abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48314402
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:57 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Ik heb het dan over een AMD1100 met 1GB RAM en een redelijke videokaart.
Aangezien deze dual screen ook niet (zoals ik het wil) ondersteunt heb ik het maar van mijn pc verwijderd.
Ik gebruikte overigen KDE als desktop manager, dus eigenlijk is het dan opeens kubuntu.
Dan moet het sowieso al vliegen. dat deed het in ieder geval wel met mijn AMD Athlon XP 2600+ met 768 MB en een Geforce 4 Ti 4400. Ik heb eigenlijk amper ervaring met KDE, wel weet ik dat het vrij zwaar is.
url
  zaterdag 14 april 2007 @ 03:04:05 #77
176621 crystalcloud
Wolken zijn niet wit!
pi_48314628
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: Tweakers

Die vieze pipo's van Microsoft gaan nu echt het totaal mislukte Windows Vista aan de gebruiker opdringen. Walgelijk bedrijf is het ook. XP werkt prima, en dat vinden veruit de meeste computergebruikers, en die zitten niet op Vista te wachten. Ik hoop dat Kroes weer in actie komt, die is de enige die wat doet tegen het schorrie morrie dat bij dit bedrijf werkt.
Nee, ze voelen wel dat ze slachtoffer zijn van hun eigen succes: WindowsXP Pro!! Werkt verdomd goed (achter een firewall dan ;-) )
Als je in de blauwe hemel kijkt, is het dieper dan je kan zien...
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:04:57 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48315679
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:52 schreef Boschkabouter het volgende:
Vanaf SP4 deed NT4 dat wel, meen ik.
Nope. Alleen als een USB toetsenbord hardwarematig door de bios werd herkend kon het ook in NT gebruikt worden. Verder is de ondersteuning van USB in NT4 simpelweg niet aanwezig
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 14 april 2007 @ 08:06:06 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48315684
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 01:52 schreef Boschkabouter het volgende:
Mijn ervaring is dat Ubuntu vrij traag werkt, maar dat kan ook aan mijn pc hebben gelegen.
Mijn ervaring is dat OpenSUSE 10.2 een heel stuk rapper werkt dan Ubuntu.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 08:39:12 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48315862
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Hoe is dat anders met andere OS-en en het verleden van Windows? Microsoft geeft al sinds het begin der tijden hotfixes uit die je alleen dient te gebruiken indien je van een bepaald probleem last van. Linux doet dit ook, er zijn letterlijk duizenden, zoniet tienduizenden "unstable" hotfixes voor specifieke problemen.

100 hotfixes is trouwens vrij laag. Ik geloof dat er in de eerste maanden van XP al meer dan 300 uit kwamen, maar ik weet niet meer over wat voor periode dat was.
Ik ben die tekst nog nooit in een hotfix voor XP tegen gekomen hoor. Dat een hotfix voor een specifiek probleem is, maar nooit de frase Als je niet ter gek veel last van het probleem hebt, installeer de hotfix dan maar niet Dan heb je gewoon geen vertrouwen in je oplossing.
quote:
Ik merk persoonlijk gewoon weinig verschil. Ik kopieer met regelmaat folders met bijv. 100.000 PDF bestanden erin met een totaal van 50 Gb aan data (ons bedrijf doet aan "customized" printing), en ik merk geen verschil met Windows XP of Windows 2000 machines met betrekking tot de snelheid. Maar goed, hier op het werk hebben we de Business versie, en thuis heb ik de Ultimate. Misschien dat het met de Home versies anders werkt, want daar heb ik nog niet mee getest.
De ulitmate en home en de hele rotzooi zijn exact dezelfde versies met wat functionaliteit eruit gesloopt, op basis van de serial code. De copy functie onder Vista is vele malen trager dan in XP. Lees de objectieve testresultaten er maar op na. En als je niet merkt dat Vista al seconden lang van alles aan het doen is zonder dat er ook maar 1 file gekopieerd wordt ben je niet serieus te nemen in dit gesprek.
quote:
Hoe weet je zo zeker dat het WEL correct geimplementeerd is? Omdat andere fabrikanten 100% bugvrije installers afleveren?
[..]
Nee omdat wij zelf de installer ontwikkeld hebben volgens de documentatie van technet en MSDN. En de installer 4 van de 5 keer prima werkt en de 5 keer crashed (overigens crashen ALLE installers als je 'annuleren' kiest. probeer maar. De installer zelf zal dan het vista equivalent van 'dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd' laten zien.
quote:
Kun je dat ook onderbouwen? Ik vind namelijk dat het OS wel heel makkelijk de schuld krijgt, terwijl er waarschijnlijk tientallen andere programma's zijn geinstalleerd, en ook gesigneerde drivers nog steeds niet de garantie hebben bugvrij te zijn.
Gezien het feit dat je het hele signing verhaal nu maar negeert geeft wel aan dat je werkelijk geen idee hebt wat het whql programma in houdt. WHQL signed drivers zijn ontwikkeld op basis van de normen van én getest door microsoft om een optimale werking met HUN OS te garanderen. En die 'optimale' werking is simpelweg erg wankel op dit moment.

Wij testen in nederland op een stuk of 5 schone systemen met engelse en nederlandse vista versies. Mijn collega's in Hongkong op een aantal systemen in het engels en mandarijn. Vista is momenteel instabiel, en omdat alle leuke features eruit gesloopt zijn is er weinig toegevoegde waarde tov XP.

Dit zeg ik vanuit mijn professionele achtergrond waarin ik dagelijks tientallen soorten hardware met tientallen verschillende chipsets, embedded software en zowel signed als unsigned drivers test op diverse verschillende systemen. Dat jij een andere mening hebt is prima, maar zover ik kan zien is jouw mening vooral gebaseerd op 1 persoonlijk thuis systeem. En gelukkig voor jouw werkt dat systeem prima

Persoonlijk houdt ik het wel bij XP en mijn 3 MACs
pi_48315972
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zal maar geen NAS gaan gebruiken, want Vista gebruikt plotseling deafult NTLMv2 ipv v1 zoals alle voorgaande MS OS'en. Zelfs in een lokaal netwerkje is het benaderen van Vista shares een drama.

Top OS.
ben jij ff stoer met je moeilijke woordjes
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 08:57:07 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48316000
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:54 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ben jij ff stoer met je moeilijke woordjes
Wat ben jij een lul als je je in discussie mengt die je niet begrijpt.
pi_48316028
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat ben jij een lul als je je in discussie mengt die je niet begrijpt.
tuurlijk, want je hebt alleen recht van spreken als je Vista gebruikt voor professionele doeleinden.

nerdje
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 09:01:20 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48316040
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:59 schreef Flashwin het volgende:

[..]

tuurlijk, want je hebt alleen recht van spreken als je Vista gebruikt voor professionele doeleinden.

nerdje

Nee, maar ik kan er wel wat zinnigs over zeggen.
Maar waarom je aggresiviteit?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 april 2007 @ 09:06:39 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48316095
Ow Maartena ik zie dat je het whql programma niet negeert maar dat je verkeerd gequote had
quote:
Okay misschien zat ik daar verkeerd. Maar na het lezen van de WHQL documentatie van Microsoft blijkt ook dat ALLE WHQL drivers via Windows Update worden aangeboden. Dus zolang je alleen maar Windows Update gebruikt voor je drivers, weet je zeker dat je 100% signed drivers gebruikt.

Je kunt echter ook in Vista x64 de drivers die door fabrikanten worden aangeleverd gewoon downloaden en installeren en ik vraag me dan toch af waarom drivers van NVidia toch niet op Windows Update te vinden zijn.....

En nogmaals: WHLQ is GEEN garantie dat een driver ook daadwerkelijk bugvrij is - zeker getuige de methode waarmee getest wordt, en de tijd die ervoor wordt uitgetrokken. De Microsoft documentatie is hier ook specifiek over, waarschijnlijk om zichzelf in te dekken. WHQL betekend echt alleen dat de driver is goedgekeurd voor installatie. Een 100% bugvrije driver bestaat niet, net als een 100% bugvrij OS niet bestaat.

En inderdaad..... MIJN machine draait Vista zonder problemen. Althans, ik ben nog geen problemen tegen gekomen die niet eenvoudig te fixen waren......
Windows update biedt helemaal niet alle signed drivers automatisch aan via Windows update... dat moet je als fabrikant apart opstarten als je driver gesigned is. Dat is een vrij intensief proces, wat ik ook maar zelden in gang zet.

Over de kwaliteitsnormering heb ik het al gehad, de geautomatiseerde testen zijn wel degelijk intensief. Het signen van je drivers is ook niet in een dag geregeld. Op het moment dat je je driver submit duurt het enkele dagen voordat je hem terug krijgt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Swetsenegger op 14-04-2007 09:13:00 ]
pi_48316184
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:33 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dan instaleer je toch Win95 op je Core2Duo oid...
Hihi, wat een reactie ook .

De meest stabiele en relatief snel besturingssysteem is Windows XP, en niet Vista. Daarom kunnen sommigen nog wel een snelle pc hebben, maar dat wil niet zeggen dat je er ook een slomer besturingssysteem op moet zetten. Dan heeft een snelle pc ook weinig nut meer.
  zaterdag 14 april 2007 @ 09:16:50 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48316190
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 08:59 schreef Flashwin het volgende:

[..]

nerdje
Ik ken nog maar heel weinig professionele mensen die met Vista werken trouwens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_48316237
Vind het schandalig... Vista is best leuk hoor maar veel werkt toch nog niet echt fijn en XP draait gewoon heerlijk!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_48316290
Dit topic! Straks ga je me nog vertellen dat MS een commercieel iets is!
pi_48316489
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:26 schreef veldmuis het volgende:
Dit topic! Straks ga je me nog vertellen dat MS een commercieel iets is!
Dat is prima, maar dan mogen ze de keuze in verschillende Windows' waar vraag naar is wel hoog houden.
pi_48316569
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker naadje, je betaald bij een laptop zo 100 euri voor die Vista. Of nog meer...
betaald
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_48316864
Ik hoor de klok luiden maar weet niet meer waar de klepel hangt!
Is het niet zo, dat M$=> SUSE Linux heeft ingekocht, wat iid zoals swets.. beweerd zou betekenen... dat het " vista o.s " een (soort ME tussenstap) zou zijn naar .....
In het verleden heeft de dos opkoop genoeg geld opgeleverd, wrom hetzelfde niet nog eens doen?

just my 2 cents
pi_48318842
Vista levert toch wel de WHQL drivers via Windows Update??
Dit hoorde ik van een collega
pi_48319512
Altijd leuk dat er mensen komen in zeuren in topics als deze zonder dat ze Vista ooit daadwerkelijk hebben gezien.. ik heb vista draaien op verschillende systemen thuis (2 thuispc's met premium en business edition op de laptop van het werk) en alle programma's werken naar behoren en heb geen bluescreens gezien en alles is even stabiel als op xp.. en de mensen die zeuren over dat ze steeds vragen krijgen of iets mag moeten gewoon UAC uitzetten. Vista loopt trouwens even snel als XP als je Aero uitzet. (vrij logische dat Aero de pc iets trager maakt maar bij een moderne pc merk je daar nauwelijks iets van)
pi_48319610
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 09:50 schreef Trizzle het volgende:

[..]

betaald
Erg inhoudelijk, Vista-fanboy. Of moet Vista-fanboy zonder streepje?
pi_48320327
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg inhoudelijk, Vista-fanboy. Of moet Vista-fanboy zonder streepje?
betaald
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_48320474
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
leer dan eerst windows eens te configureren....

vista heb ik ooit de beta2 van gedraaid en werkte prima met aero..

ow ja: op een systeem van inmiddels 3 jaar oud
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:14:52 #98
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_48320610
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef MegA het volgende:
Altijd leuk dat er mensen komen in zeuren in topics als deze zonder dat ze Vista ooit daadwerkelijk hebben gezien..
Altijd leuk dat mensen hun oordeel al klaar hebben zonder het hele topic te lezen. Met name Swetsenegger lijkt me duidelijk iemand die Vista gebruikt en aardig wat weet over hoe het in elkaar zit. Het is prima dat mensen Vista gebruiken en het prettig vinden, maar je kunt toch wel accepteren dat er óók mensen zijn die Vista gebruiken of gebruikt hebben en het niets vinden?
quote:
ik heb vista draaien op verschillende systemen thuis (2 thuispc's met premium en business edition op de laptop van het werk) en alle programma's werken naar behoren en heb geen bluescreens gezien en alles is even stabiel als op xp..
Proficiat
quote:
en de mensen die zeuren over dat ze steeds vragen krijgen of iets mag moeten gewoon UAC uitzetten.
Prima, maar daarmee is UAC dus nutteloos geworden en de extra beveiliging van Vista sterk verminderd. Bovendien geef je hier toe dat deze functie niet goed in elkaar zit, toch?
quote:
Vista loopt trouwens even snel als XP als je Aero uitzet. (vrij logische dat Aero de pc iets trager maakt maar bij een moderne pc merk je daar nauwelijks iets van)
Wat is Vista nog zonder Aero en UAC? Nogmaals, prima dat Vista bij jou naar tevredenheid draait, maar kun je je echt niet voorstellen dat er mensen zijn die liever XP hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_48320648
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil een snel besturingssysteem op een snelle pc. Niet een slomer besturingssysteem op een snelle pc, puur omdat de pc het aankan.
Ben je dom ofzo?
Vista is sneller dan XP.

Heb hier toch duidelijk geen snelheidsverlies.
JOHNNY HEITINGA
pi_48320743
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:42 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik wil dus een laptop kopen voor school (voor september), maar alles wat ik op internet vind is voorzien van Vista (de goedkoopste versie meestal waarmee je weinig kan, zoals XP home). En aangezien zelfbouw bij laptops niet bepaald goedkoop is, zal ik dus waarschijnlijk eerst de pc mogen formatteren.
Wat precies kun zou je niet met een Home versie kunnen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')