quote:
Ok, die ladders ga ik proberen.quote:Op maandag 16 april 2007 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
De majeurladder (Ionische mode), de bluesladder en de myxolydische ladder en dan heb je de in rock en pop meest gebruikte wel te pakken.
[..]
Ik vind van wel, maar dat komt omdat het aansluit bij de manier waarop ik leer. Niet iets wat dringend noodzakelijk is om nu te leren, maar op de lange duur kan het geen kwaad.
[..]
Welke bedoel je? De cijfers onder de scaleblokjes geven aan op welke fret je begint, de cijfers in het scaleblok zelf (als je degrees hebt geselecteerd) geven aan welke stap de gegeven noot inneemt in de ladder. Ook handig, maar niet dringend noodzakelijk om direct te leren.
Volgens mij nietquote:Op maandag 16 april 2007 18:48 schreef L.Mo het volgende:
Ik bedoelde de stippen op de hals van de gitaarZe zijn niet voor de hele en halve noten toch?
Nee, da's puur om niet iedere keer weer van de kop af te moeten beginnen met tellenquote:Op maandag 16 april 2007 18:48 schreef L.Mo het volgende:
Ik bedoelde de stippen op de hals van de gitaarZe zijn niet voor de hele en halve noten toch?
quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef MASD het volgende:
[..]
Volgens mij nietzie mijn post hierboven
oh, oepsquote:Op maandag 16 april 2007 19:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, da's puur om niet iedere keer weer van de kop af te moeten beginnen met tellen.
Wat MASD dus zei.
Ik had dit nog nooit gezien, thnxquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:30 schreef hello_goodbye het volgende:
En mocht het je allemaal niet lukken op de gewone manier, dan kan je het altijd nog zo proberen:
http://www.youtube.com/watch?v=aUQzXQhAgvw
http://www.youtube.com/watch?v=vM6HH6wdgSQ&mode=related&search=
er zijn ook geen bepaalde technieken voor, ik denk dat je toch wat meer moet gaan oefenen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:32 schreef Lakai het volgende:
Ik ben erachter dat barrés mij niet liggen...ik loop altijd vast op stukjes met barrés
en het ligt niet aan oefenen want dat doe ik vaak genoeg maar ik krijg die barrés er maar niet in...
Laatste solo van One van onze vrienden van Metallica is wel leuk om te oefenen. Niet echt de makkelijkste, maar als je gewoon langzaam begint is ie uiteindelijk wel te doen.quote:Op maandag 16 april 2007 15:29 schreef MASD het volgende:
Edit: Als iemand misschien andere (makkelijke) liedjes kent waarmee je met het tappen kan kennismaken, zou ik het graag horen.
Het solo'tje aan het begin lukt mij al wel. Zal ernaar kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 16:13 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Laatste solo van One van onze vrienden van Metallica is wel leuk om te oefenen. Niet echt de makkelijkste, maar als je gewoon langzaam begint is ie uiteindelijk wel te doen.
Succes!!
En waarom is het zo goed?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:00 schreef Vassili_Z het volgende:
Damn het boek: ''Gitaarspelen voor Dummies'' is echt keigoed!!!!
Je hebt het goed, het gaat nog een stukje verder. Het geeft stapje voor stapje alle akoorden op een goede, duidelijke manier, verdeeld in kleine hapklare brokjes wat heel goed werkt bij het instuderen, samen met vingeroefeningen, hoe je hammers, pulls , slides etc moet uitvoeren en hoe je dit moet opbouwen en nog een hele uiteenzetting over verschillende stijlen plus nog heel wat informatie over de anatomie, techniek en onderhoud van een gitaar.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:47 schreef MASD het volgende:
[..]
En waarom is het zo goed?
Ik heb het niet gelezen maar het lijkt mij meer een boek voor als je nog nooit een gitaar hebt aangeraakt. Dus met uitleg over het instrument en de basics. Ideaal voor beginners, dat wel.
Of heb ik het fout?![]()
Zal ernaar kijkenquote:Op woensdag 18 april 2007 19:03 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je hebt het goed, het gaat nog een stukje verder. Het geeft stapje voor stapje alle akoorden op een goede, duidelijke manier, verdeeld in kleine hapklare brokjes wat heel goed werkt bij het instuderen, samen met vingeroefeningen, hoe je hammers, pulls , slides etc moet uitvoeren en hoe je dit moet opbouwen en nog een hele uiteenzetting over verschillende stijlen plus nog heel wat informatie over de anatomie, techniek en onderhoud van een gitaar.
Kort en bondig (nou ja, toch 364 bladzijdes) en toch erg compleet.
Ik heb er echt heelveel aan en ik denk dat niet-amateurs hier ook veel van zullen opsteken Een aanrader!
Volgens mij niet, omdat de body van een spaanse gitaar te zwak is voor de kracht die erop komt te staan met stalen snarenquote:Op donderdag 19 april 2007 14:58 schreef SlaggY het volgende:
Even een snel vraagje: Kun je ook stalen snaren op een klassieke gitaar zetten? Ik heb nl nog een 3/4 spaanse gitaar staan (met zo'n open kop) die ik weer eens wil gaan gebruiken naast mijn electrische.
idd met je pinkquote:Op zondag 22 april 2007 13:45 schreef Lakai het volgende:
barré-probleem #2!
hoe de hell doe je dit:
[afbeelding]
met je pink?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |