abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:17:30 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48281801
quote:
Leger VS loopt op zijn laatste benen
BNdeStem

Vrijdag 13 april 2007 - Frank Hendrickx- WASHINGTON - Het Amerikaanse leger neemt deze week pijnlijke maatregelen. Eerst wordt bekend dat 13.000 leden van de National Guard, de zogenoemde 'weekendsoldaten', veel sneller terug moeten naar Irak dan beloofd. En dan maakt minister Robert Gates van Defensie bekend dat soldaten voortaan vijftien in plaats van twaalf maanden overzees moeten dienen.

De onvrede groeit. Soldaten in Irak geven bijtende commentaren op de verlenging van hun 'tour of duty'. Ook aan de top is er weerzin. Generaal b.d. Robert Scales spreekt zelfs van 'een dreigende ineenstorting'. Na vier jaar Irak en vijf jaar Afghanistan is de legeruitrusting tot op de draad versleten. Amerikaanse tanks zijn gewend om 750 kilometer per jaar te rijden, in Irak leggen ze jaarlijks het tienvoudige af in barre omstandigheden. Er moet op dit moment voor tientallen miljarden aan materiaal worden opgeknapt.

De brigades van de National Guard, die deze week te horen kregen dat ze in december naar Irak moeten, hadden allemaal dezelfde klacht: we hebben geen uitrusting. Alles is naar Irak gestuurd. Brigades in de VS hebben daardoor amper de mogelijkheid om te trainen.

De National Guard bestaat uit burgers die één keer in de maand een weekend trainen.

Het professionele leger is met 500.000 soldaten eenvoudigweg te klein. Daarom moeten de reservisten nu terug naar Irak, hoewel beloofd was dat dat pas in 2009 zou gebeuren. De gouverneur van Ohio, Ted Strickland, beticht het Witte Huis dan ook van woordbreuk. Hij zei dat de uitzending van zijn National Guard de hele samenleving raakt. Niet alleen lijden de families eronder, maar ook het plaatselijke bedrijfsleven. Werkgevers zijn verplicht om de reservisten na hun missie terug in dienst te nemen.

Er dreigt bovendien geldgebrek. Het Congres wil de noodbegroting voor de oorlog in Irak alleen goedkeuren als Bush belooft dat de troepen in 2008 worden teruggetrokken. De president weigert dat.
quote:
Powell: “VS-leger staat op het punt te breken”
Bron : MO.be

WASHINGTON, 12 april 2007 (IPS) - Na de beslissing van de Amerikaanse president Bush om nog eens 35000 soldaten naar Irak te sturen ter versterking van de 140.000 die er al aanwezig zijn, zit het Amerikaanse leger aan de grenzen van zijn mogelijkheden. Colin Powell, de voormalige minister van Buitenlandse Zaken, waarschuwt in het tijdschrift Time dat het leger “op het punt staat te breken”.

De weekbladen Time en National Journal komen deze week in hun hoofdartikel tot de conclusie dat het Amerikaans leger aan de rand van zijn mogelijkheden zit. De gepensioneerde generaal Barry McCaffrey, nog maar net terug van Irak en Afghanistan, windt er geen doekjes om: “Het Amerikaanse leger is in ernstige problemen en het zal jaren duren voor het zich hiervan kan herstellen. Wanneer we de trend niet kunnen keren riskeren we het leger in de volgende jaren te breken zoals we dat in Vietnam hebben gedaan”.

Onder druk van de overbelasting heeft het leger zijn morele en fysieke normen voor nieuwe rekruten moeten afzwakken, zo meldt de Journal. Voor vijftien procent van de nieuwelingen werd in 2006 een “uitzondering” gemaakt, in de helft van de gevallen ging het om mensen die tot de militaire dienst werden toegelaten ondanks het feit dat ze een strafblad hadden. Slechts 82 procent van de rekruten had de middelbare school afgemaakt, terwijl het leger in normale omstandigheden 90 procent als norm hanteert.

Kortere opleidingstijd

De extra mansterkte die nodig is in Irak zorgt ervoor dat de opleidingstijd van de rekruten steeds korter wordt. “Door de nieuwe aanpak is er meer interactie tussen de soldaten en de Irakezen”, zegt Lawrence Korb, voormalig personeelsofficier bij het Pentagon in de jaren tachtig, in Time. “De soldaten zouden eigenlijk meer training moeten krijgen in plaats van minder.” Daarbij komen nog praktische problemen: omdat al het materiaal in Irak is, zijn er op de opleidingsbasissen niet genoeg tanks en jeeps om mee te oefenen.

Intussen worden de verloven voor de militairen steeds korter. Wie een jaar in het buitenland dient, kan daarna normaal gezien twee jaar in eigen land bij zijn familie blijven. In de huidige omstandigheden worden de soldaten soms al na zeven maanden teruggestuurd naar het oorlogsgebied.

Kanaries

“De instorting van het leger na de oorlog in Vietnam werd voorafgegaan door het verdwijnen van officieren met een lagere of gemiddelde rang”, zegt gepensioneerd generaal-majoor Robert Scales, “Wanneer we de sergeanten en kapiteins verliezen, raakt het leger opnieuw stuk. Ze zijn als de kanaries in de mijn die gaslekken moeten opsporen. En als je goed kijkt, zal je zien dat de kanaries hun kooi massaal aan het ontvluchten zijn.”

Het leger heeft momenteel 3000 officieren voor het middenkader tekort. De krant Boston Globe meldde gisteren (woensdag) dat de officieren die afstuderen aan de militaire academie van West Point het leger in de voorbije dertig jaar nog nooit zo snel de rug hebben toegekeerd als nu. Van de 903 officieren die in 2001 afstudeerden, had in januari 2007 als 54 procent de militaire dienst verlaten.

Voormalig generaal Edward Meyer, die in 1980 voor opschudding zorgde door te zeggen dat de VS een “hol leger” hadden, ziet gelijkenissen met de situatie van toen. “De uitdagingen voor het leger inzake overbelasting zijn erg gelijkaardig. Ik denk dat de druk nog nooit zo hoog is geweest, tenminste sinds het einde van de Koude Oorlog”, zegt Meyers in de National Journal.
Als je de optelsommen meeneemt dan lijkt me duidelijk dat de gehele Irak operatie veel te lang onderweg is of gruwelijk verkeerd is ingeschat en de bijkomende kosten nauwelijks beheersbaar zijn. Enig zicht op verbetering is niet of slechts beperkt aanwezig. Deze berichtgeving (als het waar is) laat wel 1 ding duidelijk zien. Van een toekomstig grondoffensief in Iran kan geen enkele sprake zijn.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:19:56 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_48281858
Bush je wint dit nooit.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_48281905
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:19 schreef minkuukel het volgende:
Bush je wint dit nooit.
Jankbal!
pi_48281915
Amerika gaat met de oorlog aardig rusland achteraan met hun oorlog toen. Die gingen ook kapot op het geld deel dus dat wordt nog lachen
pi_48281916
En vervolgens lopen China en/of Rusland met een kleine eenheid ff de VS binnen, ze hebben er toch niets meer staan
Binnenkort: Mexico bouwt hek om Amerikaanse vluchtelingen tegen te houden
pi_48281920
Hoeveel benen heeft die VS wel niet.
pi_48281951
Het gaat ook al lang niet meer om winnen, maar om eervol terug te kunnen trekken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_48281962
Als die VS bashers hier, jullie willen gewoon niet begrijpen dat als de VS in de problemen raakt wij daar ook in geraken.
pi_48281972
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Het gaat ook al lang niet meer om winnen, maar om eervol terug te kunnen trekken.
Saddam en zijn zonen zijn dood, de oorlog is al gewonnen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:25:28 #10
89730 Drugshond
pi_48282002
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:22 schreef Pakspul het volgende:
Amerika gaat met de oorlog aardig rusland achteraan met hun oorlog toen. Die gingen ook kapot op het geld deel dus dat wordt nog lachen
Lachen is een groot woord, de verdeelsleutel van de wereldeconomie ligt dan in ieder geval niet meer in Amerika. En wat heeft heel die operatie netto opgebracht ?!
pi_48282043
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:24 schreef Dementor het volgende:

[..]

!!!!
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:27:34 #12
89730 Drugshond
pi_48282063
quote:
Eervol met straks een sjiitische dicatator aan de macht

Way to go, dit hadden de beste US-spindocters niet kunnen bedenken.
pi_48282071
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:22 schreef Pakspul het volgende:
Aangezien het meeste geld die de oorlog heeft gekost besteed is bij Amerikaanse bedrijven is er nog niet zoveel aan de hand.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:28:21 #14
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48282093
quote:
Deja vu
A.F.C. Ajax
pi_48282118
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:27 schreef Drugshond het volgende:
Eervol met straks een sjiitische dicatator aan de macht

Way to go, dit hadden de beste US-spindocters niet kunnen bedenken.
Eerder een grote puinzooi en jaren burgeroorlog.
pi_48282119
nou nou om te zeggen dat de VS op zijn laatste beentjes loopt is ook van de gekke. In een echte oorlog kunnen ze hun echte bommen tevoorschijn halen. Daisy cutters etc. in Irak gebruiken ze dit niet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48282153
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:29 schreef Burakius het volgende:
nou nou om te zeggen dat de VS op zijn laatste beentjes loopt is ook van de gekke. In een echte oorlog kunnen ze hun echte bommen tevoorschijn halen. Daisy cutters etc. in Irak gebruiken ze dit niet.
Dit is nog steeds een vrijwilligersleger.
Als het echt foutloop kunnen ze altijd nog de dienstplicht invoeren en net als in WW2 commerciële bedrijven aansporen om wapens te maken.
pi_48282156
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:23 schreef Dementor het volgende:
Als die VS bashers hier, jullie willen gewoon niet begrijpen dat als de VS in de problemen raakt wij daar ook in geraken.
Misschien kunnen we dan noodhulp aan amerika geven en profiteren van hun olie en andere grondstoffen bij de wederopbouw?!
May I say, what a SMASHING blouse you have on?
pi_48282158
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:19 schreef minkuukel het volgende:
Bush je wint dit nooit.
Het is maar net hou je dat bekijkt.
Bush (en zijn vriendjes) heeft goud verdiend aan de oorlog in Irak door zijn belangen in de defensieindustrie en olie.
Audaces fortuna juvat
pi_48282163
quote:
Precies en Iran ligt ook binnen 24 uur plat als het moet.
pi_48282197
quote:
Een daisy cutter op een bomauto werpen middenin Bagdad heeft dan ook weinig nut..
pi_48282226
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef Dementor het volgende:

[..]

maar daarna dan, kunnen ze dan nog wel de benzine betalen om terug naar huis te komen?
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:32:28 #23
89730 Drugshond
pi_48282233
quote:
De vijand is niet een troepenmacht van 50k
De vijand is anno 2001 gewoon iemand van de straat met een vreemde bobbel om zijn middel.
En aan Daisy Cutters/Moab's heb je niet zoveel in drukke bevolkingscentra.
Het gevaar komt nu van binnenuit.
pi_48282293
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef Dementor het volgende:
Ja. Dat zei Saddam toentertijd ook.
pi_48282350
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:31 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Een daisy cutter op een bomauto werpen middenin Bagdad heeft dan ook weinig nut..
pi_48282378
quote:
De VS heeft zichzelf inde problemen geholpen met dank aan Bush .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_48282389
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]
De vijand is anno 2001 gewoon iemand van de straat met een vreemde bobbel om zijn middel.
Maxima?
pi_48282449
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja. Dat zei Saddam toentertijd ook.
wij schijnen hem dat wijs gemaakt te hebben zelfs
pi_48283009
Let op Al Sadr Muktadr (Hopelijk schrijf ik dit goed).

Deze man komt aan de macht, als de Amerikanen verdwijnen.

Krijg je dan hetzelfde als met Saddam?

Hoop ik niet. Een kleine groep verpest het voor het hele volk.

But what's new?
pi_48283088
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Maxima?
tot eergisteren wel ja.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48283089
Leeft Al Sadr nog dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_48283191
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:58 schreef Mutant01 het volgende:
Leeft Al Sadr nog dan?
Tja dat weet je nooit...

Had hem voor een week of twee nog wel op het journaal gezien. Deze beelden gaven mij de indruk dat hij een behoorlijke achterban heeft. Fantiek wel te verstaan!
pi_48283238
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:56 schreef Red_de_pinguin het volgende:
Let op Al Sadr Muktadr (Hopelijk schrijf ik dit goed).

Deze man komt aan de macht, als de Amerikanen verdwijnen.

Krijg je dan hetzelfde als met Saddam?

Hoop ik niet. Een kleine groep verpest het voor het hele volk.

But what's new?
Dit is waarschijnlijk de reden waarom papa Bush na de eerste golfoorlog niet is doorgegaan.
Als de Sjiieten in Irak aan de macht komen is het westen bang dat die macht te groot wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land
Audaces fortuna juvat
pi_48283393
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:01 schreef Red_de_pinguin het volgende:

[..]

Tja dat weet je nooit...

Had hem voor een week of twee nog wel op het journaal gezien. Deze beelden gaven mij de indruk dat hij een behoorlijke achterban heeft. Fantiek wel te verstaan!
Ja, en ik meen dat ze nog aardig bewapend zijn ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48283557
De VS kunnen nog zo lang in Irak blijven zitten als ze willen, uiteindelijk komt het allemaal neer op een uitstelling van een complete chaos. Ze kunnen beter vandaag dan morgen vertrekken, aangezien die achterlijke Irakezen het toch nooit leren. Beste Bush, stop die miljarden toch lekker in onderwijs en gezondheidszorg, in plaats van het in de bodemloze put die Irak heet te gooien.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:13:35 #36
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_48283623
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:22 schreef Dementor het volgende:

[..]

Jankbal!
Je doet je naam eer aan.
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:14:18 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48283645
Het meest trieste is natuurlijk dat de meesten dit allemaal vooraf al voorspeld hadden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48283709
quote:
Leeft Al Sadr nog dan?
Oui, @ Sadr City.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:20:43 #39
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48283870
Ik hoop dat de VS zo snel mogelijk zijn troepen terug trekt en lering rekt uit dit debacle. Van spreekwoordelijke dubbeltjes (Irak, Afghanisten etc.) kun je klaarblijkelijk geen kwartjes maken.

Laat ze daarom wegrotten in die woestijnbak. Mocht er over een aantal jaar een dictator aan de macht komen die de wereldvrede in onbalans brengt: Nuke them all!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48284058
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:20 schreef LENUS het volgende:
Ik hoop dat de VS zo snel mogelijk zijn troepen terug trekt en lering rekt uit dit debacle. Van spreekwoordelijke dubbeltjes (Irak, Afghanisten etc.) kun je klaarblijkelijk geen kwartjes maken.

Laat ze daarom wegrotten in die woestijnbak. Mocht er over een aantal jaar een dictator aan de macht komen die de wereldvrede in onbalans brengt: Nuke them all!
Dus eerst herrie schoppen en vervolgens laten stikken?
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:30:04 #41
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48284198
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus eerst herrie schoppen en vervolgens laten stikken?
Ze gaan af voor de rest van de wereld, want ze hebben wederom een oorlog niet winnend af kunnen sluiten. Dat is voor de trotse Amerikanen afzien, daarom zullen ze de komende jaren hun wonden likken en hopelijker wat diplomatieker omgaan met het bedrijven van "buitenlandse politiek".
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48284318
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:24 schreef Dementor het volgende:

[..]

Pfff, wat een winst.
Een heel land land de kloten, miljarden over de balk, duizenden doden en kans op een burgeroorloog.
Hoera..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48284410
- Somalie deed Bullshit.
- Vietnam deed bullshit
- Afghanistan deed bullshit
- Iraq deed bullshit.

A.s Bullshitters:
Iran
N-Korea
Syrië

VS en Israël bullshitters? Nee hoor, een schone lei, ok eerst moest wel alle bloed van hun lei gewassen worden, maar who cares
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:36:09 #44
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48284430
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:33 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Pfff, wat een winst.
Een heel land land de kloten, miljarden over de balk, duizenden doden en kans op een burgeroorloog.
Hoera..
Het was al niet veel soeps, dus zoveel viel er niet te verkloten.
pi_48284527
quote:
Leeft Al Sadr nog dan?
Laatste nieuws was dat hij naar Iran was gevlucht.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:39:36 #46
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48284568
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:38 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Laatste nieuws was dat hij naar Iran was gevlucht.
En is het niet El Sadr, dan is het wel een andere malloot met een baard en een jurk.
pi_48284661
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:14 schreef Posdnous het volgende:
Het meest trieste is natuurlijk dat de meesten dit allemaal vooraf al voorspeld hadden.
idd al hadden maar weinige voorspelt dat het zo`n grote rotzooi zou worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48284700
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:30 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ze gaan af voor de rest van de wereld, want ze hebben wederom een oorlog niet winnend af kunnen sluiten. Dat is voor de trotse Amerikanen afzien, daarom zullen ze de komende jaren hun wonden likken en hopelijker wat diplomatieker omgaan met het bedrijven van "buitenlandse politiek".
Dat doen ze nu al was het 2002 geweest dan was iran al lang plat geweest
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:48:34 #49
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48284914
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat doen ze nu al was het 2002 geweest dan was iran al lang plat geweest
Nonsens, ze hebben gewoon geen middelen om Iran aan te pakken. Ze hebben hun handen al meer dan vol aan Irak.
pi_48284977
Als (Met als koop je niets dat weet ik...) de US gelijk na het arresteren van Saddam zijn/haar troepen had teruggetrokken, dan was er chaos gekomen.

Echter na de chaos was er een machtige man opgestaan en was er relatief meer rust geweest dan nu.

Ok, dan was het weer een dictatuur, maar de bevolking is daar nog niet toe aan democratie. Anders was dat er onder Saddam ook wel gekomen.

Hier is namelijk maar een oplossing, democratie komt dmv revolutie niet dmv oorlog. MI...
pi_48285082
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

Nonsens, ze hebben gewoon geen middelen om Iran aan te pakken. Ze hebben hun handen al meer dan vol aan Irak.
Een invasie van Iran is nooit een realistische optie geweest, dat zou ook een probleem zijn zonder dienstplicht om voor voldoende manschappen te zorgen. Maar voor het platbombarderen van Iran heeft de VS nog meer dan genoeg middelen, maak je maar niet druk.
pi_48285203
Misschien dat het geld op is?????

In Amerika gaat het momenteel niet voor de wind.

Ik zou en dat is al gezegd investeren in eigen land.
pi_48285221
Oeps, ben geen president.. Sorry George....
pi_48285222
All is het ALL OUT war met Iran tegen VS .. bombadeert de Vs Iran in 1 dag naar het stenen tijdperk
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_48285310
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:48 schreef LENUS het volgende:

[..]

lees eens
Verder zou het ze nog wel lukken als ze het heel grof doen en echt heel iran plat leggen
pi_48286338
Verbaasd mij overigens wel dat die tanks zo snel versleten zijn. Je zou denken dat niet alleen het wapentuig op die tank verbeterde maar ook de materialen en dus minder slijtage.

Stel dat je hier de Duitsers weer eens moet verdrijven en je land op Normandie dan kan je met je divisie tanks Frankrijk door en vervolgens kan je het materiaal van die hele divisie vervangen.
pi_48286738
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:26 schreef xFriendx het volgende:
Stel dat je hier de Duitsers weer eens moet verdrijven en je land op Normandie dan kan je met je divisie tanks Frankrijk door en vervolgens kan je het materiaal van die hele divisie vervangen.
Er zit natuurlijk een verschil tussen een mooie x-baans snelweg en een zanderig woestijnpaadje
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:38:09 #58
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48286775
quote:
Verbaasd mij overigens wel dat die tanks zo snel versleten zijn. Je zou denken dat niet alleen het wapentuig op die tank verbeterde maar ook de materialen en dus minder slijtage.

inderdaad, ""maar" 750 km.
pi_48287117
Als de berichten kloppen is er van dat eens trotse Amerikaanse leger weinig over.

Elk land heeft zijn breekpunt op militair gebied. Als het Amerikaanse leger ineenstort is het met de hegamonie van de VS ook wel gedaan.

Is het beroepsleger van de VS maar 500.000 man sterk? Dat vind ik sowieso veel minder dan ik had gedacht. Een hoop schone schijn en een mooi staaltje propaganda.
pi_48287142
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:37 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een verschil tussen een mooie x-baans snelweg en een zanderig woestijnpaadje
Das waar, maar dan nog vind ik 750 km met je tank door een zandbak crossen bar weinig. Dat je de tank bijv wat meer onderhoud moet geven in de zin van meer schoonmaken om schade/vastlopers te voorkomen ok, maar het gaat hier volgens mij toch echt om compleet versleten tanks.

Dus je weet wat je te doen staat als je zo'n tank tegenover je hebt, gewoon 750 km heel hard rennen tot ie het begeeft.
pi_48287458
Hoe lang gingen de duitse en engels tanks in de woestijn dan mee in de 2e wo?
pi_48287545
Er staat nergens dat die tanks maar 750 km meegaan.
quote:
Amerikaanse tanks zijn gewend om 750 kilometer per jaar te rijden, in Irak leggen ze jaarlijks het tienvoudige af in barre omstandigheden. Er moet op dit moment voor tientallen miljarden aan materiaal worden opgeknapt.
pi_48287718
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:22 schreef DJKoster het volgende:
En vervolgens lopen China en/of Rusland met een kleine eenheid ff de VS binnen, ze hebben er toch niets meer staan
Binnenkort: Mexico bouwt hek om Amerikaanse vluchtelingen tegen te houden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48287721
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:59 schreef MrX1982 het volgende:
Er staat nergens dat die tanks maar 750 km meegaan.
[..]
Ja dat is waar. Misschien wat verkeerd van mij gelezen, maar krijg toch de indruk dat de tanks niet veel kunnen hebben gezien de miljarden aan onderhoud (ook al meldt het bericht dan wel dat ze het tienvoudige rijden. Echter lijkt het onderhoud dus reteduur omdat die tanks met 750 km wel prima lopen maar alles wat meer is meteen heel veel onderhoud kost).
pi_48287757
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:57 schreef Basp1 het volgende:
Hoe lang gingen de duitse en engels tanks in de woestijn dan mee in de 2e wo?
Hing er een beetje vanaf of je Rommel onderweg tegenkwam of niet
pi_48287860
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:03 schreef xFriendx het volgende:
Ja dat is waar. Misschien wat verkeerd van mij gelezen, maar krijg toch de indruk dat de tanks niet veel kunnen hebben gezien de miljarden aan onderhoud (ook al meldt het bericht dan wel dat ze het tienvoudige rijden. Echter lijkt het onderhoud dus reteduur omdat die tanks met 750 km wel prima lopen maar alles wat meer is meteen heel veel onderhoud kost).
Ik kan me wel voorstellen dat die tanks het zwaar te verduren hebben. Irak is wel iets anders dan oefenen op de prairie in de VS.

Techniek blijft toch de achilleshiel van elk leger. Zeker met die high-tech apparaten van tegenwoordig neemt de kans op falen ook toe. Tijdje terug toch ook meerdere berichten van Apache helicopters die niet zo goed tegen het zand/stof konden in Irak en/of Afghanistan.
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:42:09 #67
89730 Drugshond
pi_48289010
quote:

Nou die woestijnzand werkt anders behoorlijk vernietigend. Daar zijn ze in WO-II ook achter gekomen.
Die luchtfilters zatten om de haverklap verstopt.
Niet alleen tanks, ook de rest van het rijdend of vliegende verhicles hebben daar last vast.
Het zijn gewoon niet de beste condities waar het materieel het best tot zijn recht komt.
pi_48289265
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat die tanks het zwaar te verduren hebben. Irak is wel iets anders dan oefenen op de prairie in de VS.

Techniek blijft toch de achilleshiel van elk leger. Zeker met die high-tech apparaten van tegenwoordig neemt de kans op falen ook toe. Tijdje terug toch ook meerdere berichten van Apache helicopters die niet zo goed tegen het zand/stof konden in Irak en/of Afghanistan.
Dan is dat toch een vreemde combinatie toch zo high tech mogelijk willen zijn maar dan wel concessies doen omtrent de betrouwbaarheid van je materiaal.

Hebben de woestijnllanden dan niet zelf wat meer technologie ontwikkeld waardoro de betrouwbaarheid vban materieel in de woestijn toeneemt.

In het bedrijfsleven wordt op zo'n moment toch echt gekozen om een betrouwbaar apparaat te ontwikkelen en de technologie dan maar nog even te laten voor wat het is. Je wilt toch niet als bedrijfsleven van die verhalen krijgen dat je qweer 500.000 wagen terug moet laten komen naar de dealer omdat er iets fouts in zit.

Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat uzi's en kalnasnikov nog steeds in de handel zijn die dingen functioneren met niet al te veel onderhoud best geod in zandbakken en zijn makkelijk weer schoon te maken.
pi_48290040
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is dat toch een vreemde combinatie toch zo high tech mogelijk willen zijn maar dan wel concessies doen omtrent de betrouwbaarheid van je materiaal.

Hebben de woestijnllanden dan niet zelf wat meer technologie ontwikkeld waardoro de betrouwbaarheid vban materieel in de woestijn toeneemt.

In het bedrijfsleven wordt op zo'n moment toch echt gekozen om een betrouwbaar apparaat te ontwikkelen en de technologie dan maar nog even te laten voor wat het is. Je wilt toch niet als bedrijfsleven van die verhalen krijgen dat je qweer 500.000 wagen terug moet laten komen naar de dealer omdat er iets fouts in zit.

Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat uzi's en kalnasnikov nog steeds in de handel zijn die dingen functioneren met niet al te veel onderhoud best geod in zandbakken en zijn makkelijk weer schoon te maken.
de meeste meuk werd ontwikkeld met de duitse valeien in gedachte en dus niet op woestijn oorlogen
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:18:14 #70
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48290215
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:56 schreef Burakius het volgende:
All is het ALL OUT war met Iran tegen VS .. bombadeert de Vs Iran in 1 dag naar het stenen tijdperk
Dan gaan ze er dus toch op vooruit.
pi_48291365
Mooi zo, Kan de vs ook niks meer uithalen.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:47:53 #72
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48291420
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:46 schreef Steenarend het volgende:
Mooi zo, Kan de vs ook niks meer uithalen.
Wiens kloon ben jij?
pi_48294113
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:47 schreef MrX1982 het volgende:
Als de berichten kloppen is er van dat eens trotse Amerikaanse leger weinig over.

Elk land heeft zijn breekpunt op militair gebied. Als het Amerikaanse leger ineenstort is het met de hegamonie van de VS ook wel gedaan.

Is het beroepsleger van de VS maar 500.000 man sterk? Dat vind ik sowieso veel minder dan ik had gedacht. Een hoop schone schijn en een mooi staaltje propaganda.
Dat krijg je van debielen als Rumsfeld en Cheney; zij hadden visioenen van een high-tech leger waarbij je met minder mensen toch dezelfde taken uit kunt voeren. Toegegeven, je kunt het 1e gedeelte van de oorlog er wel mee winnen, maar zo werken conflicten tegenwoordig niet meer. Daarvoor heb je het aloude voetvolk nodig en die moet je van serieuze wapens (waarom nog steeds geen vervanger voor de M16?) en overige uitrusting (kogelvrij vest) voorzien.

Verder is inmiddels wel gebleken dat de Amerikanen wel kunnen vechten maar een opbouwende taak is totaal niet aan hen besteed. Wat dat aangaat kun je de Nederlanders "laf" noemen, maar kennelijk doen ze op het gebied van opbouw wel degelijk goed werk alhoewel je het moeilijk slechter kunt doen dan de Amerikanen.

Dat je tegen de wil van het leger zelf ingaat (zij wilden helemaal niet in Irak aan de slag) en andere grove blunders begaat (te weinig soldaten om de boel in de hand te houden, het Irakese leger en de politie ontbinden) zal verder niemand meer verbazen. En nu mag het Amerikaanse leger de brokken opruimen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat men Bush en zijn helpers een 2e periode in het zadel heeft geholpen. Iedere opvolger van Bush zal heel veel puin moeten gaan ruimen.
pi_48295798
De Vs zou toch geen land oorlog voeren met IRan. Paar bommen en duizend granaten en doei Iran. Ik ben niet voorstander van de huidige regering van USA. Kortgezegd bestaat het uit lagere levensvormen wat mij betreft. MAar onderschat de kracht van USA niet. Die gozers bombarderen zo een land totdat het -8 NAP is.
pi_48295896
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

lees eens
Verder zou het ze nog wel lukken als ze het heel grof doen en echt heel iran plat leggen
dat zou idd in principe wel kunnen, maar wat bereik je daarmee ? Je krijgt er iig niet meer mensen en/of meer/beter materiaal van .. en of zoiets een dreiging minder zou betekenen moet je ook nog maar afwachten
pleased to meet you
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:57 #76
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48296137
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:56 schreef Burakius het volgende:
De Vs zou toch geen land oorlog voeren met IRan. Paar bommen en duizend granaten en doei Iran. Ik ben niet voorstander van de huidige regering van USA. Kortgezegd bestaat het uit lagere levensvormen wat mij betreft. MAar onderschat de kracht van USA niet. Die gozers bombarderen zo een land totdat het -8 NAP is.
Zullen ze alleen doen als er serieuze dreiging is dat ze zelf worden binnengevallen en als absolute noodgreep een raket of 100.000 afvuren.
pi_48296295
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:06 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zullen ze alleen doen als er serieuze dreiging is dat ze zelf worden binnengevallen en als absolute noodgreep een raket of 100.000 afvuren.
ja maar de vijand heeft 'weapons of mass destruction'
pi_48296649
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:59 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat krijg je van debielen als Rumsfeld en Cheney; zij hadden visioenen van een high-tech leger waarbij je met minder mensen toch dezelfde taken uit kunt voeren. Toegegeven, je kunt het 1e gedeelte van de oorlog er wel mee winnen, maar zo werken conflicten tegenwoordig niet meer. Daarvoor heb je het aloude voetvolk nodig en die moet je van serieuze wapens (waarom nog steeds geen vervanger voor de M16?) en overige uitrusting (kogelvrij vest) voorzien.

Verder is inmiddels wel gebleken dat de Amerikanen wel kunnen vechten maar een opbouwende taak is totaal niet aan hen besteed. Wat dat aangaat kun je de Nederlanders "laf" noemen, maar kennelijk doen ze op het gebied van opbouw wel degelijk goed werk alhoewel je het moeilijk slechter kunt doen dan de Amerikanen.

Dat je tegen de wil van het leger zelf ingaat (zij wilden helemaal niet in Irak aan de slag) en andere grove blunders begaat (te weinig soldaten om de boel in de hand te houden, het Irakese leger en de politie ontbinden) zal verder niemand meer verbazen. En nu mag het Amerikaanse leger de brokken opruimen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat men Bush en zijn helpers een 2e periode in het zadel heeft geholpen. Iedere opvolger van Bush zal heel veel puin moeten gaan ruimen.
Idd dat snap ik ook niet, gelogen, een illegale oorlog begonnen en de binnenlandse politiek naar zeep geholpen. Maar toch had hij voor zijn 2de periode meer stemmen gekregen dan in de eerste
pi_48302088
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:03 schreef EricT het volgende:

[..]

Ze hebben dan ook een dikke honderd miljoen gewapende burgers, prima verdediging.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2007 @ 19:54:15 #80
145146 Andyy
pi_48302584
quote:
daisy cutters worden al niet meer gebruikt
daarvoor hebben ze nu de MOAB
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2007 @ 19:56:45 #81
145146 Andyy
pi_48302660
quote:
De Vs zou toch geen land oorlog voeren met IRan. Paar bommen en duizend granaten en doei Iran. Ik ben niet voorstander van de huidige regering van USA. Kortgezegd bestaat het uit lagere levensvormen wat mij betreft. MAar onderschat de kracht van USA niet. Die gozers bombarderen zo een land totdat het -80NAP is.
amsterdams pijl in Iran ?
pi_48302959
quote:
Amerika heeft nu de macht om een land echt helemaal naar kanker te bombarderen,vind ik best verontrustend,want een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48303743
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:08 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Amerika heeft nu de macht om een land echt helemaal naar kanker te bombarderen,vind ik best verontrustend,want een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Amerika heeft al 60 jaar die macht, en in die tijd hebben ze voor aanzienlijk hetere vuren gestaan, dus ik maak me niet druk.
pi_48304325
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:54 schreef Andyy het volgende:

[..]

daisy cutters worden al niet meer gebruikt
daarvoor hebben ze nu de MOAB
MOAB is een ge-upgrade'de Daisy Cutter
pi_48304645
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:56 schreef Andyy het volgende:
amsterdams pijl in Iran ?
Nieuw Arabisch peil...
pi_48304794
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nieuw Arabisch peil...
Perzisch...
pi_48304832
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:09 schreef Double-Helix het volgende:
Perzisch...
Nieuw Arabisch Perzisch
pi_48304872
Je bent echt een treinhomo
pi_48304916
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:11 schreef Double-Helix het volgende:
Je bent echt een treinhomo
Allicht.
pi_48315291
Gelukkig heeft een B52 geen benen nodig. Carpetbombing FTW!

Overigens is het hoog tijd dat Irak het zelf mag uitzoeken. De oorlog was na 6 maanden al gewonnen; de resterende jaren waren pure geldverspilling. Het M.O. zit gewoon vol met agressieve sukkeltjes die geen enkele regering erkennen tenzij die harder schreeuwt en slaat dan zijzelf. Lekker uit laten zoeken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 14 april 2007 @ 05:10:07 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48315302
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 04:59 schreef StefanP het volgende:

Overigens is het hoog tijd dat Irak het zelf mag uitzoeken. De oorlog was na 6 maanden al gewonnen; de resterende jaren waren pure geldverspilling. Het M.O. zit gewoon vol met agressieve sukkeltjes die geen enkele regering erkennen tenzij die harder schreeuwt en slaat dan zijzelf. Lekker uit laten zoeken.
De oorlog in Irak is nooit gewonnen. Oorlog voeren en winnen daar is inzicht voor nodig over het totaal plaatje. En daar is de gemiddelde president van de VS gewoon te dom voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 14 april 2007 @ 05:19:24 #92
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_48315311
Als Bush een gewone generaal was en ik de president. Dan zou Bush normaal gesproken als falende generaal van mij de doodstraf krijgen. 600.000 dode burgers is niet iets wat ongestraft voor bij mag gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 14 april 2007 @ 05:23:39 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48315316
Nou goed, de TT klopt wel.

Met veel terecht commentaar is het sprokkelen voor GWB. De troepen raken op en niemand wil er meer heen. Zelfs de o zo trouwe nationale garde heeft er helemaal geen zin in.

Tja, wie wel?

GWB, de beste president ooit. Wat een held.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48315401
De TT klopt wel?

Nog geen 10% van de Amerikaanse strijdkrachten bevind zich in Irak. Ik vind de stelling een beetje ver gezocht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_48315476
quote:

Oorlog is slechts het middel om een doel te bereiken. Natuurlijk "wint" Amerika alle oorlogen maar doelen zijn moeilijk te verwezenlijken in islamitische landen waar men terecht gigantisch allergisch is voor bezettingsmachten.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zaterdag 14 april 2007 @ 07:59:33 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_48315651
quote:
Als die VS bashers hier
Joh, ik BEN Amerikaan, ik betaal BELASTING aan deze oorlog, en ik WOON alweer ruim 5 jaar in dit land.... en alhoewel het een prachtig land is, is Bush goed bezig dit land grondig naar de knoppen te helpen met zijn oorlog in Irak. Mislukking op mislukking, gok na gok door te weinig materiaal of manschappen in te zetten, het is momenteel gigantisch fout aan het gaan in Irak, en de schulden van de VS lopen tot enorme hoogten op.

De oorlog kost momenteel ongeveer 250 miljoen dollar per dag. Als de regering 250 miljoen per week of 1 miljard dollar per MAAND naar Louisiana en Mississippi had gestuurd, dan hadden ze nu, anderhalf jaar na Katrina, de boel op zijn minst kunnen opruimen, en de funderingen en houtwerken voor nieuwe huizen al kunnen opbouwen. 1 miljard dollar.... dat zijn 5,000 huizen van elk $200,000 bouwkosten, en dat is goed te doen in dat gebied.

Maar nee, Bush verspild het geld liever aan een oorlog die niet gewonnen kan worden, en daar bovenop roepen ze gewoon de National Guard van Louisiana op om de oorlog voor hem te vechten. En aangezien die oorlog ook nog eens onder valse voorwendselen begonnen is kan ik me goed voorstellen dat het moraal onder de troepen op een ontzettend laag niveau staat.

Amerika is een fantastisch land. Alleen momenteel geleid door een hopeloze regering met een hopeloze president. En de kandidaten die voor 2008 in de rij staan ben ik ook nog niet van gecharmeerd.

Hoe dan ook, deze oorlog loopt slecht af. Amerika was veel beter af geweest als de oorlog NIET was begonnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2007 @ 09:25:22 #97
145146 Andyy
pi_48316275
quote:

nee B52 is oud shit
stuur gewoon wat B2 spirits met 160 SDB's onder begeleiding van F22's
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:28:43 #98
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_48317257
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 12:05 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hing er een beetje vanaf of je Rommel onderweg tegenkwam of niet
Ja want dan werd het een rommeltje
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_48317293
quote:

Overigens is het hoog tijd dat Irak het zelf mag uitzoeken. De oorlog was na 6 maanden al gewonnen;
Leg jij mij nu eens uit wat er in hemelsnaam gewonnen is?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:32:50 #100
89730 Drugshond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')