quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
Mag macaroni salade ook? Mijn moeder maakte vroeger altijd grote bakken van deze salade, ideaal in de zomer.
-Macaroni
-Augurken
-Ui
-Gekookte eieren
-Spam (of hamblokjes)
-Erwtjes en boontjes (vers of voorgekookt in potje)
-Cherrytomaatjes (zat niet in mijn moeders recept maar ik ben tomaten freak)
Je kookt de macaroni, de eieren en de eventuele verse erwtjes en boontjes.
Ondertussen maak je de dressing:
-Zonnebloem (of olijf) olie
-Natuurazijn (of indien olijfolie basamico)
-Paar schepjes suiker (als je balsamico gebruikt, niet teveel suiker)
-Peper
-Zout
-Paprikapoeder
-Mosterd
-Beetje mayo voor de smeuïgheid
Je snijdt alles fijn en dan gooi je alles in een grote kom en husselen maar.
Ik snij er meestal nog dunne plakjes tomaat bij om er naast te eten.![]()
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:57 schreef ParanoidEv het volgende:
HmmmPasta Garnalen Beetje fijngehakte spinazie Knoflook Courgette in blokjes Kruiden naar keuze En gaaaaaaan
Ben wel benieuwd naar het receptquote:Op woensdag 25 april 2007 22:43 schreef RedBitch het volgende:
vanaaf de macaroni-salade gemaakt en iedereen was dol-enthousiast, ik heb meteen zoveel gemaakt dat we er morgen ook nog een maaltijd aan hebben (komt wel goed uit ivm de sportdagen van de kids).
Gewoonweg zalig....
Daar heb je gelijk in. Ik had ook nog gewone olijfolie gebruikt.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
kijk wel uit met truffel, teveel kan heel erg tegen gaan staan.
Geitenkaas? Die combineert altijd erg goed met rucolaquote:Op donderdag 26 april 2007 22:47 schreef Gimmick het volgende:
Ik hou altijd wel van 'aardse' smaken. Ik at gister dit:
- pasta (penne)
- rucola
- walnoot
- mozzarella (had misschien beter een andere kaassoort kunnen zijn, maar ik had alleen deze. Suggesties?)
Nou! Ik heb hem zojuist gemaakt en gegeten, maar ik vond het een klein beetje tegenvallenquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:20 schreef minilotje het volgende:
Mijn favoriete, zelfverzonnen maaltijdsalade:
Sjalotjessalade met varkenshaas, kaas en knoflookbroodjes
Men neme, voor twee personen:300 gram varkenshaas (in blokjes) 200 gram ijsbergsla (voorgesneden of zelf in smalle reepjes gesneden) 8 stuks sjalotjes (gesnipperd) 100 gram belegen kaas (in piepkleine blokjes) 2 stuks volkoren pistoletjes 1 bekertje zure room 3 tl zachte roomboter 2 tl paprikapoeder 1 tl scherpe mosterd 4 tl gepureerde knoflook 1 tl rozemarijn 4 el olijfolie
<knip>
Blauwe kaas en peer toevoegen. Dan heb je mijn favo-salade!quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:00 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Geitenkaas? Die combineert altijd erg goed met rucola.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik uit eten ga met mijn werk neem ik altijd hetzelfde. En mijn collega ook. Ik heb dus al talloze keren tegenover mijn collega gezeten die een pasta salade met grote garnalen zat te eten.
Het ziet er altijd lekker uit, maar geen idee hoe het smaakt (en neeehee dat zelf nemen was geen optie want komop een salade is geen hoofdgerecht!)
Nu wil ik het zelf eens gaan maken. Er zit in ieder geval een soort mini tagliatelle in en grote garnalen, maar verder?
Iemand tips om hier iets lekkers van te maken?
Ja, kunt ook een pasta (maaltijd) salade hebben hoorquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Waarom noemen mensen hier pasta-gerechten "salade"?
en de OT in mijn laatste post was bedoeld als off-topic en niet als on-topic. Dat was dan ook geen saladerecept maar een maaltijdrecept.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Maar wat is dan het criterium om het "salade" te noemen? Als het heet wordt opgediend is het pasta, en als je het eten koud laat worden heet het salade?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, kunt ook een pasta (maaltijd) salade hebben hoor![]()
Waarom niet?quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:34 schreef Gert het volgende:
Mwah, salades vereisen wel iets van sla of anders vers groenvoer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar wat is dan het criterium om het "salade" te noemen? Als het heet wordt opgediend is het pasta, en als je het eten koud laat worden heet het salade?
Ik heb bij salade een ander idee, maar dat zal wel komen omdat ik het een smakelijk woord vind maar niet gecharmeerd ben van koude pasta.
Aardappels zijn ook groente.quote:Op zondag 29 april 2007 11:23 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waarom niet?
met krieltjes erdoor zou het wel een salade zijn en met pasta niet?
Probeer eens de maaltijdsalade met garnalen en chillidressing van de AH. Als dat bevalt, kun je 'm min of meer namaken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik uit eten ga met mijn werk neem ik altijd hetzelfde. En mijn collega ook. Ik heb dus al talloze keren tegenover mijn collega gezeten die een pasta salade met grote garnalen zat te eten.
Nu wil ik het zelf eens gaan maken. Er zit in ieder geval een soort mini tagliatelle in en grote garnalen, maar verder?
Het ziet er altijd lekker uit, maar geen idee hoe het smaakt (en neeehee dat zelf nemen was geen optie want komop een salade is geen hoofdgerecht!)
Iemand tips om hier iets lekkers van te maken?
En hoe heb je deze gemaak of heb je hem niet zelf gemaakt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:17 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]
fris en lekker met deze zomerse temperaturen..
mjamquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:51 schreef Serendips het volgende:
Vandaag had ik een ultiem goede salade;
IJsbergsla
Blokjes gorgonzola
Gebakken spekjes
Geroosterde stukjes amandel
Zwarte olijven
Versgemalen zwarte peper
Het geheel afmaken met een vinaigrette van sjalotjesazijn, olijfolie en honing...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |