abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 11:43:23 #31
73888 DIA
die ja .....
  zondag 15 april 2007 @ 12:13:08 #32
119783 JacMar
Marije dus ;-)
pi_48344260
Dit is niet echt een maaltijdsalade, maar ik denk dat ie er met wat stokbrood best voor door kan gaan

Courgettes in yoghurtsaus
  zondag 15 april 2007 @ 13:05:37 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48345424
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:46 schreef SHE het volgende:
Walnoten ja!
Thnx dear

Ik gebruik heel lafjes een kant en klare aardbeien/peper dressing
En die dressing was niet te verten

ik had het kunnen weten
Verder was de salade lekker hoor; al komt vanavond je gouden tip van de lauwwarme groenten op rucola weer op tafel
pi_48356476
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:05 schreef SHE het volgende:

[..]

ik had het kunnen weten
Verder was de salade lekker hoor; al komt vanavond je gouden tip van de lauwwarme groenten op rucola weer op tafel
Ik kom er thuis niet mee weg om een salade zonder vlees of vis te serveren (man en dochter zijn echte neandertalers op dat gebied), dus ik serveer er meestal drumsticks met italiaanse kruiden bij. Jammie!

Vandaag pasta-salade gemaakt. Morgen is het weer boodschappendag en ik ga wat ingredienten in huis halen voor wat van bovenstaande recepten! Wordt weer een smulweekje!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zondag 15 april 2007 @ 19:27:34 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48356630
Ik moet er ook nog iets bijdoen hoor; ik zat nog met een kilo rode poon, die ik met gevaar voor eigen leven heb schoongemaakt en die straks ook op de grill gaan.
Ik ben alleen volkomen inspiratieloos en heb GEEN idee wat ik met ze wil doen

Vooralsnog kom ik niet verder dan wat dragon + mayonaise voor erbij
pi_48356682
Ik maak zelf vaak een koude pastasalade met de volgende dingen:

-Fussili (koken, dan afkoelen)
-Stukjes kipfilet bakken met véél kerrie en een beetje zout
-(tros)tomaat (partjes)
-Bosuitje
-Paprika
- eventueel nog wat resten rauw te eten groenten die nog in huis rondzwerven (rode uit oid)

Dressing maken met olijfolie en bruscetta

Erg lekker
pi_48356683
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:27 schreef SHE het volgende:
Ik moet er ook nog iets bijdoen hoor; ik zat nog met een kilo rode poon, die ik met gevaar voor eigen leven heb schoongemaakt en die straks ook op de grill gaan.
Ik ben alleen volkomen inspiratieloos en heb GEEN idee wat ik met ze wil doen

Vooralsnog kom ik niet verder dan wat dragon + mayonaise voor erbij
mayo aanlengen met wat yoghurt of kwark, wat vers geperste knoflook er door en verse kruiden (dragon is prima). Lekker! En uiteraard wat limoen over je poon....
pi_48356987
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:00 schreef hummus het volgende:
Oh ik ga dit topic zeker in de gaten houden!

Hier is de rijst-fruit-kip-noten salade altijd een favoriet. Gele rijst met blokjes kipfilet (liefst met kurkuma en paprikapoeder gebakken), hazelnoten en amandelen roosteren, en dan mango/ananas er door heen. Op een bedje van ijsbergsla met een dressing van sinaasappelsap/zure room (niet te veel, anders wordt het papperig).

!
Hmmm, dit klinkt echt heel erg lekker! Ik heb een vraagje over die dressing:hoeveel sinaasappelsap/zure room gebruik je ongeveer? En hoeveel kip/rijst gebruik je voor hoeveel personen?
  zondag 15 april 2007 @ 19:42:57 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48357235
Nacho salade

Men neme:
Rucola (is dat die 3 soorten sla in een zakje? ) anyway, die dus
een bakje zwarte en groene olijven in de olie, soms met blokjes feta al erbij (handig!)
een blikje met mais, erwten, stukjes paprika, van bonduelle ofzo
en kip

blikje in een pan mikken, warm maken / koken
kip in kleine reepjes snijden, wokken

Kip, groente, olijven, feta en sla over de borden verdelen, hoekje vrij maken en daar taco / nachosaus doen, bordrand vol leggen met nacho's. Eventueel ook pijnboompitten toevoegen, croutons of wat dan ook.
Reepjes ui kan ook, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Wel zorgen dat je dat vocht, waar de groente mee de pan in ging, niet op het bord gooit, uiteraard. Want dat vind ik echt ranzig.

Heerlijk.

Ohja, met cashewnoten ofzo, dat kan ook lekker zijn, bedenk ik me net

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 15-04-2007 19:48:25 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 15 april 2007 @ 19:43:24 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48357257
tzaziki heb ik gisteren al gedaan dus dat mag niet meer..vandaar dat ik wilde cheaten met de dragon mayo.
Ik vind vis maar vervelend op de grill..ik heb altijd het idee dat je er nooit zo creatief mee kunt zijn.

Daarom salades

en voor de volledigheid zal ik mijn persoonlijke winnaar ook even posten:

Nicoise du Sjors:

- Zak gemengde krulsla + rucola
- aardappelpartjes in rozemarijn van AH ( deze vooraf kort in de oven doen, niet bakken!! ) lauwwarm in de salade doen

- gekookt ei
- rode ui
- zwarte olijven in ringetjes
- blikje anjovisfilets
- zwarte peper + zeezout uit molen
- olijfolie
- tonijnsteaks ( VERS!! )
- 1 ciabattabrood
- kruidenboter
- beetje citroen

Verspreid de sla over de borden;
Verdeel de anjovisfilets erover
dan de olijvenringen
de uien
de ei

dan de lauwarme partjes.
beetje olie en wat peper en zout.

Dan snijd je de ciabatta in de lengte tot repen; smeert deze in met kruidenboter, of verse knoflook en olie en legt ze onder de grill.

Dan pak je de tonijnsteaks; leg ze in een pan met goede anti aanbaklaag.
Middelmatig vuur en wacht tot je de onderkant wit ziet worden.
Als de steak tot op de helft wit is, haal je ze vliegensvlug van het vuur
en legt een steak op elk opgemaakt bord.
( je eet de steak dus halfrauw )

Afmaken met knijpje citroen en snuf zout/peper en dan de repen ciabatta zjidelings op de borden draperen.
Prachtige salade, supergezond en allejezus lekker
pi_48357385
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:23 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik kom er thuis niet mee weg om een salade zonder vlees of vis te serveren (man en dochter zijn echte neandertalers op dat gebied), dus ik serveer er meestal drumsticks met italiaanse kruiden bij. Jammie!

Vandaag pasta-salade gemaakt. Morgen is het weer boodschappendag en ik ga wat ingredienten in huis halen voor wat van bovenstaande recepten! Wordt weer een smulweekje!
Welk recept heb je daarvoor gebruikt.

Mijn oma maakte vroeger vaak een pasta salade (nudel salat) die echt veels te lekker was. Maar ik heb geen idee wat ze er allemaal in gooide...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_48357425
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:05 schreef SHE het volgende:

[..]

ik had het kunnen weten
Was het de AH Excellent 'speciaal voor de feestdagen' dressing?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_48357494
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Welk recept heb je daarvoor gebruikt.

Mijn oma maakte vroeger vaak een pasta salade (nudel salat) die echt veels te lekker was. Maar ik heb geen idee wat ze er allemaal in gooide...
pasta (penne of schelpjes of....maakt eigenlijk niets uit), wat fijngesneden groene kool, blikje manderijntjes, rode (zoete) paprika, blokjes kaas, blokjes ham. En dan een dressing van kwark, mayo, curry, honing, cherry, tomatenketchup. Bij voorkeur een dag van te voren in laten trekken!

Maar eerlijk gezegd maak ik pasta salade altijd met de ingredienten die ik op dat moment in huis heb, heb eigenlijk geen vast recept. Bovenstaande was trouwens wel lekker ! Fris!
  zondag 15 april 2007 @ 19:49:37 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48357511
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Was het de AH Excellent 'speciaal voor de feestdagen' dressing?
Ja.
Tegen al mijn principes in, iets kant en klaars gehaald en je ziet het...godvergeten smerig.
Zo smerig, dat ik het hele flesje linea recta de prullenbak heb gegooid.
Ik hoor mijn moeder nog zeggen... " Sjors, niets wat uit een pakje, zakje komt of wat kant en klaar is, is acceptabel "

Ze heeft weer eens gelijk. Ik kan er niet over uit hoe ontzettend smerig het was
pi_48357532
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:49 schreef Tezz het volgende:

[..]

pasta (penne of schelpjes of....maakt eigenlijk niets uit), wat fijngesneden groene kool, blikje manderijntjes, rode (zoete) paprika, blokjes kaas, blokjes ham. En dan een dressing van kwark, mayo, curry, honing, cherry, tomatenketchup. Bij voorkeur een dag van te voren in laten trekken!

Maar eerlijk gezegd maak ik pasta salade altijd met de ingredienten die ik op dat moment in huis heb, heb eigenlijk geen vast recept. Bovenstaande was trouwens wel lekker ! Fris!
Oke klinkt goed.

Ik moet niet zelf maar wat in die salade gaan mikken wordt het echt niet beter op waarschijnlijk...
pi_48357582
Hier nog een lekker recept, had ik bij de paasbrunch gemaakt. Was echt heerlijk zomers!

Aardbeiensalsa met geitenkaas

Boodschappenlijstje:
* 250 gr rijpe aardbeien
* 1 eetlepel geraspte sinasappelschil
* 25 gr gehakte groene pistachenootjes
* 1 eetlepel balsamicoazijn
* 1-2 eetlepels verse munt (fijngehakt)
* versgemalen zwarte peper
* 150 gr harde hollandse geitenkaas
* 150 gr zachte geitenkaas

Bereidingswijze:

WAs de aardbeien en snijd ze in stukjes. Meng de aardbeien in een kom met de sinasappelrasp, de nootjes, balsamicoazijn en munt en maal er peper naar smaak boven. Laat de salsa minimaal 15 minuten intrekken.
Snijd de harde en zachte geitenkaas in puntjes en verdeel deze evenredig over 4 borden. Schep de salsa in kleine glaasjes en zet ze naast de kaas op de borden. Garneer eventueel met een toefje munt. Serveer met rondjes roggebrood of crostini.

kleine edit: ik kon nergens ongezouten pistachenootjes vinden dus ik had er geroosterde amandelen bij gedaan. Was heerlijk! En ook de combi met roggebrood was verrassend.
pi_48357880
Oe, maaltijdsalades . Aan zelf maken ben ik nog niet toegekomen, dus dit ga ik deze week maar 's proberen.

Ik zit te denken aan gebakken stukjes kipfilet, rucola, pijnboompitten, rode paprika, een of andere vorm van pasta en nog wat zooi.

Meer tips en recepten zijn zeer welkom .
pi_48357899
Oh, ik ben trouwens heel erg slecht in dressings verzinnen bij dit soort dingen.
  zondag 15 april 2007 @ 20:06:19 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48358054
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik ben trouwens heel erg slecht in dressings verzinnen bij dit soort dingen.
Ik hou het wel graag een beetje puur, niet een algemene smaak. Cocktailsaus is zo'n algemene smaak bijvoorbeeld. Wel okay, maar mwah. Het kan al met een beetje simpele nachosaus (serieus) of chilisaus, of gewoon simpel wat olijfolie oid. 5 smaken door elkaar en je weet niet wat je eet...

Hmmm, ik proef mayonaise-achtig, een vleugje tomaat, maar toch ook komkommer, en proef ik daar nou een beetje yoghurt? En het lijkt erop alsof er mosterd in zit..
Nah.

Chorizo (spaanse worst) is trouwens ook wel okay in sommige salade's.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48358217
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik hou het wel graag een beetje puur, niet een algemene smaak. Cocktailsaus is zo'n algemene smaak bijvoorbeeld. Wel okay, maar mwah. Het kan al met een beetje simpele nachosaus (serieus) of chilisaus, of gewoon simpel wat olijfolie oid. 5 smaken door elkaar en je weet niet wat je eet...

Hmmm, ik proef mayonaise-achtig, een vleugje tomaat, maar toch ook komkommer, en proef ik daar nou een beetje yoghurt? En het lijkt erop alsof er mosterd in zit..
Nah.

Chorizo (spaanse worst) is trouwens ook wel okay in sommige salade's.
Ik ben ook geen fan van heel erg aanwezige dressings, vandaar het dilemma. Over gewone salades doe ik praktisch altijd alleen maar olijfolie en/of citroensap.
  zondag 15 april 2007 @ 20:16:17 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48358417
Same here; ik heb altijd het idee dat de meeste dressings de salade alleen maar verpesten ( zeker als je veel verse ingredienten gebruikt )
Verder dan een caesar ( zelfgemaakt ), een vinegraitte, en de combi knof/olijfolie/balsamico kom ik eigenlijk nooit.
Ik wissel wel af met soorten azijn, voor een beetje variatie.
pi_48364190
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja.
Tegen al mijn principes in, iets kant en klaars gehaald en je ziet het...godvergeten smerig.
Zo smerig, dat ik het hele flesje linea recta de prullenbak heb gegooid.
Ik hoor mijn moeder nog zeggen... " Sjors, niets wat uit een pakje, zakje komt of wat kant en klaar is, is acceptabel "

Ze heeft weer eens gelijk. Ik kan er niet over uit hoe ontzettend smerig het was
Moet eerlijk zeggen, kan me niet heugen wanneer ik iets lekkers heb gekocht/ geprobeerd dat wel acceptabel was. Kant en klaar is zoooo zout/zoet of maizenarig. WHY THE F?
Oke ik moet eerlijk zeggen ik heb wel een zwak voor de stoommaaltijd van AH met de kipsate. (als kant en klaar ding, en appelmoes zo heel af en toe, maar saus of een ander poeder wat dan lekker zou moeten zijn, nou nee dank je!)
Maar verder.....?

[ Bericht 3% gewijzigd door kabouter.muts op 15-04-2007 23:28:10 ]
  zondag 15 april 2007 @ 23:35:24 #53
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48366559
Dit was echt ongelofeloos.
Dat ze zoiets durven te verkopen zeg..en nog wel als "excellent' produkt
Zal je familie blij mee zijn, als je ze zulke dingen voorschotelt op een feestdag!
pi_48372611
Heeft iemand hier nog een recept voor een lekkere aardappelsalade? Lijkt me wel wat voor vanavond.. Maar heb even geen idee wat ik er voor groentes bij in ga gooien..
pi_48374819
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Tonijn uit blik (lekker makelijk )
Paling
Haring
Gerookte forel! Of zalm.

Beide zijn vooral lekker in pastasalade. De eerste met bosuitje, kappertjes, sla, tomaat en frisse dressing van honing met citroensap en peper. Gerookte zalm smaakt eigenlijk met alles wat er in huis is. Wel altijd Thousand island dressing uit een fles.

Tonijnsteak vind ik vooral lekker bij een pittige salade. Ik weet niet of dit een maaltijdsalade genoemd mag worden, maar toch.
Thaise salade met tonijnsteak:
quote:
Ingrediënten
2 tonijnsteaks (vers of diepvries)
1 rode peper
250 g paddestoelmix (oesterzwammen, kastagnechampignons)
100 g fijne sla of bijvoorbeeld rucola
1/2 komkommer, in plakjes
1 rode ui, in kleine ringen
2 el sojasaus
1 el Conimex woksaus: knoflook/koriander

Bereiden
Bestrooi de tonijnsteaks met versgemalen zwarte peper. Grill of bak ze rosé. (Eigenlijk meer het half-gaar van SHE, ik gril diepvriessteaks altijd als de binnenkant nog niet helemaal ontdooid is)
Snijd de paddestoelen in reepjes en bak ze.
Voor de dressing snij je peper zonder zaadjes en zaadlijsten in ringetjes. Meng deze met de sojasaus en woksaus.
Verdeel de sla over 2 borden, met hierop de rode ui,komkommer en gebakken paddestoelen. Leg de tonijnsteak erbovenop en giet de dressing erover.
Avocado en hollandse garnalen blijken ook een geweldige combinatie:
quote:
Ingrediënten
400 g penne (pasta)
2 eieren
3 bosuitjes
1 citroen
2 avocado's
4 tomaten
5 eetlepels (olijf)olie
mespuntje suiker
1 bakje Hollandse garnalen (100 g)

Bereiden
Penne koken, afgieten, met koud water afspoelen en laten uitlekken. Eieren in 7 min. hard koken. Bosui wassen en in ringetjes snijden. Citroen voor helft in plakjes snijden, andere helft uitpersen. Avocado's schoonmaken en in blokjes snijden. Tomaten in partjes snijden. Van olie, citroensap, suiker, zout en peper dressing roeren. Eieren pellen en in partjes snijden. Penne met dressing, avocado, tomaatjes, garnalen en grootste deel bosui mengen. Met zout en peper op smaak brengen. Salade in schaal serveren. Met partjes ei, plakjes citroen en rest bosui garneren.
Van ah.nl. Ik vond het super zonder partjes citroen en ei.
Sweet and innocent...
pi_48376112
hmm, voor vanavond een lekkere salade maken
straks boodschappen doen, dan kijk ik daar wel wat erin gaat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 16 april 2007 @ 11:48:11 #57
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_48376406
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
hmm, voor vanavond een lekkere salade maken
straks boodschappen doen, dan kijk ik daar wel wat erin gaat
Ik ga het precies zo doen vanavond..
Alhoewel iets met tonijn mijn voorkeur heeft
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_48381178
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:36 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Hmmm, dit klinkt echt heel erg lekker! Ik heb een vraagje over die dressing:hoeveel sinaasappelsap/zure room gebruik je ongeveer? En hoeveel kip/rijst gebruik je voor hoeveel personen?
Euh, ik doe het echt helemaal op gevoel. Ik zou zeggen ongeveer 1 kipfilet per persoon en 1,5 kopje rijst per persoon? De dressing maak ik ongeveer zo:

Men gooie zure room in een kom, en men giete sinaasappelsap erbij. Mengen, bijgieten, mengen, bijgieten, totdat het ongeveer "dressing" dikte heeft peper en zout erdoor: voila.
Het kan dus gebeuren dat je uitschiet en je er extra zure room bij moet doen. Of extra sinaasappelsap. Waardoor je veel te veel dressing krijgt, maar zo werkt dat altijd bij mij
pi_48381584
zo, ben teruggekomen met mais, champignons,pasta ( ) , sla, komkommer had ik nog, olijven, feta, en hamblokjes die ik uit ga bakken.
en balsamico azijn
dus ik denk dat al deze producten, of in ieder geval een groot gedeelte ervan, hun weg wel zullen vinden naar de salade
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 16 april 2007 @ 14:49:03 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48381813
ik heb geen zin om allaes door te lezen, dus het kan zijn dat er al een variant is. daarnaast is de maaltijdsalade die ik maak prima te hachelen. en uiteraard met zelfgemaakte pasta.

2 personen
-mini-canneloni's. ter dikte van een potlood. 250 gram
-krokante salade naar keuze. en een klein bosje botersla als garnering. 300 gram
-tomaatjes
-kalfsfricandeau. 150 gram
-zongedroogde tomaatjes
-bekertje creme fraiche
-kaas naar keuze. liefst iets pittig. 200 gram
-peterselie

-maak en kook canneloni's in ruim kokend water. laat afkoelen op kamertemperatuur
-kook fricandeau nét onder de 70 graden, ongeveer 15 minuten. laat afkoelen en snij er dunne reepjes van.
-smelt de kaas op laag vuur, of aubain, met paar eetlepels wittewijn en voeg er op het laatst de creme fraiche bij. peterselie, zout en peper naar smaak. meng dit goed en giet half warm over de half warme canneloni's heen. doe er ook de reepjes kalsvlees bij. doorlepelen met spaan totdat de canneloni goed onder de kaas zit. laat afkoelen

sla in bak. voorzichtig mengen met kalfsmengsel/kaas/cf mengsel.

pak helft botersalade en voeg die toe

doe ontpitte tomaten partjes er bij en fijngesneden gedroogde tomaten samen met de resterende peterselie bij elkaar. en voeg die toe. ff mengen

garneer met resterende botersla.

bon apetit.

ps doet het goed bij witte loire wijnen en zelfgebakken broodsneetje. .
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')