Dat vond ik dus ook. Dus daarom heb ik verder gekeken en me erin verdiept. Natuurlijk moet ik gezonder gaan eten, dat heb ik ook al gezegd. Maar dan nog kom ik niet aan voldoende vitaminen en mineralen. Vandaar mijn vraag..quote:Op woensdag 11 april 2007 08:42 schreef Alcarin het volgende:
Goh, verrassend dat je een groot vitaminetekort hebt volgens een test van een pillenfabrikant.
Als je nou eerst eens gezond gaat eten, en daarna pas gaat kijken of je nog pillen nodig hebt![]()
Dat nepspul in die pillen allemaal...in groente en fruit zit een stuk meer dan wat vitamientjes![]()
Dat is nog best veel toch? Waarom zoveel? Kan dat niet in 1 pilletje? En slik je dan van een huismerk of van een ander goed merk?quote:Op woensdag 11 april 2007 08:42 schreef RoodWitBlauw het volgende:
ik slik:
Omega 3 & 6 visolie capsules
Vitamine 1000 mg
Multivitamine
Magnesium
Biergist
Zo.. das snel wat ik als combigebruiker af en toe naarbinnen schuif
Dat geldt voor B en C, maar niet voor bijvoorbeeld A en E.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:48 schreef STING het volgende:
In ieder geval, vitamines zijn erg veilig. Alles wat je teveel inneemt, scheidt je lichaam af.
Lachen... Ik heb toch altijd geleerd dat je de vitamines K, A, D, E niet zomaar 'afscheidt'. Toch maar wat voorzichtiger zijn. ;-)quote:Op woensdag 11 april 2007 08:48 schreef STING het volgende:
In ieder geval, vitamines zijn erg veilig. Alles wat je teveel inneemt, scheidt je lichaam af.
Alleen vitamine A mag je niet in hele grote hoeveelheden nemen.
Ik zou er praktisch naar kijken, probeer gewoon eens multivitamines met bijv. B-complex en kijk of het een positieve werking op je heeft. Nothing to lose, so much to gain
Ook met een gebalanceerde voeding heb je altijd wel 'gaten' in je vitamine reserves.
Ergo, vitamines kunnen praktisch geen kwaad en je kunt er eigenlijk alleen maar baat bij hebben.
Ok, iets te kort door de bocht geweest dusquote:De vetoplosbare vitaminen zijn: vitamine A, vitamine, D, vitamine, E en vitamine K. Een teveel wordt opgestapeld in het vetweefsel. Men kan dus een reserve aanleggen. De keerzijde hiervan is dat overdosis niet ondenkbeeldig is.
De wateroplosbare vitaminen zijn: de vitaminen van het B-complex, en vitamine C. Een teveel wordt uitgescheiden langs de nieren (wordt dus uitgeplast).
Tja dacht ik ook. Maar ik kom er echt niet aan zo tijdens dagelijkse voeding. Ik blijf steeds moe, een beetje kwakkelen. Dus wat extra aanvulling lijkt me dan een goed idee.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:12 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je die tekorten zo ziet zou je toch denken dat dat makkelijker op te lossen is met wat meer groente & fruit, brood/aardappels zuivel en af en toe een visje?
Grappig!! Ik slikte ook nooit een pilletje eigenlijk. Alleen vroeger op doktersadvies ijzerpilletjes voor de bloedarmoede. maar verder vond ik het onzin. Maar nu merk ik toh dat sinds ik onregelmatig eet en leef, het wat minder wordt..quote:Op woensdag 11 april 2007 09:14 schreef dabadbass het volgende:
Laatst in de volkskrant een onderzoek naar de 'gezonde' supplementen.
Wat bleek? Mensen die levenlang die krengen slikken leefden niet langer, sterker nog ze leefden korter dan mensen die die supplementen niet slikten.
Ik vind het dan ook grote onzin om die rotzooi extra te slikken
Is dat zo? Waar kan ik dat onderzoek vinden dan? ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:24 schreef SP het volgende:
uit een groot wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mensen die vitamines slikken VAKER ziek zijn.
Het is verspilling van geld en zeker geen "baat het niet dan schaadt het niet"- verhaal.
Omdat in melk precies genoeg calcium zit om de melk te verteren.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom zou melk geen calcium toevoegen?
ben even op zoek, hier een kleine samenvatting. Wellicht niet causaal, maar de moeite waard om verder te onderzoeken:quote:Op woensdag 11 april 2007 09:33 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Is dat zo? Waar kan ik dat onderzoek vinden dan? ben ik wel benieuwd naar.
Heb je daar een bron voor? Waarom zou je calcium nodig hebben om melk te verteren? Ben wel nieuwsgierig.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Omdat in melk precies genoeg calcium zit om de melk te verteren.
Bovendien hebben we helemaal niet zoveel calcium nodig als wordt gezegd. Maar dat is een ander punt.
Maar goed, dat is mijn geloof, de meningen zijn verdeeld. Google maar eens![]()
Ik ga in elk geval niet aan de kalktabletten![]()
Ik denk dat mensen met een verzwakt imuunsysteem of andere gezondheidsrisico's eerder geneigd zijn om vitaminepillen als aanvulling te nemen. Ik vraag me af of die verkorte levensverwachting door de vitaminepillen komt of door de onderliggende oorzaak waarom men die pillen neemt.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:14 schreef dabadbass het volgende:
Laatst in de volkskrant een onderzoek naar de 'gezonde' supplementen.
Wat bleek? Mensen die levenlang die krengen slikken leefden niet langer, sterker nog ze leefden korter dan mensen die die supplementen niet slikten.
Ik vind het dan ook grote onzin om die rotzooi extra te slikken
Ik kan even niets erg moois vinden, maar dit is een beetje in de richting:quote:Op woensdag 11 april 2007 11:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Heb je daar een bron voor? Waarom zou je calcium nodig hebben om melk te verteren? Ben wel nieuwsgierig.![]()
En nog meer kritische verhalen:quote:Overmatige consumptie van eiwit leidt, volgens Defares, tot extra calciumverlies via de nieren. Dat betekent dat je nog meer calcium nodig hebt om een goede botopbouw te handhaven. Meer melk helpt hier niet, dat is, vanwege de eiwitten in melk, een vicieuze cirkel.
Met dit laatste ben ik het eens. Mensen die zich goed voelen hebben meestal lijt mij niet de behoefte om wat extra's te slikken. Daarom heb ik dat ook nooit eerder gedaan en heb ik nu wel die behoefte.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met een verzwakt imuunsysteem of andere gezondheidsrisico's eerder geneigd zijn om vitaminepillen als aanvulling te nemen. Ik vraag me af of die verkorte levensverwachting door de vitaminepillen komt of door de onderliggende oorzaak waarom men die pillen neemt.
Dat is waar, echter in de link die ik gaf hebben ze ouderen random verdeeld in placebo, Vit E en multivitaminen, daar is uit gebleken dat vitamine E negatief werkt en multivitamine helemaal niet. Op deze manier is de mogelijke invloed van "toch al zwakke mensen die vitamines slikken" op de resultaten afwezig, en duidelijk dat vitamines slikken een verspilling van geld is, of zelfs slecht voor je is.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met een verzwakt imuunsysteem of andere gezondheidsrisico's eerder geneigd zijn om vitaminepillen als aanvulling te nemen. Ik vraag me af of die verkorte levensverwachting door de vitaminepillen komt of door de onderliggende oorzaak waarom men die pillen neemt.
Edit: Wat die vent in die post van SP ook al zegt dus.![]()
Vreemd dan toch dat ik weer haar terug krijg en een mooiere huid heb dan hiervoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.
Mijn advies:
Neem 3 eieren per dag + 2 stuks fruit (kiwi en banaan) + een handje paranoten en je zit zo goed als aan je totale vitamine/mineralen opname per dag wat je nodig hebt.
De rest vul je wel op met groente/aardappels/brood wat je de rest van de dag eet.
Dan had je dus een tekort. Gezond eten blijft beter dan pillen slikken.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:50 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Vreemd dan toch dat ik weer haar terug krijg en een mooiere huid heb dan hiervoor.
Om al je vitamientjes en andere stofjes (die misschien nog niet eens ontdekt zijn) binnen te krijgen moet je gevarieerd eten, dus verschillende soorten fruit, groente, noten, vlees/eieren. Maar eieren, fruit en noten zijn wel een goed plan op zichquote:Eneeuhh ik denk niet dat ik 'zo goed als' aan al deze vitamine en mineralen zit door 3 eieren, 2 stuks fruit en een handje noten.![]()
quote:Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Volgens die site moet ik Omega-3 gaan slikken, omdat ik 'maar' 96% van de aanbevolen hoeveelheid Omega-3 binnenkrijg. En dan wel 0 capsules per dag. Toch jammer dat ze niet eens hebben gevraagd of ik supermarktzonnebloemolie, of koudgeperste tarwekiemolie over mijn sla gooi. Klein verschil![]()
Verder moet ik maar calcium gaan slikken, vinden ze. Doe ik lekker niet, ik eet al genoeg noten en peulvruchten waar calcium in zit, maar dat tellen ze vast niet mee voor de calciuminname. Melk wel, terwijl dat niet eens calcium toevoegt.
Toffe site![]()
en ons spijsverteringsstelsel is er niet op gebouwd.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Omdat in melk precies genoeg calcium zit om de melk te verteren.
Bovendien hebben we helemaal niet zoveel calcium nodig als wordt gezegd. Maar dat is een ander punt.
Maar goed, dat is mijn geloof, de meningen zijn verdeeld. Google maar eens![]()
Ik ga in elk geval niet aan de kalktabletten![]()
Ik eet krankzinnig gezond; veel vette vis, veeeel groenten en alles in balans.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Recent onderzoek in scandinavie wees uit dat mensen die allerlei vitamine preparaten nemen een 10-15% hogere sterftecijfer hebben dan mensen die dat niet doen, stond een paar weken terug in de kranten.
of het gezond is, is een tweede.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik eet krankzinnig gezond; veel vette vis, veeeel groenten en alles in balans.
Toch slik ik preparaten; simpelweg omdat het werkt. Huid is jonger/fitter, energie is hoger en algehele vitaliteit beter.
Of het nu placebo is of niet, voor mij werkt het.
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Recent onderzoek in scandinavie wees uit dat mensen die allerlei vitamine preparaten nemen een 10-15% hogere sterftecijfer hebben dan mensen die dat niet doen, stond een paar weken terug in de kranten.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Edit: Wat die vent in die post van SP ook al zegt dus.![]()
Krankzinnig gezond he?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:06 schreef SHE het volgende:
Then again; die wijntjes gaan ook direct mijn lever, dus dat kan er ook nog wel bij
En je nieren niet te vergeten.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:06 schreef SHE het volgende:
Ik kan vooralsnog niet veel vinden in onderzoeken over schadelijkheid.
Immers, ik gebruik het niet als substituut; mijn voeding is namelijk al zuiver en gebalanceerd.
Volgens mijn bronnen pis je elk teveel gewoon weer uit.
Nu vraag ik me alleen af of dat niet een belasting voor de lever zou kunnen zijn.
Then again; die wijntjes gaan ook direct mijn lever, dus dat kan er ook nog wel bij
En groente en fruit tellen natuurlijk al helemaaaal niet mee! Nee, alleen in granen zitten vezelsquote:Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
Daarnaast denken ze dat ik te weinig voedingsvezel binnenkrijg (no way, ik eet alles volkoren, maar mijn grote bak brinta telt kennelijk evenveel als een plakje ontbijtkoek?).
Ja toch? En alleen in melk zit toch calcium?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:16 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En groente en fruit tellen natuurlijk al helemaaaal niet mee! Nee, alleen in granen zitten vezels![]()
En Optimel Control om minder te eten, en light cola om minder calorieen binnen te krijgen, en blue band witbrood, want daar zit 'al het goede van volkoren' in! Oja, want "omdat het Blue Band is, bevat het goede bouwstoffen"!quote:Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar ik denk inderdaad dat die cijfers ook m.n. gelden voor mensen met gezondheidsklachten en mensen die multivitamines als vervanging gaan gebruiken. Hetzelfde soort mensen dat fruit2day gebruikt om hun gebrek aan groente en fruit te compenseren.![]()
Ik rook'; daarom slik ik bij.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Krankzinnig gezond he?![]()
Dat we worden voorgelogen over melk weet inderdaad bijna niemand. Net als het feit dat het voedingscentrum niet onafhankelijk is (om het zacht uit te drukken), vet niet vermeden moet worden, halvarine troep is, en light produkten alleen maar dikker maken.
De waarheid is hard, vooral voor Becel e.d.
Maar SHE, als die pillen echt werken, kom je blijkbaar toch iets tekort in je voeding. Zonder tekort is er niets aan te vullen en zouden pillen niet werken, tenzij het inderdaad een placebo-effect is![]()
Calcium in noten?????????quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef SHE het volgende:
[..]
en ons spijsverteringsstelsel is er niet op gebouwd.
en de fosfor in de melk breekt de calcium ook direct weer af.
dat melk gezond is, is het neerlands volk wijsgemaakt toen we een melkoverschot hadden en die troep op moest.
maar als iets een leugen is, is het die van melk wel.
Sterker nog, de meeste mensen weten niet eens dat er calcium in noten en peulen zit
Hear Hear!quote:Op woensdag 11 april 2007 16:19 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En Optimel Control om minder te eten, en light cola om minder calorieen binnen te krijgen, en blue band witbrood, want daar zit 'al het goede van volkoren' in! Oja, want "omdat het Blue Band is, bevat het goede bouwstoffen"!![]()
Mensen moeten gewoon voedsel eten. Geen bewerkte rotzooi. Niets uit een fabriek. Een hele hoop planten en wat vlees en vis. Zonder gif erin.
Ja, dat mag helemaal niet van Sonja!quote:Op woensdag 11 april 2007 16:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Calcium in noten?????????![]()
Ben jij gek?!? Daar zit vet in hoor en da's heul nie goed voor je![]()
SHE lieverd, niet om het een of ander, maar als je bezorgt bent om je huid en je gezond voelen, lijkt je het dan niet slimmer om te stoppen met roken?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik rook'; daarom slik ik bij.
aan mijn voeding kan het onmogelijk liggen.
maar ik denk zelf meer aan placebo hoor; ik denk zelfs slank![]()
Biologische roomboterquote:Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon boter op je brood (en dat is geen margarine)
Mensen worden bang gemaakt voor normaal eten opdat ze het premium merk met extra hatseflats van Unilever en co kopen
Eens is.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:19 schreef Alcarin het volgende:
[..]
En Optimel Control om minder te eten, en light cola om minder calorieen binnen te krijgen, en blue band witbrood, want daar zit 'al het goede van volkoren' in! Oja, want "omdat het Blue Band is, bevat het goede bouwstoffen"!![]()
Mensen moeten gewoon voedsel eten. Geen bewerkte rotzooi. Niets uit een fabriek. Een hele hoop planten en wat vlees en vis. Zonder gif erin.
Het V woord, Het V woordquote:Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef SHE het volgende:
klopt, van vet ga je doooooood...hartstikke morsdood!!
Het spijt me, ik zal het nooit meer zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het V woord, Het V woord
* Pietverdriet rent in paniek door het fokforum door naar het keldertje en de darkroom van SCH binnen.
Ga ik doen lief.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SHE lieverd, niet om het een of ander, maar als je bezorgt bent om je huid en je gezond voelen, lijkt je het dan niet slimmer om te stoppen met roken?
In de hongerwinter misschien ja.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef zhe-devilll het volgende:
hoe deed men dit vroeger dan?
Men at enkel aardappelen en wat vet, meer niet, geen fruit geen groenten niets
en toch werden die lui wel 80 minimaal
![]()
Vroeger hadden we geen snoep en bewerkte voedingsproducten, dat betekend GEEN pure suiker en GEEN transvetzuren.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef zhe-devilll het volgende:
![]()
mijn vraag gaat erom waarom ze wel gezond bleven zonder al die vitaminen, of worden wij ziek van al die groenten en fruit?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:40 schreef frenkck het volgende:
[..]
Vroeger hadden we geen snoep en bewerkte voedingsproducten, dat betekend GEEN pure suiker en GEEN transvetzuren.
Toen moest je wel een boterhammetje nemen om je honger te stillen ipv een zak chips pakken.
Je kan als vegetarier behoorlijk ver komen, maar dan moet je je voeding er wel op aanpassen. Om vlees te compenseren, om je behoorlijk ver met noten en eieren.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
Wat een domme site. Ik krijg geen Omega weetikveel binnen omdat ik geen vis eet (booooh! ik ben vegetariër, brainiacs) en te weinig calcium (rrright!). Daarnaast denken ze dat ik te weinig voedingsvezel binnenkrijg (no way, ik eet alles volkoren, maar mijn grote bak brinta telt kennelijk evenveel als een plakje ontbijtkoek?).
Vervolgens snack ik te veel (die vezelrijke gezonde tussendoortjes?en die ene keer per week roti of chinees?
), en moet ik ook maar aan de pillen tegen de stress (want gewoon de oorzaak aanpakken is natuurlijk nergens voor nodig).
Man, als ik die site moet geloven ben ik half dood!
Of gewoon zo'n kantjeklare vleesvervanger.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:42 schreef frenkck het volgende:
[..]
Je kan als vegetarier behoorlijk ver komen, maar dan moet je je voeding er wel op aanpassen. Om vlees te compenseren, om je behoorlijk ver met noten en eieren.
De levensverwachting stijgt ook alleen maar door, je lichaam loopt heel weinig schade op als het weinig gifstoffen binnenkrijgt en veel beschermstoffen (vitamines/mineralen) en de juiste bouwstoffen (mineralen/eiwitten).quote:Op woensdag 11 april 2007 16:42 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
mijn vraag gaat erom waarom ze wel gezond bleven zonder al die vitaminen, of worden wij ziek van al die groenten en fruit?
Of van het gif dat men hier gebruikt bij het telen?
Dat is een mythe, mensen in zeg, de 18 eeuw werden niet oud, er was veel sterfte, voor de industralisering van de landbouw crepeerden mensen in een strenge winter van de honger. In de 19 eeuw, ja zelfs in de eerste helft van de 20ste eeuw kwam Rachitis (engelse ziekte) veel voor.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef zhe-devilll het volgende:
![]()
LOLquote:Op woensdag 11 april 2007 16:50 schreef SHE het volgende:
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.
Daar geloof ik inmiddels heilig in.
Mijn mannetje doet zijn best.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Wie helpt me oud worden post
Je krijgt meer lood binnen door het verwijderen van de vullingen dan door het hebben ervan.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:51 schreef frenkck het volgende:
Ook leuk dat nooit naar buiten is gebracht dat als je loodalmagaan vullingen hebt, je constant extra loodvervuiling in je lichaam krijgt omdat je dit binnen krijgt door afschuring. Als je eens wist wat er allemaal achtergehouden wordt.
jaja Weinig ejaculeren leidt tot prostaatkanker..quote:Op woensdag 11 april 2007 16:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn mannetje doet zijn best.
Als hij 'moe'is, wijs ik hem subtiel op de gezondheidsrisico's![]()
Wat slik je extra dan en waarom doe je dat als je al zo krankzinnig gezond eet?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik eet krankzinnig gezond; veel vette vis, veeeel groenten en alles in balans.
Toch slik ik preparaten; simpelweg omdat het werkt. Huid is jonger/fitter, energie is hoger en algehele vitaliteit beter.
Of het nu placebo is of niet, voor mij werkt het.
Alcarin jij roept dit wel, maar hoe weet je dat dan? Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Krankzinnig gezond he?![]()
Dat we worden voorgelogen over melk weet inderdaad bijna niemand. Net als het feit dat het voedingscentrum niet onafhankelijk is (om het zacht uit te drukken), vet niet vermeden moet worden, halvarine troep is, en light produkten alleen maar dikker maken.
De waarheid is hard, vooral voor Becel e.d.
Internet. Google een beetje en er gaat een wereld voor je open.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:02 schreef Pau100 het volgende:
Alcarin jij roept dit wel, maar hoe weet je dat dan? Waar haal je dit vandaan?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Internet. Google een beetje en er gaat een wereld voor je open.
Het voedingscentrum wordt volop gesponsord door de voedingsindustrie.
Dat goede vetten gezond zijn geeft zo'n beetje iedereen al toe.
Dat halvarine troep is is ook genoeg te vinden, en logisch te beredeneren, bovendien ervaar ik het zelf doordat ik het niet meer eet en me veel beter voel.
En over light produkten is ook zat te vinden. Kwestie van een beetje onderzoek doen, en niet zomaar alles wat het heilige voedingscentrum zegt, slikken voor zoete koek.
Maar goed, het blijft een kwestie van geloven. Maar dat is met alles, de wetenschap 'weet' bijna nooit iets. Ik zeg ook niet dat je mij moet geloven. Maar zoek wat informatie voordat je besluit iets te geloven![]()
De titel van dat boek klinkt wel heel erg alsof ze weer eens zo'n leuk verband hebben gelegd dat er misschien niet is. Franse vrouwen worden niet dik, ze eten veel zuivel, DUS helpt zuivel bij het slank blijven. Terwijl er nog honderden andere factoren zijn, die invloed hebben op je voeding/gezondheid/gewicht. Maar goed, ik heb het boek niet gelezen, dus ik weet het niet.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:Alcarin is aan het afvallen; Het boek zelf heb ik niet gelezen maar er schijnt 'why french women don't get fat' te bestaan, waarin uitgelegd wordt dat zuivelinname zou helpen bij het niet vadsig worden.
Je kan dus best wat kritischer tegenover de anti-zuivelindustrie staan.
Dat is helemaal waar.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat klinkt alweer heel wat genuanceerder![]()
Verder vind ik yoghurt (met muesli oid) gewoon lekker; het is makkelijk eten en weinig bewerkt. Het lijkt me verschrikkelijk om een heel ingewikkeld schema in elkaar te zetten waarbij er zoooveel dingen slecht voor je zijn en je die niet mag eten, want ik denk dat er dan uiteindelijk heel wat tekorten kunnen ontstaan.
Uiteindelijk is alles slecht, de lucht bevat troep, gezonde dingen zijn goed voor het een, maar slecht voor het ander... Iedereen maakt er een eigen afweging in, maar voor mensen die zich niet zo heel goed ingelezen hebben vind ik het niet heel juist om allemaal rigide dingen neer te zetten hier.
Dit is wetenschappelijk bewezen. Van zuivelproducten val je af. Heeft o.a. te maken met het calcium wat er in zit.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef Alcarin het volgende:
[..]
De titel van dat boek klinkt wel heel erg alsof ze weer eens zo'n leuk verband hebben gelegd dat er misschien niet is. Franse vrouwen worden niet dik, ze eten veel zuivel, DUS helpt zuivel bij het slank blijven. Terwijl er nog honderden andere factoren zijn, die invloed hebben op je voeding/gezondheid/gewicht. Maar goed, ik heb het boek niet gelezen, dus ik weet het niet.
Ze weten waarschijnlijk ook dat hun patienten toch hun levensstijl niet aanpassen.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:52 schreef Pau100 het volgende:
Zelfs huisartsen schrjven supplementen voor, terwijl ook zij heus wel weten dat goede voeding beter is..
Tja daarom juist. En als tijdelijke aanvulling. Bijvoorbeeld Ijzertabletjes bij Bloedarmoede. Een dokter zal heus niet zeggen dat het het beste is je rest van je leven een multivitamine te slikkenquote:Op donderdag 12 april 2007 16:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze weten waarschijnlijk ook dat hun patienten toch hun levensstijl niet aanpassen.
Zo, dan ga ik per direct aan de pure slagroomtaart.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:11 schreef DDM het volgende:
[..]
Dit is wetenschappelijk bewezen. Van zuivelproducten val je af. Heeft o.a. te maken met het calcium wat er in zit.
Ik weet het niet, vraag het me af. Sowieso vraag ik me af of een ijzertekort onder normale omstandigheden (dus geen abnormaal bloedverlies oid) voorkomt?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:51 schreef Pau100 het volgende:
IJzer zit truowens toch ook in multivitaminen? Klein beetje dan geloof ik.
Nee. Ijzergebrek is altijd reden voor nader onderzoek. De meest goedaardige reden is een voedingstekort. Maar je moet wel heel slecht eten wil je dan een ijzertekort oplopen. Meestal wordt het veroorzaakt door lichamelijke afwijkingen. Bloedverlies, absorptiestoornissen of beenmergaandoeningen.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet het niet, vraag het me af. Sowieso vraag ik me af of een ijzertekort onder normale omstandigheden (dus geen abnormaal bloedverlies oid) voorkomt?
Je valt af door verminderde inname en calorietjes verbranden. En dit gebeurt beide door zuivelproducten.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo, dan ga ik per direct aan de pure slagroomtaart.
Je valt niet af van *product*, je valt af van calorietjes verbranden.
Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?quote:Op woensdag 11 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:
B, C, Omega3, Calcium, voedingsvezels en ijzer. Dat van dat Ijzer wist ik, heb vroeger regelmatig bloedarmoede gehad en probeer daar juist op te letten. En de algehele weerstand is ook niet al te best. Ik ben zelf veel moe, terwijl ik vroeg naar bed ga. daarom was ik zelf ook al bezig eens goed op te letten wat ik eet. maar helpt dus nog niet voldoende. Dus een aanvulling kan geen kwaad lijkt me.
Ja, ho even, jij hebt gewoon een vitamine C gebrek ja! Anders kan die arme fabrikant zijn pilletjes toch niet meer verkopenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:
Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.![]()
Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Volgens die site moet ik Omega-3 gaan slikken, omdat ik 'maar' 96% van de aanbevolen hoeveelheid Omega-3 binnenkrijg. En dan wel 0 capsules per dag. Toch jammer dat ze niet eens hebben gevraagd of ik supermarktzonnebloemolie, of koudgeperste tarwekiemolie over mijn sla gooi. Klein verschil![]()
Verder moet ik maar calcium gaan slikken, vinden ze. Doe ik lekker niet, ik eet al genoeg noten en peulvruchten waar calcium in zit, maar dat tellen ze vast niet mee voor de calciuminname. Melk wel, terwijl dat niet eens calcium toevoegt.
Toffe site![]()
Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het welquote:Op donderdag 12 april 2007 21:52 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk het niet nee. Waarom zit er geen vitamine C in appelsap?
0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellenquote:Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.![]()
Vit C, moet van mijn mama omdat ik rookquote:Op donderdag 12 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Wat slik je extra dan en waarom doe je dat als je al zo krankzinnig gezond eet?
Ik drink altijd troebel appelsap, die is lekkerder!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het wel![]()
[..]
0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellen)
Inderdaad. Daarnaast is het nog maar gissen in hoeverre die suplementen ook daadwerkelijk effectief zijn (lees: hoeveel procent je lichaam ook echt opneemt)quote:Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geldt voor B en C, maar niet voor bijvoorbeeld A en E.
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.
Mijn advies:
Neem 3 eieren per dag + 2 stuks fruit (kiwi en banaan) + een handje paranoten en je zit zo goed als aan je totale vitamine/mineralen opname per dag wat je nodig hebt.
De rest vul je wel op met groente/aardappels/brood wat je de rest van de dag eet.
Want?quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:24 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!
Echt maximaal maar 1 ei per dag.
Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bangquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:42 schreef STING het volgende:
Van eieren zou ik sowieso maar een paar per week eten, ivm het hoge cholesterol gehalte.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bang![]()
Als ik het niet eet maakt mijn lichaam het zelf wel. Best nuttig stofje hoor, dat cholesterol!
* Alcarin gooit nog wat eieren in het water
quote:Gevolgen van een te hoog cholesterolgehalte
Van een te hoog cholesterolgehalte merkt u zelf niets, maar een verhoogd cholesterolgehalte kan op den duur het dichtslibben van uw slagaders tot gevolg hebben. Hierdoor krijgen de achterliggende organen, bijvoorbeeld het hart of de hersenen, te weinig of helemaal geen bloed meer. Een hartinfarct, een beroerte of een andere vaatziekte kunnen het gevolg zijn.
Moh, het zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:53 schreef STING het volgende:
Kijk maar uit!!
![]()
eieren zijn btw wel errug lekker
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Moh, het zal allemaal wel meevallen.![]()
Ik had galstenen, dus toen hebben ze mijn cholesterol gemeten, was prima in orde allemaal. Ook met een hoop eieren. Kwestie van verhoudingen.
Het IS ook makkelijk!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:01 schreef STING het volgende:
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.
Beetje jammer.
Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?quote:
Hap!!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?
Happerdehap! Happen is ook good, hmkay?quote:
Nou, doe maar, het is blijkbaar nodig.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:08 schreef frenkck het volgende:
Moet ik nog even doorgaan?
En vloeibaar bakvet, want Verzadigd staat voor Verkeerd!quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:12 schreef SHE het volgende:
en die transvetzuren zitten ook in die mooie light margarines en aanverwanten.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:20 schreef Alcarin het volgende:
Ik eet lekker eieren, roomboter en volle yoghurt. En nee, daar ga ik niet aan dood. Lekker puh![]()
Nee ik leef helemaal niet alleen op tosti's, vlees en pannekoekenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?
Als je een keer je voeding een week bijhoudt en alles opschrijft en naar me mailt, wil ik ook wel even voor je kijken wat je écht tekort komt (of tenminste structureel weinig eet) en wat je daaraan kunt doen, zowel qua voeding als met voedingssupplementen. Ook met sommige voedingsmiddelen kun je heel ver komen. Een tekort aan selenium bijvoorbeeld kun je oplossen met een pilletje, maar ook met een paar noten per dag (als snack of door de salade, eenvoudig genoeg).
Dat je ongestoord dingen bij kunt slikken is niet waar. Vitamines gaan echt niet zomaar uit je lichaam. Vitamine A, D, E en K zijn idd vetoplosbaar en zijn giftig bij grote hoeveelheden, maar bijvoorbeeld van veel vitamine B kun je last krijgen van diarree. Dat grote hoeveelheden van iets eten geen invloed heeft op je lichaam is in ieder geval niet waar. En voor wat betreft mineralen moet je ook geen enorme hoeveelheden gaan wegwerken. Het gaat om een bepaalde balans in je lichaam (verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de stoffen die nodig zijn voor het goed functioneren van je spieren, daar merk je het snel aan). Daarnaast is de kwaliteit van voedingssupplementen vaak onder de maat en wordt niet alles opgenomen of worden voedingsstoffen in tabletten samengevoegd die elkaars werking remmen.
Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.![]()
Visolie van de tuinen.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:55 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Dat is nog best veel toch? Waarom zoveel? Kan dat niet in 1 pilletje? En slik je dan van een huismerk of van een ander goed merk?
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:50 schreef SHE het volgende:
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.
Daar geloof ik inmiddels heilig in.
Heb je hier een onderzoek of bron van?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |