Ik heb geen idee. Er is niets, waarvan ik denk, dat is het.quote:
ziet er goed uitquote:Op maandag 16 april 2007 09:12 schreef VlaDje het volgende:
hmmm, na een aantal topics geleden al gepost te hebben dat ik ook maar eens wat moet gaan doen aan mn gewicht(maar nog steeds niet gedaan) heb ik gisteren definitief voor mezelf besloten HOE...
minimaal 5 dagen in de week actief bezig zijn...
Varierend van potje voetballen, hardlopen tot op de fiets naar m'n werk (20 km verderop)
dat zou ongeveer 1 dag voetballen worden, 2 dagen fietsen(goedkoper en beter voor mn lichaam), en 2 dagen hardlopen.
hiernaast ga ik mijn voedingspatroon aanpassen naar:
's morgens broodje, met kaas ofzo en een bakje yoghurt,
's middags glaasje optimel (gewone melk krijg ik niet achter mn huigje) met een broodje en een bakkie soep..
's avonds stukje vlees met een beetje aardappels en groenten...
tussendoor zou ik zo veel mogelijk dingen laten staan.
denk dat ik dan wel snel af zou gaan vallen en een beetje conditie opbouwen...
(dit alles na veel benauwdheid laatste tijd, en moe van het weinig doen)
Wat is qua fruit goed om te eten?quote:Op maandag 16 april 2007 09:33 schreef Rewimo het volgende:
VlaDje, in combinatie met dat sporten moet je wel meer eten dan wat je nu van plan bent hoor. Dat is echt veel te weinig, dat hou je niet vol zo. Gewoon voldoende brood eten, fruit eten tussendoor (mis ik helemaal in je plannen), stukje vlees 's avonds is prima maar dan wel met veel groenten en normale portie aardappelen. En ook 's avonds nog wat eten om je verbranding aan de gang te houden.
en wat is dan de beste manier om n beetje van het bovenlichaam af te krijgen? Fietsen/Hardlopen/ Voetballen doe je veelal met je benen, en daar mag ook wel wat vanaf uiteraard, maar t meeste van mn vetmassa zit toch echt op mn buik/borst....quote:Op maandag 16 april 2007 09:48 schreef Miss_S het volgende:
90 ofzo is een goed streefgewicht om mee te beginnen daarna kan je nog altijd kijken
als je zoveel overgewicht heb dan is elk soort beweging wel goedquote:Op maandag 16 april 2007 09:55 schreef VlaDje het volgende:
[..]
en wat is dan de beste manier om n beetje van het bovenlichaam af te krijgen? Fietsen/Hardlopen/ Voetballen doe je veelal met je benen, en daar mag ook wel wat vanaf uiteraard, maar t meeste van mn vetmassa zit toch echt op mn buik/borst....
moet ik daarvoor gaan fitnessen? of is een beetje rondzwaaien met 2 pakken suiker voor het slapen gaan voldoende?
dat lijkt me idd een haalbaar gewicht voor mezelf, het is veel (28 kilo)...quote:Op maandag 16 april 2007 09:55 schreef Troel het volgende:
Ik zou beginnen met een streefgewicht van 100 kilo.
ach, mn bmi is maar 10 te hoogquote:Op maandag 16 april 2007 09:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als je zoveel overgewicht heb dan is elk soort beweging wel goed
dan gaat het er ook op je buik af
Om het gewicht ook blijvend te verliezen wordt maximaal een pond per week aangeraden, las ik laatst. Lijkt me ook een mooi streven om het gewicht er blijvend af te houden, het is er tenslotte ook niet in één dag aangekomenquote:Op maandag 16 april 2007 09:59 schreef VlaDje het volgende:
Weet iemand een ruwe schatting over in hoe zo'n periode deze massa kwijt kan raken???
hardstikke bedanktquote:Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Rewimo het volgende:
Je bent man, da's alvast een voordeel (mannen vallen makkelijker af)
Brood, ik denk dat 6 boterhammen een redelijk aantal is. Je moet niet met honger rondlopen want dan gaan je dieetplannen al snel de mist in. En brood is relatief gezond (hangt er een beetje vanaf wat je erop doet natuurlijk).
Fruit is over het algemeen gewoon goed. Feitje: van aardbeien mag je tweemaal zoveel eten als van ander fruit, omdat er maar weinig calorieën inzitten. Banaan en druiven bevatten wat meer suikers, maar zolang je er geen kilo per dag van naar binnen werkt zou ik me daar niet te druk over maken. Er zitten ook een hoop goede stoffen in, met name in banaan. Kiwi's leveren ook een hoop vezels, die zijn dus ook prima.
Toen de PIZ net af was en nog in gebruik genomen moest worden kon je als Zoetermeerder er 2 nachten slapen als test of alles inderdaad goed functioneerde. Helaas moest je 18 zijn en was ik toen (ik geloof) 17, anders had ik dat zeker gedaan!quote:Op zondag 15 april 2007 20:05 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan naar een gevangenis in Zoetermeer. De Koepel in Breda was helaas al volgeboekt en Frank was vorig jaar al in die in Haarlem geweest. Jammer dat je geen foto's mag maken
En ze beweerden nog wel dat dat echt niet zo was...quote:Op maandag 16 april 2007 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Cola light is bij de supermarkt inderdaad niet meer te krijgen, Zero was dus toch als vervanger bedoeld. Geen idee of dit alleen bij onze is, AH verkoopt nog wel light.
Gelukkig drink ik al een paar weken geen cola meer, anders zou ik nu verplicht moeten afkicken
Het gaat altijd per 2quote:Op maandag 16 april 2007 17:49 schreef omearos het volgende:
Die hebben ze niet, ging steeds per 2vaag gedoe
Met schoenen heb ik ook altijd ruzie, maar ik koop volgens mij vaker nieuwe schoenen dan nieuwe broeken.quote:Op maandag 16 april 2007 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat altijd per 2
Ik heb ook schoenmaat 38,5 en dat is ook vervelend. Maat 38 zit te krap, maat 39 te ruim.
BBQ hoeft helemaal niet zo slecht te zijn. Wij BBQ-en zomers heel veel. Biefstuk, vis, kip, groente op de BBQ, flinke salade, aardappeltje tussen de kolen of stokbroodje erbij.quote:Op maandag 16 april 2007 16:55 schreef GlaasjeAppelsap het volgende:
en: ik heb gister gebarbecued...![]()
![]()
Neem je haar toch mee? Moet je kijken!quote:Op maandag 16 april 2007 20:04 schreef YPPY het volgende:
Die blauwe vind ik erg leuk Rewimo. Volgens die site die je postte, hebben ze ze ook in Gorinchem. Acht paar ja. En ik wil wel kunnen kiezen natuurlijk.Maar een keer naar een grote stad ofzo. Dat is wel lastig, ik kan nu niet meer zomaar weg.
Mijn lijf denkt er momenteel weer net zo over. Maar gelukkig heb ik mijn personal trainer in de buurt en die zeurt als een oud wijfquote:Op maandag 16 april 2007 20:04 schreef YPPY het volgende:
Ik heb nu wat mindere dagen en de chocolade is dan wel erg aantrekkelijk. Niet om het lekkere, maar gewoon om het eten. Stom lijf.
Vanaf maatje 18quote:Op maandag 16 april 2007 21:21 schreef Jojogirl het volgende:
Oh, die miniTeva's zijn lief. *zoekt meteen op wat de kleinste maat is*
en toch kon ik een 38 aan van een merk dat klein valtquote:Op maandag 16 april 2007 22:02 schreef omearos het volgende:
Spijkerbroek maakt vrouwen blij
Vandaar dat ik zo blij was met mijn broek
Oew! Hier een maat 39!quote:Op maandag 16 april 2007 22:15 schreef Fannetje het volgende:
Ja vreselijk, dat bericht over die schietpartij. Je ziet maar, één gek in de buurt en je leven kan zomaar voorbij zijn.
Heeft iemand nog interesse in vorig jaar gekochte Teva's? Maat 39/40, zoiets in ieder geval. Ik heb er een week of twee op kunnen lopen, maar daarna gingen de bandjes ontzettend in mijn voeten snijden. Bovendien kreeg ik er gigantische zweetvoeten van... niet mijn dingen dus, Teva's. Ik hou het lekker bij de Birkenstocks, ook al zeggen kinderen uit mijn klas nog zo vaak dat hun oma die schoenen ook heeft
Nou, knokken lijkt me niet nodig hoor.quote:Op maandag 16 april 2007 22:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik begrijp dat we erom moeten knokkenAls je ze kunt vinden dan
![]()
Ik neem m'n deegroller wel meequote:Op maandag 16 april 2007 22:35 schreef Liejannuh het volgende:
Nou, knokken lijkt me niet nodig hoor.Ik loop je er gewoon uit.
Als ik irritant word moet je het zeggen hoor!![]()
Wat is dat voor iets?quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
Misschien toch maar eens het hele Dr. Phil afslankplan uit de kast gaan halen
Ik ben anders door het bidden en danken wel degelijk afgevallen hoor!quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:46 schreef Tangarine het volgende:
zal wel iets zijn als 'bidden voor en na het eten zodat god je zal helpen het voedsel beter te verteren' en dat soort moralistische Dr Phil onzin*begeeft zich waarschijnlijk op glad ijs*
quote:Op zondag 15 april 2007 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook super interessantMaar dat schijnt één van de instellingen te zijn die héél snel volzit.
De Nederlandse markt wil nou eenmaal grote komkommers. De kwekers kunnen ze ook oogsten als ze kleiner zijn. Die worden vooral veel afgenomen door bijv. Turkse winkels. Voor courgettes geldt ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een komkommerplant gekregenKun je zelf minikomkommers kweken. Ze zijn stukken lekkerder dan hun grote broers uit de supermarkt.
Ik heb geen idee of Dr. Phil de echte sleutel heeft tot succesvol zijnquote:Op dinsdag 17 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
Mijn personal trainer heeft weinig zin, die snackt gewoon mee. En een zwak punt is de weg van werk naar huis. En als ik alleen thuis ben. Eigenlijk stom he Isa, we weten perfect hoe het werkt en hoe je af moet vallen en kunnen het ook, maar dan toch gaat het niet. Ergens loopt het dan fout. Misschien toch maar eens het hele Dr. Phil afslankplan uit de kast gaan halen, al denk ik dat mijn hersenen nu zo raar werken, dat dat geen zin heeft. Zocht je nog een afstudeeronderwerp?
* jaloers is *quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:51 schreef Rewimo het volgende:
't Is een klant van FrankWij hebben nu allebei een komkommerplant thuis staan
Dat is dus ook mijn probleemquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:25 schreef freecell het volgende:
Ik wil ook één!
Hoe kom ik daar ooitIs best een eind weg.
Dat boek heb ik ook, en zelfs gelezen. Het zijn een hoop goede tips waarvan je een deel natuurlijk zelf ook kunt bedenken, zoals dat het niet de hele dag fout gaat, maar alleen op bepaalde momenten. Hij zegt zinnige dingen, maar de manier van schrijven vond ik niet prettig. Heb het wel uitgelezen en braaf alle opgaven gemaakt, en nu ligt het boek klaar voor mijn zusquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb het Dr. Phil boek ook liggen. Zal het eens gaan lezen als ik klaar ben met Jackie Collins.
quote:Ik heb zojuist een stagiair naar de Leonidas gestuurd om een pond bonbons te halen!Ik heb hem zelfs mijn pinpas en pincode meegegeven, want ik had natuurlijk weer geen contant geld in mijn portemonee.
Ik ben er pas al in begonnen, maar ik ben dus niet de enige die zich ergert aan de schrijfstijl!quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:21 schreef omearos het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook, en zelfs gelezen. Het zijn een hoop goede tips waarvan je een deel natuurlijk zelf ook kunt bedenken, zoals dat het niet de hele dag fout gaat, maar alleen op bepaalde momenten. Hij zegt zinnige dingen, maar de manier van schrijven vond ik niet prettig. Heb het wel uitgelezen en braaf alle opgaven gemaakt, en nu ligt het boek klaar voor mijn zus![]()
Ik ga ze over een half uur aan iemand kado geven omdat deze dame haar werk zo goed doet.quote:[..]
![]()
Oew, ik zal de thee vast klaarzetten voor jequote:Op dinsdag 17 april 2007 11:43 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben er pas al in begonnen, maar ik ben dus niet de enige die zich ergert aan de schrijfstijl!Nouja, binnenkort dus.
[..]
Ik ga ze over een half uur aan iemand kado geven omdat deze dame haar werk zo goed doet.
Jullie waren er in getrapt he?!
Succes ermee. Het maken van die opgaven is soms wel lekker verhelderend.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:43 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben er pas al in begonnen, maar ik ben dus niet de enige die zich ergert aan de schrijfstijl!Nouja, binnenkort dus.
Pinpas + pincodequote:[..]
Ik ga ze over een half uur aan iemand kado geven omdat deze dame haar werk zo goed doet.
Jullie waren er in getrapt he?!
Breng je de thee dan ook naar zaal B?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Oew, ik zal de thee vast klaarzetten voor je
dat is altijd zo met psychologen, maar dat maakt ze niet minder waardevol. Door de hectiek van alle dag vergeet je soms dat de oplossing voor je problemen zo klaar als een klontje is. De psycholoog wakker slechts iets aan wat al in jou zit, vandaar dat je achteraf zegt: ja dat had ik ook wel kunnen weten. Maar waarom kwam je er dan niet op voordat je het boek van dr. Phil las?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:21 schreef omearos het volgende:
Het zijn een hoop goede tips waarvan je een deel natuurlijk zelf ook kunt bedenken.
Precies, en door de oefeningen te doen ontdek je meer van zulke dingen. Dat maakt het een goed boek. Daarna moet je het wel zelf doen, er staat geen weekmenu in (althans, een amerikaans weekmenu met 3 warme maaltijden per dag geloof ikquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is altijd zo met psychologen, maar dat maakt ze niet minder waardevol. Door de hectiek van alle dag vergeet je soms dat de oplossing voor je problemen zo klaar als een klontje is. De psycholoog wakker slechts iets aan wat al in jou zit, vandaar dat je achteraf zegt: ja dat had ik ook wel kunnen weten. Maar waarom kwam je er dan niet op voordat je het boek van dr. Phil las?.
Heeft maandenlang voor E6,- bij 't Kruidvat gelegen. Denk dat het boek nog wel ergens voor een klein prijsje te koop is. Probeer eens een witte boekhandel!quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:06 schreef ymme het volgende:
Kan ik niet van iemand hier, dat boek van Dr Phil overkopen?
Iemand die het al gelezen heeft, en het nu aan 't laten verstoffen is in de boekenkast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |