Gemistquote:Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Nee joh, we gaan daar gezellig samen klessebessen over hoe we onze kinderen opvoedenDat we ze vanaf baby zijn op een strict 1000 kcal per dag dieet zetten, 'want we willen niet dat ze dik worden'
Dat 'medische topic' in OUD was trouwens weer een ouderwets voorbeeld van: doe maar niet.
baby's moeten juist lekker mollig zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 15:04 schreef Isabeau het volgende:
Nee joh, we gaan daar gezellig samen klessebessen over hoe we onze kinderen opvoedenDat we ze vanaf baby zijn op een strict 1000 kcal per dag dieet zetten, 'want we willen niet dat ze dik worden'
Dat 'medische topic' in OUD was trouwens weer een ouderwets voorbeeld van: doe maar niet.
quote:Op woensdag 18 april 2007 18:40 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon een (onbewuste) kopie van het baard-topic
Ik ken ze smakelijkerquote:Op woensdag 18 april 2007 20:50 schreef Isabeau het volgende:
Nee, nu weet ik het zeker: ik heb zelfs nog nooit arretjescake gezien.
[afbeelding]
En het ziet er ook niet lekker uit.
Ik zat ook met m'n tenen gekromd te kijken!quote:Op woensdag 18 april 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een walgelijke kutopmerking in Afvallers met sterren over 100 kilo en waarschijnlijk onvruchtbaar. Los van het feit dat het onzin is om te suggereren dat dikke mensen een kuttoekomst hebben en slanke mensen een hele mooie
dat laatste heb je wel gelijk inquote:Op woensdag 18 april 2007 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een walgelijke kutopmerking in Afvallers met sterren over 100 kilo en waarschijnlijk onvruchtbaar. Los van het feit dat het onzin is om te suggereren dat dikke mensen een kuttoekomst hebben en slanke mensen een hele mooie
Dat is toch iets heel anders? Ze suggereren: als je dik bent ben je stom en lelijk, als je dun bent ben je een succesvolle zanger met vrienden overal, etc. etc. etc.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat laatste heb je wel gelijk in
maar overgewicht verminderd wel de vruchtbaarheid
betekent het nog niet dat het gezond isquote:Op woensdag 18 april 2007 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Overigens is dat dus ook niet standaard hoor, die verminderde vruchtbaarheidWeet ik alles van
Ik bedoel maar, ik was 110 kilo toen ik (door de pil heen) zwanger werd van Sara.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Overigens is dat dus ook niet standaard hoor, die verminderde vruchtbaarheidWeet ik alles van
Maar dat beweert toch niemandquote:Op woensdag 18 april 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
betekent het nog niet dat het gezond is
omdat dik ongezond is en wel je vruchtbaarheid verminderd kunnen ze dat wel zeggenquote:Op woensdag 18 april 2007 22:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat beweert toch niemandJe kunt daar alleen niet a contrario uit afleiden dat dik onvruchtbaar betekent en dat doen ze wel. Maar ja, het is sowieso zonde, je hoort al die deelnemers al van 'ik ga straks zus en zo eten', kortom, geen nieuw leefpatroon en ik ben bang dat de meeste deelnemers terug zullen vallen.
Ze beweerden letterlijk: 'ze zou 105 kilo wegen en waarschijnlijk onvruchtbaar zijn'. Dat is een bewering die je niet waar kunt maken. Net zo goed als je niet kan zeggen: 'er zijn hier in de dieetclub twee dames die razendsnel zwanger waren en 100+ waren, dus het maakt niet uit'. Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek nodig voor zulke keiharde beweringen.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat dik ongezond is en wel je vruchtbaarheid verminderd kunnen ze dat wel zeggen
de rest dat ze zeiden was wel behoorlijk onzin
Zou het wel zo kunnen zijn dat je pil te licht was i.c.m. je gewicht? Ik zat daar laatst namelijk ook over te denken met de Nuvaring, dat ding geeft gewoon standaard een hoeveelheid hormonen af, maar zou je als 100+-er niet wat zwaarders nodig hebben?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:26 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, ik was 110 kilo toen ik (door de pil heen) zwanger werd van Sara.
Ik wil echt niet zeggen dat het niet waar is dat je meer kans hebt op verminderde vruchtbaarheid (alhoewel dit volgens mij niet wetenschappelijk bewezen is!) maar goed, ze missen inderdaad de nuance nogal!
dus iemand die 160cms lang is en 140 kilo weegt kan gezond zijn?quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef Pandorah het volgende:
Dik zijn hoeft niet perse ongezond te zijn. Je moet het wel nuanceren: dik zijn kan ongezonder zijn. Net als dat je dan onverminderd vruchtbaar kan zijn.
Ja maar ik mis de foto's van Christiaanquote:Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen zin meer om er te posten daardoor. De sfeer is ook niet bepaald gezellig meer dus ach...
Ehm... hij heet Christanquote:
Nee, ik heb het (toen ik zwanger was) nog weer nagevraagd en dat had er volgens mijn huisarts en verloskundige niets mee te maken. Ik slikte de Diane35, al 8 jaar, en zat gewoon net bij de 'missers'.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze beweerden letterlijk: 'ze zou 105 kilo wegen en waarschijnlijk onvruchtbaar zijn'. Dat is een bewering die je niet waar kunt maken. Net zo goed als je niet kan zeggen: 'er zijn hier in de dieetclub twee dames die razendsnel zwanger waren en 100+ waren, dus het maakt niet uit'. Er is veel meer wetenschappelijk onderzoek nodig voor zulke keiharde beweringen.
[..]
Zou het wel zo kunnen zijn dat je pil te licht was i.c.m. je gewicht? Ik zat daar laatst namelijk ook over te denken met de Nuvaring, dat ding geeft gewoon standaard een hoeveelheid hormonen af, maar zou je als 100+-er niet wat zwaarders nodig hebben?
als je je lichaam zo belast kan het nooit gezond zijnquote:Op woensdag 18 april 2007 22:55 schreef Rewimo het volgende:
Nuvaring is juist een hele goede optie omdat hij plaatselijk werkt.
En ik was met 130 kilo ook gezond. Toen ik zwanger werd. Sterker, met 150 was ik ook gezond. Het was alleen maar de vraag of dat zo zou blijven, en natuurlijk belast je je lichaam heel zwaar.
Ah, oke. Het is dus niet zo dat je 'meer' hormonen nodig hebt om hetzelfde resultaat te bereiken.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:52 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nee, ik heb het (toen ik zwanger was) nog weer nagevraagd en dat had er volgens mijn huisarts en verloskundige niets mee te maken. Ik slikte de Diane35, al 8 jaar, en zat gewoon net bij de 'missers'.
Ik heb overigens de nuvaring ook een hele tijd gebruikt na Sara's geboorte. Daarbij maakt het ook niet uit wat voor gewicht je hebt omdat de nuvaring plaatselijk hormonen afgeeft.
je mankeerde dat je bmi 55 wasquote:Op woensdag 18 april 2007 22:58 schreef Rewimo het volgende:
Nee, natuurlijk niet, maar op zich mankeerde ik niets.
Dun is niet het equivalent van gezond he. Zoals dik niet het equivalent van ongezond is.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je je lichaam zo belast kan het nooit gezond zijn
maar serieus als je zo'n ernstig overgewicht hebt en jezelf dan nog gezond vinden dat vind ik een beetje raarquote:Op woensdag 18 april 2007 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dun is niet het equivalent van gezond he. Zoals dik niet het equivalent van ongezond is.
Tuurlijk is het beter om niet te zwaar te zijn, dat ontkent ook niemand, anders zaten we niet in de dieetclub, maar het geeft geen garanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |