Oeh arretjescakequote:Op dinsdag 17 april 2007 13:49 schreef freecell het volgende:
Ik ga een stukje arretjescake eten
Maar ik heb niet gelunched, dat scheelt
Ik kan er dus ook niet afblijven heb ik ontdektquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oeh arretjescake, ik maak dat expres niet omdat ik weet dat ik er dan niet af kan blijven.
![]()
Eet smakelijk![]()
quote:Fat? It's not your fault
Last updated at 10:09am on 17th April 2007
People who are overweight and claim they have 'heavy bones' or 'a slow metabolism' are often jeered at for making excuses. Now it looks as if they may be right.
Last week, scientists announced they'd found the gene that puts one in six of us at increased risk of obesity. If you have this gene - called FTO - you are 70 per cent more likely to become overweight.
In other words, it's not necessarily your fault if you are fat.
There's lots of research from around the world which suggests your expanding waistline may be due to reasons other than lack of will power.
Here are some scientifically valid excuses:
IT'S MY GENES
Researchers have found 50 genes linked to obesity in humans. These control a hugely complex message system that links your guts, fat stores and appetite centres in the brain — they affect how full or hungry you feel, how much fat you lay down and how active you are.
A gene screen can detect if you have some of the combinations known to increase your chances of putting on weight.
Genetic Health in Harley Street will test for several variations: one makes insulin store fat very efficiently; another makes you crave food; and a third affects adrenaline and another makes you crave food; third affects adrenaline and how likely you are to store fat.
If you have the wrong combination of these, you are almost bound to battle with weight, however strong your will power.
I'VE GOT A VIRUS
The Pennington Biomedical research centre in Louisiana has set up the first department to study the link between viruses and obesity.
Researchers found that several variants of the common adenovirus, which causes colds, and other infections such as bronchitis or conjunctivitis can make you put on weight.
The link was spotted nearly 20 years ago by an Indian researcher, Nikhil Dhurandhar, who heads the new department. He noticed that birds infected with the adenovirus virus put on significant amounts of weight.
Oddly, they also had low levels of cholesterol and fats in their blood.
He has found that 20 per cent of obese people have signs of adenovirus infections, and are on average 33lb heavier than people who have never been infected.
Why some adenoviruses have this effect isn't clear. It could involve inflammation or changes to the way fat cells work.
Other viruses can also cause weight gain, such as the one responsible for meningitis, which can damage the appetite control centre in the brain, making people grossly obese.
IT'S THE HEATING
The temperature we keep our homes and offices could be a factor in weight gain.
Keeping warm uses up energy, but the temperature of our homes has been increasing, up from an average 13C in 1970 to 18C in 2000.
This means we no longer use up as much of our energy stores - ie fat - to maintain body warmth.
Scientists at the University of Alabama found that if you feed two groups of mice the same amount of food, but keep them at different temperatures - a cosy 27C versus a cooler 22C - the warmer ones end up fatter.
To get the cool ones to the same weight as the warmer ones, the researchers had to feed them 30 per cent more calories.
The same goes for humans. Women in a cooler room used up the equivalent of 27 more grams of body fat a day than those in a warmer room.
So, if your office puts the thermostat right up in winter, it could be making you fat.
I'VE QUIT SMOKING
It's an old wives' tale that quitting smoking is a sure-fire way to pile on the pounds - and statistics show it's true.
A study at the U.S. National Centre for Health Statistics in Maryland found half of those who had quit were overweight, compared to 37 per cent of those who had never smoked and 28 per cent of smokers.
IT'S MY GUT BACTERIA
Your guts are home to billions of bacteria that are vital for digesting food and producing vitamins. However, they could do a lot more.
They may control how many calories you eat and how efficiently you store food; in other words, whether you get fat or stay slim.
Rats raised in an ultrasterile environment so they have no bacteria in their guts store very little fat - about 60 per cent less than normal rodents, even though they eat about 30 per cent more.
However, once bacteria is allowed in, they start putting on weight and in two weeks catch up with rats raised in a non-sterile environment.
Researchers at the Centre for Genome Sciences at Washington University have identified the two bacteria strains responsible - known as B.theta and M.smithii.
Rats with both in their guts had 13 per cent more body fat than those with either one.
It's not clear if you can change people's weight by changing their gut bacteria.
I'M TIRED
We are all getting less sleep - down from 8 1/2 hours a night in 1960 to less than seven today - and this could be linked to putting on weight.
A major U.S. study which has been tracking 68,000 women for 16 years found that those who slept five hours a night put on more weight than those who got six.
A survey by James Gangwisch from Columbia University, which analysed data from 18,000 adults, found those getting less than four hours sleep a night were 73 per cent more likely to be obese.
Lack of sleep affects your metabolism, so you actually become more hungry.
During the night, you have less of the 'I'm full' hormone leptin and more of one called ghrelin, that boosts appetite.
This could fit in with the strange behaviour reported by a few people taking the sleeping pill Ambien.
They get up in the middle of the night, binge uncontrollably, but remember nothing in the morning.
IT'S GRANNY'S FAULT
Children whose mothers are obese are more likely to become fat - and grannies might be to blame, too.
Among mice, the offspring of mothers fed a high-fat diet in pregnancy are more likely to be obese.
The effect can jump a generation: those whose grandmothers had a high calorie diet are heavier, even if the mother's diet was more moderate.
I DON'T FIDGET ENOUGH
We all burn up calories, even when sitting, but individual differences can be huge. Some use up 1,067 a day, others can burn off 3,015.
One factor that makes a big difference is the amount of fidgeting you do. The fancy name for this is NEAT (nonexercise activity thermogenesis).
A study at the University of Minnesota found a gene linked to a brain chemical called orexin that can increase fidgeting rates.
Slim people move an extra two hours a day, according to studies by Professor James Levine, an endocrinologist at the Mayo Clinic in Minnesota.
That burns up 350 kilocalories, which translates into a weight loss of up to 40lb a year.
A workplace that doesn't encourage you to move - unlike Professor Levine's 'walking office', where people use a treadmill while on their computer and hold meetings on a walking track circling the office - could be to blame for your extra pounds.
I'M ON PRESCRIPTION MEDICATION
A number of prescription drugs - such as antipsychotic drugs used to treat people with schizophrenia, but increasingly given to children with behavioural problems and dementia patients - cause weight gain.
They can cause patients to gain 9lb in the first ten weeks and another 11lb after a year.
Significant weight increases can be seen with drugs for high blood pressure and diabetes, as well as betablockers and the Pill.
Wachten duurt altijd lang, zeker als het om zoiets gaat. Sterkte.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat duurt wachten toch gruwelijk lang![]()
snap nu wat de familie heeft afgezien bij mijn operatie![]()
Had niet verwacht dat de operatie enzo zo lang zou duren
(Mijn man heeft een operatie aan zijn oor zoiezo zijn trommelvlies dichten en wrs ook gehoor beentjes vervangen ofzoiets)
quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:04 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dat klinkt goed van die ligfiets, MM
quote:A workplace that doesn't encourage you to move - unlike Professor Levine's 'walking office', where people use a treadmill while on their computer and hold meetings on a walking track circling the office - could be to blame for your extra pounds.
Hij is gaaf! En drie wielen is alleen maar handig. Kiep je tenminste niet omquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:
![]()
Het is ook een hele mooie, ziet er helemaal niet echt uit als een aangepaste fiets vind ik zelf.![]()
[afbeelding]
Nou ja, op de twee achterwielen na dan.Maar het is een flitsend karretje.
![]()
Heb je een bron? En mag ik 'm dan op het WLS-forum zetten?quote:
Even mijn stappen tracenquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:32 schreef Rewimo het volgende:
Heb je een bron? En mag ik 'm dan op het WLS-forum zetten?
Dan is er in elk geval plek voor onsquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:32 schreef Levitation het volgende:
Rewimo: jij wilde in mei naar de gevangenis in Zoetermeer?
Volgens mij wilde deze persoon er juist graag uit...![]()
Voortvluchtige gevangene in Zoetermeer
Staat overigens een domme fout in het artikel: Aidaschouw is een straat, geen wijk en een flink eind lopen vanaf de PIZ...
Tnxquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:40 schreef Isabeau het volgende:
Even mijn stappen tracen
Gelukthttp://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/health/healthmain.html?in_article_id=449068&in_page_id=1774
Alles goed gegaan?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hij is weer terug gelukkig en het was niet erg dat ik niet kwam dan kon ie uitrusten![]()
![]()
je moet proberen die 5 minuten op te bouwen naar 10 en zo verderquote:Op dinsdag 17 april 2007 18:55 schreef MM-Luna het volgende:
Ik ben al goed bezig, elke dag 5 minutenop een:
[afbeelding]
Gratis apparaat gekregen van een vriendin die er niks mee deed, dus sja waarom niet he. Hup, zo voor de tv en beetje meedoen.. maarre auw in de benen hahaha. Tegenwoordig (sinds 2 dagen) fiets ik naar mijn werk op mijn nieuwe, stukken beter fietsende fietsie ipv met de bus. En vanaf volgende week dinsdag ga ik weight-watch-eren
![]()
Eens kijken hoelang ik dit allemaal ga volhouden haha. Maar ik vind dat ik al goed bezig ben haha.
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef freecell het volgende:
Positie, aantal topics, user
01. 155 Isabeau
02. 142 teigan
03. 135 TARAraboemdijee
Goh, waar zou ik veel posten (haaaai Isa, ik stalk je niet hoor!)
Super!quote:
Bij mij staat LIF behoorlijk bovenaanquote:Op woensdag 18 april 2007 12:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ontdekte van mezelf dat ik vrij evenwichtig post over de dagEn op TTK en LIF na geen echte favoriete subfora heb.
Je bedoelt voor wat gezond is? Ik kan me wel voorstellen dat het in Azië iets lager is, die mensen zien er ook zo teer uit. En vroeger waren mensen misschien iets gespierder (van hard werken zoals de meeste nu niet meer doen).quote:Op woensdag 18 april 2007 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Super!
Alhoewel die gezonde BMI grenzen in de loop de tijd nog wel eens verschoven zijn
Wist je bijv. dat het 'vroeger' 27 was? En in Azië is het 23.
Nee zeker niet, ik zei dat meer gewoon in algemene zin van 'ik ben nu niet meer te stoppen'.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik zeg ook niet dat je niet door moet gaanIk zei alleen dat wat als een gezond BMI wordt gezien in de tijd nog wel eens veranderd is.
Tja, jij hebt ook al zo'n vies oud lijstje.quote:
Vanwege een kwestie daar die me behoorlijk gekwetst heeft. Heeft te maken met een mod niet meer mod ineens wel weer modquote:Op woensdag 18 april 2007 14:05 schreef Isabeau het volgende:
Waarom post je niet meer in OUD?
Gemistquote:Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Nee joh, we gaan daar gezellig samen klessebessen over hoe we onze kinderen opvoedenDat we ze vanaf baby zijn op een strict 1000 kcal per dag dieet zetten, 'want we willen niet dat ze dik worden'
Dat 'medische topic' in OUD was trouwens weer een ouderwets voorbeeld van: doe maar niet.
baby's moeten juist lekker mollig zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Nee joh, we gaan daar gezellig samen klessebessen over hoe we onze kinderen opvoedenDat we ze vanaf baby zijn op een strict 1000 kcal per dag dieet zetten, 'want we willen niet dat ze dik worden'
Dat 'medische topic' in OUD was trouwens weer een ouderwets voorbeeld van: doe maar niet.
quote:Op woensdag 18 april 2007 18:40 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon een (onbewuste) kopie van het baard-topic
Ik ken ze smakelijkerquote:Op woensdag 18 april 2007 20:50 schreef Isabeau het volgende:
Nee, nu weet ik het zeker: ik heb zelfs nog nooit arretjescake gezien.
[afbeelding]
En het ziet er ook niet lekker uit.
Ik zat ook met m'n tenen gekromd te kijken!quote:Op woensdag 18 april 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een walgelijke kutopmerking in Afvallers met sterren over 100 kilo en waarschijnlijk onvruchtbaar. Los van het feit dat het onzin is om te suggereren dat dikke mensen een kuttoekomst hebben en slanke mensen een hele mooie
dat laatste heb je wel gelijk inquote:Op woensdag 18 april 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een walgelijke kutopmerking in Afvallers met sterren over 100 kilo en waarschijnlijk onvruchtbaar. Los van het feit dat het onzin is om te suggereren dat dikke mensen een kuttoekomst hebben en slanke mensen een hele mooie
Dat is toch iets heel anders? Ze suggereren: als je dik bent ben je stom en lelijk, als je dun bent ben je een succesvolle zanger met vrienden overal, etc. etc. etc.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat laatste heb je wel gelijk in
maar overgewicht verminderd wel de vruchtbaarheid
betekent het nog niet dat het gezond isquote:Op woensdag 18 april 2007 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Overigens is dat dus ook niet standaard hoor, die verminderde vruchtbaarheidWeet ik alles van
Ik bedoel maar, ik was 110 kilo toen ik (door de pil heen) zwanger werd van Sara.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Overigens is dat dus ook niet standaard hoor, die verminderde vruchtbaarheidWeet ik alles van
Maar dat beweert toch niemandquote:Op woensdag 18 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
betekent het nog niet dat het gezond is
omdat dik ongezond is en wel je vruchtbaarheid verminderd kunnen ze dat wel zeggenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat beweert toch niemandJe kunt daar alleen niet a contrario uit afleiden dat dik onvruchtbaar betekent en dat doen ze wel. Maar ja, het is sowieso zonde, je hoort al die deelnemers al van 'ik ga straks zus en zo eten', kortom, geen nieuw leefpatroon en ik ben bang dat de meeste deelnemers terug zullen vallen.
Ze beweerden letterlijk: 'ze zou 105 kilo wegen en waarschijnlijk onvruchtbaar zijn'. Dat is een bewering die je niet waar kunt maken. Net zo goed als je niet kan zeggen: 'er zijn hier in de dieetclub twee dames die razendsnel zwanger waren en 100+ waren, dus het maakt niet uit'. Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek nodig voor zulke keiharde beweringen.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat dik ongezond is en wel je vruchtbaarheid verminderd kunnen ze dat wel zeggen
de rest dat ze zeiden was wel behoorlijk onzin
Zou het wel zo kunnen zijn dat je pil te licht was i.c.m. je gewicht? Ik zat daar laatst namelijk ook over te denken met de Nuvaring, dat ding geeft gewoon standaard een hoeveelheid hormonen af, maar zou je als 100+-er niet wat zwaarders nodig hebben?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:26 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, ik was 110 kilo toen ik (door de pil heen) zwanger werd van Sara.
Ik wil echt niet zeggen dat het niet waar is dat je meer kans hebt op verminderde vruchtbaarheid (alhoewel dit volgens mij niet wetenschappelijk bewezen is!) maar goed, ze missen inderdaad de nuance nogal!
dus iemand die 160cms lang is en 140 kilo weegt kan gezond zijn?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef Pandorah het volgende:
Dik zijn hoeft niet perse ongezond te zijn. Je moet het wel nuanceren: dik zijn kan ongezonder zijn. Net als dat je dan onverminderd vruchtbaar kan zijn.
Ja maar ik mis de foto's van Christiaanquote:Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen zin meer om er te posten daardoor. De sfeer is ook niet bepaald gezellig meer dus ach...
Ehm... hij heet Christanquote:
Nee, ik heb het (toen ik zwanger was) nog weer nagevraagd en dat had er volgens mijn huisarts en verloskundige niets mee te maken. Ik slikte de Diane35, al 8 jaar, en zat gewoon net bij de 'missers'.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze beweerden letterlijk: 'ze zou 105 kilo wegen en waarschijnlijk onvruchtbaar zijn'. Dat is een bewering die je niet waar kunt maken. Net zo goed als je niet kan zeggen: 'er zijn hier in de dieetclub twee dames die razendsnel zwanger waren en 100+ waren, dus het maakt niet uit'. Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek nodig voor zulke keiharde beweringen.
[..]
Zou het wel zo kunnen zijn dat je pil te licht was i.c.m. je gewicht? Ik zat daar laatst namelijk ook over te denken met de Nuvaring, dat ding geeft gewoon standaard een hoeveelheid hormonen af, maar zou je als 100+-er niet wat zwaarders nodig hebben?
als je je lichaam zo belast kan het nooit gezond zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 22:55 schreef Rewimo het volgende:
Nuvaring is juist een hele goede optie omdat hij plaatselijk werkt.
En ik was met 130 kilo ook gezond. Toen ik zwanger werd. Sterker, met 150 was ik ook gezond. Het was alleen maar de vraag of dat zo zou blijven, en natuurlijk belast je je lichaam heel zwaar.
Ah, oke. Het is dus niet zo dat je 'meer' hormonen nodig hebt om hetzelfde resultaat te bereiken.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:52 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nee, ik heb het (toen ik zwanger was) nog weer nagevraagd en dat had er volgens mijn huisarts en verloskundige niets mee te maken. Ik slikte de Diane35, al 8 jaar, en zat gewoon net bij de 'missers'.
Ik heb overigens de nuvaring ook een hele tijd gebruikt na Sara's geboorte. Daarbij maakt het ook niet uit wat voor gewicht je hebt omdat de nuvaring plaatselijk hormonen afgeeft.
je mankeerde dat je bmi 55 wasquote:Op woensdag 18 april 2007 22:58 schreef Rewimo het volgende:
Nee, natuurlijk niet, maar op zich mankeerde ik niets.
Dun is niet het equivalent van gezond he. Zoals dik niet het equivalent van ongezond is.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je je lichaam zo belast kan het nooit gezond zijn
maar serieus als je zo'n ernstig overgewicht hebt en jezelf dan nog gezond vinden dat vind ik een beetje raarquote:Op woensdag 18 april 2007 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dun is niet het equivalent van gezond he. Zoals dik niet het equivalent van ongezond is.
Tuurlijk is het beter om niet te zwaar te zijn, dat ontkent ook niemand, anders zaten we niet in de dieetclub, maar het geeft geen garanties.
Tsja, daar kan ik weinig aan doen helaas.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:02 schreef bibi het volgende:
[quote]Op woensdag 18 april 2007 22:49 schreef Rewimo het volgende:
OepsOk, dan mis ik ook de verhalen over hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |