Je valt af door verminderde inname en calorietjes verbranden. En dit gebeurt beide door zuivelproducten.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo, dan ga ik per direct aan de pure slagroomtaart.
Je valt niet af van *product*, je valt af van calorietjes verbranden.
Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?quote:Op woensdag 11 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:
B, C, Omega3, Calcium, voedingsvezels en ijzer. Dat van dat Ijzer wist ik, heb vroeger regelmatig bloedarmoede gehad en probeer daar juist op te letten. En de algehele weerstand is ook niet al te best. Ik ben zelf veel moe, terwijl ik vroeg naar bed ga. daarom was ik zelf ook al bezig eens goed op te letten wat ik eet. maar helpt dus nog niet voldoende. Dus een aanvulling kan geen kwaad lijkt me.
Ja, ho even, jij hebt gewoon een vitamine C gebrek ja! Anders kan die arme fabrikant zijn pilletjes toch niet meer verkopenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:
Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.![]()
Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.quote:Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Volgens die site moet ik Omega-3 gaan slikken, omdat ik 'maar' 96% van de aanbevolen hoeveelheid Omega-3 binnenkrijg. En dan wel 0 capsules per dag. Toch jammer dat ze niet eens hebben gevraagd of ik supermarktzonnebloemolie, of koudgeperste tarwekiemolie over mijn sla gooi. Klein verschil![]()
Verder moet ik maar calcium gaan slikken, vinden ze. Doe ik lekker niet, ik eet al genoeg noten en peulvruchten waar calcium in zit, maar dat tellen ze vast niet mee voor de calciuminname. Melk wel, terwijl dat niet eens calcium toevoegt.
Toffe site![]()
Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het welquote:Op donderdag 12 april 2007 21:52 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk het niet nee. Waarom zit er geen vitamine C in appelsap?
0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellenquote:Ik krijg 0% van de aanbevolgen hoeveelheid Omega3 binnen, tof he? En ik leef nog steeds, het is een wonder.![]()
Vit C, moet van mijn mama omdat ik rookquote:Op donderdag 12 april 2007 09:01 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Wat slik je extra dan en waarom doe je dat als je al zo krankzinnig gezond eet?
Ik drink altijd troebel appelsap, die is lekkerder!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat gaat eruit, of het gaat kapot oid, tijdens de bewerkingen die nodig zijn om het helder te krijgen. In troebel appelsap zit het wel![]()
[..]
0%, dat vind ik wel heel knap...Je eet nooit walnoten oid? Geen vis? Geen lekkere tarwekiemolie? (ok, dat laatste kan ik me heel goed voorstellen)
Inderdaad. Daarnaast is het nog maar gissen in hoeverre die suplementen ook daadwerkelijk effectief zijn (lees: hoeveel procent je lichaam ook echt opneemt)quote:Op woensdag 11 april 2007 08:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geldt voor B en C, maar niet voor bijvoorbeeld A en E.
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.
Mijn advies:
Neem 3 eieren per dag + 2 stuks fruit (kiwi en banaan) + een handje paranoten en je zit zo goed als aan je totale vitamine/mineralen opname per dag wat je nodig hebt.
De rest vul je wel op met groente/aardappels/brood wat je de rest van de dag eet.
Want?quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:24 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Echt een beroerd advies. 3 eieren per dag is niet gezond!
Echt maximaal maar 1 ei per dag.
Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bangquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:42 schreef STING het volgende:
Van eieren zou ik sowieso maar een paar per week eten, ivm het hoge cholesterol gehalte.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:46 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, voor cholesterol ben ik lekker toch niet bang![]()
Als ik het niet eet maakt mijn lichaam het zelf wel. Best nuttig stofje hoor, dat cholesterol!
* Alcarin gooit nog wat eieren in het water
quote:Gevolgen van een te hoog cholesterolgehalte
Van een te hoog cholesterolgehalte merkt u zelf niets, maar een verhoogd cholesterolgehalte kan op den duur het dichtslibben van uw slagaders tot gevolg hebben. Hierdoor krijgen de achterliggende organen, bijvoorbeeld het hart of de hersenen, te weinig of helemaal geen bloed meer. Een hartinfarct, een beroerte of een andere vaatziekte kunnen het gevolg zijn.
Moh, het zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:53 schreef STING het volgende:
Kijk maar uit!!
![]()
eieren zijn btw wel errug lekker
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:58 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Moh, het zal allemaal wel meevallen.![]()
Ik had galstenen, dus toen hebben ze mijn cholesterol gemeten, was prima in orde allemaal. Ook met een hoop eieren. Kwestie van verhoudingen.
Het IS ook makkelijk!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:01 schreef STING het volgende:
Je maakt je er wel weer makkelijk vanaf hoor.
Beetje jammer.
Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?quote:
Hap!!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Neuh, eieren zijn voedsel. Echt voedsel. En food is good, hmkay (onee, good zegt ie nooit..)?
Happerdehap! Happen is ook good, hmkay?quote:
Nou, doe maar, het is blijkbaar nodig.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:08 schreef frenkck het volgende:
Moet ik nog even doorgaan?
En vloeibaar bakvet, want Verzadigd staat voor Verkeerd!quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:12 schreef SHE het volgende:
en die transvetzuren zitten ook in die mooie light margarines en aanverwanten.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:20 schreef Alcarin het volgende:
Ik eet lekker eieren, roomboter en volle yoghurt. En nee, daar ga ik niet aan dood. Lekker puh![]()
Nee ik leef helemaal niet alleen op tosti's, vlees en pannekoekenquote:Op donderdag 12 april 2007 21:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je moet wel vrij weinig eten wil je te weinig vitamine C binnenkrijgen, dat vind ik bijzonder knap. Leef je alleen op tosti's, vlees en pannenkoeken of zo?
Als je een keer je voeding een week bijhoudt en alles opschrijft en naar me mailt, wil ik ook wel even voor je kijken wat je écht tekort komt (of tenminste structureel weinig eet) en wat je daaraan kunt doen, zowel qua voeding als met voedingssupplementen. Ook met sommige voedingsmiddelen kun je heel ver komen. Een tekort aan selenium bijvoorbeeld kun je oplossen met een pilletje, maar ook met een paar noten per dag (als snack of door de salade, eenvoudig genoeg).
Dat je ongestoord dingen bij kunt slikken is niet waar. Vitamines gaan echt niet zomaar uit je lichaam. Vitamine A, D, E en K zijn idd vetoplosbaar en zijn giftig bij grote hoeveelheden, maar bijvoorbeeld van veel vitamine B kun je last krijgen van diarree. Dat grote hoeveelheden van iets eten geen invloed heeft op je lichaam is in ieder geval niet waar. En voor wat betreft mineralen moet je ook geen enorme hoeveelheden gaan wegwerken. Het gaat om een bepaalde balans in je lichaam (verdiep je bijvoorbeeld maar eens in de stoffen die nodig zijn voor het goed functioneren van je spieren, daar merk je het snel aan). Daarnaast is de kwaliteit van voedingssupplementen vaak onder de maat en wordt niet alles opgenomen of worden voedingsstoffen in tabletten samengevoegd die elkaars werking remmen.
Edit: ik heb die test net ook gedaan, en volgens dat ding moet ik ook vitamine C bijslikken terwijl ik in een dag eet wat normale mensen in een week aan groente en fruit eten, zal ik maar zeggen. Om gisteren als voorbeeld te nemen veel salade (een halve grote saladeschaal) van sla, paprika, tomaat, een halve snack-komkommer en augurken, een tros druiven, een halve bak aardbeien, een ons frambozen, een abrikoos, een appel, een tros verse dadels en een glas appelsap. Nou, sorry, maar ik heb echt allesbehalve een vitamine C gebrek. Oh en ik eet ook niet genoeg vezels, blijkbaar, terwijl ik altijd volkorenbrood eet of AllBran.![]()
Visolie van de tuinen.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:55 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Dat is nog best veel toch? Waarom zoveel? Kan dat niet in 1 pilletje? En slik je dan van een huismerk of van een ander goed merk?
quote:Op woensdag 11 april 2007 16:50 schreef SHE het volgende:
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.
Daar geloof ik inmiddels heilig in.
Heb je hier een onderzoek of bron van?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:07 schreef frenkck het volgende:
Vitamine supplementen helpen meestal niets tot weinig en kunnen zelfs kwaad doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |