Wist ik het maar.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:55 schreef Re het volgende:
Waarom waarom waarom?
Dit vind ik overigens geen steekhoudend argument. Er komen daar wel vaker mensen langs die hun problemen bespreken en gewoon feedback krijgen ook. Daarnaast bevestig je in mijn ogen hiermee júist het punt waarom zo'n speciale sc er niet gaat komenquote:
he-he, ja weet ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Re, ik zou toch enigzins gaan snijden daarin. Erg goede tekst, daar niet van, maar als het in de OP moet is iets korter toch wat handiger.
Een drempel is goed, de chinese muur voor de deur zetten is wat andersquote:Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Re het volgende:
[..]
he-he, ja weet ik, maar zo heb je gelijk een drempel
Echt, ik word een beetje moedeloos van deze discussie... en kwaad en verdrietigquote:Op woensdag 11 april 2007 20:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dit vind ik overigens geen steekhoudend argument. Er komen daar wel vaker mensen langs die hun problemen bespreken en gewoon feedback krijgen ook. Daarnaast bevestig je in mijn ogen hiermee júist het punt waarom zo'n speciale sc er niet gaat komen. Er moet óók plek zijn voor luchtigheid.
weet ikquote:Op woensdag 11 april 2007 20:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een drempel is goed, de chinese muur voor de deur zetten is wat anders.
Nah, ik vind het reterot dat je die tekst schrijft, maar juist door dei nformatie die er staat zou het fijn zijn als mensen het daadwerkelijk lezen ipv eroverheen scrollen.
Een drempel waar men zo doorheen scroltquote:Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Re het volgende:
[..]
he-he, ja weet ik, maar zo heb je gelijk een drempel
wat is de additionele steun die je krijgt uit zo'n topic die via andere kanalen niet te verkrijgen is?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:43 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Echt, ik word een beetje moedeloos van deze discussie... en kwaad en verdrietigGeef het gewoon een kans! We zitten hier met een aantal mensen zowat op onze knieen! Stel dat een depressie-uitwisseltopic uit de hand loopt dan snap ik dat jullie het sluiten... En er zal heus ook ruimte voor luchtigheid zijn, maar dan moeten jullie daar ook de ruimte voor geven!
En over de SC, dan kan je net zo goed alle topic sluiten en iedereen naar de SC sturen. Bedoel, het gaat om specifieke klachten die ook specifieke opleveren! Lijkt me toch logisch dat dat dan ook in een specifiek topic kan?
Misschien moet je het stukje waarin staat waar het topic voor bedoeld is een iets prominentere plaats geven nog, want dat is eigenlijk het belangrijkste, toch? Fijn trouwens dat je dit doetquote:Op woensdag 11 april 2007 20:44 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik... ik flikker altijd eerst alles erin en ga daarna lekker snijden
de text kan en mag ook achter een linkje hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 20:45 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Een drempel waar men zo doorheen scrolt![]()
Steun die ik niet in het dagelijkste leven vind omdat daar geen mensen zijn die met dezelfde problemen zittenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:47 schreef Re het volgende:
[..]
wat is de additionele steun die je krijgt uit zo'n topic die via andere kanalen niet te verkrijgen is?
De saamhorigheid, en het kleinschalige/geborgenheid.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:47 schreef Re het volgende:
[..]
wat is de additionele steun die je krijgt uit zo'n topic die via andere kanalen niet te verkrijgen is?
ja maar je kent elkaar toch al een beetje dacht ik, ik bedoel er verder niets negatiefs mee of iets dergelijks, maar zonder dat je het doorhebt vorm je zo een soort kliekje wat lekker gestigmatiseerd kan worden of naast het elkaar steunen elkaar ook verder de shit inpraten... het moet niet als een soort surrogaat psychotherapuetisch praatgroepje verworden.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:49 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Steun die ik niet in het dagelijkste leven vind omdat daar geen mensen zijn die met dezelfde problemen zitten![]()
Je wil een SC. We hebben al een SC.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:43 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Echt, ik word een beetje moedeloos van deze discussie... en kwaad en verdrietigGeef het gewoon een kans! We zitten hier met een aantal mensen zowat op onze knieen! Stel dat een depressie-uitwisseltopic uit de hand loopt dan snap ik dat jullie het sluiten... En er zal heus ook ruimte voor luchtigheid zijn, maar dan moeten jullie daar ook de ruimte voor geven!
En over de SC, dan kan je net zo goed alle topic sluiten en iedereen naar de SC sturen. Bedoel, het gaat om specifieke klachten die ook specifieke opleveren! Lijkt me toch logisch dat dat dan ook in een specifiek topic kan?
Een kliekje meer of minder op FOK! maakt ook niks meer uit.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:53 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar je kent elkaar toch al een beetje dacht ik, ik bedoel er verder niets negatiefs mee of iets dergelijks, maar zonder dat je het doorhebt vorm je zo een soort kliekje wat lekker gestigmatiseerd kan worden of naast het elkaar steunen elkaar ook verder de shit inpraten... het moet niet als een soort surrogaat psychotherapuetisch praatgroepje verworden.
kliekje op zich is niets mis mee hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 20:54 schreef berney het volgende:
[..]
Een kliekje meer of minder op FOK! maakt ook niks meer uit.
welke veels te grote foto's in de SC, die enkele keer dat daar pics ingeplaatst worden is echt wel op 1 hand te tellen volgens mijquote:Op woensdag 11 april 2007 20:56 schreef berney het volgende:
Ik word al gestoord van die veels te grote foto's in het SC topic en moet ik dáár mijn posts bijknallen.
Snap je dat er daardoor een kliekvorming ontstaat die we eigenlijk niet willen hebben?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:49 schreef berney het volgende:
[..]
De saamhorigheid, en het kleinschalige/geborgenheid.
SC is toch iets té luchtig mijns inziens.
Waar héb je het over? Kom je uberhaupt wel 's in de SC?quote:Op woensdag 11 april 2007 20:56 schreef berney het volgende:
Ik word al gestoord van die veels te grote foto's in het SC topic en moet ik dáár mijn posts bijknallen.
Ja hoor, net nog geweest en geconstateerd dat de foto's veels te groot zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Waar héb je het over? Kom je uberhaupt wel 's in de SC?
Jongens, prima de discussie, maar hou het wel even bij gefundeerde argumenten. Kíjk eerst 's naar wat we voorstellen voordat je elke vorm van verandering afblaast.
zoals ik al zei, dat gebeurt echt niet in ieder topic. Kijk voor de lol eens terug in de vorige topics.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:00 schreef berney het volgende:
[..]
Ja hoor, net nog geweest en geconstateerd dat de foto's veels te groot zijn.
[R&P SC] Op zoek naar een Kliko voor M-M
En dan zou ik hier mijn post onder 'kunnen' zetten?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:02 schreef berney het volgende:
Burdie - woensdag 11 april 2007 @ 21:00
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:54 schreef webspider het volgende:
[..]
Mijn hele leven lang al. .
Kom je morgen feesten? .
4 plaatjes op zoveel pagina's en dan is het ook nog 's iets wat niet vaak voorkomt.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:00 schreef berney het volgende:
[..]
Ja hoor, net nog geweest en geconstateerd dat de foto's veels te groot zijn.
[R&P SC] Op zoek naar een Kliko voor M-M
Goed verwoord.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:06 schreef Lips het volgende:
Ik wil helemaal niet naar een SC! Ik wil af en toe m'n ei kwijt kunnen bij mensen die me begrijpen en ik heb soms een schouderklopje nodig. Evenzo wil ik anderen graag een schouderklopje kunnen geven.
Vergeet even niet dat wanneer iemand z'n shit ergens kwijt mag dat diegene daar ook zal komen op een zonnige dag!
Het SC topic is vanavond om 18.00 uur geopend en is nu al bijna vol. Moet ik dan al dat gezever gaan lezen als ik 's avonds even wil kijken hoe het met iedereen is
Een topic over een depressief broertje mag wel, het geblaat over het loslaten van een ex mag (ook heerlijk positief), het hebben van een willekeurige andere ziekte verdient ook een topic.
Maar nee, dat depressieve zooitje mag niet op elkaar steunen want dat is niet vrolijk genoeg...
Maakt niet uit hoor, wij worden toch al goed begrepen en opgevangen door de maatschappij, went wel!![]()
En dat is nu juist wat er OOK in de sc gebeurd. Wanneer je je klote voelt leeft men daar met je mee. maar omgekeerd als je je supervoelt is dat ook tof.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:06 schreef Lips het volgende:
Ik wil helemaal niet naar een SC! Ik wil af en toe m'n ei kwijt kunnen bij mensen die me begrijpen en ik heb soms een schouderklopje nodig. Evenzo wil ik anderen graag een schouderklopje kunnen geven.
Vergeet even niet dat wanneer iemand z'n shit ergens kwijt mag dat diegene daar ook zal komen op een zonnige dag!
Het SC topic is vanavond om 18.00 uur geopend en is nu al bijna vol. Moet ik dan al dat gezever gaan lezen als ik 's avonds even wil kijken hoe het met iedereen is
Een topic over een depressief broertje mag wel, het geblaat over het loslaten van een ex mag (ook heerlijk positief), het hebben van een willekeurige andere ziekte verdient ook een topic.
Maar nee, dat depressieve zooitje mag niet op elkaar steunen want dat is niet vrolijk genoeg...
Maakt niet uit hoor, wij worden toch al goed begrepen en opgevangen door de maatschappij, went wel!![]()
Garandeer jij me van het feit dat het bij steunen blijft en men elkaar niet steeds verder in 'ja, met mij gaat het ook zo enorm slecht want dit en dat' gaat waarna de volgende post dat het nóg slechter gaat en ga zo maar door?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:06 schreef Lips het volgende:
Een slowchat met een significant doel?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit zou een mooie reden zijn om de SC een significant doel te geven.
Tuurlijk zitten die er. Misschien loopt er bij de supermarkt ook wel iemand die me snapt!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Garandeer jij me van het feit dat het bij steunen blijft en men elkaar niet steeds verder in 'ja, met mij gaat het ook zo enorm slecht want dit en dat' gaat waarna de volgende post dat het nóg slechter gaat en ga zo maar door?
En doe me een lol en laat dat verontwaardige niemand snapt ons-toontje zitten, want dat is hier niet bepaald van toepassing.
Wie zegt dat er in de SC niemand zit die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
depressies zijn natuurlijk niet zomaar iets, zoals ik al ergens gezegd heb, het is geen griepje of hoofdpijn, het is zelfs geen ADHD ... er mist gewoon ervaring op het forum om dit soort topics goed te kunnen modereren...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:13 schreef Lotjeb het volgende:
Laatste vraag: waarom alles een eigen topic behalve depressies?
Ben eigenlijk wel benieuwd wat andere, oudere mods hier van vinden...
de ene keer issie snel vol, de andere keer duurt t dagenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:15 schreef Lips het volgende:
[..]
En ik herhaal graag nog een keer:
Je hebt een punt... over andere ziektes worden ook topics geopend, kijk in LIF...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:06 schreef Lips het volgende:
Ik wacht met smart op de R&P Singles SC. Dat lijkt me een prima doel.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een slowchat met een significant doel?
Dat klinkt als een wasmiddelreclame waar ik meer van wil weten!
![]()
Depressies zijn klote, je hebt mensen die gekke dingen doen er word hier zo spastisch mee omgegaan! We zijn net normale mensenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:16 schreef Re het volgende:
[..]
depressies zijn natuurlijk niet zomaar iets, zoals ik al ergens gezegd heb, het is geen griepje of hoofdpijn, het is zelfs geen ADHD ... er mist gewoon ervaring op het forum om dit soort topics goed te kunnen modereren...
Het zou prima passen. De huidige SC staat compleet los van R&P, is vijandig tegenover 'newbies' en er hangt een bepaalde kliekjes-sfeer. Waar ik overigens zelf net zo hard aan mee doe, maar op zich blijf ik bij mijn mening dat een SC zoals deze er op dit moment is, niet thuis hoort in R&P.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een slowchat met een significant doel?
Dat klinkt als een wasmiddelreclame waar ik meer van wil weten!
![]()
Wat een lap!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:44 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik... ik flikker altijd eerst alles erin en ga daarna lekker snijden
Hele mooie 2 centjes!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zou prima passen. De huidige SC staat compleet los van R&P, is vijandig tegenover 'newbies' en er hangt een bepaalde kliekjes-sfeer. Waar ik overigens zelf net zo hard aan mee doe, maar op zich blijf ik bij mijn mening dat een SC zoals deze er op dit moment is, niet thuis hoort in R&P.
Just my two cents.
Die garantie krijg je niet...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Garandeer jij me van het feit dat het bij steunen blijft en men elkaar niet steeds verder in 'ja, met mij gaat het ook zo enorm slecht want dit en dat' gaat waarna de volgende post dat het nóg slechter gaat en ga zo maar door?
Hangt die sfeer niet in de meeste SC"s?quote:
Lijkt me niet dat je ingegroeide teennagels met een zware depressie waar AD's aan te pas moeten komen kan vergelijken. En inderdaad, het was rigoreus, maar laten we niet twee dingen door elkaar halen.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:17 schreef Nijna het volgende:
[..]
Je hebt een punt... over andere ziektes worden ook topics geopend, kijk in LIF...
Dit ben ik niet met je eens. Vijandig tegenover 'newbies' hooguit als je het er zelf naar maakt door als een achterlijke met een moker op iedereen z'n tenen te gaan lopen slaan. Dan reageert er vast wel een keer iemand.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
De huidige SC staat compleet los van R&P, is vijandig tegenover 'newbies' en er hangt een bepaalde kliekjes-sfeer.
Eens.quote:
dit heb ik ff zelf inelkaar geflanst als soort achtergrond info... denk dat het wel voor de 'lijder' is. Voor familie en partner zal het meer ondersteunend geschreven wordenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat een lap!
Voor wie schrijf je dit?
Voor de "lijder" of voor bv familie en/of partner?
De F&F-SC is echt heel erg on-topic (tenminste, ik kom er nooit, maar was er laatst een keertje gaan spieken en toen was alles echt heel erg on-topic). Waarom kan dat in andere subfora niet? Waarom kunnen we de R&P-SC niet gewoon over R&P-gerelateerde dingen laten gaan, en al het andere gegeit naar een ander topic, of beter: een ander medium verplaatsen.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hangt die sfeer niet in de meeste SC"s?
Dat was wat ik bedoelde met een significant doelquote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het zou prima passen. De huidige SC staat compleet los van R&P, is vijandig tegenover 'newbies' en er hangt een bepaalde kliekjes-sfeer. Waar ik overigens zelf net zo hard aan mee doe, maar op zich blijf ik bij mijn mening dat een SC zoals deze er op dit moment is, niet thuis hoort in R&P.
Soms mis ik echt de kusjekroeltopics van vroeger. Dat was een beetje de andere kant op, maar in het medicatietopic merkte ik een soortgelijke sfeer. Iets van herkenning, mensen die elkaar steunen, zonder al die onzin tussendoor die eigenlijk helemaal niet in R&P hoort. Sowieso vind ik dat de SC's van alle subfora ontopic SC's zouden moeten zijn, en voor SC over onzindingen gaat men maar in ONZ of GC zitten geiten.
Just my two cents.
er worden over het hele forum oorlogen gevoerd over SlowChatsquote:Op woensdag 11 april 2007 21:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
De F&F-SC is echt heel erg on-topic (tenminste, ik kom er nooit, maar was er laatst een keertje gaan spieken en toen was alles echt heel erg on-topic). Waarom kan dat in andere subfora niet? Waarom kunnen we de R&P-SC niet gewoon over R&P-gerelateerde dingen laten gaan, en al het andere gegeit naar een ander topic, of beter: een ander medium verplaatsen.
Ik vind hem engquote:Op woensdag 11 april 2007 21:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eens.
En wat heb jij een vrolijk icon.
*mond snoert*quote:Op woensdag 11 april 2007 21:21 schreef Re het volgende:
mja de discussie om de P uit R&P te halen kan ook al veel oplossen natuurlijk
Het ontopic zijn is iets wat ik helemaal met je eens ben. Vroeger (lang geledenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
De F&F-SC is echt heel erg on-topic (tenminste, ik kom er nooit, maar was er laatst een keertje gaan spieken en toen was alles echt heel erg on-topic). Waarom kan dat in andere subfora niet? Waarom kunnen we de R&P-SC niet gewoon over R&P-gerelateerde dingen laten gaan, en al het andere gegeit naar een ander topic, of beter: een ander medium verplaatsen.
Laat ze dan maar wat meer ervaren mods op R&P zetten!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:16 schreef Re het volgende:
[..]
depressies zijn natuurlijk niet zomaar iets, zoals ik al ergens gezegd heb, het is geen griepje of hoofdpijn, het is zelfs geen ADHD ... er mist gewoon ervaring op het forum om dit soort topics goed te kunnen modereren...
Lekker ontopic!quote:
wat een onzin, ze doen t toch goed?!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:29 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Laat ze dan maar wat meer ervaren mods op R&P zetten!
En nogmaals: waarom die enorme angst voor depressievelingen?
Dat is dan iets wat dáár besproken moet worden... volgens mij kan je best een slotje zetten op de huidige SC, om een nieuwe te openen met een duidelijke OP (misschien ook genummerd?) waarin duidelijk gemaakt wordt dat het alleen om R&P-gerelateerde SC moet gaan en dat alle andere 'bagger' wel kan verdwijnen naar elders.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat was wat ik bedoelde met een significant doel. De SC staat al langer in de lijst met dingen waar 's goed naar gekeken moet worden, en dit lijkt me nou een prima doel.
Waarom zouden we?!quote:Op woensdag 11 april 2007 21:29 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Laat ze dan maar wat meer ervaren mods op R&P zetten!
En nogmaals: waarom die enorme angst voor depressievelingen?
Ik was eerstquote:Op woensdag 11 april 2007 21:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
(Is er nog een vacature voor mod, btw?).
quote:Wat is de bedoeling van R&P?
In R&P draait het om (je raadt het al) gevoelens en psychologie. Dit is dè plek voor topics over positieve of negatieve gevoelens, vragen en/of problemen betreffende relaties, het luchten van je hart, discussies over algemene psychologische zaken en ga zo maar door.
R&P SC in de huidige vorm is dan ook een 1-op-1 voortzetting van de oude Singles-reeks zoals deze in GC liep, met dezelfde users en dezelfde onderwerpen. Nee, hij hoort inderdaad niet in R&P, daar is het niet krasserig genoeg voor maar een reeks als deze moet je niet zomaar de nek omdraaien. Vind ik. Dat is al te vaak gebeurt.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
dit gat natuurlijk om psychiatrische stoornissen, dat is net even iets intenser...quote:
Schat, een "lijder" is de helft van de tijd niet in staat lappen tekst te lezen of iig te verwerken, ik vind het al knap dat de "depressievelingen" zoals ze zichzelf noemen de concentratie op kunnen brengen een forum te volgen en te reageren.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:24 schreef Re het volgende:
[..]
dit heb ik ff zelf inelkaar geflanst als soort achtergrond info... denk dat het wel voor de 'lijder' is. Voor familie en partner zal het meer ondersteunend geschreven worden
Gewoon dichtgooien. Het 'vijandig tegen "newbies"' is volgens mij heel erg overschat (en kwam voort uit een aantal users die er intussen niet meer komen) en elke groep waar mensen regelmatig komen ontwikkelen zeker de helft van kliekjesgedrag (zijnde het maken van geintjes die alleen maar met achtergrondkennis begrepen kunnen worden). De andere helft is het openstaan voor anderen en ik zie niet waar dat niet het geval is, zoals hier uitstekend gedemonstreerd wordt.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat was wat ik bedoelde met een significant doel. De SC staat al langer in de lijst met dingen waar 's goed naar gekeken moet worden, en dit lijkt me nou een prima doel.
Zal ik? Ben ik goed inquote:
Dát hoef je mij niet te vertellenquote:
dat is dan ook maar een klein groepje uit de stoornissen... maar misschien is het inderdaad meer iets voor de geintreseerde leek die verwonderd de psychiatrische wereld in kijkt...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Schat, een "lijder" is de helft van de tijd niet in staat lappen tekst te lezen of iig te verwerken, ik vind het al knap dat de "depressievelingen" zoals ze zichzelf noemen de concentratie op kunnen brengen een forum te volgen en te reageren.
Ik zie nergens het woord psychiatrisch staan hoor! Het gaat over het subforum R&Pquote:Op woensdag 11 april 2007 21:35 schreef Re het volgende:
[..]
dit gat natuurlijk om psychiatrische stoornissen, dat is net even iets intenser...
en hiermee doel je op?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
Schat, een "lijder" is de helft van de tijd niet in staat lappen tekst te lezen of iig te verwerken, ik vind het al knap dat de "depressievelingen" zoals ze zichzelf noemen de concentratie op kunnen brengen een forum te volgen en te reageren.
Nou ja zeg! Het dichtgooien van VV was een mooie teameffort van ons hoor.quote:
een klinisch gediagnoseerde depressie is een psychiatrische stoornis wat je niet met een knuffel en een hart onder de riem oplost...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:38 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik zie nergens het woord psychiatrisch staan hoor! Het gaat over het subforum R&P
[..]
en hiermee doel je op?
Een gebroken been heelt ook niet als iemand een kopje thee voor je haalt, maar 't is wel fijn dat ze het voor je doen.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:39 schreef Re het volgende:
[..]
een klinisch gediagnoseerde depressie is een psychiatrische stoornis wat je niet met een knuffel en een hart onder de riem oplost...
Nu ja, 'omdat hij er al een tijdje is' is natuurlijk niet meteen reden om hem voor altijd staande te houden. Je zegt het zelf al, het is een GC reeks.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:33 schreef Q. het volgende:
[..]
R&P SC in de huidige vorm is dan ook een 1-op-1 voortzetting van de oude Singles-reeks zoals deze in GC liep, met dezelfde users en dezelfde onderwerpen. Nee, hij hoort inderdaad niet in R&P, daar is het niet krasserig genoeg voor maar een reeks als deze moet je niet zomaar de nek omdraaien. Vind ik. Dat is al te vaak gebeurt.
Bingo.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:37 schreef Re het volgende:
[..]
dat is dan ook maar een klein groepje uit de stoornissen... maar misschien is het inderdaad meer iets voor de geintreseerde leek die verwonderd de psychiatrische wereld in kijkt...
Als niemand weigert gaan we pas echt hardquote:Op woensdag 11 april 2007 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar als er dan niemand weigert te posten want ja, het is maar een SC, dan werkt dat niet
is het de spartametquote:
We worden gestigmatiseerd, zullen we er een topic over openen?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gewoon dichtgooien. Het 'vijandig tegen "newbies"' is volgens mij heel erg overschat (en kwam voort uit een aantal users die er intussen niet meer komen) en elke groep waar mensen regelmatig komen ontwikkelen zeker de helft van kliekjesgedrag (zijnde het maken van geintjes die alleen maar met achtergrondkennis begrepen kunnen worden). De andere helft is het openstaan voor anderen en ik zie niet waar dat niet het geval is, zoals hier uitstekend gedemonstreerd wordt.
Blijft over het niet passen in R&P (da's gewoon waar) en het gebrek aan kusknufkroelgehalte (tja...).
Ik ben Turks, ik mag dat.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als niemand weigert gaan we pas echt hard.
Je steun wordt gewaardeerdquote:
Dat was ook niet echt wat in het medicatietopic gebeurde he? Er werd vooral aandacht besteed aan het elkaar opbeuren. Met wellicht een wat hoog kusjekroelgehalte, maar dat mensen door elkaar de put in gepraat worden, zie ik helemaal nergens gebeuren.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een rámp is, is iemand die je constant in je denkbeelden bevestigt, en dat er niemand is die je bij tijd en wijle een spiegel voorhoudt. Een praatgroep voor depressieve mensen is zelden zonder begeleiding, want het is belangrijk dat soort gesprekken in goede banen te leiden zodat niet de situatie ontstaat waarin mensen elkaar onbewust sterken in depressieve gedachten.
Ik denk dat je het eerder andersom moet zien: er wordt teveel gepost. En teveel niet-R&P-gerelateerd (zeg 99% van alle posts daar). Dat, icm de sfeer die er hangt, is een drempel om er serieus te gaan posten, ja.quote:De SC zoals hij nu is kan inderdaad best R&P-gerelateerder (is dat een woord?) worden. Ben ik ontzettend voor. Maar als er dan niemand weigert te posten want ja, het is maar een SC, dan werkt dat niet.
Ja laten we vooral niks luchtigs er tussendoor gooienquote:Op woensdag 11 april 2007 21:47 schreef Lips het volgende:
Gelukkig kunnen zelfs de mod-jes het hier OT houden![]()
Anders reageer je op die ellenlange posts die ik plaats in plaats van het kinderachtige gedoe.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:47 schreef Lips het volgende:
Gelukkig kunnen zelfs de mod-jes het hier OT houden![]()
Dat was dan ook maar een heel klein groepje en het waren een paar posts. Denk je dat het bij die paar users blijft als er een reeks van komt?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was ook niet echt wat in het medicatietopic gebeurde he? Er werd vooral aandacht besteed aan het elkaar opbeuren. Met wellicht een wat hoog kusjekroelgehalte, maar dat mensen door elkaar de put in gepraat worden, zie ik helemaal nergens gebeuren.
True. Maar dat valt te modereren met een duidelijke OP met regels. Zie Singles, zou je kunnen zien als een SC, maar het is wél ontopic.quote:Ik denk dat je het eerder andersom moet zien: er wordt teveel gepost. En teveel niet-R&P-gerelateerd (zeg 99% van alle posts daar). Dat, icm de sfeer die er hangt, is een drempel om er serieus te gaan posten, ja.
En openstaan voor de R&P "bewonersquote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef Burdie het volgende:
[R&P SC] stalken blauwe schapen
Stap 1: verander die titel in iets normaals.
Stap 2: verwijder/verbied het plaatje uit de OP.
Dat zou al een eerste stap kunnen zijn naar een beter R&P.
waar is het zo dat men daar niet welkom is dan?quote:
In hoeverre is dat zelfregulerend of spelen jullie daar als mods een grote rol in?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef clumsy_clown het volgende:
True. Maar dat valt te modereren met een duidelijke OP met regels. Zie Singles, zou je kunnen zien als een SC, maar het is wél ontopic.
Newsflash: kusknufkroel was vroeger en komt niet terug. Oh, en was vooral ook geen beter R&P.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef Burdie het volgende:
Dat zou al een eerste stap kunnen zijn naar een beter R&P.
Daarom moet je het ook niet een reeks maken. Maar gewoon een ontopic SC, die (vooral in het begin) strak gemodereerd wordt. Ik verwijs nogmaals naar HVJJN, die op een zelfde manier (vooral dankzij Frenkie en Moonah dacht ik) van een gigantisch zeikerig kusjekroelkliekje (waar ik wederom zelf heel hard aan mee deed, mea culpaquote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat was dan ook maar een heel klein groepje en het waren een paar posts. Denk je dat het bij die paar users blijft als er een reeks van komt?
SC zou ook ontopic kunnen zijn, net als Singlesquote:True. Maar dat valt te modereren met een duidelijke OP met regels. Zie Singles, zou je kunnen zien als een SC, maar het is wél ontopic.
Die heb ik geen kunnen vinden helaas. De enige iets langere post die ik van je heb kunnen vinden in dit topic gaat over jou zware depressie van 2 jaar, waarbij jij meteen jou ervaringen en jou 'ernst van de depressie' als standaard neemt.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Anders reageer je op die ellenlange posts die ik plaats in plaats van het kinderachtige gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |