abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48260819
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:50 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zo, dan ga ik per direct aan de pure slagroomtaart.

Je valt niet af van *product*, je valt af van calorietjes verbranden.
Je valt af door verminderde inname en calorietjes verbranden. En dit gebeurt beide door zuivelproducten.
pi_48270186
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:
B, C, Omega3, Calcium, voedingsvezels en ijzer. Dat van dat Ijzer wist ik, heb vroeger regelmatig bloedarmoede gehad en probeer daar juist op te letten. En de algehele weerstand is ook niet al te best. Ik ben zelf veel moe, terwijl ik vroeg naar bed ga. daarom was ik zelf ook al bezig eens goed op te letten wat ik eet. maar helpt dus nog niet voldoende. Dus een aanvulling kan geen kwaad lijkt me.
Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?

Als je een keer je voeding een week bijhoudt en alles opschrijft en naar me mailt, wil ik ook wel even voor je kijken wat je écht tekort komt (of tenminste structureel weinig eet) en wat je daaraan kunt doen, zowel qua voeding als met voedingssupplementen. Ook met sommige voedingsmiddelen kun je heel ver komen. Een tekort aan selenium bijvoorbeeld kun je oplossen met een pilletje, maar ook met een paar noten per dag (als snack of door de salade, eenvoudig genoeg).

Dat je ongestoord dingen bij kunt slikken is niet waar. Vitamines gaan echt niet zomaar uit je lichaam. Vitamine A, D, E en K zijn idd vetoplosbaar en zijn giftig bij grote hoeveelheden, maar bijvoorbeeld van veel vitamine B kun je last krijgen van diarree. Dat grote hoeveelheden van iets eten geen invloed heeft op je lichaam is in ieder geval niet waar. En voor wat betreft mineralen moet je ook geen enorme hoeveelheden gaan wegwerken. Het gaat om een bepaalde balans in je lichaam (verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de stoffen die nodig zijn voor het goed functioneren van je spieren, daar merk je het snel aan). Daarnaast is de kwaliteit van voedingssupplementen vaak onder de maat en wordt niet alles opgenomen of worden voedingsstoffen in tabletten samengevoegd die elkaars werking remmen.

Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maeghan op 12-04-2007 21:43:18 ]
Sanity is (not) statistical
pi_48270850
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:
Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.
Ja, ho even, jij hebt gewoon een vitamine C gebrek ja! Anders kan die arme fabrikant zijn pilletjes toch niet meer verkopen
In appelsap zit trouwens geen vitamine C. Maar goed, dat zal het 'm niet doen bij jou, zo te zien
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48271224
Ik denk het niet nee. Waarom zit er geen vitamine C in appelsap?
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Alcarin het volgende:

Volgens die site moet ik Omega-3 gaan slikken, omdat ik 'maar' 96% van de aanbevolen hoeveelheid Omega-3 binnenkrijg. En dan wel 0 capsules per dag. Toch jammer dat ze niet eens hebben gevraagd of ik supermarktzonnebloemolie, of koudgeperste tarwekiemolie over mijn sla gooi. Klein verschil

Verder moet ik maar calcium gaan slikken, vinden ze. Doe ik lekker niet, ik eet al genoeg noten en peulvruchten waar calcium in zit, maar dat tellen ze vast niet mee voor de calciuminname. Melk wel, terwijl dat niet eens calcium toevoegt.

Toffe site
Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.
pi_48271640
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:52 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk het niet nee. Waarom zit er geen vitamine C in appelsap?
Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het wel
quote:
Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.
0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellen )
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:07:40 #106
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48271905
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:

[..]

Wat slik je extra dan en waarom doe je dat als je al zo krankzinnig gezond eet?
Vit C, moet van mijn mama omdat ik rook
Of het helpt weet ik niet, maar als het van mama moet, dan moet het.

Verder niks, want ik eet elke dag een handje amandelen, 2/3 keer vis per week, veel mager vlees, ladingen groenten en matig brood/allerhande andere suikerhoudende onzin. Ik eet niets uit pakjes en zakjes, of waarvan de ingredientenlijst niet te begrijpen of te lang is.

Maar goed, ik rook dus en ik ben dol op mijn avond wijntje. Dus waarschijnlijk sterf ik heel snel
pi_48273483
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:02 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het wel
[..]

0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellen )
Ik drink altijd troebel appelsap, die is lekkerder!

Ik mag een aantal noten niet en verder vind ik een aantal noten ook niet zo lekker. De noten die ik wel lekker vind zijn dan weer erg duur en ook wel erg calorierijk (macadamia's). Ik eet weleens noten en soms ook pitten en zaden (maar daar vroegen ze niet naar in de test). Ik eet wel vis, maar niet de soorten die ze noemden (vette vis zoals makreel), maar tonijn, zalm en verder witte vissen. Vette vis vind ik lekker, maar ik ben het na drie happen altijd wel zat, en ze verkopen het nooit in driehappenverpakking.

Ik heb wel een tijdje zonnebloempitten op m'n bureau gehad, waar ik dan iedere dag wel een handje van nam. Op het moment eet ik ook niet echt optimaal hoor, want ik leef half thuis, half bij m'n vriend, ben nog niet op orde met m'n werk, zit te wachten op de sleutel van een koophuis en moet aan een traineeship gaan beginnen, en stress en gebrek aan regelmaat en tussen twee huizen leven helpt niet zo. Normaal eet ik wel gezonder en haal ik dus ook af en toe noten, zaden, pitten of van die pittenrepen.

Wat ook niet helpt trouwens is dat ze alles wat ik wel mag eten uit de handel lijken te halen of bijna nergens verkopen. De zaden & pitten repen van zonnatura bijvoorbeeld at ik nogal eens als tussendoortje, maar die zijn in de hele omgeving nergens meer te vinden. Jammer hoor =(

Op het moment heb ik vanalles aan supplementen staan, omdat ik bepaalde dingen door voedingsintoleranties weinig binnenkrijg, maar ook wegens ziektes in familie (osteoporose in groot deel van familie bijvoorbeeld), eigen afwijkingen, en gewoon als aanvulling (phytonutriënten). Ik slik ook geen multivitamine, maar vul gewoon aan wat ik op dat moment nodig heb. Ik heb me er eerst heel erg in verdiept en ik merkte ook goed het verschil toen ik daarmee begon. Maar over een tijdje heb ik m'n eigen huis en kan ik gewoon alles met voeding doen. Op het moment woon ik bij m'n ouders en die kijken niet zo nauw. Na drie jaar vragen ze nog steeds of ik vla wil na het eten, terwijl ik geen zuivel kan eten.
pi_48274414
Troebel is inderdaad lekkerder
En met jouw eetpatroon geloof ik niet dat je op 0 zit qua omega-3.
pi_48286907
Ik doe een poging om die test op Vitunique te doen, maar wat is dat toch altijd lastig.
Soms eet ik twee weken helemaal geen boterhammen, soms eet in in een weekend een heel volkoren boerenbrood op, en soms een week lang alleen maar wit stokbrood.. Soms heb ik hele veel zin in fruit, en eet ik dagenlang alle soorten fruit van de wereld, en dan ben ik het weer eens een maand hartstikke beu. Soms een hele week vis in plaats van vlees, soms een tijdje vegetarisch, dan weer stapels biefstukken en lamsvlees.
Ik eet gewoon wat ik lekker vind en waar ik zin in heb, en hoewel het in een periode van - laten we zeggen - drie maanden enorm gevarieerd is zit er verder écht geen systeem in.

Vervelend als die tests dan willen weten hoeveel plakjes kaas ik gemiddeld op een dag eet, terwil ik me alleen kan herinneren dat ik begin vorige week een enorme berg Camembert heb weggewerkt, maar sindsdien geen kaas meer heb gegeten en ik ook niet weet hoelang dat nog duurt.
Ik geloof niet dat al die tests rekening houden met mijn intuïtieve, merkwaardige eetpatroon dat neerkomt op 'waar heb ik trek in?'. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het wel goed zit, aangezien ik vaak en enthousiast kook, met goede ingrediënten (vers en nooit magere- of lightversies. ) en ik een normaal gewicht heb.

Wat vitaminen betreft slik ik er nu alleen ijzer bij, want ik hik vaak een beetje tegen bloedarmoede aan. En ik krijg normaal gesproken al gauw blauwe plekken, maar nu ik ben begonnen met hoepelen (Hooping/hoepelen) zie ik er helemaal uit alsof ik onder een auto ben gekomen!

[ Bericht 9% gewijzigd door minilotje op 13-04-2007 11:53:12 ]
pi_48288397
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat geldt voor B en C, maar niet voor bijvoorbeeld A en E.
Inderdaad. Daarnaast is het nog maar gissen in hoeverre die suplementen ook daadwerkelijk effectief zijn (lees: hoeveel procent je lichaam ook echt opneemt)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48298388
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.

Mijn advies:
Neem 3 eieren per dag + 2 stuks fruit (kiwi en banaan) + een handje paranoten en je zit zo goed als aan je totale vitamine/mineralen opname per dag wat je nodig hebt.

De rest vul je wel op met groente/aardappels/brood wat je de rest van de dag eet.
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!
Echt maximaal maar 1 ei per dag.
pi_48298737
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:24 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!
Echt maximaal maar 1 ei per dag.
Want?
pi_48298925
Van eieren zou ik sowieso maar een paar per week eten, ivm het hoge cholesterol gehalte.
pi_48299019
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:42 schreef STING het volgende:
Van eieren zou ik sowieso maar een paar per week eten, ivm het hoge cholesterol gehalte.
Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bang
Als ik het niet eet maakt mijn lichaam het zelf wel. Best nuttig stofje hoor, dat cholesterol!
* Alcarin gooit nog wat eieren in het water
pi_48299215
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:46 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bang
Als ik het niet eet maakt mijn lichaam het zelf wel. Best nuttig stofje hoor, dat cholesterol!
* Alcarin gooit nog wat eieren in het water
Kijk maar uit!!
quote:
Gevolgen van een te hoog cholesterolgehalte
Van een te hoog cholesterolgehalte merkt u zelf niets, maar een verhoogd cholesterolgehalte kan op den duur het dichtslibben van uw slagaders tot gevolg hebben. Hierdoor krijgen de achterliggende organen, bijvoorbeeld het hart of de hersenen, te weinig of helemaal geen bloed meer. Een hartinfarct, een beroerte of een andere vaatziekte kunnen het gevolg zijn.

eieren zijn btw wel errug lekker
pi_48299266
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Want?
Wat STING hierboven heeft geschreven.
pi_48299329
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:53 schreef STING het volgende:
Kijk maar uit!!
eieren zijn btw wel errug lekker
Moh, het zal allemaal wel meevallen.
Ik had galstenen, dus toen hebben ze mijn cholesterol gemeten, was prima in orde allemaal. Ook met een hoop eieren. Kwestie van verhoudingen.
pi_48299395
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Moh, het zal allemaal wel meevallen.
Ik had galstenen, dus toen hebben ze mijn cholesterol gemeten, was prima in orde allemaal. Ook met een hoop eieren. Kwestie van verhoudingen.
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.
Beetje jammer.
pi_48299813
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:01 schreef STING het volgende:
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.
Beetje jammer.
Het IS ook makkelijk!
pi_48299832
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:19 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het IS ook makkelijk!
eggs are bad, hmkay?
pi_48299882
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:20 schreef STING het volgende:
eggs are bad, hmkay?
Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?
pi_48299936
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:22 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?
Hap!!!
pi_48299965
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:24 schreef STING het volgende:
Hap!!!
Happerdehap! Happen is ook good, hmkay?
* Alcarin hapt in een ei
pi_48301112
Eieren zijn super gezond.

Het is nog nooit bewezen dat cholesterol in je voeding opgenomen wordt.

In eieren zit alleen goed cholesterol (men noemt het goed cholesterol), mocht het toch opgenomen worden.

Cholesterol staat niet in verband met dicht slibbende aderen (al denkt iedereen van wel).

De echte boosdoeners zijn transvetzuren (maar iedereen vreet wel vrolijk iedere dag een zak chips weg waar ze] inzitten, maar ho! 3 eieren per week zijn ongezond! )

Cholesterol is ook nog eens hardstikke noodzakelijk voor je lichaam! Een te laag cholesterol gehalte is onwijs ongezond.

Moet ik nog even doorgaan?
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:12:14 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48301234
en die transvetzuren zitten ook in die mooie light margarines en aanverwanten.

eieren zijn de goeiste; ik eet me er kapot aan
pi_48301497
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:08 schreef frenkck het volgende:
Moet ik nog even doorgaan?
Nou, doe maar, het is blijkbaar nodig.
Boehoe, eieren zijn gevaarlijk!

Ik eet lekker eieren, roomboter en volle yoghurt. En nee, daar ga ik niet aan dood. Lekker puh
pi_48301552
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:12 schreef SHE het volgende:
en die transvetzuren zitten ook in die mooie light margarines en aanverwanten.
En vloeibaar bakvet, want Verzadigd staat voor Verkeerd!
Dat je van al die mooie meervoudig onverzadigde vetten alsnog transvetten maakt door het te verhitten...dat zeggen we er maar even niet bij.
pi_48306939
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:20 schreef Alcarin het volgende:

Ik eet lekker eieren, roomboter en volle yoghurt. En nee, daar ga ik niet aan dood. Lekker puh
pi_48372155
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?

Als je een keer je voeding een week bijhoudt en alles opschrijft en naar me mailt, wil ik ook wel even voor je kijken wat je écht tekort komt (of tenminste structureel weinig eet) en wat je daaraan kunt doen, zowel qua voeding als met voedingssupplementen. Ook met sommige voedingsmiddelen kun je heel ver komen. Een tekort aan selenium bijvoorbeeld kun je oplossen met een pilletje, maar ook met een paar noten per dag (als snack of door de salade, eenvoudig genoeg).

Dat je ongestoord dingen bij kunt slikken is niet waar. Vitamines gaan echt niet zomaar uit je lichaam. Vitamine A, D, E en K zijn idd vetoplosbaar en zijn giftig bij grote hoeveelheden, maar bijvoorbeeld van veel vitamine B kun je last krijgen van diarree. Dat grote hoeveelheden van iets eten geen invloed heeft op je lichaam is in ieder geval niet waar. En voor wat betreft mineralen moet je ook geen enorme hoeveelheden gaan wegwerken. Het gaat om een bepaalde balans in je lichaam (verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de stoffen die nodig zijn voor het goed functioneren van je spieren, daar merk je het snel aan). Daarnaast is de kwaliteit van voedingssupplementen vaak onder de maat en wordt niet alles opgenomen of worden voedingsstoffen in tabletten samengevoegd die elkaars werking remmen.

Nee ik leef helemaal niet alleen op tosti's, vlees en pannekoeken .
Ik eet nooit kant en klaar. maar eet wel heel onregelmatig. Dat komt door mijn werk en andere prive-omstandigheden.
Ik eet wel af en toe bewust vis. Zo eens in de 2 weken kies ik toch bewust voor vis. Vaak wordt het dan zalm. Soms nog op zaterdag bij de visboer. Noten eet ik niet echt. ik eet wel vaak sla, heel veel komkommer. Af en toe blokje kaas of brie zo als snack. Ik eet nooit chips, pizza en dat soort dingen. Ik dacht zelf dat het allemaal wel meeviel met mijn eetpatroon. Maar toen ik dus die test ging doen....
Ik wil best je wel eens mailen wat ik zo in een week eet. Bedankt voor je aanbod dat je er naar wilt kijken wat ik ehct te kort kom. hoe kom jij dan aan deze kennis als ik vragen mag??
Ik voel me alleen niet fit de laatste tijd en bedacht toen dat ik misshcien toch wel wat dingen tekort kom. Na het doen van wat van die test, lijkt het alleen of ik halfdood ben
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:37:41 #130
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_48784276
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:55 schreef Pau100 het volgende:

[..]

Dat is nog best veel toch? Waarom zoveel? Kan dat niet in 1 pilletje? En slik je dan van een huismerk of van een ander goed merk?
Visolie van de tuinen.
vitamine c 1000 mg van hema
biergist van hema
multivitamine hema
magnesium ook hema geloof ik

en nee, dat kan niet in 1 pil ( zal een grote pil worden dan)
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:26:13 #131
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_48785496
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:50 schreef SHE het volgende:
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.

Daar geloof ik inmiddels heilig in.
Dus dat telt alleen voor 'met z'n tweeen' als je bergijpt wat ik bedoel?
pi_48789123
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.
Heb je hier een onderzoek of bron van?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_48791562
Hmm. Wist niet dat eieren zo gezond zijn.:) Interessant.

hartinfarcten en aderverkalking heeft niks met cholesterol te maken. cholesterol heeft alleen maar een positieve werking op je lichaam. cholesterolverlaging is een grote leugen.

Zo denk ik erover:

Groenten/fruit voor vitamines/mineralen
Vezelrijk voedsel zoals havermout/bruinbrood/aardappelen zijn zeer geschikt voor energie (complexe koolhydraten)
Vlees voor ijzer/zink vitamine b/d
Vis voor omega 3 vetzuren
Water drinken tegen uitdroging (kan ook wel iets ander maar liever geen suikerdrankjes, maar waarom dat als water gratis is?)

Kortom: gewoon lekker ouderwets hollandse pot etenen je bent gezond

Maar het belangrijkste is dat je niet TEveel eet.
Ik heb altijd het idee dat je lichaam die vitamine pillen niet goed opneemt ofzo. Maar goed zo'n pil kan vast geen kwaad. Ik heb liever echt voedsel, zo weinig mogelijk spul wat uit de fabriek komt.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')