abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48151440
Hallo mensen,

Ik wil graag een nieuw pak kopen voor een stage bij de Rabobank. Mijn budget is rond de 200 euro met een maximum van 250 euro. Moet dan wel compleet zijn, ook inclusief overhemd.

Ik wilde even langs bij Suit Supply, maar wilde eerst even hier checken of dit budget redelijk is of misschien te laag? Dat ik daar niet binnenkom en blijkt dat het pas vanaf 350 euro kan oid. Anders suggesties zijn ook welkom natuurlijk.

Budget staat dus hierboven. Verder gewoon strak, zakelijk, passend bij een bank. Liefst donkerblauw/zwart oid.
pi_48151468
H&M / WE.

Suit Supply is niet geschikt voor jouw budget.
  maandag 9 april 2007 @ 18:49:48 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48151866
voor een stage
hobbel ff de C&A binnen voor een confectiemodelletje, hou je nog geld over ook
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_48151918
stage
pi_48152132
Koop gewoon een goed pak voor iets meer knaken, je zult em zat nodig hebben. =X
pi_48153367
Ik sluit me aan bij Klausch kijk es bij H&M of WE
pi_48153716
Ok, Suit Supply is dus duurder?

Dan kijk ik maar eens bij de WE denk ik.
pi_48153762
Ga je dan je hele stage 't zelfde pak aan houden?
pi_48154050
En het zelfde shirt?

Tis toch wel handig als je minstens 3 á 4 goede shirts hebt, met bijpassende stropdassen..
pi_48154425
1 pak lijkt me toch genoeg?

Ok, meerdere overhemden lijkt me idd wel handig. Maar dan red ik dat budget van 250e zeker al helemaal niet meer? Ook niet bij de WE
pi_48154591
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:09 schreef Patrick87 het volgende:
1 pak lijkt me toch genoeg?

Ok, meerdere overhemden lijkt me idd wel handig. Maar dan red ik dat budget van 250e zeker al helemaal niet meer? Ook niet bij de WE
kun je niet gewoon mooie overhemden scoren bij de hema dan ofzo?
  maandag 9 april 2007 @ 20:29:32 #12
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48155245
het hangt er natuurlijk vanaf of het een fulltime stage is. als je 2 a 3 dagen bij de rabobank rondloopt en 2 a 3 dagen naar school gaat is 1 pak sowieso wel voldoende.

als het 5 dagen per week is moet je afwegen wat je doet. ik zou het hebben van meerdere pakken niet belangrijk genoeg vinden om daar heel veel geld aan uit te geven voor een stage. pas als je er ook echt geld mee gaat verdienen is het aanschaffen van meerdere pakken pas de moeite waard lijkt mij.

een pak van de WE is voor een stage naar mijn mening ook goed genoeg.
at least I'm housebroken
pi_48156105
Ok. dus samengevat:

Pak bij de WE kan prima voor mijn stage en voor dit budget.. Overhemden wellicht beter bij de HEMA oid?
  maandag 9 april 2007 @ 21:19:32 #14
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48157258
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
at least I'm housebroken
pi_48157323
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:19 schreef hisdudeness het volgende:
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
Vind ik wel een behoorlijke prijs. Als ik er dan 2 zou nemen hou ik nog maar 175e over voor het pak. Is dat nog wel mogelijk?
pi_48157544
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:19 schreef hisdudeness het volgende:
ik heb eigenlijk nooit naar overhemden van de hema gekeken. en ik weet niet of ze bij de Hema je boordmaat op meten.
bij de WE zijn de meeste overhemden rond de 35 euro, dat lijkt mij ook goed te doen.
nee bij de hema doen ze dat niet.. je moet gewoon zelf kiezen, ze hebben daar vast ook niet zoveel verstand van..
maar goed, voor onder een pak kan het toch wel gewoon?
pi_48161433
bij suitsupply kan je ook wel pakken kopen voor 200 euro, paar overhemden erbij van een tientje of 4, 5. Overhemden van de HEMA zou ik persoonlijk mijden. Je kan beter iets meer uitgeven, dan heb je er vast langer plezier van.
pi_48161840
Ik zou eerder naar Zara gaan dan H&M of WE, beter kwaliteit en de pakken zijn daar erg mooi .
pi_48163612
Bij de mooiere pakken bij de Zara betaal je echter helaas wel weer meer dan 200

H&M is kwalitatief niet veel soeps maar je hebt er wel een hip pak voor erg weinig, combineer broek en colbert en je kan voor 70 euries klaar zijn

[ Bericht 62% gewijzigd door ctrladdict op 10-04-2007 00:10:21 ]
pi_48163999
Ik heb nu echt geen flauw idee meer of ik nu naar Suit Supply, WE, H&M of nog iets anders moet met een budget van 250 euro Iedereen zegt wat anders, ook in de topics die ik met de zoekmachine heb gevonden...
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:20:19 #21
175999 Campinggasstel
Ja dat werkt wel.
pi_48164142
Al dat gezeik over kwaliteit is bullshit. Misschien voor lui die aan de top bij Shell zitten interessant om over te filosoferen tijdens de pauzes, maar voor de normale lui is het te verwaarlozen. Gewoon bij alle winkels eens binnenlopen en de goedkoopste nemen.
Gas uit blik, wat een oplossing!
Blikje butaan, gebakken haring!
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:54:35 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48164735
Ga dan gewoon eens zelf rondkijken in de winkels die hierboven zijn genoemd?

Zijn allemaal makkelijk te vinden in de wat grotere steden..
pi_48166435
het is ook net wat je zelf graag wilt en wat jij betaalbare kwaliteit vind

succes ermee iig
pi_48166440
En heb je een standaard confectie-maat? .
pi_48168461
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 07:27 schreef DennisMoore het volgende:
En heb je een standaard confectie-maat? .
Ik heb geen flauw idee haha.

Het is ook niet dat ik niet zelf kan/wil rondkijken.
Ik wil alleen niet een winkel binnen komen lopen met mijn budget om vervolgens voor lul te staan omdat de pakken daar veel duurder zijn. Ik wilde dus alleen weten welke winkels in mijn prijsrange zaten en ik neigde naar Suit Supply maar die lijkt wat te duur te zijn.
pi_48168541
Suitsupplyy is sowieso normaal gesproken wat duurder. De andere winkels kan je gewoon eens binnenlopen. Misshcien is er een aanbieding??
1 pak voor je stage vind ik wel wat weinig hoor. Moet je hem iedere dag aan? Is een pak verplicht? Zo niet, zou ik gaan voor wat nette pantalons met overhemden. kan ook prima. Soms zelfs stukken beter dan een pak dat niet goed zit!!
Of steeds dezelfde kleren aanhebben
pi_48168827
HEMA overhemden hebben een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. In een test in het modenummer van de Elsevier werden ze geschat op zo'n 45 euro, terwijl ze maar een eurootje of 15 kosten. Het is natuurlijk geen tophemd, maar voor je stage zeker goed genoeg,
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:26:26 #28
175999 Campinggasstel
Ja dat werkt wel.
pi_48168910
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:22 schreef Lexie het volgende:
HEMA overhemden hebben een uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. In een test in het modenummer van de Elsevier werden ze geschat op zo'n 45 euro, terwijl ze maar een eurootje of 15 kosten. Het is natuurlijk geen tophemd, maar voor je stage zeker goed genoeg,
Dit bedoel ik dus. De gemiddelde gebruiker hier meent het o zo goed te weten en roept met de rest van de kudde mee dat het troep is. Geen eigen ervaringen whatsoever, maar gewoon meeroepen dat het slechte kwaliteit is.

Terwijl het in praktijk gewoon goed spul is.

TS: gewoon het goedkoopste uithalen en dan zelf ervaring opdoen met dat soort spullen. Je komt er vanzelf achter hoe/waar/waarom je pak slijt of niet goed zit, je zult vast vaker een pak nodig hebben en je stage is er juist voor om ervaring op te doen. .
Gas uit blik, wat een oplossing!
Blikje butaan, gebakken haring!
pi_48169402
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:26 schreef Campinggasstel het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. De gemiddelde gebruiker hier meent het o zo goed te weten en roept met de rest van de kudde mee dat het troep is. Geen eigen ervaringen whatsoever, maar gewoon meeroepen dat het slechte kwaliteit is.

Terwijl het in praktijk gewoon goed spul is.

TS: gewoon het goedkoopste uithalen en dan zelf ervaring opdoen met dat soort spullen. Je komt er vanzelf achter hoe/waar/waarom je pak slijt of niet goed zit, je zult vast vaker een pak nodig hebben en je stage is er juist voor om ervaring op te doen. .
Helemaal mee eens!!!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:47:09 #30
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48169543
Suit supply heeft goede pakken, maar ga voor overhemden naar de hema. Overhemden die ze bij suit supply hebben is k*t kwaliteit.

Een tip: Koop een extra pantalon bij je pak
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 10 april 2007 @ 12:35:03 #31
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48172901
dat laatste zou ik dus niet doen. Ik heb echt nog nooit een extra broek gekocht of besteld bij een pak want zo hard slijt het echt niet.

Koop dan liever een losse broek in een andere kleur welke te combineren is met het jasje. Bijv. een grijze/beige broek is prima te combineren met een navy jasje. Hangt wel een beetje af hoe je verwacht wordt te verschijnen.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:06:44 #32
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_48173928
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 00:20 schreef Campinggasstel het volgende:
Al dat gezeik over kwaliteit is bullshit. Misschien voor lui die aan de top bij Shell zitten interessant om over te filosoferen tijdens de pauzes, maar voor de normale lui is het te verwaarlozen. Gewoon bij alle winkels eens binnenlopen en de goedkoopste nemen.
Tussen een hoop interessante opmerkingen vind ik dit wel de leukste..

Mijn tip: Kwaliteit is zéker wel een issue, voor stage (mits je er niet 5 dagen in de week rondloopt) is 1 pak genoeg, neem een veilige kleur, eventueel een subtiel streepje. Koop hierbij een aantal overhemden (3 moet voldoende zijn), met stropdassen. Hierbij niet te drukke patroontjes e.d., zodat je het ook onderling kunt combineren (Neem iig 1 wit overhemd). Als je op een gegeven moment een tijdje rondloopt zul je merken waar je positieve reacties op krijgt, vanuit die positie kun je verder gaan expirimenteren!
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:58:04 #33
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48175672
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:35 schreef horney_dorney het volgende:
dat laatste zou ik dus niet doen. Ik heb echt nog nooit een extra broek gekocht of besteld bij een pak want zo hard slijt het echt niet.

Koop dan liever een losse broek in een andere kleur welke te combineren is met het jasje. Bijv. een grijze/beige broek is prima te combineren met een navy jasje. Hangt wel een beetje af hoe je verwacht wordt te verschijnen.
Hangt ervanaf waar je werkt. Banken zijn wat formeler, daar zou ik geen combi's maken. (En ook niet zonder stropdas verschijnen...)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:24:55 #34
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_48185175
voor 175 euro kan je een goed pak kopen bij de WE. de pakken die duurder zijn daar hebben meestal wat gewaagdere dingen. aangezien het je eerste pak is en een stage waar je niet meteen het mannetje moet uithangen, is een "standaard" zwart of donkerblauw pak voldoende.

Ik zou in iedergeval 1 overhemd bij de WE kopen, dan weet je je boordmaat en kan je altijd bij de hema een 2e of 3e goedkoper overhemd kopen met de goede boordmaat.
at least I'm housebroken
pi_48189902
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:41:53 #36
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48190537
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:28 schreef Jett het volgende:
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Met een zwart pak naar je werk


Magoed ga is vragen of het moet, en hoeveel dagen per week stage?

Ik zou wat meer geld uitgeven voor een pak bij de SS die worden ook op maat bijgezet, maargoed wie ben ik.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48190656
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:28 schreef Jett het volgende:
Je hebt geen pak?
Heb je nooit een gala gehad ofzo.
Oja 250,- max ;')
Tijdens een gala hoor je dus geen pak te dragen
pi_48190840
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:44 schreef JAY-T het volgende:

[..]

Tijdens een gala hoor je dus geen pak te dragen
Op een school gala maakt dat geen ruk uit.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_48192940
Het is 5 dagen per week, 36 uur, 12 weken lang. Volgens jaar weer, maar dan zelfs 20 weken, dus het is de investering wel waard lijkt me. Ik heb nu wel een pak, een van de C&A en die draag ik eerst ook nog wel even, zodra mn eerste vergoeding binnen is (krijg 340e per maand), ga ik eens bij de WE kijken.

En by the way, nodig is het zeker bij een bank. Iedereen loopt daarin het pak.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:36:38 #40
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48193004
Dan zou ik toch voor minsten 3 pakken en minstens 6 shirtjes gaan kijken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48193878
Als het bij de rabobank is hoeft het geen goed pak te zijn, nog nooit zoveel slechte pakken bij elkaar gezien (nouja... behalve bij ambtenaren-stations zoals in den haag).

Ga inderdaad voor minimaal 3 pakken, ik zou nog iets meer shirts nemen voor de afwisseling (2x wit, 2x lichtblauw, 2x iets met blauw/wit is de basis). Gelijk een zooi dassen erbij en hopen op Casual Friday
pi_48194652
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:54 schreef Rapaille het volgende:
Als het bij de rabobank is hoeft het geen goed pak te zijn, nog nooit zoveel slechte pakken bij elkaar gezien (nouja... behalve bij ambtenaren-stations zoals in den haag).

Ga inderdaad voor minimaal 3 pakken, ik zou nog iets meer shirts nemen voor de afwisseling (2x wit, 2x lichtblauw, 2x iets met blauw/wit is de basis). Gelijk een zooi dassen erbij en hopen op Casual Friday
Dat casual friday daar heb ik zo'n pesthekel aan, moet je er dan opeens niet meer netjes en representatief uitzien?
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:15:33 #43
176181 JamesGarner
Let's have some.
pi_48195062
Zoals al gezegd; met dat budget ga je niet ver komen.
Trek wat geld uit voor één echt goed pak en haal verder wat prul van de H&M of de C&A.
Suit Supply is qua prijzen een afrader.
You want to talk about hazards? Let's talk about hazards. Let's talk about you. You're the biggest hazard we have.
pi_48195346
Wat kost Suit Supply dan?
pi_48195348
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef JamesGarner het volgende:
Zoals al gezegd; met dat budget ga je niet ver komen.
Trek wat geld uit voor één echt goed pak en haal verder wat prul van de H&M of de C&A.
Suit Supply is qua prijzen een afrader.
De maatpakken van Suit supply zijn wat prijs/kwaliteit verhouding betreft erg goed hoor
pi_48195797
3 pakken? Waarom in hemelsnaam? Ik kan toch gewoon een mooi pak kopen bij WE of iets dergelijk en dan kan ik als die naar de stomerij moet mooi weer even het C&A ding aan. Koop ik er een paar overhemden bij voor de variatie en klaar?

Of mis ik nu iets. Volgensmij is drie een beetje overdreven?
pi_48198012
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:27 schreef Patrick87 het volgende:
3 pakken? Waarom in hemelsnaam? Ik kan toch gewoon een mooi pak kopen bij WE of iets dergelijk en dan kan ik als die naar de stomerij moet mooi weer even het C&A ding aan. Koop ik er een paar overhemden bij voor de variatie en klaar?

Of mis ik nu iets. Volgensmij is drie een beetje overdreven?
loop je ook maanden lang 5 dagen per week in dezelfde spijkerbroek rond......?
pi_48199063
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:08 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Dat casual friday daar heb ik zo'n pesthekel aan, moet je er dan opeens niet meer netjes en representatief uitzien?
Ik zie er zelf altijd netjes en representatief uit. Shirt en nette broek ziet er net genoeg uit als je geen contact hebt met klanten. Ik zie liever persoonlijk iemand liever iemand in een goed shirt. Ik denk wel dat ik een uitzondering ben, ben ook meer een liefhebber.

Mensen die een pak dragen omdat het een pak is zijn een beetje zielig.
pi_48199146
Als je pak dag in dag uit draagt slijt het ook veel sneller. Je moet een pak ook 'rust' geven. Als je het toch iedere dag wil dragen en te gierig ben om 2 extra pakken te kopen: in de stoom van de douche hangen.
pi_48199247
C&A is een grote pauperwinkel, maar de pakken die ze hebben zijn best ok
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_48200594
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
  woensdag 11 april 2007 @ 00:35:55 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48201440
Laten stomen, of in de badkamer hangen, heb ik iig geleerd?
  woensdag 11 april 2007 @ 07:09:54 #53
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48203910
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Patrick87 het volgende:
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
Nee, dat lijkt me niet prima, maar doe waar je je tov bij voelt
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 11 april 2007 @ 09:19:38 #54
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48205469
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Patrick87 het volgende:
Misschien maak ik nu een domme opmerking, maar een pak was je toch ook niet zomaar? Als je dan meerdere pakken hebt dan wissel je ze om de paar dagen af ofzo?

Als ik er 2 heb, 1 vd C&A en 1 vd WE dan is het toch prima lijkt me?
Mijn ervaring leert dat het beter is om er drie te hebben. Meestal is er een bij de stomerij, een aan en een op reserve in de kast. (Ik knoei vaak )
Sommige pakken kun je in de wasmachine flikkeren, ik heb daar weinig ervaring mee (scheelt je wel het een en ander aan stomerij kosten)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_48205667
Heb ik wat gemist of heeft de TS nog niet uitgelegd of hij echt wel elke dag in pak moet of bij bepaalde gelegenheden? Dan kunnen we ook iets beter adviseren?
pi_48205926
Rabobank (alle banken) is altijd volledig in pak. Dus ook niet gecombineerd met verschillende kaki broeken en navy jasjes zoals iemand net zei.

TS loop eens door de stad, genoeg keus denk ik zo.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_48207750
Ik kan me eerst wel een maandje redden in mn huidige pak? Of is dat al te lang?

Na hoeveel dagen dragen moet zo'n ding eigenlijk ongeveer naar de stomerij?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:22:55 #58
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_48209161
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:38 schreef Patrick87 het volgende:
Ik kan me eerst wel een maandje redden in mn huidige pak? Of is dat al te lang?

Na hoeveel dagen dragen moet zo'n ding eigenlijk ongeveer naar de stomerij?
Pantalon -> 2 weken. iedere week dat ding naar de stomerij brengen is een dure grap. Colbert kan langer. Reken er verder op dat de meeste stomerijen er 3-4 dagen over doen. Ik betaal 6,25 eur per pantalon.

Een fatsoenlijke jas is trouwen ook aan te raden... pak + pauperjas / felgekleurde jas is not done
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_48211239
iedereen geeft verschillend advies hier, als ik TS was zou ik het spoor bijster raken
  woensdag 11 april 2007 @ 12:47:58 #60
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48212130
Ik ook, maar aangezien de topic titel Suit supply is even my 2 cents:

het is wellicht verstandig om, als je toch een pak koopt, het meteen goed te doen. De pakken van SS zijn duurder, maar ook beter dan andere hier genoemde alternatieven. Ik zou zeggen: het is even een investering, maar koop gewoon daar 2 pakken. Een navy en een antraciet, geen raar gedoen met streepjes. Laat ze door de mensen daar ook aanpassen waar nodig. Tailleren, inkorten, dat soort dingen. Heb je 2 pakken die je kunt afwisselen en met een beetje goede zorg gaan ze lang mee. Zie het dus als een investering.

Je moet je pakken ZEKER niet iedere 2 weken naar de stomerij brengen, ook je broeken niet. Tenzij je een echte knoeimuts bent.

Koop liever een goede kleding borstel (kost je zo'n 5 tientjes), daarmee kun je namelijk het vuil uit je pakken borstelen en hoef je ze veel minder vaak te stomen. Blijft je pak veel beter van want te vaak stomen is gewoon niet goed. Bovendien haal je dat geld er snel genoeg uit. Wel kun je zo af en toe tussendoor je pak eens ophangen in de badkamer tijdens het douchen, soort ministoombad waardoor 'ie er weer wat beter uitziet.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 11 april 2007 @ 13:15:23 #61
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48213163
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:37 schreef Artbij het volgende:
Rabobank (alle banken) is altijd volledig in pak.
Dit is absoluut niet waar. Hangt namelijk heel erg af van de afdeling (en deels welke bank). Op sommige afdelingen heerst totaal geen pakkencultuur.

Misschien is het voor TS verstandig om daar eerst achter te komen voordat je geld uitgeeft aan een pak. Misschien is een aantal pantalons en overhemden voldoende.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:57:44 #62
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48219098
Gast, ga naar SuitSupply, zo nodig naar een outlet (Roermond/Rozendaal) als je onder de 200 wil blijven. Van C&A pakken wordt niemand vrolijk, WE en andere hiergenoemde alternatieven zijn werkelijk om te huilen.
pi_48220413
Ik ben erachter mensen. Altijd in het pak, stropdas verplicht, driedeling hoeft niet. Jasje zal ik niet zo vaak aan hoeven te hebben.

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
  woensdag 11 april 2007 @ 16:33:55 #64
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48220655
Ik vind het een strak (in pak ) plan!

Mits in dezelfde kleur natuurlijk .

Ik heb ook thuis 2 zwarte broeken en 1 zwart jasje. (Ja, zwart.)
  woensdag 11 april 2007 @ 16:35:24 #65
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48220733
Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
  woensdag 11 april 2007 @ 16:39:47 #66
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48220927
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:
Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
Ik weet niet of ik je nu helemaal begrijp. Maar als je bedoelt dat je kleuren wilt gaan combineren
Persoonlijk zou ik dat nooit doen, want het ziet er niet uit. Of je draagt een pak of niet.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_48221033
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:35 schreef Heerlijkheid het volgende:

Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
Daar had je toch ook een SuitSupply maatpak voor?
  woensdag 11 april 2007 @ 16:45:57 #68
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48221194
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Suit Supply heeft vooral pakken van rond de 350 euro. Personeel hier in Groningen is vrij matig.
Ik ben nooit bij Suit Supply in Groningen geweest. Misschien zijn daar de pakken inderdaad rond de 350 euro. Waar ik kom (Amsterdam, Schiphol en langs de A4) zijn de meeste pakken tussen de 200 en 300 euro. Persoonlijk vind ik de Napoli mooi en die kost 300 euro. Met een ABN YP-pas krijg je 10% korting en kom je dus op 270 euro uit voor een mooi pak. Duurder hoeft het niet te zijn (tenzij je aanpassingen nodig hebt om het pak beter passend te maken).
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 18:15:13 #69
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48224275
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar?
Dutch construction


Je doet ons volk eer aan
pi_48231179
Nu kost een pak bij Suit Suppy opeens weer 350 euro, ik dacht dat het al begon bij 180 tot 200 euro?

Ik waardeer jullie hulp echt, maar echt iedereen spreekt elkaar tegen. Ik wil gewoon weten of ik geen modderfiguur sla als ik straks daar twee pakken wil voor rond de 400 euro.
pi_48231718
Bel ze effe, "Hoi met Jan Jansen... zeg, die pakken bij jullie he? Wat moeten die ongeveer kosten?"
pi_48232620
Ze hebeen uiteraard ook gewoon een site waar wat prijzen op staan....
pi_48237355
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:23 schreef perfectdreft het volgende:
Ze hebeen uiteraard ook gewoon een site waar wat prijzen op staan....
Als ik op die site kijk moet het net ongeveer lukken voor die prijs, zeker met maar 1 jasje ipv 2.
  woensdag 11 april 2007 @ 23:49:30 #74
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48239527
Denk niet dat je daar losse broeken krijgt die bij je jasje passen..

Pakken kosten 200-300 en als je in de outlet gaat kun je ze voor 100-200 meenemen, best de moeite waard.

Wat je ook doet, ga niet voor iets van WE/C&A, dat is echt geen waar voor je geld in tegenstelling tot SuitSupply, die kwalitatief goede producten leveren voor een niet al te hoge prijs.
pi_48239880
Zit er ook een Jacq Hensen in de buurt? Die heeft ook hele nette pakken voor redelijke prijzen.
De beat gaat steeds maar door.... GEWELDIG!
  donderdag 12 april 2007 @ 00:27:49 #76
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48240777
Niets mis met SS, kost ook niet veel hoor. 200-300e heb je een mooi pak. En zoals gezegd, ga anders even langs de outlet (bataviastad zit er ook een), kan je soms ook nog wat moois scoren, zeker als je een wat minder gangbare maat hebt

Verder zou ik ontzettend vere van de CA vandaan blijven, of je wilt uitstralen dat je 2e hands auto's verkoopt. Zeker binnen een bedrijf als de rabobank valt het nogal op als je in een of ander sloeberpak komt aanzetten.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:30:25 #77
89297 BigB
tja.........
pi_48244295
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:28 schreef Patrick87 het volgende:
Ik ben erachter mensen. Altijd in het pak, stropdas verplicht, driedeling hoeft niet. Jasje zal ik niet zo vaak aan hoeven te hebben.

Kan ik niet gewoon naar de winkel en 1 jasje kopen en 2 broeken, of is dat heel raar? Dan heb ik totaal 2 jasjes, drie broeken en wat overhemden en stropdassen, klaar toch?
Bij SS kun je gewoon een losse broek krijgen bij je jasje.
  donderdag 12 april 2007 @ 08:44:56 #78
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48244535
bovendien kun je toch gewoon gaan kijken en de prijslabels checken? Zelfs bij Pauw staat gewoon op de labels wat alles moet kosten Je bent echt niet verplicht te kopen!

Die outlet is zo'n gek idee nog niet! Ik heb er vorig jaar voor 200 euro een mooie donkerblauwe gehaald, was afgeprijsd van 450 euro maar het stofje was dan ook erg mooi en had werkende knoopsgaatjes. Maar voor 150-200 euro hing er nog veel meer wat prima dagelijks draagbaar is.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 12 april 2007 @ 09:15:12 #79
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48245074
Niks mis met de outlets, SS krijgt elke week een nieuwe lading pakken binnen en aan het einde van het seizoen gaat alles richting de outlets
pi_48246792
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:56 schreef Patrick87 het volgende:

[..]

Als ik op die site kijk moet het net ongeveer lukken voor die prijs, zeker met maar 1 jasje ipv 2.
Een paar punten:

Winkels als de zara/H&M/WE/C&A hebben natuurlijk wel winkelpersoneel maar dat dient er meer voor om de kleding recht te trekken dan om jou te adviseren. Bij SS kunnen ze dat wel (misschien wel niet zo goed maar ze kunnen je zeker helpen een paar goede keuzes te maken) Logisch gevolg is wel dat je meer betaald bij SS. (en natuurlijk is de kwaliteit daar wel wat beter dan bij de C&A)

Mocht je toch voor zo'n soort winkel gaan: Ga dan naar de H&M of Zara. WE en C&A zijn redelijk ouderwets, de andere twee haal je in ieder geval nog een "redelijk mooi gesneden" pak vandaan.

Persoonlijk zou ik dus wat meer geld voor dit geintje uittrekken (helemaal omdat je volgend jaar een stage hebt van een half jaar) en gewoon 2 pakken halen bij de SS. (of in ieder geval alvast 1, en dan misschien later nog 1) Als je die pakken eenmaal hebt (+ wat overhemden en dassen, ga voor veilige combi's) dan kan je later altijd nog extra overhemden en dassen kopen bij zaken als de hema/zara/we/etc. Maar zorg er voor dat de basis goed is, ook al kost dat dan misschien iets meer dan je graag zou willen.

Overigens, 2 broeken bij een pak kan natuurlijk best maar ik zou niet (zoals hierboven ergens is voorgesteld) voor een combi gaan als khaki broek/navy jasje. Als je dus 2 broeken neemt, neem dan wel 2 dezelfde broeken. Maar persoonlijk zou ik dan gewoon een tweede pak aanschaffen.
pi_48252679
Bedankt hoor mensen, ik ben er nu wel uit. Ik ga voor rond de 400 euro naar de SS en koop dan een jasje, twee broeken en een paar overhemden. Moet vast wel gaan lukken! Ik kan er volgend jaar altijd nog een extra jasje bij kopen indien nodig.
pi_48253785
Wijze beslissing
pi_48254298
Zei iemand in dit topic niet dat je voor overhemden niet bij SS moet zijn, maar beter naar de Hema? .
pi_48254398
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:41 schreef DennisMoore het volgende:
Zei iemand in dit topic niet dat je voor overhemden niet bij SS moet zijn, maar beter naar de Hema? .
Ik heb een overhemd van de Suit Supply en na een paar keer wassen zitten er kreukjes en vouwtjes aan de naden die niet weg te strijken zijn. Het kan aan mijn strijkkunsten liggen (alhoewel andere overhemden prima lukken) , ik had iig iets meer verwacht van de kwaliteit van overhemden van de SS..
  donderdag 12 april 2007 @ 15:23:29 #85
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48257316
SS heeft weinig keus qua overhemden vond ik
pi_48261260
Welke plaats zou dan aan te raden zijn qua overhemden?

Ik denk trouwens dat ik er dan nog wel 1 koop bij SS, omdat ik de maat even moeten weten, die weet ik namelijk niet
  donderdag 12 april 2007 @ 18:09:20 #87
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48262299
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:31 schreef Patrick87 het volgende:
Welke plaats zou dan aan te raden zijn qua overhemden?

Ik denk trouwens dat ik er dan nog wel 1 koop bij SS, omdat ik de maat even moeten weten, die weet ik namelijk niet
Ik zou WE doen. maarja ga gewoon kijken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48269171
Ik heb een pak bij suit supply gekocht, inclusief 2 overhemden was het rond de 500 ¤. Hij werd wel op maat gemaakt nog op de middag dat ik hem en hij zit als gegoten.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_48276399
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:12 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb een pak bij suit supply gekocht, inclusief 2 overhemden was het rond de 500 ¤. Hij werd wel op maat gemaakt nog op de middag dat ik hem en hij zit als gegoten.
Das wel prijzig, ik hoop dat ik het met iets minder ga redden.

Wat zijn trouwens kleuren overhemden die bij een zwart pak passen? Zijn er ergens websites oid die de goede combinaties aangeven. Ik vind zelf donkerblauw met een donkerrode stropdas altijd wel sjiek, maar misschien is dat wel heel fout, ik weet het niet?
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:09:35 #90
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_48276531
Zelf ben ik niet zo van het zwart, is mij te kerkelijk . Maar een beetje durf mag wel, je moet niet bepaald uit de band springen als stagiar maar iets hips mag wel, je bent 20 geen 45.

stiekem vond ik die ajax pakken met rose zuurstok stropdassen vet
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:12:33 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48276621
Hou het gewoon simpel: Witte blouse, en een gekleurde stropdas. Rood, donkerblauw, roze (als je iets anders wil )..

Het is een persoonlijke keuze imo, dus ga zelf eens kijken en laat je informeren. Verkopers zijn er niet voor niks. .
pi_48276732
Ik ga zeker kijken en nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Heb nog een laatste vraagje, iemand nog aanbiedingen gezien in omgeving groningen?

Neem bijv. deze: http://www.pietzoomers.com/ 2 voor 350. Jammer dat het totaal niet in de buurt zit, maar misschien heeft een andere winkel hier wel een aanbieding.
  vrijdag 13 april 2007 @ 00:20:28 #93
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48276801
http://www.schomakermannenmode.nl/ ofzo?

Google is your friend.
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:19:28 #94
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_48299806
Roetgerink in Enter (ook niet echt in de buurt) heeft Frans Molenaar pakken in de aanbieding. Pak in combinatie met 2 overhemden en 2 stropdassen voor 285 euro..
pi_48300543
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:17 schreef Patrick87 het volgende:

Heb nog een laatste vraagje, iemand nog aanbiedingen gezien in omgeving groningen?
misschien: harvie.nl

zie verder de OP van Herenkleding voor ware fijnproevers #2 voor meer adressen en linkjes
pi_48394179
Ok, ik ben eruit, ik ga morgen over overmorgen even langs bij SuitSupply en laat me goed adviseren. Met 400-450 euro moet ik een heel eind komen.

Heb nog wel een belangrijke vraag. Redt ik het wel met 1 jasje, 12 weken lang? Ik werk namelijk 5 dagen in de week. Misschien af en toe in de douche hangen om te stomen? Ben namelijk bang dat ik voor 450 euro geen 2 pakken + overhemd bij suitsupply haal.
pi_48400157
Geen zwart pak he. Das voor begrafenissen. Antraciet of navy! En ach, of je het red ligt er maar net aan wat je allemaal met dat jasje doet 12 weken lang. Maar hang het niet in de douche, breng het dan gewoon naar de stomerij voor 1 middag.
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:50:00 #98
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_48408350
Je pak moet een dag rusten. Voor die 450 wordt het krap in een gewone vestiging als je ook nog overhemden wil. Bel eens naar een SS outlet bij jou in de buurt, vraag of ze in je maat iets hebben hangen (blauw en grijs) voor onder de 200 (meestal hebben ze dat wel) en neem nog wat overhemden mee, die zijn in de outlet ook vaak een stuk goedkoper (vanaf 10 euro al, dut zeker de moeite waard)
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:20:12 #99
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48409182
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:07 schreef Patrick87 het volgende:
Ok, ik ben eruit, ik ga morgen over overmorgen even langs bij SuitSupply en laat me goed adviseren. Met 400-450 euro moet ik een heel eind komen.

Heb nog wel een belangrijke vraag. Redt ik het wel met 1 jasje, 12 weken lang? Ik werk namelijk 5 dagen in de week. Misschien af en toe in de douche hangen om te stomen? Ben namelijk bang dat ik voor 450 euro geen 2 pakken + overhemd bij suitsupply haal.
Voor dat geld kun je veel beter naar de overkant, Styl en Rinket (?)
pi_48409486
Ik weet niet of je de winkel in de stad hebt maar in de Hout-brox hebben ze nu een mooi pak in de aanbieding van 299 voor 199. Het is in blauw of heel donker grijs met een zeer licht streepje.En de stof is echt mooi (een stuk beter als die van de V&D en dergelijke).
misschien heb je er iets aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')