buurtvaders? Najib Amhali? Aboutaleb?
ow ja die doen echt hun best

najib is cool dat moet ik toegeven
  zondag 15 april 2007 @ 17:37:53 #239
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48353219
Overigens geloof ik bij dit soort kleine jochies 100% in een soort 'tuchthuizen'. Ieder gevoel van macht volledig breken.

Maar dan wel zonder de rest af te breken. Weet niet in hoeverre dat realistisch is.
pi_48353232
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jep. In andere landen heeft men geen probleemjeugd.
tuurlijk wel, en ik was vroeger ook geen lieverdje maar wat die marokkaantjes doen sorry dat slaat alles en dat verdomme op een leeftijd van 8 jaar
pi_48353254
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
Overigens geloof ik bij dit soort kleine jochies 100% in een soort 'tuchthuizen'. Ieder gevoel van macht volledig breken.

Maar dan wel zonder de rest af te breken. Weet niet in hoeverre dat realistisch is.
zou kunnen werken idd
pi_48354261
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef gelly het volgende:
Wie zei ook alweer "Je kunt de mate van beschaving van een samenleving afmeten aan de behandeling van de onbeschaafden" ?
Was dat niet dezelfde man die dit zei?

'Churchill gaf Joden deels zelf de schuld'
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 15 april 2007 @ 18:21:04 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48354351
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Was dat niet dezelfde man die dit zei?

'Churchill gaf Joden deels zelf de schuld'
Churchill heeft alles gezegd. Die man is een wandelende citatengenerator geweest.
  zondag 15 april 2007 @ 18:44:18 #244
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48354991
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Churchill heeft alles gezegd. Die man is een wandelende citatengenerator geweest.
Zelfs dát heeft ie gezegd.
  Moderator zondag 15 april 2007 @ 18:56:19 #245
8781 crew  Frutsel
  Moderator zondag 15 april 2007 @ 18:58:15 #246
8781 crew  Frutsel
pi_48355459
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

tuurlijk wel, en ik was vroeger ook geen lieverdje maar wat die marokkaantjes doen sorry dat slaat alles en dat verdomme op een leeftijd van 8 jaar
Het feit dat wij van Nederlanderse afkomst het " Eén voor allen, allen voor één" niet kennen als het gaat om elkaar te helpen en voor elkaar op te komen, helpt ook mee. Dat zie je juist bij hun wel. Je hebt er nooit met één ruzie... Als je dat als gemeenschap kan veranderen... dan kan je de chips, popcorn en bier klaarzetten op RTL 4 ipv op CNN
  zondag 15 april 2007 @ 19:24:16 #247
81237 releaze
best of both worlds
pi_48356520
tja, welke normen en waarden geef je kinderen mee in een land dat de afgelopen 40 jaar zichzelf ontpopt heeft en op de kaart heeft gezet als het land van allerlei vrijheden en mogelijkheden voor zoveel mogelijk inwoners?
ik zie nederlandse ouders ook volledig op hun bek gaan met opvoeding. de ouders kregen thuis een enigszins straffe hand waar ze niet happy mee waren, de kinderen krijgen daardoor veel meer vrijheid en op een gegeven moment komt men erachter dat hun kinderen daardoor wel erg jong erg zelfbepalend worden.
laat staan als je vanuit een extreem strenge cultuur hier dat vrije nederland in komt. wat gebeurt er dan?

we zitten hier als nederlanders zelf al in een culturele crisis. de normen en waarden die wij als 16 miljoen aanhangen zijn vaag en wijdverbreid. Er is niet meer een orgaan (de kerk) die het veto heeft over wat moreel (normen/waarden) goed en slecht is, maar dat hebben we allemaal. Het is een gekkenhuis waar we langzaam, dankzij deze excessen, uit zien te komen. Want ontspoorde kinderen geeft ons een heel duidelijk signaal van wat we iig niet willen en wat dus daadwerkelijk binnen onze collectieve normen en waarden ligt.

De grenzen, de normen en waarden, moeten weer gezet worden wil je adequaat kunnen handelen tegen uitschieters en andere wantoestanden. Is dat een taak van ons allemaal, of alleen van één partij? (En zo ja, welke?) Tot dat moment zijn alle acties simpele symtoombestrijding. De ene net zo effectief als de ander. Dat hebben we de afgelopen 40 jaar wel gemerkt.

Het probleem ligt niet bij een bepaalde groep, het ligt in ons gezamelijke 'collectief'. Dat is er amper, iedereen speelt voor z'n eigen partij, maar vooral voor zichzelf. Not very fruitful.
  zondag 15 april 2007 @ 20:30:31 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48358969
Balkenende is zo gek nog niet met zijn "normen en waarden" slogan, die man weet echt wel waar hij 't over heeft. Er is zo ontzettend veel om trots op te zijn als Nederlander. En dat heeft niks te maken met blonde haren of een blank huidje, maar met onze samenleving, onze geschiedenis, hoe we met zoveel mensen in zo'n klein landje weten te redden zonder al te veel elkaar de kop in te slaan. Dat is iets wat je moet koesteren en waar je trots op moet zijn. Onze voorvaderen hebben ervoor gevochten zodat wij nu kunnen leven in zoveel mogelijk vrijheid. Maar je moet wel van goede wil zijn, wil je in zo'n systeem goed mee kunnen draaien. We hebben nog niet zo goed geleerd om te gaan met mensen die niet van goede wil zijn, maar dat komt nog wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_48359995
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:36 schreef progrock het volgende:

[..]

En wat gaat Wilders er dan aan doen?
Begrijp wel dat er een groot verschil is tussen willen en daadwerkelijk kunnen.

We hebben een paar jaar een rechts immigratie beleid gehad onder Verdonk, wat is het resultaat? juist 0,0, sterker nog het is alleen maar erger geworden in zowel leeftijd als gedrag!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48360134
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:37 schreef Pappie_Culo het volgende:

Zo'n tuchthuis of internaat lijkt me geen slecht idee om mee teginnen.
In iedergeval moet de maatschappij laten blijken dat het niet geaccepteert wordt
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 15 april 2007 @ 21:01:14 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48360142
Eerst de kraan dicht als je met dweilen begint.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 15 april 2007 @ 21:12:42 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_48360545
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zeg jij nou alsjeblieft niks meer over Utrecht, jij denkt dat Ondiep en Kanaleneiland allebei in west liggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 15 april 2007 @ 22:01:06 #253
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48362299
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

8 jaar, wat deed ik toen?

lego
fietsen
soldaatje spelen
voetballen
computeren op de 386
kindernet kijken

De 386 is het enige wat de kids nu niet meer hebben, alle Marokkaantjes moeten een 386 en het probleem is opgelost
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48364336
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zeg jij nou alsjeblieft niks meer over Utrecht, jij denkt dat Ondiep en Kanaleneiland allebei in west liggen.
Ze woont overal en kent iedereen, je weets tog?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 15 april 2007 @ 22:54:05 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48364639
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik woon waar mijn huis woont, gek.
  zondag 15 april 2007 @ 22:54:26 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48364652
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is ook zo - ten westen van het spoor.
pi_48365843
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:01 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

8 jaar, wat deed ik toen?

lego
fietsen
soldaatje spelen
voetballen
computeren op de 386
kindernet kijken

De 386 is het enige wat de kids nu niet meer hebben, alle Marokkaantjes moeten een 386 en het probleem is opgelost
ik denk eerlijk gezegd dat je meer bereikt met wat ruimte om te fietsen, soldaatje te spelen of te voetballen, in de meeste binnensteden zijn er gewoonweg te weinig voorzieningen voor opgroeiende kinderen waar ze zich lekker uit kunnen leven, hun energie kwijt kunnen
pleased to meet you
  zondag 15 april 2007 @ 23:19:40 #258
46960 StefanP
polemicist
pi_48365920
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wist je dat je avatar 1.7Mb is?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 23:21:57 #259
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366140
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:19 schreef StefanP het volgende:

Wist je dat je avatar 1.7Mb is?

Een gifje... .
  zondag 15 april 2007 @ 23:34:41 #261
117098 Hathor
Effe niet
pi_48366521
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon vol blijven houden dorpsgek.
pi_48366595
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat precies ten Westen van het spoor?
  zondag 15 april 2007 @ 23:36:45 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366601
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon vol blijven houden dorpsgek.
Deze discussie hadden we al gehad - en een Utrechter gaf me gelijk.
  zondag 15 april 2007 @ 23:37:27 #264
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366627
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat precies ten Westen van het spoor?
Vijftien kleine clowntjes ten westen van het spoor.
pi_48366636
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik spreek Arabisch
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_48366666
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh eentje op Fok of eentje die je kende?
pi_48366680
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik spreek Arabisch
En gelukkig geen Nederlands.
  zondag 15 april 2007 @ 23:39:30 #268
117098 Hathor
Effe niet
pi_48366709
quote:

[..]

Ik ben ook een Utrechter, eentje die zelf in Ondiep (lees: Utrecht noord) heeft gewoond, en ik zeg dat je ongelijk hebt. Dan kan je die discussie wel al gehad hebben, maar als je volhardt in stompzinnige opmerkingen zie ik me toch genoodzaakt het weer even relevant te maken.
pi_48366740
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En gelukkig geen Nederlands.
ook

ik kan slecht Arabisch spreken maar versta het wel
ik ken geen berbers en ben dan ook geen berber
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 15 april 2007 @ 23:41:59 #270
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366790
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben ook een Utrechter, eentje die zelf in Ondiep (lees: Utrecht noord) heeft gewoond, en ik zeg dat je ongelijk hebt. Dan kan je die discussie wel al gehad hebben, maar als je volhardt in stompzinnige opmerkingen zie ik me toch genoodzaakt het weer even relevant te maken.
Ik vind het sowieso vrij irrelevant, maar jij komt er elke keer weer mee op de proppen.
  zondag 15 april 2007 @ 23:44:12 #271
117098 Hathor
Effe niet
pi_48366883
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso vrij irrelevant, maar jij komt er elke keer weer mee op de proppen.
Omdat jij te beroerd bent om toe te geven dat je er gewoon naast zit, anders was ik het alweer vergeten. Nu is het gewoon leuk om er over door te gaan.
  zondag 15 april 2007 @ 23:45:10 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366916
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat jij te beroerd bent om toe te geven dat je er gewoon naast zit, anders was ik het alweer vergeten. Nu is het gewoon leuk om er over door te gaan.
Kun je niet beter met jezelf spelen dan met mij? Ik heb wel betere dingen te doen.
  zondag 15 april 2007 @ 23:45:45 #273
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48366934
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh eentje op Fok of eentje die je kende?
En jij bent zuurder dan Marcel van Dam en Femke Halsema bij elkaar.
pi_48366969
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien dat een landkaart wat kan verduidelijken?

Ondiep is nummer 7.
pi_48366992
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

En jij bent zuurder dan Marcel van Dam en Femke Halsema bij elkaar.
Allebei jouw linkse vrienden.
  zondag 15 april 2007 @ 23:49:02 #276
117098 Hathor
Effe niet
pi_48367061
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kun je niet beter met jezelf spelen dan met mij? Ik heb wel betere dingen te doen.
Zo ken ik je dus weer. een verzuurde tante die begint te huilen als ze haar zin niet krijgt.
pi_48367138
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo ken ik je dus weer. een verzuurde tante die begint te huilen als ze haar zin niet krijgt.
Beschermd opgegroeid, pappa betaalde alles vroeger etc.
Femke Halsema in het kwadraat he?

Denk maar niet dat Floripasje ooit zelf tomaten heeft moeten plukken om haar eigen kleding/vakantie te moeten betalen.
  zondag 15 april 2007 @ 23:51:07 #278
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48367145
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Allebei jouw linkse vrienden.
Allebei niet van mijn partij. Ik heb het voor beiden nog nooit opgenomen.
Alsof ik jou op een hoop veeg met Verhagen en Kusters, ofzo.

Overigens doet je stijl me wel aan Femkema&El Dammo denken.
  zondag 15 april 2007 @ 23:52:01 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48367187
Kunnen de twee ren-avatars niet gewoon een Tom-of-Finlandje plegen?
  zondag 15 april 2007 @ 23:52:40 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48367220
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Beschermd opgegroeid, pappa betaalde alles vroeger etc.
Femke Halsema in het kwadraat he?

Denk maar niet dat Floripasje ooit zelf tomaten heeft moeten plukken om haar eigen kleding/vakantie te moeten betalen.
Iemand die mij evident nog nooit heeft ontmoet spreekt.
pi_48367514
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iemand die mij evident nog nooit heeft ontmoet spreekt.
Zeg, heb jij je eigen studie betaalt of was pappa het?
pi_48367633
't Is dat het topic toch bijna vol is... .
  maandag 16 april 2007 @ 00:04:59 #283
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48367652
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ikzelf, en de overheid. Hoezo?
pi_48367674
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

BetaalD. .
pi_48367979
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Misschien dat een landkaart wat kan verduidelijken?

[afbeelding]
Ondiep is nummer 7.
puur technisch gezien is het wel ten westen van het spoor hoor
http://tinyurl.com/yusgs5
pleased to meet you
pi_48368118
Whoops, verkeerde topic.
  maandag 16 april 2007 @ 00:21:08 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48368132
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:20 schreef DennisMoore het volgende:
#.. It's alright to fall apart... sometimes ..#

.
pi_48368147
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:21 schreef Floripas het volgende:

Het zal de wijn zijn... .
  maandag 16 april 2007 @ 00:22:25 #289
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48368167
Het is ook uitstekend van toepassing op deze discussie, trouwens.
pi_48370656
quote:
Op maandag 16 april 2007 00:15 schreef moussie het volgende:

[..]

puur technisch gezien is het wel ten westen van het spoor hoor
http://tinyurl.com/yusgs5
Wat is bij jouw Oost en West?
pi_48370876
Wat een kinderachtig gemiep.
Dat is eens wat anders...
pi_48374716
quote:
Op maandag 16 april 2007 07:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat is bij jouw Oost en West?
nou simpel lieverd, oost is waar de zon opgaat en west is waar die ondergaat, oost is rechts van de spoorlijn en west links ervan
pleased to meet you
  maandag 16 april 2007 @ 11:17:50 #293
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_48375380
quote:
Op maandag 16 april 2007 08:04 schreef cora4034 het volgende:
Wat een kinderachtig gemiep.
Het lijken wel politici hier op FOK. Die praten ook nooit over de structurele zaken, maar verliezen zich in eindeloze discussies over randzaken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_48375869
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

nou simpel lieverd, oost is waar de zon opgaat en west is waar die ondergaat, oost is rechts van de spoorlijn en west links ervan
En kijk nu eens goed op de kaart.
pi_48376144
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En kijk nu eens goed op de kaart.
als ik mijn map over de jouwe leg zie ik dat alle rode puntjes cq probleemwijken ten westen/noord-westen van de spoorlijn liggen
pleased to meet you
pi_48376561
quote:

[..]

Een homo gaf je gelijk!? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
pi_48376932
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:52 schreef Tarabass het volgende:

Een homo gaf je gelijk!? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Je bedoelt Utrechtenaar?
pi_48378657
Tuchthuizen, heropvoedingskamp?

Kleine ideetjes, misschien wel oplossingen?
pi_48378702
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar ligt een industriegebied
pi_48379039
Wat een kinderachtig gezeur over een kaartje. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')