abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48219808
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:06 schreef SHE het volgende:
Ik kan vooralsnog niet veel vinden in onderzoeken over schadelijkheid.
Immers, ik gebruik het niet als substituut; mijn voeding is namelijk al zuiver en gebalanceerd.
Volgens mijn bronnen pis je elk teveel gewoon weer uit.
Nu vraag ik me alleen af of dat niet een belasting voor de lever zou kunnen zijn.

Then again; die wijntjes gaan ook direct mijn lever, dus dat kan er ook nog wel bij
En je nieren niet te vergeten.
Je scheid ook niet alle overtollige vitamines via de urine uit. Dat geld alleen voor de wateroplosbare.
Maar ik denk inderdaad dat die cijfers ook m.n. gelden voor mensen met gezondheidsklachten en mensen die multivitamines als vervanging gaan gebruiken. Hetzelfde soort mensen dat fruit2day gebruikt om hun gebrek aan groente en fruit te compenseren.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48219831
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
Daarnaast denken ze dat ik te weinig voedingsvezel binnenkrijg (no way, ik eet alles volkoren, maar mijn grote bak brinta telt kennelijk evenveel als een plakje ontbijtkoek?).
En groente en fruit tellen natuurlijk al helemaaaal niet mee! Nee, alleen in granen zitten vezels
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48219931
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:16 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En groente en fruit tellen natuurlijk al helemaaaal niet mee! Nee, alleen in granen zitten vezels
Ja toch? En alleen in melk zit toch calcium?
Voedingsindustrie
pi_48219989
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar ik denk inderdaad dat die cijfers ook m.n. gelden voor mensen met gezondheidsklachten en mensen die multivitamines als vervanging gaan gebruiken. Hetzelfde soort mensen dat fruit2day gebruikt om hun gebrek aan groente en fruit te compenseren.
En Optimel Control om minder te eten, en light cola om minder calorieen binnen te krijgen, en blue band witbrood, want daar zit 'al het goede van volkoren' in! Oja, want "omdat het Blue Band is, bevat het goede bouwstoffen"!

Mensen moeten gewoon voedsel eten. Geen bewerkte rotzooi. Niets uit een fabriek. Een hele hoop planten en wat vlees en vis. Zonder gif erin.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:21:58 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48220090
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Krankzinnig gezond he?

Dat we worden voorgelogen over melk weet inderdaad bijna niemand. Net als het feit dat het voedingscentrum niet onafhankelijk is (om het zacht uit te drukken), vet niet vermeden moet worden, halvarine troep is, en light produkten alleen maar dikker maken.
De waarheid is hard, vooral voor Becel e.d.

Maar SHE, als die pillen echt werken, kom je blijkbaar toch iets tekort in je voeding. Zonder tekort is er niets aan te vullen en zouden pillen niet werken, tenzij het inderdaad een placebo-effect is
Ik rook'; daarom slik ik bij.
aan mijn voeding kan het onmogelijk liggen.
maar ik denk zelf meer aan placebo hoor; ik denk zelfs slank
pi_48220103
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef SHE het volgende:

[..]

en ons spijsverteringsstelsel is er niet op gebouwd.
en de fosfor in de melk breekt de calcium ook direct weer af.

dat melk gezond is, is het neerlands volk wijsgemaakt toen we een melkoverschot hadden en die troep op moest.
maar als iets een leugen is, is het die van melk wel.
Sterker nog, de meeste mensen weten niet eens dat er calcium in noten en peulen zit
Calcium in noten?????????
Ben jij gek?!? Daar zit vet in hoor en da's heul nie goed voor je
  woensdag 11 april 2007 @ 16:23:04 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48220131
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:19 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En Optimel Control om minder te eten, en light cola om minder calorieen binnen te krijgen, en blue band witbrood, want daar zit 'al het goede van volkoren' in! Oja, want "omdat het Blue Band is, bevat het goede bouwstoffen"!

Mensen moeten gewoon voedsel eten. Geen bewerkte rotzooi. Niets uit een fabriek. Een hele hoop planten en wat vlees en vis. Zonder gif erin.
Hear Hear!
Gewoon boter op je brood (en dat is geen margarine)
Mensen worden bang gemaakt voor normaal eten opdat ze het premium merk met extra hatseflats van Unilever en co kopen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:23:04 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48220132
klopt, van vet ga je doooooood...hartstikke morsdood!!
pi_48220138
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Calcium in noten?????????
Ben jij gek?!? Daar zit vet in hoor en da's heul nie goed voor je
Ja, dat mag helemaal niet van Sonja!
  woensdag 11 april 2007 @ 16:24:46 #60
45206 Pietverdriet
pi_48220212
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik rook'; daarom slik ik bij.
aan mijn voeding kan het onmogelijk liggen.
maar ik denk zelf meer aan placebo hoor; ik denk zelfs slank
SHE lieverd, niet om het een of ander, maar als je bezorgt bent om je huid en je gezond voelen, lijkt je het dan niet slimmer om te stoppen met roken?
pi_48220218
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon boter op je brood (en dat is geen margarine)
Mensen worden bang gemaakt voor normaal eten opdat ze het premium merk met extra hatseflats van Unilever en co kopen
Biologische roomboter
Dat smeer ik al maanden elke dag op mijn (biologische) brood, en ik ben er alleen maar gezonder, slanker en mooier op geworden
pi_48220266
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:19 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Eens is.

Heb je die optimel control wel eens geprobeerd overigens? Ik was er wel benieuwd naar en het was in de aanbieding dus ik deed eens gek( ), dat spul is echt te goor voor woorden.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:26:06 #63
45206 Pietverdriet
pi_48220271
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef SHE het volgende:
klopt, van vet ga je doooooood...hartstikke morsdood!!
Het V woord, Het V woord
* Pietverdriet rent in paniek door het fokforum door naar het keldertje en de darkroom van SCH binnen.
pi_48220340
hoe deed men dit vroeger dan?
Men at enkel aardappelen en wat vet, meer niet, geen fruit geen groenten niets
en toch werden die lui wel 80 minimaal
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48220359
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het V woord, Het V woord
* Pietverdriet rent in paniek door het fokforum door naar het keldertje en de darkroom van SCH binnen.
Het spijt me, ik zal het nooit meer zeggen.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:28:24 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48220377
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SHE lieverd, niet om het een of ander, maar als je bezorgt bent om je huid en je gezond voelen, lijkt je het dan niet slimmer om te stoppen met roken?
Ga ik doen lief.
Het is echt mijn enige fout, maar ik vind het zooo lekker.
Uiteraard wil ik nog lang mee, dus binnenkort vliegen ze eruit.

Ik weet dat het krankzinnig is, maar ik ben nogal gevoelig voor lekkere dingen. Ik hou van gezond en vooral lekker eten. Ik hou van een drankje
Ik hou van roken...ik kan er niets aan doen.
Ik hou van alles wat het lichaam en de geest stimuleert.
Drugs moet ik echt ver weg van blijven, want ik raak aan alles verslaafd

Maarrr, dit jaar word ik 29 en dan vind ik het wel mooi geweest.
Ik mag god danken voor een rimpelvrije huid, mooie tanden en schone porieen ..maar ik weet dat je je zegeningen niet moet verkwanselen.
pi_48220414
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef zhe-devilll het volgende:
In de hongerwinter misschien ja.
pi_48220726
http://www.brain-food.nl/voedingsstoffen.htm

Super website! Hier staat wat mij betreft gewoon de waarheid.

Zie je gelijk wat voor fantastische voedingsbron eigeel wel niet is:
http://www.brain-food.nl/eigeel.htm
pi_48220944
quote:
Vroeger hadden we geen snoep en bewerkte voedingsproducten, dat betekend GEEN pure suiker en GEEN transvetzuren.

Toen moest je wel een boterhammetje nemen om je honger te stillen ipv een zak chips pakken.
pi_48221025
Als iedereen voortaan gewoon al zijn boodschappen op de markt zou halen... Zouden ze waarschijnlijk al een heel stuk gezonder leven. (Nee, niet die frietkot... )
pi_48221062
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:40 schreef frenkck het volgende:

[..]

Vroeger hadden we geen snoep en bewerkte voedingsproducten, dat betekend GEEN pure suiker en GEEN transvetzuren.

Toen moest je wel een boterhammetje nemen om je honger te stillen ipv een zak chips pakken.
mijn vraag gaat erom waarom ze wel gezond bleven zonder al die vitaminen, of worden wij ziek van al die groenten en fruit?
Of van het gif dat men hier gebruikt bij het telen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_48221074
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Toeps het volgende:
Wat een domme site. Ik krijg geen Omega weetikveel binnen omdat ik geen vis eet (booooh! ik ben vegetariër, brainiacs) en te weinig calcium (rrright!). Daarnaast denken ze dat ik te weinig voedingsvezel binnenkrijg (no way, ik eet alles volkoren, maar mijn grote bak brinta telt kennelijk evenveel als een plakje ontbijtkoek?).

Vervolgens snack ik te veel (die vezelrijke gezonde tussendoortjes? en die ene keer per week roti of chinees? ), en moet ik ook maar aan de pillen tegen de stress (want gewoon de oorzaak aanpakken is natuurlijk nergens voor nodig).

Man, als ik die site moet geloven ben ik half dood!
Je kan als vegetarier behoorlijk ver komen, maar dan moet je je voeding er wel op aanpassen. Om vlees te compenseren, om je behoorlijk ver met noten en eieren.
pi_48221102
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:42 schreef frenkck het volgende:

[..]

Je kan als vegetarier behoorlijk ver komen, maar dan moet je je voeding er wel op aanpassen. Om vlees te compenseren, om je behoorlijk ver met noten en eieren.
Of gewoon zo'n kantjeklare vleesvervanger.
En ik hou van noten. Eieren eet ik niet veel.
pi_48221218
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:42 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

mijn vraag gaat erom waarom ze wel gezond bleven zonder al die vitaminen, of worden wij ziek van al die groenten en fruit?
Of van het gif dat men hier gebruikt bij het telen?
De levensverwachting stijgt ook alleen maar door, je lichaam loopt heel weinig schade op als het weinig gifstoffen binnenkrijgt en veel beschermstoffen (vitamines/mineralen) en de juiste bouwstoffen (mineralen/eiwitten).

Wij worden niet ziek van groente en fruit, ik ben wel van mening dat we veel schade aanrichten door vervuilde producten door gif en verontreiniging in de bodem, pure suikers (energydrinks, the horror), rare hulpstofjes en bewerkte voedingsproducten waar dus vaak transvetzuren inzitten.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:50:22 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48221379
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.

Daar geloof ik inmiddels heilig in.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:50:54 #76
45206 Pietverdriet
pi_48221400
quote:
Dat is een mythe, mensen in zeg, de 18 eeuw werden niet oud, er was veel sterfte, voor de industralisering van de landbouw crepeerden mensen in een strenge winter van de honger. In de 19 eeuw, ja zelfs in de eerste helft van de 20ste eeuw kwam Rachitis (engelse ziekte) veel voor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachitis
pi_48221426
Voedingsindustrie zit ook altijd maar te hameren op calcium dit, calcium dat! Alsof dat het enige mineraal is. Meeste mensen hebben nog nooit van selenium gehoord, waar eigenlijk iedereen in west europa een te kort van krijgt aangezien de bodems in europa niet zo rijkelijk bedeeld zijn met dit element. In zuid-amerika echter wel.

Het schijnt dat dit element je lichaam kan ontdoen van vervuiling door zware metalen, perfect voor ontgifting dus.

Nog zoiets leuks, waarom zit er eigenlijk fluor in je tandpasta? Als er iets slecht voor je gezondheid is, is dat het wel.

Ook leuk dat nooit naar buiten is gebracht dat als je loodalmagaan vullingen hebt, je constant extra loodvervuiling in je lichaam krijgt omdat je dit binnen krijgt door afschuring. Als je eens wist wat er allemaal achtergehouden wordt .
  woensdag 11 april 2007 @ 16:51:41 #78
45206 Pietverdriet
pi_48221434
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:50 schreef SHE het volgende:
Los van dat ; gaan we ook snel dood van weinig neuken, weinig lachen, weinig drinken en te weinig eten.

Daar geloof ik inmiddels heilig in.
LOL
Wie helpt me oud worden post
  woensdag 11 april 2007 @ 16:52:38 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48221469
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Wie helpt me oud worden post
Mijn mannetje doet zijn best.
Als hij 'moe'is, wijs ik hem subtiel op de gezondheidsrisico's
  woensdag 11 april 2007 @ 16:52:53 #80
45206 Pietverdriet
pi_48221491
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:51 schreef frenkck het volgende:

Ook leuk dat nooit naar buiten is gebracht dat als je loodalmagaan vullingen hebt, je constant extra loodvervuiling in je lichaam krijgt omdat je dit binnen krijgt door afschuring. Als je eens wist wat er allemaal achtergehouden wordt .
Je krijgt meer lood binnen door het verwijderen van de vullingen dan door het hebben ervan.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:53:44 #81
45206 Pietverdriet
pi_48221518
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:52 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn mannetje doet zijn best.
Als hij 'moe'is, wijs ik hem subtiel op de gezondheidsrisico's
jaja Weinig ejaculeren leidt tot prostaatkanker..
Een zure prop voorhebben is heel ongezond.
pi_48244835
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik eet krankzinnig gezond; veel vette vis, veeeel groenten en alles in balans.
Toch slik ik preparaten; simpelweg omdat het werkt. Huid is jonger/fitter, energie is hoger en algehele vitaliteit beter.
Of het nu placebo is of niet, voor mij werkt het.
Wat slik je extra dan en waarom doe je dat als je al zo krankzinnig gezond eet?
pi_48244865
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:13 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Krankzinnig gezond he?

Dat we worden voorgelogen over melk weet inderdaad bijna niemand. Net als het feit dat het voedingscentrum niet onafhankelijk is (om het zacht uit te drukken), vet niet vermeden moet worden, halvarine troep is, en light produkten alleen maar dikker maken.
De waarheid is hard, vooral voor Becel e.d.
Alcarin jij roept dit wel, maar hoe weet je dat dan? Waar haal je dit vandaan?
pi_48245087
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:02 schreef Pau100 het volgende:
Alcarin jij roept dit wel, maar hoe weet je dat dan? Waar haal je dit vandaan?
Internet. Google een beetje en er gaat een wereld voor je open.
Het voedingscentrum wordt volop gesponsord door de voedingsindustrie.
Dat goede vetten gezond zijn geeft zo'n beetje iedereen al toe.
Dat halvarine troep is is ook genoeg te vinden, en logisch te beredeneren, bovendien ervaar ik het zelf doordat ik het niet meer eet en me veel beter voel.
En over light produkten is ook zat te vinden. Kwestie van een beetje onderzoek doen, en niet zomaar alles wat het heilige voedingscentrum zegt, slikken voor zoete koek.

Maar goed, het blijft een kwestie van geloven. Maar dat is met alles, de wetenschap 'weet' bijna nooit iets. Ik zeg ook niet dat je mij moet geloven. Maar zoek wat informatie voordat je besluit iets te geloven
pi_48245346
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:15 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Internet. Google een beetje en er gaat een wereld voor je open.
Het voedingscentrum wordt volop gesponsord door de voedingsindustrie.
Dat goede vetten gezond zijn geeft zo'n beetje iedereen al toe.
Dat halvarine troep is is ook genoeg te vinden, en logisch te beredeneren, bovendien ervaar ik het zelf doordat ik het niet meer eet en me veel beter voel.
En over light produkten is ook zat te vinden. Kwestie van een beetje onderzoek doen, en niet zomaar alles wat het heilige voedingscentrum zegt, slikken voor zoete koek.

Maar goed, het blijft een kwestie van geloven. Maar dat is met alles, de wetenschap 'weet' bijna nooit iets. Ik zeg ook niet dat je mij moet geloven. Maar zoek wat informatie voordat je besluit iets te geloven
Helemaal mee eens.

Het blijft inderdaad een kwestie waarin je gelooft.
Het is denk ik over het algemeen genomen wel een goed advies om niet alles als zoete koek te slikken. Vooral in de voedingsindustrie zijn er genoeg partijen die bepaalde tegenstrijdige belangen hebben. Zo moet je niet raar opkijken dat bijv. de farmaceutische industrie een vinger in de pap heeft bij bijv. het bepalen van de aanbevolen dagelijkse behoeften, die je aantreft op o.a vitamine supplementen. De farmaceuten hebben er baat bij om ons niet al te gezond te houden, anders gaan ze immers achteruit met hun omzet.

Economische belangen (geld) staan altijd boven eventuele principes om de mensheid te verbeteren.
Zo had je in de vorige eeuw de tabaksmaatschappijen die er totaal geen belang bij zouden hebben als bekend zou worden dat sigaretten eigenlijk ongezond zouden zijn. Uiteindelijk is dat gelukkig dat gegeven wel publiek goed, maar heb niet de illusie dat er nu geen zgn. gezonde voedselproducten worden aangeboden, die eigenlijk helemaal niet zo gezond zijn of zelfs ongezond zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door STING op 12-04-2007 09:32:34 ]
pi_48245653
Waar het zo ineens vandaan komt dat zuivelproducten slecht zijn, begrijp ik eigenlijk niet.
In niet-europese landen is men het melk drinken niet gewend, en daardoor komt er nogal eens lactose-intolerantie voor. Voor die groep is het dus niet voordelig zuivel te gebruiken.
Dat gesteld wordt dat met HOGE eiwitinname de calciumopname geremd wordt, betekent niet dat dat geldt voor zuivel, daar zit namelijk niet eens zoveel eiwit in. Denk eerder aan bodybuilder shakes.
De eerste hit van google op calcium + zuivel levert een aantal twijfelachtige stellingen op, oa een die erop neerkomt dat er in afrika amper zuivel geconsumeerd wordt en er ook amper osteoporose voorkomt. Dan vergeten ze even dat in dat land de levensverwachting 40 jaar is, en osteoporose een ouderdomsziekte is.
Alcarin is aan het afvallen; Het boek zelf heb ik niet gelezen maar er schijnt 'why french women don't get fat' te bestaan, waarin uitgelegd wordt dat zuivelinname zou helpen bij het niet vadsig worden.

Je kan dus best wat kritischer tegenover de anti-zuivelindustrie staan.
Het mooi kotsende meisje.
pi_48245752
Wat nuancering is denk ik wel op z'n plaats; het is vaak erg verleidelijk om iets in het hoekje goed of slecht te plaatsen, zonder erbij stil te staan dat de waarheid ergens in het midden kan liggen. Eén van onze primitieve jager-verzameler instincten
pi_48245799
Sowieso is het biologisch raar dat men melk nodig zou hebben. Melk komt uit de uiers van een koe, en is bedoeld om een pasgeboren kalf te voeden. Mensen hebben dat ook, als baby, in de vorm van borstvoeding.

Zijn wij als mens soms geschapen om koeien te houden, hun kalveren af te nemen, en zelf onder de uiers te gaan hangen? Lijkt me vreemd.

Natuurlijk bevat melk ook bouwstoffen, maar die zijn per diersoort op het jong afgestemd. Zo zit in moedermelk alles wat een kleine baby nodig heeft. In koeienmelk zit alles wat een kalf nodig heeft. Nou zie ik mezelf niet zo zeer als een kalf, zeg maar...
pi_48245819
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:39 schreef veiligheidsspeldje het volgende:Alcarin is aan het afvallen; Het boek zelf heb ik niet gelezen maar er schijnt 'why french women don't get fat' te bestaan, waarin uitgelegd wordt dat zuivelinname zou helpen bij het niet vadsig worden.

Je kan dus best wat kritischer tegenover de anti-zuivelindustrie staan.
De titel van dat boek klinkt wel heel erg alsof ze weer eens zo'n leuk verband hebben gelegd dat er misschien niet is. Franse vrouwen worden niet dik, ze eten veel zuivel, DUS helpt zuivel bij het slank blijven. Terwijl er nog honderden andere factoren zijn, die invloed hebben op je voeding/gezondheid/gewicht. Maar goed, ik heb het boek niet gelezen, dus ik weet het niet.

Gezond eten helpt bij het niet vadsig worden. Als je troep eet en daarnaast een glas melk drinkt, hoe gezond die melk ook zou zijn, word je alsnog ongezond en vadsig

Natuurlijk moet je kritisch tegenover de anti-zuivelbeweringen staan, je moet overal kritisch tegenover staan! Dus ook de pro-zuivel verhalen.
Ik eet zelf ook zuivel (yoghurt), omdat ik denk dat het niet veel kwaad kan, ik kan er goed tegen. Ik ben dus niet anti-zuivel. Maar ik denk ook niet dat het veel goeds doet, qua calcium zeker niet. Daar heb ik noten en groenten en peulvruchten voor.
pi_48245964
Dat klinkt alweer heel wat genuanceerder
Verder vind ik yoghurt (met muesli oid) gewoon lekker; het is makkelijk eten en weinig bewerkt. Het lijkt me verschrikkelijk om een heel ingewikkeld schema in elkaar te zetten waarbij er zoooveel dingen slecht voor je zijn en je die niet mag eten, want ik denk dat er dan uiteindelijk heel wat tekorten kunnen ontstaan.
Uiteindelijk is alles slecht, de lucht bevat troep, gezonde dingen zijn goed voor het een, maar slecht voor het ander... Iedereen maakt er een eigen afweging in, maar voor mensen die zich niet zo heel goed ingelezen hebben vind ik het niet heel juist om allemaal rigide dingen neer te zetten hier.
Het mooi kotsende meisje.
pi_48246575
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dat klinkt alweer heel wat genuanceerder
Verder vind ik yoghurt (met muesli oid) gewoon lekker; het is makkelijk eten en weinig bewerkt. Het lijkt me verschrikkelijk om een heel ingewikkeld schema in elkaar te zetten waarbij er zoooveel dingen slecht voor je zijn en je die niet mag eten, want ik denk dat er dan uiteindelijk heel wat tekorten kunnen ontstaan.
Uiteindelijk is alles slecht, de lucht bevat troep, gezonde dingen zijn goed voor het een, maar slecht voor het ander... Iedereen maakt er een eigen afweging in, maar voor mensen die zich niet zo heel goed ingelezen hebben vind ik het niet heel juist om allemaal rigide dingen neer te zetten hier.
Dat is helemaal waar.
Ik vind yoghurt ook erg lekker. Zuivel is alleen 'evil' voor mensen die er niet tegen kunnen (daar ken ik er ook wel een paar van). Verder kan het volgens mij niet veel kwaad, maar om nou te zeggen dat 'melk moet' gaat wel heel erg ver.

Ik ben gewoon een beetje irritant omdat ik enthousiast ben over goed eten

En ja, ik ben erg vervelend met wat ik eet. Ik wil het zo onbewerkt mogelijk. Dat komt erop neer dat ik geen spullen koop waar meer dan 2 ingredienten in zitten. Alleen in die yoghurt zitten 2 dingen (melk en bacterien), en in brood wel 4 (meel, water, gist, zout), verder is alles gewoon puur, 1 ding. Groente, fruit, noten, vlees, eieren, olien, kruiden, wijnazijn. Ik gooi het zelf wel bij elkaar, als ik dat wil. Heerlijk
pi_48257985
Ik lees hierboven allemaal berichten over dingen die niet goed zouden zijn zoals zuivel of andere dingen. Dat zal allemaal best, maar in de praktijk lijkt het me niet te doen om alles af te wegen om zo gezond mogelijk te eten. Ik denk dat als je er zo over na gaat denken en gaat eten, dat je dan juist dingen tekort gaat komen? Tenminste voor het gros van de bevolking wel omdat die zich er niet goed in verdiepen. Er zijn dan zoveel dingen niet goed om te eten.. En is het niet vaak zo dat de slehcte dingen juist lekker zijn (patat, snoep, etc) Om dat allemaal zo strikt in de gaten te houden heb ik zelf ook niet zo'n zin in, al vind ik het wel interessant. Ik wil gewoon gezonder eten, meer op vitamines en mineralen enzo letten. En als een pilletje een aanvulling kan geven vind ik dat prima. Tot nu toe heb ik dat nog nooit eerder gedaan omdat ik gezonder at dan ik de laatste tijd kan doen. Ik denk wel dat mensen die een supplement gebruiken zich wel goed moeten realiseren dat het geen gezonde voeding kan vrvangen.
Zelfs huisartsen schrjven supplementen voor, terwijl ook zij heus wel weten dat goede voeding beter is..
pi_48258453
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef Alcarin het volgende:

[..]

De titel van dat boek klinkt wel heel erg alsof ze weer eens zo'n leuk verband hebben gelegd dat er misschien niet is. Franse vrouwen worden niet dik, ze eten veel zuivel, DUS helpt zuivel bij het slank blijven. Terwijl er nog honderden andere factoren zijn, die invloed hebben op je voeding/gezondheid/gewicht. Maar goed, ik heb het boek niet gelezen, dus ik weet het niet.
Dit is wetenschappelijk bewezen. Van zuivelproducten val je af. Heeft o.a. te maken met het calcium wat er in zit.
  donderdag 12 april 2007 @ 16:13:53 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48258532
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:52 schreef Pau100 het volgende:

Zelfs huisartsen schrjven supplementen voor, terwijl ook zij heus wel weten dat goede voeding beter is..
Ze weten waarschijnlijk ook dat hun patienten toch hun levensstijl niet aanpassen.
pi_48258745
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze weten waarschijnlijk ook dat hun patienten toch hun levensstijl niet aanpassen.
Tja daarom juist. En als tijdelijke aanvulling. Bijvoorbeeld Ijzertabletjes bij Bloedarmoede. Een dokter zal heus niet zeggen dat het het beste is je rest van je leven een multivitamine te slikken
  donderdag 12 april 2007 @ 16:28:24 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48259053
Ijzertabletten is weer iets anders dan multivitaminen enzo. Ijzertabletten zijn schadelijk wanneer je geen tekort hebt..
pi_48259781
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:11 schreef DDM het volgende:

[..]

Dit is wetenschappelijk bewezen. Van zuivelproducten val je af. Heeft o.a. te maken met het calcium wat er in zit.
Zo, dan ga ik per direct aan de pure slagroomtaart.

Je valt niet af van *product*, je valt af van calorietjes verbranden.
pi_48259814
Ja daarom schrijft een dokter dat dus voor bij tekorten. Maar ook IJzertekort kan worden aangevuld met goede en betere voeding. IJzer zit truowens toch ook in multivitaminen? Klein beetje dan geloof ik. Sowieso zijn sommige vitaminen schadelijk bij teveel inname..
  donderdag 12 april 2007 @ 17:00:52 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48260198
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:51 schreef Pau100 het volgende:

IJzer zit truowens toch ook in multivitaminen? Klein beetje dan geloof ik.
Ik weet het niet, vraag het me af. Sowieso vraag ik me af of een ijzertekort onder normale omstandigheden (dus geen abnormaal bloedverlies oid) voorkomt?
pi_48260757
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet het niet, vraag het me af. Sowieso vraag ik me af of een ijzertekort onder normale omstandigheden (dus geen abnormaal bloedverlies oid) voorkomt?
Nee. Ijzergebrek is altijd reden voor nader onderzoek. De meest goedaardige reden is een voedingstekort. Maar je moet wel heel slecht eten wil je dan een ijzertekort oplopen. Meestal wordt het veroorzaakt door lichamelijke afwijkingen. Bloedverlies, absorptiestoornissen of beenmergaandoeningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')