ik las: haakt uit in interesse.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:16 schreef Skull-splitter het volgende:
* Skull-splitter haakt in uit interesse
Hier nog 1 !quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:22 schreef woutabest het volgende:
[..]
tvp omdat ik zelf ook gitaar probeer te spelen alleen heb ik geen geduld![]()
Strikt genomen geen programmaatje, maar hier zou je even mee vooruit moeten kunnen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:05 schreef L.Mo het volgende:
De hele dag oefenen
Is er een programmaatje waarin alle toonladders staan? Want die in guitar pro is een beetje klein
nice, daar kan ik wel wat meequote:Op zaterdag 14 april 2007 13:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Strikt genomen geen programmaatje, maar hier zou je even mee vooruit moeten kunnen.
Als je van de 3 naar de 0 of van de 5 naar de 0 wilt, moet je pullen. Dus als je de 3 getapt hebt tokkel je de snaar aan terwijl je je vinger omhoog doet.quote:Op maandag 16 april 2007 15:29 schreef MASD het volgende:
Ik probeer nu wat vingertapping te leren en heb hiervoor het intro van Van Halen's "Hot For Teacher" genomen:
A string: -0-3-7-12-7-3- (4x) -0-5-9-12-9-5- (4x)
Alleen heb ik geen idee hoe ik die 0 kan tappen, moet ik hier gewoon de snaar aanslaan of kan ik de 5 op de E snaar tappen?
Misschien iemand die mij hiermee kan helpen? alvast bedankt![]()
Edit: Als iemand misschien andere (makkelijke) liedjes kent waarmee je met het tappen kan kennismaken, zou ik het graag horen.
Net ff geprobeert en het luktequote:Op maandag 16 april 2007 15:53 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Als je van de 3 naar de 0 of van de 5 naar de 0 wilt, moet je pullen. Dus als je de 3 getapt hebt tokkel je de snaar aan terwijl je je vinger omhoog doet.
Ok, thanksquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Strikt genomen geen programmaatje, maar hier zou je even mee vooruit moeten kunnen.
Ja, en dan je versterker op 11 zetten zodat je m zo lang mogelijk kan tappen en pullenquote:Op maandag 16 april 2007 15:54 schreef MASD het volgende:
[..]
Net ff geprobeert en het lukte![]()
En die allereerste 0 kan ik gewoon aanslaan of niet?
Volgens mij is het zo gewoon makkelijker om te zien op welke fret je moet zitten. Ik weet wel dat de 12 fret dezelfde toon is als de toon van dezelfde snaar maar dan los aangeslagen (0 zeg maar).quote:
Ik speel het op een acoustische gitaarquote:Op maandag 16 april 2007 15:59 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Ja, en dan je versterker op 11 zetten zodat je m zo lang mogelijk kan tappen en pullen![]()
De majeurladder (Ionische mode), de bluesladder en de myxolydische ladder en dan heb je de in rock en pop meest gebruikte wel te pakken.quote:Op maandag 16 april 2007 15:58 schreef L.Mo het volgende:
[..]
Ok, thanks
Ik kan nu de e natural minor van boven, naar beneden en overal. Maar zijn er nog andere die handig zijn om te leren?
Ik vind van wel, maar dat komt omdat het aansluit bij de manier waarop ik leer. Niet iets wat dringend noodzakelijk is om nu te leren, maar op de lange duur kan het geen kwaad.quote:Ik leer alleen niet hoe elke noot heet, is dat wel handig?
Welke bedoel je? De cijfers onder de scaleblokjes geven aan op welke fret je begint, de cijfers in het scaleblok zelf (als je degrees hebt geselecteerd) geven aan welke stap de gegeven noot inneemt in de ladder. Ook handig, maar niet dringend noodzakelijk om direct te leren.quote:En wat geven de stippen op 1, 3, 5, 7 etc aan?
quote:
Ok, die ladders ga ik proberen.quote:Op maandag 16 april 2007 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
De majeurladder (Ionische mode), de bluesladder en de myxolydische ladder en dan heb je de in rock en pop meest gebruikte wel te pakken.
[..]
Ik vind van wel, maar dat komt omdat het aansluit bij de manier waarop ik leer. Niet iets wat dringend noodzakelijk is om nu te leren, maar op de lange duur kan het geen kwaad.
[..]
Welke bedoel je? De cijfers onder de scaleblokjes geven aan op welke fret je begint, de cijfers in het scaleblok zelf (als je degrees hebt geselecteerd) geven aan welke stap de gegeven noot inneemt in de ladder. Ook handig, maar niet dringend noodzakelijk om direct te leren.
Volgens mij nietquote:Op maandag 16 april 2007 18:48 schreef L.Mo het volgende:
Ik bedoelde de stippen op de hals van de gitaarZe zijn niet voor de hele en halve noten toch?
Nee, da's puur om niet iedere keer weer van de kop af te moeten beginnen met tellenquote:Op maandag 16 april 2007 18:48 schreef L.Mo het volgende:
Ik bedoelde de stippen op de hals van de gitaarZe zijn niet voor de hele en halve noten toch?
quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef MASD het volgende:
[..]
Volgens mij nietzie mijn post hierboven
oh, oepsquote:Op maandag 16 april 2007 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, da's puur om niet iedere keer weer van de kop af te moeten beginnen met tellen.
Wat MASD dus zei.
Ik had dit nog nooit gezien, thnxquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:30 schreef hello_goodbye het volgende:
En mocht het je allemaal niet lukken op de gewone manier, dan kan je het altijd nog zo proberen:
http://www.youtube.com/watch?v=aUQzXQhAgvw
http://www.youtube.com/watch?v=vM6HH6wdgSQ&mode=related&search=
er zijn ook geen bepaalde technieken voor, ik denk dat je toch wat meer moet gaan oefenen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:32 schreef Lakai het volgende:
Ik ben erachter dat barrés mij niet liggen...ik loop altijd vast op stukjes met barrés
en het ligt niet aan oefenen want dat doe ik vaak genoeg maar ik krijg die barrés er maar niet in...
Laatste solo van One van onze vrienden van Metallica is wel leuk om te oefenen. Niet echt de makkelijkste, maar als je gewoon langzaam begint is ie uiteindelijk wel te doen.quote:Op maandag 16 april 2007 15:29 schreef MASD het volgende:
Edit: Als iemand misschien andere (makkelijke) liedjes kent waarmee je met het tappen kan kennismaken, zou ik het graag horen.
Het solo'tje aan het begin lukt mij al wel. Zal ernaar kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Laatste solo van One van onze vrienden van Metallica is wel leuk om te oefenen. Niet echt de makkelijkste, maar als je gewoon langzaam begint is ie uiteindelijk wel te doen.
Succes!!
En waarom is het zo goed?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Damn het boek: ''Gitaarspelen voor Dummies'' is echt keigoed!!!!
Je hebt het goed, het gaat nog een stukje verder. Het geeft stapje voor stapje alle akoorden op een goede, duidelijke manier, verdeeld in kleine hapklare brokjes wat heel goed werkt bij het instuderen, samen met vingeroefeningen, hoe je hammers, pulls , slides etc moet uitvoeren en hoe je dit moet opbouwen en nog een hele uiteenzetting over verschillende stijlen plus nog heel wat informatie over de anatomie, techniek en onderhoud van een gitaar.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:47 schreef MASD het volgende:
[..]
En waarom is het zo goed?
Ik heb het niet gelezen maar het lijkt mij meer een boek voor als je nog nooit een gitaar hebt aangeraakt. Dus met uitleg over het instrument en de basics. Ideaal voor beginners, dat wel.
Of heb ik het fout?![]()
Zal ernaar kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 19:03 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je hebt het goed, het gaat nog een stukje verder. Het geeft stapje voor stapje alle akoorden op een goede, duidelijke manier, verdeeld in kleine hapklare brokjes wat heel goed werkt bij het instuderen, samen met vingeroefeningen, hoe je hammers, pulls , slides etc moet uitvoeren en hoe je dit moet opbouwen en nog een hele uiteenzetting over verschillende stijlen plus nog heel wat informatie over de anatomie, techniek en onderhoud van een gitaar.
Kort en bondig (nou ja, toch 364 bladzijdes) en toch erg compleet.
Ik heb er echt heelveel aan en ik denk dat niet-amateurs hier ook veel van zullen opsteken Een aanrader!
Volgens mij niet, omdat de body van een spaanse gitaar te zwak is voor de kracht die erop komt te staan met stalen snarenquote:Op donderdag 19 april 2007 14:58 schreef SlaggY het volgende:
Even een snel vraagje: Kun je ook stalen snaren op een klassieke gitaar zetten? Ik heb nl nog een 3/4 spaanse gitaar staan (met zo'n open kop) die ik weer eens wil gaan gebruiken naast mijn electrische.
idd met je pinkquote:Op zondag 22 april 2007 13:45 schreef Lakai het volgende:
barré-probleem #2!
hoe de hell doe je dit:
[afbeelding]
met je pink?
hmmm....quote:Op zondag 22 april 2007 17:25 schreef Lakai het volgende:
ik kom daar niet hoor....
dan blokkeer ik de onderste 2 snaren!
Ik heb het ook gemerktquote:Op zondag 22 april 2007 17:37 schreef Lakai het volgende:
ja ik moet meer met mijn vingertop die snaar vastzetten....dan maakt ie namelijk meer een boog om de rest heen
maar dan dempt de barré weer
Zonder barré lukt mij tegenwoordig om 5 - 11 te doenquote:Op zondag 22 april 2007 17:41 schreef Lakai het volgende:
weet ik niet hoor
5 en 8 is best ver uit elkaar...
Een van mijn favoriete nummers gebruikt dit akkoord:quote:Op zondag 22 april 2007 17:41 schreef Lakai het volgende:
weet ik niet hoor
5 en 8 is best ver uit elkaar...
gewoon doorspelen, ook al word je moequote:Op vrijdag 27 april 2007 20:33 schreef L.Mo het volgende:
pfff, wanneer ik ook maar een beetje snel wil spelen (master of puppets, allemaal downstrokes) verkrampt mn hele arm na een tijdje en komt er niks meer uit
ben nou ook wel aan het oefenen om met upstrokes (liever niet, maarja het moet nog sneller...) erbij te spelen, maar het lijkt wel of je dan opnieuw begint met gitaar spelen. Ik ben steeds de tel kwijt als ik ook met upstrokes speel![]()
x 2 4 4 3 2quote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef bolletje_25 het volgende:
Hoe speel je nou een Bm.
En welke vingers gebruik je?quote:
ik doe dan barré op 2.....en dan de 2 4en met de pink en ringvinger...en die 3 met de middelvingerquote:
Puuh, pittig. Tnx iigquote:Op zondag 29 april 2007 12:50 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik doe dan barré op 2.....en dan de 2 4en met de pink en ringvinger...en die 3 met de middelvinger
Als je er één kent, ken je ze allemaal.quote:
staind toevallig?quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete nummers gebruikt dit akkoord:
x
5
5
3
1
x
5 tot 8 valt best mee vergeleken daarmee.
Queensr˙che - I don't believe in Love, het laatste akkoord van de openingsriff (vlak voor het maidenachtige galopritme in D).quote:
Zaterdag vond ik toevallig wat dumbbells langs de kant van de weg (wie zei daar sloeber?quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:38 schreef MASD het volgende:
[..]
gewoon doorspelen, ook al word je moe
heb het ook met bassen, na een tijdje (1uur) worden mijn vingers moe maar als ik doorspeel begin ik opeens meer kracht in mijn vingers te krijgen en kan ik zo 6-7 uur achter elkaar spelen.
Je kunt proberen wat krachtoefeningen met je rechterarm te doen voordat je begint te spelen. Veel gitaristen vergeten ook hun slaghand/arm te trainen en focusen zich op de fret hand. Je bent immers zo goed als je slechtste hand
En over bassen kunnen bij mij worden gesteldquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:36 schreef -Dries- het volgende:
Mensen die vragen hebben over fingerpicking kunnen bij mij terecht
Fingerpicking nummers?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Lakai het volgende:
ik zoek eigenlijk wat leuke nummers om te spelen die niet al te moeilijk zijn enzo....
Zeg driesquote:
quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:06 schreef MASD het volgende:
[..]
Zeg dries
ken jij nog wat makkelijke fingerpick nummers waarmee je het geleidelijk kan beheersen?
Oe, ,sluit ik me bij aan, erg fijn nummer om te leren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tuurlijk
The white stripes - We're gonna be friends.
Simpel en mooi nummer, begin daar eerst maar es mee.
ik heb dat geforceerde nodig anders ga ik niet tellenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:01 schreef Lakai het volgende:
gebruik je avator
ik vind met metronoom spelen niet lekker
dan voel ik me zo geforceerd!
ja dat kan fijn zijn...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:14 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
ik heb dat geforceerde nodig anders ga ik niet tellen
Graag gedaan en tetris is vast leuk om aan andere mensen te laten horen. Erg herkenbaar. Ik ben nuquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:08 schreef Off-ShoRe het volgende:
leuke van gamemuziek is dat je er zo lekker mee kan improviseren =) Je brengt me zowaar op het idee om eens met die melodieën van Tetris aan de slag te gaan![]()
Oefen eens met een liedje waarbij je elke vinger op dezelfde fret moet houden. Plugin baby van muse bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:27 schreef Fatality het volgende:
Ik zit nu al een hele tijd met een probleem met mijn pink aan mijn linkerhand, deze kan niet onafhankelijk van de ringvinger buigen. Dus als ik mijn ringvinger vastpak zodat ie niet beweegt kan mijn pink ook niet meer bewegen. Iemand tips om dit op te lossen?
IK zie jou avator van de kings of convience zijn.... (tochquote:Op zondag 27 mei 2007 12:09 schreef NiteSpeed het volgende:
Mocht iemand nog willen leren fingerpicken, dit is wel een lekker nummer en nog best simpel ook:
http://www.ultimate-guita(...)n_your_heart_tab.htm
Klopt ja. Ik heb er een perfecte site voor! Geweldige tabs staan eropquote:Op zondag 27 mei 2007 16:52 schreef Lakai het volgende:
[..]
IK zie jou avator van de kings of convience zijn.... (toch)
en die muziek zou ik ook wel graag willen spelen.. heb jij nog handige sites daarvoor?
even offtopicquote:Op zondag 27 mei 2007 17:16 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik heb er een perfecte site voor! Geweldige tabs staan erop
http://www.shedjo.me.uk/tabpassage.htm
Eventueel ook bij mij.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:43 schreef MASD het volgende:
[..]
En over bassen kunnen bij mij worden gesteld![]()
Dat probleem heb ik ookquote:Op zondag 3 juni 2007 21:38 schreef shutupfool het volgende:
ff een domme noob vraag: telkens als je wisselt van akkoord, en dus je vinger van de fret af haalt, dan krijg ik hierdoor telkens een lelijke toon ertussen door. Dus zeg maar het loslaten van de snaar produceert (ongewenst) ook weer een toon. Gaat dit weg door veel te oefenen of heeft dit met techniek te maken misschien?
btw: ik 'speel' op een akoestische gitaar
Dan klinken de tonen toch niet door??quote:Op maandag 4 juni 2007 22:10 schreef shutupfool het volgende:
aangezien een mens maar 2 handen heeft neem ik aan dat je strumhand je rechter hand is ? (bij een rechtshandige)
Dat was min of meer het doel. Precies rustig genoeg de snaar met je linkerhand loslaten resulteert ook niet in een toon, maar beide zijn een optie.quote:
Daron Malakian (van System of a Down) zei in een gitaar instructie video dat je veel moet rukken om je rechter hand te trainenquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:38 schreef MASD het volgende:
[..]
gewoon doorspelen, ook al word je moe
heb het ook met bassen, na een tijdje (1uur) worden mijn vingers moe maar als ik doorspeel begin ik opeens meer kracht in mijn vingers te krijgen en kan ik zo 6-7 uur achter elkaar spelen.
Je kunt proberen wat krachtoefeningen met je rechterarm te doen voordat je begint te spelen. Veel gitaristen vergeten ook hun slaghand/arm te trainen en focusen zich op de fret hand. Je bent immers zo goed als je slechtste hand
En als je die al kent?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tuurlijk
die video is zo geniaal hč!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Daron Malakian (van System of a Down) zei in een gitaar instructie video dat je veel moet rukken om je rechter hand te trainen![]()
Gitaren zonder kop zijn lelijkquote:
REM - Everybody Hurtsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Daron Malakian (van System of a Down) zei in een gitaar instructie video dat je veel moet rukken om je rechter hand te trainen![]()
[..]
En als je die al kent?
Wil ook weer wat vaker spelen. Toen ik net begon speelde ik vaak rond de 3 a 4 uur per dag. Nu is dat erg veel als ik dat in een week speel.
wat?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:28 schreef Lakai het volgende:
[..]
Dan klinken de tonen toch niet door??
en als je snel genoeg bent met akkoorden is dat onbegonnen werk....
Heb je daar een tab van? Want op ultimate-guitar.com staat alleen een power tab ofzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:19 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Tuurlijk
Kooks - Naivequote:Op woensdag 27 juni 2007 13:15 schreef morgane het volgende:
Weet iemand nog leuke beginner-nummers om te spelen met vooral akkoorden? Wil toch wel wat meer oefenen met akkoorden, maar de standaard akkoordenvariaties die ik gekregen heb toen ik nog gitaarles had komen aardig mn neus uit ondertussen.
Bla is here, bla bla blaquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Heb je daar een tab van? Want op ultimate-guitar.com staat alleen een power tab ofzo.
Die ken ik ook wel, wil wel iets uitdagenders.quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:07 schreef -Dries- het volgende:
[..]
REM - Everybody Hurts
gewoon die simpele dingen
De intro? Leuk introtje in ieder geval. Akkoorden zijn op zich makkelijk maar die slag is best snel en beetje lastig.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die ken ik ook wel, wil wel iets uitdagenders.
Gister begonnen aan Crazy Train van Ozzy. ALleen zo snel als op de CD lukt me net niet.
Met een capo op 4 kan je gewoon open C, Em, F#/D, G en één barré F spelen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:45 schreef MASD het volgende:
[..]
dat zijn barré's mankun je een beginner toch niet aandoen...
Dat snap ik nietquote:Op woensdag 27 juni 2007 13:44 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Bla is here, bla bla bla
G met alternate bass (eerst de E snaar, dan de A snaar en na de basnoot speel je een noot volgens mij op de B snaar en anders is het de G snaar, dus, E G A G E G A G)
Zelfde trucje doe je bij de C en bij de D.
Ben ik ook mee bezig, alleen de REM versie.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:47 schreef morgane het volgende:
Ben nu Everybody Hurts aan het oefenen, maar dan de versie van The Corrs want die vind ik mooier(die is bijna hetzelfde, maar dan met capo op 3
)
http://www.ultimate-guita(...)friends_ver3_tab.htmquote:Op woensdag 27 juni 2007 14:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat snap ik niet
Heb je niet gewoon een tab ergens?
Neem dezelfe als ik hebquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:05 schreef Kang-He het volgende:
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een acoustische staalsnaren gitaar voor de beginnende gitaarspeler. Heeft iemand suggesties voor / goede ervaringen met een muziekwinkel in Amsterdam? En eventuele merken/modellen? Het is budget is rond de 200-250E.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
http://www.ultimate-guita(...)friends_ver3_tab.htm
Waar heb je die gekochtquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:55 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Neem dezelfe als ik heb
Ibanez PF60 SCE. Electro-acoustic, prima gitaar.Zelfs een stemapparaatje ingebouwd.
Of ga elektrisch, speelt wat makkelijker. Ik heb een Ibanez RG350-EXquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:41 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? En hoeveel voor neergelegd?
En waarom deze gitaar? Nog getwijfeld tussen anderen?
Ga er gewoon eens op spelen in de winkel. Volgens mij kun je niet misgaan met een Ibanez, die hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:22 schreef Kang-He het volgende:
Ik wil toch graag een akoestische. M'n huisgenoot heeft ook nog een elektrische staan waar ik ook altijd nog even op kan spelen.
Ik vind het toch erg moeilijk om zo het eerste gezicht te kunnen bepalen wat nu goede gitaren zijn en wat niet. Wordt toch even een vriendje meeslepen naar een winkel.
De gewoon akoestische versie van die Ibanez PF60 is trouwens een flink stuk goedkoper dan de elektro-akoestische versie. Aangezien ik toch geen behoefte heb aan versterking... scheelt weer in geld (of kwaliteit van de akoestiek).
Ye dat vind ik ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ga er gewoon eens op spelen in de winkel. Volgens mij kun je niet misgaan met een Ibanez, die hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je geen gitaar moet kopen met allemaal extra spul erop... ik heb in het begin veel moeite gehad met de tremolo op mijn gitaar (niet goed afgesteld, er iedere keer tegenaan zitten etc.)
Je eerste redelijk serieuze gitaar (250 euro of daaromheen) is inderdaad een lastige aankoop. Je hebt dan zo weinig kennis van je eigen smaak, je eigen voorkeuren, je eigen 'geluid', dat je niet weet wát je precies in een gitaar zoekt.quote:k vind het toch erg moeilijk om zo het eerste gezicht te kunnen bepalen wat nu goede gitaren zijn en wat niet. Wordt toch even een vriendje meeslepen naar een winkel.
Na een beetje gepiel heb ik de veren in de kast goed afgesteld en mezelf geleerd met mijn fikken van dat ding af te blijven als ik speelquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:38 schreef morgane het volgende:
Dat laatste ja
en wat betreft teveel technische snufjes ben ik het mee eens. Ik heb zelf m'n tremolo er gewoon afgeschroefd, en 3 jaar later nog steeds niet gebruikt![]()
Dit kun je beter vragen in het algemene gitaristen topic denk ik..quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:50 schreef Kesum het volgende:
Heeft iemand enig idee welke pedalenset goed te doen is. Laatst bij een vriend van mij met een FloorPOD XT live gespeeld. Dat klonkt wel erg goed moeten ik zeggen, zijn er andere dingen die ik geprobeerd moet hebben voor ik zo'n ding koop.
Heb je eerder met effectpedalen gewerkt?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:50 schreef Kesum het volgende:
Heeft iemand enig idee welke pedalenset goed te doen is. Laatst bij een vriend van mij met een FloorPOD XT live gespeeld. Dat klonkt wel erg goed moeten ik zeggen, zijn er andere dingen die ik geprobeerd moet hebben voor ik zo'n ding koop.
Tears in heaven is ook wel te doen :)quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:50 schreef morgane het volgende:
Leuk nummer iig ^O^ thanks voor de tip!
Klassiekers zoals knocking on heavens door etc. zijn idd ook altijd welkom, danku!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | E||--------------------|-----------------------------| B||--------------------|--------2h3p2----5-----5--2--| G||--------------------|-----2--------2--4-----4--2--| D||--------------------|-----------------------------| A||--------------------|--0--------------------------| E||----------------0h2-|-----------------4--4-----2--| F#m A(onE) D(onF#) E7sus4E7 -------------------------|-------------------------| -------2-----2-----2-----|--3-----3-----3-----3----| -------2-----2-----2-----|--2-----2-----2-----1----| -------------------------|-------------------------| -------------------------|-------------------------| ----2-----2--0--0-----0--|--2--2-----2--0--0--0----| A A E(onG#)F#m ---------------------------|---------------------------| --2-----2-----2-----2------|--------2h3p2----5------2--| --2-----2-----2-----2------|-----2--------2--4------2--| ---------------------------|---------------------------| --0--0-----0--0--0--0------|--0------------------------| -----------------------0h2-|-----------------4------2--| |
Iedereen die ik ken is begonnen met Nothing else matters....quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:44 schreef Noodly het volgende:
[..]
Tears in heaven is ook wel te doen
Intro:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |