!!! Klinkt heerlijk!quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
venkel, stuk of 4
al die groene stokjes tot aan de knol klein snijden, knol wegleggen
gorgonzola, fijn brokkelen/snijden
stuk of 2 sinaasappels, wat mandarijn, schillen, in partjes, en erbij
zwarte olijven erbij
dressing maken van wat olie, mosterd, ketjap en yoghurt
alles husselen
dat op wat ijsbergsla gooien, beetje sla ertussen ook, en lekker opeten.
SUPER!quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:06 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb wat salades voor je met balsamico azijn
Meng wat jonge sla met gehalveerde cherry tomaatjes, komkommer en wat pittige kaas.
Snijd wat ui grof, courgette in grove repen en champignons in kwarten.. ga dit bakken.. voeg wat smaakstoffen toe en blus af met balsamico azijn. Ff goed laten droog bakken.. en uiteindelijk over je salade scheppenWil je meer smaak eraan kun je ook wat knoflook en tijm toevoegen.
En dit is een favo van me:
Spekjes uitbakken.. met evt. een uitje..
Als ze flink gebakken zijn een schepje bruine basterd suiker erbij.. beetje peper en afblussen met balsamico azijn.... dat een beetje inlaten koken.(vrij sterke smaak)
Daarna in blender doen ( iets afkoelen , hoeft niet perse)
Olijfolie toevoegen tot juiste dikte en smaak... dan heb je een heerlijke spekjes dressing.
Te gebruiken bij een wilde spinazie/geitenkaas salade met bv. wat walnoten of pijnboompitten, tomaat etc.
Wilde spinazie goed wassen en uit laten lekken.. nerven eruit halen en rauw met ingredienten mengen en daarover heen de lauw/warme spekjes dressing.
klinkt lekker zeg!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:00 schreef hummus het volgende:
Ohik ga dit topic zeker in de gaten houden!
Hier is de rijst-fruit-kip-noten salade altijd een favoriet. Gele rijst met blokjes kipfilet (liefst met kurkuma en paprikapoeder gebakken), hazelnoten en amandelen roosteren, en dan mango/ananas er door heen. Op een bedje van ijsbergsla met een dressing van sinaasappelsap/zure room (niet te veel, anders wordt het papperig).!
Het loopt alleen niet storm hier.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:38 schreef Bluezz het volgende:
Dit is een lekker topic, met goeie lekkere ideetjes.
Die spekjes dressing is leuk
Walnoten! En een simpele dressing op basis van olie, honing en wat peper en zout. NIets 'spannends', voornamelijk vanwege de sterke smaak van de kaas.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:28 schreef SHE het volgende:
Salad peepz, ik ben compleet inspiratieloos en moet over 2 uur een fatsoenlijke slade op tafel hebben;
ik wil:
gemengde sla ( ik heb krulsla, lollo rosso etc )
een peer
blauwader kaas
zo ver ben ik nu gekomen..maar dat lijkt me wat saai
wat kan er nog doorheen?
Idd maar met een andere vis zijn ze ook erg lekkerquote:
zoals?quote:Op zondag 15 april 2007 11:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd maar met een andere vis zijn ze ook erg lekker![]()
Tonijn uit blik (lekker makelijkquote:
En die dressing was niet te vertenquote:Op zaterdag 14 april 2007 18:46 schreef SHE het volgende:
Walnoten ja!
Thnx dear
Ik gebruik heel lafjes een kant en klare aardbeien/peper dressing
Ik kom er thuis niet mee weg om een salade zonder vlees of vis te serveren (man en dochter zijn echte neandertalers op dat gebied), dus ik serveer er meestal drumsticks met italiaanse kruiden bij. Jammie!quote:Op zondag 15 april 2007 13:05 schreef SHE het volgende:
[..]
En die dressing was niet te verten![]()
ik had het kunnen weten![]()
Verder was de salade lekker hoor; al komt vanavond je gouden tip van de lauwwarme groenten op rucola weer op tafel![]()
mayo aanlengen met wat yoghurt of kwark, wat vers geperste knoflook er door en verse kruiden (dragon is prima). Lekker! En uiteraard wat limoen over je poon....quote:Op zondag 15 april 2007 19:27 schreef SHE het volgende:
Ik moet er ook nog iets bijdoen hoor; ik zat nog met een kilo rode poon, die ik met gevaar voor eigen leven heb schoongemaakt en die straks ook op de grill gaan.
Ik ben alleen volkomen inspiratieloos en heb GEEN idee wat ik met ze wil doen
Vooralsnog kom ik niet verder dan wat dragon + mayonaise voor erbij![]()
Hmmm, dit klinkt echt heel erg lekker!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:00 schreef hummus het volgende:
Ohik ga dit topic zeker in de gaten houden!
Hier is de rijst-fruit-kip-noten salade altijd een favoriet. Gele rijst met blokjes kipfilet (liefst met kurkuma en paprikapoeder gebakken), hazelnoten en amandelen roosteren, en dan mango/ananas er door heen. Op een bedje van ijsbergsla met een dressing van sinaasappelsap/zure room (niet te veel, anders wordt het papperig).!
Welk recept heb je daarvoor gebruikt.quote:Op zondag 15 april 2007 19:23 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik kom er thuis niet mee weg om een salade zonder vlees of vis te serveren (man en dochter zijn echte neandertalers op dat gebied), dus ik serveer er meestal drumsticks met italiaanse kruiden bij. Jammie!
Vandaag pasta-salade gemaakt. Morgen is het weer boodschappendag en ik ga wat ingredienten in huis halen voor wat van bovenstaande recepten! Wordt weer een smulweekje!
Was het de AH Excellent 'speciaal voor de feestdagen' dressing?quote:Op zondag 15 april 2007 13:05 schreef SHE het volgende:
[..]
En die dressing was niet te verten![]()
ik had het kunnen weten![]()
Verder was de salade lekker hoor; al komt vanavond je gouden tip van de lauwwarme groenten op rucola weer op tafel![]()
pasta (penne of schelpjes of....maakt eigenlijk niets uit), wat fijngesneden groene kool, blikje manderijntjes, rode (zoete) paprika, blokjes kaas, blokjes ham. En dan een dressing van kwark, mayo, curry, honing, cherry, tomatenketchup. Bij voorkeur een dag van te voren in laten trekken!quote:Op zondag 15 april 2007 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Welk recept heb je daarvoor gebruikt.
Mijn oma maakte vroeger vaak een pasta salade (nudel salat) die echt veels te lekker was. Maar ik heb geen idee wat ze er allemaal in gooide...
Ja.quote:Op zondag 15 april 2007 19:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Was het de AH Excellent 'speciaal voor de feestdagen' dressing?
Oke klinkt goed.quote:Op zondag 15 april 2007 19:49 schreef Tezz het volgende:
[..]
pasta (penne of schelpjes of....maakt eigenlijk niets uit), wat fijngesneden groene kool, blikje manderijntjes, rode (zoete) paprika, blokjes kaas, blokjes ham. En dan een dressing van kwark, mayo, curry, honing, cherry, tomatenketchup. Bij voorkeur een dag van te voren in laten trekken!
Maar eerlijk gezegd maak ik pasta salade altijd met de ingredienten die ik op dat moment in huis heb, heb eigenlijk geen vast recept. Bovenstaande was trouwens wel lekker ! Fris!
Ik hou het wel graag een beetje puur, niet een algemene smaak. Cocktailsaus is zo'n algemene smaak bijvoorbeeld. Wel okay, maar mwah. Het kan al met een beetje simpele nachosaus (serieus) of chilisaus, of gewoon simpel wat olijfolie oid. 5 smaken door elkaar en je weet niet wat je eet...quote:Op zondag 15 april 2007 20:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik ben trouwens heel erg slecht in dressings verzinnen bij dit soort dingen.
Ik ben ook geen fan van heel erg aanwezige dressings, vandaar het dilemma. Over gewone salades doe ik praktisch altijd alleen maar olijfolie en/of citroensap.quote:Op zondag 15 april 2007 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik hou het wel graag een beetje puur, niet een algemene smaak. Cocktailsaus is zo'n algemene smaak bijvoorbeeld. Wel okay, maar mwah. Het kan al met een beetje simpele nachosaus (serieus) of chilisaus, of gewoon simpel wat olijfolie oid. 5 smaken door elkaar en je weet niet wat je eet...
Hmmm, ik proef mayonaise-achtig, een vleugje tomaat, maar toch ook komkommer, en proef ik daar nou een beetje yoghurt? En het lijkt erop alsof er mosterd in zit..
Nah.
Chorizo (spaanse worst) is trouwens ook wel okay in sommige salade's.
Moet eerlijk zeggen, kan me niet heugen wanneer ik iets lekkers heb gekocht/ geprobeerd dat wel acceptabel was. Kant en klaar is zoooo zout/zoet of maizenarig. WHY THE F?quote:Op zondag 15 april 2007 19:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja.
Tegen al mijn principes in, iets kant en klaars gehaald en je ziet het...godvergeten smerig.
Zo smerig, dat ik het hele flesje linea recta de prullenbak heb gegooid.
Ik hoor mijn moeder nog zeggen... " Sjors, niets wat uit een pakje, zakje komt of wat kant en klaar is, is acceptabel "
Ze heeft weer eens gelijk. Ik kan er niet over uit hoe ontzettend smerig het was![]()
Gerookte forel! Of zalm.quote:Op zondag 15 april 2007 11:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tonijn uit blik (lekker makelijk)
Paling
Haring
Avocado en hollandse garnalen blijken ook een geweldige combinatie:quote:Ingrediënten
2 tonijnsteaks (vers of diepvries)
1 rode peper
250 g paddestoelmix (oesterzwammen, kastagnechampignons)
100 g fijne sla of bijvoorbeeld rucola
1/2 komkommer, in plakjes
1 rode ui, in kleine ringen
2 el sojasaus
1 el Conimex woksaus: knoflook/koriander
Bereiden
Bestrooi de tonijnsteaks met versgemalen zwarte peper. Grill of bak ze rosé. (Eigenlijk meer het half-gaar van SHE, ik gril diepvriessteaks altijd als de binnenkant nog niet helemaal ontdooid is)
Snijd de paddestoelen in reepjes en bak ze.
Voor de dressing snij je peper zonder zaadjes en zaadlijsten in ringetjes. Meng deze met de sojasaus en woksaus.
Verdeel de sla over 2 borden, met hierop de rode ui,komkommer en gebakken paddestoelen. Leg de tonijnsteak erbovenop en giet de dressing erover.
Van ah.nl. Ik vond het super zonder partjes citroen en ei.quote:Ingrediënten
400 g penne (pasta)
2 eieren
3 bosuitjes
1 citroen
2 avocado's
4 tomaten
5 eetlepels (olijf)olie
mespuntje suiker
1 bakje Hollandse garnalen (100 g)
Bereiden
Penne koken, afgieten, met koud water afspoelen en laten uitlekken. Eieren in 7 min. hard koken. Bosui wassen en in ringetjes snijden. Citroen voor helft in plakjes snijden, andere helft uitpersen. Avocado's schoonmaken en in blokjes snijden. Tomaten in partjes snijden. Van olie, citroensap, suiker, zout en peper dressing roeren. Eieren pellen en in partjes snijden. Penne met dressing, avocado, tomaatjes, garnalen en grootste deel bosui mengen. Met zout en peper op smaak brengen. Salade in schaal serveren. Met partjes ei, plakjes citroen en rest bosui garneren.
Ik ga het precies zo doen vanavond..quote:Op maandag 16 april 2007 11:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
hmm, voor vanavond een lekkere salade maken
straks boodschappen doen, dan kijk ik daar wel wat erin gaat
Euh, ik doe het echt helemaal op gevoel. Ik zou zeggen ongeveer 1 kipfilet per persoon en 1,5 kopje rijst per persoon? De dressing maak ik ongeveer zo:quote:Op zondag 15 april 2007 19:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Hmmm, dit klinkt echt heel erg lekker!Ik heb een vraagje over die dressing:hoeveel sinaasappelsap/zure room gebruik je ongeveer? En hoeveel kip/rijst gebruik je voor hoeveel personen?
Ja sorry. Het kan in Michigan ook erg warm worden en dan prefereer ik ook een fijne salade. Dus eigenlijk was het een beetje een verborgen terugvindpost zeg maar. Wel goed topic trouwens.quote:
Was niet lullig bedoeld, dear. Ik vond de post lekker droog.quote:Op maandag 16 april 2007 15:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja sorry. Het kan in Michigan ook erg warm worden en dan prefereer ik ook een fijne salade. Dus eigenlijk was het een beetje een verborgen terugvindpost zeg maar. Wel goed topic trouwens.
Azijn dressing vind ik echt zo smerig. Nog liever geen dressing dan een dressing op azijnbasis.quote:Op maandag 16 april 2007 16:27 schreef Camplo het volgende:
Dikke vette ongegeneerde TVP omdat maaltijdsalades makkelijk zijn, en vooral gezond.
Ik heb het niet op vettige dressings op basis van mayo of slasaus meer de azijn kant op.
Ik vind het heerlijk, aarappelsalade. Maar dan wel op z'n Turksquote:Op maandag 16 april 2007 18:56 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat aardappel in een salade doet. Ik vind het altijd maar een beetje goedkoop vulmiddel, om eerlijk te zijn. Doe er dan liever wat sneetjes brood bij, al dan niet getoast, al dan niet met wat tapenade / pesto rosso ofzo.
ben er ook niet echt een fan van, maar een van de old-school salades, huzaren-salade, heeft redelijk wat aardappel dacht ik zoquote:Op maandag 16 april 2007 18:56 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat aardappel in een salade doet. Ik vind het altijd maar een beetje goedkoop vulmiddel, om eerlijk te zijn. Doe er dan liever wat sneetjes brood bij, al dan niet getoast, al dan niet met wat tapenade / pesto rosso ofzo.
En daar bedank ik dan ook voor.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:34 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
ben er ook niet echt een fan van, maar een van de old-school salades, huzaren-salade, heeft redelijk wat aardappel dacht ik zo
Dat heb ik dus met die grote kleffe pasta-wokkels, weet de officiële benaming effe niet.quote:Op maandag 16 april 2007 18:56 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk snap ik niet wat aardappel in een salade doet. Ik vind het altijd maar een beetje goedkoop vulmiddel, om eerlijk te zijn.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met die grote kleffe pasta-wokkels, weet de officiële benaming effe niet.
Deze vind ik erg lekker, súpersimpel maar vingerlikkend goed:
Koop een goede kogelbiefstuk of ossenhaas, en bak deze kort aan beide kanten (moet nog flink rood van binnen zijn). Laten rusten.
Maak een marinade/dressing van limoen (of citroen)sap, wat (zoete) sojasaus, een klein scheutje vissaus, verse koriander en een fijngesneden rood pepertje. Goed mengen. Snij de biefstuk nu in langwerpige, héle dunne plakjes (goed mes nodig dus) en meng dit met de dressing.
Leg een beetje knapperige sla op een bordje, leg de plakjes inmiddels lauwe biefstuk er in de vorm van een "stralend zonnetje" overheen. Giet de dressing die overblijft uit over de bordjes. Stamp tenslotte wat pinda's grof en strooi die er overheen.
![]()
ook niet mijn favo ding, maar die prefab troep met mayo ik veel wat is eik niet eens huzarensalade maar goed.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:55 schreef SHE het volgende:
Ik eet echt alles; ben net een prullenbak..maar huzarensalade vind ik toch wel zo godvergeten smerig.
Ik krijg al kippevel als ik het woord hoor of lees.
ik zou de kip zonder kerrie doen. en geen ananas. maar dat is mijn persoonlijk voorkeur.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Hellep!
Ik ga straks een salade maken met kip (eventueel wat kerrie eroverheen?) rucola, pijnboompitten, pasta, wat wokgroenten (diepvrieszakken, jeej!) en misschien ananas.
Wat zou een lekkere dressing zijn? Ik heb honing en yoghurt in huis, en olijfolie en citroen enzo, maar ik dacht eigenlijk aan een sinaasappeldressing ofzo. Iig iets lichts.
Heb er alsnog een klein beetje kerrie in gedaan, en ananas ook (ik had trek in ananasquote:Op donderdag 19 april 2007 19:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou de kip zonder kerrie doen. en geen ananas. maar dat is mijn persoonlijk voorkeur.
kip heeft wat zuurs nodig dus ik zou geen zoete dressing maken, maar een friszure yoghurtdressing of vinaigrette.
Niet echt een gezónde salade, maar klinkt wel lékker.quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:20 schreef minilotje het volgende:
Mijn favoriete, zelfverzonnen maaltijdsalade:
Sjalotjessalade met varkenshaas, kaas en knoflookbroodjes
NIemand vroeg hier toch persé om gezonde salades?quote:Op maandag 23 april 2007 11:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Niet echt een gezónde salade, maar klinkt wel lékker.![]()
Alleen: is 8 rauwe sjalotjes er doorheen niet wat al te heftig, vraag ik me af?
Witlofsalade maak ik meestal met 2 stronkjes witlof in dunne reepjes, mandarijntjes, stukjes appel, druiven, rozijntjes, walnoot, hazelnoot en een dressing van yoghurt/sinaasappelsapquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:59 schreef Pau100 het volgende:
Super wat een lekkere recepten. Ik heb ooit een witlofsalade gehad. Die was super. maar nooit iets van een recept kunnen vinden wat erop lijkt.. Iemand hier???
Hoe lang vantevoren maken jullie de salades? Ik heb soms dat het iets te klef wordt ofzo. En de volgenfde dag mee naar het werk. Doet iemand hier dat ook? Dat wordt bij mij ook zo klef. Of doe ik wat verkeerd en kan ik niet meteen alles bij elkaar ingooien?
Ik vind witlofsalada altijd lekker met vruchten erbij, zoals sinnasappels of mandarijnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:59 schreef Pau100 het volgende:
Super wat een lekkere recepten. Ik heb ooit een witlofsalade gehad. Die was super. maar nooit iets van een recept kunnen vinden wat erop lijkt.. Iemand hier???
Ik heb één keer een salade een dag van te voren gemaakt, maar ik vond het de volgende dag toch niet zo lekker als op het moment dat ik hem maakte (uiteraard even geproefdquote:Hoe lang vantevoren maken jullie de salades? Ik heb soms dat het iets te klef wordt ofzo. En de volgenfde dag mee naar het werk. Doet iemand hier dat ook? Dat wordt bij mij ook zo klef. Of doe ik wat verkeerd en kan ik niet meteen alles bij elkaar ingooien?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
Mag macaroni salade ook? Mijn moeder maakte vroeger altijd grote bakken van deze salade, ideaal in de zomer.
-Macaroni
-Augurken
-Ui
-Gekookte eieren
-Spam (of hamblokjes)
-Erwtjes en boontjes (vers of voorgekookt in potje)
-Cherrytomaatjes (zat niet in mijn moeders recept maar ik ben tomaten freak)
Je kookt de macaroni, de eieren en de eventuele verse erwtjes en boontjes.
Ondertussen maak je de dressing:
-Zonnebloem (of olijf) olie
-Natuurazijn (of indien olijfolie basamico)
-Paar schepjes suiker (als je balsamico gebruikt, niet teveel suiker)
-Peper
-Zout
-Paprikapoeder
-Mosterd
-Beetje mayo voor de smeuïgheid
Je snijdt alles fijn en dan gooi je alles in een grote kom en husselen maar.
Ik snij er meestal nog dunne plakjes tomaat bij om er naast te eten.![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:57 schreef ParanoidEv het volgende:
HmmmPasta Garnalen Beetje fijngehakte spinazie Knoflook Courgette in blokjes Kruiden naar keuze En gaaaaaaan
Ben wel benieuwd naar het receptquote:Op woensdag 25 april 2007 22:43 schreef RedBitch het volgende:
vanaaf de macaroni-salade gemaakt en iedereen was dol-enthousiast, ik heb meteen zoveel gemaakt dat we er morgen ook nog een maaltijd aan hebben (komt wel goed uit ivm de sportdagen van de kids).
Gewoonweg zalig....
Daar heb je gelijk in. Ik had ook nog gewone olijfolie gebruikt.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
kijk wel uit met truffel, teveel kan heel erg tegen gaan staan.
Geitenkaas? Die combineert altijd erg goed met rucolaquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef Gimmick het volgende:
Ik hou altijd wel van 'aardse' smaken. Ik at gister dit:
- pasta (penne)
- rucola
- walnoot
- mozzarella (had misschien beter een andere kaassoort kunnen zijn, maar ik had alleen deze. Suggesties?)
Nou! Ik heb hem zojuist gemaakt en gegeten, maar ik vond het een klein beetje tegenvallenquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:20 schreef minilotje het volgende:
Mijn favoriete, zelfverzonnen maaltijdsalade:
Sjalotjessalade met varkenshaas, kaas en knoflookbroodjes
Men neme, voor twee personen:300 gram varkenshaas (in blokjes) 200 gram ijsbergsla (voorgesneden of zelf in smalle reepjes gesneden) 8 stuks sjalotjes (gesnipperd) 100 gram belegen kaas (in piepkleine blokjes) 2 stuks volkoren pistoletjes 1 bekertje zure room 3 tl zachte roomboter 2 tl paprikapoeder 1 tl scherpe mosterd 4 tl gepureerde knoflook 1 tl rozemarijn 4 el olijfolie
<knip>
Blauwe kaas en peer toevoegen. Dan heb je mijn favo-salade!quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:00 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Geitenkaas? Die combineert altijd erg goed met rucola.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik uit eten ga met mijn werk neem ik altijd hetzelfde. En mijn collega ook. Ik heb dus al talloze keren tegenover mijn collega gezeten die een pasta salade met grote garnalen zat te eten.
Het ziet er altijd lekker uit, maar geen idee hoe het smaakt (en neeehee dat zelf nemen was geen optie want komop een salade is geen hoofdgerecht!)
Nu wil ik het zelf eens gaan maken. Er zit in ieder geval een soort mini tagliatelle in en grote garnalen, maar verder?
Iemand tips om hier iets lekkers van te maken?
Ja, kunt ook een pasta (maaltijd) salade hebben hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Waarom noemen mensen hier pasta-gerechten "salade"?
en de OT in mijn laatste post was bedoeld als off-topic en niet als on-topic. Dat was dan ook geen saladerecept maar een maaltijdrecept.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Maar wat is dan het criterium om het "salade" te noemen? Als het heet wordt opgediend is het pasta, en als je het eten koud laat worden heet het salade?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, kunt ook een pasta (maaltijd) salade hebben hoor![]()
Waarom niet?quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Mwah, salades vereisen wel iets van sla of anders vers groenvoer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar wat is dan het criterium om het "salade" te noemen? Als het heet wordt opgediend is het pasta, en als je het eten koud laat worden heet het salade?
Ik heb bij salade een ander idee, maar dat zal wel komen omdat ik het een smakelijk woord vind maar niet gecharmeerd ben van koude pasta.
Aardappels zijn ook groente.quote:Op zondag 29 april 2007 11:23 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waarom niet?
met krieltjes erdoor zou het wel een salade zijn en met pasta niet?
Probeer eens de maaltijdsalade met garnalen en chillidressing van de AH. Als dat bevalt, kun je 'm min of meer namaken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik uit eten ga met mijn werk neem ik altijd hetzelfde. En mijn collega ook. Ik heb dus al talloze keren tegenover mijn collega gezeten die een pasta salade met grote garnalen zat te eten.
Nu wil ik het zelf eens gaan maken. Er zit in ieder geval een soort mini tagliatelle in en grote garnalen, maar verder?
Het ziet er altijd lekker uit, maar geen idee hoe het smaakt (en neeehee dat zelf nemen was geen optie want komop een salade is geen hoofdgerecht!)
Iemand tips om hier iets lekkers van te maken?
En hoe heb je deze gemaak of heb je hem niet zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:17 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
fris en lekker met deze zomerse temperaturen..
mjamquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:51 schreef Serendips het volgende:
Vandaag had ik een ultiem goede salade;
IJsbergsla
Blokjes gorgonzola
Gebakken spekjes
Geroosterde stukjes amandel
Zwarte olijven
Versgemalen zwarte peper
Het geheel afmaken met een vinaigrette van sjalotjesazijn, olijfolie en honing...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |